abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114195815
Ik heb er voor gekozen om voor mijn studie een jaar te werken zodat ik zelf mijn huur,boeken en schoolgeld kan betalen. Mijn ouders steunen mij niet financieel omdat ze willen dat ik zelfstandig wordt maar mijn vader heeft altijd wel erg veel belasting betaalt.

Nu zitten er mensen bij mij op de opleiding die 400-500 euro per maand krijgen alleen omdat hun ouders niet zoveel verdienen en die wonen zelfs nog thuis.

Hoe is dit rechtvaardig? Alleen omdat mijn ouders veel verdienen betekent dit niet dat zij mij ook financieel steunen. Zelfs het communisme was nog rechtvaardiger dan deze verzorgingsstaat :N
  zaterdag 14 juli 2012 @ 15:34:58 #2
104871 remlof
Europees federalist
pi_114195848
Omdat hun ouders minder kunnen bijdragen aan de studie van hun kinderen.

Lijkt me niet onlogisch.
  zaterdag 14 juli 2012 @ 15:37:40 #4
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_114195911
quote:
12s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 15:36 schreef Klipnap het volgende:
Hoe kun je dit onrecht tegengaan, TS?
Verzin eens een oplossing.
En leer dan gelijk even werkwoorden vervoegen.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_114195996
Omdat ze niet willen dat mensen eerst een jaar gaan bijbeunen alvorens ze beginnen aan hun studie. Liever ga je een jaar eerder fulltime werken en belasting afdragen.
  zaterdag 14 juli 2012 @ 15:41:50 #6
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_114196037
Omdat het verwacht wordt. Het kan dus het is aan de ouders. Als ouders sowieso niet kunnen bijdragen heb je 100% niks als de staat dat niet doet. Waar het bij 'rijkere' ouders een keuze is, is het dat bij mensen die niet zo veel hebben niet, en vindt de staat dat ze mensen die geen geld genoeg hebben toch moeten stimuleren door het bijdragen van financien.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_114196609
Stel dat je de capaciteiten hebt om te studeren maar je ouders kunnen het niet betalen dan is er stufi. Persoonlijk vindt ik de stufi niet kloppen. Daar hoeft de overheid niet voor op te draaien. Als je niet kunt studeren ga je maar werken en dan leer je maar in de avonduren.
As je de bal nie hep kejje ook nie score, da's logisch natuurluk
pi_114196654
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 15:41 schreef boem-dikkie het volgende:
Omdat het verwacht wordt. Het kan dus het is aan de ouders. Als ouders sowieso niet kunnen bijdragen heb je 100% niks als de staat dat niet doet. Waar het bij 'rijkere' ouders een keuze is, is het dat bij mensen die niet zo veel hebben niet, en vindt de staat dat ze mensen die geen geld genoeg hebben toch moeten stimuleren door het bijdragen van financien.
Maar wat moet iemand met 400-500 euro per maand die nog thuis woont? Zelfs met schoolgeld en boeken.
  zaterdag 14 juli 2012 @ 16:00:59 #9
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_114196692
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 15:59 schreef Tito_Makani het volgende:

[..]

Maar wat moet iemand met 400-500 euro per maand die nog thuis woont? Zelfs met schoolgeld en boeken.
De bedragen van studiefinanciering kloppen sowieso niet. Dus dat het te veel geld is dat kan, maar de reden er achter lijkt me vrij duidelijk.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  zaterdag 14 juli 2012 @ 16:04:17 #10
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_114196808
Of men leent maximaal. Kan ook. Dan kom je makkelijk op 500 per maand uit.
Feyenoord Rotterdam
pi_114196971
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 16:00 schreef boem-dikkie het volgende:

[..]

De bedragen van studiefinanciering kloppen sowieso niet. Dus dat het te veel geld is dat kan, maar de reden er achter lijkt me vrij duidelijk.
Bullshit wat TS zegt inderdaad. Als thuiswonende kun je max. rond de ¤300 krijgen. Zonder lening dus. Uitwonend krijg je rond de ¤500. Natuurlijk kun je geld bijlenen, maar dat betaal je dus ook terug.
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_114197540
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 15:37 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

En leer dan gelijk even werkwoorden vervoegen.
En leer gelijk eens niet bijdehand te doen!!!
  maandag 16 juli 2012 @ 10:39:53 #13
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_114261465
quote:
De ouderbijdrage is het bedrag dat je ouders zelf bij zouden kunnen dragen aan jouw studie. Wij trekken de berekende ouderbijdrage af van de maximaal mogelijke aanvullende beurs.

Wil je weten wat het bedrag is dat je aan aanvullende beurs overhoudt?

Dan moet je eerst de maximaal mogelijke aanvullende beurs bepalen.
Daar trek je de ouderbijdrage van beide ouders vanaf. De uitkomst is het bedrag dat je aan aanvullende beurs kunt krijgen.
Is de ouderbijdrage van beide ouders vastgesteld op 0 euro? Dan heb je recht op een volledige aanvullende beurs.
Bron: DUO.

Maar:
quote:
Je ouders zijn niet verplicht de ouderbijdrage die wij berekenen ook aan jou te betalen. We berekenen deze bijdrage alleen maar om te bepalen of je recht hebt op een aanvullende beurs en om te bepalen hoe hoog die aanvullende beurs dan is.

Je ouders zijn volgens het Burgerlijk Wetboek wel verplicht, zolang je studeert en nog geen 21 jaar bent, bij te dragen in je levensonderhoud. Ze hoeven dat niet te doen met geld, ze kunnen dat ook doen door bijvoorbeeld voor eten of onderdak te zorgen.
Bron: DUO

Conclusie: je zou in theorie beide evenveel moeten ontvangen maar dan moet je wel lieve ouders hebben.
Fuck the EBU
  maandag 16 juli 2012 @ 11:22:06 #14
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_114262443
Rijke ouders hebben net zoals elke andere ouder een zorgplicht, en zijn financieel verantwoordelijk tot je 21-ste. Weet niet hoe oud je bent, maar een jaar zelf werken vind ik pas verspilling van tijd. Áls je daarna uberhaupt nog terug gaat studeren.. Leen het van je ouders en werk er naderhand maar voor, toch?
  maandag 16 juli 2012 @ 11:27:09 #15
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_114262586
Ts is duidelijk nog lang niet klaar voor de echte wereld.
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
pi_114263017
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 15:59 schreef RonnieHansen het volgende:
Stel dat je de capaciteiten hebt om te studeren maar je ouders kunnen het niet betalen dan is er stufi. Persoonlijk vindt ik de stufi niet kloppen. Daar hoeft de overheid niet voor op te draaien. Als je niet kunt studeren ga je maar werken en dan leer je maar in de avonduren.
jij bent een idioot :7

jammer dat je geboren bent en nog erger, jammer dat het een paar honderd jaren te laat is gebeurd. je had heel goed gepast in de middeleeuw! wel als boer graag, dan had je anders gepiept.

PS: heb jij ook in de avonduren geleerd? want "ik vindt" kan natuurlijk niet, eh? idioot... :7
pi_114263249
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 15:34 schreef Tito_Makani het volgende:
Ik heb er voor gekozen om voor mijn studie een jaar te werken zodat ik zelf mijn huur,boeken en schoolgeld kan betalen. Mijn ouders steunen mij niet financieel omdat ze willen dat ik zelfstandig wordt maar mijn vader heeft altijd wel erg veel belasting betaalt.

Nu zitten er mensen bij mij op de opleiding die 400-500 euro per maand krijgen alleen omdat hun ouders niet zoveel verdienen en die wonen zelfs nog thuis.

Hoe is dit rechtvaardig? Alleen omdat mijn ouders veel verdienen betekent dit niet dat zij mij ook financieel steunen. Zelfs het communisme was nog rechtvaardiger dan deze verzorgingsstaat :N
het verschil tussen jouw ouders en die van iemand anders, is dat jouw ouders een keuze kunnen maken. wel of niet hun kind steunen, mogen ze zelf weten. geld hebben ze zat. bij de wat armere ouders bestaat die keuze niet. dat wil echter niet zeggen dat hun kinderen geen recht op onderwijs hebben, zoals jij. veel kinderen zijn slimmer dan jij, ondanks dat jouw pa in een dikke bmw rijdt. jij hebt niks gedaan voor het geld van je vader, dus je hebt ook geen rechten als gevolg daarvan!

ik wil later de slimste dokter, niet de dokter met de rijkste ouders. ik wil de beste ingenieurs, niet prutsers die alles door mammie en pappie betaald krijgen. en ga zo maar door!

begrepen? nou ga ergens anders huilen, klote VVD kind...

:7
pi_114264048
ik ben dan wel benieuwd naar de definities van 'arme' ouders en 'rijke' ouders.
wanneer zijn je ouders arm en wanneer rijk?
want de extremen van een single moeder met uitkering en de zoontjes die luisteren naar de achternaam Brennickmeijer lijken mij wel duidelijk genoeg, dus daar hoeven we het niet over te hebben dus, wat wordt er hier dan wel bedoeld met arme en rijke ouders?
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_114264163
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 15:59 schreef RonnieHansen het volgende:
haha ik viel bijna van mijn stoel van het lachen...
Hoe bekrommen en korte-termijn denken kan een mens zijn... Je bent zeker een bankier?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_114264183
quote:
want de extremen van een single moeder met uitkering en de zoontjes die luisteren naar de achternaam Brennickmeijer lijken mij wel duidelijk genoeg, dus daar hoeven we het niet over te hebben dus, wat wordt er hier dan wel bedoeld met arme en rijke ouders?
er is door de overheid een limiet vastgesteld, daar hoeven wij ons geen zorgen over te maken. boven bedrag x kan je wel bijdragen, onder bedrag x niet of wordt niet van je verwacht.

de kwestie over wie zich wel/niet arm voelt heeft hier totaal niks mee te maken. het gaat ook niet over "arme of rijke" ouders, maar ouders met een inkomen van x of meer en ouders met een inkomen van x of minder. TS gebruikt het woord arm om zijn superioriteit te tonen.

pi_114264256
500 per maand thuiswonend kan je krijgen op het mbo, niet wo of hbo.

Ik kreeg zo'n 200 aanvullend per maand, 50 van mn pa, eenverdiener, verpleegkundige.
  maandag 16 juli 2012 @ 12:18:29 #22
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_114264360
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 12:10 schreef WRH het volgende:
Iedere ouder die modaal aantikt is rijk.
pi_114264418
ok.
ik bedoelde ook meer wat fokkers op dit topic zien als 'arm' en 'rijk'.
gewoon nieuwsgierig.
het lijkt toch wel samen te hangen met recht op tegemoetkoming of niet dus eigenlijk heel basic: welk beroep / inkomen van ouders heeft wel recht op geld van de overheid en vanaf welk inkomen moet je als student zeggen: laat maar, ik doe afstand van mogelijke studie tegemoetkoming.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
  maandag 16 juli 2012 @ 12:27:52 #24
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_114264663
Dat zeg ik, vanaf modaal krijg je geen aanvulling meer. En daaronder is het ook al een glijdende schaal.
  maandag 16 juli 2012 @ 12:34:18 #25
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_114264889
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 11:47 schreef chrisje013 het volgende:

[..]

het verschil tussen jouw ouders en die van iemand anders, is dat jouw ouders een keuze kunnen maken. wel of niet hun kind steunen, mogen ze zelf weten. geld hebben ze zat. bij de wat armere ouders bestaat die keuze niet. dat wil echter niet zeggen dat hun kinderen geen recht op onderwijs hebben, zoals jij. veel kinderen zijn slimmer dan jij, ondanks dat jouw pa in een dikke bmw rijdt. jij hebt niks gedaan voor het geld van je vader, dus je hebt ook geen rechten als gevolg daarvan!

ik wil later de slimste dokter, niet de dokter met de rijkste ouders. ik wil de beste ingenieurs, niet prutsers die alles door mammie en pappie betaald krijgen. en ga zo maar door!

begrepen? nou ga ergens anders huilen, klote VVD kind...

Ironisch genoeg speelt de sociale omgeving waar een kind vandaan komt een rol binnen zijn of haar maatschappelijke en beroepsmatige presaties. De extra vorming, ondersteuning en uitdaging die een bemiddelde omgeving biedt heeft een effect op de (studie)resultaten van een kind.

Kans is dus groot dat 'de beste arts' die jij wil krijgen om een operatie uit te voeren geen sympathieke jongen is die zichzelf heeft omhooggeknokt vanuit de goot, maar een jongen is die uit een bemiddeld (wellicht artsen-)gezin komt die vanaf zijn vroege jeugd zich optimaal heeft kunnen ontwikkelen. Eerlijk? Nee, maar als er een tumor weggesneden moet worden ben je er wel verdraaid blij mee.
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 12:10 schreef WRH het volgende:
Daar zijn geen harde definities voor te geven. Een jongere zonder al te veel (sociale) verplichtingen kan met een inkomen van 22.000 euro per jaar leven als een koning. Een full time werkende met dat inkomen wordt beschouwd als relatief arm. De staat zou de kinderne die uit dat gezin komen dan ook een aanvullende beurs verlenen.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')