abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114177589
Ik weet niet of hier al een topic over bestaat, maar ene sabineprogram is bezig met het uploaden van een bijzonder interessante film uit de DPRK.

Tekst bij de film luidt als volgt:

quote:
'Propaganda' (95min) - Part 1
Here is the formal statement I gave to Police on 16 June, 2012: On a trip to visit family in Seoul in April, I was approached by a man and a woman who claimed to be North Korean defectors. They requested a meeting the following day to hand over a film that needed to be translated, and I agreed to meet with them. They presented me with a DVD disc that recently came into their possession via the recent arrival of a defector into their group. They asked me to translate the film and "make sure the world saw it" and an agreement was made to protect their identities (and mine). Despite my concerns about what I was viewing when I returned home, I proceeded to translate and post the film on You Tube because of the film's extraordinary content. I have made public my belief that this film was never intended for a domestic audience in the DPRK. Instead, I believe the 'defectors' specifically targeted me because of my reputation as a translator and interpreter. Furthermore, I now believe these people work for the DPRK. The fact that I have continued to translate and post the film in spite of this belief does not make me complicit in their intention to spread their ideology. I chose to keep posting this film because - regardless of who made it - I believe people should see it for the issues it raises, and I stand by my right to keep sharing and discussing this film.

Ik heb net deel I bekeken. Ik ben erg nieuwsgierig naar de achtergrond hiervan. En ik moet zeggen dat ze wel een erg accurate beschrijving geven van de donkere kanten van de westerse beschaving... :{
  vrijdag 13 juli 2012 @ 23:27:22 #2
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_114178050
Misschien allemaal wel waar, maar als Noord-Korea hiermee komt dan is het toch wel een geval van "de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet". Ook NK doet natuurlijk volop aan propaganda om het volk fanatiek te houden.
The End Times are wild
pi_114178506
Dat klopt. Of althans, voor zover wij weten. Dat maakt deze film echter niet minder interessant.

Ben nu deel 3 aan het kijken.
pi_114178913
Eigenlijk een bevestiging van wat wij allemaal diep van binnen weten.
  vrijdag 13 juli 2012 @ 23:50:07 #5
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_114179098
nu geen tijd om het te kijken maar wel even de volg knop ongedrukt.... ga het in het weekend even rustig bekijken
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_114179338
Interessant. Wel erg eenzijdig belicht natuurlijk.
Ik vind in deel1 niet echt onwaarheden of grove leugens.

Alleen het in de intrepetatie vanuit NoordKorea, niet mijn Westerse kijk op de zaken.
pi_114180781
En dit is hoe het Westen naar de praktijken in Noord Korea kijkt:

Zolang er ontwikkelingshulp uit Nepal (zelf een ontwikkelingsland) naar Noord Korea moet komen, is er toch iets heel ernstig mis... imho.
pi_114180966
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 00:29 schreef Tayu het volgende:
En dit is hoe het Westen naar de praktijken in Noord Korea kijkt:

Zolang er ontwikkelingshulp uit Nepal (zelf een ontwikkelingsland) naar Noord Korea moet komen, is er toch iets heel ernstig mis... imho.
Zelfs uit Nepal?
Verschrikkelijk land. En dan het Westen verwijten hoe slecht het hier is.
pi_114181155
Ik wil niks te maken hebben met die kut communisten, Kim Jung dead en Kim Jung Debiel.Mensen willen in vrijheid leven alles wat daar gebeurt is drammen en preken na lullen van de leider.Nou dan heb ik het hier een stuk beter.
En toen was er bier
pi_114181341
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 00:35 schreef Klipnap het volgende:

[..]

Zelfs uit Nepal?
Verschrikkelijk land. En dan het Westen verwijten hoe slecht het hier is.
Ja, zelfs uit Nepal.

pi_114181491
Propaganda uitleg door de meesters in propaganda is best leerzaam. Een mooie spiegel voor je eigen fouten is nooit verkeerd zelfs niet als die rechtstreeks van mensen gelijk aan Adolfje komt.
pi_114182023
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 00:48 schreef Glazenmaker het volgende:
Propaganda uitleg door de meesters in propaganda is best leerzaam. Een mooie spiegel voor je eigen fouten is nooit verkeerd zelfs niet als die rechtstreeks van mensen gelijk aan Adolfje komt.
Propaganda heeft dan ook altijd wel een kern van waarheid. Het is maar net hoe je die waarheid belicht. Het doel van propaganda is immers altijd het overtuigen van mensen, van een bepaalde visie.

Ik kan ook nog een heel "leuke" propaganda film over Tibet laten zien. Alles wat daarin staat, is waar. Maar het is niet, zoals wij dat in het westen gepresenteerd hebben gekregen. En toch is ook alles wat daarin wordt beweerd, heus waar.
  zaterdag 14 juli 2012 @ 01:14:15 #13
246140 Klipnap
Petrowh <3
pi_114182375
Maar als dit aan de burgers wordt getoond gaan hun ogen toch ook open?
Of zijn ze al zover heen dat hun Grote Leider niet stuk kan?
pi_114182602
quote:
15s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 01:14 schreef Klipnap het volgende:
Zij krijgen andere propaganda te zien. Die waarin hun Leider zo ongeveer gelijkgesteld wordt aan God, en allerlei nooit verrichte heldendaden heeft begaan.

Als je daarin opgroeit, weet je niet beter dan dat. Dan is dat zo.
  zaterdag 14 juli 2012 @ 01:24:59 #15
246140 Klipnap
Petrowh <3
pi_114182714
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 01:21 schreef Tayu het volgende:

[..]

Zij krijgen andere propaganda te zien. Die waarin hun Leider zo ongeveer gelijkgesteld wordt aan God, en allerlei nooit verrichte heldendaden heeft begaan.

Als je daarin opgroeit, weet je niet beter dan dat. Dan is dat zo.
Is het niet waar dan, dat Kim Jong Il eigenhandig de krabgeesten en het hele Japanse leger heeft verslagen? :o
pi_114183156
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 01:24 schreef Klipnap het volgende:

[..]

Is het niet waar dan, dat Kim Jong Il eigenhandig de krabgeesten en het hele Japanse leger heeft verslagen? :o
Dat is dan een stukje propaganda wat absoluut onwaar is, en ook enkel aan de Noord Koreanen zelf (bij gebrek aan informatie) kan worden verkocht :D Net zo min was hij de beste golfspeler ooit ter wereld, al geloven de Noord Koreanen dat wel degelijk :D Dat stukje propaganda kan dan ook alleen in Noord Korea zelf worden rondgeschald, daarbuiten weet iedereen wel beter.

Maar propaganda is wel een raar ding.

In het Westen hebben we toch een totaal ander beeld van Tibet en het Boeddhisme, dan de plaatselijke bevolking dat daar heeft. Wij denken bij Boeddhisme aan liefde, en vrede, respect en vooral geen geweld.

Daar, heeft men daar heel andere ervaringen mee.

Dit is ook propaganda, maar het is niet onwaar:

zaterdag 14 juli 2012 @ 01:57:12 #17
191398 sweetlady-o
Beroepslurker
pi_114183659
Ik moest lachen bij dat stukje van oprah.
' Ze schreeuwen niet omdat ze god hebben gevonden, maar om een stel sneakers'

Denk niet dat ze met hun korrende maag bedenken dat alle andere levens behoefden al voldaan zijn en dat men daarom maar jankt om sneakers. :*
Gefeliciteerd ik heb in je topic gepost.
  zaterdag 14 juli 2012 @ 01:59:30 #18
246140 Klipnap
Petrowh <3
pi_114183709
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 01:57 schreef sweetlady-o het volgende:
Ik moest lachen bij dat stukje van oprah.
' Ze schreeuwen niet omdat ze god hebben gevonden, maar om een stel sneakers'

Denk niet dat ze met hun korrende maag bedenken dat alle andere levens behoefden al voldaan zijn en dat men daarom maar jankt om sneakers. :*
Dat stuk was ook erg sterk ja.
Eigenlijk klopt heel part 1 (de rest moet ik nog kijken), alleen jammer dat de film zo hypocriet is.
  zaterdag 14 juli 2012 @ 02:09:29 #19
191398 sweetlady-o
Beroepslurker
pi_114183896
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 01:59 schreef Klipnap het volgende:

[..]

Dat stuk was ook erg sterk ja.
Eigenlijk klopt heel part 1 (de rest moet ik nog kijken), alleen jammer dat de film zo hypocriet is.
Part 2 is awsome gaat over religie. ^O^ Kippenvel bij het stukje over geen genade voor zwakkeren en Afghanistan.
Gefeliciteerd ik heb in je topic gepost.
  zaterdag 14 juli 2012 @ 09:57:09 #20
61910 mymoodfentje
SHENS troll'd hard
pi_114187115
Gewoon een slechte copy van MANUFACTURING CONSENT van CHOMSKY

:') mensen open je ogen _O-

Het begin is precies hetzelfde lolz
"If you had a million years to do it, you couldn't rub out even half the "Fuck you" signs in the world."
Always look at the bright side of death
  zaterdag 14 juli 2012 @ 09:58:25 #21
61910 mymoodfentje
SHENS troll'd hard
pi_114187131
"If you had a million years to do it, you couldn't rub out even half the "Fuck you" signs in the world."
Always look at the bright side of death
pi_114189263
Kijkje in de keuken, achter de schermen van de elite, heel gaaf dit.
pi_114189519
waar is de rest?
You thought you were a hustler, a boy that was rude. But now you're in the dirt...
  Eindredactie Games zaterdag 14 juli 2012 @ 12:30:07 #24
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_114190479
Dikke schaamloze tvp :)
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_114190521
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 11:53 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
waar is de rest?
Op Youtube, onder dezelfde user account? }:|
pi_114190536
Ja, ze zijn groot fan van Chomsky geloof ik.
pi_114191182
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 12:31 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Op Youtube, onder dezelfde user account? }:|
:@

Ik ben nieuw op internet.
You thought you were a hustler, a boy that was rude. But now you're in the dirt...
pi_114191260
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 12:53 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:

[..]

Waar kom je vandaan dan? haha

Welkom in wereld 2.0.. ;)
pi_114191564
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 12:53 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:

[..]

:D
pi_114191609
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 00:48 schreef Glazenmaker het volgende:
Dat. QFT.
pi_114192339
quote:
11s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 12:56 schreef Macabrefuture het volgende:

[..]

Waar kom je vandaan dan? haha

Welkom in wereld 2.0.. ;)
Ik ben van de Kongo :)
  zaterdag 14 juli 2012 @ 14:41:03 #32
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_114194287
Ik heb de OP ff gekopieerd naar het massadeceptie topic in [BNW], en zit de delen ondertussen te kijken, interessant om het vanuit hun oogpunt te zien, je kan het er wel of niet mee eens zijn, hun blik is wel eh anders...
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
  zaterdag 14 juli 2012 @ 15:09:25 #33
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_114195047
quote:
15s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 01:14 schreef Klipnap het volgende:
De Grote Leider beschermt ons wel tegen de aanval uit het westen!
  zaterdag 14 juli 2012 @ 15:11:27 #34
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_114195105
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 01:38 schreef Tayu het volgende:

[..]

Dat is dan een stukje propaganda wat absoluut onwaar is, en ook enkel aan de Noord Koreanen zelf (bij gebrek aan informatie) kan worden verkocht :D Net zo min was hij de beste golfspeler ooit ter wereld, al geloven de Noord Koreanen dat wel degelijk
Dat is wel zo! :(
pi_114195214
Enge film eigenlijk. Belicht vanuit een punt waar wij nooit begrip voor zullen hebben. Dat verklaart ook waarom Afghanistan en Sudan & co altijd een beerput zullen blijven. Die mensen daar hebben zulk andere denkwijzen als Europeanen. Die vatten dingen gewoon anders op.

Verder is het uiteraard weer gewoon aluhoedjes 101. Alsof er een conspiracy is om ons -slaven- dom te houden :')
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_114195466
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 15:15 schreef Knipoogje het volgende:
Enge film eigenlijk. Belicht vanuit een punt waar wij nooit begrip voor zullen hebben. Dat verklaart ook waarom Afghanistan en Sudan & co altijd een beerput zullen blijven. Die mensen daar hebben zulk andere denkwijzen als Europeanen. Die vatten dingen gewoon anders op.

Verder is het uiteraard weer gewoon aluhoedjes 101. Alsof er een conspiracy is om ons -slaven- dom te houden :')
90% is onzin indd, maar de commerciële waanzin en verheerlijking van politiek leiders en hun propaganda verspreiding via massa media klopt wel na mijn mening..

na het eerst filmpje vond ik het ongeloof waardig worden.
  zaterdag 14 juli 2012 @ 15:27:02 #37
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_114195620
Is in Noord Korea Stoepkrijt legaal?

quote:
quote:
Chalk Walk started at somewhere around 8:00 p.m. when LAPD deployed a double row of cops to face off people chalking on the sidewalk. LAPD detained a handful of people for writing chalk messages on the streets outside the galleries, along with one African-American bystander, and they disappeared into cop cars and into the system. The cops warned children who were chalking that it was vandalism. In front of the amassing crowd, one of the kids turned to the officer and asked, “Why? It washes right off.” Predictably, word spread among the Art Walkers, a generally young and hip group: the police were arresting random people for chalking. Chalking.
quote:
The chalkers were pushed north and out of sight. Word that rubber bullets were fired raced through the crowd like a very adult, very frightening version of the childhood game Whisper Down the Lane. The remaining crowd was edgy, but the police were oddly offhand. In a side conversation, Officer Alvarez confirmed that the problem was chalking. His sargeant leaned in and added, Bottles and rocks and urine were being thrown. He didn't mention that the beanbags came first.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zaterdag 14 juli 2012 @ 15:42:50 #38
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_114196068
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_114236893
Beste mensen kijk eens hieronder.

pi_114237694
quote:
15s.gif Op zondag 15 juli 2012 18:09 schreef Iwanius het volgende:
Beste mensen kijk eens hieronder.

Ja? En? Niemand in dit topic zegt dat de DPRK een tof land is.
pi_114339464
Hele film gekeken nu. Laat ik zeggen dat de geloofwaardigheid omgekeerd evenredig is aan de duur van de film. :P Nontetheless, interessant.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')