abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114058610
Zwangerschap & geboorte

17 juli: Sonnetje85 (meisje)
23 juli: Tante_Soesa (meisje)
26 juli: Troeta (meisje)

Eerste helft augustus: SilkTie
01 augustus: Nanadu (jongen)
03 augustus: _Bunny_ (meisje)
06 augustus: maffemuts (jongetje)
16 augustus: SupremeEvil
16 augustus: Vamperotica
21 augustus: Labelloo
27 augustus: MixedEmotions
28 augustus: Cantare

01 september: Sopho
04 september: lovelyjubbly1 (jongetje)
10 september: LeNeHe (meisje)
***10 september: Loodje en Blijepeen***
11 september: Frups (jongetje)
17 september: Kwisted (meisje)
26 september: NiGeLaToR (meisje)

01 oktober: Women86
03 oktober: Freubelot (meisje)
04 oktober: Admiraal_Anaal (papa)
05 oktober: Zolena
10 oktober: Mangostine
16 oktober: Sorbootje (neefje)
16 oktober: _Ophelia_
18 oktober: Skoap
19 oktober: detulp050 (papa)
22 oktober: Spockjuh_
23 oktober: Enfermera
23 oktober: Flower-Ti-Amo
31 oktober: Twinkle20

08 november: Cocotrimonium
10 november: Spees_Eend (jongetje)
26 november: Keshet (jongetje)
26 november: OooLizaooO (jongetje)
30 november: Kaatjejannie (jongetje)

06 december: Nytar
12 december: Solagratia
26 december: Ladylike
29 december: Incantrix
31 december: becky27
31 december: rebel-angel

2013

01 januari: Estrys
11 januari: eliis
16 januari: draculettetje
***16 januari: Ticootje & Joene***
18 januari: papillion
23 januari: Omentielvo

14 februari: Logician78
28 februari: Klumsy

10 maart: -DikkieDik-
----------------------------
***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK!)
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_114058688
Haha toen ik het er neer zette wist ik dat je dat zou zeggen. Maar je snapt wat ik bedoel.
Ik heb er 1 in mijn groep die ik liever niet bij de bevalling wil maar das ook geen probleem. Er is altijd iemand achter de hand. Gelukkig heeft zij zelf verlof rond de tijd dat ik moet bevallen!!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_114058732
Bedankt voor de kanttekening Simmu, moet ook na twee maanden mijn waarde laten controleren.

Tico wil jij mij er nog bijzetten, 05-02-2013??
pi_114058755
Oh en nanadu is natuurlijk bezig nu.
pi_114058771
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 13:33 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Jij verloor best veel bloed... Maar een normale bevalling verlies je volgens mij ook tussen de 300cc en 500cc...
Klopt.
Maar daar is het dus voor, je lijf moet sowieso een normale hoeveelheid bloedverlies op kunnen vangen. Gemiddeld idd tussen de 300en 500 cc maar alles tot 1000 cc is nog 'normaal'.

Je wilt dat iemand's Hb gewoon goed is zodat als die persoon onverhoopt toch meer dan 1000cc verliest het lijf die klap kan hebben.
:)
pi_114058831
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 13:38 schreef mignonne het volgende:

[..]

Klopt.
Maar daar is het dus voor, je lijf moet sowieso een normale hoeveelheid bloedverlies op kunnen vangen. Gemiddeld idd tussen de 300en 500 cc maar alles tot 1000 cc is nog 'normaal'.

Je wilt dat iemand's Hb gewoon goed is zodat als die persoon onverhoopt toch meer dan 1000cc verliest het lijf die klap kan hebben.
Boh ik vind een liter anders best niet normaal hoor... Weet je hoeveel dat is? Das een pak melk vol!
pi_114058929
Nou dames jullie hebben me echt weer wijzer gemaakt! Dank daarvoor!

Nee ik heb zelf niet geroepen dat ik niet aan die pillen wil. Ik bedoel, als het moet dan moet het, simpel zat.
Maar vk had het over bewaken, heeft ze ook in mijn medisch dossier gezet. Medisch dossier zit nu in mijn tas, ter overhandiging aan de gyn. Vandaar ook dat ik die waardes zo wist want die tikte ik net over van het dossier :+

Ik neem aan dati k bij die mensen in goede handen ben en dat zij wel weten waar ze over praten. Als er iets niet goed is dan hoor ik het wel. Weet ik veel, tis mijn eerste zwangerschap :+ .. En wil me niet bang laten maken door google etc.

Oww en wat anderen al zeggen Tico .. Het zijn wel mensen die dadelijk wellicht aanwezig zijn bij jouw bevalling . Wel zo fijn als je je dan enigzins kan omringen met mensen waar je je ietswat soort van prettig bij voelt.

Hoop alleen zoooo dat ik wel een aardige kraam krijg, die verhalen van jullie soms ... :o
Nou ja, gelukkig zitten mijn man en ik aardig op 1 lijn dus als het een vna ons twee niet zint is ie wel mans genoeg om dat aan te geven :+

Nogmaals dank!
pi_114058933
Ik verloor ook een liter, mijn hb was goed (rond de 8) en toch heeft het een dag geduurd voordat ik überhaupt rechtop kon zitten zonder flauw te vallen. Mijn bloeddruk is al die tijd rond de 110 over 65 geweest, maar ook momenten van 90 over 55.

Wat ik dus wil zeggen, ook als alles goed staat qua gegevens, is het een klap voor je lijf. Dus zorg idd dat je hb weer op pijl komt! Goed voor jezelf en de kleine zorgen Twinkle!
pi_114058968
En dit wordt het topic van Nanadu *O*
  woensdag 11 juli 2012 @ 13:42:20 #10
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_114058971
Ik ben soms al flauw als ik de trap oploop :P daarom loop ik nu niet meer naar de derde verdieping en pak ik heel lui de lift (je ziet mijn collega's kijken joh).
lage bloeddruk en weinig aan te doen behalve zout eten.

Ik heb 1 probleem, ik drink structureel te weinig. Daar moet ik echt iets aan doen. Qua medicatie krijg ik Vit D tabletten en vit B12 injecties. Volgens mijn doen mijn darmen het niet helemaal goed.
  woensdag 11 juli 2012 @ 13:43:18 #11
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_114059031
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 13:39 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Boh ik vind een liter anders best niet normaal hoor... Weet je hoeveel dat is? Das een pak melk vol!
zie je je zelf al een glas bloed uitschenken uit zo'n pak... bbrrr
pi_114059043
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 13:42 schreef becky27 het volgende:
Ik ben soms al flauw als ik de trap oploop :P daarom loop ik nu niet meer naar de derde verdieping en pak ik heel lui de lift (je ziet mijn collega's kijken joh).

Ik heb 1 probleem, ik drink structureel te weinig. Daar moet ik echt iets aan doen. Qua medicatie krijg ik Vit D tabletten en vit B12 injecties. Volgens mijn doen mijn darmen het niet helemaal goed.
Een fles water of wat je dan ook lekker vindt bij je neerzetten, en zorgen dat die op gaat.
pi_114059159
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 13:41 schreef Twinkle20 het volgende:
Nou dames jullie hebben me echt weerw ijzer gemaakt! Dank daarvoor!

Nee ik heb zelf niet geroepen dat ik niet aan die pillen wil. Ik bedoel, als het moet dan moet het, simpel zat.
Maar vk had het over bewaken, heeft ze ook in mijn medisch dossier gezet. Medisch dossier zit nu in mijn tas, ter overhandiging aan de gyn. Vandaar ook dat ik die waardes zo wist want die tikte ik net over van het dossier :+

Ik neem aan dati k bij die mensen in goede handen ben en dat zij wel weten waar ze over praten. Als er iets niet goed is dan hoor ik het wel. Weet ik veel, tis mijn eerste zwangerschap :+ .. En wil me niet bang laten maken door google etc.

Oww en wat anderen al zeggen Tico .. Het zijn wel mensen die dadelijk wellicht aanwezig zijn bij jouw bevalling . Wel zo fijn als je je dan enigzins kan omringen met mensen waar je je ietswat soort van prettig bij voelt.

Hoop alleen zoooo dat ik wel een aardige kraam krijg, die verhalen van jullie soms ... :o
Nou ja, gelukkig zitten mijn man en ik aardig op 1 lijn dus als het een vna ons twee niet zint is ie wel mans genoeg om dat aan te geven :+

Nogmaals dank!
fixed :+

nouja bij een Hb van onder de 5.7 moet een vk in principe altijd overleg hebben met de gyn. Wat in jouw geval idd gebeurd is. Kans groot dat de gyn je wel aan de tabletten slingert dan :P

quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 13:42 schreef becky27 het volgende:

had jij nou coeliakie of nie?
pi_114059212
Drinken heb ik nooit veel gedaan maar ben nu helemaal verslaafd aan de Fristi O+ Lekker koud O+ Kwijl al bij de gedachten aan een glas daarvan :Y
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_114059220
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 13:45 schreef mignonne het volgende:

[..]

fixed :+

nouja bij een Hb van onder de 5.7 moet een vk in principe altijd overleg hebben met de gyn. Wat in jouw geval idd gebeurd is. Kans groot dat de gyn je wel aan de tabletten slingert dan :P

[..]

Kun jij me niet ff helpen met bevallen? Jou vind ik wel lief.
pi_114059306
Mignonne, is het nou protocol om bij een tweede bevalling uit voorzorg in te knippen als er bij de eerste bevalling een totaalruptuur ontstaan is? En wordt er dan aan de andere kant geknipt of naast het litteken ofzo?
pi_114059395
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 13:46 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Kun jij me niet ff helpen met bevallen? Jou vind ik wel lief.
I'd love to O+
maar k mag nog niet alleen los, dus dan moet je je eigen vk zo gek krijgen dat ze me meeneemt :P

Becky loop k misschien wel tegen t lijf in t ziekenhuis :+ :D
pi_114059600
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 13:48 schreef Solagratia het volgende:
Mignonne, is het nou protocol om bij een tweede bevalling uit voorzorg in te knippen als er bij de eerste bevalling een totaalruptuur ontstaan is? En wordt er dan aan de andere kant geknipt of naast het litteken ofzo?
Bij mijn weten verschilt dat per ziekenhuis en dergelijke wat de afspraken erover zijn. Ik had er toevallig wel wat dingen over opgezocht, primaire epi voorkomt bij multen (2e kindje of meer) geen nieuwe totaalruptuur. Er waren 4000 epi's nodig om 1 totaalruptuur te voorkomen. Vergeet niet dat een knip ook door kan scheuren, het is sowieso geen garantie dat t dan niet gebeurt.

Als je kijkt naar een vacuumbevalling of een tang-bevalling dan waren er 12 en 14 epi's nodig om 1 totaalruptuur te voorkomen. Dat verschilt nogal dus.

Wat de lokale afspraken zijn weet k niet maar als je ooit een totaal hebt gehad dan zal je perineum heel goed in de gaten worden gehouden, als zij het idee hebben dat het helemaal de verkeerde kant uit gaat kan er altijd nog geknipt worden als een soort noodgreep.

En in principe moet er over een oud litteken heen geknipt worden, ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat t niet altijd gebeurt :') ik heb een streepjescode op mn onderwereld als k uitgebaard ben denk ik :P
pi_114059631
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 13:53 schreef mignonne het volgende:

[..]

Bij mijn weten verschilt dat per ziekenhuis en dergelijke wat de afspraken erover zijn. Ik had er toevallig wel wat dingen over opgezocht, primaire epi voorkomt bij multen (2e kindje of meer) geen nieuwe totaalruptuur. Er waren 4000 epi's nodig om 1 totaalruptuur te voorkomen. Vergeet niet dat een knip ook door kan scheuren, het is sowieso geen garantie dat t dan niet gebeurt. dit geldt dus voor multen hè, voor eerste kindjes ligt het anders

Als je kijkt naar een vacuumbevalling of een tang-bevalling dan waren er 12 en 14 epi's nodig om 1 totaalruptuur te voorkomen. Dat verschilt nogal dus.

Wat de lokale afspraken zijn weet k niet maar als je ooit een totaal hebt gehad dan zal je perineum heel goed in de gaten worden gehouden, als zij het idee hebben dat het helemaal de verkeerde kant uit gaat kan er altijd nog geknipt worden als een soort noodgreep.

En in principe moet er over een oud litteken heen geknipt worden, ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat t niet altijd gebeurt :') ik heb een streepjescode op mn onderwereld als k uitgebaard ben denk ik :P
pi_114059640
ho kut, edit ipv quote :')
  woensdag 11 juli 2012 @ 13:55:14 #21
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_114059667
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 13:45 schreef mignonne het volgende:

[..]

[..]

Nee niet dat ik weet
pi_114059691
Knippen is nog steeds mijn horrorbeeld...
  woensdag 11 juli 2012 @ 13:56:10 #23
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_114059706
Ik had gehoopt dat ze in mijn eerste knip zouden knippen maar heb nu ook een beginnende streepjescode :P Alleen heb ik nog steeds last van mijn eerste knip/scheur en niet van de 2e.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_114059795
Bij Amy is de knip uitgescheurd en zo een totaalruptuur geworden. Ik hoop dat ik het zonder knip afkan. Ik zie gewoon heel erg op tegen het hechten. Gek genoeg is dat het enige van de bevalling waar ik tegen op zie. Dus eigenlijk hoop ik dat zij niet knippen en ik niet scheur en er dan geen hechtingen nodig zijn :P

Vanaf ergens in de dertig weken moet ik wekelijks naar de bekkenbodemfysio en dan krijg ik perineummassages om alles soepel te maken/houden.
  woensdag 11 juli 2012 @ 13:59:38 #25
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_114059872
Ik was ook uitgescheurd op de knip Sola, maar de 2e keer is me zo meegevallen! Hechten niet gevoeld (itt de 1e) en het was ook veel sneller genezen, nauwelijks pijn aan gehad ook!
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')