abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114253669
Het wordt hoog tijd dat we de klootzakken aan de top van de piramide eens hard gaan aanpakken. Zij zijn de hoofdverantwoordelijken voor de wereldwijde financiële crisis en tot nu toe is er nog geen een van die klootzakken opgepakt. En het zijn niet alleen de Amerikaanse zakenbanken die ons allemaal hebben genaaid, er zijn ook Europese banken zoals Barclays die op grote schaal hebben gefraudeerd.

Put bankers behind bars

Big banks have been caught in a massive scam to rig global interest rates, ripping off millions of people on their mortgages, student loans and more! We'd go to jail for this, but Barclays bank has only been fined, and just a fraction of their profits! Outrage is mounting -- this is our chance to finally turn the tide of the banks' reign over our democracies.

The EU finance regulator, Michel Barnier is standing up to the powerful bank lobby and championing reform that would put bankers behind bars for fraud like this. If the EU goes first, accountability could quickly spread across the globe. But the banks are lobbying hard against it, and we need a massive surge of people power to drive these reforms through.

If we can get 1 million people to stand with Barnier in the next 3 days, it will give him momentum to face down the banking lobby and push governments to bring reform. Sign the petition, and our growing numbers will be represented by adding mock bankers to a jail right in front of the EU Parliament.

Teken de petitie hier:
http://www.avaaz.org/en/bankers_behind_bars_f/?fp

Voor mensen die niet een heel duidelijk beeld hebben van wat nou precies de crisis heeft veroorzaakt is deze docu een aanrader:

"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_114253862
In de korte docu in de OP zul je onder andere zien dat banken aandelen verkopen aan hun klanten als "geweldig" en uit de interne communicatie binnen de bank blijkt dat men gewoon donders goed weet dat de verkochte aandelen een ongelofelijke kut deal waren.

Klanten werden dus bedrogen en misleid en voor zover ik weet is dat strafbaar bij het verkopen.
pi_114255468
Je gaat vrijwillig naar een bank, het hoeft niet.
  maandag 16 juli 2012 @ 00:59:36 #4
349538 Anno2012
Het is toch ongelofelijk man!
pi_114256256
De ene rat word vervangen door een andere rat, gesteund door de ratten van de overheid.
Ik zou het graag anders zien. Maar ik zie geen oplossing.
Paardelul !!!
pi_114257604
:')
pi_114258019
quote:
14s.gif Op maandag 16 juli 2012 00:35 schreef DeRakker. het volgende:
Dit is 1 van de domste opmerkingen tot nu toe :')

Of misschien wel tekenend. Misschien dat mensen al vinden dat naar de bank gaan hetzelfde is als een lening nemen bij de maffia of zo _O-

Als ik bij Mediamarkt een kut tv koop die na een maand kapot gaat dan zeg je toch ook niet "je gaat vrijwillig naar Mediamarkt"... :{
pi_114259458
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 02:42 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Dit is 1 van de domste opmerkingen tot nu toe :')

Nou ja, één van de...
  maandag 16 juli 2012 @ 12:50:18 #8
111528 Viajero
Who dares wins
pi_114265475
quote:
Ik geef niet vrijwillig mijn belastinggeld aan een bank. En voor zover ik weet is er geen enkele politieke partij die dat will stoppen.

En nee, ik ga niet mijn carriere opgeven om een nieuwe partij te beginnen.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_114266547
Oh, ik dacht dat de originele post gesloten was omdat een mod het ook onzin vond, tegenvaller ;)
pi_114271009
quote:
In Nederland krijg je geen envelop met geld van je baas, je moet toch echt een rekening openen en daar je salaris op laten storten. Bovendien betaal je via je belastingsgeld toch echt het falen van de banken, en juist daar moet een einde aan komen.
  maandag 16 juli 2012 @ 15:10:30 #11
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_114271419
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 15:01 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

In Nederland krijg je geen envelop met geld van je baas, je moet toch echt een rekening openen en daar je salaris op laten storten.
Als je wilt kun je daar om vragen en is je baas verplicht je op die manier te betalen.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_114271510
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 15:10 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Als je wilt kun je daar om vragen en is je baas verplicht je op die manier te betalen.
Eerlijk gezegd heb ik daar nog nooit van gehoord en ken ik ook niemand die dat doet.
pi_114274448
En verder mag het duidelijk zijn dat de consument ook blaam treft, maar als ik mijn spaargeld op de bank zet dan mag ik er toch vanuit gaan dat de bank verstandig met dat geld omgaat?

Een bank heeft de bevoegdheid om de kredietwaardigheid van mensen te checken en als zij dan toch een hypotheek verstrekken aan een idioot dan blijven ze toch in gebreke? Dan nemen ze toch onverantwoorde risico's met JOUW geld?
pi_114274555
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 16:19 schreef Probably_on_pcp het volgende:
En verder mag het duidelijk zijn dat de consument ook blaam treft, maar als ik mijn spaargeld op de bank zet dan mag ik er toch vanuit gaan dat de bank verstandig met dat geld omgaat?

Een bank heeft de bevoegdheid om de kredietwaardigheid van mensen te checken en als zij dan toch een hypotheek verstrekken aan een idioot dan blijven ze toch in gebreke? Dan nemen ze toch onverantwoorde risico's met JOUW geld?
Je zet toch zelf het geld op de bank?
Sowieso is je spaargeld tot 100k verzekerd door de overheid dus ik zie het probleem niet.

Banken verdienen door hoge risico's te nemen, hoe hoger het risico hoe hoger de winst.
Ze werken met kleine percentages winst dus het moet met hoge bedragen gebeuren.
  maandag 16 juli 2012 @ 16:24:12 #15
111528 Viajero
Who dares wins
pi_114274651
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 16:21 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

Sowieso is je spaargeld tot 100k verzekerd door de overheid dus ik zie het probleem niet.

Banken verdienen door hoge risico's te nemen, hoe hoger het risico hoe hoger de winst.
En waarom moet mijn belastinggeld de verliezen opvangen als bij die hoge risicos enorm verlies wordt gemaakt?
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_114274806
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 16:24 schreef Viajero het volgende:

[..]

En waarom moet mijn belastinggeld de verliezen opvangen als bij die hoge risicos enorm verlies wordt gemaakt?
Omdat anders de burgers het geld kwijt raken wat op de rekeningen staan?
De banken betalen gewoon het belastinggeld terug aan de overheid met een hoge rente.
Dus de overheid wordt er alleen maar rijker door.
  maandag 16 juli 2012 @ 16:35:18 #17
111528 Viajero
Who dares wins
pi_114275165
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 16:27 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

De banken betalen gewoon het belastinggeld terug aan de overheid met een hoge rente.
De banken betalen alles terug? Ook al het geld dat aan "Griekenland" en "ESM" gegeven is? Zelfs ministers van financien geloven dat niet.
pi_114275183
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 16:21 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

En wat als je meer dan 100k op de bank hebt?

En banken verdienen idd door risico te nemen, maar je kunt ook onverantwoord veel risico nemen.
pi_114275844
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 16:27 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

Daarom zou de staat er buiten moeten blijven, ik geloof dan ook niet dat banken dan zulk soort risico`s zullen nemen en het zorgt ervoor dat mensen kritischer naar banken gaan kijken die hun geld beheren.
pi_114276530
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 16:35 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

En wat als je meer dan 100k op de bank hebt?

En banken verdienen idd door risico te nemen, maar je kunt ook onverantwoord veel risico nemen.
Als je meer hebt dan 100k moet je het geld spreiden op meerdere banken.
pi_114276557
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 16:35 schreef Viajero het volgende:

[..]

De banken betalen alles terug? Ook al het geld dat aan "Griekenland" en "ESM" gegeven is? Zelfs ministers van financien geloven dat niet.
Dat is weer een hele andere kwestie.
  maandag 16 juli 2012 @ 17:11:33 #22
111528 Viajero
Who dares wins
pi_114276781
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 17:07 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

Dat is weer een hele andere kwestie.
Ik heb het over geld dat aan de banken gegeven wordt, en daar valt dat geld nou eenmaal onder. Dat het niet in jouw utopia past is niet mijnprobleem. Misschien moet je de echte wereld eens proberen.
pi_114276872
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 17:11 schreef Viajero het volgende:

[..]

Ik heb het over geld dat aan de banken gegeven wordt, en daar valt dat geld nou eenmaal onder. Dat het niet in jouw utopia past is niet mijnprobleem. Misschien moet je de echte wereld eens proberen.
Allemaal heel leuk maar daar ging de discussie niet over.
Begrijpend lezen is moeilijk, ik weet het.
  maandag 16 juli 2012 @ 17:16:10 #24
111528 Viajero
Who dares wins
pi_114276973
quote:
14s.gif Op maandag 16 juli 2012 17:13 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

Allemaal heel leuk maar daar ging de discussie niet over.
Begrijpend lezen is moeilijk, ik weet het.
Daar ging de discussie wel over. Jij zei:

quote:
En ik toon aan dat dat grote onzin is. Ze krijgen tientallen miljarden om hun enorme verliezen door gegok in Zuid Europa te vergoeden, en die tientallen miljarden gaan ze dus nooit terugbetalen.

Het is leuk voor je dat je een blinde bankiersfan bent, maat laten we wel bij de feiten blijven aub.
pi_114277049
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 17:16 schreef Viajero het volgende:

[..]

Daar ging de discussie wel over. Jij zei:

[..]

En ik toon aan dat dat grote onzin is. Ze krijgen tientallen miljarden om hun enorme verliezen door gegok in Zuid Europa te vergoeden, en die tientallen miljarden gaan ze dus nooit terugbetalen.

Het is leuk voor je dat je een blinde bankiersfan bent, maat laten we wel bij de feiten blijven aub.
Daar ging de discussie dus niet over, lezen blijft moeilijk.
Het ging om de bankensteun van onze eigen banken een paar jaar terug.

Niet om de banken in het buitenland.
Ik zou nog even een cursus Nederlands nemen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')