abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114161359
quote:
11s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 17:20 schreef Euribob het volgende:
Wie deed nou ook alweer die voorspellingsTOTO voor Feyenoordwedstrijden?
Uit mn hoofd Paul-89? :{

Waar is me mattie Guidetti? ;(.
  vrijdag 13 juli 2012 @ 17:24:58 #77
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_114161466
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 17:22 schreef Helpmefok het volgende:

[..]

Uit mn hoofd Paul-89? :{

Waar is me mattie Guidetti? ;(
Net op vakantie.

Je doet toch wel mee, HMF?
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_114161559
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 17:24 schreef Euribob het volgende:

[..]

Net op vakantie.

Je doet toch wel mee, HMF?
Tja ik vind het eerlijk gezegd een beetje bullshit dat ik voor een paar weken achter elkaar moet invullen.

Denk dat ik een 'eigen' topic ga runnen met een voorspelling per week (gelijk voor mensen die willen gokken interessant). :).

maar ik vul 'm wel in joh, waarom niet.
pi_114162145
quote:
11s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 17:20 schreef Euribob het volgende:
Wie deed nou ook alweer die voorspellingsTOTO voor Feyenoordwedstrijden?
Ik :)
If you love supersof & are 100% proud of it copy this and make it your signature!
If you love Ezell & are 100% proud of it copy this and make it your signature!
pi_114162208
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 17:41 schreef Muto het volgende:

[..]

Ik :)
O ja jij was het pik. Ik wist zelfs dat het iemand was met Guidetti en Clasie in zijn avatar O+
pi_114163266
Ik zat trouwens te denken: als die politiekosten echt door de clubs moeten worden betaald zijn wij zwaar de lul. Las ergens dat er daardoor een verlies wordt geleden van 750k-->terug naar categorie 1--> dag licentie. Als het echt doorgaat zal iemand als Vlaar wel verkocht worden.

edit: het staat ook op LN zie ik net :z

quote:
Hedenmorgen sloegen wij het Algemeen Dagblad open en zagen wij een opvallende kop: Naïever kan je niet zijn. Deze opvallende woorden kwam uit de mond van onze algemeen directeur Eric Gudde. Ja, U hoort het goed! We waren toch wel benieuwd wie er in zijn ogen dan naïef was. Had hij het over zijn eigen supporters, die hij voor de zoveelste keer in een kwaad daglicht moest zetten? Nee, dat was het deze keer niet, maar het had zomaar gekund. Want zo is Eric Gudde nu eenmaal, altijd een ander de schuld van iets geven en de waarheid altijd breder trekker dan het daadwerkelijk is.

In het artikel haalt Pinokkio Gudde keihard uit naar de Nederlandse overheid, die met het zogeheten Lenteakkoord (ook wel het Kunduz-akkoord genoemd) bezuinigingen in Nederland door moet voeren, waar het Betaalde Voetbal keihard door wordt getroffen. De voetbalbond heeft vorige week zijn zorgen kenbaar gemaakt in een brief aan de Eerste Kamer, maar dat zal verder weinig uitmaken. De clubs in de Ere- en Eerstedivisie zullen aanzienlijke hogere kosten (vijftien miljoen crisisheffing en dertig miljoen politiekosten) krijgen en het ziet er nu naar uit dat Feyenoord in het seizoen 2012-13 een verlies van zon anderhalf miljoen euro gaat leiden. Is het niet door het eigen wanbeleid, dan wel dankzij beslissingen van de overheid. De omgekeerde wereld, maar dezelfde gevolgen

Dit is bijna onbehoorlijk bestuur van de overheid. Ik loop me hier aardig over op te winden. Deze wet gaat Feyenoord zon anderhalf miljoen euro kosten, zegt Eric Gudde tegen de krant die nooit negatief over Feyenoord durft te zijn, behalve natuurlijk als het om supporters gaat. Durft Eric Gudde nu serieus van onbehoorlijk bestuur te spreken? De man die samen met Onno Jacobs onze club bijna om zeep hielp en keer op keer geen openheid van zaken wilde geven als daar om werd gevraagd, durft deze woorden in zijn mond te nemen. Bij het schrijven van dit artikel vallen we bijna van onze stoel af, na deze opmerkelijke woorden van de algemeen directeur.

Voordat dit besluit genomen is, heeft Feyenoord een maand geleden op 15 juni een begroting bij de KNVB ingediend. Dit seizoen zou de Stadionclub zwarte cijfers draaien en de prognose was een operationele winst van 750.000 euro. Gudde zegt daarover: Dat bedrag krijgen we nu als kosten erbij. Ik weet niet zo een, twee, drie waar ik dat vandaan moet halen. En daar zit feitelijk het probleem. Feyenoord is financieel aan de iets betere hand, maar kan nog steeds moeilijk uitgaven doen. Dat is dus de reden dat er gewoonweg geen geld is om de gewenste nieuwe spits aan te trekken.

Gudde spreekt overigens wel terecht over de irritatie naar Frans Weekers (staatssecretaris van financiën), die het volgende schreef en er werkelijk geen hout van begrijpt: Ik mag toch aannemen dat de spelers uit het eerste elftal, ook als ze goed worden betaald, behoorlijk wat liefde voor hun club hebben en dat zij ook wel denken aan het voortbestaan van hun club en aan de supporters. Mocht de club in zijn voortbestaan worden bedreigd, mag ik toch aannemen dat profvoetballers hun verantwoordelijkheid ten opzichte van de club nemen.

Hoe we ook over Eric Gudde denken en dat het stuitend is dat juist hij al deze woorden gebruikt, heeft hij natuurlijk wel een punt over de Nederlandse overheid. Door alle absurde bezuinigingen hebben de clubs in het vaderlandse voetbal er een groot probleem bij en zullen sommige clubs moeten vrezen voor het voortbestaan, dat heeft de politiek in Den Haag dus allemaal op hun geweten. Het is goed dat Feyenoord hier tegen ageert en opkomt voor de belangen van de club, zouden ze ook maar eens moeten doen als het om haar eigen supporters gaat!

Het pijnlijke van al deze beslissingen is dat de kans bestaat dat Feyenoord weer wordt teruggezet naar Categorie 1 (ondanks de saneringsoperatie) en dat zomaar de licentie kan worden ingenomen, een scenario die ons doet vrezen voor de toekomst van onze prachtige club.

Een nieuwe zwarte bladzijde dreigt daarom voor Feyenoord!
  Redactie Sport / Supervogel vrijdag 13 juli 2012 @ 18:12:17 #82
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_114163414
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 10:54 schreef Muto het volgende:

[..]

Goede bal van Te Vrede op Vilhena.
Zal ie wel Tevreden over zijn ja.
pi_114163592
quote:
3s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 18:08 schreef Maastoren het volgende:
Ik zat trouwens te denken: als die politiekosten echt door de clubs moeten worden betaald zijn wij zwaar de lul. Las ergens dat er daardoor een verlies wordt geleden van 750k-->terug naar categorie 1--> dag licentie. Als het echt doorgaat zal iemand als Vlaar wel verkocht worden.

edit: het staat ook op LN zie ik net :z

[..]

Daardoor flikkeren ongeveer 20 clubs een categorie terug. Dat zal de overheid echt NOOIT durven doen :') Supporters door het hele land vliegen dan ondersteboven achterstevoren.

En anders zetten we als club zijnde gewoon GEEN politie in. Weigeren we te betalen. "Nee hoor, wij hebben niet om de hulp van blauwhelmen gevraagd". En dan armen over elkaar en afwachten.
pi_114163776
Maar ik vraag me dan af. Aangezien de clubs nu zelf moeten dokken. Mogen ze dan zelf ook bepalen wanneer er wel een geen (grootschalige) politieinzet is?
Zal wel weer niet natuurlijk, maar als je soms ziet wat en bij schrale wedstrijden waar helemaal niks gaat gebeuren al op de been is aan politie dan snap ik wel dat het zo'n gigantische berg geld gaat kosten.

Oplossing om de kosten te drukken lijkt me een permanent uitsupportersverbod. Gewoon alleen maar fans van de thuisspelende clubs, dan is er ook minder politie nodig. Maar dat zal, zeker in dit topic, wel vloeken in de kerk zijn.
pi_114163883
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 18:21 schreef Rob_La_Chouffe het volgende:
Maar ik vraag me dan af. Aangezien de clubs nu zelf moeten dokken. Mogen ze dan zelf ook bepalen wanneer er wel een geen (grootschalige) politieinzet is?
Zal wel weer niet natuurlijk, maar als je soms ziet wat en bij schrale wedstrijden waar helemaal niks gaat gebeuren al op de been is aan politie dan snap ik wel dat het zo'n gigantische berg geld gaat kosten.

Oplossing om de kosten te drukken lijkt me een permanent uitsupportersverbod.
Vreemd weer dat dat komt van een PSV'er :D :') !!!

Jullie uitsupporters zijn trouwens wel ZWAAR baas. Meezingen met het YNWA in De Kuip voor een kankerpatiënt. _O_. Niets. Dan. Lof.

EN JUIST DAAROM moet je uitsupporters LIEFHEBBEN.

Maar buiten dat: Feijenoord reist anders sowieso wel af naar de uitpot. Zie NEC-uit, waar meer Feijenoorders dan supporters van NEC zaten :').

quote:
Gewoon alleen maar fans van de thuisspelende clubs, dan is er ook minder politie nodig. Maar dat zal, zeker in dit topic, wel vloeken in de kerk zijn.
En is gewoon dikke onzin. Bij de klassieker (zonder joden) lopen ook belachelijk veel blauwhelmen rond
pi_114163910
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 18:16 schreef Helpmefok het volgende:

[..]

Daardoor flikkeren ongeveer 20 clubs een categorie terug. Dat zal de overheid echt NOOIT durven doen :') Supporters door het hele land vliegen dan ondersteboven achterstevoren.

En anders zetten we als club zijnde gewoon GEEN politie in. Weigeren we te betalen. "Nee hoor, wij hebben niet om de hulp van blauwhelmen gevraagd". En dan armen over elkaar en afwachten.
Ja daar heb je wel een punt.
Overigens vind ik het ook grote bullshit. De overheid is toch gewoon verantwoordelijk voor de openbare orde. Binnen de hekken van het stadion is het misschien een ander verhaal, maar daar gebeurt al jaren geen reet meer.

quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 18:21 schreef Rob_La_Chouffe het volgende:

Oplossing om de kosten te drukken lijkt me een permanent uitsupportersverbod. Gewoon alleen maar fans van de thuisspelende clubs, dan is er ook minder politie nodig. Maar dat zal, zeker in dit topic, wel vloeken in de kerk zijn.
UItsupporterseverbod :'( :{w Uitsupporters horen bij het voetbal. Dat een klassieker hier in NL zonder uitsupporters is al een schande. Zie je toch nergens ter wereld?! Geen uitsupporters meer is als voetballen zonder bal...
pi_114163984
Klassieker is natuurlijk uitzondering, daar ga ik wel in mee. En ik snap dat het natuurlijk jammer is van de uitsupporters en vind het ook mooi om te zien hoe die bezig zijn, maar praktisch bekeken wordt het voor clubs denk ik toch wel iets om over na te denken. Bovendien zou het ook nog eens een extra vak in je eigen stadion opleveren.
pi_114163995
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 18:24 schreef Maastoren het volgende:

[..]

Ja daar heb je wel een punt.
Overigens vind ik het ook grote bullshit. De overheid is toch gewoon verantwoordelijk voor de openbare orde. Binnen de hekken van het stadion is het misschien een ander verhaal, maar daar gebeurt al jaren geen reet meer.
Waarom dan ook alleen het voetbal? Bij Sensation slaan Marokkanen blijkbaar mensen permanente handicaps in, en die hoeven dan weer niet te betalen? Lolwtf?
pi_114164197
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 18:26 schreef Helpmefok het volgende:

[..]

Waarom dan ook alleen het voetbal? Bij Sensation slaan Marokkanen blijkbaar mensen permanente handicaps in, en die hoeven dan weer niet te betalen? Lolwtf?
Dit ook inderdaad. Voetbal valt naar mijn mening onder evenementen. Ik twijfel overigens ook in welke mate een voetbalclub verantwoordelijk is. Ik zou zeggen dat een voetbalclub binnen het stadion verantwoordelijk is, met misschien nog een kleine straal daarbuiten. De politie moet het dan eigenlijk verder zelf maar uitzoeken.
  vrijdag 13 juli 2012 @ 18:34:21 #90
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_114164385
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 18:30 schreef Rob_La_Chouffe het volgende:

[..]

Dit ook inderdaad. Voetbal valt naar mijn mening onder evenementen. Ik twijfel overigens ook in welke mate een voetbalclub verantwoordelijk is. Ik zou zeggen dat een voetbalclub binnen het stadion verantwoordelijk is, met misschien nog een kleine straal daarbuiten. De politie moet het dan eigenlijk verder zelf maar uitzoeken.
ik snap die hele bedoeling niet. Je betaalt toch belasting voor o.a. ook je veiligheid. Daarom wil ik , als ik naar de Kuip ga, me veilig voelen (dat voel ik me overigens ook wel zonder poltie hoor :'), maar daar gaat het nu niet om). Waarom wordt dat dan weer niet betaald door de Belastingdienst... Alsof voetbal illegaal is.

Bezuinig eerst maar eens op ontwikkelingshulp.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
pi_114164888
Inderdaad horen voetbalwedstrijden gewoon net zulke - vanuit de overheid betaalde - beveiliging te krijgen als ieder ander evenement. Het slaat nergens op om voetbal daar ineens van uit te sluiten of zelf voor de kosten te laten opdraaien en andere evenementen zoals concerten en festivals niet.

Maar ik maak me niet zoveel zorgen over het lente-akkoord. Je ziet nu al dat alle partijen die daaraan hebben meegewerkt zich distantiëren van het lente-akkoord en weer totaal andere maatregelen verkondigen in de verkiezingscampagnes, dus ik geloof niet dat het lente-akkoord in z'n huidige vorm zal worden uitgevoerd.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  vrijdag 13 juli 2012 @ 21:08:03 #92
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_114171210
Normaal gesproken ben ik een groot voorstander van het beperken van overheidsuitgaven bij evenementen, maar het handhaven van de openbare orde is nou typisch iets wat (zeer zeldzaam) wél een taak van de overheid is, en daar willen ze dan op beknibbelen.
2000 light years from home
  vrijdag 13 juli 2012 @ 22:17:43 #93
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_114174596
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 17:14 schreef Helpmefok het volgende:

[..]

Ah joh ouwe pik.
Van Gijp blijf je af he :(
Lo que no se ve es lo que cuenta.
  zaterdag 14 juli 2012 @ 10:08:40 #94
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_114187306
quote:
Vlaar: Je moet durven dromen van landstitel

Plots was daar Ron Vlaar in een tattoo-shop, op een fotootje op Twitter, stralend en wel naast een man met een reusachtige oranje baard. Op de borstkas van de voetballer prijkten groot twee namen in sierlijke letters: 'Shane & Xavi', de namen van zijn kinderen.

Vlaar liet zijn tatoeage zetten op vakantie in Las Vegas, als sluitstuk van een memorabel seizoen in tal van opzichten. Sindsdien mag ook de noeste verdediger uit Hensbroek zich scharen in de groeiende rij van voetballers met lichaamsversieringen. 'Het ging me meer om de boodschap dan om de versiering op zich', vertelt Vlaar. 'Want op deze manier zijn mijn kinderen altijd bij me. Dat betekent, na alles wat er gebeurd is, heel veel voor me.'

Zijn echtscheiding, de val van Mario Been, een vormcrisis, de imposante wederopstanding met Feyenoord - en tot slot een EK vol tegenstrijdigheden. Saai of obligaat kun je het afgelopen seizoen van Vlaar niet noemen. 'Als persoon ben ik gegroeid door die ervaringen', aldus Vlaar. 'Het heeft me sterker gemaakt, als voetballer en als persoon. Ik ben best wel trots dat ik een moeilijke periode overwonnen heb.'

Wesley Sneijder zei ooit dat een voetballer pas naar het buitenland moet gaan, wanneer hij in de eredivisie voor iedereen onomstreden is. 'Het is moeilijk te bepalen wanneer je dat punt hebt bereikt, maar ik snap die gedachte wel. Het zou prachtig zijn om de prestatie van afgelopen seizoen te overtreffen met Feyenoord, door een heel seizoen constant te presteren. De landstitel een stap te ver? Ik zou niet weten waarom. Volgens mij is dat niet per se onmogelijk. Je moet altijd durven dromen, vind ik.'
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
pi_114188522
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 18:34 schreef satecl het volgende:

[..]

ik snap die hele bedoeling niet. Je betaalt toch belasting voor o.a. ook je veiligheid. Daarom wil ik , als ik naar de Kuip ga, me veilig voelen (dat voel ik me overigens ook wel zonder poltie hoor :'), maar daar gaat het nu niet om). Waarom wordt dat dan weer niet betaald door de Belastingdienst... Alsof voetbal illegaal is.

Bezuinig eerst maar eens op ontwikkelingshulp.
(Professioneel) Voetbal = Staatsvijand nr. 1
pi_114192466
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 11:10 schreef SjaakBauer het volgende:

[..]

(Professioneel) Voetbal = Staatsvijand nr. 1
Overheid = staatsvijand nr 1.
  Moderator zaterdag 14 juli 2012 @ 14:00:34 #97
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_114193182
Op naar het natte Barendrecht.

:W
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_114195239
Opstelling eerste helft: Lamprou; Leerdam, De Vrij, Kongolo, Vilhena; Vormer, Immers, Clasie; Schaken, Te Vrede en Cabral.
If you love supersof & are 100% proud of it copy this and make it your signature!
If you love Ezell & are 100% proud of it copy this and make it your signature!
pi_114195478
Spelen ze 3-4-3 of staat Vilhena echt linksback? vraag ik me af
pi_114195599
Vlaar is nog weinig in actie gekomen deze voorbereiding. Hij is er toch alweer een week bij. Hopelijk mag hij de tweede helft z'n minuten maken. Erwin Mulder heeft overigens ook nog weinig minuten gemaakt. Maar daarvoor is spelritme wellicht wat minder belangrijk. :P
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')