We hadden hier(nou ja, bij de pensionhouder dan) het grote geluk dat het witzand niet diep lag, de grond kon dus gewoon omgekeerd worden.quote:Op maandag 30 juli 2012 21:43 schreef Isegrim het volgende:
Dat is fijn.
Erodome, paddock paradise zou mijn tweede keus zijn inderdaad, maar volgens mij is dat met die zware kleigrond hier niet zo'n succes...
In Rhoon is ook een waadplaats, erg leuk, paarden gaan er allemaal in.
Een quarter of een percheron dan waarschijnlijk ook niet in jouw ogen, toch hebben ze daar in Houston blijkbaar geen last van. Daar zie je trouwens überhaupt weinig paarden die hoger zijn dan 1m60. De quarter is er een beetje het default paard.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 22:31 schreef Samzz het volgende:
De politie gebruikt over het algemeen geldersen, dacht ik. En ze selecteren echt wel, een politiepaard wordt niet zomaar een politiepaard en ieder dier moet leren. Ik geloof in de verste verre niet dat jullie dieren rustig blijven in een opgehitste menigte en dat kan je van een jonger, minder ervaren politiepaard ook niet verwachten, het dier moet dat nog leren.
En sorry, LHO, een tinker maakt echt geen indruk.
De omgang mag best anders, ja. Maar paarden blijven dieren, geen robots.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 22:38 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Een quarter of een percheron dan waarschijnlijk ook niet in jouw ogen, toch hebben ze daar in Houston blijkbaar geen last van. Daar zie je trouwens überhaupt weinig paarden die hoger zijn dan 1m60. De quarter is er een beetje het default paard.
Natuurlijk moeten ze leren en natuurlijk worden ze geselecteerd. Maar tóch zie ik die paarden die het al jaren doen (ik 'ken' een aantal namelijk gewoon) regelmatig flippen hier in de stad, en dan met harde hand 'tot de orde' geroepen worden. Zo'n paard zou toch niet opzij mogen springen voor (inderdaad) een loempiakraam?
Maar goed, het ging mij niet zozeer om de paarden en de keuzes die daarin gemaakt worden, maar om de manier van omgaan met de paarden. Als die anders zou zijn dan die nu is, zou het gedrag van de dieren ook anders zijn.
De Britse bereden politie maakt overigens veel gebruik van tinkers / welsh cobs, juist bij rellen.
Kloptquote:Op donderdag 2 augustus 2012 23:21 schreef Isegrim het volgende:
Jij hebt mijn post zeker mobiel gequote?Mijn telefoon maakt van dingen met accentjes ook altijd rare tekentjes.
Ik doel niet op koudbloeden, alhoewel er daar ook wel wat tussen zitten die wel degelijk indruk maken en dan bedoel ik geen hafjesquote:Op donderdag 2 augustus 2012 22:15 schreef Samzz het volgende:
Een haflinger (ook geen koudbloed) of een tinker maakt totaal geen indruk en zijn te klein. Politiepaarden zijn reuzen en in mijn ervaring heel kalm en gemoedelijk.
Wat een onzin over koelbloedige types, trouwens. Die hebben net zo goed een leider nodig als dat heethoofden dat hebben.
Tuurlijk moeten ze dat leren, maar er is een verschil tussen je paard erdoor drukken en hem leren vertrouwen op zichzelf. Een paard die dat op een andere manier leert dan gewoon erdoor duwen maakt des te meer indruk.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 22:31 schreef Samzz het volgende:
De politie gebruikt over het algemeen geldersen, dacht ik. En ze selecteren echt wel, een politiepaard wordt niet zomaar een politiepaard en ieder dier moet leren. Ik geloof in de verste verre niet dat jullie dieren rustig blijven in een opgehitste menigte en dat kan je van een jonger, minder ervaren politiepaard ook niet verwachten, het dier moet dat nog leren.
En sorry, LHO, een tinker maakt echt geen indruk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |