abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 16 juli 2012 @ 21:38:48 #61
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_114289789
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 21:35 schreef Rewimo het volgende:
Ja, je hebt daar wel een punt. Als hij in de brief zet dat de kans op langdurigere afwezigheid groter wordt als ik de boel beschadig, maakt dat hopelijk indruk ^O^
Exactemundo :)

quote:
Daarom ben je dan ook maar geen orthopeed geworden? :D
Neuh, zou niet goed komen met mijn patienten :P Ik hou me wel bij mijn cijfertjes enzo :P
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 16 juli 2012 @ 21:40:18 #62
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_114289907
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 21:37 schreef sanger het volgende:

Mwah, kan weleens goed uitkomen. Nu kan al snel en eenvoudig worden geconcludeerd dat de werkgever niet voldoende heeft bijgedragen aan het reintegreren. Een reden voor vertraging van reintegratie wellicht.
Ik had inderdaad al gevonden wat de normale gang van zaken is bij de Wet Poortwachter. En geconcludeerd dat daar - althans voorzover mij bekend is - niets mee gedaan is.

quote:
Kan ook gewoon onwetendheid van de leidinggevende zijn he.... Niet iedereen is even goed op de hoogte van de wet- en regelgeving :)
Afgezien daarvan slaat het nergens op dat ik verlof zou moeten inleveren voor deze twee werkdagen, omdat ik thuis werk. Er is dus geen reden voor verlof.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 16 juli 2012 @ 21:42:57 #63
65960 sanger
pi_114290095
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 21:40 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Ik had inderdaad al gevonden wat de normale gang van zaken is bij de Wet Poortwachter. En geconcludeerd dat daar - althans voorzover mij bekend is - niets mee gedaan is.

Misschien de moeite waard om met de bedrijfsarts te bespreken, zodra je die ziet :)

quote:
Afgezien daarvan slaat het nergens op dat ik verlof zou moeten inleveren voor deze twee werkdagen, omdat ik thuis werk. Er is dus geen reden voor verlof.
Nee dat klopt. De tijd die je niet kan werken ben je ziek. En je kunt niet ziek zijn en verlof opnemen tegelijk :)
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 16 juli 2012 @ 21:47:37 #64
13151 crew  Rewimo
pi_114290411
Nou, dat schijnt veranderd te zijn sinds 1 januari.

Dit komt uit een mailtje van HR dat naar mijn leidinggevende is gestuurd en dat hij weer aan mij stuurde:

quote:
Ook nu al kan tijdens ziekte vakantie worden opgenomen en afgeboekt van het
verlofsaldo. In de praktijk komt dat niet veel voor, ook door de beperkte opbouw van
vakantiedagen tijdens ziekte. Vanaf 1 januari 2012 dienen ook zieke werknemers
vakantieverlof op te nemen voor vakantie. In die vakantieperiode zijn zij vrijgesteld van
hun re-integratieverplichtingen. Voor gedeeltelijk arbeidsongeschikte werknemers
betekent dit dat zij dat bij opname van vakantie voor de volledige arbeidsduur vakantie
moeten opnemen
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_114290587
Dat plan van aanpak moet volgens mij door je leidinggevende met jou besproken wroden, eerst na 6 weken en daarna ook met regelmaat. (ik ben ooit zelf leidinggevend geweest met ook langdurig zieken). Volgens mij kan het bedrijf er (financieel) op afgerekend worden als ze niet genoeg investeren in de verslaglegging als terugkeer opde werkvloer (nog) niet lukt.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 16 juli 2012 @ 21:51:18 #66
13151 crew  Rewimo
pi_114290730
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 21:49 schreef Katinkat het volgende:
Dat plan van aanpak moet volgens mij door je leidinggevende met jou besproken wroden, eerst na 6 weken en daarna ook met regelmaat. (ik ben ooit zelf leidinggevend geweest met ook langdurig zieken). Volgens mij kan het bedrijf er (financieel) op afgerekend worden als ze niet genoeg investeren in de verslaglegging als terugkeer opde werkvloer (nog) niet lukt.
Da's een puntje dat ik al genoteerd had toen ik zocht naar de Wet Poortwachter ;)
pi_114290768
Oud nieuws dus voor je ......
  maandag 16 juli 2012 @ 21:52:15 #68
65960 sanger
pi_114290803
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 21:47 schreef Rewimo het volgende:
Nou, dat schijnt veranderd te zijn sinds 1 januari.

Dit komt uit een mailtje van HR dat naar mijn leidinggevende is gestuurd en dat hij weer aan mij stuurde:

[..]

Dit gaat over situaties dat iemand die langdurig ziek is op vakantie gaat, naar bijvoorbeeld het buitenland. Net als ik over twee weken de zon ga opzoeken. Bij sommige ziektes kan dat (denk aan een gebroken arm of been of een burnout). In jouw geval gaat dit niet op. Je gaat niet op vakantie en gaat zelfs thuis werken.

Dat werkt dus alleen als jij een vakantieaanvraag hebt gedaan bij de werkgever, zoals je normaal ook gedaan zou hebben als je op vakantie zou gaan. En dus niet als je door ziekte dagen moet missen :)
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 16 juli 2012 @ 21:58:34 #69
13151 crew  Rewimo
pi_114291280
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 21:52 schreef sanger het volgende:

Dit gaat over situaties dat iemand die langdurig ziek is op vakantie gaat, naar bijvoorbeeld het buitenland. Net als ik over twee weken de zon ga opzoeken. Bij sommige ziektes kan dat (denk aan een gebroken arm of been of een burnout). In jouw geval gaat dit niet op. Je gaat niet op vakantie en gaat zelfs thuis werken.

Dat werkt dus alleen als jij een vakantieaanvraag hebt gedaan bij de werkgever, zoals je normaal ook gedaan zou hebben als je op vakantie zou gaan. En dus niet als je door ziekte dagen moet missen :)
Als ik het goed begrijp geldt dit alleen als je gedeeltelijk ziek bent, toch?

Want ik was vorige week vrij (vakantie) en voorzover ik weet was ik toen niet gedeeltelijk beter gemeld. Maar ze willen wel dat ik volledige verlofuren opneem.
  maandag 16 juli 2012 @ 22:02:39 #70
65960 sanger
pi_114291611
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 21:58 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Als ik het goed begrijp geldt dit alleen als je gedeeltelijk ziek bent, toch?
Nee kan ook als je volledig ziek bent, maar afhankelijk van je ziekte. In jouw geval zou je kunnen oordelen dat je redelijkerwijs niet op vakantie zou kunnen gaan. Als je immers op vakantie kan gaan kun je jezelf ook naar het werk verplaatsen (buiten het thuiswerk gedeelte dan he).

quote:
Want ik was vorige week vrij (vakantie) en voorzover ik weet was ik toen niet gedeeltelijk beter gemeld. Maar ze willen wel dat ik volledige verlofuren opneem.
Dat klopt, zie ook hierboven. Omdat je met vakantie bent wordt je ook vrijgesteld van je reintegratieverplichting, en die uren moet je ook opnemen als zijnde vakantie. Je bouwt trouwens ook volledig op :)
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 16 juli 2012 @ 22:04:44 #71
13151 crew  Rewimo
pi_114291766
Okee, dat is duidelijk, dank je wel :)
  † In Memoriam † maandag 16 juli 2012 @ 22:09:52 #72
25682 2cv
Niet subtiel
pi_114292099
Is er niet iets op je werk waar jij NIETS mee te maken hebt maar wat mega-illegaal is en waar jij meldingen van kan maken bij de officiele instanties ? Zo ja: dan zou ik je baas daar eens fijntjes op wijzen.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_114292246
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 22:09 schreef 2cv het volgende:
Is er niet iets op je werk waar jij NIETS mee te maken hebt maar wat mega-illegaal is en waar jij meldingen van kan maken bij de officiele instanties ? Zo ja: dan zou ik je baas daar eens fijntjes op wijzen.
In de volksmond heet zoiets chantage.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_114292291
Om even advocaat van de duivel te spelen... Los van de reis van en naar je werk, zou je ook werkzaamheden op je werk locatie kunnen uitvoeren in je rolstoel? Het is toch niet het probleem van je werkgever dat jij een uur van je werk af woont?

De bedrijfsarts kan overigens wel tegen het advies van je behandeld arts ingaan. De bedrijfsarts kan kijken of er vervangende werkzaamheden zijn die je eventueel kunt verrichten ondanks je beperking.
  † In Memoriam † maandag 16 juli 2012 @ 22:14:03 #75
25682 2cv
Niet subtiel
pi_114292365
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 22:12 schreef r_one het volgende:

[..]

In de volksmond heet zoiets chantage.
Neehoor, je wijst je baas gewoon een bepaald risico aan. Dat is toch aardig dat je dat even doet ? Kan 'ie een hoop problemen mee voorkomen.
pi_114292531
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 22:14 schreef 2cv het volgende:

[..]

Neehoor, je wijst je baas gewoon een bepaald risico aan. Dat is toch aardig dat je dat even doet ? Kan 'ie een hoop problemen mee voorkomen.
Het risico dat jij melding kunt gaan maken bij bepaalde instanties? Ja, verdomd aardig van je :')
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  † In Memoriam † maandag 16 juli 2012 @ 22:17:55 #77
25682 2cv
Niet subtiel
pi_114292595
Nee, dat er *iemand* melding kan maken. Of de instanties komen er zelf achter.
pi_114292695
Dat is niet wat je voorstelde :')
.
  † In Memoriam † maandag 16 juli 2012 @ 22:23:08 #79
25682 2cv
Niet subtiel
pi_114292933
Het scheelt vrijwel niets.
pi_114292985
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 22:23 schreef 2cv het volgende:
Het scheelt vrijwel niets net genoeg.
Klopt.
.
  maandag 16 juli 2012 @ 22:27:58 #81
65960 sanger
pi_114293282
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 22:12 schreef harry-de-aso het volgende:
Om even advocaat van de duivel te spelen... Los van de reis van en naar je werk, zou je ook werkzaamheden op je werk locatie kunnen uitvoeren in je rolstoel? Het is toch niet het probleem van je werkgever dat jij een uur van je werk af woont?
De afstand niet nee. Maar wel het feit dat TS te ziek is om die reis te maken.
quote:
De bedrijfsarts kan overigens wel tegen het advies van je behandeld arts ingaan. De bedrijfsarts kan kijken of er vervangende werkzaamheden zijn die je eventueel kunt verrichten ondanks je beperking.
Jep, maar toch mag deze niets bepalen wat het genezingsproces in de weg staat. Als dit toch gebeurt komt en eventueel oordeel van en arbeidsdeskundige van het uwv om de hoek kijken.
pi_114294413
quote:
1s.gif Op maandag 16 juli 2012 22:27 schreef sanger het volgende:

[..]

De afstand niet nee. Maar wel het feit dat TS te ziek is om die reis te maken.

[..]

Jep, maar toch mag deze niets bepalen wat het genezingsproces in de weg staat. Als dit toch gebeurt komt en eventueel oordeel van en arbeidsdeskundige van het uwv om de hoek kijken.
Ik begrijp uit dit topic dat ts in een rolstoel kan zitten. Het is mogelijk een rolstoeltaxi te nemen en in een rolstoel achter een bureau te werken. Of dat in deze situatie ook mogelijk is, weet je alleen als je alle details kent. Misschien is het bedrijfspand wel helemaal niet per rolstoel bereikbaar. Misschien moet ts ieder uur een kwartier plat liggen. Ik bedoel te zeggen dat je er niet zondermeer vanuit kan gaan dat als je in een rolstoel zit en ver van je werk af woont dat je dan niet kan werken op je werklocatie.
Dit is precies wat een bedrijfsarts zou moeten doen. Op basis van gegevens van de behandeld artsen kijken naar de mogelijkheden.
  maandag 16 juli 2012 @ 23:05:57 #83
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_114295837
Mijn vorige werkgever regelde inderdaad soms een taxi voor werknemers die vanwege een knieoperatie of gebroken been of zo niet konden komen. Op zich vond ik dat wel heel meedenkend.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 16 juli 2012 @ 23:14:21 #84
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_114296370
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 23:05 schreef livelink het volgende:
Mijn vorige werkgever regelde inderdaad soms een taxi voor werknemers die vanwege een knieoperatie of gebroken been of zo niet konden komen. Op zich vond ik dat wel heel meedenkend.
Hangt vaak van de grootte van het bedrijf af.
Ik zou de rechtsbijstand alvast maar op de hoogte brengen als ik het verhaal zo lees.
  dinsdag 17 juli 2012 @ 09:05:55 #85
65960 sanger
pi_114305258
quote:
1s.gif Op maandag 16 juli 2012 22:44 schreef harry-de-aso het volgende:

[..]

Ik begrijp uit dit topic dat ts in een rolstoel kan zitten. Het is mogelijk een rolstoeltaxi te nemen en in een rolstoel achter een bureau te werken. Of dat in deze situatie ook mogelijk is, weet je alleen als je alle details kent. Misschien is het bedrijfspand wel helemaal niet per rolstoel bereikbaar. Misschien moet ts ieder uur een kwartier plat liggen. Ik bedoel te zeggen dat je er niet zondermeer vanuit kan gaan dat als je in een rolstoel zit en ver van je werk af woont dat je dan niet kan werken op je werklocatie.
Ik zeg ook nergens dat dit niet kan. Ik zeg alleen dat, op basis van de info van TS, blijkt dat de reis te belastend zou zijn. Alhoewel zo een rolstoeltaxi misschien wel een idee is :)

quote:
Dit is precies wat een bedrijfsarts zou moeten doen. Op basis van gegevens van de behandeld artsen kijken naar de mogelijkheden.
Jep, maar zo een bedrijfsarts kiest vaker de kant van de werkgever (en is vaak niet helemaal objectief).
  dinsdag 17 juli 2012 @ 09:07:04 #86
65960 sanger
pi_114305285
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 23:05 schreef livelink het volgende:
Ik ben twee maanden lang iedere dag opgehaald door een collega (die deze uren dan doorbetaald kreeg) toen ik een knie operatie heb gehad. Was inderdaad wel erg prettig :Y Ze hadden zelf mijn werkplek zo aangepast dat ik met been omhoog kon, en een ruimte waar ik mijn oefeningen kon doen :Y
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 17 juli 2012 @ 09:43:19 #87
13151 crew  Rewimo
pi_114306058
Zoals gezegd kan ik thuis vervangend werk doen. Die hele reis is op zich dus niet nodig. Mijn eigen werk kan ik niet thuis doen, daar heb ik spullen/programma's voor nodig die ik thuis niet heb. Op mijn werk ben ik aan mijn werkplek gebonden zodat ik mijn hele werktijd (op een kwartier ingeroosterde pauze na) min of meer in dezelfde houding zit. Dat kan ik niet volhouden. Als ik thuis werk, kan ik af en toe even stoppen, even liggen, oefeningen doen, en in elk geval van houding veranderen. Bovendien ontbreekt dan de reis, die ook erg belastend is.

Maar om de een of andere reden wil mijn leidinggevende dat ik per se op locatie kom werken. Onder het mom van contact met collega's, opleidingen (dat vond ik wel een leuke, trainingen zijn altijd een paar weken fulltime - en ik werk geen 40 uur dus dan moet ik altijd al extra komen, op zich geen probleem maar totaal niet reëel nu met 2 x 4 uur per week).
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 17 juli 2012 @ 09:45:13 #88
13151 crew  Rewimo
pi_114306106
Oja, en chantage lijkt me nou niet echt een handige optie :')

Ik werk al bijna 22 jaar bij het bedrijf, ik heb liever geen verstoorde arbeidsverhouding. Al lijkt het erop dat die er nu alsnog aan zit te komen :{
pi_114306322
Ik vind eigenlijk dat je met zoveel thuis werken je beste beentje al voorzet, maar dat wordt dan gezien als 'thuis op je luie reet zitten'. Ik zou echt enorm teleurgesteld zijn in mijn werkgever :{
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 17 juli 2012 @ 09:58:35 #90
13151 crew  Rewimo
pi_114306477
Die opmerking kwam aan ja -O-

Ik zit niet voor mijn lol thuis en ik wil ook best werken, geen probleem. Maar ik wil ook beter worden en doen wat het beste is voor mijn heup. Het is echt geen lolletje om een half jaar in een rolstoel te zitten. Ik mag niet autorijden (logisch) dus ik kan alleen de deur uit als qltel er is en dan nog ben je behoorlijk beperkt in wat je kunt doen. Boodschappen doen is een uitje tegenwoordig :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')