abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114122973
1 november 2010 is mijn tijdelijke huur in gegaan. \

Ben ik nu een vaste huurder ik heb nooit een ander contract gehad.
Want die mensen zeggen nou via sms dat ik september 2012 eruit moet.
Nou weet ik zelf dat dat niet kan alles moet netjes per brief.
Maar heb ik nu woon bescherming.
pi_114123160
Nee, huurbescherming is er alleen voor mensen met een IQ boven de 90.
pi_114123367
ja dank je dus jij weet er ook niks van. want ik weet dat er na een jaar stilzijgend een contract verder gaat. maar is dat een contract voor onbepaalde tijd of blijf je dan bij die tijdelijke huur contract.
pi_114123493
Je topic is zo onduidelijk als de pest, man.

Post eens wat duidelijker, hele verhaal, details enzo.
pi_114123736
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 20:12 schreef andy2012 het volgende:
ja dank je dus jij weet er ook niks van. want ik weet dat er na een jaar stilzijgend een contract verder gaat. maar is dat een contract voor onbepaalde tijd of blijf je dan bij die tijdelijke huur contract.
Ow nu weet ik er niks van :')? Op exact welke gronden kom je tot die heldere conclusie?

Na een jaar gaat je stilzijgende contract verder? Weet je wel eens wat deze zin betekent? Zo ja, je bent de enige.

In Nederland is het gewoon heel simpel huurrecht=huurrecht wat er precies in je contract staat is niet echt heel erg relevant. Huurrechten staan namelijk boven dingen die in een contract staan.

Enige uitzonderingen zijn anti-kraak en als mensen hun huis willen verhuren terwijl ze hem proberen te verkopen.
pi_114124361
mijn contact zegd: Deze overeenkomst wordt aangegaan voor een termijn van teminste 1 jaar tenzij de relatie ten einde gaat, dan heeft de huurder 3 maanden de tijd om iets anders te zoeken en dient men het apparte mend te verlaten ingaande op 1 november 2010 eindigende op: teminste 1 november 2011.

heb ik ook wat te vertellen of niet. ik heb zelf nooit een nieuwe contract gehad. en woon best lekker hier dus vroeg ik me af kunnen ze wat doen. of kan ik wat doen.
pi_114124640
Wat snap je niet aan ''wat er in je contract staat is niet echt erg relevant"' ?

Huurrecht=huurrecht
pi_114124660
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 20:20 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Ow nu weet ik er niks van :')? Op exact welke gronden kom je tot die heldere conclusie?

Na een jaar gaat je stilzijgende contract verder? Weet je wel eens wat deze zin betekent? Zo ja, je bent de enige.

In Nederland is het gewoon heel simpel huurrecht=huurrecht wat er precies in je contract staat is niet echt heel erg relevant. Huurrechten staan namelijk boven dingen die in een contract staan.

Enige uitzonderingen zijn anti-kraak en als mensen hun huis willen verhuren terwijl ze hem proberen te verkopen.
dus in jou zin hebben ze niks te vertellen. en woon ik daat nog 10 jaar.
pi_114124693
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 20:37 schreef andy2012 het volgende:

[..]

dus in jou zin hebben ze niks te vertellen. en woon ik daat nog 10 jaar.
Zolang jij je huur netjes betaald kunnen ze je erg weinig maken.
pi_114124783
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 20:38 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Dus m.a.w. een huurcintract is nooit geldig?
wie een kuil graaft voor een ander....is nooit werkloos. Inmiddels 69+
pi_114124788
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 20:38 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

TS moet alleen geen brieven schrijven want dan denk ik dat de rechter 'm naar een psychiatrisch ziekenhuis stuurt.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_114124805
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 20:40 schreef Gravedigger het volgende:

[..]

Dus m.a.w. een huurcintract is nooit geldig?
Jawel, maar moet wel binnen de grenzen van de wet blijven.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_114124835
ik betaal netjes me huur. ik heb geen contact met haar en houd me netjes wat ik altijd bent.
pi_114124982
mijn contact zegd: Deze overeenkomst wordt aangegaan voor een termijn van teminste 1 jaar tenzij de relatie ten einde gaat, dan heeft de huurder 3 maanden de tijd om iets anders te zoeken en dient men het apparte mend te verlaten ingaande op 1 november 2010 eindigende op: teminste 1 november 2011.

En dit dan heb ik ergens houvast aan of had ik een nieuwe contact moeten krijgen. ik ga zelf naar een sociaal raadsman 23 juli. maar ik wil gewoon zelf iets om op te bouwen.
pi_114125091
quote:
2s.gif Op donderdag 12 juli 2012 20:41 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Jawel, maar moet wel binnen de grenzen van de wet blijven.
Dat blijft deze. Dit contract is afgesloten voor BEPAALDE tijd ( q jaar) en dus zijn beide partijen gebonden aan de voorwaarden. Daaraan voldoet de verhuurder door per sept. op te zeggen.
wie een kuil graaft voor een ander....is nooit werkloos. Inmiddels 69+
pi_114125161
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 20:46 schreef Gravedigger het volgende:

[..]

Dat blijft deze. Dit contract is afgesloten voor BEPAALDE tijd ( q jaar) en dus zijn beide partijen gebonden aan de voorwaarden. Daaraan voldoet de verhuurder door per sept. op te zeggen.
Ik geef alleen antwoord op jouw vraag ;)
pi_114125192
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 20:44 schreef andy2012 het volgende:

En dit dan heb ik ergens houvast aan of had ik een nieuwe contact moeten krijgen. ik ga zelf naar een sociaal raadsman 23 juli. maar ik wil gewoon zelf iets om op te bouwen.
Staat er wanneer het contract eindigt?
pi_114125211
nee dat staat er niet nee.
pi_114125269
quote:
2s.gif Op donderdag 12 juli 2012 20:48 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Staat er wanneer het contract eindigt?
jawel coectie 1 noveber 2010 tot 1 noveber 2011
hierna 1 maand opzeg termijn voor mij.
pi_114125425
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 20:50 schreef andy2012 het volgende:

[..]

jawel coectie 1 noveber 2010 tot 1 noveber 2011
hierna 1 maand opzeg termijn voor mij.
Type eens normaal, dit is vervelend. Beter wacht je gewoon af wat die sociaal raadsman zegt (je kan ook je contract inscannen maar ik twijfel of je dat lukt :)).
pi_114125598
dank je volg je advies
pi_114136935
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 20:32 schreef andy2012 het volgende:

heb ik ook wat te vertellen of niet. ik heb zelf nooit een nieuwe contract gehad. en woon best lekker hier dus vroeg ik me af kunnen ze wat doen. of kan ik wat doen.
Godverdomme zeg:')
pi_114136976
quote:
15s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 00:30 schreef 37056272 het volgende:

[..]

Godverdomme zeg:')
Ik vind 'apparte mend' erger :P
pi_114137170
Ze krijgen je er niet uit. Een tijdelijke contract kan voor max. een jaar.
pi_114140056
Over welke relatie spreekt die huurovereenkomst?
Het lijkt op de relatie verhuurder - huurder (dus geen liefdesrelatie, maar een zakelijke relatie), maar hoe kan die (afgezien van opzeggen) ten einde gaan? Als het dus niet die relatie is zou het misschien de relatie van de verhuurder (met diens partner) kunnen zijn(liefdesrelatie)?
Is er misschien sprake van een samenwonende verhuurder, een samenwonende verhuurder die ook eens zonder relatie kan komen te zitten?
  vrijdag 13 juli 2012 @ 08:13:08 #26
44920 TallMan
Permanent brain failure
pi_114141330
Staat er in je contract iets met betrekking tot de leegstandwet?

Lijkt niet echt als er van relatiebeeindiging wordt gesproken, maar toch maar even checken
geheelonthouder met geheugenverlies
Mensen die zeggen dat domme vragen niet bestaan stellen ze zelf.
  vrijdag 13 juli 2012 @ 09:15:36 #27
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_114142126
Wat is de relatie waarover wordt gesproken? Wat voor object (kamer/huis/studio etc...) huur je?

Verder is je contract nu voor onbepaalde tijd. De relatie bepaling is sowieso niet meer van toepassing (die was alleen voor het eerste jaar).

Verder gewoon niet reageren op smsjes. Alles schriftelijk. Als ze vragen "heb je sms gehad" gewoon nee zeggen. Als ze je aanspreken, vragen of ze het schriftelijk willen sturen/geven en niks toezeggen.
Dum de dum
pi_114142995
Gezien de schrijfwijze lijkt het verdacht veel op een troll, of de fipo is wel heel accuraat. :')
pi_114540246
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 09:57 schreef dikke_donder het volgende:
Gezien de schrijfwijze lijkt het verdacht veel op een troll, of de fipo is wel heel accuraat. :')
Ja zekker een troll. vraag niet voor niks advies. Heb ook gezegd dat ik bijdehand zijn advies opvolg en dat ik eerst naar een social raadsman gaat. Morgen weet ik meer. Maar ik weet wel tot nu toe dat ik sterker sta.
pi_114540390
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 09:15 schreef Fe2O3 het volgende:
Wat is de relatie waarover wordt gesproken? Wat voor object (kamer/huis/studio etc...) huur je?

Verder is je contract nu voor onbepaalde tijd. De relatie bepaling is sowieso niet meer van toepassing (die was alleen voor het eerste jaar).

Verder gewoon niet reageren op smsjes. Alles schriftelijk. Als ze vragen "heb je sms gehad" gewoon nee zeggen. Als ze je aanspreken, vragen of ze het schriftelijk willen sturen/geven en niks toezeggen.
Ja dat had ik ook al gehoord via me eigen Advocaat. En ja ik weet ook al dat het schriftelijk moet. En via aangetekende brief. En dan heb ik zes weken de tijd om te reageren. Doe ik dat niet komt het voor de kartonrechter.Maar tot nu toe heb ik alleen een sms met dat ik tot september de tijd heb. Maar dat is niet rechts geldig. Ja ik lees de meeste berichten van jullie ook dat geeft me ook weer wat verstand erbij.
pi_114540528
kartonrechter _O-

kaNtonrechter
pi_114540793
quote:
2s.gif Op zondag 22 juli 2012 19:59 schreef Nemephis het volgende:
kartonrechter _O-

kaNtonrechter
boeie
  maandag 23 juli 2012 @ 21:56:53 #33
76108 bluuf
Powershell fan
pi_114581097
Buiten de schrijfstijl van de TS vind ik het wel triest om in een woning van een particulier te blijven zitten als deze er zelf weer wilt wonen.
pi_114582378
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 20:04 schreef andy2012 het volgende:
1 november 2010 is mijn tijdelijke huur in gegaan. \

Ben ik nu een vaste huurder ik heb nooit een ander contract gehad.
Want die mensen zeggen nou via sms dat ik september 2012 eruit moet.
Nou weet ik zelf dat dat niet kan alles moet netjes per brief.
Maar heb ik nu woon bescherming.
Als ik het goed begrijp, heeft TS een situatie min of meer analoog aan deze zaken:
http://zoeken.rechtspraak.nl/detailpage.aspx?ljn=BK1821
http://zoeken.rechtspraak.nl/detailpage.aspx?ljn=BB7381

Verder, wil je huurbescherming hebben, moet het o.a. gaan om woonruimte, geen overeenkomst naar de aard van korte duur of een ("echte", dus aan alle eisen voldoende) expat/diplomatenclausule-verhuur zijn, geen leegstandswetverhuur zijn (dus als je verhuurder een vergunning heeft voor tijdelijke verhuur), niet onder één van de andere uitzonderingen vallen, en bovendien moet beroep op de huurbescherming niet in strijd met de redelijkheid en billijkheid zijn. Om dat allemaal te toetsen zou je bij het juridisch loket terechtkunnen.

Je hebt als huurder op zich wel vaak en snel recht op huurbescherming, maar dat wil niet zeggen áltijd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')