abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 donderdag 12 juli 2012 @ 20:28:29 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_114124192
De Diabetes ervaringsdeskundigen van DVN Midden-Nederland krijgen regelmatig vragen over leven met diabetes. Met het carnaval voor de deur stelden we hen de vraag: “alcohol en diabetes, is dat een ‘no go’ of kun je, met mate, gewoon genieten van iets lekkers onder de kurk?”
In principe hoeft iemand met diabetes alcohol niet te mijden. ‘Met mate’ is daarbij echter wel het uitgangspunt: meestal wordt daarmee 1 à 2 alcoholische consumpties -en niet elke dag- aangehouden. Maar alcoholgebruik heeft wel een aantal invloeden waar iemand met diabetes rekening mee moet houden.

•Alcohol heeft een bloedglucoseverlagend effect; soms pas uren na de inname, als je er zelf allang niet meer aan denkt. Overmatig alcoholgebruik levert niet alleen een kater op maar verhoogt ook flink de kans op hypo’s. Een glaasje bij de maaltijd geeft de minste kans op problemen.

•Als je ’s avonds drinkt, kan het nodig zijn om voor het slapen gaan nog iets te nemen met extra koolhydraten, zoals een cracker of een glas vruchtensap. Praat er eens over met de diëtist(e), hij/zij kan hier bij uitstek in adviseren.

•Laat voor het ‘stappen’ aan een paar mensen die meegaan weten dat je diabetes hebt, zodat zij in geval van een hypo kunnen handelen. Naast dextro of een andere hypo oplosser is het uiteraard verstandig om, als je aan zelfcontrole doet, ook de bloedglucosemeter mee te nemen. Meten = weten.

•In combinatie met SU derivaten (Tolbutamide, Glimepiride) kan alcohol vervelende bijwerkingen geven, zoals een soort opvlieger of forse, langdurige, hypo’s. Ook kan alcohol de werkingsduur van deze middelen verlengen waardoor een hypo pas vele uren later –en geheel onverwacht- optreedt. Bij Metformine is dit, mits het alcoholgebruik met mate is, niet het geval. De bloedglucose verlagende werking van alcohol blijft echter, ook bij Metformine, onverminderd van kracht.

•Inname van een grote hoeveelheid alcohol in combinatie met Metformine wordt, zoals ook in de bijsluiter van Metformine wordt vermeld, ten sterkste ontraden omdat er dan een kans bestaat op het ontstaan van een melkzuuracidose. Een situatie die onmiddellijk medisch ingrijpen vereist. Eigenlijk geldt voor alle diabetes medicatie in combinatie met alcohol: altijd met mate. Maar als de dokter niet om één of andere reden alcohol heeft verboden, dan mag de dorstige keel af en toe best worden gesmeerd met een ijskoud pilsje, een goed glas wijn of een eerbiedwaardig glas cognac.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_114124252
Nu nog stoppen met FOK!
pi_114124274
quote:
14s.gif Op donderdag 12 juli 2012 20:29 schreef HSG-BOMBER het volgende:
Nu nog stoppen met FOK!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
  donderdag 12 juli 2012 @ 20:41:43 #4
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_114124830
Nooit stoppen met drinken!
opgezegd@fok.nl
pi_114124885
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 20:41 schreef FoXje het volgende:
Nooit stoppen met drinken!
Nee inderdaad, dan droog je uit man :o
pi_114125003
quote:
Nu nog stoppen met FOK!
_O_
  Trouwste user 2022 donderdag 12 juli 2012 @ 20:50:35 #7
7889 tong80
Spleenheup
pi_114125270
quote:
Nu nog stoppen met FOK!
Krijg m'n erectie weer terug, dus ga ik juist meer Fokken.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_114125341
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 20:50 schreef tong80 het volgende:

[..]

Krijg m'n erectie weer terug, dus ga ik juist meer Fokken.

Honden?
  Trouwste user 2022 donderdag 12 juli 2012 @ 21:02:21 #9
7889 tong80
Spleenheup
pi_114125814
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 20:52 schreef HSG-BOMBER het volgende:

[..]

Honden?
Nu ik gestopt ben met drinken ga ik die trimmen qua sport.

pi_114128703
Grappig man. :P
Ура для россии
pi_114128946
Stoppen met drinken (en roken voor als je dat zou doen) is de beste beslissing die je kunt nemen. Ik rook niet, ik drink niet en ik gebruik geen drugs. Resultaat: echte leeftijd is 16 in plaats van 19.
  Trouwste user 2022 vrijdag 13 juli 2012 @ 00:54:16 #12
7889 tong80
Spleenheup
pi_114137744
In dit topic kun je zien waarom ik ben gestopt.

Mijn angstige avontuur

pi_114138016
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 22:04 schreef Wesley92 het volgende:
Stoppen met drinken (en roken voor als je dat zou doen) is de beste beslissing die je kunt nemen. Ik rook niet, ik drink niet en ik gebruik geen drugs. Resultaat: echte leeftijd is 16 in plaats van 19.
Tuurlijk is dat het beste, maar een biertje op zijn tijd mag toch wel
We conservatives don't have a corner on saying 'no'. We're just the ones who say it when it's the right thing to say.
  Trouwste user 2022 vrijdag 13 juli 2012 @ 01:05:50 #14
7889 tong80
Spleenheup
pi_114138145
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 01:01 schreef Pascaltjuh het volgende:

[..]

Tuurlijk is dat het beste, maar een biertje op zijn tijd mag toch wel
Dat zal ik nooit meer kunnen. Ik kan dan niet stoppen en word mateloos.

Moderator zaterdag 14 juli 2012 @ 22:39:01 #15
9859 crew  Karina
Woman
pi_114210451
helaas pas geleden overleden, maar het nummer past mooi
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  Trouwste user 2022 zaterdag 14 juli 2012 @ 22:42:14 #16
7889 tong80
Spleenheup
pi_114210603
quote:
99s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 22:39 schreef Karina het volgende:
helaas pas geleden overleden, maar het nummer past mooi
Ja ook gestopt met drinken :{

zaterdag 14 juli 2012 @ 22:43:38 #17
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_114210675
Denk dat ik me binnenkort bij je aansluit tong... Het is mooi geweest.. Een grote verspilling voor wat idd?? Een vaag gevoel .... En ja de jaren beginnen te tellen.
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Español
Come On
pi_114210727
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 20:28 schreef tong80 het volgende:
De Diabetes ervaringsdeskundigen van DVN Midden-Nederland krijgen regelmatig vragen over leven met diabetes. Met het carnaval voor de deur stelden we hen de vraag: “alcohol en diabetes, is dat een ‘no go’ of kun je, met mate, gewoon genieten van iets lekkers onder de kurk?”
In principe hoeft iemand met diabetes alcohol niet te mijden. ‘Met mate’ is daarbij echter wel het uitgangspunt: meestal wordt daarmee 1 à 2 alcoholische consumpties -en niet elke dag- aangehouden. Maar alcoholgebruik heeft wel een aantal invloeden waar iemand met diabetes rekening mee moet houden.

•Alcohol heeft een bloedglucoseverlagend effect; soms pas uren na de inname, als je er zelf allang niet meer aan denkt. Overmatig alcoholgebruik levert niet alleen een kater op maar verhoogt ook flink de kans op hypo’s. Een glaasje bij de maaltijd geeft de minste kans op problemen.

•Als je ’s avonds drinkt, kan het nodig zijn om voor het slapen gaan nog iets te nemen met extra koolhydraten, zoals een cracker of een glas vruchtensap. Praat er eens over met de diëtist(e), hij/zij kan hier bij uitstek in adviseren.

•Laat voor het ‘stappen’ aan een paar mensen die meegaan weten dat je diabetes hebt, zodat zij in geval van een hypo kunnen handelen. Naast dextro of een andere hypo oplosser is het uiteraard verstandig om, als je aan zelfcontrole doet, ook de bloedglucosemeter mee te nemen. Meten = weten.

•In combinatie met SU derivaten (Tolbutamide, Glimepiride) kan alcohol vervelende bijwerkingen geven, zoals een soort opvlieger of forse, langdurige, hypo’s. Ook kan alcohol de werkingsduur van deze middelen verlengen waardoor een hypo pas vele uren later –en geheel onverwacht- optreedt. Bij Metformine is dit, mits het alcoholgebruik met mate is, niet het geval. De bloedglucose verlagende werking van alcohol blijft echter, ook bij Metformine, onverminderd van kracht.

•Inname van een grote hoeveelheid alcohol in combinatie met Metformine wordt, zoals ook in de bijsluiter van Metformine wordt vermeld, ten sterkste ontraden omdat er dan een kans bestaat op het ontstaan van een melkzuuracidose. Een situatie die onmiddellijk medisch ingrijpen vereist. Eigenlijk geldt voor alle diabetes medicatie in combinatie met alcohol: altijd met mate. Maar als de dokter niet om één of andere reden alcohol heeft verboden, dan mag de dorstige keel af en toe best worden gesmeerd met een ijskoud pilsje, een goed glas wijn of een eerbiedwaardig glas cognac.

Hey tong80,

Dit is heel erg off topic, maar sommige users waaronder moderator Pharkus zijn ervan overtuigd dat jij mij bent. :')

Met vriendelijke groeten,
Knaagbeest
pi_114210851
Ik ben ook al een paar maandjes gestopt met roken. Wat een opluchting. _O_
If not now, then when.
  Trouwste user 2022 zaterdag 14 juli 2012 @ 23:29:06 #20
7889 tong80
Spleenheup
pi_114212894
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 22:47 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Ik ben ook al een paar maandjes gestopt met roken. Wat een opluchting. _O_
Ik ben op een brancard in het ziekenhuis beland dinsdag. Ben ziek en ze weten nog niet wat. Moet nu stppen met drinken en roken terwijl ik me al niet lekker voel. Zit hier helemaal te shaken enzo. Kan niet slapen post al dagen tot 4 uur 's nachts. Had liever op een andere manier gestopt en ook niet tegerlijkertijt

Trouwste user 2022 zaterdag 14 juli 2012 @ 23:29:51 #21
7889 tong80
Spleenheup
pi_114212947
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 22:44 schreef Knaagbeest het volgende:

[..]

Hey tong80,

Dit is heel erg off topic, maar sommige users waaronder moderator Pharkus zijn ervan overtuigd dat jij mij bent. :')

Met vriendelijke groeten,
Knaagbeest
Terwijl ik helemaal geen wortelen lust ;)

Maar je moet wel humor hebben dan. Klopt dat ? ;)

pi_114213432
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 23:29 schreef tong80 het volgende:

[..]

Ik ben op een brancard in het ziekenhuis beland dinsdag. Ben ziek en ze weten nog niet wat. Moet nu stppen met drinken en roken terwijl ik me al niet lekker voel. Zit hier helemaal te shaken enzo. Kan niet slapen post al dagen tot 4 uur 's nachts. Had liever op een andere manier gestopt en ook niet tegerlijkertijt

Dat is wel schokkend dan. Heb je geen familie die langs kan komen? Beetje afleiding zoeken.
If not now, then when.
  Trouwste user 2022 zondag 15 juli 2012 @ 00:00:55 #23
7889 tong80
Spleenheup
pi_114214348
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 23:39 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Dat is wel schokkend dan. Heb je geen familie die langs kan komen? Beetje afleiding zoeken.
Tuurlijk komen er mensen langs. Gisteravond een vriend en we hebben afgesproken dat iue elke avond om acht uur even langs komt. Bijkomend voordeel zijn vrouw kan heerlijk koken en ik krijg dan ook ;)

zondag 15 juli 2012 @ 00:03:14 #24
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_114214436
Is er geen middel om je wat fijner door de ontwenningsperiode heen te helpen? Leestip: stoppen met verzlavingen daar baclofen , hier ergens op fok
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  Trouwste user 2022 zondag 15 juli 2012 @ 00:05:18 #25
7889 tong80
Spleenheup
pi_114214497
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 00:03 schreef Mirjam het volgende:
Is er geen middel om je wat fijner door de ontwenningsperiode heen te helpen? Leestip: stoppen met verzlavingen daar baclofen , hier ergens op fok
Ben ik nou dyslexies of kun jij zo slecht typen ? ;)

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')