Ja, maar je word er zo winderig van.quote:Op zondag 15 juli 2012 23:56 schreef Jian het volgende:
Zou dat nou nog een beetje te happen zijn, witte haai?
Zijn die niet alleen bezig met walvissen?quote:
Ze heten toch geen Whale-Sheperd?quote:Op maandag 16 juli 2012 08:41 schreef Hathor het volgende:
[..]
Zijn die niet alleen bezig met walvissen?
Dat vroeg ik me ook net af, smaakt het een beetje?quote:Op zondag 15 juli 2012 23:56 schreef Jian het volgende:
Zou dat nou nog een beetje te happen zijn, witte haai?
Ik hoef überhaupt al niet zo nodig de zee in, maar om dan ook nog op een plek waar al bekend is dat er veel haaien zitten en het strand dichtgegooid is, te gaan surfen.... mij niet gezien hoorquote:Op maandag 16 juli 2012 09:56 schreef Ulx het volgende:
Een haai maakt geen jacht op mensen. Maar ja, een surfplank van onderaf gezien lijkt wel op een flinke zeeleeuw. Dus doet zo'n dier HAP.
Oplossing: Niet surfen.
Hier staat dat hij 4-5 meter zou zijn:quote:Op zondag 15 juli 2012 12:30 schreef Brentmeister het volgende:
9 meter?! Dat is een hele behoorlijke.
[ afbeelding ]
Deze zou 6.4 meter zijn.
Een haai maakt geen jacht op mensen omdat er in zijn jachtgebied normaal gesproken geen mensen voorkomen. Nu hij door overbevissing gedwongen word dichter bij de kust te jagen, zullen er veel vaker mensen binnen zijn jachtgrenzen zijn, en zullen ze gewoon op de menukaart gezet worden. Het is voor een great white sowieso niet meer als een tussendoortje.quote:Op maandag 16 juli 2012 09:56 schreef Ulx het volgende:
Een haai maakt geen jacht op mensen. Maar ja, een surfplank van onderaf gezien lijkt wel op een flinke zeeleeuw. Dus doet zo'n dier HAP.
Oplossing: Niet surfen.
Ik heb eerlijk gezegd nog nooit gehoord dat ze zo'n lengte kunnen halen, de grootste exemplaren zijn meestal 6 a 6,5 meter. 9 meter doet bijna denken aan een jonge megalodon.quote:Op maandag 16 juli 2012 11:12 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Hier staat dat hij 4-5 meter zou zijn:
http://www.stuff.co.nz/wo(...)rk-attack-near-Perth
Geen idee hoe het AD aan 9 meter komt (hun bron, hln.be vermeldt ook niks)
Yahoo zegt dan weer "up to 26 feet long", wat max. 8 meter zou zijn.
http://ph.news.yahoo.com/(...)surfer-29987689.html
9 meter zou een sensatie zijn, een zeldzaamheid nog nooit vastgelegd op foto of film. Die gaan ze echt niet kapot schieten voor een door midden gebeten suffertje surfertje. Dat beest als levende attractie op foto of film levert bergen geld op!quote:Op maandag 16 juli 2012 12:40 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik heb eerlijk gezegd nog nooit gehoord dat ze zo'n lengte kunnen halen, de grootste exemplaren zijn meestal 6 a 6,5 meter. 9 meter doet bijna denken aan een jonge megalodon.
Nou, leg eens uit hoe de natuur volgens jou dan in elkaar zit?quote:Op zondag 15 juli 2012 12:08 schreef Hypo666crisy het volgende:
[..]
Jij snapt nog niet hoe de natuur in elkaar zit?
Waarom zijn deze mensen volgens jou dan zo dom?quote:Op zondag 15 juli 2012 12:16 schreef Hypo666crisy het volgende:
Zoals gezegd zitten er op het forum een aantal zeer domme mensen, maar dat verwacht je ook
Zit ik stiekem op fok en dan krijg ik jouw lamlul post voor me ogen en zak ik met betraande ogen onder me desk.quote:Op zondag 15 juli 2012 12:31 schreef boem-dikkie het volgende:
Al die mensen ook die daar niet mee kunnen omgaan. Het enige wat je moet doen is hem flink in zijn kieuwen grijpen en dan zijn neus naar je knie toe trekken. Als de haai een beetje momentum opbouwt om jou te pakken kun je dat gebruiken en knak je zo zijn hele hoofd van z'n romp.
Mensen die dit niet weten.
Als je em dan toch gaat vangen, eet em dan ook op inderdaad.quote:Op maandag 16 juli 2012 16:10 schreef Ulx het volgende:
Trouwes, mochten ze dit beest vangen vind ik wel dat ze hem moeten opeten.
Bij het AD zijn de journalisten over het algemeen net iets slimmer dan hun lezers maar niet veel, die denken daardoor dat ze hun lezers alles wijs kunnen maken maar erg snugger zijn ze nog steeds niet. Ik heb thuis toevallig een muur van meter lang, en als me voorstel dat daar over de volle breedt een vis tegen aanligt dan hebben we het niet over een witte haai maar over een walvishaai.quote:Op maandag 16 juli 2012 11:12 schreef wikwakka2 het volgende:
Geen idee hoe het AD aan 9 meter komt (hun bron, hln.be vermeldt ook niks)
Zo'n jongenquote:Op maandag 16 juli 2012 16:12 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Bij het AD zijn de journalisten over het algemeen net iets slimmer dan hun lezers maar niet veel, die denken daardoor dat ze hun lezers alles wijs kunnen maken maar erg snugger zijn ze nog steeds niet. Ik heb thuis toevallig een muur van meter lang, en als me voorstel dat daar over de volle breedt een vis tegen aanligt dan hebben we het niet over een witte haai maar over een walvishaai.
En eentje waar je als surfer weinig van te vrezen hebt.quote:Op maandag 16 juli 2012 16:14 schreef Brentmeister het volgende:
[..]
Zo'n jongen
Gemiddeld 8 meter, langste 15 meter.
Ik zie niet hoe bij het bij een van beide op kwaliteit zou aankomen.quote:Op maandag 16 juli 2012 16:13 schreef Pietverdriet het volgende:
AD ligt ver achter de Telegraaf als het op kwaliteit aankomt
Schijnen ze toch niet goed tegen te kunnen. Het record is blijkbaar 198 dagen in gevangenschap.quote:Op maandag 16 juli 2012 17:01 schreef theguyver het volgende:
... wat trouwens ook appart is een witte haai hebben ze nog nooit in gevangenschap kunnen houden :p
Ach, het is ook onzin natuurlijk, zo'n haai in een aquarium. Ga met je surfplank naar Australie en met een beetje geluk zie je zo'n beest ineens van heel dichtbij.quote:Op maandag 16 juli 2012 17:07 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
Schijnen ze toch niet goed tegen te kunnen. Het record is blijkbaar 198 dagen in gevangenschap.
Bij vele pogingen hebben ze het slechts een week of wat volgehouden.quote:Op maandag 16 juli 2012 17:07 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
Schijnen ze toch niet goed tegen te kunnen. Het record is blijkbaar 198 dagen in gevangenschap.
Kom er nu achter dat een orka een zwaardwalvis isquote:Op dinsdag 17 juli 2012 10:17 schreef Ulx het volgende:
Wat ook schijnt te kunnen is zorgen dat een groep zwaardwalvissen in de buurt zwemt. Die happen nog wel eens een witte haai doormidden.
Beetje te warm daar voor die soort wellicht?quote:Op dinsdag 17 juli 2012 10:17 schreef Ulx het volgende:
Wat ook schijnt te kunnen is zorgen dat een groep zwaardwalvissen in de buurt zwemt. Die happen nog wel eens een witte haai doormidden.
quote:Op dinsdag 17 juli 2012 12:03 schreef Hathor het volgende:
[..]
Beetje te warm daar voor die soort wellicht?
wie weet verschillen we niet zo erg qua smaak.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 13:13 schreef PeeJay1980 het volgende:
Ach, een haai vergist zich wel eens. Daarom blijft het vaak bij een enkele beet. Dan heeft de haai ook al geproefd dat het geen zeehondje was
Denk het niet, zwemmers worden gebeten, niet opgegeten, zeehonden worden hap hap opgegeten. Een haai is nieuwsgierig, en zijn enige manier op te kijken wat iets is, is door er in te bijten.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 13:37 schreef theguyver het volgende:
[..]
wie weet verschillen we niet zo erg qua smaak.
Dat heb ik wel eens gelezen inderdaad,maar dat blijkt dan toch meestal een geval van een beetje uit de juiste richting zijn gedwaald, er zit nou niet bepaald veel natuurlijk voedsel voor een haai van die omvang in de Noordzee. Er zijn ook wel eens Hondshaaien gezien in de Noordzee, en ook die komen daar normaal gesproken niet voor. Er zijn 7 haaisoorten die normaal gesproken in de Noordzee voorkomen, maar dat zijn over het algemeen kleinere, relatief ongevaarlijke soorten.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 13:48 schreef Pietverdriet het volgende:
Trouwens, de witte haai komt ook gewoon in de Noordzee voor. En voor de Engelse kust zijn ook zwemmers aangevallen
http://www.guardian.co.uk/world/2004/dec/19/australia.theobserver
quote:Op dinsdag 17 juli 2012 13:47 schreef Hathor het volgende:
Ja vreemd is dat...als ik een surfplank zie krijg ik ook meteen zin in een worstebroodje.
Op een diëet van bruinvis kan een haai prima overleven.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 13:54 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dat heb ik wel eens gelezen inderdaad,maar dat blijkt dan toch meestal een geval van een beetje uit de juiste richting zijn gedwaald, er zit nou niet bepaald veel natuurlijk voedsel voor een haai van die omvang in de Noordzee. Er zijn ook wel eens Hondshaaien gezien in de Noordzee, en ook die komen daar normaal gesproken niet voor. Er zijn 7 haaisoorten die normaal gesproken in de Noordzee voorkomen, maar dat zijn over het algemeen kleinere, relatief ongevaarlijke soorten.
quote:Op dinsdag 17 juli 2012 13:48 schreef Pietverdriet het volgende:
Trouwens, de witte haai komt ook gewoon in de Noordzee voor. En voor de Engelse kust zijn ook zwemmers aangevallen
http://www.guardian.co.uk/world/2004/dec/19/australia.theobserver
Blijf dan ook maar weg van rivieren, er kan wel eens een Bullshark in rondhangen, en dat zijn van alle soorten zo'n beetje de meest chagrijnige types.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 14:17 schreef theguyver het volgende:
[..]DUDE ... ok ga niet meer surfen op de noordzee of met mijn bootje de plomp op!
Bull shark:quote:Op dinsdag 17 juli 2012 14:47 schreef Hathor het volgende:
[..]
Blijf dan ook maar weg van rivieren, er kan wel eens een Bullshark in rondhangen, en dat zijn van alle soorten zo'n beetje de meest chagrijnige types.
yup, die ken ik nog van Discovery of Animal Planet, weet niet meer precies.quote:
Bokito heeft levenslang gekregen... Maar dat is logisch, want in NL kennen we de doodstraf niet en het was ook geen moord...quote:Op zondag 15 juli 2012 12:33 schreef boyv het volgende:
Die vrouw die door Bokito is aangevallen vind je zeker ook zielig.
quote:Op dinsdag 17 juli 2012 14:47 schreef Hathor het volgende:
[..]
Blijf dan ook maar weg van rivieren, er kan wel eens een Bullshark in rondhangen, en dat zijn van alle soorten zo'n beetje de meest chagrijnige types.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |