Als het een zweer is, moeten juist de ijzers eraf. Je hebt geen idee waar deze zou kunnen uitbreken namelijk.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 11:48 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
nja wat is het verschil tussen kreupel lopen en heel gevoelig lopen om zijn hoeven te ontlasten?
de hoef waar een hele lichte pols in te voelen was was de hoef waar een stukje uit was en waar de rest van de hoef ook erg kort door is nu. De andere hoef is veel minder/ niet gevoelig.
De smid die ik heb is de staleigenaar...een andere smidt op het terrein is niet echt een optie.
En ik geloof ook niet dat hij perse van de ijzers is hoor. sterker nog de meeste van hun ponys lopen zonder ijzers en alleen de ponys waar het niet bij ging lopen op ijzers.
Maar, als ik er nu ijzers onder laat slaan, en het is wel een hoefzweer, zou het dan nog steeds zichtbaar moeten zijn aan zijn lopen? of kan het zijn dat je et dan niet meer ziet?
Heb je geen paardenkliniek met hoefsmid in de buurt? Meestal is de hoefsmid daar niet (veel) duurder dan een hoefsmid die langs komt.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 12:39 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
zoals ik al zei de staleigenaar is smid, ik kan er niemand anders bij halen...
hooguit de veearts
Waarom kan dat niet? Ben je verplicht zijn diensten af te nemen of zo?quote:Op donderdag 4 oktober 2012 12:39 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
zoals ik al zei de staleigenaar is smid, ik kan er niemand anders bij halen...
hooguit de veearts
Sorry dat ik mijn twijfels heb bij een smid die meteen naar de ijzers grijpt zonder eerst een mogelijke oorzaak te zoeken.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 12:58 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
nee helaas..wel een kliniek, maar geen hoefsmid. Het is trouwens de veearts die bij ons op stal komt van diezelfde kliniek.
Deze smid vragen de hoef te onderzoeken kan ik uiteraard wel doen.
zal hem straks gelijk vragen ernaar te kijken.
zo gek is dat niet hoor dat ze op stallen waar ze eigen instructeurs of hoefsmeden of wat dan ook hebben liever niemand anders zien
En daar ga ik ook niet over in discussie, het is een goede smid die enorm veel klanten heeft en zijn vak goed verstaat
Donderdag was de bak al redelijk nat, en sindsdien heeft het meer geregeend dan dat het droog was zo ongeveer...quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 19:10 schreef slangpie het volgende:
het zit ons ook altijd tegen, afgelopen zomer aantal rubrieken moeten aflassen vanwege overvloedige regenval bij ons zomerconcours, hebben we dat naar dit weekend verplaatst, en wat denk je? afgelastalleen de dressuur nog naar binnen kunnen verplaatsen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een bejaarde taart van 22 en een jonge god van 3,5![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |