Helemaal niet. Als er onvrede is tegenover de gevestigde partijen dan zijn het de 'tegenpartijen'en splinter partijen degene die de stemmen ervan krijgen. Nu kan je op zich wel zien dat er onvrede is.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 20:06 schreef DroogDok het volgende:
Vreemd dat er redelijk wat animo is om op zo'n splinterpartijtje te stemmen.
Niet doen als je op de PvdA of de SP wilde stemmen.quote:Eigenlijk begin ik er na te nijgen om de PP mijn stem te gunnen. Al is het maar om iemand in de kamer te hebben die wel iets snapt van ICT.
quote:
quote:Onder de kleine partijen is te zien dat 50Plus en PiratenPartij ruim boven de kiesdrempel scoren. De eerste haalt zijn kiezers vrijwel alleen onder 50-plussers. De PiratenPartij begint vooral populair te worden bij mannelijke kiezers onder de 30 jaar. Beide partijen staan dicht bij een tweede zetel.
Gezien de potentie in andere landen in europa vind ik het vreemd dat ze nog maar op 1 zetel staan.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 20:06 schreef DroogDok het volgende:
Vreemd dat er redelijk wat animo is om op zo'n splinterpartijtje te stemmen.
Dat geldt ook voor 50plus die de stemmen bij links weghaalt.quote:Jammer dat de meeste van deze stemmen weer ten koste gaan van linkse partijen die echt verschil kunnen maken. Met een stem op de Piratenpartij speel je eigenlijk de VVD in de kaart.
De meeste linkse partijen missen het punt rond privacy en internetvrijheid ook. Er is niet mis met een beetje druk van een splinterpartij. Tijdens het vorige kabinet had de SGP een flinke vinger in de pap....quote:Op zondag 15 juli 2012 19:29 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat geldt ook voor 50plus die de stemmen bij links weghaalt.
Dit zouden m.i. wel eens de belangrijkste verkiezingen in decennia kunnen worden, nu worden er besluiten genomen die decennia lang consequenties gaan hebben. Ik heb dan liever dat links (mede) aan het roer staat dan rechts.
Beste mensen, neem je verantwoordelijkheid. Kies deze keer pragmatisch voor de grote linkse partijen. Anders gaan de VVD, het CDA en D66 straks de dienst uitmaken, wordt heel de sociale zekerheid afgebroken, wordt het studeren weer enkel voor de 'elite' enzovoorts.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |