Gripper | woensdag 11 juli 2012 @ 20:20 |
![]() Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stlen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en sterke verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier. Vaste klasbakken: Captain_Fabulous - jpjedi - Littlecreep - marcodej - Superher0 - Tommeke - ultra_ivo - FJD - Gripper - Oksel - Yankee - Pritt - ursel - dutch_cyclist / Wielracer - No-P - Jakkop - hetsjhokleek - rockin_the_lowland - Cyclinggirl - Freddeh - Blik - SuperWeber - actuele_vertrektijd - Narcotical - Kaasplankje - Sciter - nodisch18 - 1-2 - eentwee Nuttige links: Algemene info • Fok! fietsers op de kaart• Wielersportinfo • Teamwebs fietsagenda van de FOK!kers Toertochten • Toertochten (komende week) in NL • Toertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling Tour • Toertochten in Frankrijk • Toertochten in Dld • Toertochten in Engeland Cyclo's • Cyclo's (deze maand) in Frankrijk • Jedermannrenner in Dld • Granfondo's in Italië • Cyclo's in Spanje Mogelijke deelnemers Marmotte 2013 voor gezamelijk vervoer en eventueel verblijf: -Tommeke + vriendin -Gripper -Yankee + vriendin -Kaasplankje -Patroon + vriendin -Narcotical + vriendin | |
Patroon | woensdag 11 juli 2012 @ 20:21 |
Het hangt er idd ook helemaal vanaf hoe zo'n klim loopt he. In Tecklenburg heb je klimmetjes van 300meter met 25% stijging. Dan loop je blauw aan met 39x26, terwijl je met dat verzet makkelijk een klim van 10% over 10km oprijdt. | |
eentwee | woensdag 11 juli 2012 @ 20:22 |
Hoe vaak heb jij al klimmen van 10km met 10% opgereden? En hoe vaak makkelijk? Volgens mij zijn de e-dicks weer ietsje te groot vandaag. | |
Patroon | woensdag 11 juli 2012 @ 20:24 |
haha ik bedoel klimmen met stukken van 10% en gemiddeld 7%. Dat heb ik al een paar keer gedaan in mijn leven. Alpe d'huez en nog andere cols waar ik de naam niet van weet, omdat 10 jaar terug ![]() edit: Maar bedoelde jij in het vorige topic nou 39x28 of 30x28...daar waren we niet helemaal over uit.. | |
Gripper | woensdag 11 juli 2012 @ 20:26 |
![]() Zaterdag 6 juli 2013 Patroon jonguh! Jij en ik om 5 uur s morgens voor de kerk in bourg d'oisans, mano à mano! | |
Patroon | woensdag 11 juli 2012 @ 20:29 |
Ik tref je daar wel na 160km Marmotte, hopelijk hoef ik onderaan niet op je te wachten. Kunnen we dan nog even uitvechten wie daarna bier mag halen ![]() | |
eentwee | woensdag 11 juli 2012 @ 20:30 |
Ik bedoel 28x27, wat ik zei dus. | |
Patroon | woensdag 11 juli 2012 @ 20:32 |
Ah, dacht dat je met 28/27 achter bedoelde..maar damn..das best licht. | |
eentwee | woensdag 11 juli 2012 @ 20:35 |
Zeker. ![]() | |
buzz1291 | woensdag 11 juli 2012 @ 20:43 |
Laat ik eerst even toegeven dat de bergen mijn vrienden niet meer zijn..... vrij naar Hennie Kuiper. Maar tot 10 jaar geleden reed ik nooit lichter dan 39x26. Want een lichter verzet was er voor Campa Chorus met een korte slag derailleur niet omdat bij een 28 achter het bovenste derailleurwieltje tegen het tandwiel aanliep. En daar reed ik ook gewoon de Redoute of de Stockeu mee op. Gewoon een kwestie van nog meer power er op en gaan. En de Marmotte ook 3 x gereden met dit verzet. Kwestie van oefenen, maar tegenwoordig lijkt het wel of iedereen in de Alpen wilt fietsen terwijl je jaren geleden je eerst de hele winter en voorjaar de tiefus trainde om op vakantie een paar lekkere bergritten te maken. | |
eentwee | woensdag 11 juli 2012 @ 20:48 |
Wat dus aangeeft dat het verzet een beperkende factor was ![]() ![]() | |
Tommeke | woensdag 11 juli 2012 @ 20:49 |
Geef mij maar een compact bij 10k à 10%! Maar Buzz idd, beter ga je goed getraind de bergen in. | |
eentwee | woensdag 11 juli 2012 @ 20:50 |
Het voordeel van lichte verzetten in de bergen is dat je gewoon minder snel verzuurt. Je kunt dus langer fietsen en hebt de volgende dag minder last van je poten. Ik zie alleen maar voordelen t.o.v. stoer doen met een dubbel. | |
Patroon | woensdag 11 juli 2012 @ 20:53 |
Wat doe je daar dan Tommeke? ![]() | |
kaasplankje | woensdag 11 juli 2012 @ 21:08 |
Ik ga me de tyfus trainen en volgend jaar La Marmotte rijden met 39/23. Of 39/25. ![]() | |
Tommeke | woensdag 11 juli 2012 @ 21:09 |
Anders ga ik harken haha. @eentwee. Ik fiets het grootste gedeelte van het jaar op terrein waar een dubbel het handigst is. Daarnaast rij ik ook koersen. Dus hou ik me aan de regel van een dubbel. Ik ga voor de uitzondering (2 weekjes in Frankrijk en wat losse ritten in de Ardennen) geen compact monteren. Hoewel dat idd nu wel fijner zou zijn ivm meer souplesse. | |
buzz1291 | woensdag 11 juli 2012 @ 21:09 |
Ik rij nu ook met een "junioren" verzet van 50 x 34 voor. Maar heb die 34 nog niet uit kunnen proberen omdat ik nog niet naar het zuiden geweest ben met de fiets. Overigens ligt die 34 nu te verstoffen omdat ik heel gauw een 39 binnenblad gemonteerd heb. Dat is dus wel te gebruiken hier op de Heuvelrug. En ik vind een compact niet stoer, maar wel veel meer gesoigneerd dan een triplootje..... | |
kaasplankje | woensdag 11 juli 2012 @ 21:14 |
In Nederland rijd ik eigenlijk liever met 53/42. Dan heb je een veel betere kettinglijn bij 30-35km/u op het binnenblad. Als ik naar de bergen ga dan moet de 39 er op. Ook al in de Ardennen. Met La Marmotte in 2000 had ik ook 39/23 als lichtste. Dat heeft me op Alpe 'd Huez wel tijdwinst opgeleverd, want daar ga je gewoon harken in je lichtste verzet. Zo kapot ga je. Als dat dan een 23 is rijd je dus nog best rap naar boven. ![]() | |
eentwee | woensdag 11 juli 2012 @ 21:24 |
Dat is toch Cruijff-logica man ![]() | |
kaasplankje | woensdag 11 juli 2012 @ 21:26 |
Cruijff ![]() Ik wissel altijd veel af hoor, zitten, tandje erbij en staan, terugschakelen en weer zitten, enz. Ik bedoel meer dat je ook niet té licht moet steken, want je moet toch naar boven. Beter sneller want dan zie je minder lang af. ![]() | |
buzz1291 | woensdag 11 juli 2012 @ 21:26 |
Dat dacht ik wel dat jij nog wat zwaarder trapte dan 39 x 26. Dus jij trapte daar een verzet wat de mindere goden onder de profs in die tijd ook trapten. (lichter mocht niet van Post, Raas en Gisbers) | |
eentwee | woensdag 11 juli 2012 @ 21:29 |
Dat laatste klinkt ook als Cruijff ( ![]() | |
kaasplankje | woensdag 11 juli 2012 @ 21:32 |
Ja, La Marmotte rijden in 10 uur is eigenlijk een veel grootsere prestatie dan La Marmotte rijden in 7 uur. Ze moesten het eigenlijk omdraaien, dat je goud krijgt als je er langer over doet. | |
ultra_ivo | woensdag 11 juli 2012 @ 21:50 |
![]() Over de vezetten vroeger, in de Alpen lachten de Fransen die Hollanders uit die weer dachten met een vlakke lands verzet de bergen op te fietsen. Stronglihgt en TA maakten toen al lang compact en triple crankstellen. | |
Narcotical | woensdag 11 juli 2012 @ 22:30 |
@ eentwee: Dit dacht ik dus ook, dat je een 27 of 28 achter bedoelde. Maar 28x27 is wel echt superlicht, dan gaan je benen bijna net zo snel rond als je wielen man ![]() | |
kanovinnie | woensdag 11 juli 2012 @ 22:47 |
Kennis van me: Ja, ik ging op mijn racefiets (hij rijd normaal op een oude MTB naar zijn werk) makkelijk 40 door 't dorp! Dus zeg ik, dan ga je toch eens mee op dinsdag? Gaan we een rondje fietsen. Toen sprak hij de woorden: Ja, ik denk dat ik jullie verbaas. Toen heb ik 'm even uitgelegd dat de vorige keer dat iemand dat vertelde, wij hem na 20km kwijt waren ![]() Maar hij hield stellig vol. Zal me benieuwen. | |
Patroon | woensdag 11 juli 2012 @ 23:03 |
![]() | |
kanovinnie | woensdag 11 juli 2012 @ 23:05 |
Dat was gewoon de waarheid. Die jongen die dus het eerst mee was dacht ook dat hij ons er wel even uit zou fietsen omdat hij een keertje eerder iemand anders (wildvreemde wielrenner) eruit had gereden. Daarnaast ben ik mod he, dus sowieso een grote E-penis ter compensatie van dat dingetje in 't echte leven ![]() "Topsporter" die ongesteld is: Denkend aan Holland.... | |
1299 | woensdag 11 juli 2012 @ 23:25 |
Zo vandaag weer een rondje gedaan, windkracht 5 hierzo ![]() Continue bij aanzetten, vooral bij meer power hoor ik getik vanuit de aandrijflijn ergens. Je kan het ook voelen. http://www.endomondo.com/workouts/k0SgF5nJles | |
the85mc | woensdag 11 juli 2012 @ 23:38 |
Ligt aan de mtber en wielrenner.. Ik heb ook wel es meegereden met wielrenners, ging makkelijk, makkelijker nog dan alleen fietsen ondanks dat snelheid hoger lag. Maar ja, weet niet hoeveel km zij in de benen hadden, ik nog maar 40 toen. En 40 km/u is niet zo bijzonder, ook op mtb niet. | |
the85mc | woensdag 11 juli 2012 @ 23:40 |
Lagers in trapas? Of zitten cranks los? Ik had dat ook eens, bleken mn cranks los te zitten. | |
1299 | woensdag 11 juli 2012 @ 23:43 |
Ik heb geen idee, zo op de tast zit er iig geen speling op. Ik kan ze ook niet zomaar open trekken zonder specifiek gereedschap volgens mij. Hij moet sowieso op moment weer dicht, en ik heb geen momentsleutel die zo laag gaat. Hoe doet een FM dat eigenlijk? Heel veel kwaaltjes merk je alleen als je flink aan het trappen bent en niet als je hem ophangt en met je handen zomaar een beetje ronddraait. | |
the85mc | woensdag 11 juli 2012 @ 23:51 |
Cranks kun je gewoon aandraaien met inbussleutel.. Als je trapas verrot is knapt ie op hetzelfde punt telkens. Wordt vanzelf steeds erger ![]() | |
Gripper | donderdag 12 juli 2012 @ 00:00 |
De oplossing voor dit alles is simpel: op dat compact crankstel (cirkel 110 mm) passen ook grote bladen van 39 en 53. Dus met 1 crankstel en een set losse kettingbladen kan ik zowel in Nederland als in de bergen lekker uit de voeten ![]() Nou heb ik wel een FSA crankstel, weet niet of dit met campa ook kan? | |
buzz1291 | donderdag 12 juli 2012 @ 00:17 |
Weet ik ook niet. Ik rij met Sram. | |
Gripper | donderdag 12 juli 2012 @ 00:22 |
Dan kan het volgens mij wel. FSA heeft redelijk betaalbare bladen in 110 mm steek, alles van 34 tot 53T. Bij math salden hebben ze veel keus. | |
buzz1291 | donderdag 12 juli 2012 @ 00:25 |
Als jebgoed gelezen had, had je gezien dat ik een 34 binnenblad al voor een 39er (BBB) had verwisseld. Sram heeft 38 als grootste compact binnenblad. | |
Patroon | donderdag 12 juli 2012 @ 00:47 |
Kan dit ook andersom van dubbel naar compact? | |
marcodej | donderdag 12 juli 2012 @ 00:52 |
Daar is de steek 130mm te groot voor. | |
mytec | donderdag 12 juli 2012 @ 01:28 |
Ik denk dat ik maar ga emigreren het weer hier blijft zo beroerd... en ja ik geef toe ben een mooi weer fietser. | |
kanovinnie | donderdag 12 juli 2012 @ 06:32 |
Ja, in 't wiel? In een groep rijd altijd sneller ja. Maar jij red het geen half uur/uur op 40. | |
CyclingGirl | donderdag 12 juli 2012 @ 08:10 |
Ik ben een keer de redoute met 23 op gereden :S ik zou eigenlijk niet de Redoute overgaan maar had een pijltje gemist waardoor ik op een andere route kwam en de Redoute over moest.. ik heb het gehaald maar vraag niet hoe.... pffff En het is ook wel anders als je in een wedstrijd rijdt of alleen zeg maar, vind ik dan. | |
CyclingGirl | donderdag 12 juli 2012 @ 08:13 |
Dat soort gasten ken ik. Hier ook een op het werk. En toen kwam ik thuis met een gemiddelde van 34.5km (rustig aan) en dan ook echt dat rustig aan tussen haakjes erachter. Hij rijdt dan een uurtje of 2 uurtjes. Laatst was ik dus aan het fietsen en haald ik hem in, met 28km/u want er stond veel wind. Kom zeg.. pfff altijd die mensen die altijd dik boven de 30 gemiddeld rijden, laat maar zien en doe ook maar je hartslag erbij. | |
eentwee | donderdag 12 juli 2012 @ 08:59 |
Trapaslagers zou kunnen. Zit er geen speling op de pedaalas? Schoenplaatjes? Makkelijkste wat je dan nog zelf kunt doen is even de pedalen loshalen, schroefdraad schoonmaken en met montage- of kopervet weer vastdraaien. Het kan nog heel veel meer zijn maar dit is een aardig begin. ![]() | |
eentwee | donderdag 12 juli 2012 @ 09:01 |
Inderdaad. Als je echt makkelijk 34 gemiddeld rijdt (met een correct ingestelde teller en in een rondje dus niet wind mee) moet je gewoon een licentie aanvragen ![]() | |
Patroon | donderdag 12 juli 2012 @ 10:05 |
Dus het beste kan je een FSA compact crankstel kiezen omdat je dan beide kanten op kunt? | |
the85mc | donderdag 12 juli 2012 @ 10:22 |
Klopt ik reed toen mee in een groep. Ook al lag de snelheid flink hoger dan wat ik normaal alleen fiets, toch was het veel lichter. In dat groepje fietsen ze 35,36 ofzo. Maar dat fietst lichter dan 30 alleen. Als ik alleen fiets op de mtb dan fiets ik vanaf 35 echt in het rood. Ik kan dat wel doen voor een tijdje, maar dan vernaggel je uiteindelijk alleen maar je gemiddelde. Dan moet je op andere stukken weer langzamer om weer bij te trekken. Wat ik wel merk is dat het tempo waarbij ik weer bijkom een stuk hoger ligt dan toen ik net begonnen was. | |
eentwee | donderdag 12 juli 2012 @ 10:44 |
Nee je kunt op alle compact crankstellen alle combinaties gebruiken. Het enige wat ik niet zou doen is Shimano 6700 of 7900 compact kopen want door de asymmetrische vorm van het buitenblad zijn niet alle aftermarket binnenbladen compatible. De ketting valt van vaak tussen de bladen bij het afschakelen. En door de 3D vorm van de spider zijn andere tandwielen heel lelijk, m.u.v. de speciale Stronglight bladen voor deze crankstellen die zo zijn gemaakt dat ze aansluiten op de spider. ![]() | |
Patroon | donderdag 12 juli 2012 @ 10:47 |
Geen Shimano maar dus wel FSA compact, zoals ik zei? Als ik je antwoord lees dan zeg je, nee maar gelijk ook weer dat op alle compact crankstellen alle combinaties mogelijk is...ik niet snap ![]() | |
eentwee | donderdag 12 juli 2012 @ 10:49 |
FSA heeft geen voordeel boven Campa, Sram, Rotor etc. De speciale asdikte is in veel gevallen een nadeel. Ik weet alleen niet precies of dat ook voor de BB30 standaard geldt of dat er dan wel meer uniformiteit is. | |
the_critic | donderdag 12 juli 2012 @ 11:14 |
ik heb nog nooit verder geklommen dan de ardennen dus echt geeeeen idee welke versnelling ik nodig zou hebben om op een alpencol boven te kunnen komen. Hoorde gister dat Thijs Zonneveld in 46minuten de Alpe d'huez oprijd.. dan moet ik dat ook kunnen toch?! ![]() ![]() | |
Patroon | donderdag 12 juli 2012 @ 11:20 |
Oke, dus wanneer we een Campa, Sram of Rotor nemen kunnen we het beste kiezen voor compact omdat je dan meer mogelijkheden hebt? | |
eentwee | donderdag 12 juli 2012 @ 11:32 |
Ja. Maar dat geldt ook gewoon voor FSA ![]() | |
kanovinnie | donderdag 12 juli 2012 @ 12:06 |
En dat dan op een stuk van 60 km neem ik aan? Hartslag maakt mij nog niets uit, maar laat inderdaad maar zien dat je met ons een rondje van 30 km in 55 min kan fietsen. Praten we dan verder. Mwah, je kan heus wel een sprint trekken zonder daarna kapot te zijn. Eerder stoppen met sprinten ![]() Als ik bij een brommer probeer aan te haken vanaf 30 km/uur sprint ik naar 40, probeer er achter te komen. Als dat niet lukt zak ik af en rij ik vaak een tijdje (noem eens iets) 35 km/uur. Uiteindelijk kom ik dan wel weer op 30 uit, maar ik heb dan wel een tijdlang harder dan die 30 gereden. | |
Patroon | donderdag 12 juli 2012 @ 12:11 |
![]() | |
the85mc | donderdag 12 juli 2012 @ 12:15 |
35 is geen sprinten nog hoor ![]() Ik ga vandaag dus voor het eerst op de racefiets, hopelijk blijft het een beetje normaal weer vanavond. Kijken wat dat wordt. | |
vault_tec | donderdag 12 juli 2012 @ 12:24 |
mijn zadelpen zit muur vast, iemand een idee hoe ik hem er uit kan krijgen? | |
kaasplankje | donderdag 12 juli 2012 @ 12:27 |
WD40 er tussen laten lopen, een paar keer per dag inspuiten. Op een gegeven moment komt ie wel los. Anders kan je 'm nog heet stoken met een brander maar dan gaat je lak eraan. | |
vault_tec | donderdag 12 juli 2012 @ 12:27 |
Gisteren begonnen met wd 40 erin spuiten... afwachten dus. Dank je. | |
the_critic | donderdag 12 juli 2012 @ 12:47 |
kruipolie kan ook.. wel erg vervelend.. hopen dat het werkt. Anders wordt het een stukje grover te werk gaan | |
SuperWeber | donderdag 12 juli 2012 @ 13:29 |
Er zijn genoeg mensen die dit kunnen. Sterker nog, zelfs ik kan dat (tijdens een triathlon 25 km met 37 km/h gemiddeld). Echter deze gemiddeldes rijden met een hartslag van 120 is pas echt baas... | |
dop | donderdag 12 juli 2012 @ 13:30 |
warmstoken alleen doen bij een stalen frame aluminium zou ik dat sterk afraden getrokken buis word een stuk slapper als je het warm maakt. geld ook voor staal maar extremer voor aluminium. wd40 en poosje fietsen zonder zadelklem | |
kanovinnie | donderdag 12 juli 2012 @ 13:50 |
Dat snap ik ja, maar volgens mij fiets jij iets vaker dan elke dag 10 km heen en 10 km terug naar je werk op een ouwelullentempo. | |
kaasplankje | donderdag 12 juli 2012 @ 14:38 |
Tour op de Madeleine, mooie col is dat. | |
cafca | donderdag 12 juli 2012 @ 15:04 |
Mollema, Ruigh en Westra vonden van niet ![]() | |
Gripper | donderdag 12 juli 2012 @ 17:39 |
Vorig jaar zelf op de Croix de Fer, Glandon en La Toussuire gefietst, dus ik zie nu alleen maar bekende plaatjes ![]() Zit nog lekker op mn werk met de stream van radio 1 aan, die laten af en toe via de webcam beelden zien. | |
kanovinnie | donderdag 12 juli 2012 @ 17:43 |
Op strava he, kom ik er net achter dat ik veel meer KOM's heb dan je op mijn profiel ziet... http://app.strava.com/segments/1206066 Daar heb ik de KOM http://app.strava.com/athletes/612071/segments/leader Maar daar staat ie niet tussen. Weet iemand hoe dat komt? | |
Gripper | donderdag 12 juli 2012 @ 17:57 |
Wat een geweldig eind van de etappe zo, Evans definitief kapot, froome en wiggins in conflict... Jullie kijken toch wel he! | |
kanovinnie | donderdag 12 juli 2012 @ 18:01 |
Wist niet dat het nog aan de gang was. Snel op eurosport gezet. Zijn er al mensen over de streep? Trouwens, beetje roest op mijn ketting en kettingbladen, komt door 2 dagen door de regen. Gaat dat er vanzelf weer af of moet ik er iets aan gaan doen? En is het raadzaam om een oude handdoek op mijn werk te hangen om het vocht een beetje van de ketting etc te halen? | |
Peter_Aragorn | donderdag 12 juli 2012 @ 18:11 |
Zeker een mooi eind van een heerlijke etappe zeg ![]() Hoop morgen mijn fiets op te kunnen halen ![]() | |
kaasplankje | donderdag 12 juli 2012 @ 18:15 |
Ik heb de finale opgenomen dus ik ga zo kijken. | |
kaasplankje | donderdag 12 juli 2012 @ 18:16 |
Alle schakels loshalen, voorzichtig opschuren met korrel 1000 waterproof en dan weer in elkaar zetten. | |
vault_tec | donderdag 12 juli 2012 @ 18:41 |
Nieuwet ketting kopen lijkt mij handiger? | |
kanovinnie | donderdag 12 juli 2012 @ 18:44 |
Korrel 1000 vind ik eigenlijk nog vrij grof. Ik gebruik dan liever een wetsteentje. Je moet ook niet teveel speling krijgen. Euh, weet je hoe veel tijd het mij uberhaupt gekost heeft om die hele ketting te superfijnen en overal een druppeltje squirtlube te plaatsen? | |
mytec | donderdag 12 juli 2012 @ 18:56 |
Laat ploeg Rabo volgend jaar met extra bescherming fietsen, ijshockey outfits.. | |
Narcotical | donderdag 12 juli 2012 @ 19:05 |
Ruijgh en Westra rijden bij Vacansoleil-DCM ![]() | |
cafca | donderdag 12 juli 2012 @ 20:20 |
Ik heb vandaag een mountainbike gekocht ![]() | |
kanovinnie | donderdag 12 juli 2012 @ 20:20 |
Gaaf, wat voor? | |
Peter_Aragorn | donderdag 12 juli 2012 @ 20:22 |
Bij Leenders geweest nig vanavond, voor de zekerheid. Had niks bijzonders staan. Wel maat aan laten meten, 58cm zou het meest ideaal zijn. Maar 57 tot 60 kan ook. Die crosser die ik op kan halen is 60cm. Zou ik dat merken? Lijkt me niet toch? | |
cafca | donderdag 12 juli 2012 @ 20:24 |
Ouwe Giant Terrago met deore LX en Magura hydraulische remmen. Suntour voorvork. Voor 6 tientjes ![]() | |
kanovinnie | donderdag 12 juli 2012 @ 20:25 |
Foto's! geen beschrijving ![]() | |
kanovinnie | donderdag 12 juli 2012 @ 20:28 |
Misschien. Lastig te zetten. Ligt aan meer dingen dan alleen je zitbuis, ook je stuurbuis is belangrijk voor hoe je op je fiets zit. | |
Peter_Aragorn | donderdag 12 juli 2012 @ 20:30 |
Mja maakt die twee cm veel uit? Zal wel meevallen toch? | |
cafca | donderdag 12 juli 2012 @ 20:34 |
![]() ff nieuw kettinkje en wat kabeltjes vervangen, kan ik ook es een keer lekker ongesoigneerd door de bagger raggen ![]() | |
kanovinnie | donderdag 12 juli 2012 @ 20:36 |
Zal wel goed komen denk ik. Gaaf! | |
cafca | donderdag 12 juli 2012 @ 20:39 |
Ik moet zeggen: het is wel erg wennen, zo'n verende voorvork. | |
kanovinnie | donderdag 12 juli 2012 @ 20:39 |
Gelukkig heb ik een poploc ![]() | |
Narcotical | donderdag 12 juli 2012 @ 20:59 |
Hoeft niet perse problematisch te zijn, maar dat ligt ook vooral aan de geometrie van het frame. Even een proefritje maken en je weet het | |
Peter_Aragorn | donderdag 12 juli 2012 @ 21:01 |
Dat doe ik ook eerst eventjes ![]() | |
marcodej | donderdag 12 juli 2012 @ 21:47 |
Ik ben helemaal klaar met die klerehobby voor dit jaar. Weer op mijn bek gegaan, nu hard. Stuur sloeg uit mijn handen over een hobbeltje. Op de bek, clubgenoot over mij heen. Helm in drie stukken, shirt aan flarden gescheurd. dikke schaafwonden en flink wat schade aan de fiets. Morgen maar weer de FM, verzekeraar en wellicht huisartsje contacten. Eerder geclaimde schade laat ik nu annuleren. Wat eerst geschaafd was is nu helemaal naar de galemiezen. Zo val je nooit, zo val je een paar keer. Tabee. | |
kanovinnie | donderdag 12 juli 2012 @ 21:54 |
Als je je stuur met 2 handen vast houd gebeurd dat toch niet zo snel? En nogmaals, het zou me echt bij me opkomen om de verzekering te bellen. Ik ben in ieder geval blij voor je dat op schaafwonden na niets hebt. Hoe ziet je fiets er nu uit? | |
marcodej | donderdag 12 juli 2012 @ 22:01 |
Ik pakte net over, of weet ik veel. Stuur was gewoon in een keer weg en daar lag ik. Ja, was achteraf ook een overdreven actie. Ging toen alleen voor de shifter, maar FM kwam toen met hele offerte aanzetten en zei dat ik alles wel kon claimen. Ik kreeg overigens uiteindelijk alleen de waardevermindering terug, 20% van wat onderdelen geloof ik. Ach ja. Nu is het zadel aan flarden en helemaal ontzet, gewoon uit die beugel geschoten. Stuur aan flarden en ontzet, schifter uit zn verband, voorrem uit zn verband en naar de klote. Morgen ook maar eens goed naar het frame kijken naar scheurtjes. | |
kanovinnie | donderdag 12 juli 2012 @ 22:05 |
Wat je dan wel moet doen is kracht uitoefenen op je frame. Zoals Kaas ooit sprak, bijvoorbeeld op je pedalen staan en dat een maat naar je bracket kijkt voor scheuren. Zou het kunnen zijn dat je stuur los is geschoten? | |
No-P | donderdag 12 juli 2012 @ 22:06 |
Balen man. Vandaag kracht getraind. Om en om met zwaarste verzet/ op soupless 5x de oude kleefsebaan omhoog. Man daar gaan je bovenbenen van branden. | |
Patroon | donderdag 12 juli 2012 @ 22:12 |
Tsja, je kan sturen of je kan het niet.... Verzekering ziet je weer aankomen ![]() | |
Gripper | donderdag 12 juli 2012 @ 22:19 |
Lekker is dat ![]() Ik dinsdag en vandaag tijdrit rondje van 45 km, dinsdag met 34,4 en nu 36 gemiddeld. Knallen! Marcodej: goed vooruitzicht, de rest van de zomer lekker luieren in de zon, het fietsen gaat vanzelf wel weer kriebelen. Maar t is nu wel mooi kut. | |
Tommeke | donderdag 12 juli 2012 @ 22:35 |
Vandaag de Glandon opgereden om de Tour te zien! Machtige klim en een machtige dag gehad! Zelfs nog live op RTV Noord geweest om m'n mening over Mollema z'n afstappen te geven ![]() Heb me enorm vermaakt en lijk nu een prof, zo bruin ben ik ![]() | |
buzz1291 | donderdag 12 juli 2012 @ 22:49 |
Dat dus. Begin er niet aan als je iets moet aanschaffen want voor een setje bracketlagers moet je precies de juiste set van FSA hebben, en die heeft bijna geen FM op voorraad. | |
Patroon | donderdag 12 juli 2012 @ 22:51 |
Wat is in hemelsnaam een stuurbuis? En ja, 2cm verschil kan problematisch zijn. | |
buzz1291 | donderdag 12 juli 2012 @ 23:11 |
Tri-Flow werkt nog veel beter. Ooit jaren geleden op aanraden van een Belgische FM dit aangeschaft toen een Campa voorderailleur door alle regen ritten ineens een beetje gecorrodeerd was en niet meer bewoog. Binnen een dag weer gangbaar en sindsdien iedere maand één druppel op alle scharnierpunten van remmen en derailleurs. Ook eens een ouderwerdse haakse stuurpen mee losgekregen. | |
Yankee | donderdag 12 juli 2012 @ 23:27 |
Dat is zuur, zelf ooit eens hetzelfde gehad. Sterkte met je herstel | |
kaasplankje | vrijdag 13 juli 2012 @ 00:07 |
Zag je een Euro liggen? ![]() | |
mytec | vrijdag 13 juli 2012 @ 00:47 |
haha ja klopt daar heb je gelijk in maar ik keek zo straks op tele tekst en van Rabo zijn er ook nog maar 4 over.. Nederlanders bij alle ploegen vallen uit maar bij RABO bijna iedereen.. | |
mytec | vrijdag 13 juli 2012 @ 00:48 |
Ai sterkte zelf nog nooit gevallen alleen weggegleden en dat vind ik al bloedlink.. | |
kanovinnie | vrijdag 13 juli 2012 @ 06:25 |
Bovenbuis. | |
SuperWeber | vrijdag 13 juli 2012 @ 08:16 |
Gisteren toen ik naar de training fietste bleek dat we een oefentijdritje gingen doen. Ik balen want ik had veel te veel eten in mijn mik gegooid, maar uiteindelijk toch 2e. Wel iets korter dan Gripper, maar 4 rondjes (iets van 7 km totaal) op een industrieterreintje met 4 haakse bochten alsnog met bijna 39 gemiddeld gefietst. Eigenlijk wilde ik de 40 halen, maar daarvoor had ik me waarschijnlijk iets beter moeten voorbereiden... | |
Captain_Fabulous | vrijdag 13 juli 2012 @ 09:29 |
Sterkte @marcodej. Het fietsgevoel zal vanzelf terugkomen, gewoon weer de juiste fiets tegenkomen en erliefd worden. Afgezien van dat, vind ik sinds de van Agt uitzending, dat Mart maar vervangen moet worden door Thijs Zonneveld als Mart echt gaat stoppen. Het zal een ander programma moeten worden natuurlijk, Martosaurus had zijn ding, en daar moet je niemand anders in stoppen, maar een eigen show van Thijs, daar zou ik trouw naar kijken. Zoals die jongen dwars tegen Dries in ging, respectvol maar absoluut z'n eigen mening laten weten, dat was uitzonderlijk. Dat soort journalisten heeft het fietsen nodig! | |
Gripper | vrijdag 13 juli 2012 @ 09:35 |
En in tegenstelling tot de grote Mart (die volgens mij nog nooit een racefiets heeft aangeraakt) kan die Thijs ook nog eens écht hard fietsen. Woensdagavond een fragmentje van hoe ie "even" de Colombier ging verkennen, zelfs Boogerd twijfelde of ie m nog kon bijhouden ![]() | |
Tommeke | vrijdag 13 juli 2012 @ 09:39 |
Boogerd is ook aardig wat aangekomen de laatste jaren ![]() Niet dat ie dik is. Maar hij heeft een vollere kop gekregen. | |
Captain_Fabulous | vrijdag 13 juli 2012 @ 09:39 |
Mart is een ex basketballer, die klimt en daalt als een giraf op schaatsen. Hoef ik niet te zien op TV ![]() | |
the_critic | vrijdag 13 juli 2012 @ 09:55 |
vandaag lekker een dagje vrij... is het weer, wederom weer eens oerhollands ![]() Wel fietsen, niet fietsen, wel fietsen, niet fietsen.... ben er nog niet uit. Maar eens afwachten of het een beetje gaat opklaren.. | |
the85mc | vrijdag 13 juli 2012 @ 09:58 |
Gister voor het eerst op tandemracefiets gereden. Ook eerste keer racefiets trouwens en ook voor het eerst met klikpedalen. Ging best mooi! Aan die pedalen moet ik nog wennen, je moet bij kruisingen beter vooruit kijken of je moet stoppen. Heb bijna de hele tijd in de beugels gereden, ik vond 'bovenop' het stuur de fiets onrustig rijden. Na anderhalf uur had ik wat minder gevoel in mn handen. | |
dop | vrijdag 13 juli 2012 @ 10:06 |
tandem is gewoon lastiger met sturen , ik heb behoorlijk wat tandem ervaring maar als ik er lang niet op heb gereden moet ik ook altijd omschakelen en zit ik ongemerkt toch wat verkrampt te sturen. onrustig rijgedrag kan ook met het gewicht van passagier te maken hebben, als die zwaarder of sterker is dan werkt dat niet mee welk merk type tandem is het ? | |
the85mc | vrijdag 13 juli 2012 @ 10:11 |
Cannondale. Frame voelt wat klein aan qua zitpositie, stuur zit dichterbij dan op mn mtb. Ik ben wel iets zwaarder en sterker dan de passagier. Maar hij vond het mooi en dat is het belangrijkste. | |
dop | vrijdag 13 juli 2012 @ 10:20 |
ik ben jaloers ![]() niet de juiste maat is altijd lastig, maar goed dat je het doet | |
Yankee | vrijdag 13 juli 2012 @ 10:37 |
![]() | |
1299 | vrijdag 13 juli 2012 @ 10:50 |
Ben ik de enige die zich afvraagt hoe hard je op een tandem gaat? Stel je voor dat je 2 wielrenners op een tandem zet gaan ze dan harder dan los op de fiets? Enerzijds heb je veel meer vermogen, maar je hebt ongetwijfeld ook meer luchtweerstand. (en natuurlijk veel meer gewicht, maar dat maakt voor de topsnelheid nauwelijks uit) | |
the85mc | vrijdag 13 juli 2012 @ 10:59 |
Gister niet extreem gefietst, maar we reden zo rond de 37 op lange stukken en ben niet diep gegaan. Kan dus sneller, maar wilde voiral de fiets leren kennen gister. Schijnt dat in wedstrijden 45 km/u vrij normaal is. | |
Gripper | vrijdag 13 juli 2012 @ 10:59 |
Ja, die catering die SBS6 inschakelt tijdens sterren op het ijs serveert vast niet alleen maar droge pasta ![]() | |
dop | vrijdag 13 juli 2012 @ 11:20 |
je frontaal oppervlak is kleiner als dat van 2 wielrenner en je rolweerstand is ook kleiner als die van 4 wielen. gewicht is ook niet meer als het totaal van 2 wielrenners met fietsen. dus ja het gaat sneller, optrekken is iets lastiger en sturen ook maar op lange stukken is het gemiddelde een paar kilometer hoger. | |
Patroon | vrijdag 13 juli 2012 @ 11:28 |
Zie dat de Madeleine ook vlak bij Annecy ligt. Nice! ![]() | |
Gripper | vrijdag 13 juli 2012 @ 11:33 |
En daar ga jij binnenkort heen toch? na het zien van de fantastische beelden vanuit de lucht op de Colombier besloten dat ik eind september of oktober nog even met mn broertje ga nazomeren in die regio. ![]() Kijken of we ook de etappe van gisteren kunnen fietsen, Glandon, croix de Fer, Mollard en La Toussuire. | |
kanovinnie | vrijdag 13 juli 2012 @ 12:03 |
Lijkt me eigenlijk ook wel leuk om een keertje tandem te fietsen ![]() | |
dop | vrijdag 13 juli 2012 @ 12:22 |
is ook best grappig vooral als je een groepje wielrenners tegen komt , die verwachten niet dat je ze er af fietst, zeker met een vrouw achterop ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door dop op 13-07-2012 14:34:56 ] | |
1299 | vrijdag 13 juli 2012 @ 12:23 |
Ik ga vanavond ff het een en ander controleren. De plaatjes zelf heb ik extra vast gezet dus daar zou het niet aan mogen liggen. De fiets zelf is nog geen jaar oud, heb hem een tijdje terug over gekocht. Het betreft een Ultegra afgewerkte fiets. Er was al meer spul vervangen hoorde ik van de vorige eigenaar. [ Bericht 8% gewijzigd door 1299 op 13-07-2012 13:29:57 ] | |
Patroon | vrijdag 13 juli 2012 @ 12:35 |
Ja is wel de bedoeling. We mogen de auto van mijn schoonouders lenen (Toyota Prius) dus dat is een stuk comfortabeler dan onze Fiat Seicento ![]() Maar ik vraag me af hoe lange tochten je moet maken ivm de afstanden in NL. Ik denk dat je aardig rekening moet houden met dat geen weg recht is en dat 100km dus ook veel langer duurt dan in NL. Ik zag dat sommigen wel 6-7uur doen over 100km in de bergen. Ik wil niet in het donker stranden... | |
Gripper | vrijdag 13 juli 2012 @ 13:02 |
Vroeg weg dan maar, je wilt sowieso op warme dagen niet om 12 uur beginnen omdat het dan in een dal warm is. pas boven de 2000 m wordt het lekker koel. Reken op een gemiddelde van 20-25 km/u, en bedenk ook dat als je een rondje om een bergketen wilt maken, je 2x dezelfde rug over moet. Dus goed vantevoren de kaart bekijken / routes voorbereiden / navigatie mee. Rondje Glandon+Croix de Fer is bijvoorbeeld heel mooi vanuit 1 punt te doen, Start in St Jean de Maurienne of st Etienne des Cuines. Nog geen 100 km. Ik vind een tochtje van 100 km al een hele mooie daginvulling in de Alpen. Als je daar 6-7 uur over doet is het wel alleen maar klimmen.... klimsnelheid tussen de 10-15/uur, maar in de afdaling rij je natuurlijk met gemak boven de 40. | |
Patroon | vrijdag 13 juli 2012 @ 13:08 |
Ja heb je gelijk in, wat je omhoog gaat, ga je ook weer sneller naar beneden. Het gaat zeker geen, alleen maar fiets vakantie worden, omdat we ook andere dingen gaan doen en mijn vriendin ook wat aandacht wil ![]() Helaas heb ik geen navigatie maar kaart gaat wel mee en Strava geeft ook heel mooi aan waar je bent en hoe de wegen gaan..(dus eigenlijk een soort navigatie). [ Bericht 2% gewijzigd door Patroon op 13-07-2012 13:37:56 ] | |
Gripper | vrijdag 13 juli 2012 @ 13:19 |
Ik heb me ook net voor Strava aangemeld, dit weekend maar eens de eerste ritjes registreren. Ik zie dat de topprestatie op de zuid-oprit van de A2 brug tussen Vianen en Nieuwegein (dichtstbijzijnde segment voor mij) op 37,9 km gemiddeld staat over 1 km, en ik ging daar gisteren ook met bijna 38 naar boven. Dus misschien kan ik daar al een top-1 neerzetten ![]() | |
Captain_Fabulous | vrijdag 13 juli 2012 @ 13:21 |
De E-dicks worden weer enthousiast ter hand genomen dit weekend zie ik ![]() | |
kanovinnie | vrijdag 13 juli 2012 @ 13:22 |
Mwah, meestal ligt je gem. een stuk lager dan je teller. Precies, wanneer doe jij mee? | |
Captain_Fabulous | vrijdag 13 juli 2012 @ 13:28 |
Ik mag niet meedoen van Strava, om julie geen complexen te bezorgen op dat gebied ![]() | |
JMPoSTMaN | vrijdag 13 juli 2012 @ 13:28 |
Na 2 jaar niet gefietst te hebben wegens allerlei lichamelijke klachten (geïrriteerd staartbeen, kapotte schouder en zeurende knie) ben ik toch weer op de fiets gekropen. Het blijft gewoon leuk om te doen en wil het ook graag blijven doen. Echter nu heb ik tijdens het fietsen weer een nieuw pijntje ![]() Ik heb last van de onderkant (aan de buitenkant) van mijn voeten. Na 10km begint de ellende al en dan is het van alles proberen om maar geen pijn te hebben en toch een leuk stukje te fietsen. Al het materiaal is nog steeds hetzelfde sinds de laatste keer dat ik gefietst heb en toen heb ik een leuk weekje Alpen gedaan. Nu hoop ik dat één van jullie mij een duwtje in de juiste richting kan geven. | |
Gripper | vrijdag 13 juli 2012 @ 13:30 |
En niet alleen de E-dicks captain. Het gaat zoveel regenen, dat ik lekker het hele weekend ga batsen ![]() | |
the85mc | vrijdag 13 juli 2012 @ 13:36 |
Degene met wie ik gister voor het eerst reed heeft een paar vaste voorrijders, maar niet iedereen kan altijd wanneer hij zou willen. Hij zoekt nog wel meer voorrijders dus. Hij woont in de regio utrecht trouwens. Dus mocht je echt geinteresseerd zijn.. | |
Captain_Fabulous | vrijdag 13 juli 2012 @ 13:47 |
Hum, let je dan wel op je dieet, in vergelijking met fietsen verbrand dat erg weinig calorieen. | |
zeomx1984 | vrijdag 13 juli 2012 @ 14:39 |
@ jmpostman Andere schoenen? Ik heb dat vroeger ook gehad, toen ik pas begon met fietsen. Het ging vanzelf over. Misschien moet je opnieuw wennen aan je schoenen. Als het lang aan blijft houden zou ik een orthopeed/ huisarts raadplegen. | |
JMPoSTMaN | vrijdag 13 juli 2012 @ 14:52 |
Dank je. Ik heb dat inderdaad als optie staan van de nieuwe schoenen. Ik hoop dat ik inderdaad weer moet wennen aan mijn schoenen en dat het na een paar uur bikkelen wel over gaat. Huisarts had ik vanmorgen al gebeld, maar die is net 3 weken met vakantie. Ik kijk het nog heel even aan en mocht het niet minder worden ga ik maar naar de vervangende huisarts. Fietsen is een stuk minder leuk als je op 3 van de 5 contactpunten last hebt ![]() * JMPoSTMaN mompelt iets over oud worden... | |
1299 | vrijdag 13 juli 2012 @ 14:53 |
Misschien de schoenen wat losser zetten dan je gewend bent zodat ze minder strak zitten en je wat meer bewegingsvrijheid hebt. | |
JMPoSTMaN | vrijdag 13 juli 2012 @ 15:00 |
Dat kan ik ook nog wel proberen, ik had ze volgens mij de laatste keer al wat minder strak gedaan, maar ik ga er de volgende keer opletten, voordeel is dat dat makkelijk is aan te passen tijdens het fietsen. Ik had de laatste keer ook al mijn blokjes wat meer naar beneden geschoven, maar helaas ook dat heeft niet geholpen en ga ik ook weer ongedaan maken. | |
MarcoD | vrijdag 13 juli 2012 @ 15:01 |
Ik heb dat ook weleens, dan heb ik de onderste strap gewoon te straks zitten. iets losser en geen pijn meer. | |
JMPoSTMaN | vrijdag 13 juli 2012 @ 15:02 |
Ik heb meteen weer zin om te proberen. Ik ga nu gewoon naar huis en een klein stukje fietsen ![]() ![]() | |
kanovinnie | vrijdag 13 juli 2012 @ 15:07 |
Toen ik nieuwe schoenen had moest ik er ook ff aan wennen. PAar keer doorbijten. | |
Gripper | vrijdag 13 juli 2012 @ 15:26 |
Je voet is een boog, en die ga je platdrukken met een ratelsluiting. Gek dat ie pijnlijk wordt of er kramp in schiet ![]() Buckle iets losser of een goed inlegzooltje wat voorkomt dat je voet platgedrukt wordt kan weleens helpen. | |
kanovinnie | vrijdag 13 juli 2012 @ 15:40 |
Ik woon bij Zaandam. Dus ik zou hooguit voor 1 keer willen. Lijkt me niet dat hij het leuk vind om als proefkonijn gebruikt te worden. | |
kaasplankje | vrijdag 13 juli 2012 @ 16:25 |
Ik denk dat je rekening moet houden voor 20-25 gemiddeld voor een geoefend fietser als gemiddelde in het gebergte. Als je langere ritten gaat doen stop je vaak ook om te lunchen, althans ik wel. En dat komt er dan ook nog bij. Ik heb wel regelmatig ritten gemaakt in mijn eentje van 200km in de bergen. Als ik dan wat laat op de fiets was gestapt, zeg 10:30 ofzo, heb ik mijn pa wel eens stik ongerust bij de tent gehad, omdat ik zo laat terug was. Ik weet nog dat ik een keer aan 't trainen was en bij een kroeg 's avonds (met allemaal dronken lokale werklui zeer luidruchtig) in de Dolomieten een koffie nam. Ik vertelde aan de aantrekkelijke Italiaanse jongedame achter de bar waar ik vandaan kwam en hoever ik nog moest die dag. Toen bood ze me spontaan aan bij haar te overnachten, (echt waar) wat ik niet heb gedaan want ik had geen mobiel bij me en pa zat op me te wachten bij de tent. ![]() | |
kaasplankje | vrijdag 13 juli 2012 @ 16:29 |
Valt me best tegen, rijd je dan zuinig of gewoon lekker blazen? Mijn bestelauto haalt dat ook wel, al moet ik dan wel voorzichtig gas geven. | |
buzz1291 | vrijdag 13 juli 2012 @ 16:30 |
En lukt het op de fiets niet, dan neem je toch de brommer van je zus....... Ik geloof geen ene reet van de meeste van die fantastische uitslagen, of ik ben zeker zo langszaam, al wordt ik er op zaterdag nooit afgereden,,,,,,,, | |
buzz1291 | vrijdag 13 juli 2012 @ 16:32 |
Moraal van het verhaal.... Vanaf die dag gaat Kaas dus nooit meer zonder mobiel van huis.... | |
JMPoSTMaN | vrijdag 13 juli 2012 @ 16:35 |
Het is nog niet over, maar het was wel iets minder, maar gezien het weer, de tijd en een lekke voor- en achterband heb ik maar 15km gereden. Wie weet heb ik over een paar weken geen last meer en kan ik weer wat meer rijden ![]() | |
kaasplankje | vrijdag 13 juli 2012 @ 16:42 |
![]() | |
Tommeke | vrijdag 13 juli 2012 @ 17:07 |
![]() Ik heb afgelopen twee weken 21 gemiddeld gereden volgens m'n tellertje. Daar zat af en toe wachten op m'n vriendinnetje bij. Niet dat het dan veel hoger zou zijn ![]() Hou er idd rekening mee dat je af en toe cola gaat zuipen, gaat eten en foto's gaat maken ![]() | |
eentwee | vrijdag 13 juli 2012 @ 17:19 |
Als je maar van mijn KOMs afblijft ouwe baas ![]() | |
kanovinnie | vrijdag 13 juli 2012 @ 17:47 |
Wie ben jij dan op Strava? Had je mijn post van laatst gezien, over missende kom's? Ik kan je verzekeren dat de mijne wel kloppen. Vaak loont het wel om te kijken hoeveel km zo iemand rijd. Als iemand een auto ofzo gebruikt (Gripper ![]() ![]() Maar jij zit dus ook op strava? Het zal je maar gebeuren ![]() ![]() | |
Oksel | vrijdag 13 juli 2012 @ 18:29 |
Dankje ![]() | |
eentwee | vrijdag 13 juli 2012 @ 18:30 |
Een fan van Bertje natuurlijk! Die missende KOMs zijn nieuw voor me. Vreemd, heb er geen verklaring voor. | |
kanovinnie | vrijdag 13 juli 2012 @ 18:40 |
ff contact met de customer support. Ik vind hun customer support echt goed. | |
Oksel | vrijdag 13 juli 2012 @ 18:41 |
Ik ga weer hardlopen. Sport atm. echt te weinig, wordt er niet lichter op. ![]() Kutweer, kuthand. Kutwerk. | |
Oksel | vrijdag 13 juli 2012 @ 18:48 |
Kutleven. Oh nee, wacht. ![]() | |
Patroon | vrijdag 13 juli 2012 @ 20:02 |
Een Pruis is vooral zuinig in het stadsverkeer omdat hij tot 50km/u op elektrisch gaat. Op de snelweg is een Pruis niet veel zuiniger dan normaal. 1:17 ongeveer. Stadsverkeer 1:23 | |
Oksel | vrijdag 13 juli 2012 @ 20:16 |
Ik zat gisteren nog achterin een fietsendrager.. ![]() | |
Patroon | vrijdag 13 juli 2012 @ 20:52 |
Wanneer je met een mobiel Strava gebruikt dan wil die GPS wel eens afwijken van de weg. Daardoor lijkt het dan net of je in de berm fietst en registreert hij niet je tijd. | |
Oksel | vrijdag 13 juli 2012 @ 20:56 |
Jullie zijn een stelletje App-apen. Met je strava bla bla. | |
eentwee | vrijdag 13 juli 2012 @ 20:59 |
![]() ![]() | |
1299 | vrijdag 13 juli 2012 @ 21:16 |
K***er fiets ![]() Morgen maar naar de FM, met als resultaat dat ik hem voor de zoveelste keer 'gemaakt' terug krijg. Net een stukje gereden omdat ik wou weten waar het vandaan kwam, het is iig in elke versnelling en continue. Het is niet mijn zadel, bidonhouders, stuur of andere meuk. Het komt gewoon uit de aandrijving. Beide pedalen om de beurt de klikkers los gehad maar dat maakt niet uit. Krijg die pedalen ook niet los met zo'n fietsenmaker setje omdat die imbus te kort is om serieus kracht te zetten. Ik had het idee dat het geluid ook optreed als ik achteruit trap, maar als ik de fiets op z'n kop zet en draai hoor ik niks. Zit je druk te luisteren stuur ik met mijn achterlijke kop de fiets ongezien een bos met brandnetels in ![]() | |
eentwee | vrijdag 13 juli 2012 @ 21:43 |
't Kunnen toch gewoon je bracketlagers zijn.. | |
1299 | vrijdag 13 juli 2012 @ 21:54 |
Dat zou zomaar kunnen. Maar dat mag de FM gaan uitzoeken ik wil die fiets niet meer zien morgen voordat die tik eruit is. Al moeten ze er zelf een dag op gaan fietsen ![]() | |
kaasplankje | vrijdag 13 juli 2012 @ 22:06 |
Die Fm van jou zal wel denken: OMG heb je hem weer. ![]() | |
1299 | vrijdag 13 juli 2012 @ 22:30 |
Ja want dat denken ze als je voor de 2e langs komt ![]() | |
kaasplankje | vrijdag 13 juli 2012 @ 22:48 |
Toen ik bij de Fm werkte was ik ook wel aardig in kraakjes verhelpen. Baassie noemde op een geg. moment "Chef Kraak". Vaak was het de zadelrails, of de klemband van de voorderailleur. | |
hetsjhokleek | zaterdag 14 juli 2012 @ 09:00 |
Goede tip! Mijn fiets heeft ook een kraakje, ik vermoed in de buurt van mijn voorderailleur. Zal eens kijken of het in de klemband zit. | |
kaasplankje | zaterdag 14 juli 2012 @ 09:06 |
Je kan ze demonteren en er een likje vet tussen het frame en de klemband doen. Even fietsen en luisteren of de kraak of tik er nog is. Hoor je niks, problem solved. Zoja: dan is het iig niet de klemband. Dan doe je er een ander zadel op en weer even fietsen. Hoor je niks, problem solved. Zoja: dan is het iig niet het zadel. Enzovoorts. | |
No-P | zaterdag 14 juli 2012 @ 09:08 |
Check het weer. Dat wordt mountainbiken. | |
Patroon | zaterdag 14 juli 2012 @ 09:10 |
Knutselen aan een racefiets terwijl die op de kop staat.. ![]() | |
kaasplankje | zaterdag 14 juli 2012 @ 09:16 |
Dat is simpel te controleren. Als je de ketting van de voorbladen haalt en je draait aan de manivels kun je voelen of de lagers nog mooi lopen. Het zou ook een bladboutje kunnen zijn maar ik zou ook gaan zoeken bij zadel, zadelpen of voorderailleur klemband. | |
kaasplankje | zaterdag 14 juli 2012 @ 09:19 |
Mwoah, gisteren viel het ook mee hoor. In de morgen regen maar 's middags lekker weer. Helemaal niet koud. Lekker weer om te trainen. Het waait wel hard maar daardoor droog je ook snel op. Vandaag doe ik niks aan sport en morgen héél misschien op de club rijden. | |
kaasplankje | zaterdag 14 juli 2012 @ 09:24 |
Oh, en ik vind dat Marcodej niet moet gaan zitten grienen in een hoekje. Vallen is niet leuk maar hoort er wel bij. Hup schaafwonden uitborstelen onder de douche en terug op die fiets. En voortaan beter uit je doppen kijken. | |
Patroon | zaterdag 14 juli 2012 @ 09:31 |
Amen | |
SuperWeber | zaterdag 14 juli 2012 @ 09:59 |
Wat kaas zegt... Als je een rauwe lul hebt, ga je toch ook gewoon door... | |
buzz1291 | zaterdag 14 juli 2012 @ 10:55 |
Ik vraag dan altijd wel of ze het wat voorzichtiger wil doen en veel spuug gebruiken svp. ![]() | |
CyclingGirl | zaterdag 14 juli 2012 @ 11:34 |
Heel veel sterkte en beterschap! | |
JohnDDD | zaterdag 14 juli 2012 @ 12:23 |
Mensen, hoe krijg ik dit open? Is een freewheel single speed. Ik heb een chainwhip en lockring removal tool voor cassette maar heb geen idee hoe ik dit open krijg. Aan de andere kant van het wiel zit een fixed gear. ![]() | |
Oksel | zaterdag 14 juli 2012 @ 13:00 |
Stuur uit je handen laten glippen? WTF. | |
kaasplankje | zaterdag 14 juli 2012 @ 13:08 |
Tja, 't gebeurt mij ook wel eens, als je over een steen of door een gat rijd wat je net niet zag. Meestal houd ik 'm dan nog net recht. Ik heb al een paar keer mijn pink gekneusd omdat ik mijn stuur tijdens 't fietsen wilde pakken maar misgreep. En dat doet ook heel veel pijn hoor! ![]() ![]() ![]() | |
Oksel | zaterdag 14 juli 2012 @ 13:09 |
Ook als je onderin de beugels zit? Is nu een FM aan het kijken of ik een nieuw frame van Bianchi kan krijgen ivm de scheurtjes in mijn frame. | |
Oksel | zaterdag 14 juli 2012 @ 13:10 |
Of ik een Sempre of Infinito wil, en in welke kleur.. ![]() | |
Oksel | zaterdag 14 juli 2012 @ 13:12 |
Volgens mij zijn het paintcracks, maargoed. | |
Oksel | zaterdag 14 juli 2012 @ 13:13 |
Pas trouwens m'n lak aan stront getrapt achter m'n kleine voorblad. Ketting eraf, ertussen in, en muurvast zitten.. ![]() | |
Patroon | zaterdag 14 juli 2012 @ 13:16 |
Ik heb ook van die paintcracks rond de aansluitingen. Iemand van Koga zei dat daar zoveel spul (weet de naam niet) omheen zat dat het nooit het alu kon zijn. Je ziet ook geen lasnaden. Weet niet of je bij de Bianchi ook kan zien dat de scheur beweegt als je ee kracht op zet. Edit. Zo ziet er bij mij ook uit. Zijn van die scheurtje in de soort klei die om de lasnaden zit. Niks ernstigs is mij verteld. | |
Oksel | zaterdag 14 juli 2012 @ 13:16 |
http://www.trentinobikewe(...) vast kunnen houden. GripGrab Super GEL TURBO NOOIT-MEER-LOS XXL | |
Patroon | zaterdag 14 juli 2012 @ 13:19 |
Bij de 11stedentocht vloog ik met 40 over een hobbel in de weg die ik niet had gezien. Mijn handen vlogen ook los. Gelukkig kon ik door mijn afgetrainde core, die ik dagelijks belast met zware Core-stability oefeningen, voorkomen dat ik viel. ![]() | |
kaasplankje | zaterdag 14 juli 2012 @ 13:21 |
Infinito in tricolore natuurlijk. ![]() | |
Oksel | zaterdag 14 juli 2012 @ 13:23 |
C2C is een 'comfortabele cruiser'. De Sempre is een B4P, een racepaardje. | |
Oksel | zaterdag 14 juli 2012 @ 13:24 |
Maar hij's wel mooi. | |
kaasplankje | zaterdag 14 juli 2012 @ 13:35 |
Comfortabele cruiser is toch best zat voor jou als mooiweertoerder? | |
JohnDDD | zaterdag 14 juli 2012 @ 13:51 |
Als een Italiaanse meid je aanbiedt bij haar te overnachten slaap je waarschijnlijk bij haar ouders op de bank. Nog nooit een Italiaanse vrouw tegengekomen met een eigen huis... | |
kaasplankje | zaterdag 14 juli 2012 @ 13:59 |
Nee, nee, laat mij nou dromen. ![]() | |
dop | zaterdag 14 juli 2012 @ 14:16 |
met een 4 noks freewheel afnemer, maar misschien kan het ook met een 2 noks, dat durf ik zo niet te zeggen 4 noks word ook wel een bmx afnemer genoemd wel opletten er zijn behoorlijk wat verschillende afnemers die soms op elkaar lijken maar niet altijd passen ![]() [ Bericht 4% gewijzigd door dop op 14-07-2012 15:14:39 ] | |
kanovinnie | zaterdag 14 juli 2012 @ 14:39 |
Zo, een vriend van me heeft een MTB gekocht. Vandaag lekker door de modder geragt ![]() | |
Oksel | zaterdag 14 juli 2012 @ 17:18 |
Tuurlijk is het zat. Maar ik wil geen Ferrari met een 2.0 motor. | |
Patroon | zaterdag 14 juli 2012 @ 17:23 |
Worden paintcracks nou wel vergoed? Wat vind je van zo'n Bianchi Oltre? ![]() | |
Oksel | zaterdag 14 juli 2012 @ 17:25 |
Ja, porno. Maarja, ook $$$. | |
Patroon | zaterdag 14 juli 2012 @ 17:36 |
Heb ff de geometrie vergeleken. De Oltre en Sempre zijn idd wat meer race door de kortere balhoofden. De Invinito is wat hoger waardoor idd meer comfort. Maar je ziet tegenwoordig renners (ook bij de profs) steeds weer wat hoger op de fiets zitten, waar het vroeger nog zo diep mogelijk was, komen ze daar nu toch wat op terug..Bij iets hogere rug kan je kracht beter uit je heupen komen. Ik weet niet hoe hoog je balhoofd nu is en hoeveel spacers je gebruikt, maar ik zou je keuze af laten hangen, hoe hoog je stuur nu is en of je daar tevreden mee bent. Leuk detail is trouwens dat de Kimera's van Koga een vrij kort balhoofd hebben (zoals Sempre van Bianchi). Toch zie je al die elite renners van Team Koga met meerdere cm's aan spacers rijden. En dan zegt Koga dat ze die fietsen maken voor wedstrijdrenners omdat die diep willen zitten, ze luisteren dus blijkbaar niet, terwijl het team er is om als fabrikant van te leren.. | |
marcodej | zaterdag 14 juli 2012 @ 18:09 |
Je hebt gelijk. Maar eerst maar eens zorgen dat ik er minder dan tien minuten over doe om uit mijn bed te komen; ribben gekneusd. En een nieuw zadel op mijn fiets zetten, want wat nu op mijn fiets zit kan ik gaan zadel meer noemen. Zadel en stuur lijken de grootste klap van de fiets opgevangen te hebben. [ Bericht 0% gewijzigd door marcodej op 14-07-2012 18:23:36 ] | |
kaasplankje | zaterdag 14 juli 2012 @ 19:09 |
Gekneusde ribben, meestal heb ik er niet zo heel veel last van behalve als je niezen moet. Naja je bent in ieder geval solidair met Gesink. | |
eentwee | zaterdag 14 juli 2012 @ 19:53 |
@Oksel: kun je gelijk een passende maat nemen ![]() | |
Oksel | zaterdag 14 juli 2012 @ 20:31 |
![]() Ik zit mooi & lekker op de fiets. | |
Gripper | zaterdag 14 juli 2012 @ 21:05 |
En de C2C is volgens mij nog wat meer rechtop dan de Infinito toch? Heb er 1 zien hangen in mijn maat bij ATR in Nieuwegein, voor een vrij schappelijke prijs... ![]() ![]() bedenk me nu dat de lage prijs misschien komt omdat er een essentieel onderdeel mist ![]() | |
JohnDDD | zaterdag 14 juli 2012 @ 21:22 |
Bedankt voor deze info, kon er zelf echt niets over vinden. Super, ik ga op zoek! | |
Patroon | zondag 15 juli 2012 @ 01:18 |
Is de C2C niet de infinito? | |
kanovinnie | zondag 15 juli 2012 @ 02:24 |
Wielen? Groep? Zadel? Stuur? | |
Patroon | zondag 15 juli 2012 @ 04:50 |
Lol, hij heeft het over een los frame en wat hij mist is de voorvork. | |
the_critic | zondag 15 juli 2012 @ 08:04 |
Fiets je gewoon op je achterwiel.. scheelt ook nog weer een voorwiel aanschaffen. Damn wat een kostenbesparing! En op je achterwiel kan zonder handen zag ik Sagan doen.. dus ook stuur niet nodig, headset, balhoofd... kun je allemaal achterwege lagen. Scheelt weer gewicht.. ik zie potentie ![]() | |
kaasplankje | zondag 15 juli 2012 @ 09:43 |
De Tour gaat vandaag door de Pyreneeën. Door de Ariége. Ze gaan over de Port de Lers. De Col de Agnes ligt daar ook vlakbij. Ik ben er 2x geweest om te fietsen, 1x met de atb op fietsvakantie. 1x met de racefiets op de camping in Saint-Girons. Daar waren we toen in het najaar, begin oktober. Echt geen kip op de weg te bekennen. Heerlijk getraind toen, al was het al wel frisjes. Echt een aanrader om te fietsen, wat een mooie streek. Frankrijk ![]() [ Bericht 2% gewijzigd door kaasplankje op 15-07-2012 09:49:08 ] | |
Skwish | zondag 15 juli 2012 @ 09:50 |
Gisteren met een groepje in Zuid-Limburg gefiest (met een totaal van 7 lekke banden ![]() Wel lekker gefiest, 140 km | |
kanovinnie | zondag 15 juli 2012 @ 09:58 |
Hoe groter de groep, hoe meer lekke banden ![]() | |
SuperWeber | zondag 15 juli 2012 @ 10:24 |
Alleen jammer van dat volk wat er woont... | |
kaasplankje | zondag 15 juli 2012 @ 10:27 |
Ik mag ze wel, die Fransen. Al zijn het wel een beetje de Amerikanen van Europa. | |
Gripper | zondag 15 juli 2012 @ 10:37 |
Precies. Als de originele vork ontbreekt, moet er een no-name vork in en dat kan natuurlijk niet op zo'n koninklijke fiets ![]() | |
kanovinnie | zondag 15 juli 2012 @ 10:38 |
Kan je niet een nieuwe bestellen? | |
kaasplankje | zondag 15 juli 2012 @ 10:45 |
Je kan er misschien iets van een Easton EC70 in zetten voor 149.-? | |
kanovinnie | zondag 15 juli 2012 @ 10:46 |
Weer regen.. Het is toch godverdomme zomer? | |
Gripper | zondag 15 juli 2012 @ 10:49 |
De zomer begint tegenwoordig in september... Maar ik ga toch. Geen rust in m'n lijf vandaag, dan maar natregenen. Na het fietsen lekker de eerste pyreneeën etappe kijken. | |
kanovinnie | zondag 15 juli 2012 @ 10:54 |
Ik wilde vandaag over 't strand gaan mtb'en. Maar ik heb geen zin om net als gister door de regen te fietsen. | |
kaasplankje | zondag 15 juli 2012 @ 11:00 |
Ik ga wat schilderwerk doen in huis, legplanken en nog wat kozijnen en dan Tour kijken. Geen fiets vandaag. Morgen weer. | |
kanovinnie | zondag 15 juli 2012 @ 11:03 |
Tour begint om 2 uur? | |
Ambrosius | zondag 15 juli 2012 @ 11:15 |
Op tv? 14.10. | |
kanovinnie | zondag 15 juli 2012 @ 11:15 |
Ja, op TV. Thanks. | |
Patroon | zondag 15 juli 2012 @ 11:35 |
Gisteren verjaardagsfeest gehad thuis. Huis vol en opstap. Half 6 thuis. Nu moet ik mijn hoofd redelijk stabiel houden.... | |
kaasplankje | zondag 15 juli 2012 @ 13:04 |
![]() | |
SuperWeber | zondag 15 juli 2012 @ 13:07 |
Tssssssssssssssss, ik had vrijdagavond ook een feestje en gisteren ben ik gewoon weer bikkel op de fiets gestapt... | |
Patroon | zondag 15 juli 2012 @ 13:24 |
Ben weer jaar ouder he... Wordt minder allemaal ![]() | |
SuperWeber | zondag 15 juli 2012 @ 13:26 |
Ik moet eerlijkheidshalve wel toegeven dat ik de ochtendsessie op de club heb overgeslagen en 's avonds zelf een duurrondje ben gaan doen ![]() | |
eentwee | zondag 15 juli 2012 @ 13:41 |
Gefeliciteerd! ![]() | |
the_critic | zondag 15 juli 2012 @ 14:28 |
de aftakeling begint.. Wordt er ook regelmatig aan herinnert door vriendinnetjelief ![]() | |
eentwee | zondag 15 juli 2012 @ 14:32 |
Bij mannen die 'vriendinnetjelief' zeggen is de aftakeling in een vergevorderd stadium ![]() | |
Oksel | zondag 15 juli 2012 @ 14:50 |
Ga zo maar weer eens hardlopen. | |
Gripper | zondag 15 juli 2012 @ 17:11 |
Vanmiddag m'n eerste rondje met strava, leuk! Meteen 2 leuke achievements, dit smaakt naar meer ![]() Nu hopen dat LL. de etappe gaat pakken! | |
kanovinnie | zondag 15 juli 2012 @ 17:16 |
Tis leuk he? Hoop lekke banden in deze etape! | |
Patroon | zondag 15 juli 2012 @ 18:10 |
Bedankt! | |
kanovinnie | zondag 15 juli 2012 @ 18:12 |
Gefeliciteerd Patroon, een jaar wijzer geworden? Nog gefietst? | |
kaasplankje | zondag 15 juli 2012 @ 19:33 |
Ook van mij nog. | |
Oksel | zondag 15 juli 2012 @ 19:51 |
Wat een mooie etappe vandaag.. ![]() En kopspijkers op de weg, 30+ lekke banden. Top. | |
Oksel | zondag 15 juli 2012 @ 19:52 |
En Kaas, je moet eens gaan werken ipv. op vakantie gaan man. Ik zou willen dat ik op vakantie kon. Had nu in Italie moeten zijn. | |
FJD | zondag 15 juli 2012 @ 19:57 |
Lekker rondje, gok op 4 nieuwe KOMs maar dat is een optimistische gok. E-penis in de hand en uploaden maar! Mooie etappe, viel precies binnen bij de Muur. | |
buzz1291 | zondag 15 juli 2012 @ 19:58 |
Beetje slappe hap hier vandaag? Allemaal voor de tv hangen terwijl vanmorgen om 9 uur het zonnetje hoog een staalblauwe hemel stond. Ik reed om 9 uur weg en was om 4 uur weer thuis. Tellertje op 142 km. En voor de gemiddelden zeikertjes..... Ik ben ook nog gestopt om te lunchen. Drie druppels regen gezien en verder een prima dag om te fietsen. | |
FJD | zondag 15 juli 2012 @ 20:27 |
Dan heb je geluk gehad, hier in Rdam werd t pas rond 15u fatsoenlijk weer. Echt bedroevend ![]() ![]() | |
Peter_Aragorn | zondag 15 juli 2012 @ 20:59 |
Morgen fietsje ophalen ![]() | |
buzz1291 | zondag 15 juli 2012 @ 21:40 |
Het was vandaag ook uitzonderlijk dat het in het midden en oosten van het land nu eens een keer beter weer was dan in het westen. Meestal vangen wij hier de klappen in het rivieren gebied ten zuiden van Utrecht wel op..... | |
Holenbeer | zondag 15 juli 2012 @ 21:43 |
welke is het geworden? | |
Peter_Aragorn | zondag 15 juli 2012 @ 21:50 |
Crosser ![]() ![]() Zullen vooral toch de racebanden op komen te zitten denk ik ![]() | |
Oksel | zondag 15 juli 2012 @ 21:51 |
KOM's? Wtf. En wat doen jullie met je telefoon dan? | |
buzz1291 | zondag 15 juli 2012 @ 21:59 |
KOM's, Archievements, Strava. Goh wat ben ik dan ouderwerts met mijn Polar CS200CAD..... Moest vanmiddag overigens wel even op de Maps van mijn Blackberry Torch kijken hoe van Apeldoorn het snelste in Hoenderloo kon komen. | |
dimi_stevens | zondag 15 juli 2012 @ 22:15 |
Mooie omgeving he, heerlijk door de bossen. leuk heuvelachtig terrein. Hier kan je heerlijk fietsen. | |
eentwee | zondag 15 juli 2012 @ 23:00 |
De omgeving van Hoenderloo kom ik graag ![]() | |
Gripper | zondag 15 juli 2012 @ 23:33 |
Die CS200cad zit ook op mijn stuur hoor en de hartslag die ik daarop zie is nog steeds m'n belangrijkste trainingsmiddel. Eerste worden op alle strava segmenten hier in de buurt is alleen maar een leuk extraatje ( en de logische beloning van al die noeste trainingssessies ![]() Lekker man, de hele dag fietsen. Ik had helaas niet zoveel tijd, moest ook nog wat klussen: boeiboorden schilderen en het doorhangende dak van de schuur opkrikken ![]() | |
Yankee | maandag 16 juli 2012 @ 00:08 |
Ik neem aan dat die polar op je stuurpen zit en niet op je stuur.... | |
Gripper | maandag 16 juli 2012 @ 00:11 |
Uiteraard. Anders zou de fiets naar rechts trekken als ik m'n stuur loslaat ![]() | |
Yankee | maandag 16 juli 2012 @ 00:15 |
Keurig! | |
mytec | maandag 16 juli 2012 @ 00:35 |
Hebben eigenlijk meer mensen er last van dat de bewegwijzering in Nederland voor fietsers steeds slechter wordt? Ik heb in de regio Groningen of Drenthe regelmatig van die anwb paddestoelen die verkeerd om staan of wegbordjes die missen. Tegenwoordig staan er alleen van die fietsroute nummers voor suffe bejaarden langs de weg. | |
Erik92 | maandag 16 juli 2012 @ 00:43 |
Ik merk het ook wel hier in de omgeving Haarlem. Ik zie ook wel vaak dat er bijvoorbeeld 11 kilometer op een bordje staat, en er dan 3 kilometer later 10 staat. | |
kanovinnie | maandag 16 juli 2012 @ 06:40 |
Eigenlijk niet nee. Die borden voor bejaarden (witte borden, groene cijfers met een cirkel erom?) volg ik vaak ![]() Das wel vaag ja. | |
dop | maandag 16 juli 2012 @ 07:45 |
puur op bordjes rijden is een ramp met de racefiets, je moet enig richtings gevoel hebben en plaatsnamen op je route kennen om vlot door te kunnen is mijn ervaring. er mist een enkele keer een bordje maar vaker zie je ze gewoon over het hoofd , wat ook nog wel eens voorkomt dat er iets is afgesloten en voor fietsers geen duidelijke omleiding is die aansluit op de bordjes (mijn ervaring) | |
Tommeke | maandag 16 juli 2012 @ 08:32 |
Die bordjes zijn kut. Ik kijk altijd op Maps haha! | |
Erik92 | maandag 16 juli 2012 @ 08:45 |
Ik gebruik ook altijd maps, of afstandmeten. ^^ Wat ook wel fijn is dat je na een bepaalde tijd gewoon allemaal stukjes route kent en die in een willekeurige volgorde aan elkaar vast kan knopen. Ik merk wel nog eens, dat als ik een rondje van 100km+ rijd, de neiging heb om te verdwalen. :p Vandaag trouwens de fiets op voor 100km! | |
Yankee | maandag 16 juli 2012 @ 09:08 |
Eigenlijk geen last van. Ken het gebied hier goed genoeg, dus let vrijwel nooit op bordjes of paddenstoelen. | |
Captain_Fabulous | maandag 16 juli 2012 @ 09:36 |
Nee, moraal van het verhaal, als je verdwaalt, doe dat dan in Italie, gekleed in zeer strakke kleding zonder ondergoed. Gegarandeerd scoren dus. | |
Captain_Fabulous | maandag 16 juli 2012 @ 09:48 |
In nederland hebben we nog hele goede bordjes, vergeleken met wat je elders soms ziet hoor. Dat ze wat minder worden (en daar heb ik m'n twijfels over), en qua kilomteres vaak er wat naast zitten, is een kleinigheid. Ik heb in Oostenrijk drie uur langs een knetterdrukke weg moeten fietsen naar de camping, terwijl er de volgende dag gewoon een schitterende aparte fietsroute bleek te liggen...maar alleen goed bebord vanaf 1 kant. Lachen. En zo heb ik wel meer lopen dwalen de laatste twee jaar in het buitenland. Als racer moet je gewoon of je routes van buiten kennen, of op GPS, of ongeveer op bordjes rijden en niet vloeken als die eens wat vaag zijn. Die omrijdkilometers zijn alleen maar goed voor je conditie ![]() | |
FJD | maandag 16 juli 2012 @ 09:50 |
Probeerde gister op bordjes de Maeslandtkering te halen maar kwam zo vast te zitten dat ik uiteindelijk de autoweg maar heb gepakt ![]() ![]() | |
JohnDDD | maandag 16 juli 2012 @ 10:18 |
Gaat wat mij betreft niets boven bewegwijzering in Frankrijk. Altijd spot-on, duidelijk en precies op de juiste plek. Dieptepunt is België. Nederland is wat mij betreft ook niet al te best. Voor auto's bar weinig indicaties, voor fietsers des te meer maar vaak niet duidelijk, in de verkeerde richting, of met enkel nummers waardoor je alsnog geen idee hebt waar je heen gaat. Fiets nooit zonder smartphone. | |
dop | maandag 16 juli 2012 @ 10:42 |
De enige reden dat frankrijk goed te fietsen is , is door de enorme hoeveelheid D wegen, maar speciale fietspaden kennen zijn er niet veel in frankrijk. dat het in nederland een stuk beter kan ben ik met je eens | |
Captain_Fabulous | maandag 16 juli 2012 @ 10:48 |
Hum, ga deze zomer als het kan een weekje in Frankrijk los, Champagne gebied, Normandie, zoiets, (redelijk te bereiken met trein), dus ben benieuwd naar die bordjes en D-wegen...klinkt goed! Belgie(Ardenen) is gewoon slecht, dat is helaas waar... | |
mytec | maandag 16 juli 2012 @ 11:57 |
Het gebied ken ik wel alleen bijv tussen de weilanden bij groningen zijn zoveel weggetjes dat ik nog al eens in een rondje fiets ;-) | |
mytec | maandag 16 juli 2012 @ 11:58 |
wel te volgen dus ? misschien moet ik dat van te voren maar eens bekijken die schijnen namelijk wel te kloppen. geen zin om de hele tijd een telefoon er bij te moeten pakken om op maps te kijken. | |
kanovinnie | maandag 16 juli 2012 @ 12:05 |
Ik bedoel deze: http://www.fietsknooppunten.nl/ Staan hier in N-H goed aangeven. Je kan van te voren bij zo'n bordje kijken en alle knoopunten in de route opschrijven. Ik moet zeggen dat ik ze nu nauwlijks meer gebruik. Ik ken de omgeving in een straal van 50 km om mijn dorp heen goed genoeg om mijn weg te vinden. Ik plan trouwens nooit een route als ik alleen fiets. Ik ga de steeg uit en bedenk of ik links of rechts ga. Als ik dan 40/50 km gefietst heb en geen zin meer heb ga ik de weg naar huis zoeken ![]() | |
mytec | maandag 16 juli 2012 @ 12:07 |
ja die bordjes bedoel ik inderdaad ook die staan wel overal. Ik fiets ook altijd maar ergens heen maar terug komen is nog wel eens een probleempje. en met alleen maar weilanden zijn herkenningspunten ook lastig te vinden. | |
kanovinnie | maandag 16 juli 2012 @ 12:10 |
Och, als je er een paar keer hebt gefietst is 't zo moeilijk toch niet? Ik fiets ook veel door de polder ![]() | |
ultra_ivo | maandag 16 juli 2012 @ 12:16 |
Op de openfietsmap van de Benelux staan de bordjesnummers aangegeven. Gewoon downloaden, net als Mapsource/Basecamp en zo je routes plannen. | |
Gripper | maandag 16 juli 2012 @ 12:21 |
![]() Yankee, omdat jij je er zo'n zorgen om maakte, (en ook omdat het zo'n lekker oer Hollands plaatje is met een dijk, een kerktoren en een eenzame fietser ![]() | |
Yankee | maandag 16 juli 2012 @ 12:29 |
![]() | |
PipodeOoi | maandag 16 juli 2012 @ 12:57 |
Een andere app die gemaakt is voor het fietsen met knooppunten is de app: Fiets! Die routes werken overigens goed! Ze kunnen je ook inspiratie bieden voor nieuwe routes en ze zijn goed bewegwijzerd! Let op: het kan op een mooie zomerdag in een toeristisch gebied wel druk zijn... @Patroon: gefeliciteerd! | |
JohnDDD | maandag 16 juli 2012 @ 12:58 |
Ja ik had het ook over de d-wegen inderdaad, niet over fietspaden. De D-wegen zijn fantastisch in Frankrijk. Goed onderhouden en goed aangegeven. Perfect zelfs. Ben daar nooit de weg kwijt geweest. In België stond soms een bordje met dezelfde naam zowel naar links als naar rechts. Grote probleem in Nederland vind ik dat de bordjes gemaakt lijken voor dagjesmensen die 20 km gaan fietsen op hun opoefietsje. Ik ben ooit eens naar Roosendaal gefietst vanuit Amsterdam, ik kwam bij Rotterdam zwaar in de problemen omdat er niets aangegeven stond ten zuiden van Rotterdam. Bij Fijnaart die buurt daar was het helemaal een ramp, totaal verdwaald, geen fietsbordjes meer te bekennen en al zeker niet met Roosendaal erop. Uiteindelijk 135km gefietst die dag, terwijl de snelste route 117 km is (en die heb ik geprobeerd te volgen). Zolang je in een buurt rijdt die je een beetje kent is het trouwens geen probleem. Ik rijd vaak hier ten noorden van Amsterdam in Waterland, daar ken ik het goed en alle wegen leiden er uiteindelijk weer naar Amsterdam. Heb ook wel zo m'n vaste rondjes die ik naar believen kan uitbreiden/inkorten. ![]() [ Bericht 17% gewijzigd door JohnDDD op 16-07-2012 13:04:13 ] | |
Patroon | maandag 16 juli 2012 @ 13:15 |
Bedankt. Gisteren niet meer gefietst, maar lekker op de bank naar fietsen en lekke banden gekeken. We waren beide een beetje verslagen door de drank.. ![]() | |
Oksel | maandag 16 juli 2012 @ 13:27 |
![]() | |
Erik92 | maandag 16 juli 2012 @ 14:32 |
Bah, wat viel het weer weer tegen zeg, de regen kwam wat eerder dan ik dacht. Uiteindelijk dus 50 van de 100 km in de regen gereden. ![]() | |
Peter_Aragorn | maandag 16 juli 2012 @ 14:59 |
Fiets is binnen ![]() Even kort wat dingetjes. Derailleur moet afgesteld worden en dat schijnt niet erg makkelijk te zijn. Wat kost dat ongeveer bij een FM. Daarnaast zitten er SPD-pedalen op. Mooi natuurlijk, maar waar kan ik losse plaatjes halen? Of krijg je die bij de schoenen? Als laatste moet ik ff ergens een goede onderhoudsset kopen. Denk aan spulletjes om je band te kunnen verwisselen etc. Wat en waar kan ik dit het beste halen? | |
Patroon | maandag 16 juli 2012 @ 15:03 |
Allemaal FM, maar das logisch... ![]() | |
Peter_Aragorn | maandag 16 juli 2012 @ 15:08 |
Een goede FM dan he ![]() | |
dop | maandag 16 juli 2012 @ 15:32 |
plaatjes koop je los bij de FM of internetwinkel euro of 15 bandewisselen kan als je sterk en handig ben met blote handen hema heeft een multitool met inbus bandelichter ring/spaaksleutel kruiskop , platte schroevendraaieren kettingponsje het is maar de vraag of de FM het afstellen helemaal naar jouw wensen doet. afstellen zou ik zelf doen ,mits je een klein beetje handig bent , is iets waar van ik vind dat iedereen dat zelf moet leren. [ Bericht 16% gewijzigd door dop op 16-07-2012 15:42:04 ] | |
Holenbeer | maandag 16 juli 2012 @ 15:37 |
ik zou persoonlijk eerst zelf met de derailleur gaan kloten. Op youtube staan voldoende filmpjes hoe en wat en wat er gebeurt wanneer je aan welk schroefje gaat draaien. Is wel prettige kennis (die ik niet heb) voor wanneer je eens op een zondagmiddag problemen hebt met je derailleur. Als je de fiets toch naar de FM wilt brengen, loop je toch niet zoveel risico. Verder moet je voor die andere dingen toch bij de FM zijn. Betreft Leenders verschillen we qua mening. Misschien scheelt het dat ik er iets gekocht heb, dat ze dan wat loyaler met de service zijn. Tot nu toe altijd prima geholpen. Jammer dat jij niet goed geholpen bent, maar Brama in Borne staat ook goed aangeschreven | |
Gripper | maandag 16 juli 2012 @ 15:39 |
da's ook oer hollands: van die grote witte onderbroeken, fier wapperend in de bries aan de waslijn ![]() | |
Patroon | maandag 16 juli 2012 @ 15:40 |
Ik zou niet zomaar aan de derailleur gaan kloten. Die schroefjes voorkomen dat de der in de spaken kan komen. Doe je her dus verkeerd dan kan je je hele der verneuken. Lees je dus goed in. | |
Peter_Aragorn | maandag 16 juli 2012 @ 15:41 |
Ik ga wel ff langs de FM eerst. Setje halen om mee te sleutelen en derailleur af laten stellen. Dan kijken of schoenen/plaatjes daar niet heel erg veel te duur zijn en dan neem ik die ook meteen mee. | |
Holenbeer | maandag 16 juli 2012 @ 15:44 |
Dat klopt, maar ik ging er stiekem vanuit dat hij er pas op gaat fietsen wanneer het goed is. Zelf proberen kan in mijn ogen geen kwaad, maar jouw post is wel een goede waarschuwing dat hij niet roekeloos wat moet doen. | |
dop | maandag 16 juli 2012 @ 15:50 |
![]() als je in eerst instantie alleen hier aan stelt kun je niet veel fout doen | |
Holenbeer | maandag 16 juli 2012 @ 16:26 |
als je een klein beetje research doet kan het instellen aan de hand van de schroefjes op de derailleur ook niet zoveel kwaad lijkt mij. Je hoeft er geen luchtvaarttechniek oid voor gestudeerd te hebben. Een klein beetje research icm logisch nadenken voorkomt al veel problemen en levert je met een beetje geluk een goed lopende derailleur op, of tenminste wat inzichten over de werking er van. | |
Peter_Aragorn | maandag 16 juli 2012 @ 16:29 |
Wanneer merk ik dat het goed werkt dan? Voor als ik het straks ff zelf wil proberen ![]() | |
Sautor | maandag 16 juli 2012 @ 16:31 |
Als je schakelt, en de ketting springt naar het volgende tandwiel. ![]() | |
Patroon | maandag 16 juli 2012 @ 16:32 |
Als hij fijn schakelt en soepel loopt op alle versnellingen. Maar dat je dit moet vragen geeft mij weinig hoop... | |
Holenbeer | maandag 16 juli 2012 @ 16:35 |
Dit dus:daarnaast moet de derailleur de ketting niet achter je achterste tandwiel leggen, of voor de voorste ![]() zoek manuals en youtube filmpjes voor duidelijkere info. | |
Peter_Aragorn | maandag 16 juli 2012 @ 16:36 |
Nouja dat was mijn gok natuurlijk al he, dat hij fijn moet schakelen... Maar ik vroeg me af of ik nog op meer dingen moest letten. Maar dat is dus niet zo ![]() |