Dat, je verzekering kan je dan gewoon tijdelijk stoppen.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 13:53 schreef mstx het volgende:
http://burger.rdw.nl/schorsenofverlengen/Pages/default.aspx
dus minimaal 3 maanden geschorst laten zijn.quote:Als het voertuig belastingplichtig is en u beëindigt de schorsing binnen 3 maanden na de ingangsdatum (1 maand voor zware bedrijfsauto’s), moet u alsnog belasting betalen over de periode waarin het kentekenbewijs was geschorst. Voor meer informatie: www.belastingdienst.nl, zoekterm: schorsen.
niet op de "Openbare weg" wil zeggen dat hij ook niet op je oprit mag staan, ook niet als dat je eigen terrein is.quote:Een voertuig waarvan het kenteken is geschorst mag niet op de openbare weg staan of rijden.
Inderdaad! Niet op een parkeerplek of wat dan ook.. Maar echt in een garage of stalling. De naheffing / boete is niet mals.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 14:06 schreef Catch22- het volgende:
wel even hierop letten
[..]
dus minimaal 3 maanden geschorst laten zijn.
en hierop moet je ook letten
[..]
niet op de "Openbare weg" wil zeggen dat hij ook niet op je oprit mag staan, ook niet als dat je eigen terrein is.
Bedankt! Zet 'm op het (omheinde) terrein van ons bedrijf, dat is voldoende neem ik aan.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 15:09 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Inderdaad! Niet op een parkeerplek of wat dan ook.. Maar echt in een garage of stalling. De naheffing / boete is niet mals.
Je eigen oprit op eigen terrein is toch geen openbare weg?quote:Op dinsdag 17 juli 2012 14:06 schreef Catch22- het volgende:
wel even hierop letten
niet op de "Openbare weg" wil zeggen dat hij ook niet op je oprit mag staan, ook niet als dat je eigen terrein is.
Hoezo?quote:Op dinsdag 17 juli 2012 19:01 schreef Tha_Duck het volgende:
Je auto mag niet te jong zijn voor een schorsing, moet je ook op letten.
Dus als je een hek voor je oprit hebt mag het weer wel?quote:Op dinsdag 17 juli 2012 17:27 schreef Catch22- het volgende:
wel als het zonder obstakels te bereiken is vanaf de openbare weg. Dan hoort het er bij.
Ik heb het ook niet bedacht
Omdat de RDW dat zegt?quote:
Dat is mogelijk, maar je moet dan het kenteken schorsen. Als je kenteken niet is geschorst, bestaat er een verzekeringsplicht én een keuringsplicht en krijg je boetes opgelegd (het verweer, dat de auto niet op de openbare weg stond is in het kader van die procedures zinloos, zo blijkt uit vaste jurisprudentie, indien het kenteken niet is geschorst).quote:Op dinsdag 17 juli 2012 13:51 schreef Chimpmunk het volgende:
Hallo,
Ik ga eind dit jaar 3 maanden naar het buitenland.In de tussentijd is er niemand die mijn auto kan gebruiken. Mijn verzekering en belasting kosten per maand toch een dikke 150 euro(!). Is het mogelijk om een auto tijdelijk uit de verzekering en belasting te halen? En ik neem aan dat 'ie dan niet op de openbare weg mag staan?
Is wel een probleem, want het is vrij toegankelijk.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 21:40 schreef Rode_banaan het volgende:
Auto mag gewoon op een oprit staan. Is geen enkel probleem. Een oprit is geen openbare weg.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |