Mee eens. Ik denk dat ontslag nemen dommer is dan ontslagen worden wanneer je niets anders achter de hand hebt. Bijt door en blijf solliciteren.quote:Op woensdag 11 juli 2012 10:31 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Ik ken het gevoel. Ik heb door de rotte appel heen gebeten. Probleem is dat als je ontslag neemt je helemaal in de 'shit' zit.
De arbeidsmarkt is al jaren slecht en een nieuwe baan ga je niet snel vinden
Idd, ik heb jaren k*t werk gehad, omdat ik geen baan op niveau kon vinden. Ff doorzetten en onthoud dat het al weer bijna weekend isquote:Op woensdag 11 juli 2012 10:46 schreef Fera het volgende:
Geen oude schoenen weggooien voordat je nieuwe hebt.
Beste advies in dit topic!quote:Op woensdag 11 juli 2012 10:46 schreef Fera het volgende:
quote:Op woensdag 11 juli 2012 10:46 schreef Fera het volgende:
Dan dus.quote:Op woensdag 11 juli 2012 10:46 schreef Fera het volgende:
Dat zei de moeder van een meisje met wie ik aan het daten was ooit over mijquote:Op woensdag 11 juli 2012 10:46 schreef Fera het volgende:
Ongelukkig zijn is fnuikend voor je zelfvertrouwen, het verlamt, en solliciteren gaat ook lastig.quote:Op woensdag 11 juli 2012 10:19 schreef Zocalo het volgende:
Ik ben nu een half jaar werkzaam bij een bedrijf, mijn eerste werkgever. Ik merkte al snel dat het werk niet bij mij past, bepaalde competenties (zeer commercieel, soms zelfs glad te noemen) heb ik niet. Het is ook niet de richting die ik op wil. Toen twijfelde ik al om te stoppen, maar heb doorgezet. Ondertussen wel verder gezocht naar andere opties, maar de markt is gewoon lastig. Nog wel wat dingetjes lopen, maar dat is even afwachten.
Nu heb ik weer een ‘terugslag’ en ook mijn werkgever heeft steeds meer door dat het niet gaat werken krijg ik het idee. Dus speel ik weer met de gedachte er mee te stoppen en vanaf september weer met een schone lei te beginnen. Nu is het steeds minder goed werkbaar en zit ik meer en meer ongelukkig te zijn. Er volgt een hoop onzekerheid, maar ook opluchting. Gelukkig zijn is ook wat waard.
Wat zouden jullie doen? Blijven hangen waar je ongelukkig bent of opnieuw beginnen? Doorsolliciteren kan, maar het is zomerperiode, en het vooruitzicht om tot oktober hier zitten zie ik eigenlijk echt niet meer zitten.
Op welke rechtsgrond dan? Ongelukkig zijn?quote:Op woensdag 11 juli 2012 10:33 schreef Deetch het volgende:
Hoezo opnieuw beginnen? Als je zelf stopt met werken heb je geen recht op WW? Wat voor contract heb je? Indien het een contract is voor bepaalde tijd moet je deze gewoon uitdienen. Vervolgens kun je besluiten om dit contract van rechtswege te laten beeindigen (zwart op wit laten zetten door werkgever) zodat je niet verijtbaar zonder werk zit en dus wel recht op WW hebt.
Leger des Heils?quote:Op woensdag 11 juli 2012 20:47 schreef tanteklara het volgende:
[..]
Ongelukkig zijn is fnuikend voor je zelfvertrouwen, het verlamt, en solliciteren gaat ook lastig.
Beter gelukkig en geen baan en de energie om te solliciteren.
Ik weet wel wat ik zou doen.
Dat is wel heel lullig.quote:Op woensdag 11 juli 2012 20:38 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Dat zei de moeder van een meisje met wie ik aan het daten was ooit over mij
Dat is een heel belangrijke opmerking. We gaan er hier vanuit dat TS afhankelijk is van zijn inkomen. Wanneer je ongelukkig bent en je bent nog niet afhankelijk van je inkomen, dan kun je stoppen zodat je meer aandacht kunt geven aan het vinden van een andere baan.quote:Op woensdag 11 juli 2012 23:45 schreef Fera het volgende:
Vooral als je afhankelijk bent van het inkomen.
Helemaal mee eens. De tijd op je werk zou eigenlijk voorbij moeten vliegen in plaats van kruipen.quote:Op woensdag 11 juli 2012 23:55 schreef snabbi het volgende:
[..]
Dat is een heel belangrijke opmerking. We gaan er hier vanuit dat TS afhankelijk is van zijn inkomen. Wanneer je ongelukkig bent en je bent nog niet afhankelijk van je inkomen, dan kun je stoppen zodat je meer aandacht kunt geven aan het vinden van een andere baan.
Bedenk je wel dat het vinden van een andere baan vooral moeilijker wordt wanneer je langer zonder werk zit.
Tot slot: Zoek zeker een andere baan. Ga niet aanmodderen. Te veel mensen kijken dagelijks naar de klok voor ze eindelijk naar huis kunnen. Gelukkig zijn met wat je doet is veel belangrijker, ook wanneer het minder betaalt.
Ik ben in die zin afhankelijk van een inkomen dat ik mijn huur en andere vaste lasten heb, maar omdat ik nog in een studentenhuis woon deze niet exceptioneel hoog zijn. Dit vind ik echter nu even minder belangrijk dan het vooruitzicht straks een half jaar of langer thuis te zitten omdat ik niks kan vinden. Zoals gezegd, het wordt alleen maar lastiger als je langer zonder werk zit en het opgeven van je werk wordt ook niet als positief beschouwdquote:Op woensdag 11 juli 2012 23:55 schreef snabbi het volgende:
[..]
Dat is een heel belangrijke opmerking. We gaan er hier vanuit dat TS afhankelijk is van zijn inkomen. Wanneer je ongelukkig bent en je bent nog niet afhankelijk van je inkomen, dan kun je stoppen zodat je meer aandacht kunt geven aan het vinden van een andere baan.
Bedenk je wel dat het vinden van een andere baan vooral moeilijker wordt wanneer je langer zonder werk zit.
Tot slot: Zoek zeker een andere baan. Ga niet aanmodderen. Te veel mensen kijken dagelijks naar de klok voor ze eindelijk naar huis kunnen. Gelukkig zijn met wat je doet is veel belangrijker, ook wanneer het minder betaalt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |