abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114563224
quote:
1s.gif Op maandag 23 juli 2012 13:13 schreef CantFazeMe het volgende:

[..]

Grafisch.
Grafisch is een ramp. Bij iedere sollicitatie duiken er meteen tientallen afgestudeerde vormgevers op en dan pikken ze iemand met veel werkervaring.

Het is een idee om verder te kijken: repro bijvoorbeeld. Of werken in een drukkerij, uitgeverij. Als je bekend bent met webdesign heb je vaak een voordeeltje en anders een opleiding webdesign volgen. Dan laat je nu ook merken dat je bezig blijft jezelf te ontwikkelen en ook dat kan je een voordeel geven bij sollicitaties.
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
pi_114563253
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 12:49 schreef vencodark het volgende:
Horeca is voor 25 plus toch wel beschikbaar?
Ja hoor.

Ook al wil ik er zelf echt niet meer in verder, maar toch kan ik nog zat vinden. Ik moet wel omdat ik voor de rest geen andere werkervaringen heb. Maar ik wil wel weer naar school toe, en daarbij is een bijbaan in de horeca dan wel echt ideaal. :)

Zou zeggen zoek gewoon een parttime baan in de Horeca. Ik werk nu ook parttime in een hotel, en kan daar gewoon blijven als ik naar school wil. :Y
pi_114563274
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 13:25 schreef FerryNL het volgende:

[..]

Ja hoor.

Ook al wil ik er zelf echt niet meer in verder, maar toch kan ik nog zat vinden. Ik moet wel omdat ik voor de rest geen andere werkervaringen heb. Maar ik wil wel weer naar school toe, en daarbij is een bijbaan in de horeca dan wel echt ideaal. :)

Zou zeggen zoek gewoon een parttime baan in de Horeca.
Soms overweeg ik ook wel weer horeca want ik heb het ruim anderhalf jaar met veel plezier gedaan. Ik zie het echter niet zitten in de weekenden te werken.
  maandag 23 juli 2012 @ 13:28:42 #94
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_114563328
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 13:24 schreef nomar83 het volgende:

[..]

Grafisch is een ramp. Bij iedere sollicitatie duiken er meteen tientallen afgestudeerde vormgevers op en dan pikken ze iemand met veel werkervaring.

Het is een idee om verder te kijken: repro bijvoorbeeld. Of werken in een drukkerij, uitgeverij. Als je bekend bent met webdesign heb je vaak een voordeeltje en anders een opleiding webdesign volgen. Dan laat je nu ook merken dat je bezig blijft jezelf te ontwikkelen en ook dat kan je een voordeel geven bij sollicitaties.
Thanks, zak eens kijken...

In het kort:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_114566063
Slim zeg! Sollicitatiebrief gestuurd naar een middelbare school...tijdens de zomervakantie. _O- En dat bedenk ik natuurlijk pas net nadat ik op 'verzend' heb geklikt. |:(
  maandag 23 juli 2012 @ 14:56:43 #96
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_114566080
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 14:56 schreef vencodark het volgende:
Slim zeg! Sollicitatiebrief gestuurd naar een middelbare school...tijdens de zomervakantie. _O- En dat bedenk ik natuurlijk pas net nadat ik op 'verzend' heb geklikt. |:(
Aan het dagdromen vandaag? :P
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_114566183
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 14:56 schreef CantFazeMe het volgende:

[..]

Aan het dagdromen vandaag? :P
Nee, ik sta er simpelweg niet bij stil dat het alláng zomervakantie is. Ik heb tenslotte geen vakantie en ben al zolang van school af (sinds februari) dat ik er geen seconde bij stil gestaan heb.
Waarom dan ook nét nadat ik op verzend had gedrukt en niet 1 minuut eerder. Ach, ik las dat ze er over een week of 3 vast weer zijn. :P
pi_114574810
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 15:00 schreef vencodark het volgende:

[..]

Nee, ik sta er simpelweg niet bij stil dat het alláng zomervakantie is. Ik heb tenslotte geen vakantie en ben al zolang van school af (sinds februari) dat ik er geen seconde bij stil gestaan heb.
Waarom dan ook nét nadat ik op verzend had gedrukt en niet 1 minuut eerder. Ach, ik las dat ze er over een week of 3 vast weer zijn. :P
Dat besef van wanneer het vakantie is ben ik ook helemaal kwijt. :')

Ik denk niet dat het uitmaakt dat je nu je brief hebt verstuurd. Het kan goed zijn dat er gedurende de hele vakantie minimaal één persoon belast is het met verwerken van de e-mails. Bovendien kun je er beter vroeg bij zijn, dan dat je brief binnenkomt als de procedure al gestart is.
pi_114574870
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 14:56 schreef vencodark het volgende:
Net of dat middelbare scholen compleet gesloten zijn tijdens de vakantie :')
Wijnaldum: "Volgend seizoen speel ik in de Champions League" (15 September 2011)
pi_114574967
Ik zou met dit weer wel een weekje werkloos willen zijn.
pi_114583054
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 13:26 schreef vencodark het volgende:

[..]

Soms overweeg ik ook wel weer horeca want ik heb het ruim anderhalf jaar met veel plezier gedaan. Ik zie het echter niet zitten in de weekenden te werken.
Ik heb het 7 jaar met plezier gedaan, maar het laatste jaar begin ik het gewoon zat te worden. Nu zou je zeggen: waarom ga je er nu weer in dan? Tja als je niks anders kan vinden :N Ja je kan wel vuilnisman ofzo worden, maar dat is ook niet alles.
Ik wil ook gewoon weer de weekenden vrij, en het merendeels van de avonden vrij zijn :@ En daarbij vind ik de sfeer gewoon niks meer. Het is altijd rennen, rennen, rennen voor een mager uurloon voor het werk wat je doet.

Ze zeggen ook weleens: Horeca moet je je passie zijn, anders ga je het niet lang volhouden.
En de passie is helaas allang weg bij mij :{

Maar als jij het echt nog leuk vindt, dan kan je echt nog een hoop vinden hoor. Succes ermee! ^O^
  dinsdag 24 juli 2012 @ 00:16:22 #102
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_114588206
Vuilnisman worden? Nee hoor, ook daar vragen ze ervaring voor. :')
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_114607712
Nou daar gaan we weer. Gisteren twee sollicitaties er uit gegooid. Krijg ik vandaag een bericht dat ze mijn brief goed hebben ontvangen, maar dat de baan al is vervult.

GODMILJAAR, verwijder dan ook die advertenties achterlijk recruitment bedrijf. Had me de moeite bespaard om weer creatief in de pen te springen. Ze beseffen niet waarmee ze bezig zijn. Lekker kersenplukken en mierenneuken terwijl men krom ligt naar het zoeken van werk.

Ik merk dat ondanks het weer dat bij iedere afwijzing ik steeds agressiever en kort af ben tegen mijn omgeving. Het werkt ook niet als je een vader hebt die met zijn arbeidsgedachte nog in 1970 zit waar banen blijkbaar voor het oprapen lag en die iedere dag vraagt of je al werk heb.

Sorry dat ik hier loop te zeiken, maar ik heb nergens een klankbord om mijn gal te spuwen.
  dinsdag 24 juli 2012 @ 16:32:00 #104
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_114607928
Zo. Ook weer wat sollicitaties de deur uit gedaan :)
Het liefst ga ik meteen op mijn WO functie aan het werk, maar dat zit er (voorlopig) toch nog niet in denk ik. Dan maar op mijn HBO diploma solliciteren (en stiekem vind ik daar nu ook hele leuke dingen, haha)
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  dinsdag 24 juli 2012 @ 16:47:25 #105
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_114608339
quote:
8s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 16:23 schreef Kholdstrike het volgende:
Nou daar gaan we weer. Gisteren twee sollicitaties er uit gegooid. Krijg ik vandaag een bericht dat ze mijn brief goed hebben ontvangen, maar dat de baan al is vervult.

GODMILJAAR, verwijder dan ook die advertenties achterlijk recruitment bedrijf. Had me de moeite bespaard om weer creatief in de pen te springen. Ze beseffen niet waarmee ze bezig zijn. Lekker kersenplukken en mierenneuken terwijl men krom ligt naar het zoeken van werk.

Ik merk dat ondanks het weer dat bij iedere afwijzing ik steeds agressiever en kort af ben tegen mijn omgeving. Het werkt ook niet als je een vader hebt die met zijn arbeidsgedachte nog in 1970 zit waar banen blijkbaar voor het oprapen lag en die iedere dag vraagt of je al werk heb.

Sorry dat ik hier loop te zeiken, maar ik heb nergens een klankbord om mijn gal te spuwen.
Ik probeer minimaal aan 3 sollicitaties per week te komen maar soms is er echt compleet niks. Op werk.nl ook veel spookvacatures
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
  dinsdag 24 juli 2012 @ 17:00:20 #106
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_114608649
Ik probeer die 4 sollicitaties die het UWV van mij verwacht te doen en verder solliciteer ik als ik iets leuks zie.

Het voelt, zeker met dit weer nog enigzins als vakantie, maar ik maak me, zeker op financieel gebied grote zorgen. :{

De belastingdienst wil namelijk mijn huurtoeslag van 2010 terug. Daar had ik toen hardstikke recht op, maar ik heb de fout gemaakt twee maanden te gaan werken, waardoor ik net boven de inkomensgrens uitkwam. Dus nou mag ik alles terug betalen want wettelijk is het zo geregeld dat ze naar een heel jaar kijken terwijl per maand redelijker is.

Dus als iemand nog een winnend staatslot over heeft....
pi_114608702
Nou, dat had mooier gekund: ontslag moeten nemen omdat het callcenter voet bij stuk hield.

Kost mij een maandsalarisje, maar goed. Gelukkig heb ik een flinke buffer voor dit soort grappen.

Verder ben ik positief uit de screening gekomen en mag maandag of dinsdag starten. Zin in!
"Ignorance is the night of the mind, but a night without moon and star."
  dinsdag 24 juli 2012 @ 17:03:06 #108
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_114608724
4? Je hoeft toch maar '2' per week. Ik probeer het dubbele te doen
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
  dinsdag 24 juli 2012 @ 17:14:26 #109
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_114608989
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 17:03 schreef CantFazeMe het volgende:
4? Je hoeft toch maar '2' per week. Ik probeer het dubbele te doen
Nee, je hoeft maar 1 per week.
pi_114609153
Vrijdag een sollicitatiegesprek gehad. Vrijdagmiddag te horen gekregen dat ze me graag wilden hebben, gisteren contract getekend (halfjaar) en vandaag mijn eerste dag!

Zo heb je weken niks en begin je je al zorgen te maken over de financien, je hand moeten ophouden bij het UWV en de hele mikmak, en zo ben je in een paar dagen tijd voorlopig weer af van het hele gezeik!
pi_114609196
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 17:19 schreef Mint_Clansell het volgende:
Vrijdag een sollicitatiegesprek gehad. Vrijdagmiddag te horen gekregen dat ze me graag wilden hebben, gisteren contract getekend (halfjaar) en vandaag mijn eerste dag!

Zo heb je weken niks en begin je je al zorgen te maken over de financien, je hand moeten ophouden bij het UWV en de hele mikmak, en zo ben je in een paar dagen tijd af van het hele gezeik!
Mijn idee :).
pi_114609219
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 17:19 schreef Mint_Clansell het volgende:

Zo heb je weken niks en begin je je al zorgen te maken over de financien, je hand moeten ophouden bij het UWV en de hele mikmak, en zo ben je in een paar dagen tijd voorlopig weer af van het hele gezeik!
Gefeliciteerd man *O*

Wat voor werk?
pi_114609227
Is het mogelijk voor mij om een ww uitkering aan te vragen. Ik ben 24 jaar en in mei HBO afgestudeerd maar ik kan geen werk vinden. Mijn financien beginnen nu toch wel snel achteruit te lopen en ik heb al geld moeten lenen.
pi_114609259
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 17:22 schreef Kholdstrike het volgende:
Is het mogelijk voor mij om een ww uitkering aan te vragen. Ik ben 24 jaar en in mei HBO afgestudeerd maar ik kan geen werk vinden. Mijn financien beginnen nu toch wel snel achteruit te lopen en ik heb al geld moeten lenen.
WW waarschijnlijk niet.

Bijstand mogelijk wel. Heb je veel spaargeld of kostbare bezittingen zoals een auto (> 5.000)?
pi_114609274
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 17:22 schreef Kholdstrike het volgende:
Volgens mij moet je dan eerst nog 1 maand zelf werk zien te vinden om recht te hebben op een uitkering. Lukt dat niet dan moet je alles aannemen wat het UWV ook maar passend vindt. En dat is alles kan ik je zeggen :')
pi_114609298
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 17:23 schreef Disavowed het volgende:

[..]

WW waarschijnlijk niet.

Bijstand mogelijk wel. Heb je veel spaargeld of kostbare bezittingen zoals een auto (> 5.000)?
Geen spaargeld, geen auto helemaal niks. Ik heb minder dan 1000 euro op de prive staan maar dat gaat langzaam achteruit
pi_114609366
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 17:25 schreef Kholdstrike het volgende:

[..]

Geen spaargeld, geen auto helemaal niks. Ik heb minder dan 1000 euro op de prive staan maar dat gaat langzaam achteruit
Thuiswonend? Heb je bijv. rijke ouders?
pi_114609394
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 17:28 schreef Disavowed het volgende:

[..]

Thuiswonend? Heb je bijv. rijke ouders?
Thuiswonend wel, vader werkt magazijnchef, moeder is "afgekeurd".
pi_114609421
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 17:28 schreef Kholdstrike het volgende:

[..]

Thuiswonend wel, vader werkt magazijnchef, moeder is "afgekeurd".
Lijkt mij geen probleem in dat geval, maar kan niet uit ervaring spreken.

Morgen gewoon even bellen met de gemeente of het UWV
pi_114609578
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 17:30 schreef Disavowed het volgende:

[..]

Lijkt mij geen probleem in dat geval, maar kan niet uit ervaring spreken.

Morgen gewoon even bellen met de gemeente of het UWV
En zo ben je student en denk je dat je een baan kan krijgen, en zo moet je naar het UWV om bijstand aan te vragen. Ik voel me op dit moment zwaar klote hierdoor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')