abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114051668

Dit topic is speciaal gemaakt voor mensen die net begonnen zijn met hardlopen, of die zich nog thuis voelen hier ;). Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of C25K: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over je voortgang, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen :).
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Er zijn 3 verschillende hardlooptopics gaande:
[LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners :
Specifiek bedoeld voor mensen die hardlopen gebruiken om bijv af te vallen, over de kleding te praten etc. Tevens zijn we allemaal recent begonnen met hardlopen :)
[SPT] Topicreeks: Hardlopen voor beginners :
Voor de hardlopers die hardlopen werkelijk als een sport zien maar die wel net begonnen zijn.
[SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers :
Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.

Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is :)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
*O* Tevens zijn we een Fok! Endomondo team begonnen! Dus gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen *O*

SPOILER: Motivatie van FOK!kers
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Diverse links
SPOILER: Apps voor op telefoons
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?
SPOILER: 2012 Challenge
SPOILER: Formule voor het berekenen van je maximale hartslag
SPOILER: Foto's van Team Fok! tijdens Rotterdam Ekiden 2012

[ Bericht 0% gewijzigd door justmattie op 11-07-2012 18:48:43 ]
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
pi_114051700
Ook geen dun jasje nu,veel te plakkerig/zweterig.

Gewoon lekker gaan, natregenen en thuis een warme douche nemen :)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_114051709
Een nieuw topic openen kan dus tegenwoordig ook al via de mobiel. Nice :9
pi_114051756
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 10:36 schreef DarkElf het volgende:
Ook geen dun jasje nu,veel te plakkerig/zweterig.

Gewoon lekker gaan, natregenen en thuis een warme douche nemen :)
Ja, daar zit ook wel weer wat in :)
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  woensdag 11 juli 2012 @ 10:40:45 #5
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_114051818
Geen jasjes dan :9.
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 11 juli 2012 @ 10:42:14 #6
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_114051867
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 10:36 schreef justmattie het volgende:
Een nieuw topic openen kan dus tegenwoordig ook al via de mobiel. Nice :9
Zou je mij bij de Bradelierloop op 11 Augustus kunnen toevoegen op de 10 km?
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
pi_114051903
Zal ik hier ook eens om het hoekje komen kijken? Vorig jaar begonnen met start to run, die cursus tot de laatste week uitgelopen maar de mp3 cursus ging nog een aantal weken door.
Nadat ik 5 min kon lopen schrok ik een beetje van mezelf, zo veel al en goed en toen meteen gestopt.
Ik vind hardlopen een beetje ''eng'' ik heb hyperventilatie en ben bang voor een hartaanval.
3 maanden geleden alles bij de dokter na laten kijken en alles is in orde, eigenlijk geen gegronde angst, het zit echt tussen mijn oren maar dit maakt dat ik het ''eng'' vind.
Nu wil ik het weer op gaan pakken, ook om wat makkelijker met de hyperventilatie om te gaan en omdat hardlopen daar gewoon goed voor is :)
Ik twijfel eigenlijk om vandaag te gaan, ik voel me een klein beetje verkouden en (misschien wel door het weer) niet je van het, beetje warm en niet zo maar absoluut geen koorts en griep.
Wat is verstandig?

*zo dat was het eerlijke en openhartige verhaal van Mvr.Poes*
  woensdag 11 juli 2012 @ 10:47:52 #8
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_114052055
Poesje prrrrrr :D.

Nee. Je doet het toch prima zo? Hou bij de gedachte dat het al zo goed gaat! Ik ben ook verkouden en ik loop ook gewoon door ;).

Denk tijdens het lopen niet aan dit dat en andere ziektes die je kan krijgen denk aan prettige gedachtes!
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
  woensdag 11 juli 2012 @ 10:49:03 #9
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_114052089
Hooguit rekening houden met je tempo en ademhaling Mvr. Poes...
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
  woensdag 11 juli 2012 @ 10:49:18 #10
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_114052095
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 10:43 schreef Mvr.Poes het volgende:
Zal ik hier ook eens om het hoekje komen kijken? Vorig jaar begonnen met start to run, die cursus tot de laatste week uitgelopen maar de mp3 cursus ging nog een aantal weken door.
Nadat ik 5 min kon lopen schrok ik een beetje van mezelf, zo veel al en goed en toen meteen gestopt.
Ik vind hardlopen een beetje ''eng'' ik heb hyperventilatie en ben bang voor een hartaanval.
3 maanden geleden alles bij de dokter na laten kijken en alles is in orde, eigenlijk geen gegronde angst, het zit echt tussen mijn oren maar dit maakt dat ik het ''eng'' vind.
Nu wil ik het weer op gaan pakken, ook om wat makkelijker met de hyperventilatie om te gaan en omdat hardlopen daar gewoon goed voor is :)
Ik twijfel eigenlijk om vandaag te gaan, ik voel me een klein beetje verkouden en (misschien wel door het weer) niet je van het, beetje warm en niet zo maar absoluut geen koorts en griep.
Wat is verstandig?

Gezellig dat je hier mee komt posten *O* Goed dat je je angsten hebt geconfronteerd door een bezoekje te brengen aan de HA, nu kan je rustig aan beginnen.
Als je je niet helemaal fit voelt, is een dagje wachten geen punt :) Het gaat erom dat jij je goed voelt tijdens het lopen. Maar, lichamelijk gezien, is er geen probleem met hardlopen tijdens verkoudheid (mits geen koorts+geen problemen met luchtwegen)
pi_114052157
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 10:29 schreef Jumparound het volgende:
mijn sportfysio vertelde dat wat je voelt afstervende haarvaatjes in je schenen zijn :P
say whut? :D
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_114052167
quote:
2s.gif Op woensdag 11 juli 2012 10:42 schreef MaleDuck het volgende:

[..]

Zou je mij bij de Bradelierloop op 11 Augustus kunnen toevoegen op de 10 km?
Je staat erbij, Duckie ^O^

Welkom mevrouwtje Poes :D
Lekker op een tempo lopen wat jij prettig vindt kan prima :Y
  woensdag 11 juli 2012 @ 10:52:50 #13
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_114052210
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 10:29 schreef Jumparound het volgende:
mijn sportfysio vertelde dat wat je voelt afstervende haarvaatjes in je schenen zijn :P
Hoop dat dat een grapje is :P. Anders zou ik een andere fysio gaan zoeken ;).

En goeie tip van jou om op suiker te letten (zei ik al). Dag dipjes, hallo energie :W :P.

Welkom Mvr.Poes. Ken ik jou niet uit het Slanktopic? (van een aantal jaartjes geleden)
Niet meer actief op Fok!
pi_114052221
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juli 2012 10:47 schreef CantFazeMe het volgende:
Poesje prrrrrr :D.

Nee. Je doet het toch prima zo? Hou bij de gedachte dat het al zo goed gaat! Ik ben ook verkouden en ik loop ook gewoon door ;).

Denk tijdens het lopen niet aan dit dat en andere ziektes die je kan krijgen denk aan prettige gedachtes!
Bedankt! Dat is echt precies wat ik nodig heb! Goede tip!
quote:
17s.gif Op woensdag 11 juli 2012 10:49 schreef GotC het volgende:

[..]

Gezellig dat je hier mee komt posten *O* Goed dat je je angsten hebt geconfronteerd door een bezoekje te brengen aan de HA, nu kan je rustig aan beginnen.
Als je je niet helemaal fit voelt, is een dagje wachten geen punt :) Het gaat erom dat jij je goed voelt tijdens het lopen. Maar, lichamelijk gezien, is er geen probleem met hardlopen tijdens verkoudheid (mits geen koorts+geen problemen met luchtwegen)
Oke, fijn om te weten dat het geen kwaad kan. Ik twijfel inderdaad tussen nu of morgen beginnen. Zal het even aankijken en wie weet zeg ik vanmiddag wel ik ga of ik ga morgen.
pi_114052261
Mvr. Poes, welkom, goed dat je jezelf even hebt laten nakijken en een regel voor wel of niet lopen met klachten is ongeveer zo:

Bij koorts nooit! lopen en het aantal dagen niet lopen dat je koorts gehad hebt x 2.

Bij verkoudheid en geen luchtwegproblemen kan je prima lopen.

Alles wat je boven de nek hebt zeg maar kan geen kwaad :)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  woensdag 11 juli 2012 @ 10:55:21 #16
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_114052280
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 10:53 schreef Mvr.Poes het volgende:

[..]

Bedankt! Dat is echt precies wat ik nodig heb! Goede tip!

[..]

Oke, fijn om te weten dat het geen kwaad kan. Ik twijfel inderdaad tussen nu of morgen beginnen. Zal het even aankijken en wie weet zeg ik vanmiddag wel ik ga of ik ga morgen.
En bij mij wil het nog wel eens gebeuren als ik verkouden ben, dat het lopen juist erg oplucht, dat ik na het lopen meer lucht heb dan ervoor, dus voor mij is het zeker geen belemmering om te gaan lopen :N
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
  woensdag 11 juli 2012 @ 10:55:29 #17
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_114052285
Fysio is misschien wel een idee. Toen de ha de oefeningen deed voelde ik niks.. Maar nu voel ik het heel erg. :') maar genoeg huilie huilie ;)
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_114052307
quote:
2s.gif Op woensdag 11 juli 2012 10:55 schreef MaleDuck het volgende:

[..]

En bij mij wil het nog wel eens gebeuren als ik verkouden ben, dat het lopen juist erg oplucht, dat ik na het lopen meer lucht heb dan ervoor, dus voor mij is het zeker geen belemmering om te gaan lopen :N
Hiervan had ik juist het tegenovergestelde verwacht, wel goed om te horen!
  woensdag 11 juli 2012 @ 10:56:45 #19
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_114052315
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 10:55 schreef Maraca het volgende:
Fysio is misschien wel een idee. Toen de ha de oefeningen deed voelde ik niks.. Maar nu voel ik het heel erg. :') maar genoeg huilie huilie ;)
Awww, ik vind het zo sneu voor je :*. Volgende keer huisarts overslaan en meteen naar fysio gaan :P.
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 11 juli 2012 @ 11:16:34 #20
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_114052890
http://shop.runnersworld.(...)gelloop-utrecht.html
quote:
Loop mee op het snelste 10 km parcours ter wereld!

Hoe bijzonder is het om de 62e editie van de ABN AMRO Singelloop Utrecht mee te lopen op het Wereldrecord-parcours van de 10 km. Bovendien wordt er tijdens deze editie van de oudste stratenloop van Nederland ook gestreden om het Nationaal Kampioenschap 10 km op de weg! Reden te meer om je loopschoenen aan te trekken en, net als duizenden andere hardlopers, op 30 september op de statige Maliesingel van start te gaan!

Gratis startbewijs
Speciaal voor Runnersworld klanten bieden wij gratis startnummers aan! Ga hiervoor naar je winkel.
Wees er snel bij want OP=OP.

:)
  woensdag 11 juli 2012 @ 11:19:15 #21
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_114052973
Enne, regenlopers, dit is Den Haag:

Blauwe lucht en zon! Er is hoop! ;)
  woensdag 11 juli 2012 @ 11:21:35 #22
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_114053050
Zo na een week eindelijk vanavond weer lopen. Was echt een gekkenhuis hier en het lukte maar niet op te kunnen lopen. Zucht.
pi_114053154
Door die debiele heup komt m'n 10k in gevaar, :r bah! toch maar 's huisarts en fysio regelen in 't VK :') Mag wel, na 'n jaar :P
Ja doei.
pi_114053156
Mijn rechter oordopje is overleden, nu moet ik mono lopen ipv stereo ;(
Had ik maandag ook, vond het wel raar om mijn eigen voetstappen enzo te horen hahaha

Maar eerst... Richting centrum.
Op de fiets, dus das ook al sportief toch :7
pi_114053171
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 10:43 schreef Mvr.Poes het volgende:
Wat is verstandig?

He welkom :W Goed dat je naar de huisarts gegaan bent, dan weet je in ieder geval waar je aan toe bent. En loop je vast een stuk relaxter nou je weet dat de kans dat het echt gebeurt niet zo heel erg aanwezig is ;)

voortdat je gaat hyperventileren heb je jezelf trouwens wel echt tot ver over het kotspunt gepusht, gebeurt echt niet zomaar
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')