quote:Op woensdag 18 juli 2012 12:00 schreef Sonnetje85 het volgende:
Oh en tip van Flip. Bij het regelen van het gezag, kijk goed naar de handtekening.op je.paspoort, anders mag je alsnog naar de rechtbank
Onderteken t dus nirt terwijl je met je verse baby op je arm op de bank zit, zoals ik
Dit moet je na de geboorte via de rechtbank aanvragen. Krijg je niet zomaar als vader zijnde!!quote:Op woensdag 18 juli 2012 12:03 schreef Loodje het volgende:
Tico, die dingen weet ik idd, ben zelf orthopedagoog, dus ben op de hoogte van de wettelijke regels, ouderschapsplannen e.d. En als je na het uit elkaar gaan en er niet uitkomt dat jeugdzorg erbij komt, dat is zo maar dat is pas echt als je een extreem uit de hand gelopen scheidings- (ook als je niet getrouwd bent heet dat zo) situatie hebt.
Zoals ik al zei, het verbaast mij dat er mensen zijn die oordelen over andere mensen (ongeacht achtergrond e.d.) over het feit dat je niet getrouwd bent en toch kinderen krijgt in deze tijd. Er worden namelijk minder huwelijken gesloten dan 50 jaar geleden.
De vader kan zijn recht aanvechten, maar dat aanvechten moet een vader automatisch doen. Dat zijn ze wel aan het veranderen omdat in veel gevallen is gebleken dat het niet de beste oplossing is.
Daarnaast moest de vader vroeger mee naar de verloskundige, daar een brief op laten stellen, dan naar de notaris om de ongeboren vrucht te erkennen en dan pas naar de gemeente met die gegevens om te mogen erkennen. Dat is niet meer het geval. Een vader kan samen met de moeder nu tijdens de zwangerschap samen naar het gemeentehuis om de vader te erkennen ipv dat er dus een notaris aan te pas komt. Dit stelt de vader ook automatisch tot officiële ouder/gezaghebber als hij het kind aangeeft bij de gemeente, net als je getrouwd bent dat het dan automatisch gaat, maar dan ben je uiteindelijk ook voor naar het gemeentehuis geweest;)
Ja daaromquote:Op woensdag 18 juli 2012 12:04 schreef Loodje het volgende:
[..]![]()
Lijkt me toch ook moeilijk om altijd je handtekening precies hetzelfde te doen
quote:Op woensdag 18 juli 2012 12:11 schreef Loodje het volgende:
Bij de rechtbank aanvragen is alleen nodig als je ook geen (financiële) verbintenis met elkaar hebt dus geen partnerschap danwel samenwonend ingeschreven.
Iddquote:Op woensdag 18 juli 2012 12:07 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
Ja daarom![]()
Hier was t dus afgewezen en moesten we alsnog langs.de.rechtbank.
Dus wel iets.om op te letten
Zo staat het bij de rijksoverheid ook, als je geen geregistreerd partnerschap hebt of niet gehuwd bent zul je gezag bij de rechtbank moeten of kunnen aanvragen.quote:
Nee hoor.quote:Op woensdag 18 juli 2012 12:11 schreef Loodje het volgende:
Bij de rechtbank aanvragen is alleen nodig als je ook geen (financiële) verbintenis met elkaar hebt dus geen partnerschap danwel samenwonend ingeschreven.
quote:Op woensdag 18 juli 2012 12:11 schreef Loodje het volgende:
Ja dat zeggen we toch?quote:Op woensdag 18 juli 2012 12:14 schreef Loodje het volgende:
[..]
Zo staat het bij de rijksoverheid ook, als je geen geregistreerd partnerschap hebt of niet gehuwd bent zul je gezag bij de rechtbank moeten of kunnen aanvragen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |