Grafisch is een ramp. Bij iedere sollicitatie duiken er meteen tientallen afgestudeerde vormgevers op en dan pikken ze iemand met veel werkervaring.quote:
Ja hoor.quote:Op maandag 23 juli 2012 12:49 schreef vencodark het volgende:
Horeca is voor 25 plus toch wel beschikbaar?
Soms overweeg ik ook wel weer horeca want ik heb het ruim anderhalf jaar met veel plezier gedaan. Ik zie het echter niet zitten in de weekenden te werken.quote:Op maandag 23 juli 2012 13:25 schreef FerryNL het volgende:
[..]
Ja hoor.
Ook al wil ik er zelf echt niet meer in verder, maar toch kan ik nog zat vinden. Ik moet wel omdat ik voor de rest geen andere werkervaringen heb. Maar ik wil wel weer naar school toe, en daarbij is een bijbaan in de horeca dan wel echt ideaal.![]()
Zou zeggen zoek gewoon een parttime baan in de Horeca.
Thanks, zak eens kijken...quote:Op maandag 23 juli 2012 13:24 schreef nomar83 het volgende:
[..]
Grafisch is een ramp. Bij iedere sollicitatie duiken er meteen tientallen afgestudeerde vormgevers op en dan pikken ze iemand met veel werkervaring.
Het is een idee om verder te kijken: repro bijvoorbeeld. Of werken in een drukkerij, uitgeverij. Als je bekend bent met webdesign heb je vaak een voordeeltje en anders een opleiding webdesign volgen. Dan laat je nu ook merken dat je bezig blijft jezelf te ontwikkelen en ook dat kan je een voordeel geven bij sollicitaties.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
Aan het dagdromen vandaag?quote:Op maandag 23 juli 2012 14:56 schreef vencodark het volgende:
Slim zeg! Sollicitatiebrief gestuurd naar een middelbare school...tijdens de zomervakantie.En dat bedenk ik natuurlijk pas net nadat ik op 'verzend' heb geklikt.
Nee, ik sta er simpelweg niet bij stil dat het alláng zomervakantie is. Ik heb tenslotte geen vakantie en ben al zolang van school af (sinds februari) dat ik er geen seconde bij stil gestaan heb.quote:
Dat besef van wanneer het vakantie is ben ik ook helemaal kwijt.quote:Op maandag 23 juli 2012 15:00 schreef vencodark het volgende:
[..]
Nee, ik sta er simpelweg niet bij stil dat het alláng zomervakantie is. Ik heb tenslotte geen vakantie en ben al zolang van school af (sinds februari) dat ik er geen seconde bij stil gestaan heb.
Waarom dan ook nét nadat ik op verzend had gedrukt en niet 1 minuut eerder. Ach, ik las dat ze er over een week of 3 vast weer zijn.
Net of dat middelbare scholen compleet gesloten zijn tijdens de vakantiequote:Op maandag 23 juli 2012 14:56 schreef vencodark het volgende:
Slim zeg! Sollicitatiebrief gestuurd naar een middelbare school...tijdens de zomervakantie.En dat bedenk ik natuurlijk pas net nadat ik op 'verzend' heb geklikt.
Ik heb het 7 jaar met plezier gedaan, maar het laatste jaar begin ik het gewoon zat te worden. Nu zou je zeggen: waarom ga je er nu weer in dan? Tja als je niks anders kan vindenquote:Op maandag 23 juli 2012 13:26 schreef vencodark het volgende:
[..]
Soms overweeg ik ook wel weer horeca want ik heb het ruim anderhalf jaar met veel plezier gedaan. Ik zie het echter niet zitten in de weekenden te werken.
Ik probeer minimaal aan 3 sollicitaties per week te komen maar soms is er echt compleet niks. Op werk.nl ook veel spookvacaturesquote:Op dinsdag 24 juli 2012 16:23 schreef Kholdstrike het volgende:
Nou daar gaan we weer. Gisteren twee sollicitaties er uit gegooid. Krijg ik vandaag een bericht dat ze mijn brief goed hebben ontvangen, maar dat de baan al is vervult.
GODMILJAAR, verwijder dan ook die advertenties achterlijk recruitment bedrijf. Had me de moeite bespaard om weer creatief in de pen te springen. Ze beseffen niet waarmee ze bezig zijn. Lekker kersenplukken en mierenneuken terwijl men krom ligt naar het zoeken van werk.
Ik merk dat ondanks het weer dat bij iedere afwijzing ik steeds agressiever en kort af ben tegen mijn omgeving. Het werkt ook niet als je een vader hebt die met zijn arbeidsgedachte nog in 1970 zit waar banen blijkbaar voor het oprapen lag en die iedere dag vraagt of je al werk heb.
Sorry dat ik hier loop te zeiken, maar ik heb nergens een klankbord om mijn gal te spuwen.
Nee, je hoeft maar 1 per week.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 17:03 schreef CantFazeMe het volgende:
4? Je hoeft toch maar '2' per week. Ik probeer het dubbele te doen
Mijn ideequote:Op dinsdag 24 juli 2012 17:19 schreef Mint_Clansell het volgende:
Vrijdag een sollicitatiegesprek gehad. Vrijdagmiddag te horen gekregen dat ze me graag wilden hebben, gisteren contract getekend (halfjaar) en vandaag mijn eerste dag!
Zo heb je weken niks en begin je je al zorgen te maken over de financien, je hand moeten ophouden bij het UWV en de hele mikmak, en zo ben je in een paar dagen tijd af van het hele gezeik!
Gefeliciteerd manquote:Op dinsdag 24 juli 2012 17:19 schreef Mint_Clansell het volgende:
Vrijdag een sollicitatiegesprek gehad. Vrijdagmiddag te horen gekregen dat ze me graag wilden hebben, gisteren contract getekend (halfjaar) en vandaag mijn eerste dag!
Zo heb je weken niks en begin je je al zorgen te maken over de financien, je hand moeten ophouden bij het UWV en de hele mikmak, en zo ben je in een paar dagen tijd voorlopig weer af van het hele gezeik!
WW waarschijnlijk niet.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 17:22 schreef Kholdstrike het volgende:
Is het mogelijk voor mij om een ww uitkering aan te vragen. Ik ben 24 jaar en in mei HBO afgestudeerd maar ik kan geen werk vinden. Mijn financien beginnen nu toch wel snel achteruit te lopen en ik heb al geld moeten lenen.
Volgens mij moet je dan eerst nog 1 maand zelf werk zien te vinden om recht te hebben op een uitkering. Lukt dat niet dan moet je alles aannemen wat het UWV ook maar passend vindt. En dat is alles kan ik je zeggenquote:Op dinsdag 24 juli 2012 17:22 schreef Kholdstrike het volgende:
Is het mogelijk voor mij om een ww uitkering aan te vragen. Ik ben 24 jaar en in mei HBO afgestudeerd maar ik kan geen werk vinden. Mijn financien beginnen nu toch wel snel achteruit te lopen en ik heb al geld moeten lenen.
Geen spaargeld, geen auto helemaal niks. Ik heb minder dan 1000 euro op de prive staan maar dat gaat langzaam achteruitquote:Op dinsdag 24 juli 2012 17:23 schreef Disavowed het volgende:
[..]
WW waarschijnlijk niet.
Bijstand mogelijk wel. Heb je veel spaargeld of kostbare bezittingen zoals een auto (> 5.000)?
Thuiswonend? Heb je bijv. rijke ouders?quote:Op dinsdag 24 juli 2012 17:25 schreef Kholdstrike het volgende:
[..]
Geen spaargeld, geen auto helemaal niks. Ik heb minder dan 1000 euro op de prive staan maar dat gaat langzaam achteruit
Thuiswonend wel, vader werkt magazijnchef, moeder is "afgekeurd".quote:Op dinsdag 24 juli 2012 17:28 schreef Disavowed het volgende:
[..]
Thuiswonend? Heb je bijv. rijke ouders?
Lijkt mij geen probleem in dat geval, maar kan niet uit ervaring spreken.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 17:28 schreef Kholdstrike het volgende:
[..]
Thuiswonend wel, vader werkt magazijnchef, moeder is "afgekeurd".
En zo ben je student en denk je dat je een baan kan krijgen, en zo moet je naar het UWV om bijstand aan te vragen. Ik voel me op dit moment zwaar klote hierdoor.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 17:30 schreef Disavowed het volgende:
[..]
Lijkt mij geen probleem in dat geval, maar kan niet uit ervaring spreken.
Morgen gewoon even bellen met de gemeente of het UWV
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |