Maar het is toch nog steeds een feit dat het slachtoffer helemaal nog geen aangifte heeft gedaan? Of klopt dit niet?quote:Op zaterdag 14 juli 2012 13:10 schreef eriksd het volgende:
[..]
Bewijs in die zin dat er iemand invalide is geschopt en er 10 man direct aanwezig waren. Dan kan je als politie ook niet meer je handen in de lucht steken en roepen dat het geheel open ligt
JvdH lult er omheen, hij heeft met de politie gesproken naar aanleiding van een eventueel lek, dat betekent wel dat hij de politie informatie heeft gegeven, maar niet dat er geen lek is.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 00:53 schreef Dr_Strangelove het volgende:
En er is weer wat nieuws:
Fimpje
Samenvatting:
- JvdH zegt dat de aangifte van Hari/Ficq kul is. Er is wel contact geweest met het politieteam, maar daarbij heeft JvdH informatie aan de agenten doorgespeeld in plaats van andersom.
(Ik moet zeggen - als hij zo stellig ontkent, 'met de hand op het hart', dan moet het wel waar zijn.)
En wat eerder besproken is is dat Everink bij zijn eerdere lezing blijft. En die eerdere lezing stemde weer overeen met wat bekenden van het slachtoffer zeiden, maar hoe die precies luidde wil John ons maar niet vertellen.quote:- JvdH heeft Everink ontmoet en gesproken en zijn verhaal over "de dader" [sic] 'wijkt niet af van eerder is besproken'
Mooi, dan geeft die dus een duidelijk verhaal waarin hij niemand spaart, en wat krijgen we?quote:- Everink is niet bang, vastberaden en bereid om 'tot het gaatje' te gaan.
Ik mis:quote:Hij benadrukt dat hij vindt dat alle daders moeten worden gestraft, dus niet alleen Badr Hari. „Het gaat me niet alleen om hem. Dit is het werk geweest van meerdere personen.
Ik hoop dat iedereen die iets weet of heeft gezien, contact opneemt met de politie.”
Goede vraag inderdaad.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 13:11 schreef Samson het volgende:
[..]
Maar het is toch nog steeds een feit dat het slachtoffer helemaal nog geen aangifte heeft gedaan? Of klopt dit niet?
Iedereen weet dat je niet aan Badr komt en ondanks zijn reputatie moet je hem eens in Amsterdam zien rondlopen. Alle portiers groeten hem en maken even een babbeltje met hem als het even kan. Iedereen weet dat je niet aan Badr komt, dus dat verhaal van die negers van de Jimmy Woo die hem zouden "zoeken" zou ik met een korreltje zout nemen.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 13:10 schreef Samson het volgende:
[..]
Idd ook erg opvallend, ik blijf het allemaal rare verhalen vinden. Toch bekruipt me het gevoel dat eea nogal gelinkt is aan de Amsterdamse onderwereld en er nogal wat belangen spelen waar ook de politie niet helemaal onschuldig in zal blijken te staan......
Dan ben ik heel benieuwd hoe dit afloopt. Dan is het ook niet bepaald slim van het slachtoffer om toch impliciet naar Badr te wijzen lijkt me. Als hij zelf in die wereld rondloopt (liep....) dan weet hij donders goed hoe het werkt. Ik vraag me ook wel af wat er nu dan echt is gebeurd. Je wordt in zo'n situatie nou niet bepaald in elkaar geslagen (door meerdere personen blijkbaar) als er bijna geen aanleiding voor zou zijn.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 13:27 schreef psychosomatic het volgende:
[..]
Iedereen weet dat je niet aan Badr komt en ondanks zijn reputatie moet je hem eens in Amsterdam zien rondlopen. Alle portiers groeten hem en maken even een babbeltje met hem als het even kan. Iedereen weet dat je niet aan Badr komt, dus dat verhaal van die negers van de Jimmy Woo die hem zouden "zoeken" zou ik met een korreltje zout nemen.
Ik heb wel eens met familie van hem wat drankjes achterover geslagen en ook Badr zelf heb ik ontmoet en een babbeltje mee gemaakt. Kwam over als een hele rustige, relaxte gast, niet arrogant o.i.d. Ik ken ook mensen die hem wat beter kennen en die vinden hem relaxt en respectvol overkomen (in hun bijzijn).
Maarja, we weten ook dat hij opeens gek kan worden alleen hebben wij dat nooit meegemaakt. Ik kan me in ieder geval wel voorstellen dat men geen aangifte tegen hem doet. Je haalt je dan zoveel ellende op de hals en waarvoor?
Berichtgeving uit de Telegraaf is per definitie riooljournalistiek....quote:Op zaterdag 14 juli 2012 13:15 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
JvdH lult er omheen, hij heeft met de politie gesproken naar aanleiding van een eventueel lek, dat betekent wel dat hij de politie informatie heeft gegeven, maar niet dat er geen lek is.
[..]
En wat eerder besproken is is dat Everink bij zijn eerdere lezing blijft. En die eerdere lezing stemde weer overeen met wat bekenden van het slachtoffer zeiden, maar hoe die precies luidde wil John ons maar niet vertellen.
[..]
Mooi, dan geeft die dus een duidelijk verhaal waarin hij niemand spaart, en wat krijgen we?
[..]
Ik mis:
- Badr Hari heeft mij geslagen
- Badr Hari heeft mij geschopt
- Badr Hari heeft mij een kopstoot gegeven
- Badr Hari riep 'en nu opkankeren/opdonderen'
Was er van iemand die niet bang is en tot het gaatje wil gaan nou niks beters op te tekenen dan algemeenheden als dat de daders gestraft moeten worden indien hij Badr als de dader aanwijst?
Nee, de vlag dekt de lading niet. Everink beschuldigt Hari helemaal niet van hem in elkaar slaan, dat is JvdH. Mijn indruk is dat Everink in elkaar is getrapt door kennelijke vriendjes van Hari, maar dat hij Hari niet zelf heeft zien deelnemen.
Dat zou dan meteen verklaren waarom Badr al die dagen niet tot verdachte is bestempeld en er nog zo naarstig naar getuigen wordt gezocht. Dan wordt het immers lastig om zijn betrokkenheid te bewijzen.
Ik weet niet of JvdH ooit een rolmodel voor de journalistiek is geweest, maar hij lijkt zich te hebben ontwikkeld tot een cliché-Telegraafjournalist.
Stel dat Badr met een paar zware jongens is en die gasten meppen er op los? Dan kan hij niet achter blijven natuurlijk. Ik weet van tenminste één incident dat zo gelopen is.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 13:15 schreef Weltschmerz het volgende:
Nee, de vlag dekt de lading niet. Everink beschuldigt Hari helemaal niet van hem in elkaar slaan, dat is JvdH. Mijn indruk is dat Everink in elkaar is getrapt door kennelijke vriendjes van Hari, maar dat hij Hari niet zelf heeft zien deelnemen.
Kijk maar uit, straks wordt jij nog opgeroepen als een soort van getuige, niemand is meer anoniem op internet als puntje bij paaltje komtquote:Op zaterdag 14 juli 2012 13:33 schreef psychosomatic het volgende:
[..]
Stel dat Badr met een paar zware jongens is en die gasten meppen er op los? Dan kan hij niet achter blijven natuurlijk. Ik weet van tenminste één incident dat zo gelopen is.
Dat heeft hij eerder gedaan, onsportief tot op het bot.quote:
Je zou wellicht eens wat meer buiten moeten komen denk ik ...quote:Op zaterdag 14 juli 2012 13:31 schreef Samson het volgende:
[..]
Je wordt in zo'n situatie nou niet bepaald in elkaar geslagen (door meerdere personen blijkbaar) als er bijna geen aanleiding voor zou zijn.
Geloof me, zinloos geweld is gewoon een mediaterm geworden, er gaat echt ALTIJD iets vooraf en dat blijkt altijd achteraf ook.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 13:39 schreef Jian het volgende:
[..]
Je zou wellicht eens wat meer buiten moeten komen denk ik ...
Maar dat kan iets totaal belachelijks zijn zoals: Hij keek naar me.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 13:46 schreef Samson het volgende:
[..]
Geloof me, zinloos geweld is gewoon een mediaterm geworden, er gaat echt ALTIJD iets vooraf en dat blijkt altijd achteraf ook.
Inderdaad, en als je iemand zonder aanleiding in elkaar ramt én je voelt je daarna een stuk beter, dan kun je het toch ook niet zinloos noemen?quote:Op zaterdag 14 juli 2012 13:46 schreef Samson het volgende:
[..]
Geloof me, zinloos geweld is gewoon een mediaterm geworden, er gaat echt ALTIJD iets vooraf en dat blijkt altijd achteraf ook.
Schei toch uit, ik kom bijna elk weekend wel in uitgaansgelegenheden onder meer in onze hoofdstad en de keren dat ik mat-partijen heb zien ontstaan als gevolg van één verkeerd woord, het per ongeluk aanstoten van iemand of zijn glas bier zijn niet op meerdere handen te tellen. Nog los van de groepen die rondlopen en op dit soort incidenten uit zijn en ze ook uitlokken.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 13:46 schreef Samson het volgende:
[..]
Heel gevaarlijk als je dat bij de verkeerde persoon doet op het verkeerde moment .......quote:Op zaterdag 14 juli 2012 13:49 schreef mootie het volgende:
[..]
Maar dat kan iets totaal belachelijks zijn zoals: Hij keek naar me.
Het zal wel, en hoeveel keren ben jij zelf bij die incidenten betrokken geweest? Ik schat in 0 keer. Waarom gebeurt dit dan toevallig ongelukkige andere personen en jou niet? Daar kun je ook eens over nadenken natuurlijk. Mij is het in alle jaren dat ik ben wezen stappen persoonlijk nog nooit gebeurd en ik heb ook vaak genoeg matpartijen gezien. Waarom gebeurt het dan altijd net anderen en jou niet? Kwestie van geluk?quote:Op zaterdag 14 juli 2012 13:52 schreef Jian het volgende:
[..]
Schei toch uit, ik kom bijna elk weekend wel in uitgaansgelegenheden onder meer in onze hoofdstad en de keren dat ik mat-partijen heb zien ontstaan als gevolg van één verkeerd woord, het per ongeluk aanstoten van iemand of zijn glas bier zijn niet op meerdere handen te tellen. Nog los van de groepen die rondlopen en op dit soort incidenten uit zijn en ze ook uitlokken.
Goeie vraag en ik ken mensen die graag het antwoord hadden gehad. Dat fenomeen werkt namelijk ook andersom en je hebt ook mensen die bijzonder vaak het slachtoffer zijn. Ik ken persoonlijk teveel mensen die ermee te maken hebben gehad. Zelf ken ik het soort agressie van jonge leeftijd, en sindsdien kijk ik automatisch wat beter om me heen, maar ik heb ook nog wel eens een sprintje getrokken.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 14:19 schreef Samson het volgende:
[..]
Het zal wel, en hoeveel keren ben jij zelf bij die incidenten betrokken geweest? Ik schat in 0 keer. Waarom gebeurt dit dan toevallig ongelukkige andere personen en jou niet? Daar kun je ook eens over nadenken natuurlijk. Mij is het in alle jaren dat ik ben wezen stappen persoonlijk nog nooit gebeurd en ik heb ook vaak genoeg matpartijen gezien. Waarom gebeurt het dan altijd net anderen en jou niet? Kwestie van geluk?
M.a.w. het is allemaal de schuld van die slachtoffers zelf. O, sorry, nee, zo mag ik ze niet noemen natuurlijk, want ze plaatsen zichzelf in een dergelijke situatie. Want als je niet wilt dat dit soort dingen je overkomen, dan voorkom je dat gewoon!?quote:Op zaterdag 14 juli 2012 14:19 schreef Samson het volgende:
[..]
Het zal wel, en hoeveel keren ben jij zelf bij die incidenten betrokken geweest? Ik schat in 0 keer. Waarom gebeurt dit dan toevallig ongelukkige andere personen en jou niet? Daar kun je ook eens over nadenken natuurlijk. Mij is het in alle jaren dat ik ben wezen stappen persoonlijk nog nooit gebeurd en ik heb ook vaak genoeg matpartijen gezien. Waarom gebeurt het dan altijd net anderen en jou niet? Kwestie van geluk?
Een verkeerde blik of per ongeluk tegen iemand aan stoten is voor sommigen al reden genoeg om iemand in elkaar te slaan. Helaas.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 13:46 schreef Samson het volgende:
[..]
Een aardige man, zo in die video. Maar zo al te zien dat je met die man niet moet spotten.quote:
Hier de hele docu.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 14:56 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Een aardige man, zo in die video. Maar zo al te zien dat je met die man niet moet spotten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |