Vooral dat is wat ze volgens mij doen, je omarmen met je keuze voor bv, maar ook je vertrouwen winnen, door te doen alsof ze enorm pro bv zijn. Met als doel, hun merk bekend maken zodat, mocht je overstappen, je hun merk kiest.quote:Op maandag 16 juli 2012 09:56 schreef WupWup het volgende:
[..]
Ik wel. Door te stellen dat borstvoeding het allerbeste is en het meeste beschermt, zeg je tevens impliciet dat kunstvoeding ook goed is. En dat niet alleen, door iets anders het beste te noemen, is nummer twee dus de norm.
Daarbij, door borstvoeding uiterlijk op te hemelen, win je sympathie voor je eigen merk.
Nee, zeer onafhankelijk en altruïstisch.
De meest onafhankelijke info vind je toch aan de borstvoedingszijde. Daar is weinig tot geen economisch belang te behalen. Tenzij je op maatschappelijk niveau kijkt in de zin van gezondheidswinst
Nou ja, dat is op zich niet verboden toch? Ze moeten toch geld verdienen. Ik heb daar eerlijk gezegd meer vertrouwen in dan het advies dat ik las om je kind dan maar groentesap te geven als de borstvoeding niet lukt,quote:Op maandag 16 juli 2012 10:17 schreef Juud79 het volgende:
[..]
Vooral dat is wat ze volgens mij doen, je omarmen met je keuze voor bv, maar ook je vertrouwen winnen, door te doen alsof ze enorm pro bv zijn. Met als doel, hun merk bekend maken zodat, mocht je overstappen, je hun merk kiest.
Vooral Nutrilon is daar enorm goed in.
Maar dat zijn dan toch slechte onderzoeken als de uitkomsten alleen maar gunstig zijn voor degene die betaalt? Want dan kan je de hele medische wetenschap wel opdoeken. Toch? Veel onderzoek wordt betaald door fabrikantenquote:Op maandag 16 juli 2012 10:22 schreef oeke het volgende:
Sanne, wat een mooie foto! Gefeliciteerd met je meisje!
Buuf, je hebt vast gelijk op bepaalde punten, maar ik geloof niet dat een fabrikant van voedingsbh's betaalt om onderzoek te doen naar de voor- of nadelen van kunstvoeding versus borstvoeding. Het is bekend dat veel van dergelijke onderzoeken door kunstvoedingsfabrikanten gesponserd worden. Tja.
Het is maar net hoe je de conclusie van een onderzoek neerzet... Meeste mensen zullen echt niet een heel onderzoek lezen, maar zich beperken op een conclusie... En die kun je natuurlijk zo gunstig mogelijk maken voor de betalende partij.quote:Op maandag 16 juli 2012 10:26 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Maar dat zijn dan toch slechte onderzoeken als de uitkomsten alleen maar gunstig zijn voor degene die betaalt? Want dan kan je de hele medische wetenschap wel opdoeken. Toch? Veel onderzoek wordt betaald door fabrikanten
Of ven ik nu heel naief? Serieus hoor, ik ben pro-borstvoeding, echt. Maar dat de uitkomsten van onderzoek bepaald worden door de betaler, dát geloof ik niet.
Ja geprobeerd, was hier geen succes. Bij een ander kindje bij de opvang van de kerk die m ook had was het wel een succes.quote:Op maandag 16 juli 2012 10:55 schreef Tinuviel het volgende:
Vanaf wanneer is de onderzoeksgroep dan wel groot genoeg? Ik dacht dat zelfs zo'n honderdtal personen per broep niet groot genoeg was.
Even een vraagje aan de borstvoeders die weleens met flesje voeden. Hebben jullie weleens de Medela Calma gebruikt? Is die beter dan een gewoon Medela flesje met standaard speen of een Avent fles?
Welke bron vertrouw jij dan over dat borstvoeding het aller-aller beste is, ook na 6 maanden en waarom dan?quote:Op maandag 16 juli 2012 10:30 schreef oeke het volgende:
En ja, dan vind ik je heel naief!Of misschien ben ik wel te veel van de achterdocht.
Mag ik daar ook antwoord op geven?quote:Op maandag 16 juli 2012 11:00 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Welke bron vertrouw jij dan over dat borstvoeding het aller-aller beste is, ook na 6 maanden en waarom dan?
Dat eerste weet ik eigenlijk ook niet, ik heb een letterenstudie gedaan, dus weinig statistiekquote:Op maandag 16 juli 2012 10:55 schreef Tinuviel het volgende:
Vanaf wanneer is de onderzoeksgroep dan wel groot genoeg? Ik dacht dat zelfs zo'n honderdtal personen per broep niet groot genoeg was.
Even een vraagje aan de borstvoeders die weleens met flesje voeden. Hebben jullie weleens de Medela Calma gebruikt? Is die beter dan een gewoon Medela flesje met standaard speen of een Avent fles?
Dat wat Ticootje zegt, plus dat ik vertrouw op mijn lichaam.quote:Op maandag 16 juli 2012 11:00 schreef debuurvrouw het volgende:
Welke bron vertrouw jij dan over dat borstvoeding het aller-aller beste is, ook na 6 maanden en waarom dan?
Zoals ik al eerder schreef: ik geloof niet dat bv een wondermiddel is. En natuurlijk worden kinderen groot op kv. Borstvoeding is echter de natuurlijke standaard en daarom heb ik ervoor gekozen. Dat ik ermee doorga is omdat het fijn en makkelijk is. Het voelt goed om je kind te voeden op je eigen melk.quote:Op maandag 16 juli 2012 11:00 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Eens!quote:Op maandag 16 juli 2012 11:29 schreef sverbern het volgende:
Precies Morretje.
En eerlijk gezegd vind ik reclame voor bijvoeding met allerlei suikers en weet ik veel wat voor troep vanaf 4 maanden (pyamapapjes, berenkoekjes, smeltliga en dergelijke horror) erger dan poedermelk vanaf 6 maanden. Dát zou nou verboden moeten worden, maar goed dat is offtopic.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |