quote:
Op maandag 16 juli 2012 15:57 schreef DroogDok het volgende:Bedankt @Zana
Ik zie mijn vriendin het nog geen 13 maanden volhouden, zal gewoon te lastig worden met haar werk.
Dat dacht ik ook, want op mijn werk wordt door collega's nou niet perse gunstig gereageerd, daarnaast heb ik een binnen/buiten functie en dacht ik dat het een ramp zou worden om kolfmenten te vinden.. Maar ik heb geleerd de dag zo te plannen dat ik 2x kan kolven (eerst zelfs 3 keer), dat ik m'n werk gedaan krijg en dat niemand er last van heeft. Ik ben een waar planningswonder geworden hierdoor en hou het inmiddels al 8 maanden vol.
Wat ik in ieder geval aan zou willen raden:
Zorg ervoor dat je de wet kent en dus je rechten (en plichten van de werkgever). Ik begon pas in mijn zwangershapsverlof over kolven met mijn werkgever en kwam tot de onaangename ontdekking dat een toiletruimte met douche de kolfruimte was.. Niet erg denk je, totdat je de ruimte ziet en vooral ruikt en er dus geen stoel in kon en ik dus op het toilet moest gaan zitten.. Dat was geen leuke eerste werkdag kan ik je vertellen

ik heb daar overigens nooit gekolft, de congierge zag me erheen lopen en zei: "meen je dat nou, je gaat daar toch niet zitten.. Hoezo zegt p&o dat daar de kolfruimte is? Kom maar snel mee, ik heb wat mooiers voor je

"
En zo zit ik inmiddels al 6 maanden te kolven in een keukenachtige ruimte met een biertap, wasbak, verwarming en koelkast, kortom: fantastisch

Succes met de voorbereidingen, inlezen in de wetenschap is 1, inlezen in hoe verrekte klote het kan gaan is er ook 1, maar weten hoe het gaat als je weer gaat werken is zeker zo belangrijk