abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114179251
De Avondetappe, elke dag rond 23.00 uur op Nederland 1.
Elke dag live vanaf een ander pleintje, kasteeltje of herbergje.

Tijdens de tour iedere avond zo rond de klok van 23.00 op Nederland 1.

Historische en/of bijzondere afleveringen:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En natuurlijk de Avondetappe in vogelvlucht.

Voor verhalen van de crew: http://backstage.united4all.nl/Backstage/Home.html
En foto's van dezelfde groep: http://www.flickr.com/photos/unitedmp/sets/72157630295074790/
Muziek van de Avondetappe 2012: http://t.co/s889lXTY (Spotify)
pi_114179340
sorry ik keek in de reeks. doe maar dicht
pi_114179542
Hoi deze zit in de reeks?
pi_114179577
TDJ-hoolies komen weer afterparty doen op de vrijdagavond. Hoe was de show vanavond?

*O*
Movistar oh Movistar!
Team Movistar Topic
pi_114179613
quote:
12s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 23:59 schreef RemcoW23 het volgende:
TDJ-hoolies komen weer afterparty doen op de vrijdagavond. Hoe was de show vanavond?

*O*
Er zijn twee topics :'). Deze zit in de reeks maar de rest post in de ongereekste :'). Dan nemen we deze

*O*
pi_114179644
Gereekst is altijd beter. Simpel :D
Movistar oh Movistar!
Team Movistar Topic
pi_114179657
quote:
12s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 00:01 schreef RemcoW23 het volgende:
Gereekst is altijd beter. Simpel :D
En dat kan ik weten :Y
pi_114179679
Ach, hun posten maar gezellig door in de ongreekste _O-
pi_114179742
Boogerd schuift wel abnormaal vaak aan hé?
pi_114179875
Bedankt voor het afkappen van een interessante discussie :P

Mijn laatste post:

quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 00:04 schreef Panthera. het volgende:

[..]

Dat wil ik niet zeggen. Misschien wel, misschien niet. Ik wil vooral zeggen dat we het niet weten, maar dat er wel wat aannames te doen zijn aan de hand van bepaalde signalen (bijvoorbeeld dat een dopingexpert aan de hand van door Wiggins zelf gepubliceerde bloedwaarden zegt dat zijn bloedwaarden een onnatuurlijk gedrag vertonen. Ondertussen publiceert Wiggins geen bloedwaardes meer). Een signaal op zich bevestigt noch ontkent iets, maar een veelheid aan signalen neem ik wel serieus.

Moet daarbij zeggen dat ik me helemaal niet zo druk maak om doping. 2006 rit 17 vind ik nog altijd de mooiste rit die ik gezien heb, doping of niet. Maar dat feit doet er niks aan af dat ik vind dat er wel erg makkelijk gezegd wordt dat er "nu niks gebruikt wordt" ondanks dat nu ineens Di Gregorio weer ineens gepakt wordt voor dopingTRANSPORT, wat dus niet uitsluit dat het georganiseerd wordt gebruikt.
pi_114179905
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 00:06 schreef Panthera. het volgende:

Mijn laatste post:

[..]

Moet je maar in het juiste topic posten :s)
pi_114179919
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 00:06 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

Ja ik maak die topics niet aan, mij boeit dat allemaal niks hoor :D
pi_114179931
quote:

[..]

Dat wil ik niet zeggen. Misschien wel, misschien niet. Ik wil vooral zeggen dat we het niet weten, maar dat er wel wat aannames te doen zijn aan de hand van bepaalde signalen (bijvoorbeeld dat een dopingexpert aan de hand van door Wiggins zelf gepubliceerde bloedwaarden zegt dat zijn bloedwaarden een onnatuurlijk gedrag vertonen. Ondertussen publiceert Wiggins geen bloedwaardes meer). Een signaal op zich bevestigt noch ontkent iets, maar een veelheid aan signalen neem ik wel serieus.

Moet daarbij zeggen dat ik me helemaal niet zo druk maak om doping. 2006 rit 17 vind ik nog altijd de mooiste rit die ik gezien heb, doping of niet. Maar dat feit doet er niks aan af dat ik vind dat er wel erg makkelijk gezegd wordt dat er "nu niks gebruikt wordt" ondanks dat nu ineens Di Gregorio weer ineens gepakt wordt voor dopingTRANSPORT, wat dus niet uitsluit dat het georganiseerd wordt gebruikt.
De verdomde moeilijkheid is dat als we bv. doping legaliseren, ( zogezegd een oplossing volgens sommigen ) het bv. wel alleen maar van kwaad naar erger kan gaan.
Er zijn toch al drie of vier renners gestorven in de geschiedenis aan te veel aan doping?
pi_114179938
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 00:07 schreef Panthera. het volgende:

[..]

Ja ik maak die topics niet aan, mij boeit dat allemaal niks hoor :D
Ik spaar je.
pi_114179985
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 00:06 schreef Panthera. het volgende:

Mijn laatste post:

[..]

Onherreeksen is me te ingewikkeld, sorry :P
pi_114180047
Van de nieuwspage van FOK!:

Bradley Wiggins heeft in zijn column in The Guardian laten weten nooit doping te zullen gebruiken. De leider in de Tour de France zegt dat hij alles kwijt zal raken als hij zijn toevlucht gaat zoeken tot verboden middelen.

"Als ik drugs zou gebruiken, verlies ik niet alleen mijn reputatie en bron van inkomsten, maar ook mijn huwelijk, familie, huis en titels." Wiggins snapt wel dat er bij zijn huidige prestaties vraagtekens worden gezet, gezien de geschiedenis van de sport. "Maar het irriteert me nog steeds. De insinuaties maken me boos. Ik weet toch al amper wat ik moet zeggen, een half uur nadat ik totaal uitgewoond over de finish ben gekomen."

De renner van Team Sky benadrukt nog eens dat hij de verboden middelen niet nodig heeft om goed te presteren. "In de Tour van 2007 was ik al eens vijfde in de tijdrit in Albi, achter Vinokourov, Kashechkin, Evans en Klöden. De eerste twee werden later gepakt op bloeddoping. Eigenlijk was ik dus derde. De motor had ik al. Ik bekommerde me toen alleen nog niet om het klassement."
pi_114180093
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 00:07 schreef JC14 het volgende:

[..]

De verdomde moeilijkheid is dat als we bv. doping legaliseren, ( zogezegd een oplossing volgens sommigen ) het bv. wel alleen maar van kwaad naar erger kan gaan.
Er zijn toch al drie of vier renners gestorven in de geschiedenis aan te veel aan doping?
Doping legaliseren is ook geen optie inderdaad, al hebben de overleden personen daar niet alles mee te maken. Simpson bijvoorbeeld was vooral een combinatie van alcohol plus bergop plus hitte (alledrie bijdragend aan het verschijnsel uitdroging).

Er is ook niet 1 2 3 een oplossing, vind het op het moment niet slecht gaan ook hoor, zoals gezegd, de dopingexcessen van 1992-2004/5 zijn wel redelijk over denk ik, of er moet inderdaad een nieuw middel zijn (wat zeer wel mogelijk is), maar dan doe je daar op de korte termijn niks aan.

In mentaliteitsverandering geloof ik ook niet zo, zolang er 200 renners de beste willen zijn, zullen er altijd een paar de kans grijpen om doping te gebruiken zolang de kosten-baten (verbetering-pakkans) in hun idee voordelig is. Het is als zeggen dat we nu we alle boeven gevangen hebben we onze auto's niet meer op slot hebben staan, want we hebben autodiefstal aangepakt.
pi_114180099
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 00:06 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

Ik heb ze gered :7
pi_114180130
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 00:12 schreef stoereboii het volgende:

[..]

Ik heb ze gered :7
_O_
pi_114180139
Kunnen de topics niet samengevoegd worden? Ik vond het gesprek eigenlijk wel boeiend :P

quote:

[..]

Er is wat mij betreft geen reden om aan te nemen dat ze niet verder zijn gegaan. Ook geen reden om aan te nemen dat ze wél verder zijn gegaan, epo is namelijk echt wel voorbij.

quote:
Oh ja die rit, ik wíst gewoon op dat moment dat er iets niet klopte :')

Zijn oude ritten trouwens nog steeds op de site van de nos te bekijken? Ik heb een paar jaar terug allerlei oude ritten (vooral uit 2007) terug zitten kijken. En waar zijn ze anders geheel te bekijken, weet je dat misschien?

Hoe dan ook, doping blijft een probleem. Je zou eigenlijk voor iedereen zijn natuurlijke bloedwaarden moeten weten, zodat de marges een stuk kleiner kunnen worden gemaakt. Maar hoe moet je het reëel oplossen? Ik ben geneigd om sportartsen strenger te controleren. En laat onderzoekers ook zelf mogelijke soorten doping verzinnen, zodat ze er alvast oplossingen voor kunnen bedenken om het op te sporen... Laat ze een stap vooruit zijn.
  zaterdag 14 juli 2012 @ 00:13:30 #21
127004 maril
Smeetsfan
pi_114180164
wat betekent die kutreclame zodat ik de topic niet kan lezen op FOK.? :(
Mart Smeets :"In alle drukte heb ik rust."
pi_114180191
Staat alcohol eik op de dopinglijst?
pi_114180255
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 00:12 schreef Maarten-Pieter het volgende:
Kunnen de topics niet samengevoegd worden? Ik vond het gesprek eigenlijk wel boeiend :P

[..]
Dat gaat me te ingewikkeld worden voor een topicreeks die toch wel snel aan een volgend deel toe is. Maar je kan quoten uit een gesloten topic.
pi_114180299
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 00:15 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat gaat me te ingewikkeld worden voor een topicreeks die toch wel snel aan een volgend deel toe is. Maar je kan quoten uit een gesloten topic.
dat bedoel ik
pi_114180336
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 00:12 schreef Maarten-Pieter het volgende:Hoe dan ook, doping blijft een probleem. Je zou eigenlijk voor iedereen zijn natuurlijke bloedwaarden moeten weten, zodat de marges een stuk kleiner kunnen worden gemaakt. Maar hoe moet je het reëel oplossen? Ik ben geneigd om sportartsen strenger te controleren. En laat onderzoekers ook zelf mogelijke soorten doping verzinnen, zodat ze er alvast oplossingen voor kunnen bedenken om het op te sporen... Laat ze een stap vooruit zijn.
Natuurlijke bloedwaarden varieren ook heel erg. Een kleine ziekte en die dingen schommelen als de beste circusattractie. Uiteindelijk zit je daar ook met een bandbreedte en aannames te werken (wat is natuurlijk? Die bloedpaspoorten zijn uiteindelijk opgemaakt met als uitgangspunt een basisstandaard. Wat als die basisstandaard al gemanipuleerd is?).

Die laatste opmerking is wel zinnig, volgens mij gebeurt dat ook wel meer tegenwoordig, dat het WADA al samenwerkt met medische diensten die medicijnen en dergelijke ontwikkelen.

Oude ritten zijn terug te kijken oa op een torrentsite, ik weet niet of ik die hier mag noemen (hoewel het niet echt illegaal is), maar ik zou zeggen google eens op de combinatie wieler en die dingen die je van de piratebay afhaalt, maar dan aan elkaar en in het Engels.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')