lipjes | woensdag 18 juli 2012 @ 10:37 |
![]() Dit is een gezellig clubje Fok!ers die allemaal 1 ding gemeen hebben: motorrijden is onze hobby! We hebben al verschillende meets ...bla bla bla bla... maar weken vooruit plannen is er meestal niet bij. ![]() Heb je zin om eens mee te rijden, dan zien we je graag! Ook voor een gezellig praatje over motoren kun je hier terecht ![]() ![]() • Honda CBR600F '94 - (dribbel79) • Kawasaki ER-6N '06 - (koffiekoekje) • Kawasaki Z750 '04 - (Gawaine) • Kawasaki ZR-7 '01 - (ikookhier) • Triumph Street Triple R '09 - (BazzieK) • Suzuki GS500e- (Cocktailprikker) • Suzuki GSF600 Bandit '99 - (Roderick2085) • Suzuki GSX750F '03 - (Paxlie) • Suzuki GSX750F '05 - (bwt) • Suzuki Hayabusa GSX-1300R '00 - (Stinkie) • Yamaha XJ600 '91 - (Geerd) • Yamaha XJ600s '92 - (Knuffelslet) • Yamaha XJ900 '92 - (whY...) • Yamaha SZR660 - (-XX-) • Yamaha YZF 750 - (-Den_Haag-) • Kawasaki ZX12 Fighter - (Bunnybeater) • Suzuki TL1000R - KTM LC4 400 Super-Motard - pic2- (Cageon) ... update ![]() ![]() ![]() ![]() Gewoon melden in het topic. Iedereen is in principe welkom, maar we willen wel van tevoren wel graag weten wie er allemaal komen. ![]() Er wordt afhankelijk van het seizoen en de weersomstandigheden vrij vlot gereden, maar z�ker niet achterlijk hard. Als je het te snel vindt gaan meld je dit even aan degene die voorop rijdt. En anders wachten we wel op je. Ga zeker niet proberen de rest bij te houden, dit kan leiden tot ongelukken. ![]() Door het hele land, de ene keer wordt er in Zeeland gereden en dan weer in Friesland. ![]() Dit varieert. Soms al 2 � 3 weken van te voren, maar het gebeurt ook regelmatig dat we een dag van tevoren afspreken of soms zelfs dezelfde dag nog. ![]() Nou, de meeste leden houden er wel van om een beetje mooi op de foto te komen, maar er worden zeker geen wedstrijdjes gehouden en aan opnaaierij doen we ook niet. Ons motto is: Op de openbare weg valt niets te winnen, alleen te verliezen. ![]() Hier is geen vaste persoon voor aangewezen, eigenlijk iedereen die een digitale camera bij zich heeft maakt foto's. ![]() Meestal wordt er van tevoren een route gemaakt en voorgereden door een Fok!MC'er. Het kan ook zijn dat iemand al bekend is in de buurt en dan rijdt diegene gewoon voorop. ![]() Dat staat meestal in het profiel van de Fok!MC'er. Zo niet, dan wil deze persoon dit graag anoniem houden. ![]() Degene die de laatste post heeft geplaatst maakt het nieuwe topic. Dit is in de vorm van "Fok Motorclub [SC deel xxx] + topictitel naar keuze". Indien dit niet binnen 5 minuten wordt gedaan kan een andere FokMC'er dit doen (zie lijstje met motoren hierboven). De OP kan je in deze Wiki vinden ![]() ![]() Ja dat mag, misschien ooit. Het enige wat je hiervoor moet doen is een foto aanleveren en het merk, model + bouwjaar van je motor en smeken tot je een ons weegt. Nieuwelingen moeten eerst bewijzen dat ze een jaar lang kunnen posten alvorens er moeite wordt gedaan om de OP aan te passen. ![]() • Alles van nul tot ?2.500,00 • Occasions • Speurders • Marktplaats • Duitse motoren op Mobile.de • Duitse motoren op Scout24 • BPM-Calculator • Tarieven snelheidsovertredingen Onderdelen, kleding & aftermarket parts • RAD, groot Belgisch verzendhuis in motorkleding en accessories met enorm assortiment • Motowebshop, voordelig Nederlands verzendhuis in motorkleding en accessoires. • Motozoom, groot Nederlands verzendhuis in motorkleding en accessoires met enorm assortiment • Louis, groot Duits verzendhuis in motorkleding en accesoires met enorm assortiment ------------ (moederbedrijf, maar goedkoper dan Motozoom!) • Martijns, Rotterdamse winkel in motorkleding en accessoires • Bikebandit, groot Amerikaans verzendhuis in accessoires • Superpole uitlaten • Japarts, onderdelen Japanse motorfietsen. Vaak 10-15% goedkoper. Nu ook accessoires! • Vortex - bloedmooie goodies voor je motor! • Evotech - bloedmooie goodies voor je motor! • Motorolie te koop • Ontwerp je eigen TankPad • Ontwerp je eigen motorpak Database met alle specificaties van motorfietsen sinds 1970 • Bikez Motorreparatie • Motorcycle repair • Vele Motor gebruiks/service handleidingen Motorfietsen voor grote mensen • Klik! Motorfilmpjes!! • Duc and WSBK movies, manuals and more. Disclaimer: Niet gesponsorde links. Gebruik maken van de aangeboden diensten is op eigen risico ![]() Tevens maakt FOK! meer kapot dan je lief is. ![]() | |
Vinniiee | woensdag 18 juli 2012 @ 10:38 |
Gaan nieuwe topics tegenwoordig automatisch ofzo? Je kan ook cardan kopen/rijden, hoef je er nooit meer naar om te kijken ![]() | |
lipjes | woensdag 18 juli 2012 @ 10:40 |
Nee ik ben gewoon snel. Ja kan ook, maar dat zijn vaak tourmotoren. Ben nog geen sportieve motor met cardan tegengekomen ![]() | |
Vinniiee | woensdag 18 juli 2012 @ 10:42 |
Wat er niet is, kan gemaakt worden ![]() | |
Tankiej | woensdag 18 juli 2012 @ 10:43 |
Als een topic sluit bij 300 posts (automatisch) staat er een knopje onderaan: open nieuw deel ![]() Of een riem, scheelt ook weer onderhoud ![]() | |
lipjes | woensdag 18 juli 2012 @ 10:43 |
Denk niet dat ik op die GSXF een cardan kan gaan monteren ![]() Wel een leuk project... | |
Tankiej | woensdag 18 juli 2012 @ 10:43 |
Het kan vast wel, kost wel wat moeite gok ik.. Deze vind ik trouwens best sportief en volgens mij spot ik een cardan? | |
lipjes | woensdag 18 juli 2012 @ 10:44 |
Misschien over een aantal jaartjes wel leuk om te doen. Denk niet dat mijn ouders het waarderen als ik een 2e motor koop en die ga verbouwen ![]() Staan er nu al 4 in de tuin en 1 motoraanhanger ![]() Zit inderdaad een cardan op Vind het alleen persoonlijk geen mooie motor ![]() | |
mstx | woensdag 18 juli 2012 @ 10:46 |
Zo'n ding zag ik laatst staan, best apart dat je door de achteras heen kunt kijken. | |
Tankiej | woensdag 18 juli 2012 @ 10:48 |
Ik vind hem ook niet mooi, maar jij zei dat je nog geen sportieve motor hebt gezien met cardan ![]() Dat is wel apart ja, op zich wel tof ![]() | |
Vinniiee | woensdag 18 juli 2012 @ 10:48 |
Ah oke, dat wist ik niet ![]() Haha ja inderdaad, maar die hebben alleen choppers en BMW's ![]() Zoals ik al zei, wat niet is, kan gemaakt worden ![]() | |
lipjes | woensdag 18 juli 2012 @ 10:50 |
Geef ik je gelijk in ![]() Ja, eerst het huis uit ![]() | |
Vinniiee | woensdag 18 juli 2012 @ 10:56 |
Als je het digitaal hebt kan het ook ![]() ![]() | |
Skv | woensdag 18 juli 2012 @ 11:11 |
Ik zat ook al naar een automatisch kettingsmeersysteem te kijken. Scottoil lees ik wel goede verhalen over, net als OSCO. Die laatste ziet er nog simpeler uit en hoeft ook niet aangesloten te worden op het blok. Vind 140 euro alleen nogal aan de prijs. | |
Vinniiee | woensdag 18 juli 2012 @ 11:13 |
Dat is denk ik een investering die je eens zou moeten maken. Vervolgens hoef je nooit meer naar om te kijken, alleen af en toe wat olie bijvullen. Sla je oude blokolie op, en pleur het daairn. Klaaaar | |
Skv | woensdag 18 juli 2012 @ 11:17 |
Ik ga van de week eerst even een balkje laten zagen die nét iets hoger is dan de achtervork. Dan zet ik die onder de vork rechts en links op de standaard, kan ik het wiel goed laten draaien en zelf smeren. ![]() | |
Vinniiee | woensdag 18 juli 2012 @ 11:18 |
Ik zou wel iets stevigers maken dan 2 balkjes, anders flikkert je motor er zo vanaf ![]() | |
Skv | woensdag 18 juli 2012 @ 11:19 |
1 stevige balk (rechts onder de vork) en aan de andere kant gewoon op de standaard. Heb ik van de week ook gedaan, werkte prima. Stabiel zat. En als dat balkje 5 mm hoger is dan de vork dan hangt 'ie ook niet heel hoog. ![]() | |
Yreal | woensdag 18 juli 2012 @ 11:22 |
Ja, tot dat ding defect is, en nu moet je dus alsnog controleren of je ketting vet is. | |
Tankiej | woensdag 18 juli 2012 @ 11:23 |
Waarom niet gewoon een paddockstand kopen? Kost je 40 euro incl. verzenden, nieuw. Tweedehands moet wel goedkoper kunnen ![]() | |
Vinniiee | woensdag 18 juli 2012 @ 11:23 |
Ja of je moet 928304982043x naar de motorzaak voor kettingspray ![]() | |
stoeltafel | woensdag 18 juli 2012 @ 11:23 |
http://www.motor-forum.nl(...)ekenland-2013-1.html | |
Tankiej | woensdag 18 juli 2012 @ 11:24 |
Wat voor miniverpakkingen kettingspray haal jij dan? Ik heb nu +/- 7000km gereden op 1 bus kettingspray en ik heb niet het gevoel alsof die bijna op is ![]() | |
Vinniiee | woensdag 18 juli 2012 @ 11:26 |
Gewoon grote ![]() ![]() Nu je het over mini verpakkingen hebt, ik wou nog een mini-verpakking kopen voor in mijn tanktas. Nja, gaat die spuitbus wel bij diekooi in zijn koffer ![]() | |
Tankiej | woensdag 18 juli 2012 @ 11:28 |
Dan is het toch geen 928304982043x naar de winkel voor nieuwe kettingspray? Trouwens, wie gaat er tegenwoordig nog naar de winkel daarvoor; webshops ftw ![]() Ik prop mijn mega bus wel in m'n tas. Past niet onder de buddy ![]() | |
Vinniiee | woensdag 18 juli 2012 @ 11:31 |
Was ook bij wijze van spreken ![]() ![]() Haha nee, die S100 bus past bij mij ook niet onder mijn buddy ![]() | |
Tankiej | woensdag 18 juli 2012 @ 11:33 |
Je bestelt toch ook niet alleen een bus spray, die laat je meekomen bij een andere bestelling ![]() Ik ga trouwens wel even andere kettingvet bestellen, dit spul maakt alles zwart. Red Chain Grease van Forte schijnt wel goed te zijn, blijft ook beter op de ketting zitten ![]() | |
Vinniiee | woensdag 18 juli 2012 @ 11:35 |
Weet ik ook wel, maar je zou maar net een bussie nodig hebben ![]() Ik heb daar ook last van, die de volgende keer maar bestellen ![]() | |
ikookhier | woensdag 18 juli 2012 @ 13:25 |
Doen we ff rustig in het topik ![]() | |
Vinniiee | woensdag 18 juli 2012 @ 13:29 |
Wat is er mis? | |
Masque-Obscura | woensdag 18 juli 2012 @ 13:41 |
*zwaait* Hier nog een motorrijder. ![]() ![]() Rij nu op een BMW r65, ik doe al het groot en klein onderhoud zelf (heerlijk met deze beestjes) Heb hiervoor een Honda NTV650, BMW K100rt, Kawasaki GTR1000 en een XJ600 gehad. Ik heb geen autorijbewijs, doe alles met de brommer dus, van woonwerk tot vakanties (vorig jaar wildkamperen in Noorwegen met mijn vriendin achterop!) | |
Anne | woensdag 18 juli 2012 @ 13:42 |
Hallo, welkom ![]() | |
Vinniiee | woensdag 18 juli 2012 @ 13:52 |
Welkom! ![]() Zijn er toch nog mensen die alles op de motor doen ![]() | |
lipjes | woensdag 18 juli 2012 @ 13:54 |
Een goedendag ![]() Probeer ik ook, alleen in de winter gaat het lastig worden ![]() | |
Masque-Obscura | woensdag 18 juli 2012 @ 13:55 |
Thanks! Haha, ja, zijn er niet veel inderdaad. ![]() Ik vind een auto maar onzin. Duur, langzaam, lomp, files, parkeren, APK, en een stuk minder fun. ![]() ![]() In de winter is het ff afzien met de kou. Ben nog maar een keer onderuit gegaan over het ijs. ![]() Hoewel ik voorheen altijd dikke toermotoren reed met volle kuip en handvatverwarming, was goed te doen, zal met deze naked R65 wel even wat anders zijn! | |
Vinniiee | woensdag 18 juli 2012 @ 13:59 |
Streep die APK maar door, die gaat er ook voor de motor komen. Verder heb je in de andere opzichten, in mijn ogen, gelijk ![]() Vorig jaar ging ik met het OV in de winter, maar toen was ik nog student. Deze winter zal het afzien worden denk ik! En ik ben al zo'n koukleum ![]() | |
Skv | woensdag 18 juli 2012 @ 14:03 |
Ik ben voornemens in de winter gewoon met het OV te gaan. Lente/zomer/herfst op de fiets of met de motor. | |
Vinniiee | woensdag 18 juli 2012 @ 14:10 |
Ik zie wel wat deze winter brengt. Hoop sneeuw = OV, weinig sneeuw = motor. | |
mstx | woensdag 18 juli 2012 @ 14:12 |
Als het net als afgelopen winter wordt kun je gewoon tot februari doorrijden. ![]() | |
Vinniiee | woensdag 18 juli 2012 @ 14:15 |
Dat bedoel ik ![]() | |
Masque-Obscura | woensdag 18 juli 2012 @ 14:51 |
Ik las het absurde idee van APK voor motoren inderdaad.. pure zwendel en geldklopperij. ![]() Maar, het is nog niet definitief, deze herfst gaan we zien of de heren politici zich daadwerklijk niet gehinderd voelen door kennis van zaken en gezond verstand. | |
Tankiej | woensdag 18 juli 2012 @ 15:27 |
Ik vind het idee van het invoeren van een APK voor motoren niet eens zo raar. Waarom zouden die niet gecontroleerd moeten worden, terwijl het ongeveer bij alle andere motorvoertuigen wel zo is? Alleen de reden, dat het ongelukken zal voorkomen. Volgens mij was het iets van 2% dat veroorzaakt wordt door een technisch gebrek? Of nog minder? ![]() Ok, het is dan wel weer die paar %. Maar het gaat de bevolking meer kosten dan dat het oplevert volgens mij.. En dan schijnt ook nog eens dat een rapport van Dekra gebruikt is bij de beslissing, het bedrijf in Duitsland dat de keuringen daar verzorgt. Natuurlijk willen zij dat het ingevoerd wordt, dat gaat hun gigantisch veel geld opleveren ![]() | |
Vinniiee | woensdag 18 juli 2012 @ 15:28 |
Niet raar, de reden waarom wel inderdaad. Dat denk ik ook, aangezien het wel gepaard zal gaan met een beurt ![]() | |
Masque-Obscura | woensdag 18 juli 2012 @ 15:38 |
Yup, politici die achter een grote lobby aanrennen.. Volgens het Maids onderzoek was 1 of 2% van de ongevallen te wijten aan een technisch mankement, van die paar procent was iets van 70% te wijten aan de banden, en dat ga je niet ondervangen met een APK. (exacte cijfers weet ik niet uit mijn hoofd, maar is op te zoeken) Het gaat dus werkelijk waar 0,0 bijdragen aan veiligheid, maar wel heel veel geldkosten (Keuringen, vrije dagen die moeten worden opgenomen om de motor naar de garage te brengen) Het is echt ridicuul. Persoonlijk wil ik overigens ook niet dat mensen aan mijn motor gaan zitten, er zijn maar weinig mensen die verstand hebben van oude boxers, en maar een paar mensen in Nederland die ik ermee vertrouw. Zelfs de BMW dealer hier in Rotterdam krijgt hem niet in handen. | |
lipjes | woensdag 18 juli 2012 @ 15:38 |
Ik heb op zich niet zo veel problemen met een APK voor motoren. Wel de reden, die ene verkeersdode die dit scheelt per jaar. Zal je denken, elke is toch mooi meegenomen? Ja natuurlijk. Maar in plaats van dat ze nou geld in dit onnodige plan gaan steken kunnen ze dat beter doen in beter voorlichting voor automobilisten wat nog steeds 53.3% van de veroorzakers is volgens het rapport van de dekra. Volgens de MAIDS onderzoek zelfs 70% Tevens gaat een motorrijder zuiniger om met zijn motor dan een automobilist met zijn auto. | |
lipjes | woensdag 18 juli 2012 @ 15:39 |
Heb hem toevallig de laatste keer opgeslagen. Scheeld me deze keer zoeken ![]() http://www.febiac.be/public/content.aspx?FID=494 | |
Masque-Obscura | woensdag 18 juli 2012 @ 15:39 |
Helaas gaat het niet om veiligheid, maar puur om geld. ![]() Zwendelaars.. | |
Masque-Obscura | woensdag 18 juli 2012 @ 15:40 |
Ik snap ook niet waarom motoren, die gemiddeld 2000km per jaar rijden, evenvaak gekeurd zouden moeten worden als auto's die tienduizenden km per jaar afleggen... | |
lipjes | woensdag 18 juli 2012 @ 15:41 |
Er moet ergens aan verdiend worden nu de BTW niet hoger kan, de benzineprijs al op zijn top zit en er niet meer in het hoge btw tarief gedaan kan worden. Ik wacht de protestrit rustig af, en komt die er niet ga ik zelf wel wat organiseren ![]() | |
mstx | woensdag 18 juli 2012 @ 15:46 |
Omdat je bij een motor veel meer zelf oplet of je motor goed functioneert. Ik weet wel zeker dat 90% van de automobilisten hun banden alleen vervangen als ze anders niet door de APK komen. Bij een motor controleer je zelf de profieldiepte, remmen etc omdat je niet daardoor onderuit wil gaan. Bij een motor zie je ook in een oogopslag op je verlichting werkt, ik kom dagelijks auto's tegen met kapotte verlichting. Dat is nou weer juist niet echt een goed argument. Er zijn ook zat auto's die maar 2000km rijden, en motoren die 50k rijden. Dan zou je het dus op basis van het aantal kilometers moeten doen wat nooit haalbaar is. | |
lipjes | woensdag 18 juli 2012 @ 15:50 |
wil ik MAG gaan twitteren om te vragen of hun nog wat gaan organiseren, wachtwoord vergeten. En die kan op mobiel natuurlijk niet gerest worden. | |
Vinniiee | woensdag 18 juli 2012 @ 15:54 |
Auto wordt toch ook gewoon afgekeurd als de banden niet voldoende profiel hebben? Dat is een momentopname, maar dat blijft het natuurlijk altijd. Over het algemeen zorgen motorrijders meer voor hun voertuig dan automobilisten. | |
Masque-Obscura | woensdag 18 juli 2012 @ 15:58 |
+ ze maken veel minder kilometers. Nja, kom maar op met die protestrit. ![]() Ik kan slecht tegen geldklopperij wat met een paar slechte argumenten en een paar leugens wordt verkocht. | |
lipjes | woensdag 18 juli 2012 @ 15:58 |
ZoEens kijken wat MAG te melden heeft ![]() Nu maar hopen dat als ze een reactie sturen dat ik hem ook wel kan vinden, ik haat twitter ![]() | |
Vinniiee | woensdag 18 juli 2012 @ 15:59 |
Kun je niet direct zeggen. Er zijn genoeg automobilisten die heel veel km's maken. | |
Masque-Obscura | woensdag 18 juli 2012 @ 16:01 |
Dat zeg ik ook, motorrijders maken veel minder km's, waardoor een regelmatige APK nog onzinniger wordt. | |
lipjes | woensdag 18 juli 2012 @ 16:07 |
de fuck? Sta net ff te roken en kijk ff naar de motor. Zie ik ineens een deel van de ketting blinken, dus ff van dichtbij gekeken. De kant van de ketting die aan het wiel zit, is de buitenkant van de ketting gewoon voor een deel netjes zilver....... Dacht de afgelopen dagen al wat geratel en getik te horen, maar dacht dat dat gewoon was omdat ik weer eens moet smeren, maar blijkbaar loopt die ergens op aan. Vrijdag gaat die toch naar de dealer, dus laat ze daar ook wel ff naar kijken. | |
vannelle | woensdag 18 juli 2012 @ 16:09 |
Kettingspanning wel in orde? | |
lipjes | woensdag 18 juli 2012 @ 16:12 |
Prima in orde, check ik elke week. Loop nu alleen een beetje achter met smeren. | |
Masque-Obscura | woensdag 18 juli 2012 @ 16:16 |
Motor met cardan kopen! ![]() Zitten er zware punten in je ketting? | |
vannelle | woensdag 18 juli 2012 @ 16:17 |
Versleten misschien waardoor je veel zijdelingse speling hebt? | |
Vinniiee | woensdag 18 juli 2012 @ 16:19 |
Lijkt me wel eens grappig om op een boxer te rijden ![]() ![]() | |
Masque-Obscura | woensdag 18 juli 2012 @ 16:22 |
Kom een keer langs zou ik zeggen. ![]() Het is karaktervol. Koppel is vrijwel direct beschikbaar. Vanaf 2900 toeren zit je al aan de max, komt ook door de overvierkante configuratie van de boring/slag. Goed, met 50pk schiet het alsnog niet echt op, maar dat hoeft van mij ook niet. Korte bochtjes sturen gaat ook lekker door het lage zwaartepunt (en progressieve voorvering) | |
Vinniiee | woensdag 18 juli 2012 @ 16:25 |
Barendrecht, allemachtig dat is nogal een eind ![]() ![]() Koppel bij 2900 toeren is wel lekker, geen problemen met files door de breedte? Overvierkante boring/slag ken ik alles van, probleempje mee op mijn werk ![]() Heb nu ook ~50pk ter beschikking, maar daar heb je geen zak aan. 140 aan 1 stuk kunnen rijden moet wel kunnen, anders is het ![]() ![]() | |
lipjes | woensdag 18 juli 2012 @ 16:29 |
Deze is net 3 maanden geleden gekocht ![]() Zo gauw niet gezien Geen idee, ziet er allemaal nog wel goed uit. Kettingwiel achter is ook nog prima in orde, voor kan ik niet bij op kantoor ![]() | |
Masque-Obscura | woensdag 18 juli 2012 @ 16:31 |
Hehe, wat doe je voor werk? Ik ben gewend om tussen de files te banjeren met dikke 1000cc toerbuffels, dus de breedte van dit ding valt me alles mee, de R80 en R100 zijn wat breder, maar de R65 is een heerlijk smalle, kleine fiets. De modellen tot 1985 hebben ook nog een kleinere wielbasis dan de latere versies (die zijn hetzelfde als de R80 en R100. En plezier heb je in de bochten, dan is 50pk meer dan zat, zeker met het beschikbare koppel. Hij trekt op zich best lekker. ![]() | |
vannelle | woensdag 18 juli 2012 @ 16:35 |
Zijdelingse speling voel je gauw genoeg, duw maar eens aan de zijkant van je ketting op het langste vrije stuk. Staat van je kettingwielen zegt niet alles over de staat van je ketting. Hij schuurt zichzelf niet voor niks blank aan de zijkant. En waar schuurt ie tegenaan? Dat slijt ook natuurlijk. | |
Vinniiee | woensdag 18 juli 2012 @ 16:38 |
Ikke? Heeft niet met verbrandingsmotor oid te maken. Ik ontwikkel een membraanpomp voor een bepaald bedrijf. Helaas hadden zij al een concept, anders had ik bij de verkoop van dit ding geld kunnen eisen (blijven hangen na mijn stage) ![]() Ik rijd nu GS500, dus een heerlijk smalle fiets. Lijkt me wel keer wat zo'n ding bereiden, maar waarschijnlijk wordt mijn volgende motor een africa twin/transalp/xtz660/xtz750 vanwege de 'rechtop-zit houding (rugklachten)' | |
Vinniiee | woensdag 18 juli 2012 @ 16:39 |
Zal wel voorkettingwielkapje zijn, of de kettingbeschermer op je brug. | |
lipjes | woensdag 18 juli 2012 @ 16:41 |
Het is niet de hele zijkant he, slechts een klein stukje. Zal als ik thuis ben wel eens ff een fototje maken (Als ik daar tijd voor heb) | |
Vinniiee | woensdag 18 juli 2012 @ 16:42 |
Klinkschakel toevallig? Die steekt volgens mij wat verder uit | |
vannelle | woensdag 18 juli 2012 @ 16:44 |
Denk het ook. En ik weet ook dat je daar snel doorheen zit. | |
Masque-Obscura | woensdag 18 juli 2012 @ 16:49 |
Een transaap is zeker leuk voor dat doel inderdaad. Ik moet ook een recht-op-zit motor hebben. Een BMW boxer is een goede, wat dat betreft. De K100 die ik had zat té rechtop, kreeg ik ook weer last van mijn onderrug. De fijnste motor die ik tot nu toe gehad heb was de GTR1000, waanzinnige fiets. Heerlijk zithouding, fijne kuip waarmee je uit de wind zit, 100pk onder je reet, stuurt als een trein, oerstevig. enige nadeel is de 300(!) kilo, heb hem aan beide kanten om laten donderen, en dan sneuvelt er direct een stepje en/of spiegel... De mijne was echter op, en toen ben ik voor een boxer gegaan. Dat karakter! | |
Skv | woensdag 18 juli 2012 @ 16:51 |
300 ![]() Hoe krijg je dat ding weer rechtop? | |
Vinniiee | woensdag 18 juli 2012 @ 16:57 |
Wil in de toekomst ook wel een keer wat offroad mee pakken en dan is zo'n transalpie wel leuk en niet te stevig aan de prijs (ook belangrijk). Hoe kun je nou weer té rechtop zitten ![]() Onderhoud moet ook redelijk makkelijk zelf te doen zijn, dealers zijn duur ![]() | |
Masque-Obscura | woensdag 18 juli 2012 @ 17:03 |
Rechtop krijgen? Omstanders lief aankijken, haha! Ben een keer omgevallen op een rotonde (plotseling remmen voor een afsnijdende koekblikker + even plotselinge windstoot (het stormde) + aflopende weg en geen grip kunnen krijgen). Gelukkig kwamen er al snel mensen op me afgelopen die me even hielpen. ![]() Als je onderhoudsvriendelijk wil: boxer. Luchtgekoeld, je kunt overal bij, geen gedoe met stelschroeven van de carbs die onderin verstopt zitten en de halve motor demonteren om bij de kleppen te kunnen. onderdelen zijn nog nieuw te krijgen. ![]() Maar een Transalp is geloof ik ook erg makkelijk in onderhoud, twee cilinders is ook altijd fijn. | |
lipjes | woensdag 18 juli 2012 @ 17:33 |
Nou net ff gecheckt. Hij loopt ergens aan de buitenkant van de ketting aan in ieder geval, hij is maar voor 1/4 helemaal zilver, op 2 plaatsen want ook op de schakels is het te zien. wiel staat recht, En ergens aan de voorkant is het punt waar die aanloopt. Mooi klusje voor de dealer vrijdag. | |
Masque-Obscura | woensdag 18 juli 2012 @ 19:26 |
Ik zet deze ook even hier neer trouwens, mocht iemand een geinteresseerde weten? http://www.tweedehands.nl(...)205945.html?wijzig=1 | |
Yreal | woensdag 18 juli 2012 @ 19:31 |
Motor staat eindelijk bij de dealer ![]() | |
Masque-Obscura | woensdag 18 juli 2012 @ 19:42 |
Dat is balen, wat is er mis mee? | |
Gokhan03 | woensdag 18 juli 2012 @ 19:43 |
Reed net op de Haarlemmerweg langs Geuzenveld. Op de rechterstrook heb je lijm op de asfalt wat zo n paar kilometer lang is. Toen ik naar de linkerstrook wilde om in te halen gleed de achterband links rechts. Kon hem net aan houden. Geen pretje met 100km/h. | |
Tankiej | woensdag 18 juli 2012 @ 19:45 |
Lijm? Bedoel je een teerstreep, van die zwarte troep om scheuren op te vullen, asfalt te repareren of om 2 stukken met elkaar te verbinden? Als het echt lijm is zou ik RWS bellen ![]() | |
Vinniiee | woensdag 18 juli 2012 @ 19:45 |
Haha, maar als je dus alleen bent, dan ben je dus mooi de sjaak ![]() Transalp is het kleine broertje van de afrika twin, en de AT is een dakar machine geweest (TA weet ik niet). Zelfde geldt voor een XTZ750, dus daar is onderhoud vrij makkelijk aan. Zal eens kieken naar die R80GS. /edit: laat ik het maar houden op: het oog wil ook wat ![]() | |
vannelle | woensdag 18 juli 2012 @ 19:48 |
Schrikmomentje. En waarschijnlijk niet je laatste. ![]() | |
Masque-Obscura | woensdag 18 juli 2012 @ 19:55 |
Hoort erbij, heel voorzichtig je gas iets loslaten of een klein stukje je koppeling inknijpen en doorrijden, je valt niet zomaar. Een slippend achterwiel is meestal prima te corrigeren. | |
Gokhan03 | woensdag 18 juli 2012 @ 20:05 |
Dat dus. Hahah hoop het wel, Wat voor schrikmomenten hebben jullie gehad? Zou echt lelijk zijn als ik op een kaarsrechte weg asfalt zou happen. | |
Vinniiee | woensdag 18 juli 2012 @ 20:06 |
Afhankelijk van hoe ver hij uitbreekt kun je ook extra gas toepassen. Gas = rechtop, (achter)rem is schuiner. Kijk maar naar de halve draai. Schrikmoment: - Op een teerstrook in een bocht gleed voorwiel iets weg - Tien minuten later kwam er een auto uit een zijstraat zetten, voorwiel blokkeerde - Motor pruttelt en valt stil op de snelweg, terwijl je nog 30km moet. - Motor pleurde om bij het opbokken op een ongelijke stoep en het regende hard - Proberen banden op druk te brengen, maar ipv dat lopen ze leeg ![]() - In een bocht op de dijk kwam een auto door de buitenbocht heen, terwijl ik netjes aan mijn kant reed. - Zelfde maar dan omgekeerd. En vast nog wel wat meer. | |
Gokhan03 | woensdag 18 juli 2012 @ 20:12 |
Mwaah ik trok best pittig op. Denk dat als ik nog meer gas zou geven het fout zou gaan. De bandenspanningsmeter bij de pomp werkt voor geen meter. Had er laatst 2.6 bar in voor en achterband gedaan. Gisteren kwam mijn bestelling voor mn geplande onderhoudsbeurt binnen en daarin zat ook een luchtdrukmeter van Dunlop. Dacht het even uit te proberen en ik zag dat er in de voorwiel 3.1 bar zat! | |
Vinniiee | woensdag 18 juli 2012 @ 20:13 |
Tijdens het optrekken werkt gas druk denk ik beter ja. ![]() ![]() | |
vannelle | woensdag 18 juli 2012 @ 20:15 |
Wegglijdend voorwiel in een scherpe bocht en maar hopen dat het asfalt breed genoeg is uiteindelijk Blokkerend achterwiel tijdens te fanatiek remmen na schrik Naast een auto op de rotonde rijden omdat die domme kut me wel ziet maar tóch doorrijdt Vlak voor een haakse bocht er achter komen dat de remhandel is afgebroken tijdens de valpartij op de rotonde 30 meter terug Sneeuw is glad Heb er nog veel meer, jij binnenkort ook. ![]() | |
Vinniiee | woensdag 18 juli 2012 @ 20:18 |
Euwja, zo'n trut die me op de rotonde niet zag had ik ook. Gelukkig zag ik het op tijd. Blokkerend achterwiel ook wel eens gehad, maar daar merkte ik eigenlijk weinig van. | |
Tankiej | woensdag 18 juli 2012 @ 20:22 |
Dat heb ik regelmatig, met al die debiele taxi busjes hier ![]() Had laatst in een bocht na een stoplicht dat m'n achterband een stapje opzij deed. Het regende na een tijdje droogte, lag troep op de weg en ondanks voorzichtig gebeurde het toch nog. | |
Masque-Obscura | woensdag 18 juli 2012 @ 20:23 |
Als je wiel al aan het slippen is zorgt extra gas ervoor dat hij minder makkelijk grip hervindt.. Mijn schrikmomenten: - Destijds op de BMW K100: File, pikdonker, keiharde regen, ik zie geen reet want ik draag een bril, dus spetters op het glas, achterlichten van auto's verstralen in de druppels, daardoor kon ik niet goed zien wat er voor me gebeurde en reed ik netjes mee in de file ipv er tussendoor. Vriendin zat achterop, en voor me gaat een auto knalhard in de ankers, ik rem af, maar verwacht geen noodstop van hem, kan de afstand niet goed inschatten en knal erachter op. Motor slipte alle kanten op, achterwiel brak links en rechts uit, maar ik kon hem gelukkig overeind houden. Praatje maken met de autobestuurder, gegevens uitgewisseld (ik had geen schade, hij bumperschade) Ik wil weer wegrijden vanaf de vluchtstrook, en het achterwiel blijft een meter of 20/30 achter een gladde richel langs de weg hangen, motor slipt steeds schuiner tot hij uiteindelijk over de richel heenspringt en weer grip krijgt. Ik was de rest van de avond een beetje van slag, vooral omdat ik een passagier bij me had. Schrikmoment in Noorwegen. Fucking tunnels zonder verlichting, met scherpe bochten en hellingen. Als je geen horizon hebt om erachter te komen wat boven en onder is een motor rechtop houden best een uitdaging! D: zeker als de tunnel verlicht wordt door niets meer dan reflecterende paaltjes langs de muren. Een ander schrikmoment was op de Autobahn op weg naar Praag, ook weer met de dame achterop. Een klootviool voor me dacht dat het een goed idee was om in te voegen met 70, ik erachter, een aankomende auto kan me net ontwijken, en tikt mijn zijkoffer aan. Verder the usual, zijn niet echt schrikmomentjes meer: auto's die je over het hoofd zien, een noodstop waarbij je achterwiel blokkeert en slipt, optrekken in de regen met een slechte achterband die een andere kant op wil. Ik heb ooit met de 250 kilo zware BMW over modderweg gereden, zeker 10/15cm diepe plassen, en superglad, daarna weet je wel wat zo'n motor doet als hij wegglijdt. Gewoon rustig doorrijden, evenwicht houden en de motor laten trekken. ![]() | |
vannelle | woensdag 18 juli 2012 @ 20:29 |
Krijg je ook pas echt last van zodra je de rem loslaat. Jezus zeg!! Dacht dat ie me er af wou slingeren, leek wel rodeo. | |
Vinniiee | woensdag 18 juli 2012 @ 20:33 |
Toen ik hem los liet had ik nergens last van. Maar misschien was dat omdat ik toen stil stond ![]() | |
Vinniiee | woensdag 18 juli 2012 @ 20:34 |
Was niet eens een taxi. Maar een doos in een oldtimer. Toen ze me zag trok ze zo'n gezicht van ![]() ![]() | |
vannelle | woensdag 18 juli 2012 @ 20:37 |
Ik had dat dus in een bocht waardoor achterwiel weg gleed tot ik de rem los liet. Pfieuww dacht ik toen.... | |
Vinniiee | woensdag 18 juli 2012 @ 20:47 |
Dat is vrij logisch ja ![]() | |
Masque-Obscura | woensdag 18 juli 2012 @ 20:48 |
Tis wat, dat motorrijden. ![]() Zijn er meer mensen die zelf aan hun motor sleutelen/knutselen trouwens? | |
Vinniiee | woensdag 18 juli 2012 @ 20:49 |
Onderhoud doe ik zelf. En ik heb een USD in mijn motor geknutseld met dubbele schijven:![]() Taartschep moet er wel nog een keer vanaf. | |
vannelle | woensdag 18 juli 2012 @ 20:50 |
ik doe alles zelf aan de motor. Onderhoud/reparaties als nodig. Leuk om te doen en een stuk goedkoper dan laten doen. ![]() | |
Masque-Obscura | woensdag 18 juli 2012 @ 20:54 |
Nice! Zal een flinke verbetering zijn zeker? Ook progressieve veren? | |
Gokhan03 | woensdag 18 juli 2012 @ 20:58 |
Ik probeer ook zoveel mogelijk zelf. Heb dus filters en olie besteld. Binnenkort even een onderhoudsbeurtje inplannen ![]() In mn bestelling zaten ook mn voorste knipperlichten en voila: ![]() De Mivv X-Cone verwacht ik volgend week ![]() | |
ArnosL | woensdag 18 juli 2012 @ 21:20 |
- Automobilist die me aan keek en toen ook maar besloot de rotonde op de te rijden. Die ramde me net niet. - Automobilist in een Citroen C1 die met een gangetje van ongeveer 50 een rotonde op kwam rijden waar je normaal zo'n 30 rijd. Hij moest er driekwart omheen en zou het met die snelheid nooit gaan redden. Hij had me niet gezien en moest dus een noodstop maken en zat op die rotonde naast me. Schrok zich kapot en reed daarna snel weg. - Automobilist die midden in een blinde bocht besloot om te gaan keren. Kom ik daar net aan rijden. Net ontweken gelukkig. - Grind in een bocht, waar ik met 80 door heen ging. Voorwiel gleed een stuk weg, maar ik kon hem net houden. Vast nog wel wat meer, maar ik weet er zo even niet meer ![]() Ziet er goed uit, maar daar gaan ze over zeiken als de APK wordt ingevoerd ![]() | |
Masque-Obscura | woensdag 18 juli 2012 @ 21:23 |
En terecht, weetje hoe gevaarlijk! D: | |
Gokhan03 | woensdag 18 juli 2012 @ 21:24 |
Ook als ze een E-keur hebben? | |
Vinniiee | woensdag 18 juli 2012 @ 21:47 |
Thanks! Is inderdaad een hele verbetering, zowel remmen als sturen. Zitten geen progressieve veren in, maar dat vind ik ook niet nodig. Na mijn vakantie moeten de remmetjes wel gedaan worden, dus nieuwe schijven, blokken, stalen remleidingen en eventueel ook de klauwen reviseren. | |
Vinniiee | woensdag 18 juli 2012 @ 21:49 |
Waarschijnlijk wel ja, maar overal zit een E-keur op (ook de demper). Voordat ik ging verbouwen wist ik niet dat dat er zou komen, anders had ik het ook niet gedaan. Maar ik heb de originele vork hier nog staan en aan een originele demper is ook wel te komen. Sowieso hoop ik tegen die tijd mijn motor verkocht te hebben, want ik wil een all-road hebben. | |
ArnosL | woensdag 18 juli 2012 @ 22:16 |
Moet het niet allemaal origineel zijn? Dat dacht ik namelijk. | |
Vinniiee | woensdag 18 juli 2012 @ 22:40 |
Weet ik niet. Een auto hoeft toch ook niet helemaal origineel te zijn voor APK? Bed tijd, morgen langzamerhand richting Luxemburg ![]() | |
Tankiej | woensdag 18 juli 2012 @ 22:40 |
Is dat nu bij auto's ook zo dan? Dan hebben redelijk veel mensen wat werk voordat ze hun auto voor de apk naar de garage brengen ![]() Lijkt me dat ze niet bij motoren gaan eisen dat ze 100% origineel blijven terwijl ze dat voor auto's niet doen ![]() | |
ArnosL | woensdag 18 juli 2012 @ 22:42 |
Dat is ook weer zo. Dan hoop ik dat het niet allemaal origineel hoeft te zijn ![]() | |
NutKees | donderdag 19 juli 2012 @ 17:22 |
Ik zit inmiddels op een terras in de Dolomieten. Heb op de heenweg de Hahntennjoch, Timmelsjoch (Passo del Rombo) en Jaufenpas (Passo Giovo) gehad. Morgen gaat de trip richting de Stelvio, rondje van dik 350 km (7 uur) met een pasje of 5. Ik weet niet of ik hier ooit nog weg wil... | |
Masque-Obscura | donderdag 19 juli 2012 @ 18:04 |
*jaloers* Geniet ervan, en doe voorzichtig! | |
Hyperdude | donderdag 19 juli 2012 @ 18:27 |
Pas maar op voor steile hellingen daaro. ![]() In het dorpje Stelvio ![]() http://maps.google.nl/map(...)bp=11,105.44,,1,7.64\ Op de Umbrail kan je nog een kilometer door de gravel raggen als dat je hobby is. [ Bericht 1% gewijzigd door Hyperdude op 19-07-2012 18:37:25 ] | |
Sounddragon | donderdag 19 juli 2012 @ 19:28 |
Zag hem net op TV ![]() | |
BlackLining | donderdag 19 juli 2012 @ 20:01 |
Mooi weer op komst volgende week, en ZwartRandje mag zich gaan inblikken voor een trip van 2.400 kilometer in de vierwieler..![]() | |
Sounddragon | donderdag 19 juli 2012 @ 21:26 |
Doe je zelf ![]() | |
BlackLining | donderdag 19 juli 2012 @ 22:28 |
Meh ![]() Ergste is nog wel dat de reis via de Vogezen naar de Jura gaat, om daar een weekje rond het meer van Genève te hangen, en daarna via de Italiaanse Alpen door Zwitserland en via het Zwarte Woud weer terug naar Nederland ![]() ![]() ![]() | |
lipjes | vrijdag 20 juli 2012 @ 09:51 |
Zo, motor staat bij de dealer. Krijg ik een tour mee. een suzuki SFV650A | |
mstx | vrijdag 20 juli 2012 @ 10:02 |
Ik zou een GSXF eerder een tourmotor noemen dan een gladius. | |
lipjes | vrijdag 20 juli 2012 @ 10:07 |
Hoe wil je een gladius dan noemen ![]() | |
Masque-Obscura | vrijdag 20 juli 2012 @ 10:19 |
Gladius is gewoon een naked damesfiets. Bij een tourfiets denk ik aan:![]() of ![]() | |
lipjes | vrijdag 20 juli 2012 @ 10:24 |
MWa, vind het een aardig tourfietsje. Te hard kan je er in ieder geval niet mee ![]() | |
mstx | vrijdag 20 juli 2012 @ 10:24 |
Een naked bike. Is die begrensd dan? ![]() | |
Masque-Obscura | vrijdag 20 juli 2012 @ 10:29 |
Ter confirmatie, we hebben het over dezelfde fiets toch? ![]() Daar zie ik mezelf nog niet relaxed met volle kampeerbepakking in de regen met 160 over de Duitse autobahn mee knallen op weg naar Tjechië of Noorwegen. ![]() | |
lipjes | vrijdag 20 juli 2012 @ 10:37 |
Ja oke, voor mij valt het een beetje in de cat tourmotoren, persoonlijke voorkeur ![]() Nee, je waait er zo vanaf, maar hij trekt wel lekker op ![]() | |
Masque-Obscura | vrijdag 20 juli 2012 @ 10:39 |
Ja, is best een fel dingetje voor die 650cc. ![]() Mijn oude toerbak in Noorwegen: <3 (GTR1000) ![]() | |
mstx | vrijdag 20 juli 2012 @ 10:46 |
Ik wil in 2013 of 2014 ook naar Noorwegen, moet nog wel uitzoeken hoe ik zoveel meuk mee krijg op de SV. ![]() | |
Hyperdude | vrijdag 20 juli 2012 @ 10:48 |
Gewoon op de aanhanger, joh. Dat stuk door D. is toch saai. | |
Salatrel | vrijdag 20 juli 2012 @ 10:55 |
zeg het gaat hier wel over motoren he ![]() | |
lipjes | vrijdag 20 juli 2012 @ 10:57 |
Ja nogal, trok het gas open in zijn 2, oh shit zit alweer op de 100, dat is vlot. Mijn pa heeft een goldwing ![]() | |
stoeltafel | vrijdag 20 juli 2012 @ 12:25 |
Na mijn AVD moet ik een GSX600R halen. Ben nu veel aan het kijken en deze twee lijken mij wel wat http://jager.hexon.cx/details.html?id=4421728 http://link.marktplaats.nl/578501317 Moet ik er nog ergens opletten? Qua budget wordt het een model uit 2005/2006/2007 Vet filmpje van een GSX600R | |
Sounddragon | vrijdag 20 juli 2012 @ 12:31 |
Je 'moet' een GSX-R halen? Je weet dat stunthokken geen maatstaf zijn he? die zijn nogal ehh.. aangepast zeg maar ![]() | |
Skv | vrijdag 20 juli 2012 @ 12:41 |
Da's geen filmpje. Dat zijn foto's. Ik vind het maar een overdreven schreeuwerig ding eigenlijk. ![]() | |
Sounddragon | vrijdag 20 juli 2012 @ 12:49 |
Huh? foto's? Ik weet niet waar jij op klikt, maar bij mij bewegen de foto's nogal ![]() Ik ga effe wat huishoudelijke chores doen hier, en dan ga ik eens een stukkie tuffen om de nieuwe Cardo set uit te proberen ![]() | |
Bozz187 | vrijdag 20 juli 2012 @ 12:51 |
gsxr 6, de beste fiets die er is ![]() wel lekker smal om Tussen de files door te knallen | |
stoeltafel | vrijdag 20 juli 2012 @ 12:59 |
Haha moet natuurlijk niet maar dit vind ik veruit de mooiste motor. Vind de zilver/witte versie ook erg mooi. Stunten ga ik nooit doen, veels te onhandig. | |
Humberto-T | vrijdag 20 juli 2012 @ 13:10 |
Tanktas, rugtas en evt. nog bagagerol vast met een spin. Als het op een vfr lukt dan ook op een sv650. | |
Sounddragon | vrijdag 20 juli 2012 @ 13:13 |
Whehe, I'll pwn every brommer in de file op mijn logge AT ![]() Een GSX-R reesbrommer is onhandig. Leuk om op te knallen, maar 'handig' en een reesbrommert in één zin is altijd grappig ![]() | |
BlackLining | vrijdag 20 juli 2012 @ 13:33 |
Voor mooiweerrijders natuurlijk ideaal ![]() Ik zit te kijken of ik het bagagebakje onder de buddy van mijn Bandit wat groter kan maken. Zit best veel loze ruimte onder dat ding en ik kom steeds net iets te kort ook mijn werkspullen mee te nemen. En dat gedonder met rugzak/tanktas voor een part schoenen en een broek begint onderhand irritant te worden. | |
Sounddragon | vrijdag 20 juli 2012 @ 13:45 |
Koffer? kun je eraf halen als je hem niet nodig hebt ![]() | |
Bozz187 | vrijdag 20 juli 2012 @ 13:46 |
dat wil ik best geloven dat je sneller bent in de file, en handig is een buikschuiver ook niet, had gister een bocht gevonden die niet te doen was met de gix | |
BlackLining | vrijdag 20 juli 2012 @ 14:17 |
Dat is net zoveel gedoe als een tanktas ![]() | |
Sounddragon | vrijdag 20 juli 2012 @ 14:18 |
Bestaan die dan? ![]() Neuwp ![]() | |
Skv | vrijdag 20 juli 2012 @ 14:20 |
Wat? Hier niet. Alleen maar vaste shit. Kan ook aan mijn pc liggen ![]() | |
BlackLining | vrijdag 20 juli 2012 @ 17:08 |
* ZwartRandje heeft pijnlijke rode ogen. Beroepsidioten met hun ruitenwisser vloeistof ![]() | |
Masque-Obscura | vrijdag 20 juli 2012 @ 18:30 |
Geen probleem toch? twee zijkoffers, tanktas, en een bagagerol op de buddyseat. Als je nog iemand achterop heb moet je zorgen dat je een bagagerek achter hebt. ![]() | |
Bozz187 | vrijdag 20 juli 2012 @ 18:33 |
voor de mijne blijkbaar wel, die van jou zou het wel moeten lukken, is een zeer strake u-bocht met 3 drempels... Daarom is ie zo kut | |
NutKees | vrijdag 20 juli 2012 @ 18:34 |
Dames en heren, ik presenteer... de Stelvio: http://i50.tinypic.com/1fe2qv.jpg http://i49.tinypic.com/107uz61.jpg http://i50.tinypic.com/hwftix.jpg Totaal 6 passen gereden vandaag, 380 km, van 8 tot 5. Nu flink bunkeren en dan in coma vallen. | |
mstx | vrijdag 20 juli 2012 @ 18:57 |
Ja zo'n opstelling zat ik al aan te denken. ![]() Daarom altijd (zonne)vizier omlaag ![]() | |
Masque-Obscura | vrijdag 20 juli 2012 @ 19:06 |
Hoe wij de bike hebben bepakt: zijkoffer 1: gasbrander, twee gastankjes, bestek borden etc, plastic tas met kleine kleding zijkoffer 2: 1 tas met kleding tanktas onderste laag: electronica (twee camera's (oude middenformaat uit de jaren 60 en digitale spiegelreflex, statiefje, verder dingen die je snel nodig hebt, zware dingen etc) tanktas bovenste laag: eten en drinken Verder een bagagerol met tent, laken, opblaaskussentjes en slaapzakken, met spanbanden vastgezet. Spin eroverheen met oprolbare slaapmatjes, en een opvouwbare 4-liter jerrycan met water. Kaart in het doorzichtige deel van de tanktas, kompas in het zijvak van de kuip. communicatiesetje zodat mijn vriendin en ik onderweg konden praten. Point bike in general direction, en gaan! | |
Sounddragon | vrijdag 20 juli 2012 @ 19:11 |
Drempels zijn fun ![]() Nice, lekker gestuurd dus. Eet- en slaap ze ![]() | |
Sounddragon | vrijdag 20 juli 2012 @ 19:14 |
Dat ![]() | |
Yreal | vrijdag 20 juli 2012 @ 20:55 |
Eindelijk weer gereden. Heerlijk ![]() Alle kabels onder mijn tank waren doorgerrot, dus dat had ik niet kunnen vinden, laat staan oplossen ![]() | |
lipjes | vrijdag 20 juli 2012 @ 21:02 |
Nou het f'je rijd weer lekker. Volgens mij hebben ze ook even mijn standaart ingespoten ![]() | |
Anne | vrijdag 20 juli 2012 @ 22:30 |
Dekatria heeft weer een nieuw fotoverslag, auw ![]() | |
Sounddragon | vrijdag 20 juli 2012 @ 22:31 |
Ik ook effe, voor het eerst deze week; lekkerlekker ![]() hoe kan die zooi daar doorrotten dan? was het onbeschermd? Wat is het meervoud van standaart/d ? ![]() | |
Dekatria | vrijdag 20 juli 2012 @ 22:53 |
Dus hier komen al die fans vandaan ![]() ![]() Volgende lading foto's volgt bij thuiskomst, dan zet ik ook wat video's erop ![]() | |
mstx | vrijdag 20 juli 2012 @ 23:04 |
Z'n hoofd ziet er goed uit ja ![]()
![]() | |
Sounddragon | vrijdag 20 juli 2012 @ 23:07 |
Heej musquito-man ![]() | |
bwt | zaterdag 21 juli 2012 @ 18:06 |
Hey - leeft -XX- nog? Man rijdt over vrouw heen woning in | |
Skv | zaterdag 21 juli 2012 @ 18:12 |
![]() ![]() | |
Skv | zaterdag 21 juli 2012 @ 18:14 |
![]() Productief dagje gehad. Een hele zooi onderhoudsspul gekocht, reservesleutel bij laten maken, rubber bij mn buddy opnieuw vastgezet en een balkje gezaagd zodat ik het achterwiel kan liften om de ketting te smeren. Nu het lekkere weer nog. | |
BlackLining | zaterdag 21 juli 2012 @ 19:06 |
Laatste tank leeg gereden, de fiets gestald en nu inpakken voor 2.600 km in het koekblik ![]() Is het trouwens zwaaiweer vandaag? Meerdere keren gehad dat zelfs een Harley (!) zwaaide, vanaf de andere baan van de snelweg (!). Zie je anders niet bijzonder veel. | |
Sounddragon | zaterdag 21 juli 2012 @ 19:12 |
Het is volgens mij altijd zwaaiweer ![]() ![]() | |
mstx | zaterdag 21 juli 2012 @ 20:07 |
Ik zwaai altijd ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Behalve op de snelweg dan ![]() | |
JK | zaterdag 21 juli 2012 @ 20:08 |
Ik zwaai alleen naar de wouten. ![]() | |
BlackLining | zaterdag 21 juli 2012 @ 22:57 |
Ik meestal ook wel, of een knikje in ieder geval, maat je gaat toch niet over 5 banen snelweg heen zwaaien met 130 in het uur? ![]() Nog nooit gezien, en als ik zwaai naar een Harley krijg ik meestal een middelvinger terug bij wijze van spreken ![]() Allemaal wel erg vrolijk vandaag. Niet dat dat zo erg is, maar het viel me nogal op. | |
Paxlie | zaterdag 21 juli 2012 @ 23:05 |
Zwaaien op de snelweg ![]() Net motorweekend geboekt, 3 dagen Manderscheid ![]() | |
JK | zaterdag 21 juli 2012 @ 23:05 |
Ik zwaai eigenlijk zelden of men moet mij groeten... ligt er net aan hoe m'n bui is. Op de snelweg groet ik in elk geval niet, al zie je een sneller rijdende motorrijder soms nog wel eens een pootje uitsteken als zijnde een groet. Moet ie alleen wel uitkijken dat ie daarna geen kramp krijgt. ![]() Harley rijders kunnen niet groeten, anders trilt alles uit elkaar, daarom moeten ze het stuur goed vasthouden met twee handen. | |
mstx | zaterdag 21 juli 2012 @ 23:19 |
Ik zat daar half juni ook 3 dagen. ![]() ![]() | |
Paxlie | zaterdag 21 juli 2012 @ 23:25 |
Ik zat er met Hemelvaart ook, ander hotel maar wel in Manderscheid ![]() Als je nog toffe routes op gps (Garmin) hebt hou ik me aanbevolen ![]() | |
mstx | zaterdag 21 juli 2012 @ 23:43 |
Deze hebben we toen gereden: http://www34.zippyshare.com/v/85311558/file.html Daar zit onderweg ook een of andere landingsbaan van 50 meter breed en een paar kilometer lang zonder belijning in. ![]() ![]() | |
Paxlie | zaterdag 21 juli 2012 @ 23:51 |
![]() | |
Sounddragon | zondag 22 juli 2012 @ 11:21 |
Ik heb liever een mooi stukkie tankbaan ![]() Zodadelijk een stukkie rijden met Anne, d'r paps, en een buurman aldaar op een mooie BMW stofzuiger; kunnen we hem lekker pesten met zijn midlife-crisis snorbrommer ![]()
[ Bericht 15% gewijzigd door Sounddragon op 22-07-2012 11:33:12 ] | |
Yreal | zondag 22 juli 2012 @ 11:26 |
Haten op bmw's ![]() | |
Sounddragon | zondag 22 juli 2012 @ 11:34 |
Niet haten; uitlachen ![]() Ik heb eerder een hekel aan zondagsrijders in een stormtrooper pakkie als aan veelrijders op een gayass BMW ![]() | |
Yreal | zondag 22 juli 2012 @ 11:36 |
Sowieso, en dan ook nog al die wouten overal die lekker tweewielers staan te treiteren de hele dag omdat die mooiweerrijders weer buiten komen. | |
Sounddragon | zondag 22 juli 2012 @ 11:37 |
Als je door de berm rijdt ben je geen weggebruiker, dan krijg je ook geen snelheidsbon toch? ![]() | |
Yreal | zondag 22 juli 2012 @ 11:37 |
baas ![]() | |
Sounddragon | zondag 22 juli 2012 @ 11:39 |
Watch out for splashes ![]() | |
Hyperdude | zondag 22 juli 2012 @ 11:40 |
Zo lang je niet op het wegdek komt, mag alles. Zwaai als BMW rijder natuurlijk nooit wegens verregaande superioriteit en arrogantie. ![]() Ik ga zo trouwens poetsen en smeren ipv. rijden. Zondagsrijders ![]() | |
Yreal | zondag 22 juli 2012 @ 11:44 |
Dat filmpje ![]() | |
-Trinity- | zondag 22 juli 2012 @ 11:53 |
Ik ook, mits ik je op tijd zie dan ![]() | |
Yreal | zondag 22 juli 2012 @ 12:07 |
Vind het altijd een beetje vreemd als mensen 6 stroken van je vandaan, op de snelweg, in de andere richting, gaan zwaaien. Ik wil best terug zwaaien, maar dat zie je nooit op tijd... | |
lipjes | zondag 22 juli 2012 @ 12:21 |
![]() Gisteren, gangetje van 150 op de a16, reed lekker door. moest de afrit A59 hebben dus liet mijn gas los en lekker een beetje uitrollen. Ineens heel de voetsteunen trillen, zware harde trillingen. Zojuist keek mijn broer even, speling op het balhoofd. Maar nog meer ideeën? | |
-Trinity- | zondag 22 juli 2012 @ 13:35 |
Ik kijk daar ook niet standaard heen maar gewoon voor me op de weg, dus dat zie je inderdaad nooit tijdig. | |
JK | zondag 22 juli 2012 @ 13:48 |
Waarom zou je naar de andere rijbaan kijken? Belangrijker wat er voor, naast en achter je gebeurd om dat in de gaten te houden.. tuurlijk zie je wel een motor langsrijden aan de andere kant, maar waarom in godsnaam groeten... Zometeen weer eens een rondje rijden, is alweer 3 weken terug.. klote knie waarvan het herstel eeuwen duurt zorgt er voor dat ik bijna niet meer ga rijden. ![]() | |
Yreal | zondag 22 juli 2012 @ 13:53 |
Klote zondagsrijders... Ik denk dat ik maar een cruiser neem. Zit mij nou al op te vreten met een 25kw fazer dat het allemaal zo hoerig langzaam gaat.. | |
Sounddragon | zondag 22 juli 2012 @ 14:28 |
ik zou in de aandrijving zoeken; ketting, tandwielen, lagers. | |
lipjes | zondag 22 juli 2012 @ 14:44 |
Ketting en tandwielen zijn nog in orde, tandwielen zouden wel vervangen mogen worden maar moet nog niet. Lagers zou ik nog moeten checken. Net trouwens even een testrit gedaano op de A17, zevenbergen erop, standaarbuiten eraf, zevenbergen weer werken ect. Voel ik tijdens de 2e keer heen ineens een klapje tegen mijn schoen, denk ach een steentje. Trek ik net mijn schoen uit, oh hier is een lijfje, daar een vleugel met een pootje, daar nog wat van het kopje. Bleek het een wesp te zijn ![]() | |
Hyperdude | zondag 22 juli 2012 @ 15:37 |
Geef mij maar hommels ![]() | |
Sounddragon | zondag 22 juli 2012 @ 19:38 |
En dat weet je zeker? -> losgelopen voortandwiel, achtertandwiel wat een tandje mist, kettingschakel kapotgetrokken? heb je gekeken, of neem je dat gewoon aan? Assumption kills bikers you know ![]() Dát is nou het verschil tussen een twee- en een vierwieler.. Op de motor check en doublecheck je; met de auto hoop je dat je de volgende beurt haalt met het mankement. Lagers checken is een kwartiertje werk; as eruit, en dan kun je er zo bij. Niet gokken; inzet is te hoog. | |
Yreal | zondag 22 juli 2012 @ 19:42 |
Ik voel mij altijd bijzonder dom als ik lees wat jullie allemaal zelf doen.. | |
Anne | zondag 22 juli 2012 @ 19:44 |
Ik doe helemaal niks zelf ![]() | |
lipjes | zondag 22 juli 2012 @ 20:01 |
Het was een testrit na een licht beurtje, en daarna dus ook nog even zijn controle. Dus het was echt de wesp ![]() | |
Sounddragon | zondag 22 juli 2012 @ 20:06 |
Ik had het over onderstaande posts heah, niet over een aanvlieging met een wesp ![]()
| |
Sounddragon | zondag 22 juli 2012 @ 20:06 |
Kun jij ook, kwestie van je mouwen opstropen en eraan beginnen. | |
lipjes | zondag 22 juli 2012 @ 20:20 |
Oh ja :p Nee de rest is ook in orde. Tandwielen had ik al gecheckt voor die vrijdag naar de dealer ging. Probleem lijkt nu trouwens wel minder te zijn, nog steeds lichte trilling maar dat is normaal he. Dus even aankijken, vandaag in ieder geval goed getest. Begonnen op 130 daarna naar de 160. Terug naar de 110 gas weer open naar de 170. En zo op en neer tussen de 100 en 200. Eigenlijk geen problemen meer gehad. | |
Sounddragon | zondag 22 juli 2012 @ 20:32 |
Lichte trilling is NIET normaal als je dat normaliter niet hebt.. Tevens, als je donderdag hebt gecheckt, en je had toen géén trillingen, ding gaat naar de dealer, en nu heb je trillingen, moet je dus NU controleren. Dealers zijn ook mensen; die kunnen gewoon fouten maken ![]() Maargoed, misschien zie ik het verkeerd of ben ik té voorzichtig, of ik begrijp het verhaal niet goed. Als er iets anders aan je motor is- of voelt als normaal, en daar is geen logische reden voor, dan is er iets mis en moet je uitzoeken wat het is >.< Als je het kewl vindt om op een gelukkige dag in een geel bussie vervoerd te worden, moet je gewoon tegen je band schoppen en het vooral niet te serieus nemen ![]()
| |
lipjes | zondag 22 juli 2012 @ 20:40 |
Nee lichte trilling in de voetsteunen was er altijd al, dat hebben wij allemaal. Er wordt thuis niet gereden met onveilige motoren :p Maar eerst met 50, daarna 80, toen 100 en toen pas ging de snelheid omhoog. | |
Sounddragon | zondag 22 juli 2012 @ 20:47 |
Ik neem aan dat je weet wat je aan het doen bent; ik ben alleen voorzichtig met zulke dingen. | |
Vinniiee | zondag 22 juli 2012 @ 21:04 |
Zo, weer thuis van Luxemburg. Mooie wegen daar ![]() Die haarspeldbochten omhoog, lekker het gas open gooien en dikke roffel uit de uitlaat ![]() Of stijle helling af naar beneden en remmen op de motor, roffel roffel ![]() ![]() | |
Yreal | zondag 22 juli 2012 @ 21:11 |
Zou niet weten waar ik moet beginnen en ik ben bang dat ik het sloop | |
Sounddragon | zondag 22 juli 2012 @ 21:30 |
Pics or did not.. ![]() | |
Sounddragon | zondag 22 juli 2012 @ 21:31 |
Gewoon, daar waar je wilt beginnen ![]() ![]() | |
Vinniiee | zondag 22 juli 2012 @ 21:31 |
Ik had geen camera bij, ouders op vakantie die 'm mee hadden. Maar Tankiej heeft wel foto's gemaakt ![]() Sowieso niet veel pics gemaakt geloof ik ![]() | |
Yreal | zondag 22 juli 2012 @ 21:40 |
Ja maaaaar... ik wil niet dood | |
Vinniiee | zondag 22 juli 2012 @ 21:44 |
Als je rustig aan begint zal het wel meevallen ![]() Wat zou je allemaal zelf willen doen ? | |
mstx | zondag 22 juli 2012 @ 21:56 |
Koop een Haynes manual, ik heb hem toevallig deze week binnen gekregen en het ziet er best makkelijk uit (de basis dingetjes dan). ![]() | |
Sounddragon | zondag 22 juli 2012 @ 22:21 |
Stel je niet zo aan man.. tis veel simpeler als je denkt ![]() | |
Dekatria | zondag 22 juli 2012 @ 23:00 |
Zo, en weer thuis ![]() ![]() Reis was een hele ervaring. Heb nog een schuiver gemaakt met de Alp in Schotland, pics volgen bij het verslag... is goed afgelopen allemaal. [ Bericht 6% gewijzigd door Dekatria op 22-07-2012 23:10:02 ] | |
Sounddragon | zondag 22 juli 2012 @ 23:16 |
Welkom terug, leuk reisje gehad volgens mij, alleen de volgende keer wat organiseren tegen de muggen ![]() | |
Dekatria | zondag 22 juli 2012 @ 23:17 |
Volgende keer kampeer ik gewoon per definitie niet waar er geen wind staat ![]() ![]() | |
Sounddragon | zondag 22 juli 2012 @ 23:39 |
Ach ja, je hebt geleerd; ik heb voor mijn 'excursie' binnenkort een halve liter Autan ingeslagen; ik hoop dat dat afdoende gaat zijn ![]() | |
lipjes | zondag 22 juli 2012 @ 23:46 |
Tuurlijk. Hell, ik had een GSX400E welke nog 8 keer meer trilde dan deze en dat was normaal ![]() Tot ik hem ging inruilen, toen werd het wel te erg. Nee, we rijden hier allemaal motor, dus dat is gewoon even een overlegje met allen. Broer checkt het balhoofdlager, en ja hoor, speling. Bandespanning is 0.2 te laag, dus dat morgen voor ik weer vertrek ook nog ff bij pompen, maar dat kleine beetje merk je amper. | |
Dekatria | zondag 22 juli 2012 @ 23:46 |
Ook naar Schotland ja? | |
Sounddragon | zondag 22 juli 2012 @ 23:49 |
Hmnee, maar daar vlieg ik wel overheen denk ik ![]() | |
Dekatria | zondag 22 juli 2012 @ 23:53 |
Ik kan Schotland van harte aanbevelen met de motor. Eén grote speeltuin is het. | |
Anne | zondag 22 juli 2012 @ 23:55 |
Ik denk niet dat als je eerst naar Parijs vliegt je over Schotland heen zult komen. Of mijn topografie zuigt. | |
Sounddragon | maandag 23 juli 2012 @ 00:11 |
Ik zie het idd, dat gaat nogal de andere kant op ![]() | |
Tankiej | maandag 23 juli 2012 @ 08:25 |
De foto's die ik gemaakt hebt zijn op twee handen te tellen ![]() En dan zijn het ook nog eens niet echt spannende foto's ![]() | |
lipjes | maandag 23 juli 2012 @ 09:37 |
Heerlijk ritje vandaag, alleen regelmatig iets op de weg gezien wat leek op brandstof/olie. Nam het risico maar niet dus dat was continue ontwijken. | |
Roderick2085 | maandag 23 juli 2012 @ 10:36 |
Ook weer terug van 10 dagen weg ![]() ![]() | |
Vinniiee | maandag 23 juli 2012 @ 11:43 |
Zo, en ik ben weer levend ![]() Haha nee daar heb je gelijk in. Ach, we hebben het naar ons zin gehad ![]() | |
lipjes | maandag 23 juli 2012 @ 11:57 |
hmm, nog geen reactie op twitter van MAG. Denk dat ik van de week maar eens ga mailen. | |
Vinniiee | maandag 23 juli 2012 @ 12:09 |
Denk trouwens dat ze met APK niet op dB's gaan letten, gisteren bij wegmisbruikers zei een agent dat ze alleen kijken of hij gasdicht is. | |
Tankiej | maandag 23 juli 2012 @ 12:42 |
Doen ze ook niet bij de APK. De politie controleert er wel eens op ![]() | |
lipjes | maandag 23 juli 2012 @ 12:52 |
Klopt, onze buurjongen is een keer aangehouden omdat zijn motor te veel herrie maakte, mocht ook niet meer doorrijden. | |
Vinniiee | maandag 23 juli 2012 @ 13:07 |
Klopt, zo ging het bij wegmisbruikers ook. De buurt klaagde dat zijn auto te veel lawaai maakte, dus gingen ze kijken. | |
Masque-Obscura | maandag 23 juli 2012 @ 14:05 |
Ik heb ook een eerste langere rit gemaakt met de BMW, kwam erachter dat de cilinder rechts toch wel erg hard klepperde. Vanochtend heb ik de klepspeling gecontroleerd, en ja hoor, de voeler van 0,15mm ging met gemak door de speling van de inlaatklep, terwijl deze 0,10 mag zijn. Ik heb er nog niet mee gereden, maar als het goed is moet het nu in orde zijn. ![]() Volgende keer geen kleppen stellen met een net afgekoelde motor dus. Eerst een nacht laten staan, en dan pas controleren. Verder, wat stuurt dat heerlijk, die progressieve voorveren! Je knalt dat oude beestje zo de bochten door! | |
Vinniiee | maandag 23 juli 2012 @ 14:11 |
Je moet inderdaad kleppen stellen als hij een flinke poos heeft afgekoeld, een dag laten staan dus. Progressieve vering schijnt een wereld van verschil te zijn inderdaad! | |
lipjes | maandag 23 juli 2012 @ 17:33 |
blech veel te warm vandaag. Geen gewone broek aan, alle binnenkleding eruit, en nog kapot zweten. Nadeel, dan kan ik me ook niet lekker focussen op de weg. Hopen dat het zo al wat is afgekoeld. | |
Salatrel | maandag 23 juli 2012 @ 17:42 |
straks op de soes naar het werk.. vannacht zal het wel wat koeler zijn op de terugweg ![]() | |
Dekatria | maandag 23 juli 2012 @ 17:46 |
Joh, doorwaaipak aan, helemaal geen last gehad vandaag ![]() | |
mstx | maandag 23 juli 2012 @ 18:19 |
Vanochtend was het nog best fris in m'n leren pakkie. En vanmiddag ging ik bijna dood van de hitte. ![]() | |
Vinniiee | maandag 23 juli 2012 @ 19:22 |
Leren doorwaaipak ftw. Maar nog maar nauwelijks aan gehad ivm gemak ![]() | |
Dionysiou | maandag 23 juli 2012 @ 19:38 |
Even een vraagje, ik heb zojuist mijn rijbewijs aangevraagd bij de gemeente. Ze liet op het aanvraag formulier zien (en legde uit) dat ik AL (licht) en AZ (zwaar) krijg. Verder niks gevraagd. Maar ik ben nog maar 19. Staat AZ al op je rijbewijs en is het pas geldig op je 21e of moet ik op mijn 21e een nieuw rijbewijs aanvragen? Want op de lijst wat er dan op het rijbewijs komt te staan stond er echt duidelijk AL + AZ. | |
Roderick2085 | maandag 23 juli 2012 @ 19:49 |
AZ krijgt gewoon een ingangsdatum van 2 jaar later ![]() ![]() | |
Danger.Mouse | maandag 23 juli 2012 @ 19:52 |
Er staan 2 data op voor je motorrijbewijs. Als eerste de datum dat je je lichte rijbewijs hebt behaald en daaronder hetzelfde maar dan 2 jaar na dato voor wanneer je zware rijbewijs geldig word. Je hoeft 'em dus niet opnieuw aan te vragen. | |
MaximumRush | maandag 23 juli 2012 @ 20:03 |
M'n rij instructeur vertelde dat hij een leerling had waarbij het CBR per ongeluk had doorgegeven dat hij afgereden was voor zwaar rijbewijs. Stond ook gewoon op z'n rijbewijs. Kerel was 19. | |
Vinniiee | maandag 23 juli 2012 @ 20:11 |
Hehe, dan heeft ie geluk ![]() | |
Masque-Obscura | maandag 23 juli 2012 @ 20:29 |
Geen idee of de verzekering alsnog moeilijk gaat doen echter. ![]() Af en toe hoor je wel eens zoiets ja. Net eindelijk de olie uit de cardanklok ververst, in de weer met een injectiespuit, lekker handig. Not. Deze week gaat mijn oude BMW in onderdelen verkocht worden, eerst nog eens kanibaliseren wat ik kan kanibaliseren van dat ding. (rode kuipwerk enzo) | |
Skv | dinsdag 24 juli 2012 @ 09:13 |
Waar stallen jullie je motor in het geval dat je geen overkapping/garage hebt? Bij mijn huidige huis staat 'ie onder de overkapping van het schuurtje in de tuin, maar ik ga binnenkort verhuizen naar het centrum van Haarlem. Hier heb ik geen mogelijkheden om 'm binnen te stallen. Tips? ![]() | |
mstx | dinsdag 24 juli 2012 @ 09:19 |
Gewoon buiten tegen de flat aan, ik heb geen andere keuze. ![]() | |
Skv | dinsdag 24 juli 2012 @ 09:20 |
Dat gaat bij mij dus ook niet ivm winkelend publiek enzo. Je mag toch gratis parkeren in parkeergarages als je langs de slagboom kan rijden? Of slepen ze 'm dan gewoon af? | |
Tankiej | dinsdag 24 juli 2012 @ 09:26 |
Verschilt per parkeergarage, bij de meeste mag je volgens mij helemaal geen motor parkeren. Laat staan dat het gratis mag ![]() | |
JK | dinsdag 24 juli 2012 @ 09:31 |
Even met de beheerder overleggen.. er zijn toch ook zat plekken die geen autoparkeerplaatsen innemen. Motor in het centrum stallen... dat staat garant voor ellende. Leuk als er een keer wat dronken lui langskomen. Flesje bier leeggieten in de uitlaat, pissen over je motor heen (al doen honden dat sowieso met hun asociale baasjes), motor omver trappen.. ik probeer je niet bang te maken hoor. ![]() | |
Skv | dinsdag 24 juli 2012 @ 09:37 |
http://loket.haarlem.nl/?pagina=1640 Problem solved. ![]() | |
JK | dinsdag 24 juli 2012 @ 10:04 |
Ok duidelijk. Nouja, 18 euro valt nog mee toch? | |
Sounddragon | dinsdag 24 juli 2012 @ 10:05 |
18¤ per maand om je motor te parkeren ![]() | |
Skv | dinsdag 24 juli 2012 @ 10:06 |
What about it? Is de helft goedkoper dan voor een auto. Ik vind het ook achterlijk om te betalen voor zo'n stomme parkeerplek (waar ik nu woon is plek zat), maar het is óf betalen om te parkeren, óf dat ding midden in een uitgaansgebied dag en nacht op straat laten staan. De helft van het jaar zet ik 'm bij mn broertje in de garage (wintermaanden), dus ik betaal alleen voor de lente/zomer in dit geval. | |
Sounddragon | dinsdag 24 juli 2012 @ 10:09 |
Ik betaal nérgens om mijn motor te parkeren, ik weiger. Is gewoon meer dan een verdubbeling van je vaste lasten vwb je motor; dat gaat toch nergens over? ![]() 144¤ mrb per jaar om in het hele land te mogen rijden, en ruim 200¤ per jaar om hem op anderhalve vierkante meter neer te mogen zetten ![]() | |
Vinniiee | dinsdag 24 juli 2012 @ 10:15 |
Beetje achterlijk inderdaad om daarvoor te moeten betalen. Maar wel liever dan midden op straat neerzetten (in een uitgaansgebied) | |
Tankiej | dinsdag 24 juli 2012 @ 10:15 |
144 euro? Het is in het hele land toch 104 of 108 euro per jaar? Of woon jij net in een provincie waar het 40 euro duurder is? ![]() | |
Sounddragon | dinsdag 24 juli 2012 @ 10:18 |
De mijne staat op de parkeerplaats van een restaurant; niks mis mee ![]() Ik dacht dat ik 144¤ per jaar betaalde, geen idee eigenlijk, gaat automagisch ![]() | |
Tankiej | dinsdag 24 juli 2012 @ 10:20 |
Ah ok ![]() Ik had aangegeven dat ik het 1 keer per jaar wil betalen en het wel per automatische incasso mag. Maar ik krijg nu elk kwartaal een acceptgiro of ik even wil betalen. Vind het zo ook wel best, nu het qua prijs niks uitmaakt of je per jaar of per kwartaal betaalt mogen ze best wel wat meer kosten hebben ![]() | |
Vinniiee | dinsdag 24 juli 2012 @ 10:20 |
Dat is ook een optie ja. Maar dat moet je dan wel net toevallig in de buurt hebben ![]() | |
Skv | dinsdag 24 juli 2012 @ 10:27 |
Ik wil 'm sowieso overdekt hebben staan. ![]() ![]() Verder betaal ik ook geen belasting (oldtimer) en 5 á 6 maanden per jaar die parkeerkosten (100E in totaal ofzo dus). Is nog te overzien. Hopen dat ik no-claimkorting ga krijgen. ![]() Mocht ik 'm ergens anders gratis (en veilig) kunnen stallen, dan doe ik dat wel natuurlijk. Maar een losse garagebox kost 150 per maand(!). | |
Sounddragon | dinsdag 24 juli 2012 @ 10:37 |
Ik heb geen idee hoe ik betaal; iig automagisch. We wonen boven het restaurant ![]() 'bewaakt' is een rekbaar begrip he, als je je auto in de stad in een betaald garage zet waar van die mannetjes op schermen zitten te gluren en ze rossen je radio eruit, of ze stelen gewoon de complete auto, heb je in 9 van de 10 gevallen geen poot om op te staan ![]() | |
Skv | dinsdag 24 juli 2012 @ 10:41 |
Ik heb geen radio en geen auto ![]() | |
Vinniiee | dinsdag 24 juli 2012 @ 10:45 |
Ideale situatie dus ![]() Nu motor maar eens wassen. Van grindpaden en zandwegen wordt mijn GS niet schoner van ![]() | |
Anne | dinsdag 24 juli 2012 @ 10:46 |
Helemaal geen ideale situatie heur. De ideale situatie is een garage waar je 'm zo in kunt rijden. | |
Sounddragon | dinsdag 24 juli 2012 @ 10:51 |
Maar wel een motor, en die zijn ook popi bij het meeneemgilde ![]() op papier wel, in de praktijk niet helemaal ![]() Carport vinnik ook goed; we gaan hem niet vertroetelen heah ![]() | |
Tankiej | dinsdag 24 juli 2012 @ 10:52 |
Inderdaad ![]() Gelukkig heb ik dat nu, hopelijk ook als ik het ouderlijk huis verlaat ![]() | |
Sounddragon | dinsdag 24 juli 2012 @ 10:58 |
Wij gaan lekker een dagje de grens over; first stop: Louis.de ![]() ![]() | |
Yreal | dinsdag 24 juli 2012 @ 10:59 |
je hoeft niet he. Maar voor een hek om mijn motor in een garage betaal ik met liefde 18euro per maand. | |
Sounddragon | dinsdag 24 juli 2012 @ 11:02 |
Busje rijdt garage in, stappen 3 mannetjes uit, gooien jouw brommer fijn overdekt achterin, betalen een kaartje en rijden er weer uit -> goedkoop brommertje, en lekker overdekt laden, ideaal ![]() Tis maar hoe je het bekijkt ![]() | |
Dekatria | dinsdag 24 juli 2012 @ 11:04 |
Vielen spass! ![]() | |
Yreal | dinsdag 24 juli 2012 @ 11:04 |
in de garage zit als ik het goed lees een afgesloten deel voor de motoren, met een hek en slot erom heen. Dat zou voldoende barriere moeten zijn. | |
Skv | dinsdag 24 juli 2012 @ 11:33 |
's Nachts kunnen ze dat ook prima doen in die winkelstraat. Plus dat er camera's zijn in de garage (neem ik aan). Ik hoop dat ze in die garage iets van paaltjes hebben, waar ik mn ART-4 omheen kan leggen. | |
Vinniiee | dinsdag 24 juli 2012 @ 11:34 |
Grote betonschaar meer, hoppa hek los. Dan maar hopen dat er duurdere motoren staan ![]() Ik wil ook een garage hebben waar je hem zo in kunt rijden ![]() | |
Yreal | dinsdag 24 juli 2012 @ 11:35 |
Ik wil iets om mijn tweewielers droog te zetten ![]() | |
Vinniiee | dinsdag 24 juli 2012 @ 11:38 |
Mee de lift in en in je woonkamer ![]() | |
Danger.Mouse | dinsdag 24 juli 2012 @ 11:40 |
Aan de muur hangen als een schilderij ![]() | |
Yreal | dinsdag 24 juli 2012 @ 11:42 |
Diefstalverzekering ![]() | |
Tankiej | dinsdag 24 juli 2012 @ 11:43 |
Garagebox huren? Indien te duur: zoek een andere motorrijder en deel de kosten? ![]() | |
Yreal | dinsdag 24 juli 2012 @ 11:43 |
Maar ik rij dagelijks, ook zo'n gekut om dan eerst naar zo'n box te fietsen ![]() | |
Vinniiee | dinsdag 24 juli 2012 @ 11:44 |
Kan toch prima als hij in je woonkamer staat ![]() | |
Tankiej | dinsdag 24 juli 2012 @ 11:45 |
Zit er niet een rij met boxen op loopafstand dan? ![]() | |
Yreal | dinsdag 24 juli 2012 @ 11:45 |
Zoetermeer he ![]() ![]() | |
Tankiej | dinsdag 24 juli 2012 @ 11:54 |
Lekker is dat ![]() | |
Vinniiee | dinsdag 24 juli 2012 @ 12:26 |
Hier zit ook geen garagebox dicht in de buurt ![]() | |
Tankiej | dinsdag 24 juli 2012 @ 12:30 |
Hier gelukkig wel ![]() Als ik het ouderlijk huis verlaat dan zoek ik er wel een woning op uit ![]() | |
Skv | dinsdag 24 juli 2012 @ 12:33 |
Dat dacht ik ook ja, maar om nou je hele woningkeuze af te laten hangen van de mogelijkheid om mn motor te stallen.. Nee. ![]() | |
Tankiej | dinsdag 24 juli 2012 @ 12:50 |
Niet de hele woningkeuze, maar wel 1 van de eisen ![]() Ik hoef ook niet midden in een stad ergens te wonen, in een rustig dorpje vlakbij een stad vind ik ook wel best. | |
Skv | dinsdag 24 juli 2012 @ 12:50 |
Ah oke, dat trek ik niet. ![]() | |
Hyperdude | dinsdag 24 juli 2012 @ 12:54 |
Toen ik studeerde had ik een dikke staalkabel (scheepvaart/hijskraan oid.)om een boom gefixt. Kon ik de brommer simpel vastleggen. Oude XT500 kon na 4 jaar buiten en minimaal/geen onderhoud naar de sloop. Zonde. ![]() Nu vette garage; met lakentje en druppelladertje ![]() | |
Vinniiee | dinsdag 24 juli 2012 @ 12:55 |
Same here. Toch wel prettig een ruime garage, zeker als je zelf ook onderhoud doet. Toevallig woont mijn pa in een appartement met een garagebox achter het complex vind ik ook best ![]() Zet hem daar ook altijd in als ik naar hem toe ga, dan geef ik voor zijn huis even extra gas, dat klinkt erg lekker met hoge huizen/smal straatje ![]() ![]() | |
Yreal | dinsdag 24 juli 2012 @ 14:22 |
http://maps.google.nl/map(...)2,3,5,7,8,10&t=m&z=9 planning voor morgen ![]() | |
Dekatria | dinsdag 24 juli 2012 @ 14:32 |
Ha, je komt hier langs ![]() ![]() | |
Yreal | dinsdag 24 juli 2012 @ 14:33 |
welke weg is dat precies? | |
Dekatria | dinsdag 24 juli 2012 @ 14:46 |
Voila ![]() | |
Yreal | dinsdag 24 juli 2012 @ 14:51 |
top, gaat erin | |
Sounddragon | dinsdag 24 juli 2012 @ 21:47 |
Vielen dank; net weer terug, leuk dagje uit gehad, Louis was veel van hetzelfde; 2 toffe brilletjes meegenomen (afwijking van me ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Sounddragon | dinsdag 24 juli 2012 @ 21:49 |
Als ze hem willen hebben... ![]() | |
Yreal | dinsdag 24 juli 2012 @ 23:29 |
Zeker waar. Ik heb er enkel een lullig art 4 beugeltje van 19 euro om liggen voor de verzekering. Mee gaat hij toch wel. En anders de onderdelen. Van een collega van mij hadden ze de vlotterkamers gejat.. | |
-Trinity- | woensdag 25 juli 2012 @ 07:34 |
Niet een paaltje maar een muuranker werpt een barrière op. Als de ketting op de grond ligt knip je hem zo door omdat je tol of schaar op de grond kan laten steunen. | |
Tankiej | woensdag 25 juli 2012 @ 08:29 |
Zelfde hier, wel een beetje duurder (45 euro) ![]() Wtf ![]() Ik heb wel gehoord dat van sommige motoren de uitlaten gejat werden, maar die zijn er ook vaak makkelijk af te halen en veel geld waard. Maar vlotterkamers..? ![]() | |
Vinniiee | woensdag 25 juli 2012 @ 08:41 |
Vol |