Vis geen optie. Maar misschien moet je Bonje met de Buren inschakelen, verrichten puik werk. - Geen media.quote:
met een beetje mazzel is dit niet nodig en zien ze hun fout in.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 00:26 schreef spartametje het volgende:
Haha, Frank Visser. Hm, ik houd niet zo van media aandacht. Zou een 'normale' rechter hier geen uitspraak over kunnen doen?
Jawel hoor, maar ik denk dat het goedkoper is om samen met de buren een bedrijfje in te huren om een mooie nieuwe schutting te plaatsen. Oftewel, een beetje onzinnig om mee naar de rechter te gaan.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 00:26 schreef spartametje het volgende:
Haha, Frank Visser. Hm, ik houd niet zo van media aandacht. Zou een 'normale' rechter hier geen uitspraak over kunnen doen?
De buren willen op geen enkele wijze praten. Dus ja, dan moet je toch wat anders.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 00:43 schreef HardMetal het volgende:
[..]
Jawel hoor, maar ik denk dat het goedkoper is om samen met de buren een bedrijfje in te huren om een mooie nieuwe schutting te plaatsen. Oftewel, een beetje onzinnig om mee naar de rechter te gaan.
En je weet zeker dat het niet de plaatselijke bakker of slager was, dat "mannetje"?quote:Op zaterdag 14 juli 2012 00:32 schreef bijdehand het volgende:
Kan je niet iemand van de gemeente laten komen die komt meten enzo? Mijn oom had hetzelfde, toen is er zo'n mannetje gekomen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
Met een CCtje naar ene Jelmer.quote:
Over hoeveel tuin gaat het hier eigenlijk? Ben je een paar centimeter kwijt of gaat het over veel meer?quote:Op zaterdag 14 juli 2012 00:19 schreef spartametje het volgende: Uit de Kadastrale Kaart die bij ons koopcontract is toegevoegd blijkt nu dat niet alleen ‘afscheiding 1’, maar ook ‘afscheiding 2’ op ons erf staat.
Dat valt nog te bezien. Dan zul je nog steeds schutting twee weg moeten krijgen. Als je buurman z'n auto op de oprit zet mag je hem ook niet zomaar slopen.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 09:04 schreef densmee het volgende:
Laat het kadaster meten en je bent voor een paar honderd euro van een hoop gezeik af
De strook is 25 cm breed. Dus het is niet heel veel, maar als ik 'afscheiding 3' er voor moet zetten, dan wordt het al 35 cm.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 09:21 schreef qltel het volgende:
[..]
Over hoeveel tuin gaat het hier eigenlijk? Ben je een paar centimeter kwijt of gaat het over veel meer?
Als de schutting echt op zijn grond staat is het zijn schutting en mag hij hem dus slopen. Zelfs als de buurman hem gekocht heeft. Niet dat dat de verstandhouding verbetert verder maar die was toch al ziek begreep ik.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 09:29 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Dat valt nog te bezien. Dan zul je nog steeds schutting twee weg moeten krijgen. Als je buurman z'n auto op de oprit zet mag je hem ook niet zomaar slopen.
Geldt dat voor zowel het uittreksel Kadastrale kaart (9,95 euro) als het kopie Veldwerk (149 euro)? Ik dacht namelijk dat, als het uittreksel van de Kadastrale kaart geen (juridische) uitkomst biedt, het kopie Veldwerk dat wellicht wel zou doen. Ik kan ook zo'n mannetje van Kadaster langs laten komen, maar dan wil ik wel zeker weten dat er geen sprake is van 'verjaring'.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 10:25 schreef Zolena het volgende:
[..]
Als de schutting echt op zijn grond staat is het zijn schutting en mag hij hem dus slopen. Zelfs als de buurman hem gekocht heeft. Niet dat dat de verstandhouding verbetert verder maar die was toch al ziek begreep ik.
Veldwerk van kadaster hebben we hier ook gedaan, met iets betere verstandhouding tussen ons en buren. We waren het eens dat we het niet eens waren en dat kadaster kon vertellen wie gelijk had. Allebei de helft betaald, ik geloof dat het hele bedrag 650 euro was of zoiets.
Bij een conflict is het niet waarschijnlijk dat ze daarover willen overleggen. Dus zelf betalen en hopen zo van onduidelijkheid af te komen is het makkelijkst.
De kaartjes heb je niks aan, tenminste juridisch niet, je kunt op zijn hoogst z'n ding bestellen om zeker te weten dat je gelijk hebt voor je een duur veldwerk aanvraagt.
ik denk dat je idd gelijk hebt, mijn fout, roerend en onroerend enzo.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 10:25 schreef Zolena het volgende:
[..]
Als de schutting echt op zijn grond staat is het zijn schutting en mag hij hem dus slopen. Zelfs als de buurman hem gekocht heeft. Niet dat dat de verstandhouding verbetert verder maar die was toch al ziek begreep ik.
Veldwerk van kadaster hebben we hier ook gedaan, met iets betere verstandhouding tussen ons en buren. We waren het eens dat we het niet eens waren en dat kadaster kon vertellen wie gelijk had. Allebei de helft betaald, ik geloof dat het hele bedrag 650 euro was of zoiets.
Bij een conflict is het niet waarschijnlijk dat ze daarover willen overleggen. Dus zelf betalen en hopen zo van onduidelijkheid af te komen is het makkelijkst.
De kaartjes heb je niks aan, tenminste juridisch niet, je kunt op zijn hoogst z'n ding bestellen om zeker te weten dat je gelijk hebt voor je een duur veldwerk aanvraagt.
Als je het veldwerk op papier hebt, moet je daarna dat op de grond uitzetten. De enige manier om aan te tonen dat dat goed gebeurt is door het te laten doen door een medewerker van het kadaster. Bij ons was de tekening uit 1970 en dus wat moeilijker leesbaar en daarom ontstond ook discussie over wat op de tekening stond...quote:Op zaterdag 14 juli 2012 10:29 schreef spartametje het volgende:
[..]
Geldt dat voor zowel het uittreksel Kadastrale kaart (9,95 euro) als het kopie Veldwerk (149 euro)? Ik dacht namelijk dat, als het uittreksel van de Kadastrale kaart geen (juridische) uitkomst biedt, het kopie Veldwerk dat wellicht wel zou doen. Ik kan ook zo'n mannetje van Kadaster langs laten komen, maar dan wil ik wel zeker weten dat er geen sprake is van 'verjaring'.
Piketpaaltjes? Wie laat die paaltjes nou staan als je ergens gaat wonen? Laat staan als je al niet eens de eerste bewoner bent? De buren wonen er al 6 jaar blijkbaar.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 02:15 schreef r_one het volgende:
@TS: staan er nergens piketpaaltjes? Want met alleen een kadastrale kaart kun je niet zoveel.
Piketpaaltjes in de zin van kadasterpaaltjes.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 22:15 schreef Guus Muisarm het volgende:
[..]
Piketpaaltjes? Wie laat die paaltjes nou staan als je ergens gaat wonen? Laat staan als je al niet eens de eerste bewoner bent? De buren wonen er al 6 jaar blijkbaar.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |