Ik heb geen Bol.com accountquote:Op donderdag 12 juli 2012 16:51 schreef pleeborstel het volgende:
Als het goed is kun je je oude bestellingen terugvinden in de bol.com account, of heb je die niet?
Dat dus.quote:Op donderdag 12 juli 2012 16:50 schreef Kandijfijn het volgende:
Ik zou ze negeren, ze kunnen blijkbaar geen bewijs overleggen dus wens ze veel succes bij het gerecht..
Maar de zaak is overgedragen naar Incassoburo. Met Bol.com heb ik nu dus "niks meer te maken" en het Incassoburo eist, dus zullen ze toch moeten bewijzen??quote:Op donderdag 12 juli 2012 16:52 schreef nikky het volgende:
Ik denk ook dat je bij bol.com de bewijsstukken moet opvragen en niet bij het incassobureau
volgens mij heb je een geschil met bol.com en niet met het incassobureau.quote:Op donderdag 12 juli 2012 16:54 schreef MOON76 het volgende:
[..]
Maar de zaak is overgedragen naar Incassoburo. Met Bol.com heb ik nu dus "niks meer te maken" en het Incassoburo eist, dus zullen ze toch moeten bewijzen??
Fout. Bol.com heeft de vordering verkocht aan het incassobureau voor een X% van het bedrag. Incassobureaus mogen op hun beurt de vordering proberen te innen. Bol.com valt volledig buiten de boot inmiddels.quote:Op donderdag 12 juli 2012 16:55 schreef nikky het volgende:
[..]
volgens mij heb je een geschil met bol.com en niet met het incassobureau.
En hoe weet jij dat? Wat jij schetst is factoring, en geen reguliere incasso.quote:Op donderdag 12 juli 2012 16:56 schreef kort het volgende:
[..]
Fout. Bol.com heeft de vordering verkocht aan het incassobureau voor een X% van het bedrag. Incassobureaus mogen op hun beurt de vordering proberen te innen. Bol.com valt volledig buiten de boot inmiddels.
Het is toch niet altijd zo dat een vordering wordt verkocht?quote:Op donderdag 12 juli 2012 16:56 schreef kort het volgende:
[..]
Fout. Bol.com heeft de vordering verkocht aan het incassobureau voor een X% van het bedrag. Incassobureaus mogen op hun beurt de vordering proberen te innen. Bol.com valt volledig buiten de boot inmiddels.
Nee, als de cliënt de vordering zelf kan incasseren voor 100% gaan ze hem inderdaad niet verkopen voor een minder percentage. Vaak worden hele schuldportefeuilles aangeboden voor 10% van de boekingswaarde.quote:Op donderdag 12 juli 2012 16:59 schreef nikky het volgende:
[..]
Het is toch niet altijd zo dat een vordering wordt verkocht?
Hmm, even mijn kennis bijspijkeren dan.quote:Op donderdag 12 juli 2012 16:59 schreef sanger het volgende:
[..]
En hoe weet jij dat? Wat jij schetst is factoring, en geen reguliere incasso.
Dit dus. Je kan ook eventueel een mailtje naar bol.com sturen, of ze even willen kijken wat er allemaal besteld is op jouw naam/adres/rekeningnummer oidquote:Op donderdag 12 juli 2012 16:58 schreef MOON76 het volgende:
OK,
Dus zolang er geen bewijs van aflevering komt, heb ik weinig te vrezen als ik het goed heb..
Wanneer een incassobureau wil dat ik geld aan hen betaal, mogen zij ook bewijs leveren dat ik het inderdaad verschuldigd ben. Dan mogen ze ook de moeite doen om die bewijzen te achterhalen bij de partij waarvoor ze die schuld innen. Maar incassobureau's vinden het vaak niet nodig om een volledig dossier te hebben, dus daar werken ze niet graag aan mee.quote:Op donderdag 12 juli 2012 16:52 schreef nikky het volgende:
Ik denk ook dat je bij bol.com de bewijsstukken moet opvragen en niet bij het incassobureau
Zoals ik al aangaf, als het Accountor is, dan hebben ze het volledige dossier in bezit.quote:Op donderdag 12 juli 2012 17:06 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Wanneer een incassobureau wil dat ik geld aan hen betaal, mogen zij ook bewijs leveren dat ik het inderdaad verschuldigd ben. Dan mogen ze ook de moeite doen om die bewijzen te achterhalen bij de partij waarvoor ze die schuld innen. Maar incassobureau's vinden het vaak niet nodig om een volledig dossier te hebben, dus daar werken ze niet graag aan mee.
Klopt,quote:Op donderdag 12 juli 2012 17:02 schreef mossad_agent het volgende:
Is het Accountor trouwens? Dit is voor zover ik weet het enige kantoor waar ze gebruik van maken. Komt het van elders dan zou ik toch nog even wat meer onderzoek doen. Zo ja, heeft het ook geen zin meer om met Bol te praten want die houden dan geen dossier meer aan, ligt volledig bij het incassobureau.
Hebben ze wel verteld WAT je zou hebben besteld?quote:Op donderdag 12 juli 2012 17:08 schreef MOON76 het volgende:
[..]
Klopt,
Accountor Group.
Heb ze al diverse malen gevraagd om een aflever bewijs, en het enige wat ik als antwoord krijg is dat het door mij besteld is en dat het bij mij afgeleverd is.
Als ze daar zo zeker van zijn dat het daadwerkelijk bij mij bezorgd is, waarom krijg ik dan geen afleverbewijs?
Ik denk dat het lulkoek is en dat ze helemaal niks kunnen weerleggen...
Ik weet wel ff genoeg en wacht het gewoon af...
(Zou een deurwaarder deze zaak aan nemen? Een zaak waar geen bewijs van aflevering is...)
Wat je in elk geval NIET moet doen, is ze nu negeren, en in een later stadium als je een dagvaarding krijgt ofzo met weet ik veel hoe veel extra kosten, alsnog betalen.quote:Op donderdag 12 juli 2012 17:08 schreef MOON76 het volgende:
[..]
Klopt,
Accountor Group.
Heb ze al diverse malen gevraagd om een aflever bewijs, en het enige wat ik als antwoord krijg is dat het door mij besteld is en dat het bij mij afgeleverd is.
Als ze daar zo zeker van zijn dat het daadwerkelijk bij mij bezorgd is, waarom krijg ik dan geen afleverbewijs?
Ik denk dat het lulkoek is en dat ze helemaal niks kunnen weerleggen...
Ik weet wel ff genoeg en wacht het gewoon af...
(Zo een deurwaarder deze zaak aan nemen? Een zaak waar geen bewijs van aflevering is...)
Yep,quote:Op donderdag 12 juli 2012 17:09 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Hebben ze wel verteld WAT je zou hebben besteld?
Ik negeer ze ook niet.quote:Op donderdag 12 juli 2012 17:10 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Wat je in elk geval NIET moet doen, is ze nu negeren, en in een later stadium als je een dagvaarding krijgt ofzo met weet ik veel hoe veel extra kosten, alsnog betalen.
Als je gelijk hebten je wilt voet bij stuk houden moet je bereid zijn om twee jaar intimidatieterreur van dat incassobureau en eventuele deurwaarder te ondergaan, en eventueel als ze echt zo gek zijn om er een zaak van te maken, dat te laten gebeuren.
Dan klopt het dat ze geen ontvangstbewijs zouden hebben. Past in de brievenbus!quote:Op donderdag 12 juli 2012 17:11 schreef MOON76 het volgende:
[..]
Yep,
World of Warcraft, Wrath of the LichKing..
Maar die heb ik gewoon op dag van release bij de MediaMarkt in Amsterdam gehaald...
Opdrachtgeverquote:Op donderdag 12 juli 2012 17:11 schreef Gravedigger het volgende:
Welk bedrag willen ze hebben en hoe is dat gespecificeerd?
Met negeren bedoel ik niet betalen.quote:Op donderdag 12 juli 2012 17:14 schreef MOON76 het volgende:
[..]
Ik negeer ze ook niet.
Ik beantwoord elke mail met de vraag om een afleverbewijs.
De laatste mail, waarin zij vertellen dat ze dat niet verstrekken, heb ik beantwoord met :
"Zonder afleverbewijs kan ik niks.
Ik vertrouw er dan ook op dat deze vordering geseponeerd wordt.
MvG,"
OK,quote:Op donderdag 12 juli 2012 17:14 schreef Gravedigger het volgende:
[..]
Dan klopt het dat ze geen ontvangstbewijs zouden hebben. Past in de brievenbus!
Bol verstuurt altijd in een doosje. Dat past wel door de brievenbus maar heeft wel altijd een 3S streepjescode. Laat bol die code maar eens ophoesten dan.quote:Op donderdag 12 juli 2012 17:14 schreef Gravedigger het volgende:
[..]
Dan klopt het dat ze geen ontvangstbewijs zouden hebben. Past in de brievenbus!
Jij hoeft niets te bewijzen.quote:Op donderdag 12 juli 2012 17:16 schreef MOON76 het volgende:
[..]
OK,
Dus als er iets door de brievenbus kan, ben je als consument altijd de lul, want jij kan het niet bewijzen en zij kunnen het niet bewijzen...
Ok,quote:
In de hoop dat je gaat betalen, gaan ze natuurlijk niet zeggen dat ze geen idee hebben of het afgeleverd is.quote:Op donderdag 12 juli 2012 17:20 schreef MOON76 het volgende:
[..]
Ok,
Maar hoe kan Accountor dan zo 1000% zeker zeggen dat het is afgeleverd??
Aha.quote:Op donderdag 12 juli 2012 17:21 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
In de hoop dat je gaat betalen, gaan ze natuurlijk niet zeggen dat ze geen idee hebben of het afgeleverd is.
Precies. Daar moeten ze een bewijs voor hebben. Als het door de brievenbus past, kan de postbode het wel overal ingegooid hebben, al dan niet per ongeluk. Laat zij maar hard maken, dat het bij TS is afgeleverd. Het kan zelfs zo zijn, dat bol de fout gemaakt heeft en het pakje gestuurd is naar iemand met een naam die op die van TS lijkt en dat ze nu gewoon de verkeerde te pakken hebben. Bol moet in ieder geval een bestelling kunnen overleggen waaruit blijkt dat TS dit uberhaupt besteld heeft. Zo niet, dan kunnen ze ook niet bewijzen dat het pakket bij TS is afgeleverd.quote:Op donderdag 12 juli 2012 17:20 schreef MOON76 het volgende:
[..]
Ok,
Heeft Bol.com geen aanmaningen verstuurd? Heb jij daarop gereageerd?quote:Op donderdag 12 juli 2012 17:16 schreef MOON76 het volgende:
[..]
OK,
Dus als er iets door de brievenbus kan, ben je als consument altijd de lul, want jij kan het niet bewijzen en zij kunnen het niet bewijzen...
Met een beetje mailprogramma zou je dit zelfs automatisch kunnen doen.quote:Op donderdag 12 juli 2012 17:22 schreef MOON76 het volgende:
[..]
Aha.
Duidelijk..
Dus wat ik ga doen, is elke mail/brief netjes beantwoorden en om een bewijs van aflevering vragen en voor de rest niks...
Heb ik dat goed begrepen??
Kunnen ze niet zonder bewijs.quote:Op donderdag 12 juli 2012 17:20 schreef MOON76 het volgende:
[..]
Ok,
Alles is dus overgedragen en in bezit van het incassobureau. Als zij het niet kunnen aantonen sta je sterk. Blijf alleen wel in gesprek met ze (en niet betalen). Laat hun eerst aantonen dat je het hebt ontvangen (iets wat ze blijkbaar niet kunnen).quote:Na een overdracht aan incasso heeft bol.com geen inzage meer in de gegevens van de betreffende vordering. Daarom kunnen wij u voor uw vragen alleen verwijzen naar ons incassobureau. De medewerkers helpen u dan graag verder. Als blijkt dat de incasso-overdracht onterecht is, zal het incassobureau er direct zorg voor dragen dat het dossier wordt gesloten.
De contactgegevens van het incassobureau zijn:
Accountor Netherlands BV
Postbus 19234
3501 DE Utrecht
Debiteuren 0900 6663 338 (15 cent per minuut)
Faxnummer (084) 753 72 62
Er is dus al een deel betaald. Door wie?quote:Op donderdag 12 juli 2012 17:15 schreef MOON76 het volgende:
[..]
Opdrachtgever
Klantnummer / Referentie
Facturen / Kosten
Bedrag
bolcom
7134037003
9001-6737029080012 e.v.
¤ 34,95
Wettelijke rente
¤ 0,00
Incassokosten
¤ 24,07
Reeds door u voldaan
¤ 0,00
Vordering
¤ 59,01
Nee, er is nog niks voldaan. Maar TS was te lui om het netjes te kopiëren.quote:Op donderdag 12 juli 2012 19:30 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Er is dus al een deel betaald. Door wie?
Oh ja, ik zie het alquote:Op donderdag 12 juli 2012 19:35 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Nee, er is nog niks voldaan. Maar TS was te lui om het netjes te kopiëren.
THX!!quote:Op donderdag 12 juli 2012 22:27 schreef FF het volgende:
Terug mailen met:
1) Vraag om bewijs van bestelling
2) Vraag om bewijs van aflevering
3) Vraag om bewijs dat er aangemaand is (dat moest toch nog in 2008 en 2009?)
Zeg er bij dat je bereid bent te betalen als er duidelijk bewezen is dat jij besteld hebt en het product hebt ontvangen.
Zeg er ook bij dat verdere correspondentie geen zin heeft en dat je zonder deze bewijzen niet zal betalen. Als ze willen mogen ze deze zaak voor de rechter brengen.
Dit laatste is geloof ik van belang om te voorkomen dat ze straks extra uren administratie enz. gaan rekenen omdat ze maar blijven corresponderen.
Als ze geen bewijs kunnen overleggen dat jij besteld hebt, dan is de zaak snel klaar.
Als ze niet kunnen bewijzen dat het aan jou afgeleverd is, is het ook vrij duidelijk. De afzender is altijd verantwoordelijk voor de levering.
Nee....dat denk ik niet...quote:Op donderdag 12 juli 2012 22:34 schreef il_Tonno het volgende:
let op je wordt opgelicht! ik zag dit vanavond op Nieuwsuur.
Rekenen kunnen ze ook al nietquote:Op donderdag 12 juli 2012 17:15 schreef MOON76 het volgende:
[..]
Opdrachtgever
Klantnummer / Referentie
Facturen / Kosten
Bedrag
bolcom
7134037003
9001-6737029080012 e.v.
¤ 34,95
Wettelijke rente
¤ 0,00
Incassokosten
¤ 24,07
Reeds door u voldaan
¤ 0,00
Vordering
¤ 59,01
Ben ik dan de enige die een beetje sceptisch richting TS is door deze post? Blijkbaar is het wel een product dat TS destijds in handen wilde krijgen, dus het lijkt mij niet helemaal uit de lucht gegrepen van het incassobureau.quote:Op donderdag 12 juli 2012 17:11 schreef MOON76 het volgende:
[..]
Yep,
World of Warcraft, Wrath of the LichKing..
Maar die heb ik gewoon op dag van release bij de MediaMarkt in Amsterdam gehaald...
Geen flauw idee meer.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 17:04 schreef delano.888 het volgende:
Het is natuurlijk een beetje te toevallig dat TS wel dit spel heeft gekocht, maar blijkbaar niet (meer) via bol.com Dus TS, geannuleerde bestelling oid? Doe eens wat meer info.
Problemen met bol hebben en dan keihard affiliatenquote:Op vrijdag 13 juli 2012 17:15 schreef MOON76 het volgende:
[..]
Geen flauw idee meer.
Is bijna 5 jaar geleden...
Account bij Bol.com bestaat ook niet meer, dus daar kan ik niks meer navragen.
Weet alleen heel zeker dat ik het nooit via Bol.com heb binnen gekregen, want gekocht in de winkel.
Ook weet ik heel zeker dat ik nooit via Bol.com een aanmaning,rekening of wat dan ook heb gekregen, anders had ik wel eerder aan de bel getrokken.
Dit speelt pas een week of 2.
Heb Bol.com gebeld en gevraagd hoe of wat, maar zij hebben geen gegevens van mij daar.
Danny ja, die heeft allicht geen problemen met bol.com.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 18:06 schreef Hiya het volgende:
[..]
Problemen met bol hebben en dan keihard affiliaten
???quote:Op vrijdag 13 juli 2012 18:08 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Danny ja, die heeft allicht geen problemen met bol.com.
Als je bol.com typt, wordt dat automatisch een linkje. Dat heb ik echt niet zelf zitten doen.quote:
Dan mijn excuses aan de TSquote:Op vrijdag 13 juli 2012 18:11 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Als je bol.com typt, wordt dat automatisch een linkje. Dat heb ik echt niet zelf zitten doen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |