abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114224389
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 12:06 schreef Jellereppe het volgende:
Zielig voor Brutus? Hoe zit het met de familie van de jonge surfer en de andere overledenen? Dat is zeker niet zielig?
dan moet je niet surfen in een gebied met haaien
haaien zijn mooie beesten die niks fout doen
pi_114224412
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 12:21 schreef NDAsilenced het volgende:
arghgg

Dit is een haai die een patroon in zijn gedrag heeft ontwikkeld, namelijk die makkelijk hap mensenvlees dichtbij kust.
Dat is gevaarlijk, dat moet je niet hebben. Hetzelfde geldt ook voor beren in het wild die een aantal keer de mensenwereld zijn binnengelopen, die worden ook gewoon neergeschoten, dat is normaal beleid.

Er word niet gezegd, dood alle haaien, maar dood deze specifieke haai.
Ben ik het ook wel mee eens hoor.

Neemt niet weg dat dit in eerste instantie veroorzaakt wordt doordat de mens zijn 'leefgebied' met de dag blijft uitbreiden, en alles wat op zijn pad komt wordt afgeschoten.
  zondag 15 juli 2012 @ 12:39:43 #28
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_114224444
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 12:38 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

dan moet je niet surfen in een gebied met haaien
haaien zijn mooie beesten die niks fout doen
Het was de vijfde dode, niet de eerste dode, ze hebben zeker wel geduld gehad met de haai, maar dit was klaarblijkelijk de druppel die de emmer deed overlopen.
pi_114224475
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 12:36 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Bokito erbij halen. De vrouw keek hem recht in zijn ogen aan, dat is erg intimiderend voor gorilla's. Geen idee of het normaal is voor haaien om mensen aan te vallen, maar je hoort het niet vaak, dus het lijkt mij dat dit een apart geval is onder de haaien. Ze mogen hem van mij gerust vangen en dat gaat ook gebeuren.
Ja en die surfer die het territorium van de haai binnenviel met zijn surfboard stond helemaal in zijn recht.

Lekker onwetend doen en tussen de haaien gaan zwemmen, en dan janken en ze afknallen als er iemand wordt opgegeten.
  zondag 15 juli 2012 @ 12:40:34 #30
377249 Seksgod_beta_v1
De weg is saai.
pi_114224476
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 12:39 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Het was de vijfde dode, niet de eerste dode, ze hebben zeker wel geduld gehad met de haai, maar dit was klaarblijkelijk de druppel die de emmer deed overlopen.
Ja als een goed gesprek niet helpt....

:')
You thought you were a hustler, a boy that was rude. But now you're in the dirt...
  zondag 15 juli 2012 @ 12:43:50 #31
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_114224575
quote:
14s.gif Op zondag 15 juli 2012 12:40 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:

We hebben het 'm vier keer gezegd! Wie niet luisteren wil ...
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_114224607
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 12:30 schreef Brentmeister het volgende:
9 meter?! Dat is een hele behoorlijke.

[ afbeelding ]

Deze zou 6.4 meter zijn.
Zoiets moet je toch koesteren en niet afschieten :'( . Ze kunnen hem ook opsporen en taggen.
pi_114224630
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 12:45 schreef Devv het volgende:

[..]

Zoiets moet je toch koesteren en niet afschieten :'( . Ze kunnen hem ook opsporen en taggen.
Dit
  zondag 15 juli 2012 @ 12:46:23 #34
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_114224638
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 12:40 schreef boyv het volgende:

[..]

Ja en die surfer die het territorium van de haai binnenviel met zijn surfboard stond helemaal in zijn recht.

Lekker onwetend doen en tussen de haaien gaan zwemmen, en dan janken en ze afknallen als er iemand wordt opgegeten.
Het grote probleem is dat ze de autoriteiten niet wisten dat er een haai was, anders hadden ze wel eerder actie ondernomen. Helaas is het de vijfde dode en is er al toestemming gegeven om het dier om te brengen. Dit dier is sowieso apart, nooit vernomen dat een haai zomaar mensen aanvalt, of heel zelden, laat staan 5 mensen.

quote:
14s.gif Op zondag 15 juli 2012 12:40 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:

[..]

Een gesprek? :{w Nee, de surfers hadden melding moeten maken van de haai, dan hadden ze het gebied afgezet, of de haai proberen te verdrijven. Na de vijfde dode zijn ze het echt zat, aangezien het een beschermde diersoort is. Begrijpelijk, de familieleden zullen ook ontroostbaar zijn.
  zondag 15 juli 2012 @ 12:48:15 #35
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_114224688
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 12:30 schreef Brentmeister het volgende:
9 meter?! Dat is een hele behoorlijke.

[ afbeelding ]

Deze zou 6.4 meter zijn.
Zie je foto nu pas. Mooi dier. :)
  zondag 15 juli 2012 @ 12:49:07 #36
377249 Seksgod_beta_v1
De weg is saai.
pi_114224704
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 12:46 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Het grote probleem is dat ze de autoriteiten niet wisten dat er een haai was, anders hadden ze wel eerder actie ondernomen. Helaas is het de vijfde dode en is er al toestemming gegeven om het dier om te brengen. Dit dier is sowieso apart, nooit vernomen dat een haai zomaar mensen aanvalt, of heel zelden, laat staan 5 mensen.
Nergens staat dat het 5 keer om dezelfde haai ging overigens...

quote:
Een gesprek? :{w Nee, de surfers hadden melding moeten maken van de haai, dan hadden ze het gebied afgezet, of de haai proberen te verdrijven. Na de vijfde dode zijn ze het echt zat, aangezien het een beschermde diersoort is. Begrijpelijk, de familieleden zullen ook ontroostbaar zijn.
Ehhh... ja....

Beschermde diersoort. Lekker laten gaan dus. Ga je maar een paar daagjes niet surfen. Zoals iemand anders al zei kun je het ook op een andere manier aanpakken.
You thought you were a hustler, a boy that was rude. But now you're in the dirt...
pi_114224738
quote:
14s.gif Op zondag 15 juli 2012 12:26 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Dat is meer dan zat. Aangezien TS mij dom noemt, kaats ik de bal even hard terug, maar je hebt uiteraard gelijk, maar ik zeg niet dat ze alle haaien moeten doden, alleen dit specifieke geval.
Ik snap de reactie wel, daar niet van .. en ja, het is uiteraard ook zielig voor de slachtoffers en hun nabestaanden, maar laten we eerlijk blijven, als je weet dat er in de wateren voor de kust een gevaarlijke haai rondzwemt die mensen aanvalt en je gaat toch het water in en biedt jezelf bij wijze van spreken aan op een presenteerblaadje, dan vraag je er toch om? We hebben de soort al bijna uitgeroeid, en bij hun natuurlijke prooidieren hebben we ook flink huis gehouden, het ligt in de lijn van de verwachtingen dat zo'n haai dan op het lekker hapje afkomt dat zichzelf daar zo gretig aanbiedt. En wat doen wij dan? Sluiten we dat kustgebied af, verbieden we mensen verder dan x meter uit de kust te gaan tot het dier verder is getrokken want hier is niets te halen? Nee hoor, we kiezen voor het toerisme, onze eigen inkomsten, we hebben zoals gewoonlijk niet genoeg aan ons eigen territorium, aan land, we moeten dat van het beest ook nog hebben, oftewel, het beest moet dood ..
pleased to meet you
pi_114224818
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 12:46 schreef Jellereppe het volgende:
De strekking is dus dat het uiteraard veel belangrijker is dat mensen daar kunnen surfen, dan dat daar vissen mogen leven.

^O^ ^O^ ^O^ ^O^ ^O^ ^O^ right ^O^ ^O^ ^O^ ^O^ ^O^
  zondag 15 juli 2012 @ 12:54:43 #39
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_114224864
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 12:50 schreef moussie het volgende:

[..]

Ik snap de reactie wel, daar niet van .. en ja, het is uiteraard ook zielig voor de slachtoffers en hun nabestaanden, maar laten we eerlijk blijven, als je weet dat er in de wateren voor de kust een gevaarlijke haai rondzwemt die mensen aanvalt en je gaat toch het water in en biedt jezelf bij wijze van spreken aan op een presenteerblaadje, dan vraag je er toch om? We hebben de soort al bijna uitgeroeid, en bij hun natuurlijke prooidieren hebben we ook flink huis gehouden, het ligt in de lijn van de verwachtingen dat zo'n haai dan op het lekker hapje afkomt dat zichzelf daar zo gretig aanbiedt. En wat doen wij dan? Sluiten we dat kustgebied af, verbieden we mensen verder dan x meter uit de kust te gaan tot het dier verder is getrokken want hier is niets te halen? Nee hoor, we kiezen voor het toerisme, onze eigen inkomsten, we hebben zoals gewoonlijk niet genoeg aan ons eigen territorium, aan land, we moeten dat van het beest ook nog hebben, oftewel, het beest moet dood ..
Ja, klopt dat je er dan om vraagt. De surfers hebben er geen melding van gemaakt, dan had het niet eens bij 5 doden hoeven te blijven, dan was er maar 1 dode te betreuren geweest. Gelijk actie ondernemen en het dier vangen en een stuk verder vrijlaten is ook een oplossing. Waarschijnlijk gaan ze tot de actie over om zo de familieleden te troosten en te laten zien dat ze aan hun denken. Niks meer aan te doen. Gelukkig is het een beschermde diersoort en besteden ze miljoenen aan onderzoek. Niet slecht, toch? Begrijp je frustratie.
pi_114224928
Ik ga zo in het weiland alle koeien afschieten omdat ik wil voetballen gnagna
  zondag 15 juli 2012 @ 12:58:08 #41
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_114224965
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 12:56 schreef boyv het volgende:
Ik ga zo in het weiland alle koeien afschieten omdat ik wil voetballen gnagna
Als er een koe is die jou opeet als je daar rondloopt word die inderdaad afgemaakt.
  zondag 15 juli 2012 @ 12:58:23 #42
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_114224971
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 12:53 schreef boyv het volgende:

[..]

De strekking is dus dat het uiteraard veel belangrijker is dat mensen daar kunnen surfen, dan dat daar vissen mogen leven.

^O^ ^O^ ^O^ ^O^ ^O^ ^O^ right ^O^ ^O^ ^O^ ^O^ ^O^
Nee, dat zeg ik niet. De haai was op jacht vlakbij de kust. Ze hadden er gewoon melding van moeten maken, dan hadden ze het dier niet gedood. Nu gaan ze dat echt wel doen.
pi_114225012
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 12:39 schreef Jellereppe het volgende:

Op de radio vertelde men dat het onmogelijk is om vast te stellen welke haai mensen opvreet.
Ik denk dan ook meer dat het doden van "de" haai van de sector afkomt die afhankelijk is van toeristen.
pi_114225024
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 12:58 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Als er een koe is die jou opeet als je daar rondloopt word die inderdaad afgemaakt.
en anders ook wel
  zondag 15 juli 2012 @ 13:01:11 #45
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_114225069
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 12:59 schreef klaaskippegaas het volgende:

[..]

Op de radio vertelde men dat het onmogelijk is om vast te stellen welke haai mensen opvreet.
Ik denk dan ook meer dat het doden van "de" haai van de sector afkomt die afhankelijk is van toeristen.
Ah, een nieuw feitje voor mij, dat ze niet kunnen vaststellen welke haai het was. Nou ja, laten we het zo positief mogelijk inzien. Een haai zal het onderspit delven, verder is het een beschermde diersoort. :{
pi_114225138
Arme brutus ;(
pi_114225176
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 13:01 schreef Jellereppe het volgende:

Ah, een nieuw feitje voor mij, dat ze niet kunnen vaststellen welke haai het was. Nou ja, laten we het zo positief mogelijk inzien. Een haai zal het onderspit delven, verder is het een beschermde diersoort. :{
Het stikt daar van de haaien en hoe lager je komt hoe groter ze zijn.
Bij Perth en Tasmanie worden dan ook de meeste mensen aangevallen.

Maar dat weet men en men gaat daar gewoon mee om want het is niet het enige gevaar in de zee zoals daar zijn stingers en zeeslangen en op het land is ook altijd het gevaar van giftige spinnen en slangen en krokodillen.
pi_114225186
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 12:59 schreef klaaskippegaas het volgende:

[..]

Als dit waar is gaan ze dus gewoon het grootste exemplaar dat ze daar kunnen vinden afschieten.
pi_114225208
Nog een leuk weetje overigens; haaien eten vlees.
  zondag 15 juli 2012 @ 13:10:53 #50
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_114225358
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 13:05 schreef klaaskippegaas het volgende:

[..]

Het stikt daar van de haaien en hoe lager je komt hoe groter ze zijn.
Bij Perth en Tasmanie worden dan ook de meeste mensen aangevallen.

Maar dat weet men en men gaat daar gewoon mee om want het is niet het enige gevaar in de zee zoals daar zijn stingers en zeeslangen en op het land is ook altijd het gevaar van giftige spinnen en slangen en krokodillen.
Maat het gebeurt toch zelden dat er mensen worden gedood door haaien? Ze vallen niet snel mensen aan, helaas zijn de melding allemaal hetzelfde. Signalement: haai, 9 meter lang. Wel sneu, maar ook wel begrijpelijk.

Verder is het al een tijdje bekend dat mensen een bedreiging zijn voor de aarde, heb dus zeker begrip voor jullie reacties. Wij pompen olie uit de grond (verzakking grond), roeien diersoorten uit (voor eigen gewin), vissen de zeeën leeg (om ons buikje te vullen) en nog veel meer. Geen zorgen, we zullen heus wel leren van onze fouten. Kwaadschiks of goedschiks. Ooit!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')