abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 17 juli 2012 @ 17:54:04 #1
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_114324188
Welkom in het enige echte Werkzoekend Topic.

In dit topic kun je terecht als je (binnenkort) werkzoekend bent. Een beetje mentale support en hulp bij vragen is de strekking van dit topic.

Het zou leuk zijn als we vermelden welke opleiding je gevolgd hebt, naar wat je op zoek bent en hoelang al.

Vorige deel:

Werkzoekend # 46!

De OP vind je hier.

Veel succes iedereen met het vinden van een baan. ^O^

Misschien een leuk idee om mensen hier toe te voegen die werk zoeken. Dan kunnen we wellicht elkaar een beetje helpen met het vinden van werk.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_114324959
hey waar is de vorige topic gebleven?

Net een afwijzing gekregen op de baan die bij me paste. International Management Assistent, ik heb zelf International Management gestudeerd aan de HES. Krijg ik een mail dat mijn profiel niet bij de job past. Ik weet hoeveel meer mijn profiel moet passen om te werken, wanneer de studie in de naam van de baan zit. Net afgestudeerd van de HBO maar dan wel 3 jaar ervaring hebben in de functie. Tuurlijk joh, misschien dat ik ook nog de Nobelprijs moet hebben gewonnen en leven op Mars heb ontdekt.

Verdomme de eisen van bedrijven beginnen me toch echt de spuigaten uit te lopen! Normaal ga ik gewoon verder kijken maar vandaag sta ik toch een beetje te koken van woede.
  dinsdag 17 juli 2012 @ 18:19:00 #3
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_114325079
Topic was vol :).

Werkzoekend # 47!
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
  dinsdag 17 juli 2012 @ 18:19:35 #4
333623 Tito_Makani
Een hawaiiaan
pi_114325096
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 18:15 schreef Kholdstrike het volgende:

Net een afwijzing gekregen op de baan die bij me paste. International Management Assistent, ik heb zelf International Management gestudeerd aan de HES. Krijg ik een mail dat mijn profiel niet bij de job past. Ik weet hoeveel meer mijn profiel moet passen om te werken, wanneer de studie in de naam van de baan zit. Net afgestudeerd van de HBO maar dan wel 3 jaar ervaring hebben in de functie. Tuurlijk joh, misschien dat ik ook nog de Nobelprijs moet hebben gewonnen en leven op Mars heb ontdekt.

Verdomme de eisen van bedrijven beginnen me toch echt de spuigaten uit te lopen! Normaal ga ik gewoon verder kijken maar vandaag sta ik toch een beetje te koken van woede.
Ik ben nog zeker 2 jaar bezig met mijn studie (Aan de HES Rotterdam of RBS zoals die nu heet) en ik hoor altijd van mijn begeleider dat de meeste afgestuurde binnen 2-3 maanden een baan op niveau hebben maar weet niet of ik dat nu nog moet geloven met alle mensen die nu op de stomste redenen worden afgewezen
pi_114325612
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 18:19 schreef Tito_Makani het volgende:

[..]

Ik ben nog zeker 2 jaar bezig met mijn studie (Aan de HES Rotterdam of RBS zoals die nu heet) en ik hoor altijd van mijn begeleider dat de meeste afgestuurde binnen 2-3 maanden een baan op niveau hebben maar weet niet of ik dat nu nog moet geloven met alle mensen die nu op de stomste redenen worden afgewezen
Geloof mij maar, dat is lulkoek van de bovenste plank om jouw gewoon door te laten gaan met studeren, krijgen zij lekker centjes. Vooral nu in deze tijd, met wilt ervaring hier, ervaring daar, en dat heb je gewoon niet.

Ik heb 3 stages gedaan. Een bij een Nederlandse autobedrijf, een adviesbureau, en Azië. Telkens een half jaar. Komt er zo'n tuthola vragen of ik werkervaring heb, ik zeg ja, bij mijn stages. Ja zegt ze, dat is geen werkervaring, dat moest je doen van je school, ik bedoel werkervaring dat je uit je zelf heb gedaan. Ik zeg tegen haar dat ik ook bijbanen heb gehad. Zegt ze daarop, dat ze zoiets niet bedoeld, ze bedoeld toch echt professionele ervaring.

Ik zweer het je, het is dat moord illegaal is, maar ik stond toch echt op het punt om over de tafel heen te vliegen en haar te wurgen. Vooral omdat ze zo'n psychologe gezicht had, van "ik begrijp je probleem en leef met je mee, maar niet heus".

En effe terugkomen op onze studie. Een aantal bekende van me werken al. De een in de supermarkt, de ander als kippeboer op de markt, en een ander als receptionist.
  dinsdag 17 juli 2012 @ 18:58:13 #6
339756 AAB
Lives life
pi_114326539
Haha kom net een vacature tegen voor klantadviseur en dit staat er serieus bij:

- No offence, maar als je een saaie gast of dame bent, pas je niet bij ons
- Als je privé leven “je alles” is en je werk maar “voor erbij “
- Als je niet openstaat voor veranderingen
- Als je gebreide truien of geitenwollen sokken draagt
- Als je niet past binnen de gemiddelde leeftijd van ons team
  dinsdag 17 juli 2012 @ 18:59:50 #7
333623 Tito_Makani
Een hawaiiaan
pi_114326599
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 18:58 schreef AAB het volgende:

Klinkt meer als een studentenhuis dat een nieuwe huisgenoot zoekt :')
  dinsdag 17 juli 2012 @ 19:00:15 #8
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_114326613
quote:

da's discriminatie, moeten ze mee opletten.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  dinsdag 17 juli 2012 @ 19:00:54 #9
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_114326637
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 18:15 schreef Kholdstrike het volgende:

nabellen dan!
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_114326687
Wel verfrissend om zoiets te zien tussen al die standaard vacatures.
  dinsdag 17 juli 2012 @ 19:03:17 #11
333623 Tito_Makani
Een hawaiiaan
pi_114326717
Ik heb trouwens 4 jaar ervaring als vakkenvuller en een jaar bij het gemeentehuis als baliemedewerker. Ik heb het gevoel dat als ik dat eerste weglaat dat ze me dan serieuzer nemen want heb na 8 sollicitaties 1 afwijzing en voor de rest niks gehoord. Gaat dan wel om een baan voor 20 uur
  dinsdag 17 juli 2012 @ 19:05:10 #12
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_114326789
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 19:03 schreef Tito_Makani het volgende:
Ik heb trouwens 4 jaar ervaring als vakkenvuller en een jaar bij het gemeentehuis als baliemedewerker. Ik heb het gevoel dat als ik dat eerste weglaat dat ze me dan serieuzer nemen want heb na 8 sollicitaties 1 afwijzing en voor de rest niks gehoord. Gaat dan wel om een baan voor 20 uur
nee, ik heb ook gewoon bij 't gemeentehuis gewerkt met alleen magazijn en supermarktervaring toentertijd.
Anyway, aangezien je zegt dat je 7x niets gehoord hebt geeft dat wel aan dat je zelf een beetje lui bent. Iemand die echt een baan wil belt even na hoe het staat :).
Een gedicht over Maanvis
  dinsdag 17 juli 2012 @ 19:05:45 #13
333623 Tito_Makani
Een hawaiiaan
pi_114326813
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 19:02 schreef Mint_Clansell het volgende:
Wel verfrissend om zoiets te zien tussen al die standaard vacatures.
Als ik nog een keer jong en dynamisch bedrijf, geen 9 tot 5 mentaliteit , echte teamplayer en flexibel zie staan... :')

Die persoon die die termen in elke vacature verwerkt mogen ze ook afschieten
  dinsdag 17 juli 2012 @ 19:07:07 #14
333623 Tito_Makani
Een hawaiiaan
pi_114326874
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 19:05 schreef Maanvis het volgende:

[..]

nee, ik heb ook gewoon bij 't gemeentehuis gewerkt met alleen magazijn en supermarktervaring toentertijd.
Anyway, aangezien je zegt dat je 7x niets gehoord hebt geeft dat wel aan dat je zelf een beetje lui bent. Iemand die echt een baan wil belt even na hoe het staat :).
Deed ik eerst wel, dan word je vaak via de telefoon afgewezen of ze zijn nog bezig met beslissen en wordt je alsnog schriftelijk afgewezen.
  dinsdag 17 juli 2012 @ 19:08:13 #15
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_114326922
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 19:07 schreef Tito_Makani het volgende:

[..]

Deed ik eerst wel, dan word je vaak via de telefoon afgewezen of ze zijn nog bezig met beslissen en wordt je alsnog schriftelijk afgewezen.
Met zo'n houding red je het niet in het bedrijfsleven, daar wordt ook van je verwacht dat je alles nabelt etc ;). Misschien bij de gemeente niet zo maar hoe dan ook kun je alvast oefenen.
Een gedicht over Maanvis
  dinsdag 17 juli 2012 @ 20:28:41 #16
374500 Domme_Gans
Dom, gans is dom.
pi_114331094
quote:

Nou de CEO van dat bedrijf staat er ''Lekkertjes" bij heur :')
-weg-
  dinsdag 17 juli 2012 @ 20:32:44 #17
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_114331343
quote:
9s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 20:28 schreef Domme_Gans het volgende:

[..]

Nou de CEO van dat bedrijf staat er ''Lekkertjes" bij heur :')
Ze kunnen idd wel een webdesigner gebruiken zotezien ;)
http://www.mediafacilitygroup.com/nl/Franchising/ :D
oh..
Salaris: afhankelijk van ervaring en vaardigheden tussen ¤1.600,- en ¤2.200,-
nog slavendrijvers ook.
Een gedicht over Maanvis
  dinsdag 17 juli 2012 @ 20:37:17 #18
374500 Domme_Gans
Dom, gans is dom.
pi_114331584
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 20:32 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Ze kunnen idd wel een webdesigner gebruiken zotezien ;)
http://www.mediafacilitygroup.com/nl/Franchising/ :D
oh..
Salaris: afhankelijk van ervaring en vaardigheden tussen ¤1.600,- en ¤2.200,-
nog slavendrijvers ook
.
Maar da's toch "Lekkertjes" _O- Dat "Lekkertjes" heb ik van zijn twitteraccount trouwens :')
-weg-
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 17 juli 2012 @ 20:44:16 #19
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_114332000
Zo, vandaag de laatste handtekening onder mijn oude werk gezet en 3 uur later een sollicitatiegesprek. Volgende week horen we meer.

Ow en ww aangevraagd. Wat een beproeving :')
  dinsdag 17 juli 2012 @ 20:45:23 #20
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_114332066
Waarom een beproeving? bij mij was het binnen 5 minuten geregeld, effe digiD inkloppen en hoppa meteen al mijn oude werk kwam er te staan, en binnen een paar minuten had ik de aanvraag ingediend.
Een gedicht over Maanvis
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 17 juli 2012 @ 20:52:24 #21
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_114332446
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 20:45 schreef Maanvis het volgende:
Waarom een beproeving? bij mij was het binnen 5 minuten geregeld, effe digiD inkloppen en hoppa meteen al mijn oude werk kwam er te staan, en binnen een paar minuten had ik de aanvraag ingediend.
Ja bij mij stond mijn werkervaring er maar tot 8 jaar geleden in. Dus alles daarvoor moest ik invullen. Opleidingen stonden er niet in, moest ik allemaal invullen.

Uiteindelijk alles ingevuld, ga ik die ww aanvraag in, krijg ik onder andere op een gegeven moment de vraag hoeveel uur ik per dag werk NA mijn ontslag... eh, wtf? En bij mijn arbeidsverleden ontbreekt opeens 2001. Dat had ik net allemaal in zitten vullen.

Vraagstelling was sowieso "vaag" bij een aantal vragen.

Anyway, het is verstuurt.
  dinsdag 17 juli 2012 @ 21:07:44 #22
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_114333257
Met dat zeggende het is wel één sociale rommel die website. Kut website.

Swets wat zeg je ervan. Eigenlijk moet jij dat gaan fixen bro 8-)
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
  dinsdag 17 juli 2012 @ 21:45:14 #23
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_114335119
Sowieso is er een groooooooot tekort aan webdevelopers heb ik het idee. Bij mij op het werk (omg. den Bosch) zoeken we er ook nog 2.. Interessant? Stuur mij dan maar een PM :).
Een gedicht over Maanvis
pi_114338059
Nieuw project gevonden. De komende 6 maanden ben ik onder dak bij een verzekeraar. Niet optimaal, maar veel beter dan dat lullige callcenterbaantje.

Nog even afwachten voordat alles definitief is, maar ik verwacht geen problemen bij de screening.

[ Bericht 0% gewijzigd door Disavowed op 17-07-2012 22:49:07 ]
"Ignorance is the night of the mind, but a night without moon and star."
pi_114355371
zijn er consequenties aan verbonden als je te laat aankomt voor de 3-maanden-werkeloos-zijn bijeenkomst ? :@ mij is alleen verteld dat ik een nieuwe brief opgestuurd krijg met een nieuwe datum.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')