abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114505070
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 17:50 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Zwakbegaafdheid is een magisch woord waarmee je een lichtere straf hoort te krijgen bij moord? En 1 op de 44 mensen komt in aanmerking voor dit labeltje? Dat een gedeelte van deze mensen begeleid woont heeft nou niet echt iets te maken met de straf die ze horen te krijgen als ze iemand koelbloedig hebben vermoord.
Het is een term die juridisch gezien zeggingskracht heeft ja.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_114506107
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 17:50 schreef MrBadGuy het volgende:
Dat een gedeelte van deze mensen begeleid woont heeft nou niet echt iets te maken met de straf die ze horen te krijgen als ze iemand koelbloedig hebben vermoord.
Het zegt natuurlijk iets over de mate waarin deze mensen al dan niet zelfstandig kunnen functioneren.
pi_114508222
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 15:38 schreef __Saviour__ het volgende:
Overigens leeft hij nog, de executie is uitgesteld tot aanstaande maandag. Niet vanwege de discussie over zijn IQ, maar doordat Georgia overstapt op een ander executieprotocol.
Pff, is dat even wreed zeg, al is het dan een tweevoudige moordenaar .. waarbij ik vraagtekens heb bij de tweede overigens, je slaat niet zomaar je cellmate dood midden in de nacht, vraag me af hoeveel treiteren en mogelijk misbruik daaraan vooraf zijn gegaan .. maar dit is gewoon onnodig wreed.
pleased to meet you
  zaterdag 21 juli 2012 @ 21:06:02 #79
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_114508947
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 20:42 schreef moussie het volgende:

[..]

Pff, is dat even wreed zeg, al is het dan een tweevoudige moordenaar .. waarbij ik vraagtekens heb bij de tweede overigens, je slaat niet zomaar je cellmate dood midden in de nacht, vraag me af hoeveel treiteren en mogelijk misbruik daaraan vooraf zijn gegaan .. maar dit is gewoon onnodig wreed.
Zou niet de eerste keer zijn dat iemand z'n laatste maaltijd al heeft gehad en dan toch nog gratie of uitstel krijgt.

Maar de VS heeft sowieso een vreemd gevangenissysteem, voor simpele zaken zoals onder invloed rijden of belastingfraude kan je al jaren in de gevangenis komen en dat zijn niet zulke "luxe" gevangenissen als hier in Nederland.
Je zit daar met je simpele vergrijp gewoon tussen moordenaars en verkrachters, vaak zelfs met 2 of meer mensen of cel.
  zaterdag 21 juli 2012 @ 21:38:00 #80
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_114509902
Hoe kan je nou zeker weten dat die man gehandicapf is? Hij kan toch gewoon die scorelijst verkeerd invullen?
pi_114510142
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 21:38 schreef Mishu het volgende:
Hoe kan je nou zeker weten dat die man gehandicapf is? Hij kan toch gewoon die scorelijst verkeerd invullen?
Dat zou al aangeven dat ie een debiel is.
  Trouwste user 2022 dinsdag 24 juli 2012 @ 07:23:13 #82
7889 tong80
Spleenheup
pi_114594093
De executie van een zwakbegaafde man is maandag opnieuw uitgesteld in de Amerikaanse staat Georgia.

Warren Hill (52) zou in Georgia de eerste man zijn die veroordeeld wordt metéén injectie, niet de gebruikelijke 3. Het hooggerechtshof van Georgia bepaalde 2 uur voor de geplande executie dat onderzocht moet worden of die wetswijziging geldig is. Rechtszaken om de doodstraf om te zetten in levenslang wegens de zwakbegaafdheid van Hills mislukten. Hill heeft een IQ van 70.

Hill werd in 1991 veroordeeld wegens de moord op een medegevangene. Hij zat toen een levenslange straf uit wegens de moord op zijn vriendin.

Executie zwakbegaafde man uitgesteld in VS

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Donald Duck held dinsdag 24 juli 2012 @ 07:26:02 #83
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_114594109
Heeft ie toch maar mooi al 2x van een laatste maaltijd mogen genieten, de gelukszak
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  dinsdag 24 juli 2012 @ 07:33:42 #84
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_114594160
De doodstraf zouden ze echt moeten afschaffen. Er zijn al zo veel onschuldige mensen geëxecuteerd.

quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 00:49 schreef Fokboer het volgende:
Eerlijk gezegd als ik die foto zie denk ik eerder aan een crimineel en niet een zwakgeestige. Maar goed uiterlijk is ook niet alles . ;)
Klopt. Gisteren zag ik een man die niet kon praten, maar alleen maar vreemde geluiden kon maken. Maar hij zag er voor de rest gewoonlijk normaal uit.
Ik dacht eerst dat ik in de maling werd genomen :@, maar hij was dus gewoon echt verstandelijk gehandicapt.
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_114596359
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 07:33 schreef Madame_Paon het volgende:
De doodstraf zouden ze echt moeten afschaffen. Er zijn al zo veel onschuldige mensen geëxecuteerd.
Gevangenisstraffen zouden ze echt moeten afschaffen. Er zijn al zoveel onschuldige mensen veroordeeld. (ja, ja, doodstraf valt niet terug te draaien, maar zeer lang onschuldig vast zitten (tot misschien de dood er op volgt) valt ook niet goed te maken)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')