abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114051176
Ik ben nu een half jaar werkzaam bij een bedrijf, mijn eerste werkgever. Ik merkte al snel dat het werk niet bij mij past, bepaalde competenties (zeer commercieel, soms zelfs glad te noemen) heb ik niet. Het is ook niet de richting die ik op wil. Toen twijfelde ik al om te stoppen, maar heb doorgezet. Ondertussen wel verder gezocht naar andere opties, maar de markt is gewoon lastig. Nog wel wat dingetjes lopen, maar dat is even afwachten.

Nu heb ik weer een ‘terugslag’ en ook mijn werkgever heeft steeds meer door dat het niet gaat werken krijg ik het idee. Dus speel ik weer met de gedachte er mee te stoppen en vanaf september weer met een schone lei te beginnen. Nu is het steeds minder goed werkbaar en zit ik meer en meer ongelukkig te zijn. Er volgt een hoop onzekerheid, maar ook opluchting. Gelukkig zijn is ook wat waard.

Wat zouden jullie doen? Blijven hangen waar je ongelukkig bent of opnieuw beginnen? Doorsolliciteren kan, maar het is zomerperiode, en het vooruitzicht om tot oktober hier zitten zie ik eigenlijk echt niet meer zitten.
pi_114051379
"terugslag"?
pi_114051552
Ik ken het gevoel. Ik heb door de rotte appel heen gebeten. Probleem is dat als je ontslag neemt je helemaal in de 'shit' zit.

De arbeidsmarkt is al jaren slecht en een nieuwe baan ga je niet snel vinden :(
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_114051612
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 10:31 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Ik ken het gevoel. Ik heb door de rotte appel heen gebeten. Probleem is dat als je ontslag neemt je helemaal in de 'shit' zit.

De arbeidsmarkt is al jaren slecht en een nieuwe baan ga je niet snel vinden :(
Mee eens. Ik denk dat ontslag nemen dommer is dan ontslagen worden wanneer je niets anders achter de hand hebt. Bijt door en blijf solliciteren.
pi_114051614
Hoezo opnieuw beginnen? Als je zelf stopt met werken heb je geen recht op WW? Wat voor contract heb je? Indien het een contract is voor bepaalde tijd moet je deze gewoon uitdienen. Vervolgens kun je besluiten om dit contract van rechtswege te laten beeindigen (zwart op wit laten zetten door werkgever) zodat je niet verijtbaar zonder werk zit en dus wel recht op WW hebt.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_114051855
Een tijdelijk contract eindigt al van rechtswege...
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_114051872
Zo te lezen heb je een contract tot oktober?
Wat Deetch zegt, wil je eventueel WW ontvangen of heb je de middelen om alles voorlopig zelf te betalen?
Wordt je er beter van thuis op de bank te gaan zitten?
Een beetje tegenslag en je haakt af?
Wat ga je in een sollicitatiegesprek vertellen, ik had geen zin meer in die baan en daarom heb ik maar ontslag genomen?

[ Bericht 8% gewijzigd door Its-Jojo-4you op 11-07-2012 10:47:58 ]
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  woensdag 11 juli 2012 @ 10:46:14 #8
365231 Fera
Fire & Blood
pi_114052006
Geen oude schoenen weggooien voordat je nieuwe hebt. :)
A man once asked me if it hurt my head when I broke through the earth's crust on my ascension from Hell.
pi_114052079
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 10:46 schreef Fera het volgende:
Idd, ik heb jaren k*t werk gehad, omdat ik geen baan op niveau kon vinden. Ff doorzetten en onthoud dat het al weer bijna weekend is ;)
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_114052402
quote:
Beste advies in dit topic!
pi_114052691
quote:
..non est vivere sed valere vita est ..
pi_114075205
Gewoon dus doorzetten en het beste er van maken. Ondertussen rond blijven kijken naar iets anders.
  Moderator woensdag 11 juli 2012 @ 20:06:51 #13
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_114079136
quote:
Dat zei de moeder van een meisje met wie ik aan het daten was ooit over mij :')
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  woensdag 11 juli 2012 @ 20:47:45 #15
277985 tanteklara
fly farfaraway
pi_114079695
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 10:19 schreef Zocalo het volgende:
Ik ben nu een half jaar werkzaam bij een bedrijf, mijn eerste werkgever. Ik merkte al snel dat het werk niet bij mij past, bepaalde competenties (zeer commercieel, soms zelfs glad te noemen) heb ik niet. Het is ook niet de richting die ik op wil. Toen twijfelde ik al om te stoppen, maar heb doorgezet. Ondertussen wel verder gezocht naar andere opties, maar de markt is gewoon lastig. Nog wel wat dingetjes lopen, maar dat is even afwachten.

Nu heb ik weer een ‘terugslag’ en ook mijn werkgever heeft steeds meer door dat het niet gaat werken krijg ik het idee. Dus speel ik weer met de gedachte er mee te stoppen en vanaf september weer met een schone lei te beginnen. Nu is het steeds minder goed werkbaar en zit ik meer en meer ongelukkig te zijn. Er volgt een hoop onzekerheid, maar ook opluchting. Gelukkig zijn is ook wat waard.

Wat zouden jullie doen? Blijven hangen waar je ongelukkig bent of opnieuw beginnen? Doorsolliciteren kan, maar het is zomerperiode, en het vooruitzicht om tot oktober hier zitten zie ik eigenlijk echt niet meer zitten.
Ongelukkig zijn is fnuikend voor je zelfvertrouwen, het verlamt, en solliciteren gaat ook lastig.
Beter gelukkig en geen baan en de energie om te solliciteren.
Ik weet wel wat ik zou doen.
  woensdag 11 juli 2012 @ 21:15:38 #16
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_114081217
quote:
3s.gif Op woensdag 11 juli 2012 10:33 schreef Deetch het volgende:
Hoezo opnieuw beginnen? Als je zelf stopt met werken heb je geen recht op WW? Wat voor contract heb je? Indien het een contract is voor bepaalde tijd moet je deze gewoon uitdienen. Vervolgens kun je besluiten om dit contract van rechtswege te laten beeindigen (zwart op wit laten zetten door werkgever) zodat je niet verijtbaar zonder werk zit en dus wel recht op WW hebt.
Op welke rechtsgrond dan? Ongelukkig zijn?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  woensdag 11 juli 2012 @ 21:16:32 #17
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_114081264
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 20:47 schreef tanteklara het volgende:

[..]

Ongelukkig zijn is fnuikend voor je zelfvertrouwen, het verlamt, en solliciteren gaat ook lastig.
Beter gelukkig en geen baan en de energie om te solliciteren.
Ik weet wel wat ik zou doen.
Leger des Heils?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  woensdag 11 juli 2012 @ 23:45:18 #18
365231 Fera
Fire & Blood
pi_114089356
quote:
2s.gif Op woensdag 11 juli 2012 20:38 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Dat zei de moeder van een meisje met wie ik aan het daten was ooit over mij :')
Dat is wel heel lullig. :') Ik vind ook niet dat het binnen relaties zo werkt, maar met werk is het toch even anders. Vooral als je afhankelijk bent van het inkomen. :)
A man once asked me if it hurt my head when I broke through the earth's crust on my ascension from Hell.
pi_114089870
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 23:45 schreef Fera het volgende:
Vooral als je afhankelijk bent van het inkomen. :)
Dat is een heel belangrijke opmerking. We gaan er hier vanuit dat TS afhankelijk is van zijn inkomen. Wanneer je ongelukkig bent en je bent nog niet afhankelijk van je inkomen, dan kun je stoppen zodat je meer aandacht kunt geven aan het vinden van een andere baan.

Bedenk je wel dat het vinden van een andere baan vooral moeilijker wordt wanneer je langer zonder werk zit.

Tot slot: Zoek zeker een andere baan. Ga niet aanmodderen. Te veel mensen kijken dagelijks naar de klok voor ze eindelijk naar huis kunnen. Gelukkig zijn met wat je doet is veel belangrijker, ook wanneer het minder betaalt.
  donderdag 12 juli 2012 @ 00:10:40 #20
365231 Fera
Fire & Blood
pi_114090528
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 23:55 schreef snabbi het volgende:

[..]

Dat is een heel belangrijke opmerking. We gaan er hier vanuit dat TS afhankelijk is van zijn inkomen. Wanneer je ongelukkig bent en je bent nog niet afhankelijk van je inkomen, dan kun je stoppen zodat je meer aandacht kunt geven aan het vinden van een andere baan.

Bedenk je wel dat het vinden van een andere baan vooral moeilijker wordt wanneer je langer zonder werk zit.

Tot slot: Zoek zeker een andere baan. Ga niet aanmodderen. Te veel mensen kijken dagelijks naar de klok voor ze eindelijk naar huis kunnen. Gelukkig zijn met wat je doet is veel belangrijker, ook wanneer het minder betaalt.
Helemaal mee eens. De tijd op je werk zou eigenlijk voorbij moeten vliegen in plaats van kruipen. ;)
pi_114151726
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 23:55 schreef snabbi het volgende:

[..]

Ik ben in die zin afhankelijk van een inkomen dat ik mijn huur en andere vaste lasten heb, maar omdat ik nog in een studentenhuis woon deze niet exceptioneel hoog zijn. Dit vind ik echter nu even minder belangrijk dan het vooruitzicht straks een half jaar of langer thuis te zitten omdat ik niks kan vinden. Zoals gezegd, het wordt alleen maar lastiger als je langer zonder werk zit en het opgeven van je werk wordt ook niet als positief beschouwd :P

Ik sta nu inmiddels waarschijnlijk voor een keuze. De sollicitaties die ik had lopen zijn niks geworden, maar ik heb nog de mogelijkheid om via connecties in een sector waar ik het wel leuk vind met een soort van opleidingstraject te beginnen, en me zo proberen op te werken. Het is nu een stap omlaag, en de vraag is of dat opwerken uiteindelijk kan, maar het is wel in een branche waar ik me thuis voel.

Andere optie is gewoon door blijven solliciteren, maar gezien de huidige markt en dat het nu zomer is zit ik dan zeker nog wel minstens een maandje of drie waar ik nu zit (heb nog 5 maanden van mijn contract). En dan moet je nog wat vinden...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')