Dank je voor het aanbod, maar ik ben al goed voorzien.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 11:46 schreef Isegrim het volgende:
Erodome, ik heb nog een Little Bit hooitas in de aanbieding, de kleine variant. Toevallig belang bij? Maar kort gebruikt, nog in perfecte staat.
http://www.paardenkennisc(...)-bitr-hooitas-8-kilo
(Of iemand anders hier?)
¤ 30,-
Dankquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 10:43 schreef Candaasje het volgende:
Wat een fantastisch leuk paard blijft Finnegan toch![]()
En de 600+ van een flinke Tinker dus nog net iets meerquote:Wat betreft politiepaarden: Tinkers maken misschien op mensen met enige ervaring met paarden wat minder indruk (hoewel...ikzelf zal ook echt wel even drie stappen opzij zetten als ze op me af komen stormen; een paar honderd kilo is toch een paar honderd kilo. 400 kilo verplettert je (bijna) net zo hard als 600....)
Dat specifieke boek ken ik niet, heb wel het boek hoop...vanauit het hart van een paard van kathy pike, erg leuk leesvoer, maar dan ook echt de therapie kant.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 10:43 schreef Candaasje het volgende:
Wat een fantastisch leuk paard blijft Finnegan toch![]()
(De anderen ook hoor, maar ik reageer hier even op de foto's!)
Wat betreft politiepaarden: Tinkers maken misschien op mensen met enige ervaring met paarden wat minder indruk (hoewel...ikzelf zal ook echt wel even drie stappen opzij zetten als ze op me af komen stormen; een paar honderd kilo is toch een paar honderd kilo. 400 kilo verplettert je (bijna) net zo hard als 600....) maar veel mensen hebben tegenwoordig geen of nauwelijks ervaring/contact met paarden gehad, en dan is vrijwel elk paard wel indrukwekkend. (op shetjes na misschien dan ja...)
Ik heb mensen zelfs enigszins angstig aan te kant zien schuifelen voor de rustige, kleine haflinger waar ik op reed. Stappend. Niet dat ze doodsangsten uitstonden hoor, maar aan de kant gingen ze wel.
@Erodome: Even wat anders, ken jij het boek 'Ruiter tussen twee werelden', geschreven door Linda Kohanov? ik heb het in de vakantie eens gelezen. Hoewel ik haar af en toe de paarden wel erg vind eh..hoe noem je dat...'vergodelijken', vond ik het wel een fijne kijk op de interactie tussen paard en mens.
(Als je het niet hebt gelezen; het gaat over therapie met behulp van paarden. Waarbij het spiegelen en uitdragen van emoties door de paarden een grote hulp is om problemen van zowel het paard als mens uiteen te zetten en aan te kunnen pakken.
Hoofzakelijk komt het er op neer dat paarden niet oordelen, maar emoties erkend en eventueel uitgedragen/uitgesproken moeten worden in plaats van het bij de staldeur achter proberen te laten. Dit omdat je anders dubbele signalen blijft afgeven, wat voor veel onrust en verwarring zorgt, met alle gevolgen van dien.)
En nu ben ik hongerig naar meer leesvoer dat ook op die interactie gericht is, maar minder op therapie. (Want ik wil het ook zelf graag eens wat meer proberen toe te passen, maar nu heb ik enkel voorbeelden van zwaar mishandelde/getraumatiseerde personen....)Weet jij misschien een fijn boek binnen het Natuurlijk paardrijden-genre wat goed te lezen is voor een behoorlijke nitwit?(Google is your friend natuurlijk, maar ik weet niet waar ik moet beginnen met lezen. En ik wil juist ook graag ervaringen lezen, niet enkel gortdroge theorie
)
Rio weegt 750 tot 800. Maar hij is dan ook groot (1.75 en breed).quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 11:36 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Fin zit ergens tussen de 600 en de 650
Kom ik aan met mijn hafje van nog geen 500 kilo en een pony die nu zo'n 280 zal wegen, niet meer dan 300 kilo iigquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 12:00 schreef Samzz het volgende:
[..]
Rio weegt 750 tot 800. Maar hij is dan ook groot (1.75 en breed).
Mijn vorige merrie was 950 kilo.
Hm...toch eens proberen dan. Ik was marktplaats al in de gaten aan het houden (voor eventueel een adresje om te verzorgen. Hoeft niet eens rijden te zijn hoor, mijn eerste stappen zetten in grondwerk lijkt me ook tof) en ik zal eens gaan peilen hoe de manegehoudster precies over NH denkt. (de manege is wel dressuurgericht, maar ze is wel van het behouden van karakters, in kuddes laten grazen in de wei, en Reiki is haar ook niet vreemd. Ergens denk ik wel dat het aansluit) Bedankt in elk geval!quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 11:59 schreef erodome het volgende:
Er zijn wel mensen die hun paard wel ter beschikking willen stellen(onder begeleiding) of die een verzorger zoeken die graag wil leren, misschien eens rondvragen op het nh forum, of de nh hoek op bokt...
Of eens vragen bij bv een terra natura, of bij anderen, er zijn vaak ook wel cursussen die gegeven worden waar je een paard van daar kan krijgen voor de cursus. Weet niet of dat bij terra natura zo is, maar niet gevraagd is altijd mis. Bij centered riding komt dat vrij veel voor bv.
En ook op de eigen manege, misschien mag je wel een paard van daar meenemen naar een cursus, soms kan dat wel. En dat je daar dan verder mee gaat als je weer thuis bent.
In het laatste stuk voordat ik mijn eigen paarden kreeg mocht ik op de manege waar ik toen nog reed met 1 paard al bezig met wat ik had geleerd, daar kreeg ik ruimte voor, super van de manege beheerster. Dat heb ik gedaan totdat ik mijn pony erbij kocht, toen heb ik beslist dat ik niet genoeg tijd had om ze alledrie voldoende te geven en heb ik me op mijn eigen 2 monsters gericht om zo toch meer progressie te kunnen maken, meer uren met hun te kunnen draaien.
Dat doet me denken aan de trekpaarden rijden op vakantie. Ik had een opstap nodig en dan ook nog een hulpje(opstapje was niet zo hoog), mijn zoon die toen een jaar of 7 was zat er zo op zonder hulpquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 12:07 schreef Samzz het volgende:
Ieder verstandig mens gebruikt een krukje alleen al omdat het beter is voor de rug van het paard.
Zonder kruk kwam ik er ook niet op, ik ben maar 1.64.
Hehehe. Of erachter komen dat die nieuwe broek met leer toch nog even wat soepeler moet worden wil je enigszins charmant kunnen opstapen.........en daar dan op een onderlinge wedstrijd achter komen, als iedereen buiten staat toe te kijken hoe jij moet opstappen...quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 12:12 schreef erodome het volgende:
[..]
Dat doet me denken aan de trekpaarden rijden op vakantie. Ik had een opstap nodig en dan ook nog een hulpje(opstapje was niet zo hoog), mijn zoon die toen een jaar of 7 was zat er zo op zonder hulp![]()
Maar goed, dat paard merkte amper dat hij op haar zat, was een superbravert die gewoon braaf met de rest meeliep volgens mij
Nou, op onze oude stal stond er ook zo eentje hoor, giftig klein merrietje dat ik liever uit de weg ging.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 12:03 schreef erodome het volgende:
[..]
Kom ik aan met mijn hafje van nog geen 500 kilo en een pony die nu zo'n 280 zal wegen, niet meer dan 300 kilo iig![]()
![]()
Ik heb ukkie's, alhoewel de haf voor een haf best aan de maat is, 1.50 en oud type.
Toch zijn een hoop mensen stevig onder de indruk geweest van de pony, in het begin heeft ze zelfs weleens mensen bang de wei uit laten gaan
Daar moest ik wel stiekum om grinniken, je bang laten maken door een ukje van 1.25 hoog
Maar dat is alweer een tijd geleden, dat varkentje hebben we wel gewassen
Paarden zijn soms net mensen.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 15:45 schreef erodome het volgende:
Het was heel onnodig dat ze zo deed, het "probleem" loste zich dan ook zo op met een andere behandeling.
Zo is ze nu ook aardig gelijkmatig rond haar hengstigheden, toen ik haar net had, poei, achtbaan was het, stevige stemmingwisselingen.
Of dat paard dat met d'r eigenaresse tegen het plafond stond als het zadel erop ging en het paard nog net niet met spanbanden aan de muur vast stond omdat'ie wat pittig reageerde. En als de bijrijdster kwam die'm los had staan, er ineens helemaal geen problemen waren met het zadelenquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 15:43 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Nou, op onze oude stal stond er ook zo eentje hoor, giftig klein merrietje dat ik liever uit de weg ging.Maar eigenlijk heel zielig, want met een andere benadering dan die van de eigenaar zou je dat beestje wel weer goed kunnen krijgen.
Hij is ook echt superleuk.quote:
Mooi.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 11:56 schreef Samzz het volgende:
Net voor het eerst weer op Rio gezeten. Eerst even los laten lopen, meneer wilde lekker bokken. Daarna dik een kwartier gestapt en vijf minuutjes gedraafd en uitgestapt. Hij was super braaf, geen gehoest ademhaling goed en geen getrek met z'n buik.
Nu kijken hoe het van het weekend gaat, al heb ik goede hoop.
Even de gekkigheid eruit bokkenquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 11:56 schreef Samzz het volgende:
Net voor het eerst weer op Rio gezeten. Eerst even los laten lopen, meneer wilde lekker bokken. Daarna dik een kwartier gestapt en vijf minuutjes gedraafd en uitgestapt. Hij was super braaf, geen gehoest ademhaling goed en geen getrek met z'n buik.
Nu kijken hoe het van het weekend gaat, al heb ik goede hoop.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |