abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114049565
Even een korte situatie schets:

Ik heb zo nu en dan bij een bedrijf gewerkt, als bijbaantje gewoon, en ben daar al enige tijd niet meer geweest. Het punt is nu dat ik nog een deel van mijn salaris uit augustus 2010 moet krijgen en uit maart en april 2011.

Na enige telefoontjes, smsjes en mailtjes zei mijn baas (en zijn secretaresse) dat ze het gingen uitzoeken en dat het geregeld zou worden.

Hier ben ik al vanaf september ofzo mee bezig met als laatste keer in mei, waarop ik niet eens een reactie kreeg..

Het vervelende aan de hele kwestie is, is dat ik geen loonstrookjes heb.

Nu is mijn vraag, kan ik toch op de een of andere manier hun dwingen het salaris over te maken. Ik herinner me lichtjes dat er ooit op een belastingaangifte wel netjes dat salaris stond (was al ingevuld door belastingdienst zelf).

En met de FOK!-knokploeg langsgaan heb ik al overwogen.
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
pi_114049611
* AldoTheApache meldt zich voor knokploeg
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_114049655
nou je kan uitdraai maken van het geld wat ze hebben gestort
en hun administratie heeft wel de loonstrokjes ( als het wit ging )
als het zwart was heb je pech
pi_114049663
Frauderende mensen heb je overal *
pi_114049788
1. Kun je bewijzen dat je recht hebt op het geld?
2. Kun je bewijzen dat je het niet gekregen hebt?
Beiden Ja dan;
- Rechtsbijstand verzekering bellen en ze het volgende laten doen:
- In gebreke stellen (via brief, aangetekend)
Vanaf dat moment gaat er ook een boeteregeling in werking die tot maximaal 50% boete kan oplopen (en daarna wettelijke rente).
- Na een maand nog geen reactie dan een brief sturen dat ze nu toch echt die boete ook moeten betalen en dat je anders naar de rechter stapt
- Naar de kantonrechter om betaling af te dwingen

In ieder geval NU stoppen met de zachte behandeling, daar is het 2 jaar te laat voor.
  woensdag 11 juli 2012 @ 09:37:42 #6
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_114049963
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 09:28 schreef Kumerian het volgende:

- Rechtsbijstand verzekering bellen en ze het volgende laten doen:
Kom op zeg.... Had na 'bellen' een punt gezet en op invoeren gedrukt, dan was het een veel slimmere post geweest.

Het eerste deel kan je helemaal zelf. Google eens op loonvorderingsprocedure. Niet als dooddoener, maar voor de voorbeeldbrieven.
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  woensdag 11 juli 2012 @ 09:41:14 #7
33954 ElisaB
pi_114050027
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 09:28 schreef Kumerian het volgende:

Vanaf dat moment gaat er ook een boeteregeling in werking die tot maximaal 50% boete kan oplopen (en daarna wettelijke rente).
Beide onjuist. Het lijkt er wel een beetje op, maar is het niet helemaal:

quote:
Je werkgever moet je loon (salaris) betalen na afloop van het tijdvak waarover het loon volgens je arbeidsovereenkomst moet worden betaald. Als je werkgever je loon te laat betaalt, kan je aanspraak maken op een verhoging wegens vertraging.

Voor elke dag na de dag waarop het loon opeisbaar is geworden, bedraagt deze verhoging voor de vierde tot en met de achtste werkdag 5% van je brutoloon. Voor elke werkdag na de achtste werkdag komt daar 1% bij. Voor de eerste drie dagen geldt geen verhoging. De wettelijke verhoging kan echter nooit meer zijn dan 50% van je loon.Daarnaast kan je ook wettelijke rente verlangen. Kijk ook goed wat hierover in je arbeidsovereenkomst en of CAO is bepaald. Als je werkgever geen gehoor geeft aan je verzoeken je loon tijdig te betalen, kan je een loonvorderingsprocedure bij de kantonrechter beginnen om op die manier de verhoging en rente af te dwingen.
Dat dan weer wel.
quote:
In ieder geval NU stoppen met de zachte behandeling, daar is het 2 jaar te laat voor.
TS, als je zeker weet dat je nog geld tegoed hebt en het is meer dan een paar tientjes, dan heb je nu je vakantiebesteding op een regenachtige dag gevonden O+
pi_114050115
Het gaat om zo'n 350 euro, en als student is dat lekker.

Maar met een belletje naar de ING moet dat wel lukken, neem ik aan?
Alleen ik heb dus geen loonstroken gekregen daar. Dus ik weet niet hoe ik ga bewijzen dat ik het geld daadwerkelijk krijg...
pi_114050285
Klinkt als mijn baas.. Die wilt me ook al de loonstrookjes niet geven van juni (heb nooit loonstrookjes gehad) en ik moet ook nog loon van hem krijgen van januari en september..
Het leven is kort! Maak er wat van!
pi_114050526
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 09:44 schreef DuTank het volgende:

Alleen ik heb dus geen loonstroken gekregen daar. Dus ik weet niet hoe ik ga bewijzen dat ik het geld daadwerkelijk krijg...
Ook geen jaaropgave over 2010/2011?
wie een kuil graaft voor een ander....is nooit werkloos. Inmiddels 69+
pi_114050620
quote:

Wat wil je met de ING doen?
Een overzicht krijgen van alle betalingen?
Dat jij een bepaalde maand niks ontvangen hebt wil toch niet zeggen dat jij die maand gewerkt hebt?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  woensdag 11 juli 2012 @ 10:05:48 #12
33954 ElisaB
pi_114050679
quote:

Je zei dat je dacht dat het wel bij je aangifte vermeld heeft gestaan?

Je zou de BD eens kunnen bellen en informeren wat ze van je hebben. Een belletje naar de ING heeft niet zoveel zin (of ik begrijp niet helemaal wat er de bedoeling van is).

In elk geval is het meestal niet mogelijk om aan te tonen dat je niet hebt gekregen. Maar dat is voor latere zorg: schrijf ze de eerste brief en laat daarin de hoogte van het bedrag een beetje in het midden. Als ze niet betwisten dat je nog loon tegoed hebt, maar zelf ook niet weten hoeveel het moet zijn, kun je altijd nog samen een bedrag overeenkomen.
  woensdag 11 juli 2012 @ 10:06:06 #13
171936 DuTank
Spaashaas.
pi_114050693
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 10:00 schreef Gravedigger het volgende:

[..]

Ook geen jaaropgave over 2010/2011?
Dan zou ik moeten zoeken, maar het stond wel in de door Belastingdienst zelf ingevulde opgave.
  woensdag 11 juli 2012 @ 10:06:46 #14
33954 ElisaB
pi_114050705
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juli 2012 10:06 schreef DuTank het volgende:
Dan zou ik moeten zoeken, maar het stond wel in de door Belastingdienst zelf ingevulde opgave.
Zoek die er dan bij :D

We hoeven je toch niet echt te komen helpen zoeken hè _O-
pi_114050735
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juli 2012 10:06 schreef DuTank het volgende:

[..]

Dan zegt nog niks.
Dat is namelijk wat de werkgever heeft doorgegeven.
pi_114051063
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 10:08 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Dan zegt nog niks.
Dat is namelijk wat de werkgever heeft doorgegeven.
Klopt, maar dan is zeker dat hij daar wit gewerkt heeft.
wie een kuil graaft voor een ander....is nooit werkloos. Inmiddels 69+
  woensdag 11 juli 2012 @ 10:25:04 #17
171936 DuTank
Spaashaas.
pi_114051350
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 10:05 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Je zei dat je dacht dat het wel bij je aangifte vermeld heeft gestaan?

Je zou de BD eens kunnen bellen en informeren wat ze van je hebben. Een belletje naar de ING heeft niet zoveel zin (of ik begrijp niet helemaal wat er de bedoeling van is).

In elk geval is het meestal niet mogelijk om aan te tonen dat je niet hebt gekregen. Maar dat is voor latere zorg: schrijf ze de eerste brief en laat daarin de hoogte van het bedrag een beetje in het midden. Als ze niet betwisten dat je nog loon tegoed hebt, maar zelf ook niet weten hoeveel het moet zijn, kun je altijd nog samen een bedrag overeenkomen.
ING, omdat ik hoop dat die tot langer dan een jaar terug kunnen kijken in mijn afschriften.
  woensdag 11 juli 2012 @ 10:25:26 #18
171936 DuTank
Spaashaas.
pi_114051359
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 10:16 schreef Gravedigger het volgende:

[..]

Klopt, maar dan is zeker dat hij daar wit gewerkt heeft.
Dat sowieso.
pi_114051505
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 09:37 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Kom op zeg.... Had na 'bellen' een punt gezet en op invoeren gedrukt, dan was het een veel slimmere post geweest.
Het eerste deel kan je helemaal zelf. Google eens op loonvorderingsprocedure. Niet als dooddoener, maar voor de voorbeeldbrieven.
Een rechtsbijstand verzekering eist dat je zelf niets doet aan een dergelijk conflict maar het meteen uit handen geeft. Daarnaast kan het nooit kwaad alvast voorinformatie mee te geven aan de mensen van de verzekering zodat die dat niet eerst zelf nog moeten uitzoeken.

quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 09:41 schreef ElisaB het volgende:
Beide onjuist. Het lijkt er wel een beetje op, maar is het niet helemaal:
Wat is er onjuist dan? Je quote zelf de boeteregeling die ik bedoel en het "in gebreke stellen" is iets wat de kantonrechter graag ziet als je een dergelijke boete wilt innen.
pi_114051508
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juli 2012 10:25 schreef DuTank het volgende:

[..]

ING, omdat ik hoop dat die tot langer dan een jaar terug kunnen kijken in mijn afschriften.
Dat kunnen ze.
En dan?
Een maand geen salaris ontvangen betekend niet automatisch dat je die maand ook gewerkt hebt.

Je zult, moeten kunnen aantonen dat je die maand gewerkt hebt.
In de mailwisseling die je hebt gehad met ze betwisten ze niet dat geen recht hebt op salaris toch?
Dan is dat jouw bewijs.
  woensdag 11 juli 2012 @ 10:30:08 #21
33954 ElisaB
pi_114051511
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juli 2012 10:25 schreef DuTank het volgende:
Dat kunnen ze; je kan oudere afschriften opvragen, maar je moet er wel voor dokken. Je zou even op MijnING kunnen kijken hoe ver je daar met downloaden terug kunt.

Dus je weet niet 100% zeker of je het gekregen hebt? Of wil je de bankafschriften om juist te bewijzen dat je het niet gekregen hebt?
  woensdag 11 juli 2012 @ 10:32:32 #22
33954 ElisaB
pi_114051584
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 10:30 schreef Kumerian het volgende:
Een rechtsbijstand verzekering eist dat je zelf niets doet aan een dergelijk conflict maar het meteen uit handen geeft. Daarnaast kan het nooit kwaad alvast voorinformatie mee te geven aan de mensen van de verzekering zodat die dat niet eerst zelf nog moeten uitzoeken.
Een loonvorderingsprocedure doen ze met twee vingers in hun neus en de panty op de knieen. En wmb bel je nooit je RBV en 'laat ze het volgende doen'.

En heb je een bron waarin staat dat de RBV eist dat je zelf niets doet?

quote:
Wat is er onjuist dan? Je quote zelf de boeteregeling die ik bedoel en het "in gebreke stellen" is iets wat de kantonrechter graag ziet als je een dergelijke boete wilt innen.
Lees nou nog eens goed wat je zelf geschreven hebt en wat er in mijn quote staat. Dat zijn echt twee verschillende dingen. Beter dan dat het er staat, kan ik het niet uitleggen :@

De twee dingen die in jouw post niet kloppen zijn 'Vanaf dat moment' en 'daarna'.
  woensdag 11 juli 2012 @ 11:37:02 #23
171936 DuTank
Spaashaas.
pi_114053568
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 10:30 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Dat kunnen ze; je kan oudere afschriften opvragen, maar je moet er wel voor dokken. Je zou even op MijnING kunnen kijken hoe ver je daar met downloaden terug kunt.

Dus je weet niet 100% zeker of je het gekregen hebt? Of wil je de bankafschriften om juist te bewijzen dat je het niet gekregen hebt?
Ik weet 100% zeker dat ik het nooit heb gehad en wil ze inderdaad hebben om te bewijzen dat ik het nooit heb gehad.
pi_114053687
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juli 2012 11:37 schreef DuTank het volgende:

[..]

Ik weet 100% zeker dat ik het nooit heb gehad en wil ze inderdaad hebben om te bewijzen dat ik het nooit heb gehad.
Stap 1 is om te bewijzen dat je uberhaupt die maanden gewerkt hebt en recht hebt op salaris.
Stap 2 is om te bewijzen dat je niks ontvangen hebt.

Je bent een stap te ver.
  woensdag 11 juli 2012 @ 11:54:39 #25
33954 ElisaB
pi_114054310
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 11:40 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Stap 1 is om te bewijzen dat je uberhaupt die maanden gewerkt hebt en recht hebt op salaris.

Je bent een stap te ver.
Ja, en misschien komt stap 2 wel helemaal nooit. Als de werkgever stap 1 niet betwist, dan ligt het meer voor de hand dat hij aantoont dat stap 2 onjuist is (je kan namelijk in dit geval helemaal niet bewijzen dat je het niet gekregen hebt)
  woensdag 11 juli 2012 @ 11:55:34 #26
171936 DuTank
Spaashaas.
pi_114054343
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 11:40 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Je bent een stap te ver.
Ja, daarom vraag ik ook hier hoe ik dat ga doen zonder loonstroken..

Maar hier werd al gezegd dat het e-mail verkeer al voldoende zal zijn.

Nu geef ik ze nog één kans en als er voor mijn vakantie niet meer op gereageerd wordt, dan wil ik hem opbellen en zeggen dat dit zijn laatste kans is, of ik ga er werk van maken en hem erbij vertellen dat het hem meer gaat kosten. Want laten we zeggen dat die 5% per dag, op 300 euro, zo'n 15*365 extra zal gaan kosten. (Of bereken ik het verkeerd? :P)
  woensdag 11 juli 2012 @ 11:58:05 #27
33954 ElisaB
pi_114054430
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juli 2012 11:55 schreef DuTank het volgende:
Ja, daarom vraag ik ook hier hoe ik dat ga doen zonder loonstroken..

Maar hier werd al gezegd dat het e-mail verkeer al voldoende zal zijn.

Nu geef ik ze nog één kans en als er voor mijn vakantie niet meer op gereageerd wordt, dan wil ik hem opbellen en zeggen dat dit zijn laatste kans is, of ik ga er werk van maken en hem erbij vertellen dat het hem meer gaat kosten. Want laten we zeggen dat die 5% per dag, op 300 euro, zo'n 15*365 extra zal gaan kosten. (Of bereken ik het verkeerd? :P)
Wil je het oplossen, of wil je doorjeuzelen?

Als jij het zeker weet, stuur hem dan voor je vakantie een brief. Bellen en dreigen heeft geen enkele zin. Nutteloos, zinloos, slaat nergens op. Punt.

En ja, je berekent het verkeerd (wettelijke verhoging kan nooit méér zijn dan 50% van het loon).
  woensdag 11 juli 2012 @ 13:17:12 #28
171936 DuTank
Spaashaas.
pi_114057675
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 11:58 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Als jij het zeker weet, stuur hem dan voor je vakantie een brief. Bellen en dreigen heeft geen enkele zin. Nutteloos, zinloos, slaat nergens op. Punt.

En ja, je berekent het verkeerd (wettelijke verhoging kan nooit méér zijn dan 50% van het loon).
Een aangetekende brief? Met daarin?

En 150 euro er bovenop is alsnog leuk.
  woensdag 11 juli 2012 @ 13:18:12 #29
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_114057726
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juli 2012 11:55 schreef DuTank het volgende:
Nu geef ik ze nog één kans en als er voor mijn vakantie niet meer op gereageerd wordt, dan wil ik hem opbellen en zeggen dat dit zijn laatste kans is,
Hoeveel laatste kansen krijgt hij eigenlijk? Wat ElisaB al zegt:

We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  woensdag 11 juli 2012 @ 13:22:06 #30
33954 ElisaB
pi_114057915
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juli 2012 13:17 schreef DuTank het volgende:

Een aangetekende brief? Met daarin?

En 150 euro er bovenop is alsnog leuk.
Zie post #6 van dit prachtige topic:

quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 09:37 schreef ElisaB het volgende:

En nee, ik ga 'm niet voor je schrijven, want ik heb het veel te druk *O*
pi_114058010
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 13:22 schreef ElisaB het volgende:

Kun je er niet even een mailtje aan wagen Elisa?
  woensdag 11 juli 2012 @ 13:26:20 #32
33954 ElisaB
pi_114058131
quote:
12s.gif Op woensdag 11 juli 2012 13:23 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

Kun je er niet even een mailtje aan wagen Elisa?
Nope. Net afgelopen maandag een loon-geschil voor iemand opgelost. Ben er 8 weken druk mee geweest en ben nu wel toe aan iets anders :6
  woensdag 11 juli 2012 @ 14:49:40 #33
171936 DuTank
Spaashaas.
pi_114062297
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 13:22 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Zie post #6 van dit prachtige topic:

[..]

Haha sorry, niet gelezen.. Erg bedankt ;)
Natuurlijk wil ik het oplossen, maar had hem al gemaild, dus ik wacht daar een week op.
pi_114073961
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juli 2012 14:49 schreef DuTank het volgende:

[..]

Haha sorry, niet gelezen.. Erg bedankt ;)
Natuurlijk wil ik het oplossen, maar had hem al gemaild, dus ik wacht daar een week op.
Daar heb je dus ook gewoon niks aan. Een mailtje met louter een verzoek wordt zelden gehoor aan gegeven. Zonder fatale termijn gesteld te hebben is de werkgever nog niet in verzuim (voor de wettelijke rente in ieder geval).

Schrijf een degelijke brief waarin je je loon vordert met daarbij de gronden waarop je dit doet. Geef je ex-werkgever een redelijke periode (2 weken?) om hieraan te voldoen en wanneer betaling uit blijft hij in verzuim is. Bijkomende kosten voor het vorderen enz. enz. enz. komen natuurlijk voor zijn rekening. Stuur deze zowel per mail als per post en vermeldt ook dat het in duplo is verzonden.
pi_114095602
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juli 2012 09:19 schreef DuTank het volgende:
En met de FOK!-knokploeg langsgaan heb ik al overwogen.
En zonder de FOK!-knokploeg langsgaan, heb je dat ook al overwogen? En dan niet eerder weggaan voordat je 350 euro cash in het handje hebt.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  donderdag 19 juli 2012 @ 15:06:08 #36
171936 DuTank
Spaashaas.
pi_114415683
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 18:43 schreef SemperFii het volgende:

[..]

Daar heb je dus ook gewoon niks aan. Een mailtje met louter een verzoek wordt zelden gehoor aan gegeven. Zonder fatale termijn gesteld te hebben is de werkgever nog niet in verzuim (voor de wettelijke rente in ieder geval).

Schrijf een degelijke brief waarin je je loon vordert met daarbij de gronden waarop je dit doet. Geef je ex-werkgever een redelijke periode (2 weken?) om hieraan te voldoen en wanneer betaling uit blijft hij in verzuim is. Bijkomende kosten voor het vorderen enz. enz. enz. komen natuurlijk voor zijn rekening. Stuur deze zowel per mail als per post en vermeldt ook dat het in duplo is verzonden.
Ik heb zojuist een brief samengesteld. Maar daarin nog niet vermeld dat ik anders ga vorderen.

Puur omdat ik dus zelf niet op papier heb dat ik in april en mei 2011 heb gewerkt, weet ik niet zeker hoe ik dat wil gaan bewijzen. Ik heb alleen een mailtje, waarin zij zeggen dat ze gaan checken hoeveel het is. Ik heb wel een sms uit mei 2011 waarin ik contact heb met mijn baas over hoe laat ik ga beginnen.

Ik zie het namelijk wel gebeuren dat ik geen gelijk ga krijgen, omdat het bewijs er niet is, dus dan kan ik wel vermelden dat ik anders een vorderingsprocedure van start ga stellen, maar daar schiet ik niks mee op dan :')
  zaterdag 21 juli 2012 @ 01:39:30 #37
277985 tanteklara
fly farfaraway
pi_114486564
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juli 2012 15:06 schreef DuTank het volgende:

[..]

Ik heb zojuist een brief samengesteld. Maar daarin nog niet vermeld dat ik anders ga vorderen.

Puur omdat ik dus zelf niet op papier heb dat ik in april en mei 2011 heb gewerkt, weet ik niet zeker hoe ik dat wil gaan bewijzen. Ik heb alleen een mailtje, waarin zij zeggen dat ze gaan checken hoeveel het is. Ik heb wel een sms uit mei 2011 waarin ik contact heb met mijn baas over hoe laat ik ga beginnen.

Ik zie het namelijk wel gebeuren dat ik geen gelijk ga krijgen, omdat het bewijs er niet is, dus dan kan ik wel vermelden dat ik anders een vorderingsprocedure van start ga stellen, maar daar schiet ik niks mee op dan :')
toch is het handig om wel te vermelden dat je een vorderingsprocedure gaat starten als je het geld niet op dieendie datum binnen hebt.
Dan kun je nog altijd kijken of je het echt gaat doen. Het is ook ondermeer bedoelt om je ex-werkgever aan te sporen.

En naar het juridisch loket gaan! En niet te lang wachten.
  zaterdag 21 juli 2012 @ 02:09:24 #38
171936 DuTank
Spaashaas.
pi_114487091
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 01:39 schreef tanteklara het volgende:

[..]

toch is het handig om wel te vermelden dat je een vorderingsprocedure gaat starten als je het geld niet op dieendie datum binnen hebt.
Dan kun je nog altijd kijken of je het echt gaat doen. Het is ook ondermeer bedoelt om je ex-werkgever aan te sporen.

En naar het juridisch loket gaan! En niet te lang wachten.
dat heb ik inderdaad vermeld :)
Misschien dat ik 'm maandag/dinsdag aangetekend en per mail verstuur.

Maar ik wil dus nog even afwachten of iemand mij hier kan vertellen in hoeverre ik de maanden april en mei kan bewijzen.. Ik heb namelijk geen loonstrookjes ofzo.
  zaterdag 21 juli 2012 @ 04:16:24 #39
277985 tanteklara
fly farfaraway
pi_114488429
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 02:09 schreef DuTank het volgende:

[..]

Maar ik wil dus nog even afwachten of iemand mij hier kan vertellen in hoeverre ik de maanden april en mei kan bewijzen.. Ik heb namelijk geen loonstrookjes ofzo.
Juridisch loket daar zitten mensen die verstand van deze dingen hebben. Daar maar eens naar toe gaan, misschien?
pi_114488632
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 02:09 schreef DuTank het volgende:

[..]

Een loonstrookje krijg je pas als er een loonboeking heeft plaatsgevonden. En dat is nou juist waartoe je je ex-werkgever wilt bewegen. Nogal wiedes dat je dat niet met een loonstrookje gaat bewerkstelligen.

Met je agenda/mail/sms/whatever kun je, hoop ik, voldoende aannemelijk maken dat je die maanden wel gewerkt hebt. Ik lees verder nergens dat je baas het ontkent.
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_114488638
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 04:16 schreef tanteklara het volgende:

[..]

Juridisch loket daar zitten mensen die verstand van deze dingen hebben. Daar maar eens naar toe gaan, misschien?
En dat soort mensen zit hier niet?! :')

Wat wil het JL meer aan TS adviseren dan hier al besproken is?
.
  zaterdag 21 juli 2012 @ 10:23:13 #42
171936 DuTank
Spaashaas.
pi_114490184
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 05:11 schreef r_one het volgende:

[..]

Een loonstrookje krijg je pas als er een loonboeking heeft plaatsgevonden. En dat is nou juist waartoe je je ex-werkgever wilt bewegen. Nogal wiedes dat je dat niet met een loonstrookje gaat bewerkstelligen.

Met je agenda/mail/sms/whatever kun je, hoop ik, voldoende aannemelijk maken dat je die maanden wel gewerkt hebt. Ik lees verder nergens dat je baas het ontkent.
Mijn baas ontkent het ook niet, dus ik kan die smsjes en mailtjes gebruiken?

Want dan heb ik in ieder geval bewijs voor de maand mei. Augustus 2010 is sowieso te bewijzen, omdat ik daar slechts een voorschot heb gekregen.

Maandag maar even langs een PostNL punt gaan dan!
  zaterdag 21 juli 2012 @ 10:25:16 #43
33954 ElisaB
pi_114490216
Ik kan niets toevoegen aan de eerdere posts. Een andere aanpak heeft imho weinig zin :)
  zaterdag 21 juli 2012 @ 10:32:12 #44
171936 DuTank
Spaashaas.
pi_114490314
Top! Dan ga ik daar maandag werk van maken.
Hopelijk zie ik dan een leuk bedrag op mijn rekening staan.

Heel erg bedankt voor jullie hulp ;) Anders had ik er nooit iets aan gedaan :P
  zaterdag 21 juli 2012 @ 10:33:48 #45
277985 tanteklara
fly farfaraway
pi_114490335
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 05:13 schreef r_one het volgende:

[..]

En dat soort mensen zit hier niet?! :')

Wat wil het JL meer aan TS adviseren dan hier al besproken is?
geen idee of dat soort mensen hier zitten :) Voordeel van mijn opmerking is nu wel dat TS iets doet. Anders was TS nog steeds aan het wachten of er iemand nog iets toe te voegen had.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')