FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / 1000 PK auto, wat te doen?
Nerdmansvrijdag 13 juli 2012 @ 11:39
Hello Fokkerts,

in het kader van mijn auto wensen, moet ik de volgende stap gaan maken.
Er rest mij nog 2 zaken te realiseren op autogebied:

-1 Aston Martin Vantage hebben.
-2 1000 pk auto hebben.

De Aston Martin wil ik als laatste gaan doen.
Gezien het model Virage, denk ik dat het die moet gaan worden.
Tegen de tijd dat die auto onder de 60k komt ga ik daar op verder.

Dat gaat betekenen dat ik dus nu de uitdaging voor ogen heb om een 1000 pk auto in bezit te krijgen. Gezien de hoge kosten van een kant en klare ( Veyron ofzo) moet het een tuning project gaan worden.

Ik zie zo even 2 opties die haalbaar zijn:
- Skyline gtr35 met een alpha 10 of 12 pakket van AMS
- een corvette oid voorzien van Nelson Racing big block.

Hebben jullie nog oog op andere mogelijkheden?

Het moet geen Dyno auto zijn die een dergelijk piek kan draaien..... ik wil er een half jaartje mee rijden. THNX
TBakkertvrijdag 13 juli 2012 @ 11:47
is dit serieus of niet?
leeellvrijdag 13 juli 2012 @ 11:49
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 11:47 schreef TBakkert het volgende:
is dit serieus of niet?
ja, check pohi eerst voordat je zo'n post maakt.
Nerdmansvrijdag 13 juli 2012 @ 11:49
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 11:47 schreef TBakkert het volgende:
is dit serieus of niet?
Ja natuurlijk.
TBakkertvrijdag 13 juli 2012 @ 11:49
ik zie het, sorry voor mijn wantrouwen ;)
Nerdmansvrijdag 13 juli 2012 @ 11:49
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 11:49 schreef leeell het volgende:

[..]

ja, check pohi eerst voordat je zo'n post maakt.
Wie is pohi?
Is gewoon serieus topic hoor
Yngwievrijdag 13 juli 2012 @ 11:50
pohi = post history :)
leeellvrijdag 13 juli 2012 @ 11:50
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 11:49 schreef Nerdmans het volgende:

[..]

Wie is pohi?
Is gewoon serieus topic hoor
post history.
TBakkertvrijdag 13 juli 2012 @ 11:50
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 11:49 schreef Nerdmans het volgende:

[..]

Wie is pohi?
Is gewoon serieus topic hoor
post history ;)
TBakkertvrijdag 13 juli 2012 @ 11:50
HAAH! wie durft er nu nog te beweren dat Fok!kers niet behulpzaam zijn?
Quotidienvrijdag 13 juli 2012 @ 11:51
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 11:49 schreef Nerdmans het volgende:

[..]

Wie is pohi?
Is gewoon serieus topic hoor
Post History.

Spuit 11 :')
Nerdmansvrijdag 13 juli 2012 @ 11:52
Whehehe ik dacht dat t een modje was ofzo...

Maar t is echt wel serieus allemaal.
Mijn Subaru project komt tot een einde, dus tijd voor nieuwe impulsen :)

Daarnaast heb ik inmiddels een serieuze relatie, dus voordat ik straks achter een kinderwagen loop, moet ik dit nog even uit mn systeem hebben hahah.
mvdejongvrijdag 13 juli 2012 @ 11:53
Ik zou altijd voor de Nissan gaan. Die kan namelijk hard rechtuit, maar ook hard door de bocht. Terwijl de recente Corvettes wel een aanmerkelijk beter weggedrag hebben dan de gemiddelde Amerikaanse supercar, blijft het nog steeds een redelijk onbehouwen stuk auto, waar de Japanner een verfijnd stuk technologie is.
Nerdmansvrijdag 13 juli 2012 @ 11:55
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 11:53 schreef mvdejong het volgende:
Ik zou altijd voor de Nissan gaan. Die kan namelijk hard rechtuit, maar ook hard door de bocht. Terwijl de recente Corvettes wel een aanmerkelijk beter weggedrag hebben dan de gemiddelde Amerikaanse supercar, blijft het nog steeds een redelijk onbehouwen stuk auto, waar de Japanner een verfijnd stuk technologie is.
Het voordeel van de USA CAR is dat Nelson Racing het blok levert.
Die blokken zijn goed tot 2.000 pk, dus op 1000 gaat t ook nog eens lekker lang mee!

De GTR zit met 1000 op t dubbele van wat er af fabriek geleverd wordt.
Ik zie op diverse fora dat alles boven 800 pk wel wat onbetrouwbaar wordt.
Ik heb geen zin om iedere 2k km dat ding weer in te leveren....
Yngwievrijdag 13 juli 2012 @ 11:58
Een Hennessey pakket om een Camaro SS meer dan 1000pk te geven zit in de US zo rond de $65.000... tel daar de auto bij op dan ben je alsnog veel geld kwijt (kan en klaar gebouwd $125.000), maar wel stukje goedkoper dan een Veyron of Koenigsegg Agera R :+
Svlad_Cjellivrijdag 13 juli 2012 @ 12:00
Ooit kom ik aan die 500 pk :)
Nerdmansvrijdag 13 juli 2012 @ 12:03
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 12:00 schreef Svlad_Cjelli het volgende:
Ooit kom ik aan die 500 pk :)
Mja, die gaan we aanpassen :)
Nerdmansvrijdag 13 juli 2012 @ 12:05
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 11:58 schreef Yngwie het volgende:
Een Hennessey pakket om een Camaro SS meer dan 1000pk te geven zit in de US zo rond de $65.000... tel daar de auto bij op dan ben je alsnog veel geld kwijt (kan en klaar gebouwd $125.000), maar wel stukje goedkoper dan een Veyron of Koenigsegg Agera R :+
Dat zit rond de prijs van een GTR met pakket...
Hennessey zit beetje op niveau van Nelson Racing.

JE hebt ook underground racing, die voorzien Gallardo's van een twion turbo.
Echter gaan die steeds de fik in.... UGR valt af ;)
KeimpeHartvrijdag 13 juli 2012 @ 12:08
Wat voor bedrijf heb je eigenlijk, dat je nu in allerlei pk-monsters rondrijdt?
Beachvrijdag 13 juli 2012 @ 12:10
Heeft dat wel zin zoveel pk? Ik neem aan dat die auto dat niet eens fatsoenlijk op het wegdek kwijt kan; ondanks allerlei tuning heeft het vast niet de grip van een F1 wagen.
Nerdmansvrijdag 13 juli 2012 @ 12:19
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 12:08 schreef KeimpeHart het volgende:
Wat voor bedrijf heb je eigenlijk, dat je nu in allerlei pk-monsters rondrijdt?
We zijn ooit eens begonnen met een uitzendbureau :)
Inmiddels hebben we wat groei meegemaakt.

http://uznholding.devdemo.nl/

hoewel de sites aangepast worden geeft t wel een beeld van activiteiten.
Het is wel zo dat ik al 5 jaar bewust mijn prive situatie goedkoop en simpel heb gehouden.
Dus ik woon gewoon in een leuk appartement en niet te gekl allemaal.
Zo kan ik faciliteren dat ik op relatief jonge leeftijd een beetje dromen kan najagen.
Ik heb altijd hang gehad naar snelheid en auto's en motoren, en nooit behoefte gehad aan dik huis ofzo....

Dus overschat mijn situatuie vooral niet hoor... ik heb t royaal, maar het is kwestie van keuzes :)
KeimpeHartvrijdag 13 juli 2012 @ 12:20
Doe je netjes dan! Ik hoop dat je uiteindelijk lukt om op duurzame wijze 1000 pk te bereiken. ^O^

Als ik een duit in zakje mag doen.. er bestaan tuners die een Audi RS6 betrouwbaar naar 1000 pk weten te tillen. Maar het is een vrij zware en logge auto, niet echt plezierig. Aan de andere kant bestaat er ook G-power M5.
ludicrous_monkvrijdag 13 juli 2012 @ 12:20
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 12:10 schreef Beach het volgende:
Heeft dat wel zin zoveel pk? Ik neem aan dat die auto dat niet eens fatsoenlijk op het wegdek kwijt kan; ondanks allerlei tuning heeft het vast niet de grip van een F1 wagen.
Je zal even rustig moeten optrekken, maar zodra je de maximumsnelheid nadert maakt grip niet zoveel meer uit (behalve als je niet op een kaarsrecht stuk rijdt).
Nerdmansvrijdag 13 juli 2012 @ 12:21
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 12:10 schreef Beach het volgende:
Heeft dat wel zin zoveel pk? Ik neem aan dat die auto dat niet eens fatsoenlijk op het wegdek kwijt kan; ondanks allerlei tuning heeft het vast niet de grip van een F1 wagen.
Een GTR krijgt het heel behoorlijk op de weg....
Het is wel een auto die pas tot zn recht komt vanag de 4e versnelling over het algemeen.
Vaak geven ze de 1tm 3 wat minder vermogen
Autivrijdag 13 juli 2012 @ 12:26
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 12:21 schreef Nerdmans het volgende:

[..]

Een GTR krijgt het heel behoorlijk op de weg....
Het is wel een auto die pas tot zn recht komt vanag de 4e versnelling over het algemeen.
Vaak geven ze de 1tm 3 wat minder vermogen
Versnellingsbak is meteen het zwakste punt van die hele auto. Vooral in het begin waren er veel problemen mee en zeker in combi met LC. Volgens mij gaf Nissan op een gegeven moment ook geen garantie meer bij veelvuldig gebruik van de LC, een nieuwe bak kost iets van 26k.
boegschroefvrijdag 13 juli 2012 @ 12:29
Mijn voorkeur zo gaan naar een old-skool amerikaan en lekker alles zelf doen.
zlotkavrijdag 13 juli 2012 @ 12:33
Een supra is wel goed meer dan 1000HP uit te krijgen. Kan je eventueel wel een link doen van 1 die te koop staat, doe dit wel even via PM.
Nerdmansvrijdag 13 juli 2012 @ 12:54
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 12:33 schreef zlotka het volgende:
Een supra is wel goed meer dan 1000HP uit te krijgen. Kan je eventueel wel een link doen van 1 die te koop staat, doe dit wel even via PM.
Ook supra zijn erg onbetrouwbaar boven de 800 pk...
Daarnaast krijgt een Supra het echt niet op de weg..
lbeewvrijdag 13 juli 2012 @ 16:17
Wat je in het begin zei, GT-R met AMS pakket :).
Shispeedvrijdag 13 juli 2012 @ 17:22
zeker een skyline, die zijn daar het meest geschikt (lees minst ongeschikt) voor en worden daar het meest voor gebruikt dus is er ook het meeste informatie en kennis over beschikbaar. bovendien zijn die nog enigzins betaalbaar. ik zag er laatst zelfs een op autoscout24 staan met 1000 pk :)
vosssvrijdag 13 juli 2012 @ 17:26
Mocht je die 1000pk auto hebben he nerdmans, maak er dan even een filmpje en wat foto's van voor op FOK! :9 :Y
lbeewvrijdag 13 juli 2012 @ 17:48
quote:
3s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 17:26 schreef vosss het volgende:
Mocht je die 1000pk auto hebben he nerdmans, maak er dan even een filmpje en wat foto's van voor op FOK! :9 :Y
We mogen vast allemaal wel een keer meerijden, toch? :)
vosssvrijdag 13 juli 2012 @ 19:57
Nouja een paar filmpjes en/of foto's zou ook af vet zijn natuurlijk.

1000pk; ik denk dat je de enige FOK!ker zal zijn die ooit een eigen auto met 1000pk gehad heeft :Y _O_
Autivrijdag 13 juli 2012 @ 20:03
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 19:57 schreef vosss het volgende:
Nouja een paar filmpjes en/of foto's zou ook af vet zijn natuurlijk.

1000pk; ik denk dat je de enige FOK!ker zal zijn die ooit een eigen auto met 1000pk gehad heeft :Y _O_
Het impreza project had ook een mooi topic, dus dan zal een 1000pk auto ook wel een mooi topic krijgen lijkt mij zo :9
Autivrijdag 13 juli 2012 @ 20:04

Het is toch wel kicken _O_
Pap89vrijdag 13 juli 2012 @ 20:19
dat is een 1000kw auto :) nog "iets" meer.
D.vrijdag 13 juli 2012 @ 20:30
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 11:39 schreef Nerdmans het volgende:

- een corvette oid voorzien van Nelson Racing big block.

*topic gaat volgen
vosssvrijdag 13 juli 2012 @ 20:33
Heb je de jouwe nog? :9
Autivrijdag 13 juli 2012 @ 20:40
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 20:19 schreef Pap89 het volgende:
dat is een 1000kw auto :) nog "iets" meer.
Ik weet het, maar het geeft een plaatje. Iedere tunegek kent deze auto of project wel.
En er zijn nog veel meer voorbeelden.
D.vrijdag 13 juli 2012 @ 20:42
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 20:33 schreef vosss het volgende:
Heb je de jouwe nog? :9
Als je op op mij doelt: uhu :Y
LangeJanvrijdag 13 juli 2012 @ 20:55
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 11:49 schreef Nerdmans het volgende:

[..]

Wie is pohi?
Is gewoon serieus topic hoor
Post historie

:D
vosssvrijdag 13 juli 2012 @ 22:20
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 20:42 schreef D. het volgende:

[..]

Als je op op mij doelt: uhu :Y
Ik post toch na jou nadat jij corvette bold gemaakt had en ik weet dat jij een puik examplaar hebt daarom vroeg ik of je die nog steeds had.

Dat leek me duidelijk :+
D.vrijdag 13 juli 2012 @ 22:24
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 22:20 schreef vosss het volgende:

[..]

Ik post toch na jou nadat jij corvette bold gemaakt had en ik weet dat jij een puik examplaar hebt daarom vroeg ik of je die nog steeds had.

Dat leek me duidelijk :+
Dat leek mij ook, maar aangezien je niet quote, was het niet zo duidelijk als het had kunnen zijn :P
Djurresvrijdag 13 juli 2012 @ 23:02
Men neme een golf 2.
Men gooit er een 1800 op AFN basis in.
Men knupt er een godsgrote turbo op,
Men schroeft het op naar 4,2bar turbodruk
Men bouwt het effe om naar 4wd en knupt er een sequentiele bak achter, of een dogbox.. en klaar is je wolfje in schaapskleren.

*note: boven aan het filmpje kan je door naar een testbankrun waar de 1013pk gedraait is.

Of het betrouwbaar is is het volgende.
blupvrijdag 13 juli 2012 @ 23:07
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 23:02 schreef Djurres het volgende:

Of het betrouwbaar is is het volgende.
En dat is het hem.. Volgens mij was het Clarckson die in een item over de Veyron het had over de 1000pk... Dat is niet zo bijzonder.. Er zijn zat wagens die daar vet boven zitten.. Wat het bijzonder maakt is dat die auto het ook op de weg krijgt en niet na elke rit een revisie nodig heeft.
Ferzaterdag 14 juli 2012 @ 00:51
Volgens mij kun je beter met een grote ongeblazen V8 beginnen, zoals een M5 of een Amerikaan. Lijkt me dat je dan verder kan tunen dan een blokje dat alreeds geblazen is. Dan blok aanpassen met de sterkste zuigers die je kan vinden en 2 of 4 turbo's erop.
Ayumu2.0zaterdag 14 juli 2012 @ 02:04
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 19:57 schreef vosss het volgende:
Nouja een paar filmpjes en/of foto's zou ook af vet zijn natuurlijk.

1000pk; ik denk dat je de enige FOK!ker zal zijn die ooit een eigen auto met 1000pk gehad heeft :Y _O_
Spreken is zilver zwijgen is goud zeggen ze altijd. Maar goed topic starter Nissan is goed en dan vooral de Patrol voor de plannen die jij hebt.
krokdownzaterdag 14 juli 2012 @ 02:48
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 11:39 schreef Nerdmans het volgende:
Hello Fokkerts,

in het kader van mijn auto wensen, moet ik de volgende stap gaan maken.
Er rest mij nog 2 zaken te realiseren op autogebied:

-1 Aston Martin Vantage hebben.
-2 1000 pk auto hebben.

De Aston Martin wil ik als laatste gaan doen.
Gezien het model Virage, denk ik dat het die moet gaan worden.
Tegen de tijd dat die auto onder de 60k komt ga ik daar op verder.

Dat gaat betekenen dat ik dus nu de uitdaging voor ogen heb om een 1000 pk auto in bezit te krijgen. Gezien de hoge kosten van een kant en klare ( Veyron ofzo) moet het een tuning project gaan worden.

Ik zie zo even 2 opties die haalbaar zijn:
- Skyline gtr35 met een alpha 10 of 12 pakket van AMS
- een corvette oid voorzien van Nelson Racing big block.

Hebben jullie nog oog op andere mogelijkheden?

Het moet geen Dyno auto zijn die een dergelijk piek kan draaien..... ik wil er een half jaartje mee rijden. THNX
Ga voor een Supra... dat zijn de makkelijkste blokken om te tunen.
krokdownzaterdag 14 juli 2012 @ 02:55
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 12:54 schreef Nerdmans het volgende:

[..]

Ook supra zijn erg onbetrouwbaar boven de 800 pk...
Daarnaast krijgt een Supra het echt niet op de weg..
blupzaterdag 14 juli 2012 @ 12:43
quote:
Nu met steetlegal banden. :7
Ferzaterdag 14 juli 2012 @ 14:01
Ik kreeg net een briljant idee:

Je hebt +500pk voor elkaar gekregen uit die 2,35l boxer, waarom niet nog zo;n blok en turbo en aan elkaar lassen tot een flat-8. Moet je alleen die brandstof toevoer goed regelen.
vossszaterdag 14 juli 2012 @ 14:02
Ow welja, gewoon, waarom niet, godsklere man, wat een briljant idee :D!
vossszaterdag 14 juli 2012 @ 14:04
quote:
Fucking hell _O_
krokdownzaterdag 14 juli 2012 @ 14:47
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 12:43 schreef blup het volgende:

[..]

Nu met steetlegal banden. :7
Tsja, met bandjes van de kwikfit gaat je dit niet lukken inderdaad.
krokdownzaterdag 14 juli 2012 @ 14:47
quote:
11s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 14:04 schreef vosss het volgende:

[..]

Fucking hell _O_
Ik weets _O_
krokdownzaterdag 14 juli 2012 @ 14:48
besef wel dat je niet alleen je blok aan moet passen, maar ook zorgen d.m.v. spoilers en lips dat je met downforce krijgt, anders breek je heel erg makkelijk uit bij die getallen.
JerryLeezaterdag 14 juli 2012 @ 15:42
1500 ?


Love the chute O+
PeeJay1980zaterdag 14 juli 2012 @ 18:18
2400pk. Streetlegal.

rscarfinished.jpg

Iets meer info: http://forums.finalgear.c(...)-street-legal-33779/
Pap89zaterdag 14 juli 2012 @ 19:06
Gewoon mee doen aan tractorpulling, 5500pk totaal aan vliegtuigmotoren : )
CafeRokerzaterdag 14 juli 2012 @ 19:34
Die Nelson blokken zijn geen half werk zeg, ik wist niet dat zoiets bestond :D
D.zaterdag 14 juli 2012 @ 20:16
Moet ie trouwens streetlegal worden/zijn?
Chuck-N0rr1szaterdag 14 juli 2012 @ 20:18
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 14:01 schreef Fer het volgende:
Ik kreeg net een briljant idee:

Je hebt +500pk voor elkaar gekregen uit die 2,35l boxer, waarom niet nog zo;n blok en turbo en aan elkaar lassen tot een flat-8. Moet je alleen die brandstof toevoer goed regelen.
:')

iets met onbalans van krukassen extra gewicht.dit gaat niet goed
densmeezaterdag 14 juli 2012 @ 20:53
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 20:18 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

:')

iets met onbalans van krukassen extra gewicht.dit gaat niet goed
je moet dan ook 2 blokken maken met een transferbox ertussen
Sounddragonzaterdag 14 juli 2012 @ 21:33
Of je bouwt een Boost Beast met een kloon van dat Scooby-blok; eentje op de vooras, en eentje op de achteras :7 _O_

Klikkie, wel in het Deutsch ;)
Ferzaterdag 14 juli 2012 @ 21:44
En recht lassen is natuurlijk ook een kunst.

Ben wel benieuwd was nou echt het beste blok is om voor zoiets te tunen. Duitse V8 met 4 bovenliggende nokkenassen en nog wat technische snufjes. Een compact Japans blok vaak V6, misschien sterker door zijn compactere vorm. Of een Amerikaanse pushrod, ook hier heeft de techniek niet stilgestaan en ben sterk onder de indruk van bijv. de GM LS of laatste Chrysler Hemi 6.1
Sounddragonzaterdag 14 juli 2012 @ 21:52
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 21:44 schreef Fer het volgende:
En recht lassen is natuurlijk ook een kunst.

Ben wel benieuwd was nou echt het beste blok is om voor zoiets te tunen. Duitse V8 met 4 bovenliggende nokkenassen en nog wat technische snufjes. Een compact Japans blok vaak V6, misschien sterker door zijn compactere vorm. Of een Amerikaanse pushrod, ook hier heeft de techniek niet stilgestaan en ben sterk onder de indruk van bijv. de GM LS of laatste Chrysler Hemi 6.1
Een Yank; dik 7, 8 of 9 liter blok pakken, koppen erop, blower erop, nokkenasses doen en een goede ontsteking, 100 octane erin en je zit al aan de 1000 pk, en dan blijft 'ie nog heel ook :Y
Je probleem zit hem in de overbrenging; de bak gaat een hoop geld kosten denk ik.
Ferzaterdag 14 juli 2012 @ 22:03
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 21:52 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Je probleem zit hem in de overbrenging; de bak gaat een hoop geld kosten denk ik.
Waar is nou die foto waar zo'n getuned blok van een aandrijfas schroefdraad gemaakt heeft.
krokdownzaterdag 14 juli 2012 @ 22:16
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 19:06 schreef Pap89 het volgende:
Gewoon mee doen aan tractorpulling, 5500pk totaal aan vliegtuigmotoren : )
Helicoptermotoren.
Sounddragonzaterdag 14 juli 2012 @ 22:26
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 22:03 schreef Fer het volgende:

[..]

Waar is nou die foto waar zo'n getuned blok van een aandrijfas schroefdraad gemaakt heeft.
Kweenie, zoek eens dan? :P
Ferzaterdag 14 juli 2012 @ 22:34
31%20Twisted%20Splines%20Comp.JPG
Sounddragonzaterdag 14 juli 2012 @ 22:45
Die heeft er maar half in gezeten, dat kan met je golfje GTi ook; kwestie van lomp doen ;)

Dit is veel gekker :7

speedfactory-dodge-charger-broken-drive-shaft_100305270_m.jpg
Ferzondag 15 juli 2012 @ 11:56
Zit net te kijken naar die Nelson Racing Engines, maar waarom loopt ie gast alleen maar door de stad te cruisen met die +1000pk blokken?
JerryLeezondag 15 juli 2012 @ 12:01
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 11:56 schreef Fer het volgende:
Zit net te kijken naar die Nelson Racing Engines, maar waarom loopt ie gast alleen maar door de stad te cruisen met die +1000pk blokken?
Om te laten zien dat het kan ,zonder oververhitten en netjes stationair
Ferzondag 15 juli 2012 @ 20:39
Valt me op dat de meeste gewoon een automaatje hebben, hebben ze daar speciale bakken voor in de US? Ik denk dat 1000hp in 1x de koppelomvormer droogkookt.
Rauw.maandag 16 juli 2012 @ 09:33
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 23:02 schreef Djurres het volgende:
Men neme een golf 2.
Men gooit er een 1800 op AFN basis in.
Men knupt er een godsgrote turbo op,
Men schroeft het op naar 4,2bar turbodruk
Men bouwt het effe om naar 4wd en knupt er een sequentiele bak achter, of een dogbox.. en klaar is je wolfje in schaapskleren.

*note: boven aan het filmpje kan je door naar een testbankrun waar de 1013pk gedraait is.

Of het betrouwbaar is is het volgende.
16vampir is een KR (1.8 16v) als ik mij niet vergis en geen AFN (1.9 TDI)

Niet echt betrouwbaar, loopt wel prachtig.

Als je aan een VW denkt zou ik Turbo-Gockel (DE) een bericht sturen, die lui bouwen veel spul rond de 1000pk en berijden het ook nog eens. Die kunnen er een hoop over vertellen.
Autimaandag 16 juli 2012 @ 09:45
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 20:39 schreef Fer het volgende:
Valt me op dat de meeste gewoon een automaatje hebben, hebben ze daar speciale bakken voor in de US? Ik denk dat 1000hp in 1x de koppelomvormer droogkookt.
http://www.gforcetransmissions.com
T42maandag 16 juli 2012 @ 11:34
op mp staan zat blokken van 1000 pk op diesel ;)
T42maandag 16 juli 2012 @ 11:36
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 23:02 schreef Djurres het volgende:
Men neme een golf 2.
Men gooit er een 1800 op AFN basis in.
Men knupt er een godsgrote turbo op,
Men schroeft het op naar 4,2bar turbodruk
Men bouwt het effe om naar 4wd en knupt er een sequentiele bak achter, of een dogbox.. en klaar is je wolfje in schaapskleren.

*note: boven aan het filmpje kan je door naar een testbankrun waar de 1013pk gedraait is.

Of het betrouwbaar is is het volgende.
golf2 heb je gewoon in 4x4
vind de golf 1 porsche veel leuker ;)
Nerdmansmaandag 16 juli 2012 @ 13:40
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 14:01 schreef Fer het volgende:
Ik kreeg net een briljant idee:

Je hebt +500pk voor elkaar gekregen uit die 2,35l boxer, waarom niet nog zo;n blok en turbo en aan elkaar lassen tot een flat-8. Moet je alleen die brandstof toevoer goed regelen.
Mja ik zie die 500+ als een eenmalig iets voor de schooby.
Die onderdelen gaan weer verkocht worden. Daarnaast wil ik een deglijk systeem voor 1000 pk
Djurresmaandag 16 juli 2012 @ 16:14
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 09:33 schreef Rauw. het volgende:

[..]

16vampir is een KR (1.8 16v) als ik mij niet vergis en geen AFN (1.9 TDI)

Niet echt betrouwbaar, loopt wel prachtig.

Als je aan een VW denkt zou ik Turbo-Gockel (DE) een bericht sturen, die lui bouwen veel spul rond de 1000pk en berijden het ook nog eens. Die kunnen er een hoop over vertellen.
Oeps :P

Het was voor mijn doen laat!
Even in de geverwarring. Zelf bezig met een blok op AFN basis voor mijn Caddy :)
F-Bravodinsdag 17 juli 2012 @ 21:04
http://www.autowereld.nl/(...)1763117/details.html

Ook relatief makkelijk mogelijk richting de 1000 PK te halen.
Mister1977vrijdag 20 juli 2012 @ 15:38
Ik zie dat je signature inderdaad is opgehoogd van 500 naar 1000 pk. Is het 500 pk doel behaald?

Misschien kun je -als je genoeg lasers bestelt- gebruik maken van de impuls van licht?
raulboulidinsdag 24 juli 2012 @ 13:46
Wil je persee een grote auto? Je kan ook een Honda Civic\S2000 ofzo opbouwen tot 1000 pk (geen grap) Dan haal je 1000pk uit een 4 cilindertje ;)
PeeJay1980dinsdag 24 juli 2012 @ 13:57
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 13:46 schreef raulbouli het volgende:
Wil je persee een grote auto? Je kan ook een Honda Civic\S2000 ofzo opbouwen tot 1000 pk (geen grap) Dan haal je 1000pk uit een 4 cilindertje ;)
De regel is dat het een auto moet zijn die het vermogen ook kan overbrengen op de weg en het moet relatief betrouwbaar zijn.

Bij beide eisen denk ik niet aan een Honda. Hooguit een NSX, maar die zou ik sowieso niet nemen. Zonde om die te misbruiken.
raulboulidinsdag 24 juli 2012 @ 13:59
Vermogen overbrengen met een FWD is inderdaad wat lastig. Op een S2000 gaat dat al een stuk makkelijker. Echter vermogen goed overbrengen op de weg kan je, zonder electronische snufjes, wel vergeten met 1000pk
PeeJay1980dinsdag 24 juli 2012 @ 14:02
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 13:59 schreef raulbouli het volgende:
Vermogen overbrengen met een FWD is inderdaad wat lastig. Op een S2000 gaat dat al een stuk makkelijker. Echter vermogen goed overbrengen op de weg kan je, zonder electronische snufjes, wel vergeten met 1000pk
Tuurlijk, maar het gaat met een Nissan R33 GT-R wel makkelijker dan met een S2000 ;)
raulboulidinsdag 24 juli 2012 @ 14:03
Dat klopt, die heeft stiekem een beetje 4wd.
fathankwoensdag 1 augustus 2012 @ 15:32
Qua degelijkheid zou ik voor een huge Amerikaanse V8 gaan. Lijkt me iets beter bestand dan zo'n naaimachine japanner.
Robin026donderdag 2 augustus 2012 @ 11:56
Hoi TS,
Het beste wat jij kan doen, is een Nissan GTR (misschien nog zelfs een 2013 versie) te kopen, en dan een Switzer R1K kit kopen!
Switzer levert onderdelen over de hele wereld, en zijn ook het betrouwbaarst.
Ook met garantie problemen zijn zij veel flexibeler, en heb je de service zelfs in Nederland nog. En je kan nog op normaal 98 rijden, dus geen E85!

[ Bericht 0% gewijzigd door Robin026 op 02-08-2012 12:02:12 ]