ze bieden dat ja, maar er staat niet dat dat gratis is hequote:Op donderdag 12 juli 2012 10:33 schreef RemcoDelft het volgende:
"Joulz biedt het hele pakket van advies en engineering, van aanleg tot beheer van betrouwbare energie-infrastructuren."
Ik zou ze daarmee om de oren slaan
Ja, inderdaad! Dat zal ze lerenquote:Op donderdag 12 juli 2012 10:33 schreef RemcoDelft het volgende:
"Joulz biedt het hele pakket van advies en engineering, van aanleg tot beheer van betrouwbare energie-infrastructuren."
en voor niets gaat de zon op.quote:Op donderdag 12 juli 2012 10:33 schreef RemcoDelft het volgende:
Omdat een nieuwe groepenkast niet op de oude aansluiting kan en het totaalvermogen te laag is.quote:Op donderdag 12 juli 2012 10:46 schreef ElisaB het volgende:
Waarom heb je een zwaardere aansluiting gevraagd?
Niet een heel vreemd verzoek dus. Je zou zeggen dat 'ze' er gewoon voor moeten zorgen dat het dermate up to date is, dan jij er normaal gebruik van kan maken.quote:Op donderdag 12 juli 2012 11:07 schreef dr.Bellows het volgende:
Omdat een nieuwe groepenkast niet op de oude aansluiting kan en het totaalvermogen te laag is.
De oude kabel blijkt daar niet geschikt voor te zijn. Het is overigens gewoon een woonhuisaansluiting.
Dat dacht ik ook, maar ik hoopte dat iemand dat kon bevestigen.quote:Op donderdag 12 juli 2012 11:21 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Niet een heel vreemd verzoek dus. Je zou zeggen dat 'ze' er gewoon voor moeten zorgen dat het dermate up to date is, dan jij er normaal gebruik van kan maken.
Maar hoeveel vermogen heeft de nieuwe groepenkast dan en hoeveel had die oude ik denk dat degene die hier meer info over kunnen gaan geven dat wel moeten weten.quote:Op donderdag 12 juli 2012 11:07 schreef dr.Bellows het volgende:
[..]
Omdat een nieuwe groepenkast niet op de oude aansluiting kan en het totaalvermogen te laag is.
De oude kabel blijkt daar niet geschikt voor te zijn. Het is overigens gewoon een woonhuisaansluiting.
De oude aansluiting is een 1-fase 25A, maar dat is een geteerde kabel van meer dan een halve eeuw oud; zekering, meters en alles ook. De nieuwe is gewoon een 3x25A aansluiting, niets bijzonders dus.quote:Op donderdag 12 juli 2012 14:16 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Maar hoeveel vermogen heeft de nieuwe groepenkast dan en hoeveel had die oude ik denk dat degene die hier meer info over kunnen gaan geven dat wel moeten weten.
Bij een willekeurige netbeheerder, Liander, zou je in dat geval 768 euro moeten aftikken indien je toevoerkabel onvoldoende capaciteit heeft.quote:Op donderdag 12 juli 2012 14:20 schreef dr.Bellows het volgende:
[..]
De oude aansluiting is een 1-fase 25A, maar dat is een geteerde kabel van meer dan een halve eeuw oud; zekering, meters en alles ook. De nieuwe is gewoon een 3x25A aansluiting, niets bijzonders dus.
De groepenkast is natuurlijk privé, dus daar heeft het nutsbedrijf verder niets mee te maken.
Bronquote:Als blijkt dat de totale aansluiting vervangen moet worden, moet ook de aansluitkabel verzwaard worden. Dit is nodig omdat het aangevraagde vermogen niet getransporteerd kan worden over de huidige aansluitkabel. In dat geval hanteren wij het tarief voor een nieuwe aansluiting.
Klopt ja. Als ze moeilijk gaan doen, zou ik dan nog een kans maken door die oude kabel en zekering te noemen? Die zijn naar mijn mening toch aan vervanging toe?quote:Op donderdag 12 juli 2012 17:23 schreef Wokkel het volgende:
PS. Joulz is slechts de uitvoerder, je netbeheerder is waarschijnlijk Stedin?
Vragen kan altijd natuurlijk. Helaas voor jou is Stedin tegenwoordig wel een stuk strikter in de bedrijfsprocessen, vroeger kon je met een kopje koffie de monteur nog wel kostenloos een hoofdzekering laten vervangen maar tegenwoordig kom je er niet meer mee weg.quote:Op donderdag 12 juli 2012 18:04 schreef dr.Bellows het volgende:
[..]
Klopt ja. Als ze moeilijk gaan doen, zou ik dan nog een kans maken door die oude kabel en zekering te noemen? Die zijn naar mijn mening toch aan vervanging toe?
De ene had 15-20 jaar geleden stroom van de buren, bleek. Die heeft toe gratis en voor niets een nieuwe aansluiting gekregen. De andere kant is een paar jaar geleden door een kleine ontwikkelaar verbouwd en verkocht. Geen info dus aan die kant en de andere kant al weer lang geleden....quote:Op donderdag 12 juli 2012 18:08 schreef Wokkel het volgende:
Vraag eens bij je buren na of zij nog met een 1x25A aansluiting werken of dat ze zijn verzwaard op kosten van de netbeheerder?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |