Ze is verzuurd, eenzaam, verbitterd. Poos terug was ze overspannen door haar werk.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 23:28 schreef Hallmark het volgende:
Jij staat het toe, dat je geïntimideerd wordt. Niet meer doen. Misschien wordt het ook tijd om niet meer met deze mevrouw in gesprek te gaan, ze zuigt en zuigt maar door zolang jij luistert.
Zie je het patroon?
- zij klaagt
- jij komt met een oplossing
- zij schiet die oplossing af
Zo wordt het een soort kleiduif schieten. Jij moet dat patroon doorbreken. Op een gegeven moment moet je zeggen, ik als persoon zou dit nooit van mijn buren vragen, ergo ik luister niet meer naar je klacht.
Er is natuurlijk iets anders met deze vrouw. Ze voelt zich eenzaam, of verdrietig, of gestrest, of weet ik veel. Op deze manier komt dat er uit, en jij houdt de situatie in stand. Ze moet leren dat ze haar problemen op een andere manier moet oplossen.
quote:
Bij ons ook hout.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 13:47 schreef Nytro het volgende:
Wat voor vloer zit er tussen jou en je onderburen?
Als dat hout is dan heb je naast het laminaat wat overlast geeft, ook nog de vloer eronder die waarschijnlijk dreunt als je erop loop met je hielen, en dat geeft zware dreunen in het huis eronder. De hele vloer veert een klein stukje door.
En dat is echt dikke overlast, het lijkt dan inderdaad wel of er olifanten boven je wonen.
Mijn bovenburen lopen nu redelijk op hun tenen, net zoals ik trouwens. Mijn huis is uit 1900 met houten vloeren.
Doe d'r een dildo ofzo kado. Die zuurpruim mist duidelijk iets.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 16:28 schreef Moonah het volgende:
[..]
Ze is verzuurd, eenzaam, verbitterd. Poos terug was ze overspannen door haar werk.
Ik heb eens nagedacht, het ís ook een terugkerend patroon:
- Toen mijn man hier nog alleen woonde mocht hij van haar geen houten vloer leggen
- Toen hij jarig was klaagde ze omdat er om 23 uur mensen aan het praten waren
- Zijn vorige vriendin mocht niet op het balkon bellen
- De buurman heeft een boom uit zijn tuin omgezaagd
- De honden van de andere buurman maken te veel herrie
- Toen er een nieuwe buurvrouw kwam wonen, werd die na een week of drie op het matje geroepen omdat haar hond ook te veel blafte
- Mijn glazenwasser kreeg er van langs omdat hij zijn ladder in haar voortuin had gezet....
Nou ja, we gaan morgen met vakantie, heeft ze even rust.
[..]![]()
En ook eennaar r_one!
Dat verhaal van die drummende buurman...!![]()
Onvoorstelbaar dat mensen zó asociaal kunnen zijn....
Daar heb je het al. Dan is er gezeik op het werk, in de familie, in de relatie of wat dan ook -- en dan mag iedereen het bezuren.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 16:28 schreef Moonah het volgende:
[..]
Poos terug was ze overspannen door haar werk.
Ik heb eens nagedacht, het ís ook een terugkerend patroon:
Jullie ook :-)quote:Nou ja, we gaan morgen met vakantie, heeft ze even rust.
Wat attentquote:Op vrijdag 20 juli 2012 16:28 schreef Moonah het volgende:
Nou ja, we gaan morgen met vakantie, heeft ze even rust.
[..]![]()
En ook eennaar r_one!
Wens haar veel succes. Overlast moet onrechtmatig zijn wil het tot toewijzing van welke vordering tegen jullie ook komen. Als alles is zoals je hebt gesteld, dan zie ik dat nog niet zo.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 20:29 schreef Moonah het volgende:
Escalatie:
Anderhalf jaar geleden hebben we een goed gesprek gehad met buurtbemiddeling. Zij had toen meer begrip voor onze situatie en leek in te zien dat we echt ons best deden haar te ontzien. Echter, de laatste maanden is de verhouding weer bekoeld (ik weet geen directe aanleiding) en toen ik haar vandaag op straat trof, vertelde ze me dat ze een advocaat in de arm gaat nemen.
Wat denk je zelf? Die buuf is gewoon een gefrustreerde verzuurde ouwe tante die de hele dag niks anders te doen heeft dan te letten op (de geluiden van) de buren.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 19:12 schreef Inlognaam het volgende:
Gaat dat mens je ook echt aanklagen, of denkt ze er indruk mee te maken op je?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |