Dit is 1 van de domste opmerkingen tot nu toequote:Op maandag 16 juli 2012 00:35 schreef DeRakker. het volgende:
Je gaat vrijwillig naar een bank, het hoeft niet.
Nou ja, één van de...quote:Op maandag 16 juli 2012 02:42 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Dit is 1 van de domste opmerkingen tot nu toe![]()
Ik geef niet vrijwillig mijn belastinggeld aan een bank. En voor zover ik weet is er geen enkele politieke partij die dat will stoppen.quote:Op maandag 16 juli 2012 00:35 schreef DeRakker. het volgende:
In Nederland krijg je geen envelop met geld van je baas, je moet toch echt een rekening openen en daar je salaris op laten storten. Bovendien betaal je via je belastingsgeld toch echt het falen van de banken, en juist daar moet een einde aan komen.quote:Op maandag 16 juli 2012 00:35 schreef DeRakker. het volgende:
Als je wilt kun je daar om vragen en is je baas verplicht je op die manier te betalen.quote:Op maandag 16 juli 2012 15:01 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
In Nederland krijg je geen envelop met geld van je baas, je moet toch echt een rekening openen en daar je salaris op laten storten.
Eerlijk gezegd heb ik daar nog nooit van gehoord en ken ik ook niemand die dat doet.quote:Op maandag 16 juli 2012 15:10 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Als je wilt kun je daar om vragen en is je baas verplicht je op die manier te betalen.
Je zet toch zelf het geld op de bank?quote:Op maandag 16 juli 2012 16:19 schreef Probably_on_pcp het volgende:
En verder mag het duidelijk zijn dat de consument ook blaam treft, maar als ik mijn spaargeld op de bank zet dan mag ik er toch vanuit gaan dat de bank verstandig met dat geld omgaat?
Een bank heeft de bevoegdheid om de kredietwaardigheid van mensen te checken en als zij dan toch een hypotheek verstrekken aan een idioot dan blijven ze toch in gebreke? Dan nemen ze toch onverantwoorde risico's met JOUW geld?
En waarom moet mijn belastinggeld de verliezen opvangen als bij die hoge risicos enorm verlies wordt gemaakt?quote:Op maandag 16 juli 2012 16:21 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Je zet toch zelf het geld op de bank?
Sowieso is je spaargeld tot 100k verzekerd door de overheid dus ik zie het probleem niet.
Banken verdienen door hoge risico's te nemen, hoe hoger het risico hoe hoger de winst.
Ze werken met kleine percentages winst dus het moet met hoge bedragen gebeuren.
Omdat anders de burgers het geld kwijt raken wat op de rekeningen staan?quote:Op maandag 16 juli 2012 16:24 schreef Viajero het volgende:
[..]
En waarom moet mijn belastinggeld de verliezen opvangen als bij die hoge risicos enorm verlies wordt gemaakt?
De banken betalen alles terug? Ook al het geld dat aan "Griekenland" en "ESM" gegeven is? Zelfs ministers van financien geloven dat niet.quote:Op maandag 16 juli 2012 16:27 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Omdat anders de burgers het geld kwijt raken wat op de rekeningen staan?
De banken betalen gewoon het belastinggeld terug aan de overheid met een hoge rente.
Dus de overheid wordt er alleen maar rijker door.
En wat als je meer dan 100k op de bank hebt?quote:Op maandag 16 juli 2012 16:21 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Je zet toch zelf het geld op de bank?
Sowieso is je spaargeld tot 100k verzekerd door de overheid dus ik zie het probleem niet.
Banken verdienen door hoge risico's te nemen, hoe hoger het risico hoe hoger de winst.
Ze werken met kleine percentages winst dus het moet met hoge bedragen gebeuren.
Daarom zou de staat er buiten moeten blijven, ik geloof dan ook niet dat banken dan zulk soort risico`s zullen nemen en het zorgt ervoor dat mensen kritischer naar banken gaan kijken die hun geld beheren.quote:Op maandag 16 juli 2012 16:27 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Omdat anders de burgers het geld kwijt raken wat op de rekeningen staan?
De banken betalen gewoon het belastinggeld terug aan de overheid met een hoge rente.
Dus de overheid wordt er alleen maar rijker door.
Als je meer hebt dan 100k moet je het geld spreiden op meerdere banken.quote:Op maandag 16 juli 2012 16:35 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
En wat als je meer dan 100k op de bank hebt?
En banken verdienen idd door risico te nemen, maar je kunt ook onverantwoord veel risico nemen.
Dat is weer een hele andere kwestie.quote:Op maandag 16 juli 2012 16:35 schreef Viajero het volgende:
[..]
De banken betalen alles terug? Ook al het geld dat aan "Griekenland" en "ESM" gegeven is? Zelfs ministers van financien geloven dat niet.
Ik heb het over geld dat aan de banken gegeven wordt, en daar valt dat geld nou eenmaal onder. Dat het niet in jouw utopia past is niet mijnprobleem. Misschien moet je de echte wereld eens proberen.quote:Op maandag 16 juli 2012 17:07 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Dat is weer een hele andere kwestie.
Allemaal heel leuk maar daar ging de discussie niet over.quote:Op maandag 16 juli 2012 17:11 schreef Viajero het volgende:
[..]
Ik heb het over geld dat aan de banken gegeven wordt, en daar valt dat geld nou eenmaal onder. Dat het niet in jouw utopia past is niet mijnprobleem. Misschien moet je de echte wereld eens proberen.
Daar ging de discussie wel over. Jij zei:quote:Op maandag 16 juli 2012 17:13 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Allemaal heel leuk maar daar ging de discussie niet over.
Begrijpend lezen is moeilijk, ik weet het.
En ik toon aan dat dat grote onzin is. Ze krijgen tientallen miljarden om hun enorme verliezen door gegok in Zuid Europa te vergoeden, en die tientallen miljarden gaan ze dus nooit terugbetalen.quote:De banken betalen gewoon het belastinggeld terug aan de overheid met een hoge rente.
Daar ging de discussie dus niet over, lezen blijft moeilijk.quote:Op maandag 16 juli 2012 17:16 schreef Viajero het volgende:
[..]
Daar ging de discussie wel over. Jij zei:
[..]
En ik toon aan dat dat grote onzin is. Ze krijgen tientallen miljarden om hun enorme verliezen door gegok in Zuid Europa te vergoeden, en die tientallen miljarden gaan ze dus nooit terugbetalen.
Het is leuk voor je dat je een blinde bankiersfan bent, maat laten we wel bij de feiten blijven aub.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |