Ik bedoelde hoe vind Ruben het idee dat hij een meester krijgt. Of weet hij dat nog niet.quote:Op woensdag 11 juli 2012 07:58 schreef Troel het volgende:
Nou, hij kent de meester in kwestie natuurlijk nog niet, dus het is afwachtenWe zullen het straks wel zien
Ok. Ik vond het wel meevallen verder.quote:Op woensdag 11 juli 2012 07:10 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb wat postst gepoetst. Als mensen Djeez iets te zeggen hebben kan dat via DM of PM en Ingrid, de manier waarop jij over De situatie post helpt ook niet mee dit verhaal buiten FOK te houden en dat is nou eenmaal wel de regel, dus bedenk een klein beetje wat je zegt en hoe je het zegt.
Ja, hij mocht al twee keer een dag meedraaien. Hij heeft naar eigen zeggen ook al twee vriendjes gemaaktquote:Op woensdag 11 juli 2012 08:25 schreef livelink het volgende:
Best spannend voor Ruben straks. Is hij zelf al wel een keer gaan kijken op de nieuwe school?
jii vindt het dan.misschien we meevallen maar ik vind niet dat je je ongenoegen/onderlinge strijd over je ex/scheiding op Fok moet uitvechten/bespreken. Doe dat met elkaar of via je advocaat...quote:Op woensdag 11 juli 2012 08:26 schreef _Ingrid_ het volgende:
[..]
Ok. Ik vond het wel meevallen verder.
Dan zal het wel aan mij liggen. Ik zeg geen rare dingen volgens mij.quote:Op woensdag 11 juli 2012 09:01 schreef Vicky het volgende:
[..]
jii vindt het dan.misschien we meevallen maar ik vind niet dat je je ongenoegen/onderlinge strijd over je ex/scheiding op Fok moet uitvechten/bespreken. Doe dat met elkaar of via je advocaat...
Het zal mij werkelijk aan mijn reet roesten hoe jullie met elkaar omgaan..
Dat!quote:Op donderdag 12 juli 2012 16:27 schreef Nijna het volgende:
Anitra, heftig, wat een zoektocht. 'Fijn dat ze op de goede plek zit en overgaat naar havo 5!
Appelboompje in je nieuwe tuin?quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 14:42 schreef Troel het volgende:
Ruben kreeg een appel aangeboden in de winkel in plaats van het snoepje.
En nu heeft hij alle pitjes eruit gehaald omdat er een boom uit moet groeien
Ja, maar dan kan ik beter een appelboompje kopen, want ik gok niet dat er aan zo'n boompje echt eetbare appels gaan groeienquote:
Het "probleem"is dat we het voorlopig bij foto's zullen gaan houden ivm het ontwikkelen van de taal waarvan we hopen dat die door de herkenbare foto's op gaat pikken.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 07:18 schreef Troel het volgende:
Het voordeel is dat je er meer aan hebt. Bij ikea heb je ook wel losse metalen magneetborden.
als je echt veel op moet hangen, bijvoorbeeld de toilet rituelen, zou ik eerder pictoselector gebruiken en de rituelen op papier printen lamineren en ophangen met wat plakband of tape. Omdat je dan maar 1 ding hoeft te doen en het ritueel niet veel anders wordt.
Klittenband wordt ook wel gebruikt trouwens.
voor dagjes uit maak ik altijd sleutelbosjes met gelamineerde picto's die ik nodig denk te hebben: bijv. auto, dierentuin, wc, drinken, ijsje, patat, snoepje etc etc.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 08:30 schreef lovelyjubbly1 het volgende:
Het zal een heftige tijd worden maar ga zowiezo haar eigen routines zoveel mogelijk aan houden dan scheelt dat. Echt hulp hebben we niet enkel voor de eerste week misschien dat er wat meer bijgesprongen
Ben me gister wezen verdiepen in de pictos en de pictoselector gedownload.
Heb toen als proef een blad gemaakt voor het tandenpoetsen en echt een groot succes!!! Dus die ga ik verder integreren in het huis.
Dingen als dagjes uit of naar de huisarts etc maken jullie daar ook aparte bladen voor? En leggen die ergens om bij te pakken wanneer nodig?
Goed plan, livelink. En ik wilde heel even kwijt, gewoon omdat het kan, dat ik je een heel bijzondere, lieve, geduldige, doortastende mama vind.quote:Op maandag 27 augustus 2012 19:02 schreef livelink het volgende:
Ik heb Katja opgegeven voor een cursus met de mooie titel: "Wij zijn er ook nog!"
Dus eindelijk spijkers met koppen geslagen. En toch ook maar even een afspraak met de huisarts gemaakt, want ik kan haar buikpijn nu wel op stress gooien, maar misschien is het toch iets lichamelijks.
Kalm en hard is helemaal niet zo erg. Subtiel is ergerquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 10:22 schreef Troel het volgende:
Ik schrok me inderdaad rot, maar ben naar Ruben toe best kalm (en hard) geweest.
Het was echt supergezellig idd. en je hebt schatten van kinderenquote:Op woensdag 29 augustus 2012 21:00 schreef Troel het volgende:
Vandaag was hij vrij vanwege sportdag
Wel een heel fijne dag gehad (we hebben een uilendemonstratie gezien en hebben allemaal een uil op onze arm gehad). Morgen nieuwe poging.
quote:Op zaterdag 15 september 2012 15:41 schreef livelink het volgende:
hij durft weer te gaan slapen zonder dat hij een heel leger van knuffels om zich heen moet hebben om hem te beschermen,
Nou, en juist dát soort dingen heeft Thies ook. Als hij zich voorneemt dat niet te doen, dan zal het niet gebeuren ook. En die juf dwingt dan niets. Maar ze doet allerlei spelletjes waarbij in heel kleine stapjes tóch naar dat doel (hoofd onder water) wordt gewerkt.quote:Op zaterdag 15 september 2012 16:37 schreef Nijna het volgende:
Ze heeft al zo bedacht dat ze niet met haar hoofd onder water wil, niet van de kant wil springen enzovoort, dat ik er toch een beetje tegenop zie,
quote:Op zaterdag 15 september 2012 12:01 schreef DaviniaHR het volgende:
wat fijn dat Job wellicht thuis kan blijven wonen!gaat hij nog regelmatig ergens anders naar toe zodat jullie kunnen bijkomen?
waarvoor heeft hij medicatie?
nijna, heb je het idee dat de vootbereiding voor zwemles wat onrust heeft weggehaald?
bloeien jullie kids ook weer zo op nu de structuur van school er weer is?
Oef, dat is wel balen. Is er niet iemand die jullie kan helpen? Die jullie dat werk uit de hand kunnen nemen? Want anders vind ik juist dit ook voor jullie reden voor een indicatie. Een helpende hand zodat jullie ook af en toe wat dingen los kunnen latenquote:Op maandag 1 oktober 2012 14:21 schreef livelink het volgende:
Wij zijn er achter gekomen dat voor logeeropvang een indicatie van het CIZ nodig is![]()
Op zich wel logisch, maar we waren heel dom in de veronderstelling dat het hebben van een diagnose eigenlijk voldoende was. Eventueel willen we de kosten nog wel zelf betalen, maar dat behoort niet eens tot de opties.
En we hebben echt geen puf om nu een indicatie te gaan regelen.
Nou ja, misschien moeten we wat moed gaan verzamelen. Laten we eerst maar eens kijken wat het CIZ nodig heeft aan papieren. Wellicht dat een aanbevelingsbrief van de psychiater voldoende is.quote:Op maandag 1 oktober 2012 14:26 schreef Troel het volgende:
[..]
Oef, dat is wel balen. Is er niet iemand die jullie kan helpen? Die jullie dat werk uit de hand kunnen nemen? Want anders vind ik juist dit ook voor jullie reden voor een indicatie. Een helpende hand zodat jullie ook af en toe wat dingen los kunnen laten
ik denk dat 't gewoon per persoon verschilt. cato heeft dit soort gedachten al van heel jongs af aan.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 12:48 schreef Troel het volgende:
Is dat specifiek voor de wat oudere kinderen dan? Ik heb Ruben nog nooit zulke dingen horen zeggen? Ook niet gemerkt dat hij bang is dat hij bepaalde dingen niet zou kunnen leren ofzo? Of is hij zich gewoon minder bewust van eventuele beperkingen?
Fijn, van die volwassen die niet begrijpen dat delen iets anders is dan alles uit je handen laten pakkenquote:Op donderdag 11 oktober 2012 13:35 schreef Nijna het volgende:Jammer dat moeder van buurmeisje dan gelijk lelijk moet reageren, dat mijn kind niet kan delen, ik vond het juist erg knap dat ze haar grens aan gaf en dat heb ik M ook gezegd
!).
Hebben wij dezelfde buurvrouw?quote:Op donderdag 11 oktober 2012 14:53 schreef Nijna het volgende:
Tja... je kan ook bij alles wat je kind wil gelijk gaan rennen he.... Pffff, mn buurvrouw heeft dan ook een aardige plaat voor haar kop...
D heeft het juist andersom; hij overschat zichzelf voortdurend. Hij denkt juist dat hij alles (aan)kan en overal goed in is (ook als dat absoluut niet het geval is).quote:Op donderdag 11 oktober 2012 14:30 schreef trui het volgende:
[..]
ik denk dat 't gewoon per persoon verschilt. cato heeft dit soort gedachten al van heel jongs af aan.
Dat dusquote:Op donderdag 11 oktober 2012 20:04 schreef Nijna het volgende:
Dank je Moonah. Ik vind het soms wel handig dat ik bepaalde dingen misschien beter aan voel door mn eigen ervaring
. Maar het is soms ook knap lastig...
Lily, dat lijkt me ook wel lastig...
joh dat geeft echt niet hoor, ik vond 'm wel leuk! maar zelfs dat van die slavernij meent ze dan bloedserieus.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 18:40 schreef livelink het volgende:
fijn dat het beter met M. gaat, Nijna. Trui, met dat gewiekst doelde ik op haar 'slaaf'opmerking. Beetje misplaatst grapje idd. Sorry, want de angsten/zorgen zijn zo echt.
Klopt!quote:Op donderdag 11 oktober 2012 20:31 schreef Troel het volgende:
En mijn angst dat er een punt zou zijn dat ik het misschien niet zou snappen, was ze heel simpel in: "dat heeft elke moeder".
Ja, ik ben er nog!quote:Op woensdag 10 oktober 2012 21:29 schreef trui het volgende:
hebben jullie de documentaire 'de regels van matthijs' gezien? (is nog te zien via uitzendinggemist).
Ja sorry, dat hoor ik wel vaker maar voor mij is het logisch.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 09:30 schreef livelink het volgende:
Lalin, je spreekt een beetje in raadselen voor me. Ik heb denk ik ergens een heel stuk gemist.
Ik ga straks maar even terugzoeken.
Dat vond ik ook wel degelijk blijken hoor, dat de maker om hem geeft.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 11:36 schreef trui het volgende:
ik kan me je boosheid ergens wel voorstellen Lalin. dat er toch niet meer is gedaan om de wereld voor Matthijs draaglijker te maken. iedereen kijkt maar toe, althans zo lijkt het, en daar is zo'n documentaire natuurlijk een explicitering van. maar ik heb ook geen kant & klaren oplossingen. en ik vond wel uit de film blijken dat de maker van de documentaire veel om Matthijs gaf.
Ik ga er even over nadenken.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 14:45 schreef Troel het volgende:
Yps, jij kent me een beetje, moet ik hem gaan kijken of kan ik het beter laten?
Even nagedacht.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 14:45 schreef Troel het volgende:
Yps, jij kent me een beetje, moet ik hem gaan kijken of kan ik het beter laten?
Dan laat ik het lekker langs me heen gaanquote:Op zaterdag 13 oktober 2012 17:16 schreef YPPY het volgende:
[..]
Even nagedacht.Ik denk als je ongeveer weet hoe het loopt en wat er gaat gebeuren, dat je best kunt kijken. Ik zie overeenkomsten tussen jullie levens, maar ook hele grote verschillen. Als het gaat over de toekomstperspectieven van jouw jongens denk ik ook dat het wel kan. Juist omdat jij weet hoe individueel het allemaal is en hoe groot de verschillen kunnen zijn.
Van de andere kant zie ik het ook niet als noodzakelijke aanvulling om het te zien.
Kim en Tyler hebben dat ook. Herkenbaar dus, Helaas nog geen oplossing voor gevonden.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 22:11 schreef DaviniaHR het volgende:
ik heb de documentaire net gezien en ben me kapot geschrokken.
is toch wel echt een angstbeeld, dat het zo fout kan lopen...
vraagje: als Eli iets niet zint, of hij heeft stress, gaat hij keihard gillen en springen (stampen, maar dan springend). Herkenbaar? Hoe hebben jullie je kids geleerd om op een constructieve manier met stress om te gaan?
Ik vind het echt sneu voor hem en het doet echt pijn aan mijn oren de ckmbknatis van volume en toonhoogte
Omdat het natuurlijk niet bij elk kind stress oplevertquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 20:35 schreef Rewimo het volgende:
Waarom maken ze die foto's eigenlijk, als dat zoveel stress oplevert voor de kinderen? Dat snap ik eerlijk gezegd niet
Nee, dat snap ik, maar ik lees uit livelinks verhaal dat het wel de hele klas van slag brengt. Dat lijkt het me niet waard, eerlijk gezegdquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 20:36 schreef Troel het volgende:
Omdat het natuurlijk niet bij elk kind stress oplevert
Dat, plus als je ze overal tegen gaat beschermen zal je ze alleen maar kwetsbaar houden ivm weerbaarder en dan betalen je kinderen (en jij) later als ze de maatschappij in moeten de prijs.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 20:38 schreef Troel het volgende:
Tja, de maandelijkse huur en dergelijke levert ook bij veel mensen stress op, misschien kunnen ze die ook afschaffen![]()
Er zijn echt wel dingen waar ik Ruben tegen bescherm, maar niet tegen alles inderdaad. Dat kan ook niet. En soms maak je als ouder gewoon verkeerde inschattingenquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 21:03 schreef Logician78 het volgende:
[..]
Dat, plus als je ze overal tegen gaat beschermen zal je ze alleen maar kwetsbaar houden ivm weerbaarder en dan betalen je kinderen (en jij) later als ze de maatschappij in moeten de prijs.
Ook volkomen logischquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 21:04 schreef Troel het volgende:
[..]
Er zijn echt wel dingen waar ik Ruben tegen bescherm, maar niet tegen alles inderdaad. Dat kan ook niet. En soms maak je als ouder gewoon verkeerde inschattingen
Hier is het meeste al in huisquote:Op vrijdag 2 november 2012 14:05 schreef Logician78 het volgende:
Dat doen wij ong. ook zo
We maken 1 a 2wk voor sinterklaas samen een lijst met cadeaus die hij graag zou willen hebben (soms met een toys xl of bart smit boekje er bij).
Daarna gaan we samen naar de winkel om de cadeaus uit te zoeken, kopen en in te pakken.
En het wachten/aftellen alleen al om het uit te mogen pakken is voor hem al spannend genoeg
Nou ja en gewoon de blijdschap van de jongens dat ze dus NU al blij zijn dat ze begin december iets gaan krijgen dat ze graag willen hebbenquote:
jemig zeg, wat erg dat het niet vergoed wordt. het is toch duidelijk dat het niet helemaal goed met haar gaat. ik vind het zo verdrietig voor jullie allemaal. wanneer komt toch het keerpunt?quote:Op dinsdag 6 november 2012 21:58 schreef livelink het volgende:
Katja heeft het erg zwaar. Ze klaagt elke dag over buikpijn en misselijkheid en lichamelijk blijkt er niks te zijn. We zijn voor haar naar een psycholoog gegaan. We hebben het intakegesprek inmiddels achter de rug. Was wel fijn. Die psychologe zei tegen Katja dat haar broertje en haar ouders al genoeg hulp kregen, maar dat ze er bij hun praktijk echt alleen maar voor haar waren. Dat deed me echt goed, dat er nu een plek was voor Katja.
Maar ja, omdat Katja geen stoornis heeft (godzijdank) wordt het niet vergoed. Dus we hebben nu afgesproken dat ze dit jaar 4 gesprekken krijgt en dan volgend jaar nog 4x en dan moeten we toch kijken of we het dan nog verder kunnen opbrengen. In januari start ook de brusjesgroep. Hopelijk heeft ze daar ook wat aan.
Nee, ik was bezig met een indicatie voor een logeeropvang. Maar we hebben het even losgelaten. Zoals J. zei: 'we krijgen hem op dit moment nauwelijks naar school en verder nergens naar toe, dan gaat het ons ook zeker niet lukken om hem naar een logeerplek te krijgen'. En dat is ook zo. We krijgen momenteel gewoon even niks voor elkaar, dus we moeten eerst wachten tot het weer wat beter gaat.quote:Op dinsdag 6 november 2012 22:24 schreef Logician78 het volgende:
Livelink hebben jullie een vangnet qua logeer gezin om af en toe even bij te komen?
Als je zo'n meisje geen hulp geeft, krijgt ze vanzelf ergens last van zullen ze wel denken. Punt is dat je dat juist graag voor wilt blijven.quote:Op woensdag 7 november 2012 16:24 schreef Nijna het volgende:
Livelink, het raakt me hoe je schrijft. Dat je zelfvertrouwen wegzakt kan ik me ook voorstellen, toch vind ik dat jullie het knap doen.
Wat stom eigenlijk dat Katja, omdat ze geen stoornis heeft, geen vergoeding krijgt voor de gesprekken... Leve de gezondheidszorg.
Toch hoop ik dat ze in de gesprekken die ze krijgt, haar ei kwijt kan, dat het haar ook weer wat lucht geeft. Sterkteik wens jullie kracht!
ik wou het niet zeggen, maar dit is precies wat ik dacht. kan jullie huisarts niets voor jullie betekenen? ik vind het zo triest voor jullie allemaalquote:Op woensdag 7 november 2012 19:22 schreef Troel het volgende:
[..]
Als je zo'n meisje geen hulp geeft, krijgt ze vanzelf ergens last van zullen ze wel denken. Punt is dat je dat juist graag voor wilt blijven.
En inderdaad, wellicht een idee om Katja wat rust te gunnen? Of ziet ze dat zelf helemaal niet zitten of is dat alsnog te anders voor Job?
Update:quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
en op maat gemaakte otoplastieken? K heb ze voor festivals maar als t te druk is op de vloer op t werk gebruik ik ze ook als ik moeite heb met het buitensluiten van geluidquote:Op maandag 19 november 2012 21:50 schreef livelink het volgende:
Dat hebben we al geprobeerd. Hij verdraagt die koptelefoon ook niet. Misschien moeten we eens gewone oordopjes proberen.
Wat waarschijnlijk ook zal helpen, maar wat ik liever niet wil, is hem een DS of zoiets geven. Dan kan hij zich in de bus verliezen in een spelletje. Dat is eigenlijk iets wat ik toch zo lang mogelijk wil uitstellen.
Ik heb die dingen ook voor als ik naar een festival ga en ik vind ze verschrikkelijk zitten. Ook partyplugs en dergelijke zitten vervelend. Het voordeel van die op maat gemaakte is dat ze echt goed afsluiten in je oor, waardoor ze vaak minder vervelend zittenquote:Op dinsdag 20 november 2012 08:29 schreef Nijna het volgende:
Livelink, wat knap dat hij het uit probeerde te leggen.
Ik heb zelf oordopjes van noizzez (gekocht bij de audicien voor 25 euro). DIe op maakt gemaakte zijn meer dan 100 euro, dus om te proberen best duur.
Die van noizzez heb je met verschillende filters en je kan de filters ook los kopen. Er zitten 4 maten oordopjes in 1 verpakking, je moet de grootst mogelijke gebruiken.
Maar knap van Job zeg!
De oplossing alhier zijn oorwarmers, hoe fluffier, hoe beter.quote:Op maandag 19 november 2012 22:32 schreef livelink het volgende:
Ja, zoiets hebben we nog niet geprobeerd. Dat is nog wel een optie.
En dit!quote:Op vrijdag 23 november 2012 19:42 schreef Lalin het volgende:
[..]
De oplossing alhier zijn oorwarmers, hoe fluffier, hoe beter.
Livelinkquote:Op zondag 25 november 2012 22:49 schreef livelink het volgende:
Bij ons is het afgelopen vrijdag weer helemaal mis gegaan in de taxi. Ik zie geen oplossingen meer. Ik pieker maar en ik pieker maar, maar ik weet het gewoon niet meer.
Morgen ga ik hem maar halen en brengen. Betekent dat ik om 07.15 met Job alweer in een drukke spitsbus zit. En 's middags weer in een drukke bus terug.
Ik moet denk ik met spoed een scooter kopen of zo, zodat ik hem wat makkelijker kan brengen en halen. En dan toch maar kijken of een school in ons stadje hem wil aannemen.
Gvd, waarom kan dit nou niet makkelijker. Nou heb ik een school waar hij opbloeit, maar is het vervolgens onmogelijk om er te komen.
Iemand interesse in een baantje? Je hoeft alleen maar een nogal moeilijk kind voor je te winnen en die dan vervolgens elke dag naar school brengen en weer ophalen en naar huis brengen.
Er zijn geen bellen. Om te bellen moet je het allebei willen en mijn man wil er helemaal niks van weten. Morgen heb ik dan wel een gesprek op school.quote:Op zondag 25 november 2012 22:57 schreef Lois het volgende:
Livelink, ik weet niet hoe ik het tactvol moet zeggen maar trek aan de bel. Ram op deuren, gooi ruiten in desnoods maar roep hulp in. MEE, school, huisarts, crisishulp, iets.
Ik zie J. Alleen maar achteruit gaan in je posts en alle winst bij jullie na de opname (rust, vertrouwen, kracht) lijkt verdwenen.
Dit kun je niet alleen...
quote:
Er zijn veel dingen waar hij bang voor kam zijn... Sommige dingen zullen vast ook terecht zijn. Maar hij zal dus die actie niet ondernemen en er is nog een kind bij betrokken natuurlijk.quote:Op maandag 26 november 2012 08:22 schreef debuurvrouw het volgende:
Waar is je man bang voor? Veel slechter kan t er niet van worden lijkt me?
Ik hoop dat er heel gauw een oplossing komt waar jullie je beide in kunnen vinden.
Oh, die schuld die lees je verkeerd hoor.quote:Op maandag 26 november 2012 08:43 schreef YPPY het volgende:
[..]
Er zijn veel dingen waar hij bang voor kam zijn... Sommige dingen zullen vast ook terecht zijn. Maar hij zal dus die actie niet ondernemen en er is nog een kind bij betrokken natuurlijk.
Het is makkelijk hem 'de schuld' te geven, maar dat kan een reden hebben die voor hem heel reel is. Ik ken de man van livelink niet, maar het is zo vaak geen onwil, maar onmacht..
Het is ook niet echt schuld hoor, maar er zijn zoveel redenen. En ik vind het nu lastig om te gokken welke voor hem gelden. Maar het is niet vreemd of raar. Moeilijk, dat wel en verschrikkelijk lastig voor livelink, maar op zich een normaal 'proces'.quote:Op maandag 26 november 2012 08:45 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Oh, die schuld die lees je verkeerd hoor.![]()
Hence het stukje: een oplossing waar jullie je beide in kunnen vinden....
Ik was oprecht benieuwd wat hem remt, tegenstaat, noem het maar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |