abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114459826
Wat voor vloer zit er tussen jou en je onderburen?

Als dat hout is dan heb je naast het laminaat wat overlast geeft, ook nog de vloer eronder die waarschijnlijk dreunt als je erop loop met je hielen, en dat geeft zware dreunen in het huis eronder. De hele vloer veert een klein stukje door.
En dat is echt dikke overlast, het lijkt dan inderdaad wel of er olifanten boven je wonen.

Mijn bovenburen lopen nu redelijk op hun tenen, net zoals ik trouwens. Mijn huis is uit 1900 met houten vloeren.
  vrijdag 20 juli 2012 @ 16:28:09 #102
11682 Moonah
Jolie femme
pi_114466617
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 23:28 schreef Hallmark het volgende:
Jij staat het toe, dat je geïntimideerd wordt. Niet meer doen. Misschien wordt het ook tijd om niet meer met deze mevrouw in gesprek te gaan, ze zuigt en zuigt maar door zolang jij luistert.

Zie je het patroon?
- zij klaagt
- jij komt met een oplossing
- zij schiet die oplossing af

Zo wordt het een soort kleiduif schieten. Jij moet dat patroon doorbreken. Op een gegeven moment moet je zeggen, ik als persoon zou dit nooit van mijn buren vragen, ergo ik luister niet meer naar je klacht.

Er is natuurlijk iets anders met deze vrouw. Ze voelt zich eenzaam, of verdrietig, of gestrest, of weet ik veel. Op deze manier komt dat er uit, en jij houdt de situatie in stand. Ze moet leren dat ze haar problemen op een andere manier moet oplossen.
Ze is verzuurd, eenzaam, verbitterd. Poos terug was ze overspannen door haar werk.
Ik heb eens nagedacht, het ís ook een terugkerend patroon:
- Toen mijn man hier nog alleen woonde mocht hij van haar geen houten vloer leggen
- Toen hij jarig was klaagde ze omdat er om 23 uur mensen aan het praten waren
- Zijn vorige vriendin mocht niet op het balkon bellen
- De buurman heeft een boom uit zijn tuin omgezaagd
- De honden van de andere buurman maken te veel herrie
- Toen er een nieuwe buurvrouw kwam wonen, werd die na een week of drie op het matje geroepen omdat haar hond ook te veel blafte
- Mijn glazenwasser kreeg er van langs omdat hij zijn ladder in haar voortuin had gezet....

Nou ja, we gaan morgen met vakantie, heeft ze even rust. :P

quote:
19s.gif Op donderdag 19 juli 2012 18:00 schreef dawg het volgende:

[..]

dat denk ik ook. ;)

:) :W
En ook een :W naar r_one!

Dat verhaal van die drummende buurman...! :o :o Onvoorstelbaar dat mensen zó asociaal kunnen zijn....
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  vrijdag 20 juli 2012 @ 16:28:34 #103
11682 Moonah
Jolie femme
pi_114466631
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 13:47 schreef Nytro het volgende:
Wat voor vloer zit er tussen jou en je onderburen?

Als dat hout is dan heb je naast het laminaat wat overlast geeft, ook nog de vloer eronder die waarschijnlijk dreunt als je erop loop met je hielen, en dat geeft zware dreunen in het huis eronder. De hele vloer veert een klein stukje door.
En dat is echt dikke overlast, het lijkt dan inderdaad wel of er olifanten boven je wonen.

Mijn bovenburen lopen nu redelijk op hun tenen, net zoals ik trouwens. Mijn huis is uit 1900 met houten vloeren.
Bij ons ook hout.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  vrijdag 20 juli 2012 @ 16:34:16 #104
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_114466862
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 16:28 schreef Moonah het volgende:

[..]

Ze is verzuurd, eenzaam, verbitterd. Poos terug was ze overspannen door haar werk.
- Toen mijn man hier nog alleen woonde mocht hij van haar geen houten vloer leggen
- Toen hij jarig was klaagde ze omdat er om 23 uur mensen aan het praten waren
- Zijn vorige vriendin mocht niet op het balkon bellen
- De buurman heeft een boom uit zijn tuin omgezaagd
- De honden van de andere buurman maken te veel herrie
- Toen er een nieuwe buurvrouw kwam wonen, werd die na een week of drie op het matje geroepen omdat haar hond ook te veel blafte
- Mijn glazenwasser kreeg er van langs omdat hij zijn ladder in haar voortuin had gezet....

[..]

Dat verhaal van die drummende buurman...! :o :o Onvoorstelbaar dat mensen zó asociaal kunnen zijn....
Doe d'r een dildo ofzo kado. Die zuurpruim mist duidelijk iets.
Ook hoi !
  vrijdag 20 juli 2012 @ 16:53:57 #105
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_114467731
quote:

[..]

Poos terug was ze overspannen door haar werk.
Daar heb je het al. Dan is er gezeik op het werk, in de familie, in de relatie of wat dan ook -- en dan mag iedereen het bezuren.

quote:
Jullie ook :-)
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_114471640
TS laat zichzelf veel te makkelijk intimideren en is veel te fatsoenlijk vind ik.
Gewoon nog een keer naar beneden gaan en dat mens vertellen dat je het oeverloze gezeur zat bent.
Vertel daarbij dat dit ook voor de rest van de bewoners geld en dat het geduld van de mensen op begint te raken ( ga dus even met de rest van de bewoners praten en ga aan een gezamenlijk standpunt werken ) en dat men overweegt om een gezamenlijke klacht tegen haar in te dienen.
Vertel haar ook dat ze juridisch geen poot heeft om op te staan en dat je je nu al vermaakt om haar kansloze strijd.

Dit alles op een zeer onvriendelijke en sarcastische toon, je bent immers lang genoeg vriendelijk geweest...TE lang. ( maar dat is mijn mening )

Ik heb respect voor TS , ik had mijn geduld allang verloren en samen met de rest van de bewoners een klacht ingediend
Leven moet je samen doen , zeker in zo'n pand , er kan geen sprake zijn van eenrichtingsverkeer.
  vrijdag 20 juli 2012 @ 19:12:41 #107
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_114472156
Gaat dat mens je ook echt aanklagen, of denkt ze er indruk mee te maken op je?
Ook hoi !
pi_114473103
quote:

[..]

Wat attent O+ :@
* r_one zwaait uitbundig terug :W

Fijne vakantie! En mocht je juridische hulp nodig hebben ... bij deze.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_114473294
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 20:29 schreef Moonah het volgende:
Escalatie:
Anderhalf jaar geleden hebben we een goed gesprek gehad met buurtbemiddeling. Zij had toen meer begrip voor onze situatie en leek in te zien dat we echt ons best deden haar te ontzien. Echter, de laatste maanden is de verhouding weer bekoeld (ik weet geen directe aanleiding) en toen ik haar vandaag op straat trof, vertelde ze me dat ze een advocaat in de arm gaat nemen.

Wens haar veel succes. Overlast moet onrechtmatig zijn wil het tot toewijzing van welke vordering tegen jullie ook komen. Als alles is zoals je hebt gesteld, dan zie ik dat nog niet zo.

Ik zou zeggen dat ze eerder kans heeft op huurvermindering (tegen de verhuurder, in verband met verminderd huurgenot) dan tegen jullie. Wat niet wegneemt dat je, als ze een vordering instelt, verweer moet gaan voeren, wil je niet veroordeeld worden.

Je kan op de website van de Raad voor Rechtsbijstand zoeken of je in aanmerking komt voor een toevoeging. Als dat zo is, kan je door een advocaat op basis van een toevoeging worden bijgestaan. Dan vallen de kosten - in verhouding tot je inkomen - alleszins mee.

Als je officiëel geen harde vloer mag leggen zou ik die er maar als de donder uit verwijderen. Ook kan ik me voorstellen dat je een vloer van minimaal 12 dB dempend naar onder (dit is dus niet hetzelfde als de demping naar boven; de duurste isolatievloer van de gamma met goudkleurig laagje doet geloof ik 12 dB naar onder en 24 dB naar boven of zo) moet, op basis van de algemene voorwaarden van je verhuurder. Leg dat erin en leg hoogpolig tapijt. Zet alle geluidsinstallaties op een rubberen mat NIET tegen de muur (geluid gaat namelijk door muren en dergelijke heel hard) en houd het volume laag. Als ze dan nog zeikt, dan zou ik haar het voorstel doen dat ze tijdens oud en nieuw meer knalvuurwerk moet afsteken, of moet verhuizen, want dan kan ik me niet voorstellen wat je nog kunt doen.
  maandag 23 juli 2012 @ 03:01:33 #110
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_114555993
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 19:12 schreef Inlognaam het volgende:
Gaat dat mens je ook echt aanklagen, of denkt ze er indruk mee te maken op je?
Wat denk je zelf? Die buuf is gewoon een gefrustreerde verzuurde ouwe tante die de hele dag niks anders te doen heeft dan te letten op (de geluiden van) de buren. ;)
Best wel zielig eigenlijk, maar niet de verantwoordelijkheid van TS. No way.

Prettige vakantie, TS! :)
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  maandag 23 juli 2012 @ 12:28:20 #111
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_114561621
Nou, om eerlijk te zijn weet ik het niet?

Sommige mensen die zijn er van overtuigd dat een paar dreigende woorden indruk maken en dat dat wel invloed heeft. En, als ik dit topic zo lees, dan lijkt het erop dat TS toch ietwat vrees heeft dat het daadwerkelijk tot een rechtszaak zal komen.

Anderzijds heeft die zuurpruim niets beters te doen en zie ik het wel gebeuren dat ze echt naar een advocaat stapt. Want je zal maar in een oud huis wonen dat ietwat gehorig is. |:(
Ook hoi !
pi_114718689
Pfff wat een kut buurvrouw heb je TS. Ik woon nog bij mn ouders in een oud huis. En je hoort er inderdaad ook alles. Overal zijn houten vloeren en de stank van sigaretten dringt letterlijk door de vloeren naar boven. Maarja dat weet je van tevoren. Wij hebben gelukkig geen buren onder hetzelfde dak. Als ze er al zoveel jaren last van heeft had ze er zelf maar wat aan moeten doen en moeten verhuizen. Mensen maken nou eenmaal geluid...
pi_119187201
Hoe is het afgelopen moonah?
  woensdag 14 november 2012 @ 01:07:37 #114
18952 beware_reageerd
Pappie sinds 15-07-2003
pi_119189235
Ook benieuwd naar.

Net even alles gelezen omdat onze onderburen ook wat problemen maakten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')