Hij hoeft iig niet ver te zoeken voor de garage danquote:Op woensdag 11 juli 2012 14:36 schreef Auti het volgende:
[..]
Ja ik ken het ongeval. Alfa Romeo bij een Alfa Romeo dealer voor de deur.
Klopt. Dat vond ik wel heel toevallig.quote:Op woensdag 11 juli 2012 14:36 schreef Auti het volgende:
[..]
Ja ik ken het ongeval. Alfa Romeo bij een Alfa Romeo dealer voor de deur.
Nou, ik weet niet of je foto hebt gezien, maar die auto zat gruwelijk in elkaar. Ik begreep dat de bestuurder voor 14 dagen in voorarrest zit. Dat geeft toch wel te denken.quote:Op woensdag 11 juli 2012 14:39 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Hij hoeft iig niet ver te zoeken voor de garage dan
Brandweerkazerne is ook dichtbij.quote:Op woensdag 11 juli 2012 14:39 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Hij hoeft iig niet ver te zoeken voor de garage dan
Ik heb ook begrepen dat de auto door rood is gereden en veel te hard zou hebben gereden. Geruchten over een straatrace, want er is nog een auto bij betrokken geweest.. Fietser zou op de daarvoor bestemde plaats overgestoken zijn.... (las ik ergens).quote:Op woensdag 11 juli 2012 14:45 schreef Auti het volgende:
[..]
Brandweerkazerne is ook dichtbij.
Maarja, die gast heeft veel te hard gereden, en door rood dacht ik?, en heeft daarbij een fietser die overstak geraakt.. zo moet het zijn gegaan denk ik.
In de communicatiequote:Op woensdag 11 juli 2012 20:55 schreef robuust89 het volgende:
Het is een algemeen gegeven dat mensen met een vorm van autisme meer moeite hebben met het doen van sollicitaties. Maar waar zit dat hem dan in?
Pannenkoekquote:Op woensdag 11 juli 2012 21:01 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]![]()
Ja, ik weet ook niet wat ik anders moet antwoorden! Het klopt toch?
Ok, ik doe een poging!quote:Op woensdag 11 juli 2012 21:09 schreef robuust89 het volgende:
[..]
Pannenkoek
Ja, het kloptik had een meer gedetailleerder antwoord verwacht
Even voor mij specifiek.quote:Op woensdag 11 juli 2012 20:55 schreef robuust89 het volgende:
Het is een algemeen gegeven dat mensen met een vorm van autisme meer moeite hebben met het doen van sollicitaties. Maar waar zit dat hem dan in?
Daar heb ik een aantal jaar terug over nagedacht toen ik constant werd afgewezen. Moeite met communiceren, te veel informatie krijgen en te weinig tijd krijgen om die te kunnen verwerken.quote:Op woensdag 11 juli 2012 20:55 schreef robuust89 het volgende:
Ik denk het non-verbale aspect, het snel kunnen inspelen op wisselende situaties. De manier waarop mensen met autisme informatie overbrengen (intonatie) kan meespelen. Zelf heb ik er op veel sollicitaties een beetje een rommeltje van gemaakt door steeds antwoorden volgens het boekje te geven.quote:Op woensdag 11 juli 2012 20:55 schreef robuust89 het volgende:
Plenty more fish in the sea.quote:Op donderdag 12 juli 2012 14:29 schreef robuust89 het volgende:
[ afbeelding ]
Had het kunnen weten dat ze iemand anders tegenkomt daar, was ook niet echt handig om zo verkikkerd op dr te zijn. Achja.
Weer wat geleerd.
Omdat je menselijk bent...quote:Op donderdag 12 juli 2012 14:55 schreef robuust89 het volgende:
[..]
Waarom trek ik het me zo aan/ raakt het me zo?
Ik ben menselijk!quote:Op donderdag 12 juli 2012 14:57 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Omdat je menselijk bent...
Ja het is kut en dat wordt vanzelf minder.
Omdat we stiekem toch geen robots zijn, zie antwoord C2B.quote:Op donderdag 12 juli 2012 14:55 schreef robuust89 het volgende:
[..]
Waarom trek ik het me zo aan/ raakt het me zo?
Bedankt man!quote:Op donderdag 12 juli 2012 15:12 schreef Auti het volgende:
[..]
Omdat we stiekem toch geen robots zijn, zie antwoord C2B.
Ik ken het gevoel zo hard jongen.. iedereen wel. De vraag is, hebben wij er meer last van? Daar durf ik geen antwoord op te geven.
Acceptatie is de sleutel. Je begint al goed met te beseffen dat je het al had kunnen weten..
Je hebt een leuke tijd gehad, ervaring, lesje, that's life. Volgende stap is doorgaan met zijn wie je bent, een prima vent, en je komt vast wel weer iemand tegen.
Huh? Hoe bedoel je die edit?quote:Op donderdag 12 juli 2012 15:17 schreef robuust89 het volgende:
[..]
Bedankt man!dit waardeer ik.
Edit: Humor! nu doen alsof er niks gebeurt isValt verder niet op hoor.
Het zit in de leeftijd (vanaf 18 jaar!). Heb (op basis van deze beperkte info) het idee dat er veel studenten op die school zitten (niks mee mee natuurlijk!). Collega van mij heeft twee weken cursus gevolgd bij Accord Langues, de meest bekende taalschool in Parijs.quote:Op donderdag 12 juli 2012 14:29 schreef robuust89 het volgende:
[ afbeelding ]
Had het kunnen weten dat ze iemand anders tegenkomt daar, was ook niet echt handig om zo verkikkerd op dr te zijn. Achja.
Weer wat geleerd.
Nee had er wel over nagedacht om te gaanquote:Op donderdag 12 juli 2012 06:35 schreef Ceased2Be het volgende:
Tijn, ga je vanavond toevallig ook naar Ministry?
Dat het het laatste is wat je wil horen maakt het nog geen slecht adviesquote:Op vrijdag 13 juli 2012 07:14 schreef Specularium het volgende:
[..]
Slechte 'motivational', want dat is wel het laatste dat je wilt horen.
Eerste uur was een beetje 'meh' toffe visuals, band (en vooral Al) was in topvorm maar alleen maar nieuw werk. Tweede uur was het oud werk met N.W.O., Psalm 69, Thieves, Just One Fix en So What.quote:Op donderdag 12 juli 2012 22:11 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Nee had er wel over nagedacht om te gaan
Misschien toen je jonger was dat je gewoon meer kon verdragen je hebt sowieso minder zorgen als je kind bent.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 19:17 schreef summer2bird het volgende:
Ik snap het niet.
Waarom kan ik niet gewoon zijn zoals vroeger,
een bijbaan, school en gewoon thuis nog kunnen leven.
Dat lukt nu allemaal niet.
Mijn hoofd zit zo vol
Ik kan niet eens thuis zijn, dat word me al te veel
Het klopt ook wel, maar als iets net fout is gegaan kun je hier niks mee.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 07:45 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Dat het het laatste is wat je wil horen maakt het nog geen slecht advies
Zeker wel, en de later toegevoegde tekst bewijst dat ook. Er is ook een liedje over die het haarfijn kan uitleggen. Vorige topic nog gepost. Hard maar waar, het hoort er ook bij. Liefdesverdriet gaat niet in 1 dag over, maar je hoeft er ook geen eeuwigheid of moordkuil van te maken.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 20:35 schreef Specularium het volgende:
[..]
Het klopt ook wel, maar als iets net fout is gegaan kun je hier niks mee.
Aan je leeftijd zal het niet liggen. Zijn er andere dingen tussendoor gekomen? Misschien moeilijke momenten of dingen die niet wilden lukken bijvoorbeeld. Het kan ook aan het weer liggen. Een teveel aan prikkels (dat je hoofd zo vol zit) is een van de kernsymptomen van autisme. Onzekerheid kan hierbij een rol spelen; daarom gaan veel mensen met ASS ook niet op vakantie.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 19:17 schreef summer2bird het volgende:
Ik snap het niet.
Waarom kan ik niet gewoon zijn zoals vroeger,
een bijbaan, school en gewoon thuis nog kunnen leven.
Dat lukt nu allemaal niet.
Mijn hoofd zit zo vol
Ik kan niet eens thuis zijn, dat word me al te veel
Waarom heb jij trouwens zo'n sippe PI?quote:Op vrijdag 13 juli 2012 20:35 schreef Specularium het volgende:
[..]
Het klopt ook wel, maar als iets net fout is gegaan kun je hier niks mee.
Maar wel wel waar...quote:Op zaterdag 14 juli 2012 00:53 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Het leven gaat niet altijd over rozen, maar dat is ook zo'n dooddoener.
Nee, lieverd.quote:
Scherp +1quote:Op zaterdag 14 juli 2012 16:39 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Nee, lieverd.
2 x wel = wel 2 x niet = ook wel. (een dubbele ontkenning is een bevestiging.)
Nee, helemaal niks tussendoor gekomen,quote:Op zaterdag 14 juli 2012 00:53 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Aan je leeftijd zal het niet liggen. Zijn er andere dingen tussendoor gekomen? Misschien moeilijke momenten of dingen die niet wilden lukken bijvoorbeeld. Het kan ook aan het weer liggen. Een teveel aan prikkels (dat je hoofd zo vol zit) is een van de kernsymptomen van autisme. Onzekerheid kan hierbij een rol spelen; daarom gaan veel mensen met ASS ook niet op vakantie.
Het leven gaat niet altijd over rozen, maar dat is ook zo'n dooddoener. Waarom is thuis zijn al te veel?
Is standaard.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 16:35 schreef robuust89 het volgende:
[..]
Waarom heb jij trouwens zo'n sippe PI?
Ik ben er nog voor gewaarschuwd dat ik niet naar de diagnose moest gaan leven.quote:Op zondag 15 juli 2012 01:43 schreef Frank_NL het volgende:
Autisme is gewoon een selffullfilling prophecy
Er kunnen wat puzzelstukjes op hun plek vallen, en dat was het dan.quote:Op zondag 15 juli 2012 02:05 schreef Frank_NL het volgende:
En bovendien, wat heb ik aan zo'n diagnose.
Geen ruk.
Ik kan me wel ergens vinden in je post, maar ik heb het echt een paar keer moeten lezen omdat het al zo laat is.quote:Op zondag 15 juli 2012 01:26 schreef Frank_NL het volgende:
Ik ga mij even met dit topic bemoeien. Ik heb niets toe te voegen aan bestaande bijdragen. Deze heb ik feitelijk niet eens gelezen.
Najaar 2011 ben ik uitgevallen in het werk, na forse veranderingen: bedrijfsovername, standplaatswijziging en wijziging van het management en aansturing in het werk.
Momenteel ben ik 100% van de tijd aan het werk, waarvan nog 25% binnen de Ziektewet.
Een therapeut heeft een diagnose autismespectrumstoornis Syndroom van Asperger gesteld, maar ik heb daar zeer veel moeite mee omdat ik het niet herken. Daarnaast blijf ik mij afvragen wat ik met zo'n diagnose nu helemaal moet beginnen.
In de manier waarop dit is vastgesteld geloof ik er geen klap van dat ik het ben. Het feit dat autisme iets zegt over de hersenstructuur van iemand, maar dat dit toch niet middels een brainscan kan worden aangetoond geeft natuurlijk alleen maar meer voeding om aan de waarheid van een dergelijke diagnose te twijfelen. Daarbij heet autisme een stoornis te zijn die een glijdende schaal kent, zodat er een zeer brede grijze (twijfelachtige) zone bestaat. Ik kan me niet meer aan de indruk onttrekken dat de psychotherapeuten zichzelf hier veel speelruimte kunnen geven.
Ik denk er dus gewoon anders over. Ik vind het begrip autisme ook enorm opgeblazen en heel erg overtrokken. De hele term bestaat misschien net honderd jaar, van Asperger had 70 jaar terug zelfs nog niemand gehoord.
Voordien werd je dus gezien als iemand die anders was.
Maar, wat is dit nu voor cultuur, waarin iedereen die niet voor de volle honderd procent in het strakke corset van het moderne leven past, als autistisch wordt gelabeld.
Voor mij is zo'n diagnose dan ook van een heel betrekkelijke feitelijke betekenis. Het zegt vooral iets voor mij over hoe de maatschappij zijn waardeoordeel velt over alles dat uniek is, over alles dat zichzelf is, en vooral over alles wat men zelf niet begrijpt, omdat het niet voldoet aan het verwachtingspatroon of - juist! - het starre denkpatroon van veel mensen.
We leven in een vol land, een van de tien drukste van de wereld, dus worden er constant waardeoordelen over individuen geveld. Je kan jezelf immers slechts terugtrekken in een flatje en velen leven met de lip op elkaar, terwijl de mensen in flinke delen van de wereld heel wat meer ruimte voor zichzelf hebben.
AUTISME IS SOMS EEN VERZINSEL.
De diagnose autisme is (soms / vaak) een gebrek van artsen, die spreken namens de maatschappij, aan respect voor mensen die zichzelf zijn.
Het is verwerpelijk.
Kun je dit bewijzen? Of is dit alleen maar een verzinsel van je?quote:AUTISME IS SOMS EEN VERZINSEL.
Dit klopt, maar in hoeverre hebben mensen hier last van? Misschien vinden sommigen het juist prettig al die drukte?quote:We leven in een vol land, een van de tien drukste van de wereld, dus worden er constant waardeoordelen over individuen geveld. Je kan jezelf immers slechts terugtrekken in een flatje en velen leven met de lip op elkaar, terwijl de mensen in flinke delen van de wereld heel wat meer ruimte voor zichzelf hebben.
Ik neem aan dat je hier over je eigen ervaring praat?quote:Maar, wat is dit nu voor cultuur, waarin iedereen die niet voor de volle honderd procent in het strakke corset van het moderne leven past, als autistisch wordt gelabeld.
Dit kan kloppen. Echter, het nieuwe DSM gaat het begrip autisme al veranderen waardoor veel mensen die met de oude diagnostisering net binnen het autisme spectrum vielen, er straks buiten gaan vallen.quote:In de manier waarop dit is vastgesteld geloof ik er geen klap van dat ik het ben. Het feit dat autisme iets zegt over de hersenstructuur van iemand, maar dat dit toch niet middels een brainscan kan worden aangetoond geeft natuurlijk alleen maar meer voeding om aan de waarheid van een dergelijke diagnose te twijfelen. Daarbij heet autisme een stoornis te zijn die een glijdende schaal kent, zodat er een zeer brede grijze (twijfelachtige) zone bestaat. Ik kan me niet meer aan de indruk onttrekken dat de psychotherapeuten zichzelf hier veel speelruimte kunnen geven.
Niet altijd.quote:Op zondag 15 juli 2012 02:11 schreef Specularium het volgende:
[..]
Er kunnen wat puzzelstukjes op hun plek vallen, en dat was het dan.
Normaal gesproken kom je niet aan het autisme labeltje, tenzij je in serieuze problemen bent gekomen. In dat geval vind ik de keus snel gemaakt, tenminste, als het zo gaat zoals het bij mij gegaan is.quote:
Wat ik wilde zeggen is: Waarom zou je dat labeltje krijgen als je niet in de problemen bent gekomen?quote:Op zondag 15 juli 2012 20:37 schreef Specularium het volgende:
Ik zou niet weten waarom je dat labeltje voor de lol zou hebben/krijgen.
fix'dquote:Op zondag 15 juli 2012 20:24 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Het is wel waar. Met dat labeltje openen allerlei deuren zich voor je, zo ook voor mij.
Nouja, kinderen schijnen steeds vaker de diagnose te krijgen en naar mijn mening kun je er op die leeftijd nog niks over zeggen. Die hebben nog niks meegemaakt.quote:Op zondag 15 juli 2012 20:38 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Wat ik wilde zeggen is: Waarom zou je dat labeltje krijgen als je niet in de problemen bent gekomen?
Dat is waar. Ik had in gedachten voornamelijk volwassenen.quote:Op zondag 15 juli 2012 20:47 schreef Specularium het volgende:
[..]
Nouja, kinderen schijnen steeds vaker de diagnose te krijgen en naar mijn mening kun je er op die leeftijd nog niks over zeggen. Die hebben nog niks meegemaakt.
Het helpt niet, ik blijf die kut-eij steeds fout doenquote:Op zondag 15 juli 2012 20:47 schreef Specularium het volgende:
[..]
Ik wilde er ook over beginnen maar dacht, laat ik het eens niet doen.
Genoeg mensen hier die je graag willen corrigeren als het nodig is.quote:Op zondag 15 juli 2012 20:48 schreef magnetronkoffie het volgende:
Het helpt niet, ik blijf die kut-eij steeds fout doen
Ja ok, maar goed. Ze geven je toch niet een diagnose aan een volwassene als je niet in de problemen bent gekomen? Of zie ik dat hier fout?quote:Op zondag 15 juli 2012 20:51 schreef Specularium het volgende:
[..]
Genoeg mensen hier die je graag willen corrigeren als het nodig is.
Nope. En ik ga weer volledig opnieuw de diagnostiek in en zal daar hier wel verslag van uitbrengen.quote:Op zondag 15 juli 2012 20:54 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ja ok, maar goed. Ze geven je toch niet een diagnose aan een volwassene als je niet in de problemen bent gekomen? Of zie ik dat hier fout?
Lijkt mij ook niet. Psychologisch onderzoek krijg je ook niet direct bij je eerste bezoek.quote:Op zondag 15 juli 2012 20:54 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ja ok, maar goed. Ze geven je toch niet een diagnose aan een volwassene als je niet in de problemen bent gekomen? Of zie ik dat hier fout?
Succes daarmee, lijkt me een proces van de lange adem waar je in terecht komtquote:Op zondag 15 juli 2012 20:59 schreef Auti het volgende:
[..]
Nope. En ik ga weer volledig opnieuw de diagnostiek in en zal daar hier wel verslag van uitbrengen.
Morgen wordt er sowieso weer bloed geprikt (lichamelijke problemen), dinsdag heb ik 2e gesprek met nieuwe psych en dan ga ik waarschijnlijk horen wat ze samen met de neuroloog van plan is want dat is nu stap 1.. neurologisch onderzoek. En donderdag ben ik dan weer bij de huisarts voor lichamelijk onderzoek voor o.a. mijn hartslag en bloeddruk maar er is ook al een tijdje iets mis met mijn witte bloedlichaampjes.
Maar hoe kan het dan dat er zoveel mensen met autisme zijn die gewoon lekker meedraaien in de maatschappij? Zijn dat dan allemaal mensen ide als kind al gediagnostiseerd waren of zo?quote:Op zondag 15 juli 2012 21:07 schreef Specularium het volgende:
[..]
Lijkt mij ook niet. Psychologisch onderzoek krijg je ook niet direct bij je eerste bezoek.
Omdat het een breed spectrum is en iedereen anders in elkaar zit.quote:Op zondag 15 juli 2012 21:09 schreef magnetronkoffie het volgende:
Maar hoe kan het dan dat er zoveel mensen met autisme zijn die gewoon lekker meedraaien in de maatschappij? Zijn dat dan allemaal mensen ide als kind al gediagnostiseerd waren of zo?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |