abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 10 juli 2012 @ 18:08:02 #1
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_114022712
Welkom in het enige echte Werkzoekend Topic.

In dit topic kun je terecht als je (binnenkort) werkzoekend bent. Een beetje mentale support en hulp bij vragen is de strekking van dit topic.

Het zou leuk zijn als we vermelden welke opleiding je gevolgd hebt, naar wat je op zoek bent en hoelang al.

Vorige deel:

Werkzoekend # 46!

De OP vind je hier.

Veel succes iedereen met het vinden van een baan. ^O^

Misschien een leuk idee om mensen hier toe te voegen die werk zoeken. Dan kunnen we wellicht elkaar een beetje helpen met het vinden van werk.

[ Bericht 1% gewijzigd door Bosbeetle op 14-07-2012 13:55:41 ]
  Moderator dinsdag 10 juli 2012 @ 18:11:40 #2
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_114022865
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 18:07 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Valt wel mee hoor. Iedereen die ik het tot nu toe gestuurd heb, heeft het ook daadwerkelijk gelezen. En dan heb ik de niet relevante werkervaring (vorige carriere) nog "greyed out". Dus het is met name de laatste 12 jaar werkervaring en relevante opleidingen.
Mij is geadivseerd om een soortement van 'samenvatting' te maken in de toekomst met mijn bijbaantjes die wat minder relevant zijn, voorbeeld:
- 1990-2000 diverse ICT functies, te weten: Front-end developer - blablablabla
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 18:06 schreef Kholdstrike het volgende:

[..]

bedoel je dan werk, bijbaantjes of stages. Onder werkervaring heb ik maar mijn stages gedaan want daar heb ik wel wat interessantere bedrijven gehad.
Stages bij overheidskantoren in zelfstandige functies (2 jaar) en ruim anderhalf jaar bij een financieel service kantoor in een enigszins juridische setting :)
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 10 juli 2012 @ 18:16:04 #3
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_114023048
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 18:11 schreef Renesite het volgende:

[..]

Mij is geadivseerd om een soortement van 'samenvatting' te maken in de toekomst met mijn bijbaantjes die wat minder relevant zijn, voorbeeld:
- 1990-2000 diverse ICT functies, te weten: Front-end developer - blablablabla

Pagina 1:
Personalia
Profiel
Huidige (laatste) functie met bijbehorende taken en verantwoordelijkheden.

Pagina 2:
Voorgaande (relevante) functie met bijbehorende taken en verantwoordelijkheden
Eigen bedrijfje met kort profiel

Pagina 3
3 oudere relevante functies, korter samengevat
2 functies voorgaande carriere alleen bij naam en periode genoemd

Pagina 4
Opleidingen, vaardigheden, cursussen, achievements, etc.

Prima toch?
Nogmaals, na 23 jaar heb je simpelweg meer te vertellen. En functies van 5 jaar of meer welke ook nog eens relevant zijn in je vakgebied vermeld ik gewoon :)

Tot nu toe met succes moet ik zeggen. Meestal word ik wel uitgenodigd voor een gesprek als ik goed gericht solliciteer.
pi_114023146
Ik liet mijn CV van twee kantjes nakijken door m'n zwager. Die was helemaal verbaasd dat ik meer dan één A4tje had. Hij is dan wel Amerikaans en bouwt daardoor zijn cv sowieso wel anders op, maar het gaf toch wel aan dat er in bepaalde sectoren (investment banking in dit geval) geen behoefte is aan 'lange' cv's.

edit: mijn opbouw was als volgt:

pag 1. Personalia, opleidingen en relevante werkervaringen
pag 2. Overige ervaringen (net afgestudeerd, dus aantal projecten en commissies toegevoegd), vaardigheden.

[ Bericht 26% gewijzigd door dakpan90 op 10-07-2012 18:24:09 ]
pi_114023295
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 18:16 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Pagina 1:
Personalia
Profiel
Huidige (laatste) functie met bijbehorende taken en verantwoordelijkheden.

Pagina 2:
Voorgaande (relevante) functie met bijbehorende taken en verantwoordelijkheden
Eigen bedrijfje met kort profiel

Pagina 3
3 oudere relevante functies, korter samengevat
2 functies voorgaande carriere alleen bij naam en periode genoemd

Pagina 4
Opleidingen, vaardigheden, cursussen, achievements, etc.

Prima toch?
Nogmaals, na 23 jaar heb je simpelweg meer te vertellen. En functies van 5 jaar of meer welke ook nog eens relevant zijn in je vakgebied vermeld ik gewoon :)

Tot nu toe met succes moet ik zeggen. Meestal word ik wel uitgenodigd voor een gesprek als ik goed gericht solliciteer.
Wat versta je precies onder profiel?
  Moderator dinsdag 10 juli 2012 @ 18:21:54 #6
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_114023310
Pagina 1: personalia, opleidingen en werkervaring (laatste 3)
Pagina 2: stages, extra's en referenties
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 10 juli 2012 @ 18:24:31 #7
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_114023419
quote:
6s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 18:21 schreef dakpan90 het volgende:

[..]

Wat versta je precies onder profiel?
Zo een geile zin die beschrijft waar je goed in ben. Dus 1 alinea. Gek genoeg triggerd die vaak omdat hij ook wel echt beschrijft wat ik goed doe (en waar in sommige beroepsgroepen behoefte aan is).
pi_114023479
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 18:24 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Zo een geile zin die beschrijft waar je goed in ben. Dus 1 alinea. Gek genoeg triggerd die vaak omdat hij ook wel echt beschrijft wat ik goed doe (en waar in sommige beroepsgroepen behoefte aan is).
Je elevator pitch als het ware? Kan inderdaad best werken, geloof dat recruiters daar wel vatbaar voor zijn.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 10 juli 2012 @ 18:32:18 #9
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_114023740
quote:
6s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 18:25 schreef dakpan90 het volgende:

[..]

Je elevator pitch als het ware? Kan inderdaad best werken, geloof dat recruiters daar wel vatbaar voor zijn.
Niet alleen recruiters hoor, ook gewoon de beslissers in bedrijven.
  dinsdag 10 juli 2012 @ 21:49:12 #10
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_114034582
OK, word voorgesteld bij een organisatie hier in de regio door 'n kleinere uitzendbureau. Het is voor een functie van 32 uur p/w en vanaf 1 september. Bij een andere organisatie 60 km verderop staat nog een kennis/sollicitatiegesprek gepland voor 18 juli, da's voor 36-40 uur p/w.

Met wat mazzel heb ik zeer rap een volgende betrekking te pakken ;)
pi_114038462
quote:
6s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 17:39 schreef dakpan90 het volgende:

[..]

Ik zou het wel aanraden, zet denk ik meer zoden aan de dijk. Als ze een losse brief binnenkrijgen verdwijnt 'ie heel snel in de prullenbak. Als je al gebeld hebt en je interesses overlegd hebt, hebben zij ook een beeld bij de brief en cv.

Maakt het schrijven van je open sollicitatie denk ik ook vele malen makkelijker, omdat je al wat inzicht kan krijgen in de mogelijkheden en je vaardigheden daar naartoe kan schrijven.
ja idd. Ik doe t ook altijd :)
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_114046705
Interessant artikel over zogenaamde spookvacatures: http://www.intermediair.n(...)-spookvacatures.html
pi_114052352
Vanmorgen een leuke baan aangeboden gekregen. Wel in Haarlem, dus een aardig afstandje.

Edit: recruiter van het bedrijf had niet gezien dat ik uit Utrecht kom. Werkgever wil mensen uit de omgeving van Haarlem. Het zal godverdomme ook een keer meezitten... Zeikland.

Btw, ik zie op de Adecco website vacatures van 4-5 maanden geleden... Zouden die nou echt nog open staan, of is het opvulling om het aantal vacatures kunstmatig hoog te houden? Wat een baggersite trouwens.

[ Bericht 21% gewijzigd door Mint_Clansell op 11-07-2012 12:27:50 ]
  woensdag 11 juli 2012 @ 12:27:26 #14
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_114055614
Wat ik ook jammer vind os dat er geen één grote staatsuitzendbureau is. Van de overheid. Dan loopt de communicatie tussen UWV en vacatures ook makkelijker.

Want nu wordt ik steeds gebeld door uitzendbureau's over dezelfde vacature terwijl ik die daar al heb geaccepteerd bij een ander uitzendbureau.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_114055666
Ze moeten dat hele UWV opdoeken.
pi_114056178
Zojuist maar weer een sollicitatie gedaan naar een simpel baantje. Waarom ik een gat van 6 maanden heb...

Bekrompen land. Ik krijg af en toe het idee dat er niks anders op zit dan mezelf op te hangen.
"Ignorance is the night of the mind, but a night without moon and star."
  woensdag 11 juli 2012 @ 12:44:34 #17
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_114056327
Wat voor gat is het dan? Werkloos gat?
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_114056641
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 12:40 schreef Disavowed het volgende:
Zojuist maar weer een sollicitatie gedaan naar een simpel baantje. Waarom ik een gat van 6 maanden heb...

Bekrompen land. Ik krijg af en toe het idee dat er niks anders op zit dan mezelf op te hangen.
Ik ben zojuist door PostNL te slim (of te dom?) bevonden om post rond te brengen.

Ze vroegen aan de telefoon of ik Nederlands kon lezen. Ik heb dat online sollicitatieformulier toch ingevuld?? De tering hee. :{w
pi_114058324
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 12:52 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Ik ben zojuist door PostNL te slim (of te dom?) bevonden om post rond te brengen.

Ze vroegen aan de telefoon of ik Nederlands kon lezen. Ik heb dat online sollicitatieformulier toch ingevuld?? De tering hee. :{w
Ik ben ook net gebeld door Post NL.

Mij vroegen ze ook gewoon wat standaard vragen, maar wel gewoon normaal. Ze zei tegen mij, ''ja je spreekt gewoon goed Nederlands en lezen zal ook wel goed zijn toch?''.

Dus nu 18 juli even een gesprekje. Het zal wel even wennen zijn om na jaren weer eens post te bezorgen. _O- Maarja het zijn tenminste normale werktijden wat je werkt.
pi_114058647
Oh die pijn en frustratie ken ik helemaal.

Ik heb dan ook nog zo'n vader die is blijven steken in 1970 met zijn arbeidsgedachte. Hij verteld nu dat ik iedere dag langs de uitzendbureau's moet gaan. Wanneer ik hem uitleg dat de ze me dan verwijzen naar hun website kijkt hij mij laf en ongeïnteresseerd aan.

Hij zegt ook vaak dat ik gewoon bedrijven moet binnen stappen en dan moet vragen om hier te komen werken.

Dan zijn er nog zijn verhalen van de tijd dat hij zijn baas de middelvinger kon geven en de straat overstak en daar meteen kon gaan werken. Het grootste probleem is dat de overheid toendertijd hard handig ging hakken in het grijs circuit, de economie van bijverdienste, toen is alles naar de klote gegaan.
  Moderator woensdag 11 juli 2012 @ 13:43:34 #21
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_114059047
pag 1

personalia
werkervaring
- projecttitels
- proefschrifttitel
opleidingen/workshops
publicaties

pag 2

Posters
Vaardigheden

:X maar ik ben er nog niet echt tevreden over
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator woensdag 11 juli 2012 @ 13:45:33 #22
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_114059162
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 18:24 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

:') die dingen ben ik dus echt heel slecht in.... Vooral om het cool te laten klinken. Bij mij klinkt het altijd suf. Er zijn mensen die echt de gave hebben om daar zulke complete bullshit neer te zetten dat het je er niks mee kunt maar het ook niet links kunt laten liggen.

quote:
I am interested in life sciences; specifically, I am keen on utilizing the knowledge from the fields of biochemistry, cell, molecular and structural biology for advancing translational research and improving health care. Throughout my education and work experience, I have been part of multidisciplinary groups with a variety of scientific backgrounds and acquired numerous technical skills. I have attained the ability to work individually, as well as, in a team as the primary researcher and collaborator. I am a friendly, hard working, responsible and reliable person with the ability to plan, organize in a time efficient way and insist on demanding circumstances. I am eager to work in a challenging environment that provides mentorship and allows for further scientific, technical and personal development
Ik ken haar dus maar dit omschrijft haar echt voor geen meter, maar het klinkt wel 'geil'.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 11 juli 2012 @ 14:22:18 #23
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_114060962
quote:
2s.gif Op woensdag 11 juli 2012 13:43 schreef Bosbeetle het volgende:
pag 1

personalia
werkervaring
- projecttitels
- proefschrifttitel
opleidingen/workshops
publicaties

pag 2

Posters
Vaardigheden

??

Ik heb ook maar twee pagina's hoor...
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
  woensdag 11 juli 2012 @ 14:23:12 #24
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_114060999
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 13:35 schreef Kholdstrike het volgende:
Oh die pijn en frustratie ken ik helemaal.

Ik heb dan ook nog zo'n vader die is blijven steken in 1970 met zijn arbeidsgedachte. Hij verteld nu dat ik iedere dag langs de uitzendbureau's moet gaan. Wanneer ik hem uitleg dat de ze me dan verwijzen naar hun website kijkt hij mij laf en ongeïnteresseerd aan.

Hij zegt ook vaak dat ik gewoon bedrijven moet binnen stappen en dan moet vragen om hier te komen werken.

Dan zijn er nog zijn verhalen van de tijd dat hij zijn baas de middelvinger kon geven en de straat overstak en daar meteen kon gaan werken. Het grootste probleem is dat de overheid toendertijd hard handig ging hakken in het grijs circuit, de economie van bijverdienste, toen is alles naar de klote gegaan.
Haha herkenbaar. Het laatste alinea doet 't m.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_114061331
quote:
2s.gif Op woensdag 11 juli 2012 13:43 schreef Bosbeetle het volgende:
pag 1

personalia
werkervaring
- projecttitels
- proefschrifttitel
opleidingen/workshops
publicaties

pag 2

Posters
Vaardigheden

Je kunt er eventueel nog je taalbeheersing en computervaardigheden aan toevoegen. Sommige mensen menen dat zelfs hobby's op het cv moeten worden vermeld. Over dat laatste twijfel ik een beetje, zeker als het niet duidelijk is waarom dat jou geschikter maakt voor de vacature waarop je solliciteert.

[ Bericht 0% gewijzigd door lyolyrc op 11-07-2012 14:36:05 (kromme zin) ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')