niet optimaal? waarom? omdat hij geen DX10/11 heeft? meh, mis je vrij weinig aan..quote:Op maandag 16 juli 2012 09:38 schreef NekoKoneko het volgende:
XP een bazen OS? XP heeft het zo lang volgehouden omdat Vista te lang in ontwikkeling was en daarna een flop is geworden. Als je nu op een nieuwe PC XP gaat installeren doe je jezelf te kort, XP maakt gewoon niet optimaal gebruik van de beschikbare hardware, zelfs als je alle drivers installeert.
XP is bijvoorbeeld niet goed met SSD schijven. XP ondersteund geen USB3. XP ondersteund inderdaad niet de meest recente grafische kaarten.quote:Op maandag 16 juli 2012 10:31 schreef mschol het volgende:
[..]
niet optimaal? waarom? omdat hij geen DX10/11 heeft? meh, mis je vrij weinig aan..
Nu je het zegt, volgens mij heb je gelijk.quote:Op maandag 16 juli 2012 02:15 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Zeker weten dat het geen 8086 was?
De 80186 is namelijk alleen heel kort in pc's van hele onbekende merken gebruikt.
IBM bijvoorbeeld is meteen over gegaan op de 80286.
weet toen ik nog 98 draaide en xp uit was dat xp steeds aangevallen werd door virussen.. en op 98 nergens last van.. denk dat nu de schrijvers ook eerder win7 aanvallen dan een oude xp machine.quote:Op maandag 16 juli 2012 10:45 schreef NekoKoneko het volgende:
[..]
XP is bijvoorbeeld niet goed met SSD schijven. XP ondersteund geen USB3. XP ondersteund inderdaad niet de meest recente grafische kaarten.
Daarnaast is XP gewoon traag vergeleken met Windows 7 op een moderne PC. Zelfs op mijn oude PC (AMD Athlon 3000 met 1,5 GB geheugen) draaide Vista beter dan XP. Bovendien stopt MS volgend jaar met de support op XP, en komen er dus geen security patches uit. Veel plezier met je OS dat nog steeds lek als een mandje is maar niet meer gefixt zal worden
edit: Oh ja, XP kan maar 4 GB geheugen addresseren waardoor je effectief maximaal 3,2 GB kunt benutten![]()
XP en SSD schijven kunnen prima samen gaan, zolang jij maar zorgt dat zowel je pagefile als je tijdelijke internetbestanden niet op de SSD staan, wat overigens ook voor windows 7 geldt, van beidequote:Op maandag 16 juli 2012 10:45 schreef NekoKoneko het volgende:
[..]
XP is bijvoorbeeld niet goed met SSD schijven. XP ondersteund geen USB3. XP ondersteund inderdaad niet de meest recente grafische kaarten.
Daarnaast is XP gewoon traag vergeleken met Windows 7 op een moderne PC. Zelfs op mijn oude PC (AMD Athlon 3000 met 1,5 GB geheugen) draaide Vista beter dan XP. Bovendien stopt MS volgend jaar met de support op XP, en komen er dus geen security patches uit. Veel plezier met je OS dat nog steeds lek als een mandje is maar niet meer gefixt zal worden
edit: Oh ja, XP kan maar 4 GB geheugen addresseren waardoor je effectief maximaal 3,2 GB kunt benutten![]()
jupquote:Op maandag 16 juli 2012 13:42 schreef NekoKoneko het volgende:
Ik vraag me eigenlijk af of mensen die nog koppig bij Windows XP blijven 12 jaar geleden ook koppig bij Windows 98 bleven. XP was toen het uitkwam immers ook ruk en had eveneens 2 service packs nodig om een beetje fatsoenlijk te gaan draaien. Is iedereen alweer vergeten.
XP is leuk als je een retro bak wilt inrichten. Met Windows 98 en MS-DOS in tripple boot. Anders niet.
Wat kan je met XP nu niet met je pc dat je met windows 7 wel kan dan?quote:Op maandag 16 juli 2012 13:42 schreef NekoKoneko het volgende:
Ik vraag me eigenlijk af of mensen die nog koppig bij Windows XP blijven 12 jaar geleden ook koppig bij Windows 98 bleven. XP was toen het uitkwam immers ook ruk en had eveneens 2 service packs nodig om een beetje fatsoenlijk te gaan draaien. Is iedereen alweer vergeten.
XP is leuk als je een retro bak wilt inrichten. Met Windows 98 en MS-DOS in tripple boot. Anders niet.
Idd, voor een office/internet pc is XP zeker nog voldoende. En er zijn ook genoeg zwaardere taken die je met XP makkelijk aankan (maar dat ligt sowieso meer aan je hardware). Volgens mij is er idd ook weinig wat 7 wel kan en XP niet.quote:Op maandag 16 juli 2012 14:11 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Wat kan je met XP nu niet met je pc dat je met windows 7 wel kan dan?
De overstap van een 9x kernel naar een NT kernel was véél groter dan de overstap van XP naar 7
en als ik beperkingen tegen kom ligt dat aan mijn verouderde pc algemeenquote:Op maandag 16 juli 2012 14:11 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Wat kan je met XP nu niet met je pc dat je met windows 7 wel kan dan?
De overstap van een 9x kernel naar een NT kernel was véél groter dan de overstap van XP naar 7
GEOS/GeoWorks was de OS waar ik naar zocht!quote:Op maandag 16 juli 2012 12:02 schreef Metro2005 het volgende:
Ik ben zelf begonnen met een commodore 64 (iedereen die rond de 30 is denk ik wel) , die had al een grafisch OS genaamd geOS
erg cool was dat.
Wist je dat een verjaardagskaart die een muziekje speelt als je hem openklapt, een chip heeft die meer rekenkracht heeft dan alle strijdkrachten in WOII samen?quote:Op woensdag 11 juli 2012 18:47 schreef __Saviour__ het volgende:
Fascinerend hoe snel computers doorontwikkeld zijn.
Een beetje computer van nu heeft het duizendvoudige aan het benodigde interne geheugen voor Win95 en tienduizend keer de schijfruimte die het in zou nemen.
een simpele rekenmachine heeft ook meer vermogen dan de boordcomputers van de apollo rakketenquote:Op maandag 16 juli 2012 19:17 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Wist je dat een verjaardagskaart die een muziekje speelt als je hem openklapt, een chip heeft die meer rekenkracht heeft dan alle strijdkrachten in WOII samen?
Stalin, Hitler, Churchill, ze waren allemaal tot het uiterste gegaan om die verjaardagskaart die wij weggooien in hun bezit te krijgen
...hadden ze toen niks aangehad omdat ze niet de techniek hadden om die chip iets anders te laten doen.quote:Op maandag 16 juli 2012 19:17 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Stalin, Hitler, Churchill, ze waren allemaal tot het uiterste gegaan om die verjaardagskaart die wij weggooien in hun bezit te krijgen
je kunt er een LED-kaars van makenquote:Op woensdag 18 juli 2012 10:45 schreef BertV het volgende:
[..]
...hadden ze toen niks aangehad omdat ze niet de techniek hadden om die chip iets anders te laten doen.
Churchill had die kaart beter ongewijzigd aan Hitler kunnen sturen om 'm de stuipen op het lijf te jagen.
Ik vind het ook jammer dat de ondersteuning van Windows 2000 snel ophield. Kon hetzelfde als XP, maar was vele malen kleiner en sneller.quote:Op maandag 16 juli 2012 13:42 schreef NekoKoneko het volgende:
2k werd nog steeds geholpen (iedergeval tot we nieuwe machine kregen waar nu XP op draait) (essemtec SMD machine)quote:Op woensdag 18 juli 2012 11:21 schreef CasB het volgende:
[..]
Ik vind het ook jammer dat de ondersteuning van Windows 2000 snel ophield. Kon hetzelfde als XP, maar was vele malen kleiner en sneller.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |