abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114355229
Zwangerschap & geboorte

17 juli: Sonnetje85 (meisje)
23 juli: Tante_Soesa (meisje)
26 juli: Troeta (meisje)

Eerste helft augustus: SilkTie
01 augustus: Nanadu (jongen)
03 augustus: _Bunny_ (meisje)
06 augustus: maffemuts (jongetje)
16 augustus: SupremeEvil
16 augustus: Vamperotica
21 augustus: Labelloo
27 augustus: MixedEmotions
28 augustus: Cantare

01 september: Sopho
04 september: lovelyjubbly1 (jongetje)
10 september: LeNeHe (meisje)
***10 september: Loodje en Blijepeen***
11 september: Frups (jongetje)
17 september: Kwisted (meisje)
26 september: NiGeLaToR (meisje)

01 oktober: Women86
03 oktober: Freubelot (meisje)
04 oktober: Admiraal_Anaal (papa)
05 oktober: Zolena
10 oktober: Mangostine
16 oktober: Sorbootje (neefje)
16 oktober: _Ophelia_
18 oktober: Skoap
19 oktober: detulp050 (papa)
22 oktober: Spockjuh_
23 oktober: Enfermera
23 oktober: Flower-Ti-Amo
31 oktober: Twinkle20

08 november: Cocotrimonium
10 november: Spees_Eend (jongetje)
26 november: Keshet (jongetje)
26 november: OooLizaooO (jongetje)
30 november: Kaatjejannie (jongetje)

06 december: Nytar
12 december: Solagratia
26 december: Ladylike
29 december: Incantrix
31 december: becky27
31 december: rebel-angel

2013

01 januari: Estrys
11 januari: eliis
16 januari: draculettetje
***16 januari: Ticootje & Joene***
18 januari: papillion
23 januari: Omentielvo

14 februari: Logician78
28 februari: Klumsy

10 maart: -DikkieDik-
----------------------------
***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK!)
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_114355269
Oh en tip van Flip. Bij het regelen van het gezag, kijk goed naar de handtekening.op je.paspoort, anders mag je alsnog naar de rechtbank _O-
Onderteken t dus nirt terwijl je met je verse baby op je arm op de bank zit, zoals ik :')
pi_114355305
Dat onrustig hoor ik hier ook vaak jah. Waarom niet 1 keer in de 2 weken een weekend? Omdat ie het als vader wel heel leuk doet en het net zo goed zijn kind is.

Het gezag van Leander en Matthias is nog niet geregeld. Dat doen we straks als deze geboren is allemaal tegelijk dan maar!!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_114355389
dat is niet zo slim MeNicole...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_114355407
Dat hebben we gelijk geregeld, ik vind t wel een fijn idee dat hij gewoon precies dezelfde.rechten (en plichten :+) heeft als ik.
  woensdag 18 juli 2012 @ 12:03:44 #6
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_114355415
Tico, die dingen weet ik idd, ben zelf orthopedagoog, dus ben op de hoogte van de wettelijke regels, ouderschapsplannen e.d. En als je na het uit elkaar gaan en er niet uitkomt dat jeugdzorg erbij komt, dat is zo maar dat is pas echt als je een extreem uit de hand gelopen scheidings- (ook als je niet getrouwd bent heet dat zo) situatie hebt.

Zoals ik al zei, het verbaast mij dat er mensen zijn die oordelen over andere mensen (ongeacht achtergrond e.d.) over het feit dat je niet getrouwd bent en toch kinderen krijgt in deze tijd. Er worden namelijk minder huwelijken gesloten dan 50 jaar geleden.

De vader kan zijn recht aanvechten, maar dat aanvechten moet een vader automatisch doen. Dat zijn ze wel aan het veranderen omdat in veel gevallen is gebleken dat het niet de beste oplossing is.

Daarnaast moest de vader vroeger mee naar de verloskundige, daar een brief op laten stellen, dan naar de notaris om de ongeboren vrucht te erkennen en dan pas naar de gemeente met die gegevens om te mogen erkennen. Dat is niet meer het geval. Een vader kan samen met de moeder nu tijdens de zwangerschap samen naar het gemeentehuis om de vader te erkennen ipv dat er dus een notaris aan te pas komt. Dit stelt de vader ook automatisch tot officiële ouder/gezaghebber als hij het kind aangeeft bij de gemeente, net als je getrouwd bent dat het dan automatisch gaat, maar dan ben je uiteindelijk ook voor naar het gemeentehuis geweest;)
Be dance |Be real| Be You
pi_114355442
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 12:03 schreef Vicky het volgende:
dat is niet zo slim MeNicole...
Want?
  woensdag 18 juli 2012 @ 12:04:40 #8
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_114355455
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 12:00 schreef Sonnetje85 het volgende:
Oh en tip van Flip. Bij het regelen van het gezag, kijk goed naar de handtekening.op je.paspoort, anders mag je alsnog naar de rechtbank _O-
Onderteken t dus nirt terwijl je met je verse baby op je arm op de bank zit, zoals ik :')
_O-

Lijkt me toch ook moeilijk om altijd je handtekening precies hetzelfde te doen :D
  Moderator woensdag 18 juli 2012 @ 12:05:19 #9
5428 crew  miss_sly
pi_114355481
Dat laatste is dus echt niet waat, loodje.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_114355541
Gezaghebber is de vader pas als het gezag aangevraagd is bij de rechtbank.
Dat kan pas na de geboorte van de baby.
Hij is wel biologische ouder en heeft zorgplicht e.d. na erkenning, maar heeft nog.geen gezag
pi_114355560
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 12:03 schreef Loodje het volgende:
Tico, die dingen weet ik idd, ben zelf orthopedagoog, dus ben op de hoogte van de wettelijke regels, ouderschapsplannen e.d. En als je na het uit elkaar gaan en er niet uitkomt dat jeugdzorg erbij komt, dat is zo maar dat is pas echt als je een extreem uit de hand gelopen scheidings- (ook als je niet getrouwd bent heet dat zo) situatie hebt.

Zoals ik al zei, het verbaast mij dat er mensen zijn die oordelen over andere mensen (ongeacht achtergrond e.d.) over het feit dat je niet getrouwd bent en toch kinderen krijgt in deze tijd. Er worden namelijk minder huwelijken gesloten dan 50 jaar geleden.

De vader kan zijn recht aanvechten, maar dat aanvechten moet een vader automatisch doen. Dat zijn ze wel aan het veranderen omdat in veel gevallen is gebleken dat het niet de beste oplossing is.

Daarnaast moest de vader vroeger mee naar de verloskundige, daar een brief op laten stellen, dan naar de notaris om de ongeboren vrucht te erkennen en dan pas naar de gemeente met die gegevens om te mogen erkennen. Dat is niet meer het geval. Een vader kan samen met de moeder nu tijdens de zwangerschap samen naar het gemeentehuis om de vader te erkennen ipv dat er dus een notaris aan te pas komt. Dit stelt de vader ook automatisch tot officiële ouder/gezaghebber als hij het kind aangeeft bij de gemeente, net als je getrouwd bent dat het dan automatisch gaat, maar dan ben je uiteindelijk ook voor naar het gemeentehuis geweest;)
Dit moet je na de geboorte via de rechtbank aanvragen. Krijg je niet zomaar als vader zijnde!!
pi_114355596
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 12:04 schreef Loodje het volgende:

[..]

_O-

Lijkt me toch ook moeilijk om altijd je handtekening precies hetzelfde te doen :D
Ja daarom :D
Hier was t dus afgewezen en moesten we alsnog langs.de.rechtbank.
Dus wel iets.om op te letten
  woensdag 18 juli 2012 @ 12:11:20 #13
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_114355733
Bij de rechtbank aanvragen is alleen nodig als je ook geen (financiële) verbintenis met elkaar hebt dus geen partnerschap danwel samenwonend ingeschreven.
pi_114355777
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 12:11 schreef Loodje het volgende:
Bij de rechtbank aanvragen is alleen nodig als je ook geen (financiële) verbintenis met elkaar hebt dus geen partnerschap danwel samenwonend ingeschreven.
:')
Wat jij wil
  woensdag 18 juli 2012 @ 12:12:30 #15
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_114355786
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juli 2012 12:07 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

Ja daarom :D
Hier was t dus afgewezen en moesten we alsnog langs.de.rechtbank.
Dus wel iets.om op te letten
Idd :)

Ben blij dat wij hier alles verder gewoon geregeld hebben :D Hopen dat mijn handtekening of die van Blijepeen straks niet afwijkt haha, even oefenen dus maar :P
  woensdag 18 juli 2012 @ 12:14:23 #16
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_114355867
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juli 2012 12:12 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

:')
Wat jij wil
Zo staat het bij de rijksoverheid ook, als je geen geregistreerd partnerschap hebt of niet gehuwd bent zul je gezag bij de rechtbank moeten of kunnen aanvragen.
pi_114355886
quote:
Nee hoor.

Waarom gezamenlijk ouderlijk gezag aanvragen?
Als je trouwt, hebben jij en je partner automatisch samen het ouderlijk gezag over jullie kind. Maar als jullie niet getrouwd zijn, dan heeft alleen de moeder ouderlijk gezag. Wil je als vader het recht (en de plicht) hebben om voor je kind te zorgen, dan moet je dat formeel regelen. Dat is een papieren formaliteit.

Als je geen ouderlijk gezag hebt
Heb je als partner geen ouderlijk gezag? Dan kan het gebeuren dat je je kind niet meer mag zien als jij en je partner onverhoopt uit elkaar gaan. Je hebt dan geen enkel recht om je kind op te voeden. De erkenning van je kind is daarvoor dus niet voldoende.

Wanneer vraag je gezamenlijk ouderlijk gezag aan?
Je kunt gezamenlijk ouderlijk gezag pas aanvragen nadat je kind is geboren. Voor het doen van de aanvraag heb je namelijk de geboorteakte van je kind nodig.

en dat staat op elke site als je googled op gezag regelen!!
  woensdag 18 juli 2012 @ 12:15:24 #18
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_114355899
quote:
:N

Je kunt samenwonen tot je een ons weegt. Als je niet getrouwd bent, zal de vader na de geboorte ouderlijk gezag moeten aanvragen (als ie dat wil natuurlijk :P )

Wij hoefden toendertijd niet naar de rechtbank, maar kregen een formulier en envelop mee bij de erkenning en dat moesten we na de geboorte met nog wat andere papieren opsturen.
*You little wonder, little wonder you*
*I have wished for so long, how i wish for you today*
pi_114355914
Klinkt leuk wat je zegt Tico, maar zelfs met rechters die niet meewerken kan een moeder heel veel tegenwerken en tegenhouden.
Als jij je kind gewoon niet mee geeft en dat maar vol blijft houden is het al snel einde verhaal.
Natuurlijk is er dan soms een bezoekje met begeleiding en ziet de vader zijn kindje dan weer een paar keer, maar 3 jaar later is die vader gewoon een vreemde voor ze en vaak haken ze dan af.
Ik ken helaas genoeg vaders die hun kinderen niet zien, dus het moet echt nog stukken beter.
pi_114355930
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 12:14 schreef Loodje het volgende:

[..]

Zo staat het bij de rijksoverheid ook, als je geen geregistreerd partnerschap hebt of niet gehuwd bent zul je gezag bij de rechtbank moeten of kunnen aanvragen.
Ja dat zeggen we toch?
pi_114355943
Als ik dit allemaal zo lees dan ben ik blij dat ik geloof ik gewoon getrouwd ben. Overigens toen nog niet uit hele praktische overwegingen, maar gewoon omdat wij het wilden :)
Moet je dan nog veel regelen? Sorry weet echt nog van niks, alles is nieuw voor mij :@ Gelukkig nog tijd genoeg!
  woensdag 18 juli 2012 @ 12:16:25 #22
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_114355945
Ken echt teveel mensen die het vaderlijk gezag niet geregeld hebben. Het gevaar is dat de vader met lege handen staat bij een scheiding of uit elkaar gaan. Hij heeft dan niets te zeggen over de opvoeding van zijn kinderen. Niet iets wat je wilt, lijkt me.
  woensdag 18 juli 2012 @ 12:17:04 #23
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_114355960
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 12:16 schreef MeNicole2 het volgende:

[..]

Ja dat zeggen we toch?
Hahaha maar dat zeg ik ook :(
pi_114355975
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 12:16 schreef MeNicole2 het volgende:

[..]

Ja dat zeggen we toch?
Dat dus
  woensdag 18 juli 2012 @ 12:18:11 #25
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_114356014
Is inderdaad niet wat je wilt, maar je wilt ook niet je kinderen als machtspositie/pion inzetten tijdens een (v)echtscheiding, het is jammer dat het nog steeds heel vaak gebeurt of is gebeurd:(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')