abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 22 augustus 2012 @ 21:37:50 #76
319525 Schild
Stay Hungry, Stay Foolish
pi_115882411
Wachttijd voor VO is 8 maanden, en ja dat komt als laatste. _O-
pi_115882482
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 21:28 schreef rrrobbb het volgende:

[..]

Ja hoor, eindelijk de PVL ontvangen. Duurt gewoon echt 2 maanden, is dat omdat het VO eerst afgerond moest worden of volgt dat ook nog.
Nu maar weer wachten op het volgende. Iemand een idee hoelang dat gaat duren?
VO komt pas helemaal op het laatste en kan redelijk lang duren. Ik wacht nu al sinds april alleen nog maar op m'n VO en het is nog steeds niet binnen..

edit: door Schild geninja'd :P
pi_115884294
Vandaag mijn PO gehad en glansrijk er door gekomen. Gelijk het geneeskundig onderzoek gepland: 5 sept. Dus nog ff 2 weken om op voor te bereiden. Op de vraag aan de Adjudant hoe lang het VO gaat duren gaf hij aan dat het 'gemiddeld' 3 maand zou duren.

Hoe het ook zij, er zit nu wel lekker schot in de hele zaak.
Grenzen zitten in je hoofd, niet in je lichaam.
pi_115925588
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 21:39 schreef samthegreat5 het volgende:

[..]

VO komt pas helemaal op het laatste en kan redelijk lang duren. Ik wacht nu al sinds april alleen nog maar op m'n VO en het is nog steeds niet binnen..

edit: door Schild geninja'd :P
Das nou jammer. Ach moet toch nog eerst door de PO en GO.
En dan moet er ook nog plek zijn op 30e Breda. Word op deze snelheid toch 2013 en de winter voorbij :-)
pi_115926197
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 21:28 schreef rrrobbb het volgende:

[..]

Das nou jammer. Ach moet toch nog eerst door de PO en GO.
En dan moet er ook nog plek zijn op 30e Breda. Word op deze snelheid toch 2013 en de winter voorbij :-)
Ja, ik vraag me ook af hoe ik dat met m'n AMO ga doen als ik eenmaal aan de beurt ben gedurende het studiejaar. Druk rooster op de universiteit (en zware studie) en 2 weken vrij nemen gaat niet gebeuren.
pi_115962945
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 21:40 schreef samthegreat5 het volgende:

[..]

Ja, ik vraag me ook af hoe ik dat met m'n AMO ga doen als ik eenmaal aan de beurt ben gedurende het studiejaar. Druk rooster op de universiteit (en zware studie) en 2 weken vrij nemen gaat niet gebeuren.
Ja en het gaat waarschijnlijk allemaal nog langer duren, want de kaderscholen gaan nu allemaal de formulieren indienen. Dus in Amsterdam (PO en GO) gaan ze het druk krijgen. Heb ik uit betrouwbare bron.
pi_115963359
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 19:13 schreef rrrobbb het volgende:

[..]

Ja en het gaat waarschijnlijk allemaal nog langer duren, want de kaderscholen gaan nu allemaal de formulieren indienen. Dus in Amsterdam (PO en GO) gaan ze het druk krijgen. Heb ik uit betrouwbare bron.
Ja klopt, ik heb geluk dat ze al een tijdje aan m'n veiligheidsonderzoek bezig zijn. Maarja, daar heb ik eigenlijk toch niet zoveel aan aangezien ik gedurende het jaar de AMO niet ga kunnen doen.
pi_115991774
VVD standpunt met betrekking tot de NATRES:
quote:
Ook de vrijwillige reservisten van de krijgsmacht kunnen daaraan bijdragen door reguliere krachten te ondersteunen.

De VVD wil daarom meer reservisten werven. De krijgsmacht kan hulpdiensten in Nederland
actief ondersteunen en daarmee de veiligheid in Nederland vergroten.
pi_116205724
En nu de vraag, hoelang na confirmatie van ontvangst papieren duurt het voor de uitnodiging PO?
En kan PO en GO op 1 dag?
Iemand weet vast het antwoord, heb al meerdere malen perfect antwoord gekregen :-)
pi_116207310
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 21:40 schreef samthegreat5 het volgende:

[..]

Ja, ik vraag me ook af hoe ik dat met m'n AMO ga doen als ik eenmaal aan de beurt ben gedurende het studiejaar. Druk rooster op de universiteit (en zware studie) en 2 weken vrij nemen gaat niet gebeuren.
Maak je geen zorgen, tenzij je een studie gaat volgen met aanwezigheidsplicht en / of practica kan je best twee weken afwezig zijn.
pi_116207396
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 22:06 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Maak je geen zorgen, tenzij je een studie gaat volgen met aanwezigheidsplicht en / of practica kan je best twee weken afwezig zijn.
2e jaar Medische Biologie aan de Radboud Universiteit Nijmegen met (tenminste vorig jaar) bijna altijd 5 dagen in de week les en behoorlijk wat practica met aanwezigheidsplicht :P.
pi_116208524
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 21:39 schreef rrrobbb het volgende:
En nu de vraag, hoelang na confirmatie van ontvangst papieren duurt het voor de uitnodiging PO?
En kan PO en GO op 1 dag?
Iemand weet vast het antwoord, heb al meerdere malen perfect antwoord gekregen :-)
heb ooit wel een keer een uitnodiging gehad voor po en go op 1 dag, maar zou dan nog wel terug moeten komen voor sporttest, en de laatste keer po apart van de go en sporttest
pi_116208910
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 22:07 schreef samthegreat5 het volgende:

[..]

2e jaar Medische Biologie aan de Radboud Universiteit Nijmegen met (tenminste vorig jaar) bijna altijd 5 dagen in de week les en behoorlijk wat practica met aanwezigheidsplicht :P.
Dan ben je inderdaad wat minder flexibel dan een ouderejaars student bedrijfskunde die slecht enkele vakken en een scriptie moet schrijven.

Ga me maar eens inschrijven voor een voorlichting teneinde de AMO nog in mijn studententijd te kunnen laten vallen, gezien de wachttijden die ik hier voorbij zie komen kan dat schijnbaar nogal oplopen. :X
pi_116209404
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 22:32 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Dan ben je inderdaad wat minder flexibel dan een ouderejaars student bedrijfskunde die slecht enkele vakken en een scriptie moet schrijven.

Ga me maar eens inschrijven voor een voorlichting teneinde de AMO nog in mijn studententijd te kunnen laten vallen, gezien de wachttijden die ik hier voorbij zie komen kan dat schijnbaar nogal oplopen. :X
Ja inderdaad, jij zou het dan wel wat makkelijker in kunnen passen. Maarja, ach. Ik verzin wel wat :P.
En doe dat maar gauw ja. Enig idee bij welk (huidig) bataljon je dan terecht zou komen en bij welk peloton?
pi_116210364
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 22:41 schreef samthegreat5 het volgende:

[..]

Ja inderdaad, jij zou het dan wel wat makkelijker in kunnen passen. Maarja, ach. Ik verzin wel wat :P.
En doe dat maar gauw ja. Enig idee bij welk (huidig) bataljon je dan terecht zou komen en bij welk peloton?
Laten we voorop stellen dat er natuurlijk plek zou zijn, tijdens de schietinstructie heb ik van de begeleidende schietinstructeurs (Natres uit Brabant) gehoord dat er bij hun genoeg plek is, helaas is dat echter iets te ver voor mij (kom uit de regio Deventer).

Goed, als ik het voor het uitkiezen heb dan zou mijn initiële keuze vallen op een natrespeleton wat hier een dorp verder zit, volgens mij valt het onder het 40 natresbataljon (Overijssel)? Maar ik zou er ook geen probleem mee hebben om wat verder te moeten reizen, zolang het geen uren in beslag gaat nemen (meer reistijd gaat ten koste van de flexibiliteit en inzetbaarheid).

Waar ik tijdens de voorlichting ook naar wil informeren is de mogelijkheid om na bijvoorbeeld anderhalf jaar naar een ander peloton of bataljon over te stappen. Want als ik na mijn studie op een compleet andere plaats een baan zou kunnen krijgen is het nogal suf om vanwege die reden op te geven. Want ik ben van mening dat je de 4 jaar waarvoor je tekent ook gewoon vol moet maken, maar ik wil dit wel kunnen combineren met een burgercarrière.
pi_116212512
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 22:58 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Laten we voorop stellen dat er natuurlijk plek zou zijn, tijdens de schietinstructie heb ik van de begeleidende schietinstructeurs (Natres uit Brabant) gehoord dat er bij hun genoeg plek is, helaas is dat echter iets te ver voor mij (kom uit de regio Deventer).

Goed, als ik het voor het uitkiezen heb dan zou mijn initiële keuze vallen op een natrespeleton wat hier een dorp verder zit, volgens mij valt het onder het 40 natresbataljon (Overijssel)? Maar ik zou er ook geen probleem mee hebben om wat verder te moeten reizen, zolang het geen uren in beslag gaat nemen (meer reistijd gaat ten koste van de flexibiliteit en inzetbaarheid).

Waar ik tijdens de voorlichting ook naar wil informeren is de mogelijkheid om na bijvoorbeeld anderhalf jaar naar een ander peloton of bataljon over te stappen. Want als ik na mijn studie op een compleet andere plaats een baan zou kunnen krijgen is het nogal suf om vanwege die reden op te geven. Want ik ben van mening dat je de 4 jaar waarvoor je tekent ook gewoon vol moet maken, maar ik wil dit wel kunnen combineren met een burgercarrière.
Volgens mij, van wat ik heb vernomen is zo'n overplaatsing mogelijk.
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 00:14:18 #92
211797 Esses
Splendide mendax
pi_116215933
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 22:58 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Laten we voorop stellen dat er natuurlijk plek zou zijn, tijdens de schietinstructie heb ik van de begeleidende schietinstructeurs (Natres uit Brabant) gehoord dat er bij hun genoeg plek is, helaas is dat echter iets te ver voor mij (kom uit de regio Deventer).

Goed, als ik het voor het uitkiezen heb dan zou mijn initiële keuze vallen op een natrespeleton wat hier een dorp verder zit, volgens mij valt het onder het 40 natresbataljon (Overijssel)? Maar ik zou er ook geen probleem mee hebben om wat verder te moeten reizen, zolang het geen uren in beslag gaat nemen (meer reistijd gaat ten koste van de flexibiliteit en inzetbaarheid).

Waar ik tijdens de voorlichting ook naar wil informeren is de mogelijkheid om na bijvoorbeeld anderhalf jaar naar een ander peloton of bataljon over te stappen. Want als ik na mijn studie op een compleet andere plaats een baan zou kunnen krijgen is het nogal suf om vanwege die reden op te geven. Want ik ben van mening dat je de 4 jaar waarvoor je tekent ook gewoon vol moet maken, maar ik wil dit wel kunnen combineren met een burgercarrière.
Dat dorp verder (gok ik op Eefde?) zal er niet lang meer zitten. Die kazerne is (gaat?) dicht.
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
pi_116218504
quote:
1s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 22:27 schreef Bozz187 het volgende:

[..]

heb ooit wel een keer een uitnodiging gehad voor po en go op 1 dag, maar zou dan nog wel terug moeten komen voor sporttest, en de laatste keer po apart van de go en sporttest
Het is nu bij mij zo dat ik het PO en GO+sporttest apart heb. Heb 1,5 week geleden op woensdag mijn PO gehad. Als je daar positief advies krijgt heb je daar na een gesprek met de adjudant en wordt er een afspraak gemaakt voor je GO+sporttest. Dat is wel op 1 dag.
Grenzen zitten in je hoofd, niet in je lichaam.
pi_116221237
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 00:14 schreef Esses het volgende:

[..]

Dat dorp verder (gok ik op Eefde?) zal er niet lang meer zitten. Die kazerne is (gaat?) dicht.
Dat klopt, ben benieuwd waar het gedeelte Natres uit Eefde dan heen gaat, eventueel ook naar Apeldoorn?

Maar dat was niet het peleton waar ik op doelde, op het magazijncomplex te Bathmen schijnt ook een peleton (?) Natres te zitten. Vanuit Deventer is dat net zo gemakkelijk te bereiken, dus zolang ik hier in de regio blijf wonen is dat natuurlijk een uitstekende optie.
pi_116230579
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 01:22 schreef AxisMundi het volgende:

[..]

Het is nu bij mij zo dat ik het PO en GO+sporttest apart heb. Heb 1,5 week geleden op woensdag mijn PO gehad. Als je daar positief advies krijgt heb je daar na een gesprek met de adjudant en wordt er een afspraak gemaakt voor je GO+sporttest. Dat is wel op 1 dag.
Beslaat een PO dan een hele dag? Weet dat in het verleden alles op 1 dag was. Is het dan zo uitgebreid dat het op 2 dagen moet?
pi_116245485
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 13:26 schreef rrrobbb het volgende:

[..]

Beslaat een PO dan een hele dag? Weet dat in het verleden alles op 1 dag was. Is het dan zo uitgebreid dat het op 2 dagen moet?
mijn PO duurde was van 11 tot 3 ong. met redelijk wat wacht tijden er tussen
  Eindredactie Frontpage / Forummod vrijdag 7 september 2012 @ 17:08:21 #97
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_116504753
Bataljons Nationale Reserve bundelen krachten

7 september 2012, 17.01 uur

Het aantal bataljons van het Korps Nationale Reserve wordt dit weekend met militair ceremonieel teruggebracht van 5 naar 3. Vandaag gingen op het marktplein in Steenwijk 2 bataljons over in het nieuwe 10 Natresbataljon. Morgen gaan er op de Markt in Delft nog eens 2 op in 20 Natresbataljon.

Met de integratie verdwijnen tientallen beroeps- en reservistenfuncties binnen de stafdetachementen van de bataljons, waarmee het bijdraagt aan de bezuinigingsmaatregelen binnen Defensie.



3 regio’s

Het samensmelten van de bataljons heeft ook te maken met een nieuwe organisatiestructuur, waarbij de landmachtbrigades verantwoordelijk zijn voor ‘hun’ gebied in Nederland. Vanuit de functie van Regionaal Militair Commandant beschikt elke gevechtsbrigade nu over 1 direct inzetbaar Natresbataljon:10 Natresbataljon (6 compagnieën) valt onder 43 Gemechaniseerde Brigade in Havelte;20 Natresbataljon (6 compagnieën) valt onder 11 Luchtmobiele Brigade in Schaarsbergen;30 Natresbataljon (5 compagnieën) valt onder 13 Gemechaniseerde Brigade in Oirschot.

Militaire bijstand

De bataljons bestaan elk uit zo’n 1.000 uit mannen en vrouwen (reservisten) die, naast hun functie in de burgermaatschappij, werkzaam zijn als militair. Zij kunnen worden ingezet voor het bewaken en beveiligen van belangrijke militaire of civiele objecten in Nederland, zoals (lucht)havens en energiecentrales. Daarnaast verlenen de bataljons militaire bijstand in het kader van openbare orde en veiligheid en bieden ze hulp tijdens grote calamiteiten.

Bron: http://www.defensie.nl/ac(...)ve_bundelen_krachten
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  zaterdag 8 september 2012 @ 17:53:24 #98
319525 Schild
Stay Hungry, Stay Foolish
pi_116539198
Vandaag op de Markt in Delft gestaan. Mooie ceremonie, maar was wel een partijtje kut met de volle zon erop. Ben net voor het einde ook maar even uitgestapt omdat ik mn maag op voelde komen. Was maar goed ook want ik was maar net uit de eenheid gestapt toen het vaag begon te worden voor mn ogen en de duizeligheid toesloeg.
Blood Sugar Sex Magik
pi_116545860
Uitstappen op een ceremonie :')
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')