abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114206785
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_114206842
Eens met de TT oO<.

quote:
10s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 20:57 schreef sigme het volgende:
Euh. Het ene kruidenmengsel is het andere niet?
Klopt, maar dit stimuleert niet om een andere te proberen :'). BAH!
pi_114206884
Je kan ook zelf een boemboe maken he, van origine worden die dingen niet in een pakje geboren.
Een boemboe proeven voordat je 'm door het eten doet vind ik wel origineel, maar ik vind het niet erg verwonderlijk dat dat niet heel lekker is.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_114206926
@Vik we wachten in elk geval tot de oudste min of meer volwassen is, misschien gaan we wel voordat de jongste naar de middelbare school moet, maar dat hangt natuurlijk ook helemaal af van hoe zij zich ontwikkelt.
Het duurt dus sowieso nog wel zes jaar..
Na de zomer ga ik een leveltje hoger Italiaans studeren en ik hoop in 2013 een heus diploma te halen op B2 niveau.
  zaterdag 14 juli 2012 @ 21:04:19 #5
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_114206952
Heb je de boemboe puur gegeten? Dat is altijd goor!!
Net zoals trassie, vissaus e.d. dat is heul erg BAH.
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_114206962
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 21:01 schreef sigme het volgende:
Je kan ook zelf een boemboe maken he, van origine worden die dingen niet in een pakje geboren.
Een boemboe proeven voordat je 'm door het eten doet vind ik wel origineel, maar ik vind het niet erg verwonderlijk dat dat niet heel lekker is.
Ik was even gemakzuchtig. Geen succes :+. Daarna trouwens ook nog even geprobeerd in combinatie met een hap ;). VIES! vind ik

En heb nu ook weer buikpijn na het eten van rijst (dat had ik de vorige keer ook al). Al met al niet motiverend om rijst te eten.
  zaterdag 14 juli 2012 @ 21:06:14 #7
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_114207012
Je moet het er wel door doen anders is het echt niet te vreten met groentes enzo...

Je neemt ook geen hap pure macaroni met een schep "honig uit pakje"
*ril*

En rijst.. tja ook niet mijn ding maar in combi met boemboe wel :D
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_114207054
Ik heb ook een hap genomen met boemboe, maar dat maakte het er niet beter op :P.
pi_114207188
Rijst O+
Als ik mijn man niet zou hebben zou ik het denk ik bijna iedere dag eten!
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  zaterdag 14 juli 2012 @ 21:13:13 #10
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_114207208
Met neme:
Rijst, gekookt en afgekoeld.

Kipfilet / ham / hamlappen gemarineerd in knoflook/ui/ketjap/soja/citroensap/basterdsuiker/zout/peper/djintan/ketoembar/djahe/sambal/kerrie/cayenne.

Wok aan: olie verwarmen: verse knoflook/ui/paprika/champignons aanbakken, vlees erbij bakken, trassi, vissaus, bosui, snippers komkommer, roeren.
Rijst in olie aanbakken, mengsel erbij, husselen NOM
  zaterdag 14 juli 2012 @ 21:35:37 #11
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_114207838
Woei, weersverwachting waar we volgende week heen gaan: De hele week 70% regenkans en 12 graden...
Lang leve de zomervakantie.

Trusten Slinkies :P
pi_114208767
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 21:35 schreef uniekhoorn het volgende:
Woei, weersverwachting waar we volgende week heen gaan: De hele week 70% regenkans en 12 graden...
Lang leve de zomervakantie.

Trusten Slinkies :P
Slinken we :D?

'truste uniekhoorn :*.
  zaterdag 14 juli 2012 @ 22:03:36 #13
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_114208825
_O- Uniek. Slinkende slankies :9

Truste :*.
Niet meer actief op Fok!
pi_114209485
Moet zeggen dat ik zo langzamerhand blij ben on de hitte te verlaten. Vandaag weer 35 graden..nog 1 nachtje hier, dan nog een nachtje in het vliegtuig en dan kan ik de Duutser weer zoenen. Nu moet ik nog inpakken en schoonmaken, en dan bet ik al heel lang aan het uitstlelen!
pi_114210267
Marmar, B. en ik zijn ook verzot op Sicilie. Wij fantaseren ook wel eens om daar te gaan wonen, maar wij zijn het type Hollanders die dat alleen maar roept en nooit doet.

Hoe zouden jullie daar in je levensonderhoud voorzien?
  zaterdag 14 juli 2012 @ 22:40:25 #16
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_114210522
Ik heb mezelf een abbo kado gedaan voor een tof artsy magazine, iedere keer als ik die doorblader komen mijn oude dromen terug van supergoed worden met artsy dingen en er centjes mee verdienen O+ :')

Dromen is tof :7 O+
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_114212004
:D VB, gekkie! Dat spul moet je ook niet zo een, tuurlijk is dat vies! Ik had vandaag ook een boemboe, maar dan voor laksa (maleisische soep). Dat rook zo ontzettend sterk, volgens mij was ik door het plafond gesprongen als ik daar een hap van had genomen! Maar in een liter water met wat kokosmelk was het een heerlijke bouillon voor de bloemkool, chinese kool, garnalen en het gekookte ei... :9.

Lijstje:
O: 2 allisson boterhammen (salami, tomaat), 200 ml vanille yoghurt met 2 perziken
B: door de stad banjeren
L: 1 allisson boterham pindakaas, 1 banaan, halve kokosreep (eigenlijk alleen kokos, samengeperst :9), grote koffie verkeerd
S: 5,5 km "hard"lopen
D: bovenstaande soep, twee kommen. In totaal 7 garnalen, een halve kleine bloemkool, een kwart chinese kool en 1 gekookt ei in ongeveer 400 ml bouillon
T: 150 ml vanilleyoghurt met ardbeien en een beetje "raw brownie"

Ik ben tevreden!
pi_114212216
Beviel de brownie Per?
pi_114212294
Ja hij was wel lekker, beter dan de vorige. Denk dat het kwam door meer zout, meer, en nieuw (vorige was al 5 jaar oud) cacaopoeder, cashewnoten ipv amandelen. Smaak is veel intenser! Alleen hij blijft niet plakken; dus dan maar kruimelen :')
pi_114212886
Ik wil graag een televisie. Geen idee hoe en wat maar wil een kleine platte, voor aan mijn voeteneind. Niet te klein want moet wel chill zijn om films te kijken maar ook geen enorm ding dat breder is dan mijn voeteneind :P

Hoeveel inch zou dan ongeveer fijn zijn? Ben er heel slecht in :P 36 of zo ?
Worry is a misuse of imagination
  zaterdag 14 juli 2012 @ 23:41:29 #21
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_114213527
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 21:01 schreef sigme het volgende:
Boemboes in een pakje zijn, mits van het juiste merk, niet heel veel anders dan versgemaakte, qua ingedienten in elk geval.... rauw moet je ze i.e.g. nooit eten :') ook niet met een hap rijst of vlees erbij. lekker even meefruiten met het vlees/de groente en dan pas water erbij (of helemaal niet, ligt aan t recept, of kokosmelk) en laten pruttelen O+
Kwak
  zaterdag 14 juli 2012 @ 23:41:44 #22
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_114213539
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 20:11 schreef Cocotrimonium het volgende:
Toffe regenjassen! :Y

Ik heb vandaag in een impuls een breiboekje, breinaalden en wol aangeschaft. Zes weken vakantie nu (en niet al te lang daarna 19w verlof), dus ik ga (leren) breien. Heb net een half uur (zonder overdrijven, helaas... :')) youtube-filmpjes zitten kijken over het opzetten op een naald.
Ben inmiddels (in totaal een ruim uur verder) vier keer overnieuw begonnen. Ik snap de techniek wel, maar ik snap niet goed hoe ik het breiwerk fatsoenlijk naar achter 'duw' op de naald, zeg maar (zodat er nieuw breisel op past...). Ik schuif het nu maar wat lomp door, maar het eindeffect wordt rommelig en niet gelijk. Ach jaaa... Ik heb nog even de tijd :+
O+ dan zet je te strak op / brei je te strak. (na het opzetten zitten steken trouwens wel vaker niet helemaal netjes, zie je later niks meer van!)

tip: opzetten op twee naalden, dan zit je breiwerk losser, (twee naalden op elkaar houden zeg maar, en na het opzetten er eentje uittrekken).

tip2: elke keer als je een nieuwe steek maakt en je trekt je draad aan bedenk je je "te strak" en laat je je draad even los :P waarna je een iets lossere steek hebt.

tip3: na 8 augustus wil ik je best leren breien! (sokjes zijn wel erg lastig voor beginners helaas)
Kwak
pi_114213995
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 23:16 schreef Perruche het volgende:
Ja hij was wel lekker, beter dan de vorige. Denk dat het kwam door meer zout, meer, en nieuw (vorige was al 5 jaar oud) cacaopoeder, cashewnoten ipv amandelen. Smaak is veel intenser! Alleen hij blijft niet plakken; dus dan maar kruimelen :')
Okay, dan moet ik er echt maar eens eentje maken :D
pi_114215560
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 23:16 schreef Perruche het volgende:
Mooi! Wel goed aangedrukt in t bakblik en lang genoeg in de koelkast? Anders volgende x meer dadels :)
Be someone that makes you happy
pi_114220437
Mogge!
Rustig op werk.
pief, wij hebben een 37 cm tvtje in de slaapkamer en dat gaat wel, moet alleen wel mn bril op doen :)
  zondag 15 juli 2012 @ 08:24:33 #26
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_114220458
Ik ga straks maar eens zwemmen. MOET! Zou al twee keer eerder, maar het liep twee keer in de soep.

Ik vind het wel lastig om mezelf te motiveren, omdat ik afhankelijk ben van de openingstijden van het zwembad en er nog naartoe moet fietsen. Met hardlopen en de sportschool heb ik dat niet. Mijn sportschool ligt op de route van werk naar huis, zodat het helemaal niet moeilijk is om direct na het werk te gaan. Als ik een sportschool in DH had gehad, was ik waarschijnlijk ook nooit gegaan.
Niet meer actief op Fok!
pi_114221043
Oké, een beetje boemboe proeven (wel verdund) was niet zo slim geloof ik :+ :'). Alleen zou m'n hele gerecht verpest zijn als ik het er wel doorheen had gedaan en het dan niet lekker was. Hoe dan ook zal ik het niet snel nog een keer eten vrees ik. Ik heb de hele avond nog buikpijn gehad van de rijst ;(.

Planning voor vandaag:
O: Yoghurt met een appel, drie mueslicrackers met biefstukworst/hüttenkäse/vega-ham (en komkommer)
L: Ciabatta met op de ene helft zelfgemaakte tonijnsalade en op de andere helft runderpastrami en een waldkornboterham met hüttenkäse/bieslook (en komkommer)
T: Salade van gemengde sla, dressing, geitenkaas, zongedroogde tomaten en croutons
D: Varkenshaasje met spruiten/rozijnen en een zelfgemaakte aardappelsalade (met stoomaardappeltjes, mayonaise, citroensap, knoflook en bieslook)
T: Bak fruitkwark met kersen

Sinds gisteren zijn mijn lijstjes trouwens 1900 kcal.
  zondag 15 juli 2012 @ 10:09:13 #28
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_114221137
Toffe vacature voor de anglisten hier? http://www.google.com/abo(...)dutch-amsterdam.html

Overigens heb ik net m'n LinkedIn geüpdate. Summary ingevuld, skills toegevoegd. Op basis van die skills kom ik interessante vacatures tegen, waaronder een inmiddels verlopen vaca voor copywriter bij Bol.com. Miss, ooit :P. Maar goed, ik vind de Consumentenbond ook een razendinteressante organisatie :P. Sowieso wel prettig om een lijstje te hebben van bedrijven waar je nog eens zou kunnen/willen werken :Y.
Niet meer actief op Fok!
pi_114221198
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 23:41 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

O+ dan zet je te strak op / brei je te strak. (na het opzetten zitten steken trouwens wel vaker niet helemaal netjes, zie je later niks meer van!)

tip: opzetten op twee naalden, dan zit je breiwerk losser, (twee naalden op elkaar houden zeg maar, en na het opzetten er eentje uittrekken).

tip2: elke keer als je een nieuwe steek maakt en je trekt je draad aan bedenk je je "te strak" en laat je je draad even los :P waarna je een iets lossere steek hebt.

tip3: na 8 augustus wil ik je best leren breien! (sokjes zijn wel erg lastig voor beginners helaas)
Mag ik dan haakles? Lijkt me serieus tof!
Venus in pocketformaat
© loveli
  zondag 15 juli 2012 @ 10:28:35 #30
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_114221377
quote:
17s.gif Op zondag 15 juli 2012 10:15 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Mag ik dan haakles? Lijkt me serieus tof!
ja natuurlijk!! leuk! kom ik baby kijken en je leren haken, goed?
Kwak
pi_114221416
21,22 km | 10,7 km/u
pi_114221458
quote:
2s.gif Op zondag 15 juli 2012 10:31 schreef sigme het volgende:
21,22 km | 10,7 km/u
_O_
pi_114221547
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 10:28 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

ja natuurlijk!! leuk! kom ik baby kijken en je leren haken, goed?
*O* Heb je het weekend van 18 en 19 augustus al plannen? Mijn mister zit dan op lowlands :P
Venus in pocketformaat
© loveli
  zondag 15 juli 2012 @ 10:42:31 #34
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_114221624
quote:
21,22 km | 10,7 km/u
Wow, zwaar onder de indruk!
  zondag 15 juli 2012 @ 10:45:16 #35
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_114221669
quote:
1s.gif Op zondag 15 juli 2012 10:38 schreef Phaidra het volgende:

[..]

*O* Heb je het weekend van 18 en 19 augustus al plannen? Mijn mister zit dan op lowlands :P
heel misschien één van de twee dagen een familie+aanhangdag (broers en zussen en nichtjes van J.), maar de andere dag kan dan wel! Zullen we als ik terug ben van vakantie even kortsluiten? ik pm je mijn nummer wel even - misschien heb je t van ooit die minimeet, maar anders voor de zekerheid.

vakantiedata pm ik ook wel even.

en sigme! _O_
Kwak
  zondag 15 juli 2012 @ 10:51:22 #36
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_114221808
quote:
21,22 km | 10,7 km/u
Zomaar even een HM lopen, kan toch niet :P.
Niet meer actief op Fok!
pi_114221848
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 10:51 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Zomaar even een HM lopen, kan toch niet :P.
Binnen 2 uur (1:59:10) *).
pi_114221944
Wow sigme! _O_
pi_114222059
quote:
21,22 km | 10,7 km/u
puick!
Ja doei.
pi_114222065
Sigme :o _O_
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_114222136
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 10:45 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

heel misschien één van de twee dagen een familie+aanhangdag (broers en zussen en nichtjes van J.), maar de andere dag kan dan wel! Zullen we als ik terug ben van vakantie even kortsluiten? ik pm je mijn nummer wel even - misschien heb je t van ooit die minimeet, maar anders voor de zekerheid.

vakantiedata pm ik ook wel even.

en sigme! _O_
Je pm box is vol ;)
Venus in pocketformaat
© loveli
  zondag 15 juli 2012 @ 11:13:33 #42
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_114222251
nu niet meer!!
Kwak
pi_114222397
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 22:35 schreef Xennia het volgende:
Marmar, B. en ik zijn ook verzot op Sicilie. Wij fantaseren ook wel eens om daar te gaan wonen, maar wij zijn het type Hollanders die dat alleen maar roept en nooit doet.

Hoe zouden jullie daar in je levensonderhoud voorzien?
Chris werkt bij een internationaal bedrijf wat ook op Sicilie een vestiging is, we hopen daarmee iets te kunnen regelen.
Wanneer ik mijn uitkering voor elkaar kan krijgen, kan ik die meenemen binnen de EU, zo niet, moeten we wat anders verzinnen en dan hoop ik tegen die tijd wat vertaalklussen te kunnen doen (ik beheers al Duits, Engels, Frans, ben nu bezig met mijn Italiaans.) Daarvoor ben ik al wat aan het netwerken.
Het gaat geen vetpot worden, maar dat hoeft ook niet want dan hoeven we niet meer te sparen voor vakanties naar Sicilie ;)
pi_114222605
Sigme, jeetje! Jij hardcoredame jij!

Ik vond mezelf al heel wat met mijn buikspiersessie en bodypump. Heb weer extra gewicht kunnen pakken, lekker is dat!
pi_114222674
En ik ga mijn lijstje posten waarvan ik denk dat ik het al weet :')
O: allisson boterham pindakaas, koffie verkeerd, 2 nectarines
S: buikspieren + bodypump
T: shake met halve banaan, sojamelk, eiwitpoeder, wat left over diepvriesfruit
L: restje vega chili in een wrap met sla, 1 avocado
T: stukje raw brownie
D: pasta'tje
T: vanilleyoghurt met aardbeien :9
pi_114222759
lol ik las "vakantieyoghurt met aardbeien" we zijn aan vakantie toe denk ik..

mijn lijstje
O: yoghurt
T: verse sinaasappelsap waar mijn lief mee kwam O+
L: gekookt ei, salade, rijstwafel kaas
T: ik heb de kids beloofd koekjes te bakken, dus vast wat koekjes en een appel
D: broccolisoep, zalm, salade
T: meloen
pi_114222894
Mogge :)

Zouden naar de sportschool gaan vandaag, maar het is zúlk lekker weer, dat we lekker gaan wandelen O+ Dus nu even ontbijten en dan in de auto op weg naar 't startpunt; 14km hiken door de O+ Dales O+

Lijstje begint met een grote kom yoghurt met banaan en walnoot en eindigt met pompoenrisotto en wat daar precies, op de S na, tussenin zit moeten we nog even bedenken: wrsch broodjes met wat beleg :)
Ja doei.
pi_114222900
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 11:34 schreef MarMar het volgende:
lol ik las "vakantieyoghurt met aardbeien" we zijn aan vakantie toe denk ik..

mijn lijstje
O: yoghurt
T: verse sinaasappelsap waar mijn lief mee kwam O+
L: gekookt ei, salade, rijstwafel kaas
T: ik heb de kids beloofd koekjes te bakken, dus vast wat koekjes en een appel
D: broccolisoep, zalm, salade
T: meloen
Ze gaan er langzaam op vooruit je lijstjes ^O^
pi_114222945
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 11:40 schreef An24 het volgende:

[..]

Ze gaan er langzaam op vooruit je lijstjes ^O^
Ja 's ochtends yoghurt helpt! En de pijnstillers beginnen weer te "wennen".
SPOILER: meh
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_114222976
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 11:40 schreef motorbloempje het volgende:
Mogge :)

Zouden naar de sportschool gaan vandaag, maar het is zúlk lekker weer, dat we lekker gaan wandelen O+ Dus nu even ontbijten en dan in de auto op weg naar 't startpunt; 14km hiken door de O+ Dales O+

Lijstje begint met een grote kom yoghurt met banaan en walnoot en eindigt met pompoenrisotto en wat daar precies, op de S na, tussenin zit moeten we nog even bedenken: wrsch broodjes met wat beleg :)
* jaloers
Geniet ervan!
pi_114223072
Marmar :*. Pff wat prut. Hoop dat de emigratieplannen tzt kunnen worden uitgevoerd :).

Heerlijk wandelen Mo! Hier regent het alweer de hele ochtend, dus ik ben wel een beetje jaloers ;)
Venus in pocketformaat
© loveli
  zondag 15 juli 2012 @ 11:50:10 #52
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_114223100
Hier schijnt al de hele ochtend de zon O+
Niet meer actief op Fok!
pi_114223266
Amsterdam & omgeving komt er bekaaid vanaf de afgelopen dagen ;(. Steeds zo'n baan met regen precies over de regio.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_114223349
thx :* Ik hoop het ook Phaidra, we gaan er iig ons best voor doen! Met goede voorbereiding en voldoende tijd moet het gewoon lukken vind ik.
pi_114225677
Verveel me :P
Heeft er nog iemand hartklachten?
pi_114226204
Ik verveel me ook een beetje. Baby slaapt heerlijk, zolang hij bij me ligt... Beetje onhandig :P.

Het is gelukkig opgehouden met zachtjes regenen... :')
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_114227312
Oeps!
Ik ging maar een spelletje doen en toen werd ik betrapt door de baas :P
pi_114227442
Ola!

Relaxzondag it is! Lekker uitgeslapen O+

gister redelijk drooggehouden, maar we waren er relatief laat (1630) Freud niet tegengekomen though :P

Lijstje gister:

O: geroosterde boterham met boter en ham
T: handje amandelen
L: restje sate, sperziebonen en satesaus
T: stukjes chorizo en kaas
D: hapjes bockworst, hapjes hamburger met ui en curry, hapjes kebab met saus
T: handje amandelen en een wijntje

Vandaag:

O: havermoutpap met banaan, whey, geschaafde amandel
T: halve avocado met zure room
D: calamaris van de bbq, geroosterde groenten

De rest moet ik nog verzinnen :P
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_114228627
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 13:21 schreef MevrouwPuff het volgende:
Verveel me :P
Heeft er nog iemand hartklachten?
Gebroken hart, telt dat ook?
pi_114228980
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 14:09 schreef _aurum_ het volgende:
Ola!

gister redelijk drooggehouden, maar we waren er relatief laat (1630) Freud niet tegengekomen though :P

Lijstje gister:

Vandaag:

Fijn dat jullie redelijk droog bleven. Freud zijn schoenen en broek zaten onder de modder :+

Zo! vandaag twee fotoopdrachten verwerkt/ bewerkt. Zo nog ff langs gaan en dan mag ik ook chillen!
  FOK!fotograaf zondag 15 juli 2012 @ 15:18:40 #61
18921 freud
Who's John Galt?
pi_114229855
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 14:09 schreef _aurum_ het volgende:
Ola!

Lijstje gister:

Vandaag:

Heb voornamelijk bij Roog en Funkerman op Crystal stage gestaan. Was iig lekker droog :P.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_114232752

Baktherapie O+
Voor het donkere deeg een deel bloem vervangen door cacaopoeder met als resultaat dat het blanke lekker knapperig is en het donkere lekker zacht.
Dan nog wat vanille door het blanke deeg en amandelextract door het chocodeeg, omnom!
pi_114232856
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 16:36 schreef MarMar het volgende:
[ afbeelding ]

Baktherapie O+
Voor het donkere deeg een deel bloem vervangen door cacaopoeder met als resultaat dat het blanke lekker knapperig is en het donkere lekker zacht.
Dan nog wat vanille door het blanke deeg en amandelextract door het chocodeeg, omnom!
Wauw dat ziet er heerlijk uit! :9
pi_114232986
Lekker Mar! Het is dat je zo ver weg woont, anders was ik komen proeven :9.

Hier klaarde het op en zijn we even wat gaan drinken op een terrasje O+. Met een portie bitterballen!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_114233257
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 16:36 schreef MarMar het volgende:
[ afbeelding ]

Baktherapie O+
Jum :9 ik wil ook proeven :'(

[ Bericht 0% gewijzigd door An24 op 15-07-2012 16:58:18 ]
pi_114235343
Weekend :s)
Zou ook wel een stukje lusten, zo te zien :9
pi_114237329
Jee, vandaag naar huis!nog een hele lange vlucht, maar ik heb extra betaald voor een stoel bi de nooduitgang, en m'n vlucht stijgt pas om 10 uur op, dus hopelijk kan ik lekker slapen!
pi_114238509
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 18:20 schreef Jagärtrut het volgende:
Jee, vandaag naar huis!nog een hele lange vlucht, maar ik heb extra betaald voor een stoel bi de nooduitgang, en m'n vlucht stijgt pas om 10 uur op, dus hopelijk kan ik lekker slapen!
Goede reis naar huis, Jagar! Ik vind slapen in een vliegtuig altijd erg moeilijk omdat ze vaak de temperatuur verhogen zodat je doezelig wordt en dat vind ik echt vreselijk :{ Ik wil koude lucht in mijn gezicht, geen warme!
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_114238978
Lijst
• yoghurt met havermout
• 21 km | 10,7 km/u
• broodmaaltijd: 3 boterhammen, 4 krekker, gebakken ei met ham, beleg
• tuinwerkzaamheden
• 2 glazen karnemelk met siroop & water
• bakje uien-courgettesoep
• tuinwerkzaamheden
• 1 pils
• avondeten (alles uit eigen tuin/wei): gekookte aardappels, gesmoorde spitskool met kummel, paar plakjes lamsrollade, uitgebakken speklapje.
• toe: rijstpudding met krenten en boter + kaneel.
pi_114239160
Tja, weekendlijstje.

O: roerei + boterham, glas sinaasappelsap
T: koekje
L: 2 boterhammen ossenworst
T: beschuit met muisjes, vruchtenyoghurt, hand nootjes
T: glas ice tea, 4 bitterballen
T: softijsje, glas appel-perensap
D: van de toko :9
Venus in pocketformaat
© loveli
  zondag 15 juli 2012 @ 19:27:25 #71
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_114239727
dag lieve slankies! ik ga zometeen verder inpakken en op een niet nader te noemen moment vakantievieren. ergens begin augustus weer terug! :W
Kwak
pi_114240022
Veel plezier kwak! Dat je maar mooi weer en een mooie omgeving mag treffen ^O^.
pi_114240030
Goede reis terug Jagär en fijne vakantie kwak!

Wij hebben gewandeld, dus.

Route:

http://www.endomondo.com/workouts/qrU00dHkaa4

Foto's (klik voor grotere versies):

Was een niet zo heel fijne wandeling: het was wel heel mooi O+ maar rare paden, niet goed aangegeven, weinig wandelaars hadden er al gelopen, veel gaten, veel modder, veel alles. Niet voor herhaling vatbaar, maar naar het schijnt toch 805Kcal verbrand, dus die risotto straks mag wel! :9 O+ ( :') )

Wel fijn om nog even op pad te zijn zo samen. Mr.Mo gaat morgen alweer terug naar NL en met uitzondering van volgende week (23e komt mijn zusje, tot de donderdag en vrijdag - zaterdag komt m'n schoonzusje hier) gaat hij dus elke week de volle werkdagenweek naar Nederland. Wordt wel zwaar; zijn we niet gewend. Ik ga hier proberen werk te zoeken en de positieve noot is dat ik nu doordeweeks ook prima werk kan zoeken omdat ik me dan nu niet schuldig voel naar Mr.Mo die dan alleen zit en we dan een boel quality time missen. Dus, nou ja: we gaan het beste er van maken! :)
Ja doei.
pi_114240183
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 19:27 schreef kwakz0r het volgende:
dag lieve slankies! ik ga zometeen verder inpakken en op een niet nader te noemen moment vakantievieren. ergens begin augustus weer terug! :W
Veel plezier!
  zondag 15 juli 2012 @ 19:41:40 #75
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_114240241
Heel veel plezier Kwak!! Het is je erg gegund! :*

Wat een heerlijk zondagslijstje Phaidra! Fijn.

Het was een leuke dag op het werk, paar gekke dingen, zoals normaal ') Tijd ging echt wel snel.

Lijst
O; kwark en vla
T's: nectarine, appel, wortels, een punt chocotaart met slagroom... Ik hou niet van chocotaart maar deze was zelfgemaakt met liefe door echtgenote van man op werk dus kon niet weigeren maar nee, chocolade moet in een reep :')
L: cup a soup snert, 3 boterhammen kaas, beker melk
T's: dropjes, augurk, pruim, stuk meloen, blokje kaas
D : Spinazie, gebakken champs, rode bieten, tartaar, uien, rabarber
T: zoute stokjes
pi_114240244
Hoe lang gaat dat duren Mo?

Goede reis Jagar en fijne vakantie Kwak! :)

DaD ook alvast een goede reis! Jullie gaan dinsdag toch?

Hier ook met de voorbereidingen bezig, stapeltjes kleren maken, iPads vullen, camera leeghalen.
pi_114240248
Goede reis Jagar! Straks weer fijn bij je Duutser!

En Kwak heel veel plezier :*

En Mo, wat een prachtige foto's altijd!
pi_114240329
Dat gaat zeker tot september duren Lie! In vergelijking met Jagär natuurlijk peanuts, maarja... wij waren tot we hierheen gingen ook niet eens gewend om maar 'n nacht van elkaar gescheiden te zijn :P

En met doordeweeks werkzoeken bedoelde ik dus vooral dat 't dan ook zonder problemen 's avonds kan: zit dan toch niemand in de weg qua planningen enzo. Dus da's wel mooi: morgen maar 's beginnen met m'n zoektocht.

En thanks voor fotocompliment, vind 't leuk om ze te maken iig! :+ :)
Ja doei.
pi_114240539
Ik vind 1 nacht zonder mijn lief ook niets hoor, niets om je voor te generen :* hopelijk krijg je de tijd snel om!
pi_114240551
Goede reis Jagar!
Fijne vakantie kwak! Geniet ervan O+.
Mooie foto's Mo! Fijn dat je ook de positieve kant ervan kunt inzien dat Mr.Mo nu vaker van huis is.
  zondag 15 juli 2012 @ 19:53:15 #81
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_114240733
Mo, de een kan er wat beter tegen dan de ander. Moet er zelf ook niet aan denken om een paar dagen zonder te zitten :)
Mooie foto's. Stom dat ik jou binnenkort niet zie want had best heel graag met je willen kletsen.

Jeager goed reis!

MarMar, ik hoop zo voor je dat het grote emigreerplan in vervulling kan gaan
pi_114240777
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 19:44 schreef motorbloempje het volgende:
Dat gaat zeker tot september duren Lie! In vergelijking met Jagär natuurlijk peanuts, maarja... wij waren tot we hierheen gingen ook niet eens gewend om maar 'n nacht van elkaar gescheiden te zijn :P

En met doordeweeks werkzoeken bedoelde ik dus vooral dat 't dan ook zonder problemen 's avonds kan: zit dan toch niemand in de weg qua planningen enzo. Dus da's wel mooi: morgen maar 's beginnen met m'n zoektocht.

En thanks voor fotocompliment, vind 't leuk om ze te maken iig! :+ :)
Dat is wel een tijdje ja! Ik zou het niks vinden! Mijn meneer is wel druk en veel avonden weg, maar ik vind het heel anders als hij ook niet thuis slaapt.
pi_114240788
Marmar, Sicilië las ik volgens mij?

Sicilië O+
pi_114240953
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 19:53 schreef uniekhoorn het volgende:
Mo, de een kan er wat beter tegen dan de ander. Moet er zelf ook niet aan denken om een paar dagen zonder te zitten :)
Mooie foto's. Stom dat ik jou binnenkort niet zie want had best heel graag met je willen kletsen.

Jeager goed reis!

MarMar, ik hoop zo voor je dat het grote emigreerplan in vervulling kan gaan
Dat moet gewoon lukken Uniekje, hoe dan ook. :*
pi_114241005
uniek! Wederzijds! Maar het is nu eenmaal niet anders -O- ;(

En tsja, positief zijn, ook dat is nu eenmaal niet anders :') Kan wel gaan zitten simpen maar daar help ik zowel hem als mezelf niet mee, dus dan maar ook gewoon een baan vinden zodat ik 't niet zo merk dat ik 's avonds alleen ben :P
Ja doei.
pi_114242302
O: shake met whey, soja, aardbei, lijnzaad, limoen
T: sojamelk
L: 2 roereieren en wat gerookte zalm
T: pinda's (zo'n 300 kcal, ahum)
D: Green bean curry, Indian Dal Nirvana, Spicy chicken vindaloo
S: misschien nog een half uurtje rennen zo

1644 kcal

Vanmiddag (na lang uitslapen) nog een keer gewogen en woog toen opeens 63,9. (i.t.t. de 65,1 van zaterdagochtend). Gisteravond helemaal niet gesnoept, maar wel veel wijn gedronken. Kan dus ook uitdroging zijn :+. In het vervolg maar door de week wegen, ik denk dat dat een wat reëler beeld geeft.
pi_114242429
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 19:36 schreef motorbloempje het volgende:
Goede reis terug Jagär en fijne vakantie kwak!

Wij hebben gewandeld, dus.

Route:

http://www.endomondo.com/workouts/qrU00dHkaa4

Foto's (klik voor grotere versies):

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Mooie foto's! Lijkt me fijn om in (of vlakbij) zo'n omgeving te wonen.
pi_114246921
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 19:41 schreef LieLie het volgende:
Hoe lang gaat dat duren Mo?

Goede reis Jagar en fijne vakantie Kwak! :)

DaD ook alvast een goede reis! Jullie gaan dinsdag toch?

Hier ook met de voorbereidingen bezig, stapeltjes kleren maken, iPads vullen, camera leeghalen.
Woensdag. En dank je, jullie ook! Wij hebben net al onze zomerkleren in koffers gemieterd en Baardmans is as we speak de soundtrack van onze road trip aan het samenstellen.

Kwak, fijne vakantie!

Dat zal zeker even wennen zijn, Mo. Sterkte. :*.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_114247029
Hai :W

Wat een rust hier! Fijne vakantie Kwak!
En sterkte met de veranderingen Mo!

Jagar gaat bijna samenwonen en nu echt *O*

Skjor ik vind het niet veel! Maar weet niet wat je specs zijn? Wel goede dingen gegeten en lekker!

Nog maar even een lijst OT dan...

O: klein croissantje en kiwi, perzik, yoghurt, lijnzaad, speltflakes
T: koffie verkeerd
L: 2 meergranenboterhammen met flink wat gerookte zalm en een bakje gemengde rauwkost
T: paar dropjes
D: bulghur met gegrilde groenten en feta
T: bak yoghurt met wat jam, lijnzaad, kokos en speltflakes
B: shoppen :D
pi_114247277
quote:
1s.gif Op zondag 15 juli 2012 21:54 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Woensdag. En dank je, jullie ook! Wij hebben net al onze zomerkleren in koffers gemieterd en Baardmans is as we speak de soundtrack van onze road trip aan het samenstellen.

Kwak, fijne vakantie!

Dat zal zeker even wennen zijn, Mo. Sterkte. :*.
Oke, dan is het dezelfde dag ;)
pi_114247693
Eindstand:
O: Yoghurt met een appel, drie mueslicrackers met biefstukworst/hüttenkäse/vega-ham (en komkommer)
L: Ciabatta met op de ene helft zelfgemaakte tonijnsalade en op de andere helft runderpastrami en een waldkornboterham met hüttenkäse/bieslook (en komkommer)
T: Salade van gemengde sla, dressing, geitenkaas, zongedroogde tomaten en croutons
D: Varkenshaasje met spruiten/rozijnen en een zelfgemaakte aardappelsalade (met stoomaardappeltjes, mayonaise, citroensap, knoflook en bieslook)
T: Bak fruitkwark met kersen
pi_114247753
quote:
1s.gif Op zondag 15 juli 2012 21:59 schreef LieLie het volgende:

[..]

Oke, dan is het dezelfde dag ;)
We dachten immers nog even dat we in hetzelfde vliegtuig zouden zitten!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_114247831
quote:
1s.gif Op zondag 15 juli 2012 22:07 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

We dachten immers nog even dat we in hetzelfde vliegtuig zouden zitten!
Ja! Alleen wij hebben een aantal maanden gedacht dat we op dinsdag zouden gaan en toen bleek het woensdag te zijn :P Ik wist niet meer of we die ontdekking daarvoor of daarna hadden gedaan ;)
pi_114247923
Heb je nog wat gekocht Nallie?

Mijn eindstand:
En ik ga mijn lijstje posten waarvan ik denk dat ik het al weet
T: stukje raw brownie Soort reep met pitten en zaden van de Tuinen
D: pasta'tje na 2 vapiano's af te zijn gegaan waar het TE druk was zijn we gesetteld voor een burger met frietjes bij de Burgerbar (150 gr vlees op een bruin broodje met ui, kaas, tomaat, en wat frietjes met mayo)
T: vanilleyoghurt met aardbeien stukje raw brownie
pi_114248025
Thanks all! Maar we slaan ons er wel doorheen. Als dit hem meer structuur geeft en meer zelfvertrouwen dan worden we daar uiteindelijk allebei beter van, denk ik dan maar! :)

Werk vinden gaat wel lastig zijn, heb gisteren al wat geneusd, maar vooral veel fundraiser- en callcentermeuk... máár ik weet gewoon dat ik wel wat vind zodat ik in elk geval een groot deel van augustus werk heb en hopelijk daarna ook nog. #likeabaws

:P
Ja doei.
pi_114248043
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 22:10 schreef Perruche het volgende:
Heb je nog wat gekocht Nallie?

Mijn eindstand:
En ik ga mijn lijstje posten waarvan ik denk dat ik het al weet
T: stukje raw brownie Soort reep met pitten en zaden van de Tuinen
D: pasta'tje na 2 vapiano's af te zijn gegaan waar het TE druk was zijn we gesetteld voor een burger met frietjes bij de Burgerbar (150 gr vlees op een bruin broodje met ui, kaas, tomaat, en wat frietjes met mayo)
T: vanilleyoghurt met aardbeien stukje raw brownie
JA! Te dure laarzen die wel heul mooi zijn :') En nog twee shirtjes...
Jouw lijstje is nom! Lekker he raw brownie met yoghurt :9
pi_114248074
Hai :W

Ik ben een beetje eenzaam dus wijn drinken klinkt heel aantrekkelijk dus juist daarom doe ik het niet!

Ik ga maar slapen denk ik!

Mooie foto's Mo!
pi_114248219
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 22:12 schreef motorbloempje het volgende:
Thanks all! Maar we slaan ons er wel doorheen. Als dit hem meer structuur geeft en meer zelfvertrouwen dan worden we daar uiteindelijk allebei beter van, denk ik dan maar! :)

Werk vinden gaat wel lastig zijn, heb gisteren al wat geneusd, maar vooral veel fundraiser- en callcentermeuk... máár ik weet gewoon dat ik wel wat vind zodat ik in elk geval een groot deel van augustus werk heb en hopelijk daarna ook nog. #likeabaws

:P
Ik doe met je mee met werk zoeken!
pi_114248225
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 22:12 schreef Nallie het volgende:

[..]

JA! Te dure laarzen die wel heul mooi zijn :') En nog twee shirtjes...
Jouw lijstje is nom! Lekker he raw brownie met yoghurt :9
Oh, plaatje? En leuk he, shoppen :') ik heb geprobeerd een jurkje te vinden, mar vond nets echt leuk.. wel een hele mooie van supertrash gekocht maar dat zocht k helemaal niet :D :@

En inderdaad lekker! Met aardbeien erbij is het nog lekkerder. Denk dat dat morgen mijn ontbijt wordt! Griekse yoghurt, aardbeien, raw brownie. Of mijn toetje. Of beide!
pi_114248253
Weer terug van vrijgezellenfeest. Was mooi! Wel tikkeltje ruig, maar nog lang niet zoals in the hangover ;)
Ben nu redelijk gesloopt, ga lekker slapen..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')