abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 16 juli 2012 @ 00:56:45 #276
189963 nubreektmijnklomp
vindt klompen eigenlijk kut
pi_114256168
quote:
1s.gif Op maandag 16 juli 2012 00:24 schreef Luco het volgende:

[..]

Dank je. Geen normale discussie te vinden, iedereen is op zn pik getrapt bij het eerste argument tegen hun stelling, iedereen kruipt meteen hun eigen stelling van Amsterdam in. Luister eens naar de ander en denk na voor je je kanonnen tevoorschijn haalt.
Een discussie zonder feiten tussen supporters van 2 rivaliserende clubs. Beetje onmogelijk om zo een degelijke discussie op gang te krijgen.
mijn klomp is gebroken.
JAALLAAALLAAA Ajax!
  maandag 16 juli 2012 @ 01:02:42 #277
334746 The_Groove
And cricket is the winner
pi_114256347
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 00:20 schreef Luco het volgende:
2 pagina's besluit ik weer eens mee te lezen na me een tijd kapot te hebben geërgerd aan het niveau en de manier van discussiëren hier. Niks veranderd merk ik. Godverdomme, wat een kinderachtig gezeik hier zeg.
Met PSV'ers valt pertinent niet te discussieren op Fok. Er zijn genoeg Ajax topics met een goed niveau, zelfs tot discussies met Feyenoorders aan toe. Zodra PSV dit topic bezoekt komt er een soort hersenkronkel te voorschijn bij die gasten en hele simpele straight-forward dingen zijn dan gewoon te moeilijk voor ze. Ja dan krijg je dit soort langdradige kinderachtige discussies.

(Sorry voor eventuele spelfouten, zit op mobiel)
So confused when you're lost in the groove
  Redactie Games maandag 16 juli 2012 @ 01:05:06 #278
140137 Wessiej
A.F.C.A.
pi_114256427
MikeVerweij twitterde op maandag 16-07-2012 om 01:00:49 Vandaag in De #Telegraaf het laatste transfernieuws over #Ajax met een opvallende 'uitgaande' transfer reageer retweet
Altijd dat wazige :P
.....Kennedy
  maandag 16 juli 2012 @ 01:06:36 #279
334746 The_Groove
pi_114256477
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 01:05 schreef Wessiej het volgende:
MikeVerweij twitterde op maandag 16-07-2012 om 01:00:49 Vandaag in De #Telegraaf het laatste transfernieuws over #Ajax met een opvallende 'uitgaande' transfer reageer retweet
Krantjes verkopen heet dat.

Naja ben benieuwd. Als het Anita ofzo was geweest hadden we dat al wel gehoord.
  Redactie Games maandag 16 juli 2012 @ 01:10:47 #280
140137 Wessiej
A.F.C.A.
pi_114256592
Staat ook tussen aanhalingstekens dus zal wel iets geks zijn.
.....Kennedy
pi_114256707
Janssen naar Vitesse ofzo. ^O^
  Redactie Games maandag 16 juli 2012 @ 01:15:06 #282
140137 Wessiej
A.F.C.A.
pi_114256718
De waterdrager die naar Feyenoord gaat, zoiets denk ik.
.....Kennedy
  maandag 16 juli 2012 @ 01:15:23 #283
334746 The_Groove
pi_114256724
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 01:14 schreef j0rdiiii het volgende:
Janssen naar Vitesse ofzo. ^O^
Dat schoot ook door mijn hoofd!!
  maandag 16 juli 2012 @ 01:16:28 #284
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_114256751
quote:
1s.gif Op maandag 16 juli 2012 01:15 schreef The_Groove het volgende:

[..]

Dat schoot ook door mijn hoofd!!
Nee joh
pi_114256797
RikElfrink twitterde op zondag 15-07-2012 om 21:53:54 #PSV heeft #Ajax letterlijk op het laatste moment afgetroefd in de strijd om #Narsingh. Hoe het is gegaan? Morgen alles in het #ED. reageer retweet
We moeten heel wat krantjes halen morgen.
  maandag 16 juli 2012 @ 01:19:05 #286
334746 The_Groove
pi_114256813
quote:
1s.gif Op maandag 16 juli 2012 01:16 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]

Nee joh
Was niet helemaal serieus :P maar dat was in de eerste miniseconden wat ik even overwoog als optie om daarna de aanhalingstekens te zien en te denken...nah
  maandag 16 juli 2012 @ 01:19:12 #287
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_114256816
Rik is de plaatselijke anuszuiger. Die pauper is niet serieus te nemen :')
pi_114256842
De Telegraaf heeft nog meer.

MikeVerweij twitterde op maandag 16-07-2012 om 01:07:50 In De #Telegraaf leggen Theo van Duivenbode en Marc Overmars uit waarom #Ajax #Narsingh bewust heeft laten lopen en niet voor Moisander gaat reageer retweet
MikeVerweij twitterde op maandag 16-07-2012 om 01:14:44 Vandaag in De #Telegraaf: #Ajax zou door huur Muniesa alleen ruim zeven miljoen euro besparen. #nieuwbeleid. #Overmars werkt aan topselectie reageer retweet
pi_114257263
Ajax is goed bezig. Ben echt benieuwd wie de rechts buiten wordt. Triest dan Ead zegt dat Ajax is afgetroefd:)
pi_114257838
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 01:05 schreef Wessiej het volgende:
Zal wel Aissati zijn
"Ik heb nog nooit een zak geld een doelpunt zien maken"
pi_114257860
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 02:25 schreef Stiggie het volgende:

[..]

Zal wel Aissati zijn
Dat is toch niet opvallend?
pi_114257866
Ik denk verhuur van serero aan Ajax CT, vraag me niet wrm.
pi_114257907
quote:
1s.gif Op maandag 16 juli 2012 02:27 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Dat is toch niet opvallend?
Is ook subjectief. Wat is opvallend.... Hij vindt het misschien wel.
Opzich al redelijk duidelijk dat hij naar Vitesse gaat
pi_114257909
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 02:25 schreef Stiggie het volgende:

[..]

Zal wel Aissati zijn
Die is al weg, dat kan dus niet.
pi_114257920
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 02:31 schreef j0rdiiii het volgende:

[..]

Die is al weg, dat kan dus niet.
Bijna http://www.nusport.nl/ere(...)l-duidelijkheid.html
pi_114257930
quote:
Ja momenteel is hij clubloos. Staat wel tussen haakjes zie ik net, dus wie weet.
pi_114258578
quote:
Ajax let op de kleintjes

Met de overstap van Luciano Narsingh naar PSV heeft Ajax voor het eerst de consequentie aanvaard van zijn eigen nieuwe beleid. Directeur Marc Overmars bereikte met de speler op hoofdlijnen een akkoord voor vier jaar, maar liet zich niet verleiden tot het betalen van de hoofdprijs aan Heerenveen.

"We hadden het bedrag dat we maximaal wilden uitgeven bepaald. En daar zijn we niet van afgeweken”, onderstreepte commissaris Theo van Duivenbode de visie van Johan Cruijff en de eerdere woorden van Frank de Boer. „Ajax heeft voor de jeugd gekozen. De tijd dat er miljoenen en miljoenen werden uitgegeven, is voorbij”, aldus Van Duivenbode.

Jeugd krijgt kans

Van Duivenbode – zaterdag toeschouwer bij Noordwijk-Ajax (0-8) – moet tevreden hebben toegezien hoe trainer Frank de Boer het eerste uur de jeugd de kans gaf. Stefano Denswil, Mitchell Dijks, Joël Veltman, Ruben Ligeon, Jody Lukoki en Davy Klaassen toonden zonder meer aan potentie te hebben.

De ingeslagen weg is – zeker in de huidige economische crisis – lovenswaardig, maar houdt ook een risico in. Trainers en spelers worden nu eenmaal afgerekend op resultaten en fans zijn over het algemeen ongeduldig. Of Ajax met het huidige materiaal en één of twee jeugdige aankopen kan opboksen tegen PSV, AZ en FC Twente, is de vraag. En de Champions Leaguemiljoenen zijn juist (nog) zo nodig om de gaten te dichten.

Bezuinigen

Met De Boer aan het roer valt echter niet uit te sluiten dat hij het huzarenstukje van de afgelopen twee jaar herhaalt. "Met deze groep kunnen we meedoen om de titel.” Marc Overmars, directeur Voetbalzaken bij Ajax, stelde de supporters gerust. "Bezuinigingen zijn noodzakelijk, maar we zullen er alles aan doen om een topselectie te krijgen.”
quote:
"Muniesa staat open voor Ajax”

Marc Overmars hoopt morgen groen licht te krijgen voor de transfer van Marc Muniesa Martinez (20). "FC Barcelona zit dinsdag met de speler om tafel om te praten over contractverlenging. Zodra dat is geregeld, is de overstap naar Ajax bespreekbaar. En die jongen staat ervoor open. Ik zou direct telefoon uit Barcelona krijgen. Daar is nu het wachten op. We willen Muniesa één jaar huren", zegt de Directeur Voetbalzaken van de Amsterdamse club.

Frank de Boer ziet de komst van de centrale verdediger zitten. "Hij heeft heel veel wedstrijden in de Segunda Division gespeeld. Ik heb dvd’s van hem gezien. Hij heeft een goed linkerbeen en is een echte Ajax-voetballer. Als verdedigende middenvelder vond ik hem niet zo. Maar voor linksback en links centraal zou hij zeer welkom zijn als andere opties niet haalbaar blijken.”
quote:
Boerrigter snel terug verwacht

Ajax-trainer Frank de Boer verwacht Derk Boerrigter snel terug. "Deze week wordt er een nieuwe scan van zijn rug gemaakt en beslist of hij volledig kan meedoen. Derk traint heel hard, maar slaat bepaalde onderdelen nog over."

Hetzelfde geldt voor Nicolai Boilesen. "Bij lange sprints is hij nog niet ‘vrij’ in zijn hoofd", zegt De Boer. "Hij heeft drie keer een hamstringblessure gehad en daarom nemen we geen enkel risico.”

Vandaag sluit Gregory van der Wiel weer aan bij Ajax. "Niet alleen hij, maar het hele Nederlands elftal heeft een tikkie opgelopen. Na zijn vakantie kan hij vol goede moed beginnen”, aldus De Boer, die nog steeds wil dat Van der Wiel een mooie transfer maakt.
quote:
Viktor Fischer maakt indruk

Viktor Fischer (18) heeft zijn verblijf bij Ajax 1 verlengd. "Ik heb hem net verteld dat hij nog minimaal een week bij de selectie blijft”, zei Frank de Boer na het oefenduel met Noordwijk (0-8). Fischer maakt als vervanger van de nog steeds niet fitte Derk Boerrigter een goede indruk.

Al was Fischer zelf niet tevreden. "Ik speelde niet goed en heb niet gescoord”, was hij kritisch. "Maar ik ben er trots op dat ik bij de groep blijf. Hier heb ik hard voor gewerkt. Ook als Derk terug is, hoop ik een kans te krijgen.
quote:
Castillion naar Heracles

Heracles Almelo krijgt dit seizoen de beschikking over Geoffrey Castillion (21). De aanvaller wordt voor één jaar van Ajax gehuurd en is volgende zomer transfervrij.

Castillion gold bij Ajax als een groot talent, maar brak mede door blessureleed nooit door. Afgelopen seizoen kwam hij op huurbasis uit voor RKC Waalwijk. De spits verwachtte een kans te krijgen bij het eerste. Frank de Boer besloot echter dat hij zich bij Jong Ajax moest melden. In 28 competitieduels voor RKC scoorde Castillion vijf keer. Het aantal optredens in de hoofdmacht van Ajax bleef beperkt tot één.

[ Bericht 7% gewijzigd door j0rdiiii op 16-07-2012 06:04:27 ]
pi_114258686
Weinig nieuws... ED zegt dat Ajax zaterdag nog heeft geboden.
pi_114258847
Muniesa scheelt Ajax ruim zeven miljoen
Van onze speciale verslaggever

AMSTERDAM – Door vol in te zetten op het Spaanse talent Marc Muniesa Martinez (20) geeft Ajax een duidelijk signaal af. Gezien de (internationale) ervaring, leeftijd en communicatie (Nederlands) van AZ-aanvoerder Niklas Moisander stond de Fin boven aan het verlanglijstje van Frank de Boer. Maar met de calculator in de hand werd de trainer overtuigd van de (voorlopige) keuze voor Muniesa.

Voor het aantrekken van Moisander gaat Ajax ervan uit minimaal vier miljoen euro naar AZ te moeten overmaken. Bij zulke bedragen is het gebruikelijk dat een speler op zijn minst vier seizoenen tekent. En met een gemiddeld jaarsalaris van één miljoen euro bruto zou Ajax in totaal acht miljoen euro kwijt zijn. Omdat Stefano Denswil al staat te trappelen om de vaste linksbenige centrale verdediger te worden, acht Marc Overmars het verstandiger Muniesa voor één jaar te huren. Dat zou de Amsterdammers naar verwachting slechts enkele tonnen euro’s kosten. Een besparing dus van ruim zeven miljoen euro.

Ook op Luciano Narsingh werd in Amsterdam een rekensommetje losgelaten. PSV betaalt SC Heerenveen naar verluidt 4,1 miljoen euro. De Friezen verlangden van Ajax hetzelfde bedrag en een doorverkooppercentage van tien procent. En bij een eventuele volgende transfer van Narsingh zouden ook de zaakwaarnemer en speler meedelen. Voeg dat bij vier jaar salaris en het is duidelijk dat Ajax er zelfs bij doorverkoop financieel nauwelijks wijzer van zou worden. Doordat de landskampioen afstapt van de hoge loonstroken eisten Narsingh en zijn zaakwaarnemer Mino Raiola namelijk een veel lagere gelimiteerde transfersom dan de voorheen gebruikelijke 20 miljoen euro.
pi_114258850
AJAX LET OP DE KLEINTJES
• Stefano Denswil toont tegen Noordwijk aan poten-tie te hebben. FOTO: PRO SHOTS
• Niklas Moisander

AMSTERDAM – Met de overstap van Luciano Narsingh naar PSV heeft Ajax voor het eerst de consequentie aanvaard van zijn eigen nieuwe beleid. Directeur Marc Overmars bereikte met de speler op hoofdlijnen een akkoord voor vier jaar, maar liet zich niet verleiden tot het betalen van de hoofdprijs aan SC Heerenveen. „We hadden het bedrag dat we maximaal wilden uitgeven bepaald. En daar zijn we niet van afgeweken”, onderstreepte commissaris Theo van Duivenbode de visie van Johan Cruijff en de eerdere woorden van Frank de Boer. „Ajax heeft voor de jeugd gekozen. De tijd dat er miljoenen en miljoenen werden uitgegeven, is voorbij”, aldus Van Duivenbode.

De trendbreuk in Amsterdam is ingegeven door twee factoren. Ajax heeft nog steeds een veel te dure financiële huishouding. Ondanks de mooie woorden en voorzichtige pogingen van ex-directeur Rik van den Boog en voormalig president-commissaris Steven ten Have in de kosten te snijden, gingen er – de Champions Leaguemiljoenen niet meegerekend – bakken euro’s meer uit dan er binnenkwamen. Ondanks de inkomsten uit het miljoenenbal schreef Ajax onder de streep maar een kleine plus.

De nieuwe Ajax-leiding moet gruwen van de gedachte aan de 16,25 miljoen euro die voor Miralem Sulejmani werd betaald, de transfersom van 7,5 miljoen voor Dario Cvitanich en de megasalarissen van bijvoorbeeld El Hamdaoui, Cvitanich, Luque, Atouba en Sulejmani, die ver boven het in te voeren plafond (naar verluidt circa één miljoen euro bruto) liggen. De gedachte van oud-preses en voormalig president-commissaris Uri Coronel dat het kapitaal op het veld moest staan, de koopwoede van Marco van Basten en in mindere mate Martin Jol en het gat in de hand van Van den Boog zadelden Ajax met een zware erfenis op.

De belangrijkste reden voor de ommezwaai is echter dat de vermaarde jeugdopleiding weer de pijler van de club moet worden. Dat daarmee miljoenen (kunnen) worden bespaard én verdiend en het mes zodoende aan twee kanten snijdt, is meegenomen. Al beseft Van Duivenbode dat de revolutie tijd kost. „Door een nieuwe lijn op De Toekomst zullen binnen enkele jaren jeugdspelers van een nog hoger niveau doorstromen. Het kan dan sporadisch gebeuren dat je een speler verkoopt voor wie geen directe vervanger in de opleiding aanwezig is. Dan zal er een aankoop worden gedaan, maar niet meer voor gigabedragen”, aldus de commissaris. „Iedereen, inclusief de technische staf, zit wat dat betreft op één lijn.”

Het is ook de reden waarom de aandacht van ‘droomkandidaat’ Niklas Moisander werd verlegd naar Marc Muniesa Martinez (zie kader). De speler van FC Barcelona zou op huurbasis één jaar het gat moeten opvullen dat Jan Vertonghen achterlaat en maakt na één jaar weer plaats voor Stefano Denswil, aan wie een mooie toekomst wordt voorspeld en die tegen die tijd klaar moet zijn voor het eerste.

Van Duivenbode – zaterdag aandachtig toeschouwer bij NoordwijkAjax (0-8) – moet tevreden hebben toegezien hoe De Boer het eerste uur de jeugd de kans gaf. Denswil, Mitchell Dijks, Joël Veltman, Ruben Ligeon, Jody Lukoki en Davy Klaassen toonden zonder meer aan potentie te hebben. „Het is nog wel vrij licht”, plaatste De Boer terecht een kanttekening. De trainer hoopt nog steeds op twee versterkingen. „Ik heb een hekel aan wachten en bijt wel eens op mijn lip. Maar ik raak niet zo snel in paniek en Marc (Overmars, red.) is hard aan het werk. Als ik het met deze groep moet doen, zullen bepaalde jongens eerder moeten opstaan. Maar dat is ook weer een uitdaging.”

De ingeslagen weg is – zeker in de huidige economische crisis – lovenswaardig, maar houdt ook een risico in. Trainers en spelers worden nu eenmaal afgerekend op resultaten en fans zijn over het algemeen ongeduldig. Of Ajax met het huidige materiaal en één of twee jeugdige aankopen kan opboksen tegen PSV, AZ en FC Twente, is de vraag. En de Champions Leaguemiljoenen zijn juist (nog) zo nodig om de gaten te dichten. Met De Boer aan het roer valt echter niet uit te sluiten dat hij het huzarenstukje van de afgelopen twee jaar herhaalt. „Met deze groep kunnen we meedoen om de titel”, liet hij al eerder weten. Overmars stelde de Ajax-fans gerust. „Bezuinigingen zijn op dit moment noodzakelijk, maar we zullen er alles aan doen om een topselectie te krijgen.”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')