Nerdmans | vrijdag 13 juli 2012 @ 11:39 |
Hello Fokkerts, in het kader van mijn auto wensen, moet ik de volgende stap gaan maken. Er rest mij nog 2 zaken te realiseren op autogebied: -1 Aston Martin Vantage hebben. -2 1000 pk auto hebben. De Aston Martin wil ik als laatste gaan doen. Gezien het model Virage, denk ik dat het die moet gaan worden. Tegen de tijd dat die auto onder de 60k komt ga ik daar op verder. Dat gaat betekenen dat ik dus nu de uitdaging voor ogen heb om een 1000 pk auto in bezit te krijgen. Gezien de hoge kosten van een kant en klare ( Veyron ofzo) moet het een tuning project gaan worden. Ik zie zo even 2 opties die haalbaar zijn: - Skyline gtr35 met een alpha 10 of 12 pakket van AMS - een corvette oid voorzien van Nelson Racing big block. Hebben jullie nog oog op andere mogelijkheden? Het moet geen Dyno auto zijn die een dergelijk piek kan draaien..... ik wil er een half jaartje mee rijden. THNX | |
TBakkert | vrijdag 13 juli 2012 @ 11:47 |
is dit serieus of niet? | |
leeell | vrijdag 13 juli 2012 @ 11:49 |
ja, check pohi eerst voordat je zo'n post maakt. | |
Nerdmans | vrijdag 13 juli 2012 @ 11:49 |
Ja natuurlijk. | |
TBakkert | vrijdag 13 juli 2012 @ 11:49 |
ik zie het, sorry voor mijn wantrouwen ![]() | |
Nerdmans | vrijdag 13 juli 2012 @ 11:49 |
Wie is pohi? Is gewoon serieus topic hoor | |
Yngwie | vrijdag 13 juli 2012 @ 11:50 |
pohi = post history ![]() | |
leeell | vrijdag 13 juli 2012 @ 11:50 |
post history. | |
TBakkert | vrijdag 13 juli 2012 @ 11:50 |
post history ![]() | |
TBakkert | vrijdag 13 juli 2012 @ 11:50 |
HAAH! wie durft er nu nog te beweren dat Fok!kers niet behulpzaam zijn? | |
Quotidien | vrijdag 13 juli 2012 @ 11:51 |
Post History. Spuit 11 ![]() | |
Nerdmans | vrijdag 13 juli 2012 @ 11:52 |
Whehehe ik dacht dat t een modje was ofzo... Maar t is echt wel serieus allemaal. Mijn Subaru project komt tot een einde, dus tijd voor nieuwe impulsen ![]() Daarnaast heb ik inmiddels een serieuze relatie, dus voordat ik straks achter een kinderwagen loop, moet ik dit nog even uit mn systeem hebben hahah. | |
mvdejong | vrijdag 13 juli 2012 @ 11:53 |
Ik zou altijd voor de Nissan gaan. Die kan namelijk hard rechtuit, maar ook hard door de bocht. Terwijl de recente Corvettes wel een aanmerkelijk beter weggedrag hebben dan de gemiddelde Amerikaanse supercar, blijft het nog steeds een redelijk onbehouwen stuk auto, waar de Japanner een verfijnd stuk technologie is. | |
Nerdmans | vrijdag 13 juli 2012 @ 11:55 |
Het voordeel van de USA CAR is dat Nelson Racing het blok levert. Die blokken zijn goed tot 2.000 pk, dus op 1000 gaat t ook nog eens lekker lang mee! De GTR zit met 1000 op t dubbele van wat er af fabriek geleverd wordt. Ik zie op diverse fora dat alles boven 800 pk wel wat onbetrouwbaar wordt. Ik heb geen zin om iedere 2k km dat ding weer in te leveren.... | |
Yngwie | vrijdag 13 juli 2012 @ 11:58 |
Een Hennessey pakket om een Camaro SS meer dan 1000pk te geven zit in de US zo rond de $65.000... tel daar de auto bij op dan ben je alsnog veel geld kwijt (kan en klaar gebouwd $125.000), maar wel stukje goedkoper dan een Veyron of Koenigsegg Agera R ![]() | |
Svlad_Cjelli | vrijdag 13 juli 2012 @ 12:00 |
Ooit kom ik aan die 500 pk ![]() | |
Nerdmans | vrijdag 13 juli 2012 @ 12:03 |
Mja, die gaan we aanpassen ![]() | |
Nerdmans | vrijdag 13 juli 2012 @ 12:05 |
Dat zit rond de prijs van een GTR met pakket... Hennessey zit beetje op niveau van Nelson Racing. JE hebt ook underground racing, die voorzien Gallardo's van een twion turbo. Echter gaan die steeds de fik in.... UGR valt af ![]() | |
KeimpeHart | vrijdag 13 juli 2012 @ 12:08 |
Wat voor bedrijf heb je eigenlijk, dat je nu in allerlei pk-monsters rondrijdt? | |
Beach | vrijdag 13 juli 2012 @ 12:10 |
Heeft dat wel zin zoveel pk? Ik neem aan dat die auto dat niet eens fatsoenlijk op het wegdek kwijt kan; ondanks allerlei tuning heeft het vast niet de grip van een F1 wagen. | |
Nerdmans | vrijdag 13 juli 2012 @ 12:19 |
We zijn ooit eens begonnen met een uitzendbureau ![]() Inmiddels hebben we wat groei meegemaakt. http://uznholding.devdemo.nl/ hoewel de sites aangepast worden geeft t wel een beeld van activiteiten. Het is wel zo dat ik al 5 jaar bewust mijn prive situatie goedkoop en simpel heb gehouden. Dus ik woon gewoon in een leuk appartement en niet te gekl allemaal. Zo kan ik faciliteren dat ik op relatief jonge leeftijd een beetje dromen kan najagen. Ik heb altijd hang gehad naar snelheid en auto's en motoren, en nooit behoefte gehad aan dik huis ofzo.... Dus overschat mijn situatuie vooral niet hoor... ik heb t royaal, maar het is kwestie van keuzes ![]() | |
KeimpeHart | vrijdag 13 juli 2012 @ 12:20 |
Doe je netjes dan! Ik hoop dat je uiteindelijk lukt om op duurzame wijze 1000 pk te bereiken. ![]() Als ik een duit in zakje mag doen.. er bestaan tuners die een Audi RS6 betrouwbaar naar 1000 pk weten te tillen. Maar het is een vrij zware en logge auto, niet echt plezierig. Aan de andere kant bestaat er ook G-power M5. | |
ludicrous_monk | vrijdag 13 juli 2012 @ 12:20 |
Je zal even rustig moeten optrekken, maar zodra je de maximumsnelheid nadert maakt grip niet zoveel meer uit (behalve als je niet op een kaarsrecht stuk rijdt). | |
Nerdmans | vrijdag 13 juli 2012 @ 12:21 |
Een GTR krijgt het heel behoorlijk op de weg.... Het is wel een auto die pas tot zn recht komt vanag de 4e versnelling over het algemeen. Vaak geven ze de 1tm 3 wat minder vermogen | |
Auti | vrijdag 13 juli 2012 @ 12:26 |
Versnellingsbak is meteen het zwakste punt van die hele auto. Vooral in het begin waren er veel problemen mee en zeker in combi met LC. Volgens mij gaf Nissan op een gegeven moment ook geen garantie meer bij veelvuldig gebruik van de LC, een nieuwe bak kost iets van 26k. | |
boegschroef | vrijdag 13 juli 2012 @ 12:29 |
Mijn voorkeur zo gaan naar een old-skool amerikaan en lekker alles zelf doen. | |
zlotka | vrijdag 13 juli 2012 @ 12:33 |
Een supra is wel goed meer dan 1000HP uit te krijgen. Kan je eventueel wel een link doen van 1 die te koop staat, doe dit wel even via PM. | |
Nerdmans | vrijdag 13 juli 2012 @ 12:54 |
Ook supra zijn erg onbetrouwbaar boven de 800 pk... Daarnaast krijgt een Supra het echt niet op de weg.. | |
lbeew | vrijdag 13 juli 2012 @ 16:17 |
Wat je in het begin zei, GT-R met AMS pakket ![]() | |
Shispeed | vrijdag 13 juli 2012 @ 17:22 |
zeker een skyline, die zijn daar het meest geschikt (lees minst ongeschikt) voor en worden daar het meest voor gebruikt dus is er ook het meeste informatie en kennis over beschikbaar. bovendien zijn die nog enigzins betaalbaar. ik zag er laatst zelfs een op autoscout24 staan met 1000 pk ![]() | |
vosss | vrijdag 13 juli 2012 @ 17:26 |
Mocht je die 1000pk auto hebben he nerdmans, maak er dan even een filmpje en wat foto's van voor op FOK! ![]() ![]() | |
lbeew | vrijdag 13 juli 2012 @ 17:48 |
We mogen vast allemaal wel een keer meerijden, toch? ![]() | |
vosss | vrijdag 13 juli 2012 @ 19:57 |
Nouja een paar filmpjes en/of foto's zou ook af vet zijn natuurlijk. 1000pk; ik denk dat je de enige FOK!ker zal zijn die ooit een eigen auto met 1000pk gehad heeft ![]() ![]() | |
Auti | vrijdag 13 juli 2012 @ 20:03 |
Het impreza project had ook een mooi topic, dus dan zal een 1000pk auto ook wel een mooi topic krijgen lijkt mij zo ![]() | |
Auti | vrijdag 13 juli 2012 @ 20:04 |
Het is toch wel kicken ![]() | |
Pap89 | vrijdag 13 juli 2012 @ 20:19 |
dat is een 1000kw auto ![]() | |
D. | vrijdag 13 juli 2012 @ 20:30 |
*topic gaat volgen | |
vosss | vrijdag 13 juli 2012 @ 20:33 |
Heb je de jouwe nog? ![]() | |
Auti | vrijdag 13 juli 2012 @ 20:40 |
Ik weet het, maar het geeft een plaatje. Iedere tunegek kent deze auto of project wel. En er zijn nog veel meer voorbeelden. | |
D. | vrijdag 13 juli 2012 @ 20:42 |
Als je op op mij doelt: uhu ![]() | |
LangeJan | vrijdag 13 juli 2012 @ 20:55 |
Post historie ![]() | |
vosss | vrijdag 13 juli 2012 @ 22:20 |
Ik post toch na jou nadat jij corvette bold gemaakt had en ik weet dat jij een puik examplaar hebt daarom vroeg ik of je die nog steeds had. Dat leek me duidelijk ![]() | |
D. | vrijdag 13 juli 2012 @ 22:24 |
Dat leek mij ook, maar aangezien je niet quote, was het niet zo duidelijk als het had kunnen zijn ![]() | |
Djurres | vrijdag 13 juli 2012 @ 23:02 |
Men neme een golf 2. Men gooit er een 1800 op AFN basis in. Men knupt er een godsgrote turbo op, Men schroeft het op naar 4,2bar turbodruk Men bouwt het effe om naar 4wd en knupt er een sequentiele bak achter, of een dogbox.. en klaar is je wolfje in schaapskleren. *note: boven aan het filmpje kan je door naar een testbankrun waar de 1013pk gedraait is. Of het betrouwbaar is is het volgende. | |
blup | vrijdag 13 juli 2012 @ 23:07 |
En dat is het hem.. Volgens mij was het Clarckson die in een item over de Veyron het had over de 1000pk... Dat is niet zo bijzonder.. Er zijn zat wagens die daar vet boven zitten.. Wat het bijzonder maakt is dat die auto het ook op de weg krijgt en niet na elke rit een revisie nodig heeft. | |
Fer | zaterdag 14 juli 2012 @ 00:51 |
Volgens mij kun je beter met een grote ongeblazen V8 beginnen, zoals een M5 of een Amerikaan. Lijkt me dat je dan verder kan tunen dan een blokje dat alreeds geblazen is. Dan blok aanpassen met de sterkste zuigers die je kan vinden en 2 of 4 turbo's erop. | |
Ayumu2.0 | zaterdag 14 juli 2012 @ 02:04 |
Spreken is zilver zwijgen is goud zeggen ze altijd. Maar goed topic starter Nissan is goed en dan vooral de Patrol voor de plannen die jij hebt. | |
krokdown | zaterdag 14 juli 2012 @ 02:48 |
Ga voor een Supra... dat zijn de makkelijkste blokken om te tunen. | |
krokdown | zaterdag 14 juli 2012 @ 02:55 |
| |
blup | zaterdag 14 juli 2012 @ 12:43 |
Nu met steetlegal banden. ![]() | |
Fer | zaterdag 14 juli 2012 @ 14:01 |
Ik kreeg net een briljant idee: Je hebt +500pk voor elkaar gekregen uit die 2,35l boxer, waarom niet nog zo;n blok en turbo en aan elkaar lassen tot een flat-8. Moet je alleen die brandstof toevoer goed regelen. | |
vosss | zaterdag 14 juli 2012 @ 14:02 |
Ow welja, gewoon, waarom niet, godsklere man, wat een briljant idee ![]() | |
vosss | zaterdag 14 juli 2012 @ 14:04 |
Fucking hell ![]() | |
krokdown | zaterdag 14 juli 2012 @ 14:47 |
Tsja, met bandjes van de kwikfit gaat je dit niet lukken inderdaad. | |
krokdown | zaterdag 14 juli 2012 @ 14:47 |
Ik weets ![]() | |
krokdown | zaterdag 14 juli 2012 @ 14:48 |
besef wel dat je niet alleen je blok aan moet passen, maar ook zorgen d.m.v. spoilers en lips dat je met downforce krijgt, anders breek je heel erg makkelijk uit bij die getallen. | |
JerryLee | zaterdag 14 juli 2012 @ 15:42 |
1500 ? Love the chute ![]() | |
PeeJay1980 | zaterdag 14 juli 2012 @ 18:18 |
2400pk. Streetlegal.![]() Iets meer info: http://forums.finalgear.c(...)-street-legal-33779/ | |
Pap89 | zaterdag 14 juli 2012 @ 19:06 |
Gewoon mee doen aan tractorpulling, 5500pk totaal aan vliegtuigmotoren : ) | |
CafeRoker | zaterdag 14 juli 2012 @ 19:34 |
Die Nelson blokken zijn geen half werk zeg, ik wist niet dat zoiets bestond ![]() | |
D. | zaterdag 14 juli 2012 @ 20:16 |
Moet ie trouwens streetlegal worden/zijn? | |
Chuck-N0rr1s | zaterdag 14 juli 2012 @ 20:18 |
![]() iets met onbalans van krukassen extra gewicht.dit gaat niet goed | |
densmee | zaterdag 14 juli 2012 @ 20:53 |
je moet dan ook 2 blokken maken met een transferbox ertussen | |
Sounddragon | zaterdag 14 juli 2012 @ 21:33 |
Of je bouwt een Boost Beast met een kloon van dat Scooby-blok; eentje op de vooras, en eentje op de achteras ![]() ![]() Klikkie, wel in het Deutsch ![]() | |
Fer | zaterdag 14 juli 2012 @ 21:44 |
En recht lassen is natuurlijk ook een kunst. Ben wel benieuwd was nou echt het beste blok is om voor zoiets te tunen. Duitse V8 met 4 bovenliggende nokkenassen en nog wat technische snufjes. Een compact Japans blok vaak V6, misschien sterker door zijn compactere vorm. Of een Amerikaanse pushrod, ook hier heeft de techniek niet stilgestaan en ben sterk onder de indruk van bijv. de GM LS of laatste Chrysler Hemi 6.1 | |
Sounddragon | zaterdag 14 juli 2012 @ 21:52 |
Een Yank; dik 7, 8 of 9 liter blok pakken, koppen erop, blower erop, nokkenasses doen en een goede ontsteking, 100 octane erin en je zit al aan de 1000 pk, en dan blijft 'ie nog heel ook ![]() Je probleem zit hem in de overbrenging; de bak gaat een hoop geld kosten denk ik. | |
Fer | zaterdag 14 juli 2012 @ 22:03 |
Waar is nou die foto waar zo'n getuned blok van een aandrijfas schroefdraad gemaakt heeft. | |
krokdown | zaterdag 14 juli 2012 @ 22:16 |
Helicoptermotoren. | |
Sounddragon | zaterdag 14 juli 2012 @ 22:26 |
Kweenie, zoek eens dan? ![]() | |
Fer | zaterdag 14 juli 2012 @ 22:34 |
Sounddragon | zaterdag 14 juli 2012 @ 22:45 |
Die heeft er maar half in gezeten, dat kan met je golfje GTi ook; kwestie van lomp doen ![]() Dit is veel gekker ![]() ![]() | |
Fer | zondag 15 juli 2012 @ 11:56 |
Zit net te kijken naar die Nelson Racing Engines, maar waarom loopt ie gast alleen maar door de stad te cruisen met die +1000pk blokken? | |
JerryLee | zondag 15 juli 2012 @ 12:01 |
Om te laten zien dat het kan ,zonder oververhitten en netjes stationair | |
Fer | zondag 15 juli 2012 @ 20:39 |
Valt me op dat de meeste gewoon een automaatje hebben, hebben ze daar speciale bakken voor in de US? Ik denk dat 1000hp in 1x de koppelomvormer droogkookt. | |
Rauw. | maandag 16 juli 2012 @ 09:33 |
16vampir is een KR (1.8 16v) als ik mij niet vergis en geen AFN (1.9 TDI) Niet echt betrouwbaar, loopt wel prachtig. Als je aan een VW denkt zou ik Turbo-Gockel (DE) een bericht sturen, die lui bouwen veel spul rond de 1000pk en berijden het ook nog eens. Die kunnen er een hoop over vertellen. | |
Auti | maandag 16 juli 2012 @ 09:45 |
http://www.gforcetransmissions.com | |
T42 | maandag 16 juli 2012 @ 11:34 |
op mp staan zat blokken van 1000 pk op diesel ![]() | |
T42 | maandag 16 juli 2012 @ 11:36 |
golf2 heb je gewoon in 4x4 vind de golf 1 porsche veel leuker ![]() | |
Nerdmans | maandag 16 juli 2012 @ 13:40 |
Mja ik zie die 500+ als een eenmalig iets voor de schooby. Die onderdelen gaan weer verkocht worden. Daarnaast wil ik een deglijk systeem voor 1000 pk | |
Djurres | maandag 16 juli 2012 @ 16:14 |
Oeps ![]() Het was voor mijn doen laat! Even in de geverwarring. Zelf bezig met een blok op AFN basis voor mijn Caddy ![]() | |
F-Bravo | dinsdag 17 juli 2012 @ 21:04 |
http://www.autowereld.nl/(...)1763117/details.html Ook relatief makkelijk mogelijk richting de 1000 PK te halen. | |
Mister1977 | vrijdag 20 juli 2012 @ 15:38 |
Ik zie dat je signature inderdaad is opgehoogd van 500 naar 1000 pk. Is het 500 pk doel behaald? Misschien kun je -als je genoeg lasers bestelt- gebruik maken van de impuls van licht? | |
raulbouli | dinsdag 24 juli 2012 @ 13:46 |
Wil je persee een grote auto? Je kan ook een Honda Civic\S2000 ofzo opbouwen tot 1000 pk (geen grap) Dan haal je 1000pk uit een 4 cilindertje ![]() | |
PeeJay1980 | dinsdag 24 juli 2012 @ 13:57 |
De regel is dat het een auto moet zijn die het vermogen ook kan overbrengen op de weg en het moet relatief betrouwbaar zijn. Bij beide eisen denk ik niet aan een Honda. Hooguit een NSX, maar die zou ik sowieso niet nemen. Zonde om die te misbruiken. | |
raulbouli | dinsdag 24 juli 2012 @ 13:59 |
Vermogen overbrengen met een FWD is inderdaad wat lastig. Op een S2000 gaat dat al een stuk makkelijker. Echter vermogen goed overbrengen op de weg kan je, zonder electronische snufjes, wel vergeten met 1000pk | |
PeeJay1980 | dinsdag 24 juli 2012 @ 14:02 |
Tuurlijk, maar het gaat met een Nissan R33 GT-R wel makkelijker dan met een S2000 ![]() | |
raulbouli | dinsdag 24 juli 2012 @ 14:03 |
Dat klopt, die heeft stiekem een beetje 4wd. | |
fathank | woensdag 1 augustus 2012 @ 15:32 |
Qua degelijkheid zou ik voor een huge Amerikaanse V8 gaan. Lijkt me iets beter bestand dan zo'n naaimachine japanner. | |
Robin026 | donderdag 2 augustus 2012 @ 11:56 |
Hoi TS, Het beste wat jij kan doen, is een Nissan GTR (misschien nog zelfs een 2013 versie) te kopen, en dan een Switzer R1K kit kopen! Switzer levert onderdelen over de hele wereld, en zijn ook het betrouwbaarst. Ook met garantie problemen zijn zij veel flexibeler, en heb je de service zelfs in Nederland nog. En je kan nog op normaal 98 rijden, dus geen E85! [ Bericht 0% gewijzigd door Robin026 op 02-08-2012 12:02:12 ] |