abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115371272
Misschien (weet het wel zeker) heb ik een aantal delen gemist hoor, maar begrijp ik nu goed dat je ge-emi-immigreerd bent van Boston naar Frankfurt ?

@Fixers , het fijne is, dat het heel geleidelijk gaat. Mijn borstgroei ging nog aardig rap zelfs en tesamen met mijn al volle haardos was dat een feest der erkenning. De operatie heeft wel lang op zich laten wachten en net als vele andere dingen komt het snel dichterbij, is het voorbij en later ben je al weer vergeten hoe de operatie ook al weer verliep. Bij mij is dat ook alweer bijna 5 jaar geleden :O

Wat ik nog wel weet is dat ik vrij vlot na de operatie ben gaan zwemmen in een subtropisch zwembad, zonder iets te hoeven verstoppen :D
pi_115371670
Dat geleidelijk aan vind ik zelf ook wel prettig. De androcur doet nu vier maanden uitstekend werk. Ik ben op mijn werk inmiddels ook al 'om'. Mijn collega's hebben al een poosje aan het idee kunnen wennen. Klanten die zeggen nog vaak (maar niet altijd *O*) meneer tegen me. Daar ga ik me niet zo druk om maken, dat komt nog wel. Vanmiddag bij de endocrinoloog, dan moet dat in gang gezet gaan worden.

Wat zwemmen betreft. D'r valt weinig te verbergen als ik naar een zwembad ga, dat is de laatste keren altijd in de sauna (dus naakt) geweest. :P
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 10:16:46 #203
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_115371855
Ja, ben in Januari naar Nederland teruggegaan en daarna had ik vrij snel een baan hier in FFM.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 10:48:38 #204
296917 Abby79
Being myself!
pi_115372715
Vanmorgen een hele waslijst met bloeduitslagen opgehaald in het ziekenhuis hier (maandag afspraak bij de endo in Gent, en vorige keer waren de uitslagen nog niet binnen, dus nu neem ik ze zelf maar mee ;)), damn wat meten ze veel :P Geen wonder dat ik acht buisjes moest inleveren vorige maand ;)

Wel leuk, zit m'n gehele geschiedenis bij. Daar is voor vorig jaar niet heel veel te zien (behalve bloedsuiker en sommige niertesten ivm diabetes), maar het is wel interessant om te zien :) Ik zou nu eigenlijk ook graag de uitslagen van het bloedonderzoek in Gent vorig jaar willen hebben, dat is het enige waar de hormoonspiegels opstaan van vóór de pilletjes :)

Dingen als zwemmen durf ik nu overigens niet... dat 'verstoppen' lukt me niet zonder dat ik er na een tijdje ontzettend last van krijg, en ik voel me ook niet helemaal comfortabel om nu in m'n nakie naar een sauna te gaan, dat matched niet helemaal, haha. Oh well, nog een jaartje wachten dan maar :) (En ik kan altijd nog zwemmen bij m'n ouders, als het tenminste nog mooi weer word ;))
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 10:54:14 #205
71919 wonderer
pi_115372850
En als je nou zo'n bikini met zo'n rokje neemt? Kan het dan ook niet? Of ben je rijk bedeeld?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 11:50:17 #206
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_115374315
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 10:09 schreef Fixers het volgende:
Dat geleidelijk aan vind ik zelf ook wel prettig.
Nou, bij mij mag het nu wel eens wat minder 'geleidelijk' gaan hoor. Zit nog steeds op een AA-cup ;(

Maar ik word trouwens wel steeds gelukkiger van mijn foto's. Dus blijkbaar gebeurt er nog wel steeds van alles, maar vraag me niet wat want het is heel moeilijk aan te wijzen wat er nou precies veranderd in mijn gezicht waardoor ik steeds blijer van die foto's word.

quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 10:48 schreef Abby79 het volgende:
Dingen als zwemmen durf ik nu overigens niet...
Komt vanzelf wel. Heb een paar maanden geleden mijn bikini-vuurdoop gehad. Viel me toch 100% mee, het was gelukkig een erg rustige periode, weinig mensen op het strand, dus de drempel was niet zo hoog :)
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 11:51:59 #207
71919 wonderer
pi_115374352
Veranderingen in het gezicht zijn zo subtiel dat twee exact dezelfde portretfoto's met alleen ander licht al "mannelijk" of "vrouwelijk" bestempeld wordt. Heel gek.
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 11:53:35 #208
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_115374405
Klopt, maar het is zeker niet alleen de lichtval, en er zitten ook nog steeds wel mindere foto's tussen. Maar ik zie duidelijk een trend dat foto's steeds beter uitvallen, dus dat moet haast wel aan de hormonen liggen (en misschien deels aan mijn groeiende zelfvertrouwen, dat straal je natuurlijk ook uit)
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 11:56:38 #209
296917 Abby79
Being myself!
pi_115374499
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 11:50 schreef Joanne35 het volgende:
Komt vanzelf wel.
Daar heb ik ook wel vertrouwen in hoor :)
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 11:53 schreef Joanne35 het volgende:
(en misschien deels aan mijn groeiende zelfvertrouwen, dat straal je natuurlijk ook uit)
Dat is een ontzettend groot iets wat heel makkelijk te zien is inderdaad. Ik heb dat zelf ook gemerkt, dat ik sinds April/Mei daarin ontzettend gegroeid ben, en dat merken anderen heel duidelijk :)
(in positief opzicht dus ;))
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 11:57:21 #210
71919 wonderer
pi_115374519
Oh, nee, zo bedoelde ik het niet. Ik bedoelde dat het verschil heel subtiel kan zijn, dus dat je het niet kunt aanwijzen. Ter illustratie die lichtval, zo makkelijk is het menselijk brein dus al te beinvloeden.
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 12:32:48 #211
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_115375888
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 11:57 schreef wonderer het volgende:
Oh, nee, zo bedoelde ik het niet. Ik bedoelde dat het verschil heel subtiel kan zijn, dus dat je het niet kunt aanwijzen. Ter illustratie die lichtval, zo makkelijk is het menselijk brein dus al te beinvloeden.
Volgens mij heb ik hier ook wel eens een artikel over gelezen ergens, daar werd gesuggereerd dat je met makeup die licht- en schaduw-effecten in het gezicht kunt simuleren en zo overtuigender over kunt komen als man of vrouw. Zal eens kijken of ik het nog ergens terug kan vinden.

Edit: Het ging dus over het contrast in het gezicht, maar dat heeft ongetwijfeld ook met lichtval te maken: A sex difference in facial contrast and its exaggeration by cosmetics

[ Bericht 9% gewijzigd door Joanne35 op 10-08-2012 12:40:47 ]
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 13:10:54 #212
71919 wonderer
pi_115377080
Ja, dat bedoelde ik.

Wat ik dus wilde zeggen is dat het niet gek is dat je niet kunt aanwijzen wat er veranderd is, omdat het waarschijnlijk zo ontzettend subtiel is.
pi_115383311
Ik heb op de televisie wel eens een vent gezien die bizar veel veranderd was, het was eerst een vent en gaat nu als vrouw door het leven. Maar ja, ik denk ook dat zij veel operaties ondergaan heeft. En nee, ze heette geen Kelly.
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 16:17:41 #214
71919 wonderer
pi_115383934
FFS misschien.

Vraag me eigenlijk af of er ook FMS is. *googelt*

Yup: http://drofacialsurgery.com/procedures/masculinization

[ Bericht 50% gewijzigd door wonderer op 10-08-2012 16:25:51 ]
pi_115387792
Mag ik vragen wat "FFS" en "FMS" zijn? Ik ken die termen niet.
pi_115387816
Facial Feminization Surgery (FFS)
Facial Masculinization Surgery (FMS)
pi_115387858
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 17:47 schreef Xenzo het volgende:
Mag ik vragen wat "FFS" en "FMS" zijn? Ik ken die termen niet.
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 17:47 schreef Nezhi het volgende:
Facial Feminization Surgery (FFS)
Facial Masculization Surgery (FMS)
Oké, dank, dat is dan ook weer helder.
pi_115388862
Hoi mensen,

Ik ben soortement van nieuw hier (en ik weet niet goed wat ik moet zeggen :P), heb me net geregistreerd, na een hele tijd dat niet nodig gevonden te hebben, ik lurkte toch alleen zo af en toe maar, maar nu wilde ik eigenlijk wel mee praten. Vandaar.
De laatste anderhalf jaar weet ik dat ik, zeg maar, geen standaard vrouw ben, te mannelijk van binnen om zelfs een wat mannelijke vrouw te zijn, maar ik dacht dan altijd wel "ik ben beide en ik zou niet weten waarom ik niet gelukkig kan zijn in een vrouwenlijf", maar nu sinds een paar dagen, sinds ik weer eens verhalen van andere transmannen ben gaan lezen, kijken of ik het zou herkennen (wat denk je? Tot jankens toe: na een half uur moest ik stoppen omdat het niet meer te harden was), weet ik: dit wil ik ook. Nu achteraf, nu ik het kan benoemen, voelt het voor me alsof ik altijd op een filmset heb gelopen zonder er af te kunnen, altijd alsof ik een rol speelde.
Nou ja, jullie hebben soortgelijke dingen ook gehad, dus ik vertel er niets nieuws mee. Kan ik dus even goed achterwege laten.
Hmmmmz, nou ja, laat ik maar gewoon kijken wat jullie verder schrijven en dan kijken of ik voorzichtig kan gaan meedoen :)

G.
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 18:20:08 #219
296917 Abby79
Being myself!
pi_115389015
Welkom :) En fijn dat je nu weet wat er nooit klopte ;)
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 18:27:31 #220
71919 wonderer
pi_115389254
Hoi! Welkom. Gewoon meedoen, da's gezellig ;)
pi_115389739
Ben nu effe aan het koken ;) (ja, goede timing om daar een kwartier voor nog je voor het eerst te melden). Maar bedankt voor het welkom! En ja, het voelt als een enorme opluchting, maar ook als iets dat nu nog even te groot is om mijn kleine hersentjes omheen te krijgen: het is ook weer zo groot en eng, en doe ik wel het juiste als ik dit doorzet (maar hey, die vraag stel ik me zelfs als ik van plan ben een McChicken te bestellen terwijl die McKroket er ook zo aanlokkelijk uitziet). Enerzijds is terugdenken aan hoe leuk het was wilde en/of gekke jongensdingen te doen met mijn broer (wedstrijdjes verspugen), geweldig (ik hoor hem weer rochelen naast me :D), maar anderszijds is het ook triest, want waarom kon het niet eerder, waarom wist ik niet beter dan dat ik een vrouw was, dat dit normaal was voor vrouwen, want dan had ik me niet zo lang me zo raar, vaag vreemd klo... hoeven voelen (hoe zijn ze hier met vieze woorden? Dat weet ik niet meer goed... Het is acht, negen jaar geleden sinds ik hier voor het laatst postte).
Nou ja, de kookwekker is net gegaan, dus...
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 18:48:00 #222
71919 wonderer
pi_115389961
Mja, ik ben niet religieus of zo, maar ik denk dat dingen als dit op het moment komen dat je er klaar voor bent en niet eerder. Maar misschien is dat ook wel onzin, dat weet ik niet :')
pi_115390237
Ik weet ook niet of dat onzin is (evenmin als van de rest van waar ik in geloof, daarom heet het ook geloven en niet zeker weten - voor mij is het waar, maar ik kan het ook fout hebben - verdomme, ben ik in mijn derde post all off topic! Oeps!), maar ik geloof daar ook in. En bovendien weet ik nu dat er toch een einde aan kan komen, terwijl ik altijd dacht dat ik er nooit van af zou komen, van dat gevoel, dat ik het gewoon moest accepteren. Triest blijft het, maar dat is altijd zo als je je zoiets voor het eerst bedenkt, denk ik.
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 19:01:28 #224
296917 Abby79
Being myself!
pi_115390462
Even ter verduidelijking van je gevoel "laat" te zijn, mag ik je vragen hoe oud je bent? :)

En offtopic hier mag wel hoor ;)
pi_115390626
Ik ben nu 33 :) Weet dat sommigen er nog later bij zijn, dus daar ligt het niet aan. Nou ja, misschien hoort het sowieso bij een bepaalde fase van je bewustwording of zo, dat je het moet kunnen gaan benoemen. En sommigen kunnen dat gewoon nog niet als ze twaalf zijn, daar is dat gevoel te vaag voor soms, en het kan ook aan honderd andere dingen liggen.
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 19:08:12 #226
296917 Abby79
Being myself!
pi_115390704
Ik word over precies 2 weken 33, en heb me 2 jaar geleden voor het eerst gemeld bij het VU. Ik snap je helemaal ;)
pi_115390767
*noteert
pi_115390909
Mag ik vragen, trouwens, puur uit interesse: had je al een compleet leven opgebouwd met partner, kinderen, etc, of had je dat niet? Mijn ex is namelijk ook trans en bij haar was dat nog een enorme complicatie: ex-vrouw die het totaal niet kon accepteren en bij wie ze de eerste jaren ook haar neus niet hoefde te laten zien.
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 19:21:33 #229
296917 Abby79
Being myself!
pi_115391162
Ik heb nog nooit een serieuze relatie gehad, ik kon me goed verstoppen, maar niet goed genoeg voor zoiets ;)

Dus nee, geen ex of kinderen hier :)
pi_115391361
Dat scheelt alweer, want ik kan me levensgoed voorstellen hoe dat je toch een bepaalde richting op drukt in je zoektocht naar wat er nodig is om je naar tevredenheid jezelf te kunnen laten zijn. Bepaalde dingen die ineens minder goed lijken omdat ze gevolgen hebben voor je relatie of je kinderen... Je raadt het trouwens misschien al: ik heb ook geen kinderen en heb op het moment ook al een tijdje geen partner meer.
pi_115393853
Welkom FacetheMusic! :W Die keuzestress is bekend, ik houd ook niet van restaurants met meer dan drie voor-, hoofd- en nagerechten. Maar dit kiezen voor mezelf ervaar ik niet als een keuze, het voelt voor mij als de juiste weg.

Dat je al 33 bent maakt niet zoveel uit. Ik was een jaar of 22 toen ik voor het eerst een jurk aantrok (eigenlijk was dat een dat-durf-je-toch-niet-uitdaging, kan je nagaan :D), toen vielen er ineens een boel puzzelstukjes op hun plek. Inmiddels ben ik 29 en heb ik vanmiddag mijn eerste portie oestrogenen opgehaald bij het VUmc. Daarover meer op mijn blog. Inderdaad komen sommigen er in hun kindertijd al mee en kunnen zo vroeg aan de slag met behandelingen. Maar er zijn er genoeg waar het op latere leeftijd pas duidelijk wordt. Niet raar ook, onze hersenen zijn pas volgroeid als we een jaar of 23 zijn.
pi_115395041
Weer zo'n hoogtepunt, zo'n eerste portie oestrogenen :) (je mag de mijne wel hebben :P). Voor mij voelt het ook niet als keuze: gek genoeg (of niet...?) bedacht ik me meteen binnen een half uur al nadat ik voor het eerst voor mezelf erkende dat er gewoon een vent in me zat, niet een ontzettende pot, maar een man, dat ik dit gewoon moest doen, wist nog niet wanneer, maar ooit, want dit kon ik niet blijven. Alleen was ik er nu nog niet klaar voor, maar dat zou nog wel komen. Wist ik op de een of andere manier. Ben er nu nog steeds niet klaar voor, voor daadwerkelijk veranderen, maar wel dat ik me nu niet meer wil verstoppen, dat ik eerlijk over mezelf wil zijn. Ik wil dat mensen me herkennen voor wat ik ben. Voel aan mijn theewater natuurlijk dat dat niet gaat gebeuren in dit lijf, met deze voorgevel, daarmee blijf ik stug mevrouw, en nu vind ik mevrouw genoemd worden niet eens zo erg, al noem je me Bigfoot, maar wel dat ik behandeld word als vrouw. En dat haat ik, en ik weet nu al dat ik straks op een gegeven moment desnoods zelf die krengen er af chop als een chirurg me niet voor is (;)), maar nu ben ik nog even alles op zijn plek aan het zetten, bekijken wat alles betekent. Ik las hier eerder het woord "achtbaan", maar damn, ja! Het had wel wat kalmer gemogen, wat mij betreft... Ik houd niet eens van achtbanen!
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 21:16:03 #233
296917 Abby79
Being myself!
pi_115395972
Achtbanen zijn juist heerlijk! Ok, echte dan, deze mentale achtbaan hoefde niet zo van me ;)

(Ik houd vooral van wilde achtbanen, ooit in SeaWorld Orlando 8 keer direct achterelkaar in de Kraken geweest, heerlijk! Ik vind ze rustgevend.... vreemd genoeg ;))
pi_115396233
Nja, beter drukte aan je koppie dan in je koppie :). Nee, maar ik houd niet van over de kop gaan, voelt op een akelige manier onnatuurlijk, hield ook nooit van turnen. Voor de rest mag zo'n achtbaan van mij ook een kilometer hoog gaan, hoor, maar de meesten gaan ook over de kop, en je kunt zo'n kurkentrekker helaas niet overslaan, dat je dat deel van de rit even niet maakt :P
pi_115396439
... Shit... Ja... Nu je het zegt (toevoeging :P). Ik vond wild doen inderdaad ook altijd zo fijn omdat ik dan even gewoon plezier had. Vraagje ter herkenning: Wat bedoel je precies met rustgevend?
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 21:31:24 #236
296917 Abby79
Being myself!
pi_115396966
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 21:24 schreef FacetheMusic het volgende:
Wat bedoel je precies met rustgevend?
Letterlijk wat er staat :P Ik zit zo raar in elkaar dat ik echt in slaap kan vallen in een achtbaan ;) Heerlijk m'n ogen dicht en dan genieten van het onbekende. Helaas duurt zo'n rondje altijd maar kort ;( Het lukt me overigens niet in iets als de Python, die is te saai en te kort, haha.
pi_115397737
Ik kan niet zo goed meer tegen achtbanen :') denk niet dat het een hormonen ding is hoor, maar vroeger ging ik er met gemak veel in en laatst in de Efteling, in de Python en Joris & de Draak, ik trok dat echt maar 2 rondjes

Heb mn garderobe weer een beetje uit kunnen breiden :P veel basic dingen en ik heb nog steeds een tekort aan ondergoed enzo :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_115397811
Dat zal me een interessante foto opleveren, iedereen gillend met de handjes in de lucht en Abby met de oogjes dicht onderuit gezakt :D Nou ja, als dat het enige rare is :P Nee, maar ik dacht even dat ik iets herkende van eindelijk iets doen dat voldoende afleidt van dat vage rotgevoel dat je maar steeds blijft houden, dat je eindelijk kunt onspannen, niet meer dat gespannen gevoel hebt van binnen. Op die manier rustgevend :) Maar nee, hoe geweldig ik het ook von, wild rondjes draaiend op de schommel (don't ask) viel ik bepaald niet in slaap :D
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 21:49:12 #239
296917 Abby79
Being myself!
pi_115398176
Die rust die jij bedoeld heb ik grotendeels gevonden door m'n traject te starten :) Niet altijd natuurlijk, maar het heeft geestelijk heel veel rust gegeven. Net als de start van de hormonen, dat voelde als eindelijk mezelf worden.

En Maisnon, doe's niet van die foto's posten waar ik jaloers van wordt ;)
pi_115398240
Ik zag vandaag een resultaat van metoidoplasty. Zag er precies zo uit als de pieleman op Michelangelo's David standbeeld.
pi_115398501
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 21:50 schreef Nezhi het volgende:
Ik zag vandaag een resultaat van metoidoplasty. Zag er precies zo uit als de pieleman op Michelangelo's David standbeeld.
Ik las Metroid-oplasty
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 21:57:09 #242
296917 Abby79
Being myself!
pi_115398664
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 21:54 schreef Maisnon het volgende:

[..]

Ik las Metroid-oplasty
Als je dan nog een SNES hebt, wordt dat dan een Super Metroid-oplasty? :P
(Sorry, kon het niet laten)
pi_115400286
Once a geek, always a geek! Looking good Maisnon en lekker lang haar ook. Dat ben ik zelf nog aan het kweken.

In achtbanen voor de rust, je bent niet goed wijs Abby. 8)7 Ik gil de hele boel bij elkaar (een toontje of wat te laag dat wel) en stap er met knikkende knieën uit, zelfs de python. De Vliegende Hollander vond ik niet zo leuk, dat stuk achtbaan in het donker had ik niet verwacht.

Als die progynova een persoonlijke achtbaan te weeg gaat brengen dan moet dat maar, maar ik hoop dat ik er net zo weinig nare bijwerkingen van ga hebben als van de androcur. Daar werd ik alleen maar een beetje moe van, de impotentie en verlies van libido zie ik niet als vervelend overigens. Ben echt heeeeel nieuwsgierig wat de effecten gaan zijn.
pi_115406460
ACHTBANEN!!! Oja, en de Alpine Coaster.

pi_115406704
quote:
Moet je maar net het geluk hebben dat je lichaam onder invloed van de hormonen zo'n piemel maakt.
pi_115406786
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 23:49 schreef robinpunt het volgende:

[..]

Moet je maar net het geluk hebben dat je lichaam onder invloed van de hormonen zo'n piemel maakt.
Het is een operatie!
Maar het resultaat was best wel klein hoor, ik heb wel grotere gezien.
pi_115407105
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 23:51 schreef Nezhi het volgende:

[..]

Het is een operatie!
Maar het resultaat was best wel klein hoor, ik heb wel grotere gezien.
Je moet hem zelf groeien, ze verplaatsen 'm alleen tijdens die operatie.
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 00:32:40 #248
71919 wonderer
pi_115409241
Ik hield nooit zo van achtbanen, maar ik ben nog niet een eentje geweest na de T... ben eigenlijk wel benieuwd of dat nog verschil zou maken.
pi_115413429
quote:
Hoe ziet dat eruit dan?
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 09:16:45 #250
296917 Abby79
Being myself!
pi_115416699
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 22:16 schreef Fixers het volgende:
Once a geek, always a geek!
:Y
quote:
je bent niet goed wijs Abby. 8)7
Ik heb ook nooit beweerd dat ik dat wel was ;)
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 00:32 schreef wonderer het volgende:
Ik hield nooit zo van achtbanen, maar ik ben nog niet een eentje geweest na de T... ben eigenlijk wel benieuwd of dat nog verschil zou maken.
Ik betwijfel het eigenlijk... ik ben na de hormonen ook niet opeens gaan gillen.

En Nehzi, ik ben toch blij dat toen ik in Space Mountain (de Anaheim versie) ging de lampen gewoon uitstonden... ziet er maar saai uit zo, haha. Ik heb het bij Vogel Rok ooit gehad dat de lampen deels aan stonden, dan is ie opeens heel saai ;(

quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 02:35 schreef Xenzo het volgende:
Hoe ziet dat eruit dan?
Even zoeken op Google images? :)
pi_115418097
Vogel Rok is ook een bazenachtbaan.
Ik moet nog steeds een keer in Joris en de Draak!
Ik ben ook in Space Mountain geweest toen de lichten uitwaren, en een keer met de lichten aan, vond het allebei de keren vet :) en ik was 10 cm te klein en mocht er gewoon in :D
pi_115418142
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 21:31 schreef Abby79 het volgende:

[..]

Letterlijk wat er staat :P Ik zit zo raar in elkaar dat ik echt in slaap kan vallen in een achtbaan ;) Heerlijk m'n ogen dicht en dan genieten van het onbekende. Helaas duurt zo'n rondje altijd maar kort ;( Het lukt me overigens niet in iets als de Python, die is te saai en te kort, haha.
Ik ben ook wel zo'n rare :D

Laatst nog met een vriendin naar de kermis van Tilburg geweest. Ze hadden daar o.a. de moderne versie van de rups. Dat ging in zo'n lekker ritme, dat ik ook m'n ogen dicht deed en mij in slaap liet schommelen :z

Ook nog een tik van mij, als ik bij een tandarts of podotherapeut zit bijvoorbeeld, dan ga ik lachen van de pijn. Op 1 of andere manier voelt het als kietelen. Zelfs toen ik vorig jaar in ziekenhuis lag na het ongeval moest ik lachen omdat ze aan mijn linkervoet bezig waren, hiel was zwaar genkeusd en 1 van die verplegers keek me aan alsof ik ze in de zeik nam :D
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 11:49:29 #253
71919 wonderer
pi_115419141
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 09:16 schreef Abby79 het volgende:

Ik betwijfel het eigenlijk... ik ben na de hormonen ook niet opeens gaan gillen.
Er zijn wel andere dingen op dat vlak veranderd, dus het zou zomaar wel kunnen...
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 12:56:23 #254
296917 Abby79
Being myself!
pi_115420742
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 11:01 schreef Nezhi het volgende:
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 11:49 schreef wonderer het volgende:
Er zijn wel andere dingen op dat vlak veranderd, dus het zou zomaar wel kunnen...
Dus, mocht er vanuit dit topic toch ooit nog een meet komen, wordt het de Efteling als meetplek? :P
pi_115420792
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 11:01 schreef Nezhi het volgende:
Vogel Rok is ook een bazenachtbaan.
Ik ben ook in Space Mountain geweest toen de lichten uitwaren, en een keer met de lichten aan, vond het allebei de keren vet :) en ik was 10 cm te klein en mocht er gewoon in :D
Ik mocht vroeger niet in de Python want ik was te klein :')
pi_115420830
Haha ja de python mocht ik ook niet in.

Wanneer is de meet! locatie is al bepaald: Efteling :P
en ik mocht ook niet in de python, maar toen was ik ook een stuk kleiner
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 13:04:57 #257
296917 Abby79
Being myself!
pi_115420932
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 12:58 schreef Maisnon het volgende:
Ik mocht vroeger niet in de Python want ik was te klein :')
Ach, je hebt niks gemist, de Python is saai ;)

Ik zou nu overigens wel gewild hebben dat ik vroeger te klein was, had nu vast wat cm gescheelt :P Mijn vader heeft ooit zijn paspoort (waar ik toen ook op stond) moeten laten zien bij een attractiepark in Duitsland , omdat ze niet geloofde dat ik nog geen 12 was vanwege mijn lengte (en dus volle prijs zou moeten betalen)...

[ Bericht 1% gewijzigd door Abby79 op 11-08-2012 13:10:41 ]
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 13:15:03 #258
71919 wonderer
pi_115421193
Ik merk het vooral met autorijden. Na de hormonen zat ik veel relaxter achter het stuur. Ik schrik ook niet zo snel meer.
pi_115421681
Hoelang ben jij Wonderer en hoe groot zijn jouw voeten als ik vragen mag?
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 18:39:04 #260
71919 wonderer
pi_115429802
Ik ben 1.86 en ik heb maat 42-43... ;)
pi_115430928
quote:
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 02:35 schreef Xenzo het volgende:
Hoe ziet dat eruit dan?
quote:
Ik zie op die foto's micropenissen. Niet bijzonder dus, want dat hebben wel meer mensen.
pi_115431051
Wonderer dat is geweldig! Zijn je voeten ook gegroeid tijdens transitie? Ik heb gelezen dat dat kan en ik hoop er ook stiekem op...
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 19:22:06 #263
71919 wonderer
pi_115431302
Nope. Maar volgens mij gebeurt dat vooral bij jonge jongens, ik was 29 toen ik begon.
pi_115432150
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 11:03 schreef Meike26 het volgende:
als ik bij een tandarts of podotherapeut zit bijvoorbeeld, dan ga ik lachen van de pijn. Op 1 of andere manier voelt het als kietelen. Zelfs toen ik vorig jaar in ziekenhuis lag na het ongeval moest ik lachen omdat ze aan mijn linkervoet bezig waren, hiel was zwaar genkeusd en 1 van die verplegers keek me aan alsof ik ze in de zeik nam :D
Ik geef ze geen ongelijk, hahaha, zie het al voor me.
pi_115436025
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 19:22 schreef wonderer het volgende:
Nope. Maar volgens mij gebeurt dat vooral bij jonge jongens, ik was 29 toen ik begon.
Als ik even mag inhaken (goedenavond trouwens, allemaal!): mijn ex is een vrij "late" trans: 37 toen ze er achter kwam. Bij haar zijn tijdens de transitie de voeten gekrompen van maat 44 naar maar 42. Het kan dus later ook nog gewoon, denk ik ;)
pi_115436067
Ik hoop dat mijn voeten een maat groeien (38.5 naar 39,5 of 40) :)
pi_115436264
Ja, dat zou wel een net maatje zijn idd :) Ben gelukkig al gezegend met maat 40, zelfde maat als mijn vader. Lijkt me wel trouwens dat de lengte van je voeten nog wel een beetje moet blijven passen bij de lengte van je lijf. Je was 1.53 als ik het me goed herinner? Mah, zal je lijf ook wel zelf doorhebben, wanneer dingen uit verhouding beginnen te raken.
pi_115436364
Maat 40 past wel goed, nu lijken mijn voeten net te klein. En met 40 beginnen alle sneakers die ik wil hebben :)
pi_115436495
Daar dacht ik nog niet eens aan, dat je beneden de veertig inderdaad niet veel keus zult hebben.
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 21:53:20 #270
296917 Abby79
Being myself!
pi_115438601
Nehzi, zullen we wat verschil delen? :P Ik wil best iets kwijt van m'n 1.88m en maat 44 ;)
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 23:56:25 #271
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_115445285
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 21:03 schreef FacetheMusic het volgende:

[..]

Als ik even mag inhaken (goedenavond trouwens, allemaal!): mijn ex is een vrij "late" trans: 37 toen ze er achter kwam. Bij haar zijn tijdens de transitie de voeten gekrompen van maat 44 naar maar 42. Het kan dus later ook nog gewoon, denk ik ;)
Nou, je krijgt sowieso al 1 maatverschil cadeau, want de maten in dames- en herenschoenen komen niet helemaal overeen. Mijn herenmaat is 43 en mijn damesmaat 42. Bij kledingmaten is het nog veel erger, veel modeketens kennen bewust kleinere maten toe aan kleding om vrouwen het gevoel te geven dat ze een kleinere maat hebben dan ze in werkelijkheid hebben, schijnt goed voor de verkoop te zijn :)
pi_115446723
Ik ben tevreden over mijn lengte, 1.78. Maar die voeten, maat 38/39. Als ik er zo naar kijk dan lijken ze echt bizar klein. Ik ga als man echt niet op schoenen maat 39 lopen, dan koop ik ze wel te groot.

De dingen aan mijn lichaam die ik leuk vond toen ik nog krampachtig meisje-meisje probeerde te zijn, zoals m'n kleine voeten, vind ik nu vreselijk. Maar ja, zo geldt dat ook wel andersom voor andere dingen aan m'n lichaam.
pi_115447267
niet alleen vrouwenkleding is vanity sized hoor! heren jeans zijn een drama. maat 28 ligt tussen de 70 en 82 cm taille xD

ik Ben qua proporties wel blij met mijn voeten maar ik kan war ik mooi vind niet dragen dus wil graag een maat groter.
pi_115447931
Het zal vast een typisch probleem zijn voor mensen die bezig zijn (geweest) met transitie, maar wat is er nou zo erg aan kleine voeten? Er zijn genoeg mannen die een kleine voetmaat hebben.
pi_115447946
1.75 en maat 41, is nog wel okay qua lengte en in verhouding :P
  zondag 12 augustus 2012 @ 13:19:28 #276
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_115459441
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2012 01:14 schreef Xenzo het volgende:
Het zal vast een typisch probleem zijn voor mensen die bezig zijn (geweest) met transitie, maar wat is er nou zo erg aan kleine voeten? Er zijn genoeg mannen die een kleine voetmaat hebben.
Een afwijkende maat hebben is gewoon lastig. Ik heb zelf nog geluk met mijn damesmaat 42, maar toch gaan veel damesschoenen maar tot maat 41. En het is gewoon erg vervelend om leuke schoenen te zien liggen in de winkel die net niet in jouw maat verkrijgbaar zijn.
pi_115590547
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 18:23 schreef robinpunt het volgende:
Ja, dat ga ik ook doen.

Ik dacht dat het misschien wel een opluchting zou zijn om er met mensen in mijn directe omgeving over te kunnen praten maar dat is dus niet zo. Misschien ben ik daarom ook zo bang dat die testosteron niet aanslaat, dat ik niet als man word gezien maar als vrouw die een man wil zijn. Nou ja, ik probeer het uit m'n hoofd te zetten.
Dat idee heb ik ook heel lang gehad, eigenlijk voelde ik dat struikelblok pas niet meer na 13 maanden Testosteron.
Vreemd wel dat je dan pas het idee wat zullen andere mensen wel niet van me vinden laat varen.
pi_115590868
quote:
Dus ik ben niet de enige die dat denkt :)
pi_115591042
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 19:22 schreef wonderer het volgende:
Ik was 32 toen ik begon, bijna 1.5 jaar later zijn mijn voeten 1.5 schoenmaat gegroeid.
Dus heb ik maar 2 paar passende schoenen over.
Voorlopig koop ik geen nieuwe mits ze te klein worden natuurlijk.
  woensdag 15 augustus 2012 @ 11:51:36 #280
296917 Abby79
Being myself!
pi_115591073
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 11:50 schreef Dropkogel het volgende:
Ik was 32 toen ik begon, bijna 1.5 jaar later zijn mijn voeten 1.5 schoenmaat gegroeid.
Dus heb ik maar 2 paar passende schoenen over.
Voorlopig koop ik geen nieuwe mits ze te klein worden natuurlijk.
Als man heb je d'r toch ook niet meer nodig? :P
pi_115591181
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 11:51 schreef Abby79 het volgende:

[..]

Als man heb je d'r toch ook niet meer nodig? :P
Dat is waar was het niet zo dat ik enorme zweetvoeten heb waardoor ik zeker 2x per dag van schoenen moet wisselen.
Ik wil wel 2 paar sneakers eerlijk gezegd ( wel handig voor werk ), als ik de volgende dag mn schoenen aandoe stinken ze nog.
pi_115591320
Trouwens toen ik deze maand bij het VU was zag ik zo eens de foto op mijn status.
Ik kon mn lachen niet inhouden wat een babyface had ik daar zeg!
Nu niet meer gelukkig.

Trouwens een korte update hier:
De afgelopen 6 maanden ben ik 9 kg afgevallen...hopelijk mag ik snel naar de chirurg.
Hoewel snel...eigenlijk wil ik eerst meer afvallen voordat ik daar mijn neus laat zien.
Ergens beter voor het resultaat zullen we maar zeggen.
pi_115591972
Ik heb schoenmaat(je) 43 = Een ramp. Moet echt enorm veel zin in shoppen hebben om ook nar schoenen te kijken. Laatst maar naar Zwolle geweest, Schuurman Schoenen. Hele leuke laarsjes gekocht, zitten perfect. Heb ze 2 weken aangehad en toen kreeg ik erg veel last van een ingegroeide teennagel. Sindsdien loop ik op sandalen omdat die teen maar niet beter word. Huisarts doet ook niet wat ik vraag en podotherapeute heeft eindelijk (na dik 2 maanden) eens een groter stukje nagel er af geknipt.

Binnenkort eens kijken om die nagel dood te laten maken... loop hier al zo'n 15 jaar mee. En gek genoeg alleen aan linkervoet :?

Maargoed, offtopic... maar ik baal dat ik m'n laarsjes nog niet aan kan. :(
  woensdag 15 augustus 2012 @ 12:46:46 #284
296917 Abby79
Being myself!
pi_115593009
Ook zo leuk als je met iemand gaat shoppen en zij dan schoenen wil(len) kijken, ze hebben nooit iets in mijn maat ;( De meeste van m'n schoenen komen ook van online winkels af :)
pi_115593049
als mijn voeten gaan groeien moet ik mijn sneakers weer verkopen :( of doneren
gelukkig heb ik nog minstens 2 jaar om ze kapot te dragen :P
  woensdag 15 augustus 2012 @ 13:18:07 #286
71919 wonderer
pi_115594225
Ik heb echt niks gemerkt van groei :?
pi_115595898
Naar het schijnt is de kans of je voetengroei krijgt ook 50/50.
pi_115621385
Dropkogel wat goed dat je zoveel bent afgevallen!

Ik hoop heel erg op voetengroei en anders koop ik gewoon te grote schoenen, ik ga echt niet op schoenen kleiner dan maat 42 lopen!

Ik word echt zo'n man met 100 paar schoenen.
pi_115622758
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 22:44 schreef robinpunt het volgende:

Ik hoop heel erg op voetengroei en anders koop ik gewoon te grote schoenen, ik ga echt niet op schoenen kleiner dan maat 42 lopen!
Dit is echt onzin en zo sloop je je voeten. Mensen gaan echt niet op de grond liggen om te kijken hoe groot jouw voeten zijn hoor :P tenzij je de hele tijd uit je schoenen wil stappen.
  donderdag 16 augustus 2012 @ 00:16:18 #290
174211 RadioSlut
Magistrale zeikstraal
pi_115626799
quote:
1s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 12:46 schreef Abby79 het volgende:
Ook zo leuk als je met iemand gaat shoppen en zij dan schoenen wil(len) kijken, ze hebben nooit iets in mijn maat ;( De meeste van m'n schoenen komen ook van online winkels af :)
Heb je dat weleens, als je op zoek gaat naar schoenen die boven de reguliere damesmaten zijn, dat die schoenen òf ontzettend lelijk zijn :( of dat het van die 'kinky' schoenen zijn?
Kaleidoscopiklimax
pi_115630892
Ja dat heb ik dus ook, inderdaad opvallend :D

Of eerder :{w Bij laarzen valt het gelukkig nog mee, maar bij elk ander schoeisel (pumps kijk ik niet eens naar) zijn het idd erg lelijke of erg opvallende/kinky paartjes.
  donderdag 16 augustus 2012 @ 06:57:34 #292
296917 Abby79
Being myself!
pi_115630970
quote:
12s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 00:16 schreef RadioSlut het volgende:
Heb je dat weleens, als je op zoek gaat naar schoenen die boven de reguliere damesmaten zijn, dat die schoenen òf ontzettend lelijk zijn :( of dat het van die 'kinky' schoenen zijn?
:Y Vooral in het begin had ik daar last van, toen kon ik alleen maar dat soort dingen vinden :P

Het is de laatste jaren wel wat verbeterd gelukkig, het lijkt er op dat het aanbod toch aan het vergroten is (of ik ben beter in gericht zoeken ;)). Maar bedrijven als Zalando en Van Haren hebben tegenwoordig (meestal) ook een redelijk aanbod in grotere damesmaten, dat was10 jaar geleden nog echt niet...

Ok, Zalando is wel erg duur vaak, en Van Haren vaak lelijk, maar het is vooruitgang! ;)
pi_115641116
Ik was vandaag nog in de stad en heb, dankzij dit topic, voor de gein eens naar vrouwenschoenen gekeken. Nou heb ik er geen verstand van, maar ook de grotere maten waren net zoals de "normale" maten (wat die dan ook mogen zijn) netjes, sportief en dergelijke.
  donderdag 16 augustus 2012 @ 14:33:27 #294
296917 Abby79
Being myself!
pi_115641970
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 14:09 schreef Xenzo het volgende:
Ik was vandaag nog in de stad en heb, dankzij dit topic, voor de gein eens naar vrouwenschoenen gekeken. Nou heb ik er geen verstand van, maar ook de grotere maten waren net zoals de "normale" maten (wat die dan ook mogen zijn) netjes, sportief en dergelijke.
Maar vergeleken met de maten kleiner dan 41 of 42, is het aanbod voor 43 en 44 echt ontzettend veel kleiner hoor.

En dan kunnen er wel nette, sportieve en andere type schoenen in die maten zijn, dat wil nog niet zeggen dat het dan ook dat beetje aanbod jouw stijl is ;)
  donderdag 16 augustus 2012 @ 14:38:32 #295
71919 wonderer
pi_115642148
Ik was vandaag bij de endo. Blijkbaar zit de Duitse behandeling tussen Amerikaans (alles zelf doen) en Nederlands (alles in hetzelfde centrum) in.

Ik moet in ieder geval mijn medisch dossier opvragen in de VS en verder kan ik gewoon bij mijn huisarts terecht voor de injecties. Moet wel een psycholoog zoeken voor de diagnose voor de verzekering.
pi_115642288
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 14:09 schreef Xenzo het volgende:
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 14:33 schreef Abby79 het volgende:
Maar vergeleken met de maten kleiner dan 41 of 42, is het aanbod voor 43 en 44 echt ontzettend veel kleiner hoor.

En dan kunnen er wel nette, sportieve en andere type schoenen in die maten zijn, dat wil nog niet zeggen dat het dan ook dat beetje aanbod jouw stijl is ;)
Ik koop sowieso geen vrouwenschoenen, maar oké, ik kan me best voorstellen dat het best lastig kan zijn.
  donderdag 16 augustus 2012 @ 14:44:31 #297
71919 wonderer
pi_115642363
Sowieso is voor schoenen shoppen kut als je niet met de mode mee wilt lopen en/of geen belachelijke bedragen wilt uitgeven.
pi_115643013
Ik heb er geen moeite mee, ik vind prijzen rond de 75-80 euro wel redelijk. Maar daar boven koop ik het niet zo snel.
  donderdag 16 augustus 2012 @ 15:04:20 #299
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_115643102
Waar kopen jullie dan leuke damesschoenen? Ik ben 1.89 en heb maat 42/43 en heb echt moeite met het vinden van leuke, betaalbare schoenen. :'(
A grand adventure has begun.
  donderdag 16 augustus 2012 @ 15:06:44 #300
296917 Abby79
Being myself!
pi_115643210
Dat betaalbaar is nog wel een probleem ;(

Ik heb ooit een paar linkjes gepost naar wat webshops, eens kijken of ik die post terug kan vinden...

[Edit] M'n post van destijds, zijn er minder dan ik dacht, maar ik heb hier toch wel wat leuks kunnen bestellen :)
quote:
Ikzelf heb bij de volgende zaken wel eens wat besteld, volgens mij allemaal naar tevredenheid :)
Zalando
CalandSchoen
Stravers
Cinderella Shoes
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')