quote:het vreemdgaan is wat mij betreft een symptoom
Helemaal mee eens. TS heeft schijt aan d'r eigen kinderen, stelt zichzelf boven d'r kinderen en alles en iedereen. Echt om van te kotsenquote:maar het enige wat ik hier lees is egoisme, geen greintje spijt, geen greintje inleving in je man / kinderen, alleen maar 'ikke ikke ikke' + smoesjes.
Goed begrepenquote:Op vrijdag 20 juli 2012 20:06 schreef probeer het volgende:
de inhoudelijke reacties waren op?
[..]
een kind krijgen is een verbintenis aangaan. ouders hebben invloed op het leven van het kind, maar dat werkt ook andersom. je kan niet zomaar denken dat jij een kind op mag voeden, en naar dat kind toe bepaalde rechten en plichten hebt, maar dat andersom niet zo werkt.
Maar blijkbaar vindt jij dus dat kinderen in een scheiding geen fuck te zeggen hebben, omdat het alleen maar gaat om de 2 mensen die een liefdesrelatie hebben.
natuurlijk, maar ik verwacht wel een bepaald respect en eerlijkheid van mijn ouders naar elkaar toe. net zoals ze van mij verwachten en mij geleerd hebben. ik zou het verzwijgen en door laten groeien tot 800km+ affaire enorm kwalijk nemen. 'niets meer mee te maken hebben..', ok, wellicht wat hard uitgedrukt, maar dat zou toch zeker wel een poosje opgaan. dat kan vast wel weer goed komen, maar in 1e instantie heeft die ouder dan voor mij echt afgedaan.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 20:55 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Goed begrepen![]()
Trouwen doe je samen, scheiden net zo goed. Vreselijk sneu voor de kinderen als die er moeite mee hebben maar ze zullen zich er gewoon bij neer moeten leggen.
Een pa/ma die vreemd gaat is nog steeds je pa/ma. Je mag de pest in hebben, heel erg meeleven met een in jouw ogen gekwetste partij, maar dan maar helemaal niks meer met je pa/ma te maken willen hebben vind ik erg onvolwassen.
helemaal mee eens. dat zou belachelijk zijn. niet zijn/haar keuze. dat zwartmaken vd ander tov de kinderen of via de kinderen vechten.. dat is echt te verkeerd.quote:Ik weet dat er ouders zijn die dit van hun kind eisen en daar heb ik ook geen goed woord voor over.
Kijk dat klinkt al veel beter.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 21:09 schreef probeer het volgende:
[..]
natuurlijk, maar ik verwacht wel een bepaald respect en eerlijkheid van mijn ouders naar elkaar toe. net zoals ze van mij verwachten en mij geleerd hebben. ik zou het verzwijgen en door laten groeien tot 800km+ affaire enorm kwalijk nemen. 'niets meer mee te maken hebben..', ok, wellicht wat hard uitgedrukt, maar dat zou toch zeker wel een poosje opgaan. dat kan vast wel weer goed komen, maar in 1e instantie heeft die ouder dan voor mij echt afgedaan.
respect en vertrouwen is iets wat makkelijk beschadigd raakt, en veel moeite kost om te verdienen / repareren.
[..]
helemaal mee eens. dat zou belachelijk zijn. niet zijn/haar keuze. dat zwartmaken vd ander tov de kinderen of via de kinderen vechten.. dat is echt te verkeerd.
Dit, TS is bangaquote:Op donderdag 19 juli 2012 10:19 schreef CruellaDeVil het volgende:
[..]
Lieve schat, vreemdgaan overkomt je niet! Je hebt een bewuste keuze gemaakt je man te bedriegen. Oké, je kwam erachter dat je huwelijk niet goed zat toen je die Mario tegen het lijf liep, dat kan, dat neemt niemand je kwalijk. Het is echter hoe je het toen aangepakt hebt dat je een slet maakt. Je had afstand moeten nemen tot Mario en gelijk aan je huwelijk moeten gaan werken. Ook een weloverwogen besluit om te gaan scheiden reken ik hierbij, mocht je tot die conclusie zijn gekomen, dus of het huwelijk nog te reden zou zijn geweest is irrelevant. Maar nee, jij bent lekker het bed in gedoken met Mario achter de rug van je man om en nu kom je hier miepen dat je huwelijk niet goed zit en dat het dus allemaal jouw schuld niet is. SLET! Je bent vreemdgegaan, heb buiten de deur geneukt, hebt je man bedrogen, de vader van je kinderen bedrogen en dat je huwelijk niet goed zat (en nu al helemaal niet zit) is daar echt geen excuus voor!
Dat jij jezelf nog in de spiegel aan kan kijken, vooral na al die achterlijke smoesje die je hier hebt zitten vertellen. Dat jij je kinderen nog aan kan kijken. Ga je diep schamen verdomme en daarna nadenken hoe jij dit op gaat lossen voor ze. Of dacht je soms met je naïeve kop echt dat dit geen enorme invloed op ze gaat hebben? Ook al vertelt niemand ze iets, dat er iets enorm mis is gegaan tussen hun ouders zullen ze voelen. Het zou me niet verbazen als je daar nog niet eens aan hebt gedacht. Dat had je immers al moeten doen vóór je begon rond te sletten met je exotische neukspeelt, maar ja, je kut en één of andere vreemde waren belangrijker dan je kinderen.
Zo denk ik er helemaal over.quote:Op donderdag 19 juli 2012 10:19 schreef CruellaDeVil het volgende:
[..]
Lieve schat, vreemdgaan overkomt je niet! Je hebt een bewuste keuze gemaakt je man te bedriegen. Oké, je kwam erachter dat je huwelijk niet goed zat toen je die Mario tegen het lijf liep, dat kan, dat neemt niemand je kwalijk. Het is echter hoe je het toen aangepakt hebt dat je een slet maakt. Je had afstand moeten nemen tot Mario en gelijk aan je huwelijk moeten gaan werken. Ook een weloverwogen besluit om te gaan scheiden reken ik hierbij, mocht je tot die conclusie zijn gekomen, dus of het huwelijk nog te reden zou zijn geweest is irrelevant. Maar nee, jij bent lekker het bed in gedoken met Mario achter de rug van je man om en nu kom je hier miepen dat je huwelijk niet goed zit en dat het dus allemaal jouw schuld niet is. SLET! Je bent vreemdgegaan, heb buiten de deur geneukt, hebt je man bedrogen, de vader van je kinderen bedrogen en dat je huwelijk niet goed zat (en nu al helemaal niet zit) is daar echt geen excuus voor!
Dat jij jezelf nog in de spiegel aan kan kijken, vooral na al die achterlijke smoesje die je hier hebt zitten vertellen. Dat jij je kinderen nog aan kan kijken. Ga je diep schamen verdomme en daarna nadenken hoe jij dit op gaat lossen voor ze. Of dacht je soms met je naïeve kop echt dat dit geen enorme invloed op ze gaat hebben? Ook al vertelt niemand ze iets, dat er iets enorm mis is gegaan tussen hun ouders zullen ze voelen. Het zou me niet verbazen als je daar nog niet eens aan hebt gedacht. Dat had je immers al moeten doen vóór je begon rond te sletten met je exotische neukspeelt, maar ja, je kut en één of andere vreemde waren belangrijker dan je kinderen.
Nouja, dan krijgt ze wel een beeld van wat men er van denkt. Ik zou het persoonlijk fijn vinden als mijn afwijkend gedrag gecorrigeerd werd door mijn omgeving.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 00:10 schreef Cavalinho het volgende:
Het is ook niet nodig om iets te kopieren en dan er onder te zetten dat je het er mee eens bent. Dat is geen onderbouwing, zo'n post is totaal nutteloos.
Nee.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 00:10 schreef Cavalinho het volgende:
Ik vind het erg jammer dat TS zo makkelijk een slet genoemd wordt, want dat is iemand die vreemdgaat met 1 enkele man echt niet. Je kunt het erg vinden, onmoralistisch blabla, maar het is geen sletterig gedrag. Sletterig gedrag is sex opzoeken bij verschillenden mannen.
Dat vind jij. Ik zie reden volop.quote:Daarbij is er ook geen enkele reden om zo'n toon aan te slaan van "achterlijke smoesjes" en "naieve kop" etc.
Het zal mij een zorg zijn wat jij doet.quote:Ik neem in elke geval mensen die zo een mening willen doordrukken niet serieus.
TS zit nog volop in de slachtofferrol. De 'zin' is haar daaruit te krijgen en zich te laten realiseren dat ze het bewust verpest heeft. "You can't change what you don't acknowledge." Maar ach, er blijken helaas maar al te veel mensen te zijn in dit topic die TS eigenlijk vooral ontzettend zielig vinden.quote:Het gaat ook helemaal niet om wat er gebeurd is, wat dat is niet terug te draaien, dus wat heeft het voor zin om iemand uit te kafferen daarom?
Dat heb ik ook besproken in mijn post(s). Je moet beter, in ieder geval niet zo selectief, lezen.quote:De vraag was hoe ze nu verder moet en daar kan gewoon op ene volwassen manier over meegedacht, maar nee er wordt liever veroordeeld en gespuugt.
Dat gebeurt aan de lopende band op FOK!. Jouw probleem is in dit geval natuurlijk dat jij het niet eens bent met de post waarvan anderen aangeven zich er volledig in te kunnen vinden.quote:Het is ook niet nodig om iets te kopieren en dan er onder te zetten dat je het er mee eens bent. Dat is geen onderbouwing, zo'n post is totaal nutteloos.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |