abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114206785
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_114206842
Eens met de TT oO<.

quote:
10s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 20:57 schreef sigme het volgende:
Euh. Het ene kruidenmengsel is het andere niet?
Klopt, maar dit stimuleert niet om een andere te proberen :'). BAH!
pi_114206884
Je kan ook zelf een boemboe maken he, van origine worden die dingen niet in een pakje geboren.
Een boemboe proeven voordat je 'm door het eten doet vind ik wel origineel, maar ik vind het niet erg verwonderlijk dat dat niet heel lekker is.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_114206926
@Vik we wachten in elk geval tot de oudste min of meer volwassen is, misschien gaan we wel voordat de jongste naar de middelbare school moet, maar dat hangt natuurlijk ook helemaal af van hoe zij zich ontwikkelt.
Het duurt dus sowieso nog wel zes jaar..
Na de zomer ga ik een leveltje hoger Italiaans studeren en ik hoop in 2013 een heus diploma te halen op B2 niveau.
  zaterdag 14 juli 2012 @ 21:04:19 #5
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_114206952
Heb je de boemboe puur gegeten? Dat is altijd goor!!
Net zoals trassie, vissaus e.d. dat is heul erg BAH.
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_114206962
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 21:01 schreef sigme het volgende:
Je kan ook zelf een boemboe maken he, van origine worden die dingen niet in een pakje geboren.
Een boemboe proeven voordat je 'm door het eten doet vind ik wel origineel, maar ik vind het niet erg verwonderlijk dat dat niet heel lekker is.
Ik was even gemakzuchtig. Geen succes :+. Daarna trouwens ook nog even geprobeerd in combinatie met een hap ;). VIES! vind ik

En heb nu ook weer buikpijn na het eten van rijst (dat had ik de vorige keer ook al). Al met al niet motiverend om rijst te eten.
  zaterdag 14 juli 2012 @ 21:06:14 #7
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_114207012
Je moet het er wel door doen anders is het echt niet te vreten met groentes enzo...

Je neemt ook geen hap pure macaroni met een schep "honig uit pakje"
*ril*

En rijst.. tja ook niet mijn ding maar in combi met boemboe wel :D
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_114207054
Ik heb ook een hap genomen met boemboe, maar dat maakte het er niet beter op :P.
pi_114207188
Rijst O+
Als ik mijn man niet zou hebben zou ik het denk ik bijna iedere dag eten!
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  zaterdag 14 juli 2012 @ 21:13:13 #10
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_114207208
Met neme:
Rijst, gekookt en afgekoeld.

Kipfilet / ham / hamlappen gemarineerd in knoflook/ui/ketjap/soja/citroensap/basterdsuiker/zout/peper/djintan/ketoembar/djahe/sambal/kerrie/cayenne.

Wok aan: olie verwarmen: verse knoflook/ui/paprika/champignons aanbakken, vlees erbij bakken, trassi, vissaus, bosui, snippers komkommer, roeren.
Rijst in olie aanbakken, mengsel erbij, husselen NOM
  zaterdag 14 juli 2012 @ 21:35:37 #11
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_114207838
Woei, weersverwachting waar we volgende week heen gaan: De hele week 70% regenkans en 12 graden...
Lang leve de zomervakantie.

Trusten Slinkies :P
pi_114208767
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 21:35 schreef uniekhoorn het volgende:
Woei, weersverwachting waar we volgende week heen gaan: De hele week 70% regenkans en 12 graden...
Lang leve de zomervakantie.

Trusten Slinkies :P
Slinken we :D?

'truste uniekhoorn :*.
  zaterdag 14 juli 2012 @ 22:03:36 #13
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_114208825
_O- Uniek. Slinkende slankies :9

Truste :*.
Niet meer actief op Fok!
pi_114209485
Moet zeggen dat ik zo langzamerhand blij ben on de hitte te verlaten. Vandaag weer 35 graden..nog 1 nachtje hier, dan nog een nachtje in het vliegtuig en dan kan ik de Duutser weer zoenen. Nu moet ik nog inpakken en schoonmaken, en dan bet ik al heel lang aan het uitstlelen!
pi_114210267
Marmar, B. en ik zijn ook verzot op Sicilie. Wij fantaseren ook wel eens om daar te gaan wonen, maar wij zijn het type Hollanders die dat alleen maar roept en nooit doet.

Hoe zouden jullie daar in je levensonderhoud voorzien?
  zaterdag 14 juli 2012 @ 22:40:25 #16
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_114210522
Ik heb mezelf een abbo kado gedaan voor een tof artsy magazine, iedere keer als ik die doorblader komen mijn oude dromen terug van supergoed worden met artsy dingen en er centjes mee verdienen O+ :')

Dromen is tof :7 O+
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_114212004
:D VB, gekkie! Dat spul moet je ook niet zo een, tuurlijk is dat vies! Ik had vandaag ook een boemboe, maar dan voor laksa (maleisische soep). Dat rook zo ontzettend sterk, volgens mij was ik door het plafond gesprongen als ik daar een hap van had genomen! Maar in een liter water met wat kokosmelk was het een heerlijke bouillon voor de bloemkool, chinese kool, garnalen en het gekookte ei... :9.

Lijstje:
O: 2 allisson boterhammen (salami, tomaat), 200 ml vanille yoghurt met 2 perziken
B: door de stad banjeren
L: 1 allisson boterham pindakaas, 1 banaan, halve kokosreep (eigenlijk alleen kokos, samengeperst :9), grote koffie verkeerd
S: 5,5 km "hard"lopen
D: bovenstaande soep, twee kommen. In totaal 7 garnalen, een halve kleine bloemkool, een kwart chinese kool en 1 gekookt ei in ongeveer 400 ml bouillon
T: 150 ml vanilleyoghurt met ardbeien en een beetje "raw brownie"

Ik ben tevreden!
pi_114212216
Beviel de brownie Per?
pi_114212294
Ja hij was wel lekker, beter dan de vorige. Denk dat het kwam door meer zout, meer, en nieuw (vorige was al 5 jaar oud) cacaopoeder, cashewnoten ipv amandelen. Smaak is veel intenser! Alleen hij blijft niet plakken; dus dan maar kruimelen :')
pi_114212886
Ik wil graag een televisie. Geen idee hoe en wat maar wil een kleine platte, voor aan mijn voeteneind. Niet te klein want moet wel chill zijn om films te kijken maar ook geen enorm ding dat breder is dan mijn voeteneind :P

Hoeveel inch zou dan ongeveer fijn zijn? Ben er heel slecht in :P 36 of zo ?
Worry is a misuse of imagination
  zaterdag 14 juli 2012 @ 23:41:29 #21
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_114213527
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 21:01 schreef sigme het volgende:
Boemboes in een pakje zijn, mits van het juiste merk, niet heel veel anders dan versgemaakte, qua ingedienten in elk geval.... rauw moet je ze i.e.g. nooit eten :') ook niet met een hap rijst of vlees erbij. lekker even meefruiten met het vlees/de groente en dan pas water erbij (of helemaal niet, ligt aan t recept, of kokosmelk) en laten pruttelen O+
Kwak
  zaterdag 14 juli 2012 @ 23:41:44 #22
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_114213539
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 20:11 schreef Cocotrimonium het volgende:
Toffe regenjassen! :Y

Ik heb vandaag in een impuls een breiboekje, breinaalden en wol aangeschaft. Zes weken vakantie nu (en niet al te lang daarna 19w verlof), dus ik ga (leren) breien. Heb net een half uur (zonder overdrijven, helaas... :')) youtube-filmpjes zitten kijken over het opzetten op een naald.
Ben inmiddels (in totaal een ruim uur verder) vier keer overnieuw begonnen. Ik snap de techniek wel, maar ik snap niet goed hoe ik het breiwerk fatsoenlijk naar achter 'duw' op de naald, zeg maar (zodat er nieuw breisel op past...). Ik schuif het nu maar wat lomp door, maar het eindeffect wordt rommelig en niet gelijk. Ach jaaa... Ik heb nog even de tijd :+
O+ dan zet je te strak op / brei je te strak. (na het opzetten zitten steken trouwens wel vaker niet helemaal netjes, zie je later niks meer van!)

tip: opzetten op twee naalden, dan zit je breiwerk losser, (twee naalden op elkaar houden zeg maar, en na het opzetten er eentje uittrekken).

tip2: elke keer als je een nieuwe steek maakt en je trekt je draad aan bedenk je je "te strak" en laat je je draad even los :P waarna je een iets lossere steek hebt.

tip3: na 8 augustus wil ik je best leren breien! (sokjes zijn wel erg lastig voor beginners helaas)
Kwak
pi_114213995
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 23:16 schreef Perruche het volgende:
Ja hij was wel lekker, beter dan de vorige. Denk dat het kwam door meer zout, meer, en nieuw (vorige was al 5 jaar oud) cacaopoeder, cashewnoten ipv amandelen. Smaak is veel intenser! Alleen hij blijft niet plakken; dus dan maar kruimelen :')
Okay, dan moet ik er echt maar eens eentje maken :D
pi_114215560
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 23:16 schreef Perruche het volgende:
Mooi! Wel goed aangedrukt in t bakblik en lang genoeg in de koelkast? Anders volgende x meer dadels :)
Be someone that makes you happy
pi_114220437
Mogge!
Rustig op werk.
pief, wij hebben een 37 cm tvtje in de slaapkamer en dat gaat wel, moet alleen wel mn bril op doen :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')