abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114146208
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 11:22 schreef RaymondK het volgende:

[..]

Een easton body. Op de as geperste, zelfde wielen als die van TS. Die standaard op een cube agree zitten.
Misschien geen wedstrijd kwaliteit, maar helemaal geen rotzooi voor zover ik het kan beoordelen.
Ben d'r mee terug gegaan naar de fietsenmaker en uit elkaar gehaald, en heb dan dus gewoon door de haakjes heen getrapt...
Dat heeft toch niets met Ultegra te maken? :P

Easton body's zijn ook kut, want zacht materiaal. Voor de rest zijn het wel prima wielen om op te koersen. Ik heb een setje van een oud type en daarvan heeft de body inmiddels de velg overleefd :P
  vrijdag 13 juli 2012 @ 11:36:13 #77
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_114146297
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 11:34 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Dat heeft toch niets met Ultegra te maken? :P

Easton body's zijn ook kut, want zacht materiaal. Voor de rest zijn het wel prima wielen om op te koersen. Ik heb een setje van een oud type en daarvan heeft de body inmiddels de velg overleefd :P
Dat zijn ook twee verschillende zaken waar ik het over had, die body en m'n tandwielen/kettingen.
Maar het gaat hier ongeveer evenlang mee.

Weet jij van een ander merk een body die op die wielen kan dan? Want volgens mij kan er dus alleen maar een specifieke easton body op omdat het niet met een imbus vast zit, maar op de as geperst zit.
  vrijdag 13 juli 2012 @ 16:14:32 #78
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_114158254
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 11:36 schreef RaymondK het volgende:

[..]

Dat zijn ook twee verschillende zaken waar ik het over had, die body en m'n tandwielen/kettingen.
Maar het gaat hier ongeveer evenlang mee.

Weet jij van een ander merk een body die op die wielen kan dan? Want volgens mij kan er dus alleen maar een specifieke easton body op omdat het niet met een imbus vast zit, maar op de as geperst zit.
Dat geperste is ook de enige reden waarom alle Easton wielen gewoon kut zijn, hoe mooi ze er ook uit zien en hoe strak ze ook blijven anders dan een voorwiel zou ik nooit steken.

En iets kapot trappen is niet zo'n kunst hoor. Het is veel meer een kunst om je spullen heel te houden. Maar jij hebt natuurlijk veel meer power dan b.v. Lars Boom die de hoogste wattages van alle NL renners in Nederland kan trappen, maar ik verzeker je dat die echt geen setje pedalen per seizoen verslijt.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_114160765
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 11:36 schreef RaymondK het volgende:

[..]

Dat zijn ook twee verschillende zaken waar ik het over had, die body en m'n tandwielen/kettingen.
Maar het gaat hier ongeveer evenlang mee.

Weet jij van een ander merk een body die op die wielen kan dan? Want volgens mij kan er dus alleen maar een specifieke easton body op omdat het niet met een imbus vast zit, maar op de as geperst zit.
Ultegra naaf in laten spaken :P
pi_114161161
Easton is inderdaad matig. Veel spaakbreuk en body's van snijkoek. Cassette harder aandraaien helpt een beetje. Verder paperclips openvouwen en in de splines doen zodat de kracht beter verdeeld wordt.
pi_114163738
Dat van die paperclips snap ik niet. Hoe moet ik dat voor me zien?

Dat setje Vista van mij is op, holle velgen, maar de naven zijn nog wel oke. Dus ik ga die opnieuw in laten spaken in een setje Kinlin 380's.
pi_114164002
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 18:20 schreef Tommeke het volgende:
Dat van die paperclips snap ik niet. Hoe moet ik dat voor me zien?

Dat setje Vista van mij is op, holle velgen, maar de naven zijn nog wel oke. Dus ik ga die opnieuw in laten spaken in een setje Kinlin 380's.
Als je iets hards (harder dan het bodymateriaal) tussen de cassette en de body doet moet de cassette eerst daardoor vreten. American Classic en Novatec hebben hier voor hun body's ook een oplossing voor bedacht.


  vrijdag 13 juli 2012 @ 18:57:39 #83
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_114165468
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 16:14 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Dat geperste is ook de enige reden waarom alle Easton wielen gewoon kut zijn, hoe mooi ze er ook uit zien en hoe strak ze ook blijven anders dan een voorwiel zou ik nooit steken.

En iets kapot trappen is niet zo'n kunst hoor. Het is veel meer een kunst om je spullen heel te houden. Maar jij hebt natuurlijk veel meer power dan b.v. Lars Boom die de hoogste wattages van alle NL renners in Nederland kan trappen, maar ik verzeker je dat die echt geen setje pedalen per seizoen verslijt.
jongah hij deadlift 200kg die fiets is geen match voor deze kill aight
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_114177105
Ik zit er aan te denken om ook maar eens te beginnen met fietsen. Ik wil het al een tijd lang en krijg nu een fiets cadeau van iemand :)

Ik ben geïnteresseerd in deze fiets:
http://bikebiz.nl/Haibike/Haibike-Tour-RX-Shimano-105/1510/

is dit wat voor deze prijs of is het crap? Merk frame ken ik niet, maar ik heb er op gezeten en het voelt allemaal degelijk.

Budget is 600/750 euro

Hij bood me deze ook nog aan voor 850 euro. Wel boven budget en ik vraag me af of ik als beginner dit verschil wel merk:

http://bikebiz.nl/Ghost/Ghost-EBS-Race-Ultegra/1519/

[ Bericht 18% gewijzigd door PanicButton op 13-07-2012 23:16:45 ]
pi_114191848
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 23:07 schreef PanicButton het volgende:
Ik zit er aan te denken om ook maar eens te beginnen met fietsen. Ik wil het al een tijd lang en krijg nu een fiets cadeau van iemand :)

Ik ben geïnteresseerd in deze fiets:
http://bikebiz.nl/Haibike/Haibike-Tour-RX-Shimano-105/1510/

is dit wat voor deze prijs of is het crap? Merk frame ken ik niet, maar ik heb er op gezeten en het voelt allemaal degelijk.

Budget is 600/750 euro

Hij bood me deze ook nog aan voor 850 euro. Wel boven budget en ik vraag me af of ik als beginner dit verschil wel merk:

http://bikebiz.nl/Ghost/Ghost-EBS-Race-Ultegra/1519/
Ik denk dat beide fietsen een goede prijs/kwaliteit verhouding hebben.. Haibike ken ik persoonlijk van mtb. Ghost heb ik geen ervaring mee..

Ik wil je eigenlijk meegeven om wielrennen een keer uit te proberen voordat je aan een fiets begint. Met een fiets alleen ben je er nog niet. Denk ook aan de schoenen, pedalen, kleding.. Dat kost ook nog aardig wat!

Mocht je het leuk vinden, dan heb je hier in nederland op recreatief niveau genoeg aan 105!
pi_114192610
bovendien zal je als beginner het verschil tussen 105 en ultegra niet merken. 105 heeft een betere prijskwaliteitverhouding dan ultegra
pi_114194546
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 13:15 schreef Martinous het volgende:

[..]


Ik denk dat beide fietsen een goede prijs/kwaliteit verhouding hebben.. Haibike ken ik persoonlijk van mtb. Ghost heb ik geen ervaring mee..

Ik wil je eigenlijk meegeven om wielrennen een keer uit te proberen voordat je aan een fiets begint. Met een fiets alleen ben je er nog niet. Denk ook aan de schoenen, pedalen, kleding.. Dat kost ook nog aardig wat!

Mocht je het leuk vinden, dan heb je hier in nederland op recreatief niveau genoeg aan 105!
Je hebt gelijk wbt uitproberen. Heb ik ook gedaan :) Extra kosten qua kleding etc zijn ingecalculeerd. Denk dat ik aan die 105 een goede fiets heb dan.
pi_114194657
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 14:50 schreef PanicButton het volgende:

[..]

Je hebt gelijk wbt uitproberen. Heb ik ook gedaan :) Extra kosten qua kleding etc zijn ingecalculeerd. Denk dat ik aan die 105 een goede fiets heb dan.
Als je begint is dat inderdaad een goede keus. Wel moet je uitkijken met belast schakelen( Als je een keer een heuveltje overgaat) dat je dan niet je cassette/derailleur stuk trapt.

Of is er iemand die dit volledig kan ontkrachten?

:7
pi_114195375
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 14:54 schreef Martinous het volgende:

[..]

Als je begint is dat inderdaad een goede keus. Wel moet je uitkijken met belast schakelen( Als je een keer een heuveltje overgaat) dat je dan niet je cassette/derailleur stuk trapt.

Of is er iemand die dit volledig kan ontkrachten?

:7
Dat kunnen de racefiets groepen gewoon hebben hoor. No worries
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_114199680
Wat een fijn topic is dit zeg! (Vooral de vorige versies) Jullie hebben me al aardig wegwijs kunnen maken en inderdaad het boekje vrouw en fiets wat ik ergens voorbij zag komen is een topper! Echt een must have voor vrouwen die willen fietsen ;) like me

Ik loop al jaren met het plan om te gaan fietsen, en dit jaar hoop ik de daad bij het woord te gaan voegen.. Omdat ik beginner ben heb ik het budget vasgesteld op +/- ¤800 á ¤900 (alleen de fiets)
Een aantal opties:
http://www.fietsgigant.co(...)99-special-deal.html
http://www.salden.nl/default.asp?pid=53&fs=11708&catid=2916
http://www.12gobiking.nl/racefietsen/dames/bulls_ancura_2_2012
http://www.12gobiking.nl/(...)ls_harrier_105__2011
http://www.12gobiking.nl/(...)acefiets_sl_wsd_2011
http://r.twenga.nl/g3.php(...)ODFmM2RkZmY%3D&dac=1
http://bikebiz.nl/Haibike/Haibike-Tour-RX-Shimano-105/1510/
(ha die laatste zag ik net staan paar posten terug)

Ik ben benieuwd naar jullie mening, wat is volgens jullie de beste qua prijs/kwaliteit en waarom??
Ik hoef niet direct morgen een nieuwe fiets te hebben hoor.. heb er wel even de tijd voor genomen, ik heb vakantie in augustus en aangezien ik dit jaar thuis blijf (goedkoper dus kan ik prima een fietsje aanschaffen) ga ik mooi rond touren in ons mooie Nederland..
Alvast bedankt voor jullie meedenken!!

[ Bericht 2% gewijzigd door Jolly89 op 14-07-2012 17:28:23 ]
pi_114204807
Ga je de fiets sowieso via internet kopen? Want het is wel handig om je een beetje in de maatvoering te verdiepen. Een speciaal damesframe is bijv. niet altijd nodig.
pi_114206312
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 20:03 schreef eentwee het volgende:
Ga je de fiets sowieso via internet kopen? Want het is wel handig om je een beetje in de maatvoering te verdiepen. Een speciaal damesframe is bijv. niet altijd nodig.
Ik ben er nog niet over uit of ik het sowieso via internet wil kopen, als dat goedkoper is wel, maar niet voor ik eerst getest heb in een speciaalzaak. Qua maatvoering heb ik 55/56 nodig, verschilt een beetje per site. BBL = 83cm en lichaamslengte 178cm.
Dus wat dat betreft zou ik prima op een herenfiets passen ;) Wat moet er dan behalve zadel nog meer aangepast worden? En zou dat extra kosten of zit dat dan bij de prijs in?
pi_114207679
Dat zijn vrij gebruikelijke maten inderdaad, geen bijzonder lange benen wat lastiger is bij het vinden van een passend frame. Als je een fiets koopt bij een postorderbedrijf kun je niet veel aanpassingen verwachten (meestal is er niks mogelijk). Een dameszadel is voor de meeste vrouwen wel nodig, maar ook niet voor alle. Verder zijn specifieke aanpassingen bijv. een smaller stuur en/of met korte reach en evt. de positie van de shifters voor mensen met heel kleine handen, maar dat zal bij jou ook wel meevallen. Als je een aanbieding via internet koopt is het misschien wel goedkoper maar dit is ook de tijd dat er uitloopmodellen met korting worden verkocht bij gewone zaken. Ik heb een lage pet op van de meeste fietsenwinkels, het gros verkoopt het liefst wat op voorraad is of is gewoon onkundig. Afhankelijk van de regio waar je woont kan iemand je wellicht op zaak wijzen waar je goed geholpen wordt.
pi_114208188
Voor een goede fiets wil ik best een eindje rijden, maar ik woon regio Zwolle/Apeldoorn
Zijn er zaken waarvan jullie zeggen: "Daar moet je zeker kijken"
  maandag 16 juli 2012 @ 11:16:02 #95
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_114262283
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 16:14 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Dat geperste is ook de enige reden waarom alle Easton wielen gewoon kut zijn, hoe mooi ze er ook uit zien en hoe strak ze ook blijven anders dan een voorwiel zou ik nooit steken.

En iets kapot trappen is niet zo'n kunst hoor. Het is veel meer een kunst om je spullen heel te houden. Maar jij hebt natuurlijk veel meer power dan b.v. Lars Boom die de hoogste wattages van alle NL renners in Nederland kan trappen, maar ik verzeker je dat die echt geen setje pedalen per seizoen verslijt.
Dat ik voor lange tijd zoveel power als Lars Boom kan leveren weet ik wel zeker van niet, maar dat mijn bovenbenen dikker zijn dan van die gast wel. En dat is niet door mijn vatsigheid @12% bf.
En uiteindelijk sloop ik die body door er doorheen te trappen en dus kortstondig teveel kracht er op te zetten. Twijfel er verder dus ook geen moment aan dat de rest van mijn set hierdoor zoveel harder slijt dan de verwachting is.

Tuurlijk kun je alles kapot krijgen door lekker lomp te doen, en lekker op het moment van "gaan" trappen gelijk heel erg veel kracht te zetten, maar dat doe ik express al niet.
Mijn woon/werk route is elke 500m afremmen/ stoppen en weer optrekken. En dat optrekken doe ik idd. zo hard mogelijk. En ja dan gaat je body een heel stuk sneller stuk dan wanneeer je gewoon lekker kmters kan maken.

En als het buiten -10 is, wordt het vet in je body dik, en blijven de tandjes ook wel eens hangen.
1x zo'n tandje te weinig in de aandrijving en hij slaat door en het is gedaan.

quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 17:09 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Ultegra naaf in laten spaken :P
Thanks

[ Bericht 0% gewijzigd door RaymondK op 16-07-2012 12:13:29 ]
pi_114264584
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 11:16 schreef RaymondK het volgende:

[..]

Dat ik voor lange tijd zoveel power als Lars Boom kan leveren weet ik wel zeker van niet, maar dat mijn bovenbenen dikker zijn dan van die gast wel. En dat is niet door mijn vatsigheid @12% bf.
En uiteindelijk sloop ik die body door er doorheen te trappen en dus kortstondig teveel kracht er op te zetten. Twijfel er verder dus ook geen moment aan dat de rest van mijn set hierdoor zoveel harder slijt dan de verwachting is.

Tuurlijk kun je alles kapot krijgen door lekker lomp te doen, en lekker op het moment van "gaan" trappen gelijk heel erg veel kracht te zetten, maar dat doe ik express al niet.
Mijn woon/werk route is elke 500m afremmen/ stoppen en weer optrekken. En dat optrekken doe ik idd. zo hard mogelijk. En ja dan gaat je body een heel stuk sneller stuk dan wanneeer je gewoon lekker kmters kan maken.

En als het buiten -10 is, wordt het vet in je body dik, en blijven de tandjes ook wel eens hangen.
1x zo'n tandje te weinig in de aandrijving en hij slaat door en het is gedaan.
Stoer hoor
  maandag 16 juli 2012 @ 12:26:09 #97
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_114264796
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 11:16 schreef RaymondK het volgende:

[..]

Dat ik voor lange tijd zoveel power als Lars Boom kan leveren weet ik wel zeker van niet, maar dat mijn bovenbenen dikker zijn dan van die gast wel. En dat is niet door mijn vatsigheid @12% bf.
En uiteindelijk sloop ik die body door er doorheen te trappen en dus kortstondig teveel kracht er op te zetten. Twijfel er verder dus ook geen moment aan dat de rest van mijn set hierdoor zoveel harder slijt dan de verwachting is.

Tuurlijk kun je alles kapot krijgen door lekker lomp te doen, en lekker op het moment van "gaan" trappen gelijk heel erg veel kracht te zetten,
Mijn woon/werk route is elke 500m afremmen/ stoppen en weer optrekken. En dat optrekken doe ik idd. zo hard mogelijk. En ja dan gaat je body een heel stuk sneller stuk dan wanneeer je gewoon lekker kmters kan maken.
sorry hoor, maar dan ben je toch gewoon dom aan het fietsen?
  maandag 16 juli 2012 @ 12:32:38 #99
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_114264820
quote:
1s.gif Op maandag 16 juli 2012 12:31 schreef cafca het volgende:

[..]

sorry hoor, maar dan ben je toch gewoon dom aan het fietsen?
leg uit.
Ik heb denk ik heel andere doelen dan de meeste hier.
pi_114265012
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 12:32 schreef RaymondK het volgende:

[..]

leg uit.
Ik heb denk ik heel andere doelen dan de meeste hier.
Dat geloof ik, maar als je doel is een fiets zo snel mogelijk kapot te krijgen, kun je beter een fiets met Sora of Acera kopen.....

Hoe dan ook, ik begrijp niet welk punt je nu wilt maken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')