abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 14:22:08 #51
226677 revpolen
Skysong Fireworks Liuyang
pi_115049541
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 14:16 schreef Geelman het volgende:
Een zadelhoesje is niet duur. Lullige dealer als ze daar al moeilijk over gaan doen. Is het soms een chinees scootermerk? Dan kan je de gekste problemen verwachten als je pech hebt...
Yup is idd chinees scooter merk.. Had begrepen dat die kregen na al die jaren wel wat beter waren :P + het is voor ons een "leuk ding voor erbij" dus geen noodzaak :)

Kon ze ook zelf "importeren" voor 500 USD de stuk
maar wou het "lekker makkelijk" doen via een NL importeur
( dan hoef ik die shit van kentekenplaat/invoerrechten/en in elkaar zetten niet te doen! + dat ik garantie heb! ( nouja... hoopte te hebben :P )
Skysong Fireworks Liuyang "The BEST fireworks direct to you!"
  Official ESF Kreviewer vrijdag 3 augustus 2012 @ 14:27:43 #52
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 14:28:03 #53
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_115049749
Met die chinezen moet je geluk hebben. Dit soort dingen zijn kenmerkend, net als roest en elektrische problemen. Een Kymco of een Sym is iets duurder, maar wel een stuk betrouwbaarder. Maar dat neemt natuurlijk niet weg dat de verkoper gewoon een nieuw zadel moet regelen, zo duur zijn die niet.
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 14:29:19 #54
373754 mossad_agent
Ha-Mossad le-Modiin ule-Tafkid
pi_115049787
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 13:53 schreef revpolen het volgende:

[..]

Leuk dat je reageert in dit topic! Wat was je zinvolle inbreng?
juist...

Volgense x beter lezen.. 3x rijden en 100KM is al 2 weken geleden...
SBO/SOWB staat er bij omdat ik mezelf redelijk als scooterexpert mag neerzetten...
En mijn mening dus redelijk kan onderbouwen.. ( immers zit ik al zo'n 13 jaar in het wereldje )

Budget scooter van 1200,- ? Ok het is geen piaggio of iets in die zin.. maar dan als nog, mag je voor zo'n bedrag een degelijk product verwachten.

Met vrienden heen gaan is een laatste optie, dat doe ik tegenwoordig niet meer..
maar ik kan je met een gerust hart zeggen.. De bedrijven waar ik langs ben geweest met hun hebben gewoon alles netjes opgelost op dat moment! Vaak komt het gewoon wat beter over als en 4 man voor je staan ( IPV email en telefoon )
Kortom je gaat vaker met je vrienden langs bedrijven?? In mijn optiek ben je dan gewoon een pauper. Hoop dat je een keer de verkeerde tegenkomt :W

[ Bericht 5% gewijzigd door mossad_agent op 03-08-2012 14:43:46 ]
pi_115056127
quote:
Yup, mooi voorbeeld. Door geweld om het leven gekomen door alleen maar een beetje te praten.
Als je te stom bent om inhoudelijk te reageren, kan je natuurlijk altijd nog de spelling/gramatica gaan lopen afzeiken om toch nog te kunnen doen alsof je meedoet.
pi_115064534
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 16:56 schreef revpolen het volgende:
1 juni een scooter gekocht (voor er bij)
Maar volgens ( http://www.encyclo.nl/begrip/In%20gebreke%20stellen )is ingebreken stellen enkel bij een contact? En die heb ik niet? ( enkel een aankoopsbon )

of heet het dan ook ingebreken?
Nee, het heet een "ingebrekestelling", zonder een N. Heeft met gebreken op zich niet zo veel te maken; wel met "in gebreke zijn", namelijk iets niet doen wat je wel hebt beloofd. Een koop van een scooter is een verplichting tot iets doen aan beide kanten. Jij betaalt en het bedrijf levert een - als het goed is - deugdelijke scooter. Zij hebben wellicht niet een scooter geleverd die niet deugdelijk is. Ik weet alleen niet wat voor magische krachten dat je denkt dat een ingebrekestelling heeft; het is maar gewoon een briefje. Als hun standpunt is dat er geen garantie is, dan brengt je dat nog niet zo veel verder. Je zou dan het juridisch loket eens kunnen proberen.

Het "met vriendjes langsgaan" heet in strafrechtelijke zin volgens mij afpersing, althans bedreiging, enzovoort. Staat celstraf op, je weet wel?

Ik wist overigens niet of ik moest huilen of lachen van je TS-post. Let asjeblieft beter op bij Nederlandse les, wil je?
pi_115064678
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 20:58 schreef revpolen het volgende:
[ afbeelding ]

en de foto
Joh doe niet zo moeilijk. De gaatjes zitten er, het enige wat je hoeft te doen is daar weer een draad doorheen rijgen. Het enige wat je nodig hebt is een gekromde naald en wat nylondraad, dat haal je bij elke hobbywinkel op (niet op de markt, de kwaliteit van de draden daar is troep). Dubbel door de naald halen en met een paar steken heb je dat in 5 minuten gefixt. Je bent langer bezig om hier posts over te schrijven dan je het zelf even fixt.
  maandag 6 augustus 2012 @ 12:54:02 #58
226677 revpolen
pi_115181154
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 19:43 schreef Sessy het volgende:

[..]

Joh doe niet zo moeilijk. De gaatjes zitten er, het enige wat je hoeft te doen is daar weer een draad doorheen rijgen. Het enige wat je nodig hebt is een gekromde naald en wat nylondraad, dat haal je bij elke hobbywinkel op (niet op de markt, de kwaliteit van de draden daar is troep). Dubbel door de naald halen en met een paar steken heb je dat in 5 minuten gefixt. Je bent langer bezig om hier posts over te schrijven dan je het zelf even fixt.
Als jij volgende x bij mij in me restaurant zit en je krijgt een koud bord.. Joh doe niet moeilijk! gooi het ff in de magnetron! ( je betaald ergens voor.. )

Moment van opsturen was zo'n 30% van de zadel los
  maandag 6 augustus 2012 @ 14:00:47 #59
373754 mossad_agent
Ha-Mossad le-Modiin ule-Tafkid
pi_115184018
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 12:54 schreef revpolen het volgende:

[..]

Als jij volgende x bij mij in me restaurant zit en je krijgt een koud bord.. Joh doe niet moeilijk! gooi het ff in de magnetron! ( je betaald ergens voor.. )

Ach als je bij de Mac patat haalt weet je dat het koud kan zijn......... zo ook met goedkope scooters.
  maandag 6 augustus 2012 @ 14:19:26 #60
226677 revpolen
pi_115184937
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 14:00 schreef mossad_agent het volgende:

[..]

Ach als je bij de Mac patat haalt weet je dat het koud kan zijn......... zo ook met goedkope scooters.
Noem me een zeurpiet.. maar al zou ik bij de mac ( kom nooit bij die meuk ) koude frites krijgen.. ZEG IK ER OOK WAT VAN! Je betaald voor iets.. dus moet het zo zijn
pi_115185692
quote:
Geloofwaardig -1
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 16:56 schreef revpolen het volgende:
1 juni een scooter gekocht (voor er bij)
en nu 100KM later ( 3x mee gereden ) zit er een naat bij de zadel los ( van zo'n 10 cm )
:')
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  maandag 6 augustus 2012 @ 14:37:02 #62
226677 revpolen
pi_115185985
Toevoeging topic? 0,0%
R_one -1

Maar om je vraag te
Zadel is bij het opmerken van het probleem ( zie foto ) @ 15 juli zo'n 10 cm
bij het opsturen vorige week was zo'n 30% vd onderkant los gaan laten.
Na het zien van het probleem is er nog gewoon mee gereden.
pi_115186331
quote:

[..]

Ik begreep hieruit dat bij levering @ 1 juni (is ook opsturen ;) ) het zadel al voor 30% los was.
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  maandag 6 augustus 2012 @ 18:02:58 #64
226677 revpolen
pi_115196227
zojuist toch nog telefoontje.. krijg nieuw zadel :)
pi_115196569
En een nieuwe accu? :)
.
  maandag 6 augustus 2012 @ 18:11:55 #66
226677 revpolen
pi_115196668
nope... maar die ga ik nog ff eruit halen en checken..
pi_115199324
Goed resultaat *)
wie een kuil graaft voor een ander....is nooit werkloos. Inmiddels 69+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')