Mij is geadivseerd om een soortement van 'samenvatting' te maken in de toekomst met mijn bijbaantjes die wat minder relevant zijn, voorbeeld:quote:Op dinsdag 10 juli 2012 18:07 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Valt wel mee hoor. Iedereen die ik het tot nu toe gestuurd heb, heeft het ook daadwerkelijk gelezen. En dan heb ik de niet relevante werkervaring (vorige carriere) nog "greyed out". Dus het is met name de laatste 12 jaar werkervaring en relevante opleidingen.
Stages bij overheidskantoren in zelfstandige functies (2 jaar) en ruim anderhalf jaar bij een financieel service kantoor in een enigszins juridische settingquote:Op dinsdag 10 juli 2012 18:06 schreef Kholdstrike het volgende:
[..]
bedoel je dan werk, bijbaantjes of stages. Onder werkervaring heb ik maar mijn stages gedaan want daar heb ik wel wat interessantere bedrijven gehad.
Pagina 1:quote:Op dinsdag 10 juli 2012 18:11 schreef Renesite het volgende:
[..]
Mij is geadivseerd om een soortement van 'samenvatting' te maken in de toekomst met mijn bijbaantjes die wat minder relevant zijn, voorbeeld:
- 1990-2000 diverse ICT functies, te weten: Front-end developer - blablablabla
Wat versta je precies onder profiel?quote:Op dinsdag 10 juli 2012 18:16 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Pagina 1:
Personalia
Profiel
Huidige (laatste) functie met bijbehorende taken en verantwoordelijkheden.
Pagina 2:
Voorgaande (relevante) functie met bijbehorende taken en verantwoordelijkheden
Eigen bedrijfje met kort profiel
Pagina 3
3 oudere relevante functies, korter samengevat
2 functies voorgaande carriere alleen bij naam en periode genoemd
Pagina 4
Opleidingen, vaardigheden, cursussen, achievements, etc.
Prima toch?
Nogmaals, na 23 jaar heb je simpelweg meer te vertellen. En functies van 5 jaar of meer welke ook nog eens relevant zijn in je vakgebied vermeld ik gewoon
Tot nu toe met succes moet ik zeggen. Meestal word ik wel uitgenodigd voor een gesprek als ik goed gericht solliciteer.
Zo een geile zin die beschrijft waar je goed in ben. Dus 1 alinea. Gek genoeg triggerd die vaak omdat hij ook wel echt beschrijft wat ik goed doe (en waar in sommige beroepsgroepen behoefte aan is).quote:Op dinsdag 10 juli 2012 18:21 schreef dakpan90 het volgende:
[..]
Wat versta je precies onder profiel?
Je elevator pitch als het ware? Kan inderdaad best werken, geloof dat recruiters daar wel vatbaar voor zijn.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 18:24 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Zo een geile zin die beschrijft waar je goed in ben. Dus 1 alinea. Gek genoeg triggerd die vaak omdat hij ook wel echt beschrijft wat ik goed doe (en waar in sommige beroepsgroepen behoefte aan is).
Niet alleen recruiters hoor, ook gewoon de beslissers in bedrijven.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 18:25 schreef dakpan90 het volgende:
[..]
Je elevator pitch als het ware? Kan inderdaad best werken, geloof dat recruiters daar wel vatbaar voor zijn.
ja idd. Ik doe t ook altijdquote:Op dinsdag 10 juli 2012 17:39 schreef dakpan90 het volgende:
[..]
Ik zou het wel aanraden, zet denk ik meer zoden aan de dijk. Als ze een losse brief binnenkrijgen verdwijnt 'ie heel snel in de prullenbak. Als je al gebeld hebt en je interesses overlegd hebt, hebben zij ook een beeld bij de brief en cv.
Maakt het schrijven van je open sollicitatie denk ik ook vele malen makkelijker, omdat je al wat inzicht kan krijgen in de mogelijkheden en je vaardigheden daar naartoe kan schrijven.
Ik ben zojuist door PostNL te slim (of te dom?) bevonden om post rond te brengen.quote:Op woensdag 11 juli 2012 12:40 schreef Disavowed het volgende:
Zojuist maar weer een sollicitatie gedaan naar een simpel baantje. Waarom ik een gat van 6 maanden heb...
Bekrompen land. Ik krijg af en toe het idee dat er niks anders op zit dan mezelf op te hangen.
Ik ben ook net gebeld door Post NL.quote:Op woensdag 11 juli 2012 12:52 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Ik ben zojuist door PostNL te slim (of te dom?) bevonden om post rond te brengen.
Ze vroegen aan de telefoon of ik Nederlands kon lezen. Ik heb dat online sollicitatieformulier toch ingevuld?? De tering hee.
quote:Op dinsdag 10 juli 2012 18:24 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Zo een geile zin die beschrijft waar je goed in ben. Dus 1 alinea. Gek genoeg triggerd die vaak omdat hij ook wel echt beschrijft wat ik goed doe (en waar in sommige beroepsgroepen behoefte aan is).
Ik ken haar dus maar dit omschrijft haar echt voor geen meter, maar het klinkt wel 'geil'.quote:I am interested in life sciences; specifically, I am keen on utilizing the knowledge from the fields of biochemistry, cell, molecular and structural biology for advancing translational research and improving health care. Throughout my education and work experience, I have been part of multidisciplinary groups with a variety of scientific backgrounds and acquired numerous technical skills. I have attained the ability to work individually, as well as, in a team as the primary researcher and collaborator. I am a friendly, hard working, responsible and reliable person with the ability to plan, organize in a time efficient way and insist on demanding circumstances. I am eager to work in a challenging environment that provides mentorship and allows for further scientific, technical and personal development
??quote:Op woensdag 11 juli 2012 13:43 schreef Bosbeetle het volgende:
pag 1
personalia
werkervaring
- projecttitels
- proefschrifttitel
opleidingen/workshops
publicaties
pag 2
Posters
Vaardighedenmaar ik ben er nog niet echt tevreden over
Haha herkenbaar. Het laatste alinea doet 't m.quote:Op woensdag 11 juli 2012 13:35 schreef Kholdstrike het volgende:
Oh die pijn en frustratie ken ik helemaal.
Ik heb dan ook nog zo'n vader die is blijven steken in 1970 met zijn arbeidsgedachte. Hij verteld nu dat ik iedere dag langs de uitzendbureau's moet gaan. Wanneer ik hem uitleg dat de ze me dan verwijzen naar hun website kijkt hij mij laf en ongeïnteresseerd aan.
Hij zegt ook vaak dat ik gewoon bedrijven moet binnen stappen en dan moet vragen om hier te komen werken.
Dan zijn er nog zijn verhalen van de tijd dat hij zijn baas de middelvinger kon geven en de straat overstak en daar meteen kon gaan werken. Het grootste probleem is dat de overheid toendertijd hard handig ging hakken in het grijs circuit, de economie van bijverdienste, toen is alles naar de klote gegaan.
Je kunt er eventueel nog je taalbeheersing en computervaardigheden aan toevoegen. Sommige mensen menen dat zelfs hobby's op het cv moeten worden vermeld. Over dat laatste twijfel ik een beetje, zeker als het niet duidelijk is waarom dat jou geschikter maakt voor de vacature waarop je solliciteert.quote:Op woensdag 11 juli 2012 13:43 schreef Bosbeetle het volgende:
pag 1
personalia
werkervaring
- projecttitels
- proefschrifttitel
opleidingen/workshops
publicaties
pag 2
Posters
Vaardighedenmaar ik ben er nog niet echt tevreden over
Forum Opties | |
---|---|