abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114082120
Pfff, het lijkt wel weer of de tijd van Armstrong terug is. Elke bergetappe maar weer hopen dat de andere ploegen op magische wijze een konijn uit de hoge hoed toveren om de koploper in het klassement van zijn troon te stoten. Ik hoop dat het gaat gebeuren, maar ik heb er een hard hoofd in.
  woensdag 11 juli 2012 @ 21:41:13 #52
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_114082541
Nou, de tijd van Armstrong, het is maar 1 Tour, hè.

En Sky lijkt wel sterk, maar geef Radioshack eens een leider (Andy) en plots is die nog veel beter omringd dan Wiggins (want dan staat Frank er uiteraard ook wel). Contador moet uiteraard dan wel weg bij Saxo, laat die dan maar naar Movistar trekken of zo, ook niet al te bijzonder, maar beter dan waar hij nu zit.

Maar ik denk dat Sky maar al te goed beseft dat dit hun jaar moet worden (zowel qua parcours als qua tegenstand), ik denk niet dat we nu jaren met één oppermachtig blok gaan geconfronteerd worden.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_114082775
Zo bedoelde ik het ook niet. Ik doelde op de dominantie van één ploeg in het peloton. Sky heeft zeker geluk dat Contador en Schleck er niet bij zijn, als die weer mee doen liggen de verhoudingen weer heel anders, dat ben ik met je eens.
pi_114083843
Ik acht het inderdaad ook allesbehalve waarschijnlijk dat Sky jaren achtereen gaat domineren. Deze Tour is wel echt op hun maat geschreven.

Volgend jaar zijn Contador en Andy Schleck normaliter weer van de partij. Mits zij hun oude niveau halen en het parcours iets vriendelijker is voor klimmers, lijken me dat weer grote kandidaten voor de eindzege.

Daarnaast is Wiggins al 32. Het is best mogelijk dat Froome eens de Tour wint, maar ik durf er geen geld op in te zetten. Kortom, ik durf niet te gokken op een Sky-dynastie.
  woensdag 11 juli 2012 @ 22:34:10 #55
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_114085364
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 21:23 schreef wimderon het volgende:

[..]

Dat was gewoon het enige logische wat ze konden doen. Sky boeit het niet veel of Van den Broeck een halve minuut of een minuut pakt dan kun je als Radioshack wel heel stoer niets gaan doen, maar dan geef je Van den Broeck de plekken van Monfort en Zubeldia cadeau omdat Porte gewoon eigen tempo zou zijn blijven rijden.

Ze hebben ook niemand meer die realistisch gezien een gooi naar winst of podium kan doen dus is er ook geen reden om een plek weg te geven om Porte een heel klein beetje meer te vermoeien.
tja, zo kan je redeneren, en zo redeneerde radioshack ook. Maar ik vind strijden voor het behoud van een zesde plaats nogal voor losers.

Beter probeer je ook weg te rijden, dan kijk je voor je in het klassement, en niet achter je.
pi_114085435
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 22:05 schreef Leatherface het volgende:

Volgend jaar zijn Contador en Andy Schleck normaliter weer van de partij. Mits zij hun oude niveau halen en het parcours iets vriendelijker is voor klimmers, lijken me dat weer grote kandidaten voor de eindzege.

Zeiden we dat ook niet in '99. Ach, wie klopt die Armstrong nu helemaal, Alex Zülle? En dat nog door een valpartij in de eerste week. Volgend jaar komen de echte kampioenen terug, Ullrich en Pantani ;)

Wiggins zie ik als eenmalig, maar het zou me ook niet verbazen als Froome de komende vijf jaar de Tour wint.
pi_114085923
Beloki ging dat doen...

Zie trouwens dat ze morgen om 13:00 uur beginnen (NOS, Eurosport) en om 13:30 uur bij Sporza.
pi_114086080
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 22:35 schreef Ereinion het volgende:

[..]

Zeiden we dat ook niet in '99. Ach, wie klopt die Armstrong nu helemaal, Alex Zülle? En dat nog door een valpartij in de eerste week. Volgend jaar komen de echte kampioenen terug, Ullrich en Pantani ;)

Wiggins zie ik als eenmalig, maar het zou me ook niet verbazen als Froome de komende vijf jaar de Tour wint.
Ja, dat werd inderdaad in 1999 gezegd. Ik weet alleen niet of je Contador en Andy Schleck wel één op één kunt vergelijken met Ullrich en Pantani eind jaren negentig. Tot het begin van het Armstrong-tijdperk werden Ullrich en Pantani wel beschouwd als dé ronderenners, maar het is toch een andere tijd. Contador en Andy Schleck werden tot de Tour van vorig jaar ook gezien als het beste van het beste op rondegebied, maar Evans doorbrak vorig jaar in juli al die hegemonie. Daarbij natuurlijk opgemerkt dat Contador daar enigszins voorbij zijn vormpiek was door zijn Giro dat jaar. Schleck reed wel ongeveer op niveau, maar maakte tactische fouten. Door tal van omstandigheden waren er de laatste jaren veel open Tours,waar overheersing van twee renners in de lijn van de verwachting lag.

We hebben nu met Contador, Andy Schleck en Evans drie Tour-winnaars in het profpeloton en daar komt dus een vierde bij. Evans zal na dit jaar hooguit nog één Tour vooraan meerijden en het is te bezien of Andy Schleck op zijn niveau van verleden jaren terugkomt. Froome kan inderdaad een Tour-winnaar worden, misschien wel een veelvuldige. Maar het is zo onvoorspelbaar. Voor Wiggins is het waarschijnlijk nu of nooit.

[ Bericht 16% gewijzigd door Leatherface op 11-07-2012 22:59:33 ]
pi_114086200
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 22:43 schreef Nober het volgende:
Beloki ging dat doen...

Zie trouwens dat ze morgen om 13:00 uur beginnen (NOS, Eurosport) en om 13:30 uur bij Sporza.
Bij Sporza is er eerst nog het journaal.
pi_114086545
Al met al was sinds het einde van het Lance-tijdperk de uitkomst vaak anders dan velen hadden verwacht.

In pakweg 2004 zagen velen Cunego en Valverde nog als mogelijke Tour-winnaars. Zij hebben dat nooit in kunnen lossen. Pereiro won op bizarre wijze. Zo'n scenario zal wel nooit meer voorkomen. Contador won vervolgens twee Tours. Hij is de man die er misschien wel vier of vijf kon winnen en hij leek op die weg, maar de Astana-perikelen en zijn clenbuterol-geval bepaalden anders. Sastre en Evans wonnen dankzij (tijdelijke) nivellering en Andy Schleck kreeg de gele trui in de schoot geworpen.

Nu krijgen we dus een Tour-winnaar bij absentie van Contador en Andy Schleck. Hoewel Wiggins en Evans het op dit parcours waarschijnlijk sowieso wel zouden winnen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Leatherface op 11-07-2012 23:01:16 ]
pi_114090022
Vanaf hoe laat morgen uitzending?

Zie het al.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_114090048
Kijk eens twee posts boven je ;)
pi_114090067
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 23:58 schreef marcodej het volgende:
Vanaf hoe laat morgen uitzending?
13.00 uur op NOS en Eurosport. Vanaf 13.30 op Sporza. ( eerst het journaal )
pi_114095007
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 22:54 schreef Leatherface het volgende:
Al met al was sinds het einde van het Lance-tijdperk de uitkomst vaak anders dan velen hadden verwacht.

In pakweg 2004 zagen velen Cunego en Valverde nog als mogelijke Tour-winnaars. Zij hebben dat nooit in kunnen lossen. Pereiro won op bizarre wijze. Zo'n scenario zal wel nooit meer voorkomen. Contador won vervolgens twee Tours. Hij is de man die er misschien wel vier of vijf kon winnen en hij leek op die weg, maar de Astana-perikelen en zijn clenbuterol-geval bepaalden anders. Sastre en Evans wonnen dankzij (tijdelijke) nivellering en Andy Schleck kreeg de gele trui in de schoot geworpen.

Nu krijgen we dus een Tour-winnaar bij absentie van Contador en Andy Schleck. Hoewel Wiggins en Evans het op dit parcours waarschijnlijk sowieso wel zouden winnen.
Ik heb nog steeds het idee dat een goede contador het op dit parcours wel had gewonnen van een goede wiggins.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  donderdag 12 juli 2012 @ 08:09:41 #65
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_114096407
Het is toch wel stekend dat dit de koninginnenrit is, dat er deze tour geen enkele aankomst is op een HC berg -O-
Maar ik verwacht wel vuurwerk op de Croix de Fer, zodat de Sky trein ontregelt raakt, Vanendert zal hier flink gaan aanzetten denk ik. En Voeckler ook, als hij niet in de kopgroep zit. De kopgroep zal het niet tot het einde redden denk ik, tenzij ze in het begin 8 minuten voor krijgen...
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
pi_114097326
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 22:43 schreef Nober het volgende:
Beloki ging dat doen...

13:00 is denk ik beetje voorbeschouwen. om 13:20 begint immers pas de etappe
pi_114097344
Voeckler :r
  donderdag 12 juli 2012 @ 09:32:47 #68
236410 MaleDuck
pi_114097769
Gezien de laatste km's op de laatste klim gaan we waarschijnlijk vandaag weer veel horen hier:

Wat een saaie rit zeg... :')
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
  donderdag 12 juli 2012 @ 09:44:02 #69
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_114098003
quote:
2s.gif Op donderdag 12 juli 2012 09:32 schreef MaleDuck het volgende:
Gezien de laatste km's op de laatste klim gaan we waarschijnlijk vandaag weer veel horen hier:

Wat een saaie rit zeg... :')
Denk juist dat het goed is, dat de laatste kilometers niet te steil zijn. Anders zou iedereen daarop wachten. Nu gaan ze (hopelijk) eerder aanvallen.
  donderdag 12 juli 2012 @ 09:44:58 #70
236410 MaleDuck
pi_114098020
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 09:44 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Denk juist dat het goed is, dat de laatste kilometers niet te steil zijn. Anders zou iedereen daarop wachten. Nu gaan ze (hopelijk) eerder aanvallen.
Dat is ook wel mogelijk trouwens...

en de finish van de favorieten was gister trouwens eerder dan 17.15 :P
  donderdag 12 juli 2012 @ 09:46:28 #71
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_114098064
quote:
2s.gif Op donderdag 12 juli 2012 09:44 schreef MaleDuck het volgende:

[..]

Dat is ook wel mogelijk trouwens...

en de finish van de favorieten was gister trouwens eerder dan 17.15 :P
Volgens mij finishte het groepje Wiggins precies (ongeveer :P) om 17:15 uur.
  donderdag 12 juli 2012 @ 09:47:47 #72
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_114098093
Wat me verbaast is dat die Porte en Rogers opeens zo goed zijn. Rogers was een aantal jaren niet vooruit te branden en nu is hij opeens een meesterknecht. Echt een stuk verbetert.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  donderdag 12 juli 2012 @ 09:51:12 #73
236410 MaleDuck
pi_114098174
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 09:46 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Volgens mij eindigde het groepje Wiggins precies (ongeveer :P) om 17:15 uur.
17:12 - finish
dus met die 3 minuten erbij idd 17.15 _O_
pi_114098714
La Toussuire, daar was toch ook de inzinking van Landis in 2006?
pi_114099060
s_kruijswijk twitterde op donderdag 12-07-2012 om 10:06:17 3 HC climbs on the program. Try to be in the break today, but I think there will be a lot more guys. I need more power than yesterday! reageer retweet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')