abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115148459
Finnegan mocht vandaag de kudde in op onze nieuwe stal:

pi_115151077
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 11:46 schreef Isegrim het volgende:
Erodome, ik heb nog een Little Bit hooitas in de aanbieding, de kleine variant. Toevallig belang bij? Maar kort gebruikt, nog in perfecte staat.

http://www.paardenkennisc(...)-bitr-hooitas-8-kilo

(Of iemand anders hier?)

¤ 30,-
Dank je voor het aanbod, maar ik ben al goed voorzien.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_115228867
Niet alles teruggelezen, maar wij waren laatst op de open dag van de bereden politie in boxtel en het verbaasde me toch dat er een klein opdondertje tussen reed :)

Maar die was geloof ik wel nog in training want tijdens de demo ie ze gaven was hij nog erg rillerig.

Ik denk dat mijn schijtlaars inderdaad nooit geschikt zou zijn :)
pi_115228878
Ow en ziet er goed uit isegrim :)
pi_115229419
Wat een fantastisch leuk paard blijft Finnegan toch O+
(De anderen ook hoor, maar ik reageer hier even op de foto's!)

Wat betreft politiepaarden: Tinkers maken misschien op mensen met enige ervaring met paarden wat minder indruk (hoewel...ikzelf zal ook echt wel even drie stappen opzij zetten als ze op me af komen stormen; een paar honderd kilo is toch een paar honderd kilo. 400 kilo verplettert je (bijna) net zo hard als 600....) maar veel mensen hebben tegenwoordig geen of nauwelijks ervaring/contact met paarden gehad, en dan is vrijwel elk paard wel indrukwekkend. (op shetjes na misschien dan ja... :P )
Ik heb mensen zelfs enigszins angstig aan te kant zien schuifelen voor de rustige, kleine haflinger waar ik op reed. Stappend. Niet dat ze doodsangsten uitstonden hoor, maar aan de kant gingen ze wel.

@Erodome: Even wat anders, ken jij het boek 'Ruiter tussen twee werelden', geschreven door Linda Kohanov? ik heb het in de vakantie eens gelezen. Hoewel ik haar af en toe de paarden wel erg vind eh..hoe noem je dat...'vergodelijken', vond ik het wel een fijne kijk op de interactie tussen paard en mens.
(Als je het niet hebt gelezen; het gaat over therapie met behulp van paarden. Waarbij het spiegelen en uitdragen van emoties door de paarden een grote hulp is om problemen van zowel het paard als mens uiteen te zetten en aan te kunnen pakken.
Hoofzakelijk komt het er op neer dat paarden niet oordelen, maar emoties erkend en eventueel uitgedragen/uitgesproken moeten worden in plaats van het bij de staldeur achter proberen te laten. Dit omdat je anders dubbele signalen blijft afgeven, wat voor veel onrust en verwarring zorgt, met alle gevolgen van dien.)

En nu ben ik hongerig naar meer leesvoer dat ook op die interactie gericht is, maar minder op therapie. (Want ik wil het ook zelf graag eens wat meer proberen toe te passen, maar nu heb ik enkel voorbeelden van zwaar mishandelde/getraumatiseerde personen....)Weet jij misschien een fijn boek binnen het Natuurlijk paardrijden-genre wat goed te lezen is voor een behoorlijke nitwit? :) (Google is your friend natuurlijk, maar ik weet niet waar ik moet beginnen met lezen. En ik wil juist ook graag ervaringen lezen, niet enkel gortdroge theorie ;) )
pi_115230686
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 10:43 schreef Candaasje het volgende:
Dank :D

quote:
Wat betreft politiepaarden: Tinkers maken misschien op mensen met enige ervaring met paarden wat minder indruk (hoewel...ikzelf zal ook echt wel even drie stappen opzij zetten als ze op me af komen stormen; een paar honderd kilo is toch een paar honderd kilo. 400 kilo verplettert je (bijna) net zo hard als 600....)
En de 600+ van een flinke Tinker dus nog net iets meer ;)
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_115230718
Ik was bang om te overdrijven :P (Ik weet niet precies hoeveel ze wegen)
pi_115231181
Fin zit ergens tussen de 600 en de 650 :)
pi_115231374
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 10:43 schreef Candaasje het volgende:
(De anderen ook hoor, maar ik reageer hier even op de foto's!)

Wat betreft politiepaarden: Tinkers maken misschien op mensen met enige ervaring met paarden wat minder indruk (hoewel...ikzelf zal ook echt wel even drie stappen opzij zetten als ze op me af komen stormen; een paar honderd kilo is toch een paar honderd kilo. 400 kilo verplettert je (bijna) net zo hard als 600....) maar veel mensen hebben tegenwoordig geen of nauwelijks ervaring/contact met paarden gehad, en dan is vrijwel elk paard wel indrukwekkend. (op shetjes na misschien dan ja... :P )
Ik heb mensen zelfs enigszins angstig aan te kant zien schuifelen voor de rustige, kleine haflinger waar ik op reed. Stappend. Niet dat ze doodsangsten uitstonden hoor, maar aan de kant gingen ze wel.

@Erodome: Even wat anders, ken jij het boek 'Ruiter tussen twee werelden', geschreven door Linda Kohanov? ik heb het in de vakantie eens gelezen. Hoewel ik haar af en toe de paarden wel erg vind eh..hoe noem je dat...'vergodelijken', vond ik het wel een fijne kijk op de interactie tussen paard en mens.
(Als je het niet hebt gelezen; het gaat over therapie met behulp van paarden. Waarbij het spiegelen en uitdragen van emoties door de paarden een grote hulp is om problemen van zowel het paard als mens uiteen te zetten en aan te kunnen pakken.
Hoofzakelijk komt het er op neer dat paarden niet oordelen, maar emoties erkend en eventueel uitgedragen/uitgesproken moeten worden in plaats van het bij de staldeur achter proberen te laten. Dit omdat je anders dubbele signalen blijft afgeven, wat voor veel onrust en verwarring zorgt, met alle gevolgen van dien.)

En nu ben ik hongerig naar meer leesvoer dat ook op die interactie gericht is, maar minder op therapie. (Want ik wil het ook zelf graag eens wat meer proberen toe te passen, maar nu heb ik enkel voorbeelden van zwaar mishandelde/getraumatiseerde personen....)Weet jij misschien een fijn boek binnen het Natuurlijk paardrijden-genre wat goed te lezen is voor een behoorlijke nitwit? :) (Google is your friend natuurlijk, maar ik weet niet waar ik moet beginnen met lezen. En ik wil juist ook graag ervaringen lezen, niet enkel gortdroge theorie ;) )
Dat specifieke boek ken ik niet, heb wel het boek hoop...vanauit het hart van een paard van kathy pike, erg leuk leesvoer, maar dan ook echt de therapie kant.

Wil je echt de richting op van die interactie dan is klaus ferdinand hempfling wel wat, dat is dan meer de praktsche kant, niet de therapie kant, maar gaat voor een heel groot deel over jezelf als mens, jezelf in balans zetten.
Het is geen hele makkelijke kost, je moet het begrijpen. Natuurlijk paardrijden van klaus is wel een goed boek, niet ik zoek het paard, maar het paard zoekt mij is ook een goed boek. De boodschap van paarden is wat leuker leesvoer, dat gaat meer over zijn persoonlijke zoektocht dan over praktisch op paardentraining gericht.

Heb gehoord dat terra natura hier in nederland ook de kant op gaat van werken met emotie en energie in jezelf, stalgenootje van mij doet dat en is er erg tevreden over.

Dat zijn wel de 2 die ik dan ken die meer gericht zijn op het innerlijk van zowel mens als paard, als in persoonlijke groei.
Parelli, clickertraining, voest, dat is allemaal meer gericht op ik wil wat doen met mijn paard, hoe doe ik dat goed, dat gaat niet zo diep in op het innerlijk op die manier, wel gewoon gedrag, maar niet wat jij beschrijft.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_115231640
Ah hé super, dank voor de tips! Zal eens gaan zoeken.

Ik moet zeggen dat de meer praktische kant me ook zeker wel aanspreekt, maar het probleem is dat het toepassen daarvan wat lastig is, zonder eigen (verzorg)paard.
(Nu is de eigenaresse van de mange waar ik rijd wel heel open minded, maar ik betwijfel of ze er echt blij mee is als ik paarden uit de stal haal en oefeningen met ze ga doen. Dat zou dan onder begeleiding van haar moeten (vanzelfsprekend, want ik ben verre van echt ervaren), en naast al haar andere en eigen werkzaamheden (ze traint natuurlijk ook zelf haar paarden), zou ze dan geen leven meer over houden...)

Maar mezelf meer in balans brengen tegenover een paard kan denk ik nooit kwaad. Dus dat toepassen kan al wel :)
pi_115232049
Er zijn wel mensen die hun paard wel ter beschikking willen stellen(onder begeleiding) of die een verzorger zoeken die graag wil leren, misschien eens rondvragen op het nh forum, of de nh hoek op bokt...

Of eens vragen bij bv een terra natura, of bij anderen, er zijn vaak ook wel cursussen die gegeven worden waar je een paard van daar kan krijgen voor de cursus. Weet niet of dat bij terra natura zo is, maar niet gevraagd is altijd mis. Bij centered riding komt dat vrij veel voor bv.

En ook op de eigen manege, misschien mag je wel een paard van daar meenemen naar een cursus, soms kan dat wel. En dat je daar dan verder mee gaat als je weer thuis bent.
In het laatste stuk voordat ik mijn eigen paarden kreeg mocht ik op de manege waar ik toen nog reed met 1 paard al bezig met wat ik had geleerd, daar kreeg ik ruimte voor, super van de manege beheerster. Dat heb ik gedaan totdat ik mijn pony erbij kocht, toen heb ik beslist dat ik niet genoeg tijd had om ze alledrie voldoende te geven en heb ik me op mijn eigen 2 monsters gericht om zo toch meer progressie te kunnen maken, meer uren met hun te kunnen draaien.
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 12:00:08 #112
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_115232058
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 11:36 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Fin zit ergens tussen de 600 en de 650 :)
Rio weegt 750 tot 800. Maar hij is dan ook groot (1.75 en breed).

Mijn vorige merrie was 950 kilo _O_.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_115232167
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 12:00 schreef Samzz het volgende:

[..]

Rio weegt 750 tot 800. Maar hij is dan ook groot (1.75 en breed).

Mijn vorige merrie was 950 kilo _O_.
Kom ik aan met mijn hafje van nog geen 500 kilo en een pony die nu zo'n 280 zal wegen, niet meer dan 300 kilo iig ;) ;) ;)
Ik heb ukkie's, alhoewel de haf voor een haf best aan de maat is, 1.50 en oud type.

Toch zijn een hoop mensen stevig onder de indruk geweest van de pony, in het begin heeft ze zelfs weleens mensen bang de wei uit laten gaan ;)
Daar moest ik wel stiekum om grinniken, je bang laten maken door een ukje van 1.25 hoog ;)
Maar dat is alweer een tijd geleden, dat varkentje hebben we wel gewassen ;)
pi_115232209
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 11:59 schreef erodome het volgende:
Er zijn wel mensen die hun paard wel ter beschikking willen stellen(onder begeleiding) of die een verzorger zoeken die graag wil leren, misschien eens rondvragen op het nh forum, of de nh hoek op bokt...

Of eens vragen bij bv een terra natura, of bij anderen, er zijn vaak ook wel cursussen die gegeven worden waar je een paard van daar kan krijgen voor de cursus. Weet niet of dat bij terra natura zo is, maar niet gevraagd is altijd mis. Bij centered riding komt dat vrij veel voor bv.

En ook op de eigen manege, misschien mag je wel een paard van daar meenemen naar een cursus, soms kan dat wel. En dat je daar dan verder mee gaat als je weer thuis bent.
In het laatste stuk voordat ik mijn eigen paarden kreeg mocht ik op de manege waar ik toen nog reed met 1 paard al bezig met wat ik had geleerd, daar kreeg ik ruimte voor, super van de manege beheerster. Dat heb ik gedaan totdat ik mijn pony erbij kocht, toen heb ik beslist dat ik niet genoeg tijd had om ze alledrie voldoende te geven en heb ik me op mijn eigen 2 monsters gericht om zo toch meer progressie te kunnen maken, meer uren met hun te kunnen draaien.
Hm...toch eens proberen dan. Ik was marktplaats al in de gaten aan het houden (voor eventueel een adresje om te verzorgen. Hoeft niet eens rijden te zijn hoor, mijn eerste stappen zetten in grondwerk lijkt me ook tof) en ik zal eens gaan peilen hoe de manegehoudster precies over NH denkt. (de manege is wel dressuurgericht, maar ze is wel van het behouden van karakters, in kuddes laten grazen in de wei, en Reiki is haar ook niet vreemd. Ergens denk ik wel dat het aansluit) Bedankt in elk geval! :*
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 12:04:30 #115
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_115232210
De merrie was ook extreem groot. Bijna 2 meter.
pi_115232249
Das groot.....daar zou ik een krukje bij nodig hebben om er op te komen :D
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 12:07:49 #117
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_115232345
Ieder verstandig mens gebruikt een krukje alleen al omdat het beter is voor de rug van het paard.

Zonder kruk kwam ik er ook niet op, ik ben maar 1.64 :+.
pi_115232512
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 12:07 schreef Samzz het volgende:
Ieder verstandig mens gebruikt een krukje alleen al omdat het beter is voor de rug van het paard.

Zonder kruk kwam ik er ook niet op, ik ben maar 1.64 :+.
Dat doet me denken aan de trekpaarden rijden op vakantie. Ik had een opstap nodig en dan ook nog een hulpje(opstapje was niet zo hoog), mijn zoon die toen een jaar of 7 was zat er zo op zonder hulp :(

Maar goed, dat paard merkte amper dat hij op haar zat, was een superbravert die gewoon braaf met de rest meeliep volgens mij ;)
pi_115232921
Ik ben overigens net wel een advertentie tegen gekomen op MP waar ik misschien wat mee kan.
Hij staat er alleen al wel een tijdje op (half juni), en ik weet niet of ze een vergoeding vragen.
Maar: een Hannoveraan (merrie) die niet van dressuur houdt maar wel van buitenritten en springen....
dat past wel bij me. Ik ben zelf echt te lomp voor het fijnere dressuurwerk...en hoewel ik enkel twee beginnerslessen springen heb gevolgd vond ik het wel fantastisch leuk. En buitenritten zijn altijd goed.

't Is alleen wel schijnbaar een pittig paard. Nouja, dat zijn ze op de manege hier in 9 van de 10 gevallen ook. (En de eigenaren willen natuurlijk eerst kijken of het klikt).

Verder zoeken ze iemand die 16+ is (ik ben 22), niet bang is voor vieze handen (ook niet echt..) en kan rijden (Tja, dat hangt van hun maatstaven af.)
pi_115232967
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 12:12 schreef erodome het volgende:

[..]

Dat doet me denken aan de trekpaarden rijden op vakantie. Ik had een opstap nodig en dan ook nog een hulpje(opstapje was niet zo hoog), mijn zoon die toen een jaar of 7 was zat er zo op zonder hulp :(

Maar goed, dat paard merkte amper dat hij op haar zat, was een superbravert die gewoon braaf met de rest meeliep volgens mij ;)
Hehehe. Of erachter komen dat die nieuwe broek met leer toch nog even wat soepeler moet worden wil je enigszins charmant kunnen opstapen.........en daar dan op een onderlinge wedstrijd achter komen, als iedereen buiten staat toe te kijken hoe jij moet opstappen... :')
pi_115233633
Waar woon je ergens Candaasje?
pi_115233688
In het mooie IJsselstein, onder de rook van Utrecht. (Misschien dat plaatsnamen als Vianen en Nieuwegein al wat bekender zijn...). :)
pi_115234154
Ah, da's iets te ver om bij ons eens langs te wippen denk ik?
pi_115234647
Jullie zitten in de omgeving van R'dam hè?
Op zich heb ik een OVkaart, en rijdt er wel een bus naar Rotterdam. (Hoewel, dat is Roterdam Capelsebrug, geen CS geloof ik. Nouja, ik heb ook een auto ;) ).

Ik zou het hartstikke leuk vinden om jullie en Finnegan eens te ontmoeten, absoluut! :Y maar echt heel regelmatig langskomen wordt wel lastiger. (Trouwens, ik weet niet eens of je daar op zit te wachten :P Sowieso hoef je je niet verplicht te voelen natuurlijk.)
pi_115241257
Langskomen mag sowieso wel een keer hoor. :Y Gezellig. :P
pi_115241423
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 12:03 schreef erodome het volgende:

[..]

Kom ik aan met mijn hafje van nog geen 500 kilo en een pony die nu zo'n 280 zal wegen, niet meer dan 300 kilo iig ;) ;) ;)
Ik heb ukkie's, alhoewel de haf voor een haf best aan de maat is, 1.50 en oud type.

Toch zijn een hoop mensen stevig onder de indruk geweest van de pony, in het begin heeft ze zelfs weleens mensen bang de wei uit laten gaan ;)
Daar moest ik wel stiekum om grinniken, je bang laten maken door een ukje van 1.25 hoog ;)
Maar dat is alweer een tijd geleden, dat varkentje hebben we wel gewassen ;)
Nou, op onze oude stal stond er ook zo eentje hoor, giftig klein merrietje dat ik liever uit de weg ging. :D Maar eigenlijk heel zielig, want met een andere benadering dan die van de eigenaar zou je dat beestje wel weer goed kunnen krijgen.
pi_115241514
Het was heel onnodig dat ze zo deed, het "probleem" loste zich dan ook zo op met een andere behandeling.
Zo is ze nu ook aardig gelijkmatig rond haar hengstigheden, toen ik haar net had, poei, achtbaan was het, stevige stemmingwisselingen.
pi_115243088
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 15:45 schreef erodome het volgende:
Het was heel onnodig dat ze zo deed, het "probleem" loste zich dan ook zo op met een andere behandeling.
Zo is ze nu ook aardig gelijkmatig rond haar hengstigheden, toen ik haar net had, poei, achtbaan was het, stevige stemmingwisselingen.
Paarden zijn soms net mensen. :P
pi_115243238
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 15:43 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Nou, op onze oude stal stond er ook zo eentje hoor, giftig klein merrietje dat ik liever uit de weg ging. :D Maar eigenlijk heel zielig, want met een andere benadering dan die van de eigenaar zou je dat beestje wel weer goed kunnen krijgen.
Of dat paard dat met d'r eigenaresse tegen het plafond stond als het zadel erop ging en het paard nog net niet met spanbanden aan de muur vast stond omdat'ie wat pittig reageerde. En als de bijrijdster kwam die'm los had staan, er ineens helemaal geen problemen waren met het zadelen :D
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 21:57:36 #130
374964 slangpie
bak oe 'n ei.
pi_115261547
afgelopen weekend leider geweest op het ponykamp van paardenclub, waren op de veluwe en altijd heeel rustig pony'tje begon op eens te bokken met een buitenrit, meisje valt, en de pony rent gewoon helemaal weg van de groep.

vond ik best vreemd, zo uit het niets, en van de groep wegrennen..
en heb zelf nog een tekenbeet overgehouden vermoed ik, morgen toch maar even naar de HA :P
nerovetsrethca
pi_115262055
Bij de laatste tekenbeet die ik had heb ik voor de zekerheid maar een antibioticakuur genomen. :X

Meestal rennen paarden niet weg op vreemd terrein... Wel goed afgelopen verder?
  woensdag 8 augustus 2012 @ 10:17:57 #132
374964 slangpie
bak oe 'n ei.
pi_115279849
Zit nog te twijfelen of het ook geen horzel kan zijn geweest, maar het voelt anders dan ik van een horzel gewend ben.

Ja gelukkig wel, zijn met alle leiding op 2 na en de oudste kinderen aan het zoeken geweest, en na 3 kwartier hadden vreemde mensen de pony gevonden... Is gelukkig wel een afgesloten terrein met wildroosters, dus het ponietje kon nooit de weg op...

Maar op zo'n moment besef je pas hoe groot zo'n terrein is..

Pony had allen paar schrammetjes op de neus...
nerovetsrethca
pi_115281807
Die van mij schrikt nog wel eens als hij op bepaalde plekkene wordt gestoken...al bestaat zijn schrikreactie uit door de kniern of 1 pas in de versnelling :')
Dus kan me wel voorstellen dat het mischien zoiets is geweest...Alleen dan zover wegrennen is wel raar ja.
pi_115282575
Mijn merrie is 2 jaar geleden vlakbij haar uier gestoken door een horzel, dat gaf een hele heftige reactie.
Met 4 benen de lucht in, uiteindelijk lag ze op haar zij met de teugels om haar voorbeen heen.

Kind ernaast, hoeven vlak over zijn hoofd heen, wij kind wegtrekken, snel nakijken of die nog heel was, pony helpen, stevige schrik allemaal.
Pony stond daarna te trillen op haar benen eventjes. Dat terwijl ze wel vaker is gestoken door een horzel, alleen niet op die plek.
  woensdag 8 augustus 2012 @ 12:10:40 #135
374964 slangpie
bak oe 'n ei.
pi_115283436
kan maar zo dat dat zoiets is geweest inderdaad..
meisje is gelukkkig er zo weer opgestapt en naar de stallen gestapt, weliswaar aan een touw :)
nerovetsrethca
pi_115289607
Zo, heftige reactie Erodome! Moet echt even een venijnige steek zijn geweest!

En fijn dat het goed is afgelopen slangpie! En goed dat ze weer is opgestapt, anders durft ze straks nooit meer :)

Ik heb een mailtje (zeg maar gerust mail..) gestuurd naar de mevrouw van de Hannoveraner..(schrijf ik het goed? Of is het Hannoveriaan oid?). Ik ben benieuwd *O*
pi_115351623
Ben benieuwd candaasje :)
pi_115364847
Wat een heerlijk weer voor een buitenrit vandaag. O+

pi_115371287
Lijkt mecht een heerlijk beest :)
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 11:56:27 #140
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_115374493
Net voor het eerst weer op Rio gezeten *O*. Eerst even los laten lopen, meneer wilde lekker bokken. Daarna dik een kwartier gestapt en vijf minuutjes gedraafd en uitgestapt. Hij was super braaf, geen gehoest ademhaling goed en geen getrek met z'n buik.

Nu kijken hoe het van het weekend gaat, al heb ik goede hoop.
pi_115375018
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 09:50 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Lijkt mecht een heerlijk beest :)
Hij is ook echt superleuk. :D Ik wilde vroeger altijd een arabier of iets in die richting en ik zou uit mezelf denk ik nooit een tinker hebben gekocht. Maar LHO past met zijn bijna twee meter niet echt op een arabiertje, dus hebben we iets stevigers uitgezocht :D en ik heb nog geen moment spijt gehad. O+ Hij is betrouwbaar en (meestal :P ) erg gehoorzaam maar absoluut niet saai. En hij is zo heerlijk licht op de hand en alert op je benen. ^O^
pi_115375055
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 11:56 schreef Samzz het volgende:
Net voor het eerst weer op Rio gezeten *O*. Eerst even los laten lopen, meneer wilde lekker bokken. Daarna dik een kwartier gestapt en vijf minuutjes gedraafd en uitgestapt. Hij was super braaf, geen gehoest ademhaling goed en geen getrek met z'n buik.

Mooi. :) En nog heerlijk weer ook dit weekend. :Y
pi_115388451
Klinkt goed samszz :)

Ah je bent ook gezegend met een lange weerhelft :)
Betrouwbaar vindt ik erg belangrijk, ik hou absoluut niet van die beestjes die wisselvallig zijn...wordt ik nerveus van :D
En ik hou van grote vriendelijke reus uitstralingen en dat heeft die van jou absoluut
pi_115401821
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 11:56 schreef Samzz het volgende:

Even de gekkigheid eruit bokken ;) Heerlijk om te zien altijd ;)
Verder super dat het zo goed met hem gaat, moet een hele opluchting zijn!

Zelf bezig met rijden op een "naakt" paard, in de roundpenn nu nog, follow the rail voornamelijk en dan de verschillende gangen en de rem vooral perfectioneren. Is heel erg leuk om te doen moet ik zeggen, je bent echt op je zit aangewezen. Vooral veel wat bijschaven voor mij, hij snapt het wel ;)
Sturen doen we nu nog alleen naar het midden, daar heb ik een blok neergezet die hij herkent als "rustpunt", daar gaat hij dus vrij makkelijk heen.
Het is vooral erg leerzaam, alhoewel ik bitloos en het meeste met losse teugel rij wordt je er toch op gewezen dat je normaal meer doet met die teugels dan je dacht. Nu zonder teugels is het echt volledig terugvallen op je zit. Leuk, ga ik mee verder!

Voor het rijden bezig geweest met grondwerk, het meer verzameld lopen, het begin hadden we al gemaakt daarmee, maar vandaag was een erg goede dag, meneer de haf kan "dansen", potjandorie, als meneer zijn best doet is het me daar toch een mooie haf met power.

Met de kleine dame cavelleti's gedaan en wat vrij springen, afgesloten met wat vanuit zone 5(achter het paard dus) drijven, volgens mijn man ben ik te perfectionistisch, gaat het al zo goed dat we met de kar bezig kunnen(beter gezegd, beginnen met bandje slepen), maar ik wil nog wat meer gewoonte erin, wat meer bevestiging.

[ Bericht 38% gewijzigd door erodome op 10-08-2012 22:44:20 ]
pi_115418465
Gaaf he, ik had dat filmpje al eens ergens gezien
pi_115419887
Ik kwam het op Facebook tegen, als reactie op minder prettige foto's van Parzival (blauwe tong). Vind het erg gaaf om te zien. Het is een ruiter die overigens ook gewoon in de reguliere wedstrijdwereld zit: http://alizeefroment.equivip.com/.
pi_115510705
Pfff ik wil waarschijnlijk van stal gaan wisselen omdat mijn huidige stal nogal ver van huis is en de stal die ik in gedachten heb een veel mooier buitenrij gebied heeft en de paardjes langer buiten staan. Maar op de een of andere manier voel ik me schuldig tov de huidige staleigenaren die me altijd supergoed hebben geholpen met alles...lastig hoor
pi_115511571
Als de paarden langer buiten staan, zou de keus voor mij snel gemaakt zijn. :Y
pi_115515991
Ja stiekem heb ik de keus ook al gemaakt, maar vindt het lastig om het nieuws te regen ;)
Ik ga komend weekend nog eens bij de andere stal kijken en vragen hoeeel plek ze nog hebben
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')