moet dat niet 26 of 36 weken zijn?quote:Op dinsdag 10 juli 2012 16:47 schreef dr.Bellows het volgende:
Als je recht hebt op WW, wordt naar je gehele arbeidsverleden gekeken. Voor alle jaren dat je 52 weken hebt gewerkt, kun je een maand WW krijgen
oh wat raar ik heb ook ooit WW gekregen voor de jaren dat ik bijbaantjes had maar die had ik nooit een volledig jaar geloof ik.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 16:50 schreef dr.Bellows het volgende:
Nee, ze gaan uit van een volledig jaar werken, dus 52 kalenderweken aaneengesloten met een contract aan een werkgever verbonden zijn en premie betalen. Ze kijken dus niet naar de hoeveelheid uren die gewerkt zou zijn.
De hoogte van je WW wordt vastgesteld aan de hand van je laatst verdiende loon en gemiddeld aantal uren per week.
raar dat het dan op de site van het UWV fout staat;quote:Op dinsdag 10 juli 2012 16:53 schreef dr.Bellows het volgende:
Bij mij is iig gekeken naar 52 weken, kreeg ik een keurig overzichtje van toegestuurd. Anyway, voor TS is het prettig om te weten dat ze naar meer kijken dan wat hij in de OP noemt.
Daar hebben ze het over 52 dagen niet 52 weken.quote:Jareneis: verlengde uitkering
Voldoet u aan de wekeneis én heeft u de laatste 5 kalenderjaren voordat u werkloos werd ten minste 4 kalenderjaren gewerkt? En heeft u in elk van die 4 kalenderjaren minimaal 52 dagen loon ontvangen? Dan voldoet u aan de jareneis en krijgt u een verlengde uitkering.
Voldoet u aan de jareneis? Uw totale WW-uitkering duurt dan in maanden even lang als uw arbeidsverleden in jaren. Bijvoorbeeld 7 jaar arbeidsverleden betekent dat u 7 maanden WW krijgt. De uitkering duurt maximaal 38 maanden.
Uw arbeidsverleden voor de WW berekenen wij met 2 periodes: uw feitelijke en fictieve arbeidsverleden. U kunt uw arbeidsverleden nakijken in uw digitaal verzekeringsbericht.
http://www.uwv.nl/Particu(...)tkering_krijgen.aspx
Is dit echt zo? Lijkt mij aardig debiel als je ergens anders een ´betere´ baan kan krijgen dat je dan het risico loopt om geen recht op WW te hebben.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 16:44 schreef jroz het volgende:
Bij je vorige baan, moest je daar weg, of was dat vrijwillig?
Wanneer vrijwillig loop je de kans dat de UWV jou verwijtbaar werkloos bent, omdat je bij die andere baan nog had kunnen werken. Moest je bij je vorige baan weg, heb je niets te vrezen.
nee heel goed dat je een fout uit de site van het UWV haaltquote:Op dinsdag 10 juli 2012 16:56 schreef dr.Bellows het volgende:
O, my bad, dan ben ik in de war geweest met dagen
Stond me nog iets voor ogen, maar blijkbaar verkeerd opgeslagen....
Ja, je kiest er namelijk dan zelf voor om van zekerheid op een baan met minder zekerheid te gaan. Althans, zo ziet het UWV het.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 17:05 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Is dit echt zo? Lijkt mij aardig debiel als je ergens anders een ´betere´ baan kan krijgen dat je dan het risico loopt om geen recht op WW te hebben.
De soep wordt niet zo heet gegeten blijkbaar.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 17:10 schreef jroz het volgende:
[..]
Ja, je kiest er namelijk dan zelf voor om van zekerheid op een baan met minder zekerheid te gaan. Althans, zo ziet het UWV het.
http://www.ontslag.nl/wer(...)ijtbaar-werkloos%3F- onderaan de pagina.
Is jou dus gewoon een 'betere' job in het vooruitzicht gesteld met kans op verlenging na de initiele periode dan is er weinig aan de hand en krijg je gewoon ww.quote:Ben ik verwijtbaar werkloos als ik een andere baan accepteer?
Als u uw arbeidsovereenkomst opzegt om bij een nieuwe werkgever aan de slag te gaan, dan loopt u gedurende een half jaar het risico om bij ontslag geen WW-uitkering te ontvangen.
Het UWV zal namelijk controleren wat uw vooruitzicht was op het moment dat u de nieuwe baan accepteerde. Als u er op het moment van het overstappen naar een nieuwe werkgever op mocht vertrouwen dat u minimaal voor een half jaar aan het werk kon blijven, dan blijft u gewoon recht op WW behouden. Ook als u onverhoopt binnen een half jaar bij de nieuwe werkgever ontslagen wordt.
3quote:Op dinsdag 10 juli 2012 17:11 schreef Onnoman het volgende:
Hoeveel maanden heb je recht op ww op basis van 6 maanden contract?
nee je kunt het recht op WW niet uitstellenquote:Op dinsdag 10 juli 2012 17:14 schreef Onnoman het volgende:
als je 6 maanden werkloos bent, en je bent vergeten ww aan te vragen, heb je dan na die 6 maanden nog steeds recht op het zelfde aantal maanden ww ?
boete??? omdat je geen geld krijgt?quote:Op dinsdag 10 juli 2012 17:18 schreef Maanvis het volgende:
[..]
nee je kunt het recht op WW niet uitstellenmaar stel je bent binnen die 3 maanden te laat dan krijg je bijv. een boete.
als je te laat WW aanvraagt krijg je een boete iddquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |