Het verhaal gaat dat surfers worden aangevallen als ze naar de zee peddelen omdat dat van onderen op een zeehond zou lijken.quote:Op zondag 15 juli 2012 13:10 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Maat het gebeurt toch zelden dat er mensen worden gedood door haaien? Ze vallen niet snel mensen aan, helaas zijn de melding allemaal hetzelfde. Signalement: haai, 9 meter lang. Wel sneu, maar ook wel begrijpelijk.
Verder is het al een tijdje bekend dat mensen een bedreiging zijn voor de aarde, heb dus zeker begrip voor jullie reacties. Wij pompen olie uit de grond (verzakking grond), roeien diersoorten uit (voor eigen gewin), vissen de zeeën leeg (om ons buikje te vullen) en nog veel meer. Geen zorgen, we zullen heus wel leren van onze fouten. Kwaadschiks of goedschiks. Ooit!!
Gezien. Mooie beesten. Wist niet dat het een zeegebied betrof waar haaien zo aanwezig zijn. Ach, wie weet zullen ze leren van de zoveelste dode. Het heeft in ieder geval aardig wat publiciteit gekregen. Helaas met vijf doden en een dode haai.quote:Op zondag 15 juli 2012 13:16 schreef klaaskippegaas het volgende:
[..]
Het verhaal gaat dat surfers worden aangevallen als ze naar de zee peddelen omdat dat van onderen op een zeehond zou lijken.
Verder gaat het in de link die ik hier plaats over een haai van 5 meter.
http://nos.nl/op3/artikel(...)eer-surfer-dood.html
Kijk ook even dat filmpje.
Die surfer zet vrijwillig zijn leven in de waagschaal door zich in dat water te begeven, geen medelijden mee. Je gaat toch ook niet een potje lopen voetballen naast een troep leeuwen?quote:Op zondag 15 juli 2012 12:06 schreef Jellereppe het volgende:
Zielig voor Brutus? Hoe zit het met de familie van de jonge surfer en de andere overledenen? Dat is zeker niet zielig?
Ja, dat is mij na al die reacties wel duidelijk.quote:Op zondag 15 juli 2012 13:27 schreef Hathor het volgende:
[..]
Die surfer zet vrijwillig zijn leven in de waagschaal door zich in dat water te begeven, geen medelijden mee. Je gaat toch ook niet een potje lopen voetballen naast een troep leeuwen?
Mijn excuus, had het alleen tot jouw reactie gelezen, de rest komt nog wel.quote:Op zondag 15 juli 2012 13:28 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Ja, dat is mij na al die reacties wel duidelijk.
Zo dacht ik eerst ook.quote:Op zondag 15 juli 2012 13:31 schreef HostiMeister het volgende:
Godverdomme is dit het wakker dier forum ofzo?
Gewoon doodmaken, dat kom anders toch niet meer goed.
Nou en? Beest eet mensen op, wij staan bovenin de voedselketen. Dus beest moet weg, zo simpel kan het zijn.quote:Op zondag 15 juli 2012 13:35 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Zo dacht ik eerst ook.Helaas is tot mijn grijze massa doorgedrongen dat het een leefgebied betreft van de haai. Notabene wij mensen hebben hun leefgebied leeggevist, waardoor ze dichterbij huis naar eten komen zoeken.
Zijn er maar een paar honderd van over, beschermde diersoort las ik net. Wij mensen moeten gewoon meer respect hebben voor de aarde, dat hebben we verre van af. Als wij maar onze buikje kunnen vullen, onze zakken kunnen vullen etcetera. Op een dag zal er zo weinig tot niks over zijn. Als je daarna pas gaat nadenken over wat je gedaan hebt met de aarde is het al te laat, kerel.quote:Op zondag 15 juli 2012 13:36 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Nou en? Beest eet mensen op, wij staan bovenin de voedselketen. Dus beest moet weg, zo simpel kan het zijn.
Euh, in Australië weten mensen donders goed wat ze doen, dus deze haai verdient het niet gedood te worden.quote:Op zondag 15 juli 2012 12:06 schreef Jellereppe het volgende:
Zielig voor Brutus? Hoe zit het met de familie van de jonge surfer en de andere overledenen? Dat is zeker niet zielig?
Een paar honderd? Waar lees je dat? Kan het hier niet vinden.quote:Op zondag 15 juli 2012 13:38 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Zijn er maar een paar honderd van over, beschermde diersoort las ik net. Wij mensen moeten gewoon meer respect hebben voor de aarde, dat hebben we verre van af. Als wij maar onze buikje kunnen vullen, onze zakken kunnen vullen etcetera. Op een dag zal er zo weinig tot niks over zijn. Als je daarna pas gaat nadenken over wat je gedaan hebt met de aarde is het al te laat, kerel.
Er werd hier over gesproken in dit topic. Heb het even voor de zekerheid voor je opgezocht. Volgens dit artikel (2011) zijn er maar 219 witte haaien in leven.quote:Op zondag 15 juli 2012 13:42 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Een paar honderd? Waar lees je dat? Kan het hier niet vinden.
quote:Op zondag 15 juli 2012 12:39 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Het was de vijfde dode, niet de eerste dode, ze hebben zeker wel geduld gehad met de haai, maar dit was klaarblijkelijk de druppel die de emmer deed overlopen.
Hem afmaken zal dan ook niet zijn om het beest de straf te geven die het verdient maar om het gebied veiliger te maken voor recreanten.quote:Op zondag 15 juli 2012 12:16 schreef controlaltdelete het volgende:
Ik ben ook voor de haai. Als je toch weet dat er in die zee haaien voorkomen dan zou ik niet gaan surfen iig, dan vraag je om problemen want je weet dat witte haaien mensen kunnen aanvallen. Die haai kan er niets aan doen dat ie zo is.
Ik heb al ingezien dat de mens fout zit door hun leefgebied te betreden. Lees voortaan het hele topic, wil je.quote:Op zondag 15 juli 2012 13:49 schreef Ritsuka.x.Soubi het volgende:
[..]
Geduld gehad.
Ze hebben tegen die haai gezegd ''foei, ga weg!''
Of je leest en concludeert dat dit aantal alleen geschat is voor het watergebied voor de kust van centraal-californië.quote:Op zondag 15 juli 2012 13:44 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Er werd hier over gesproken in dit topic. Heb het even voor de zekerheid voor je opgezocht. Volgens dit artikel (2011) zijn er maar 219 witte haaien in leven.
http://www.ad.nl/ad/nl/55(...)ige-witte-haai.dhtml
http://www.wnf.nl/nl/bibliotheek/?act=dierenbieb.details&dierid=9
Ja, dat las ik. Wel een gebied waar de meeste witte haaien in voorkomen.quote:Op zondag 15 juli 2012 14:08 schreef NDAsilenced het volgende:
Wie heeft er een blik hippies opengetrokken?
[..]
Of je leest en concludeert dat dit aantal alleen geschat is voor het watergebied voor de kust van centraal-californië.
Straattaal? Jaa.. daar doe ik niet aan..quote:
Ik wel, vooral in mijn jonge jaren was dat het geval. Helaas wordt iedereen een dagje ouder en gaat dan over tot de orde van de dag.quote:Op zondag 15 juli 2012 14:12 schreef Ritsuka.x.Soubi het volgende:
[..]
Straattaal? Jaa.. daar doe ik niet aan..
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |