abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114130675
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 22:30 schreef j_du_pee het volgende:

[..]

sloot bouwvakkers hebben we wel zeker uit volendam en ook zat Polen her en der in de wijken. Er lijkt mij qua bouwkosten helemaal niets afwijkend aan Amsterdam t.o.v. de andere gemeenten.
Dan vind ik dat wel bijzonder dat ze al die bouwvakkers in de baas z'n tijd vanuit hier dat hele eind naar het Noorden laten rijden. Dat moet dan toch goedkoper, lijkt me :)

Ik ben eens met een huis daaro bezig geweest, en daar kwam >10k voor de funderingswerkzaamheden alleen bij. Terwijl het hier echt gewoon graven en beginnen is.
pi_114130796
Wie betaalt die openbare ruimte in Oostpoort eigenlijk, trouwens? Die gezellige pleintjes enzo? Kan het zijn dat dat ook uit de exploitatie moet komen?

PS: het kan best meer of minder zijn, kwaliteit van materialen, en efficiency van bouwen etc. speelt ook een rol, maar dat idee dat bouwen spuuggoedkoop is (zeker met de toenemende bouweisen etc.), is simpelweg kul. Dat grond voor nop weggegeven moet worden, en alle voorziening voor rekening gemeente zijn ook.

Er zit best wat rek in. Maar ergens houdt het op, en ligt het gewoon stil.
pi_114130899
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 22:34 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Wie betaalt die openbare ruimte in Oostpoort eigenlijk, trouwens? Die gezellige pleintjes enzo? Kan het zijn dat dat ook uit de exploitatie moet komen?
Normaal doet de projectontwikkelaar dat. Die verkoopt dat aan de gemeente voor een symbolisch bedrag die vervolgens het onderhoud doet.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  donderdag 12 juli 2012 @ 22:36:04 #229
93950 j_du_pee
du pain, du vin, du pee
pi_114130924
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 22:32 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Dan vind ik dat wel bijzonder dat ze al die bouwvakkers in de baas z'n tijd vanuit hier dat hele eind naar het Noorden laten rijden. Dat moet dan toch goedkoper, lijkt me :)

Ik ben eens met een huis daaro bezig geweest, en daar kwam >10k voor de funderingswerkzaamheden alleen bij. Terwijl het hier echt gewoon graven en beginnen is.
10K op 100m2 is niet zo'n verschil he ;)

De bouw is gehalveerd, kan me voorstellen dat mensen het hele land door crossen voor droog brood. En met zo'n hoog percentage ZZP in de branche vraag ik me af of alles in de Baas zijn tijd is. (Ben overigens zelf consultant en sjees ook het hele land door in eigen tijd :( )
nu ook op fok :/
woningmarktcijfers
pi_114131152
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 22:35 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Normaal doet de projectontwikkelaar dat. Die verkoopt dat aan de gemeente voor een symbolisch bedrag die vervolgens het onderhoud doet.
Dat weet ik, ik weet ook ongeveer wat hier geteld wordt aan een projectontwikkelaar om voorzieningen aan te leggen, en hoeveel grond grond van een bestemmingsplan dat opslokt.

Maar uit iemands zakken moet ook dat komen.

En ja, da's 10k hier, en 10k daar. Wat is dat nou? Nou, bij elkaar dus heel veel.

Nogmaals, niet dat daar geen rek inzit, ze kunnen zaken ook anders invullen, ze kunnen ook units kleiner maken bijvoorbeeld (dat zal ook gebeuren). Maar daar zit een grens aan, en dan blijft het gewoon liggen tot betere tijden. Want niemand gaat voor verlies bouwen.
pi_114131229
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 22:39 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Dat weet ik, ik weet ook ongeveer wat hier geteld wordt aan een projectontwikkelaar om voorzieningen aan te leggen, en hoeveel grond grond van een bestemmingsplan dat opslokt.

Maar uit iemands zakken moet ook dat komen.

En ja, da's 10k hier, en 10k daar. Wat is dat nou? Nou, bij elkaar dus heel veel.
Nu dan gok ik dat in het kader van leefbare wijken dat de corporatie dat betaald.
Overigens wat voor werk doe je?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
  donderdag 12 juli 2012 @ 22:43:46 #232
93950 j_du_pee
du pain, du vin, du pee
pi_114131426
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 22:40 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Nu dan gok ik dat in het kader van leefbare wijken dat de corporatie dat betaald.
Overigens wat voor werk doe je?
leefbare wijk? oostpoort zet alles op alles om met de watergraafsmeer te worden geassocieerd en niet met indische buurt/dapperbuurt/transvaalbuurt. "Leefbaar" is ver beneden hun stand :o
woningmarktcijfers
pi_114131536
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 22:43 schreef j_du_pee het volgende:

[..]

leefbare wijk? oostpoort zet alles op alles om met de watergraafsmeer te worden geassocieerd en niet met indische buurt/dapperbuurt/transvaalbuurt. "Leefbaar" is ver beneden hun stand :o
Er ligt toch een slotgracht tussen Oostpoort en die buurten? :P
pi_114131556
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 22:43 schreef j_du_pee het volgende:

[..]

Ik ken het project verder niet maar het was een gok.
  donderdag 12 juli 2012 @ 22:46:30 #235
93950 j_du_pee
du pain, du vin, du pee
pi_114131609
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 22:45 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Er ligt toch een slotgracht tussen Oostpoort en die buurten? :P
nee, er staan alleen paaltjes die door iedereen consequent uit de grond worden gesloopt :P De slotgracht ligt nu juist aan watergraafsmeer-zijde.
woningmarktcijfers
pi_114131997
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 22:46 schreef j_du_pee het volgende:

[..]

nee, er staan alleen paaltjes die door iedereen consequent uit de grond worden gesloopt :P De slotgracht ligt nu juist aan watergraafsmeer-zijde.
Het ligt toch nog steeds wel ingeklemd tussen twee spoorlijnen, he? :D
  donderdag 12 juli 2012 @ 22:54:48 #237
93950 j_du_pee
du pain, du vin, du pee
pi_114132116
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 22:52 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Het ligt toch nog steeds wel ingeklemd tussen twee spoorlijnen, he? :D
jawel, maar ook daar is luis in de pelt Tuinwijck. Om de ingeklemdheid van de wijk overigens het eerste Ghetto in WOII, maar dat is geheel terzijde verder.
woningmarktcijfers
pi_114132226
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 22:54 schreef j_du_pee het volgende:

[..]

jawel, maar ook daar is luis in de pelt Tuinwijck. Om de ingeklemdheid van de wijk overigens het eerste Ghetto in WOII, maar dat is geheel terzijde verder.
Is dat nou de plek waar voorheen (?) de hema zat, of laat mijn geheugen van Oost me nou helemaal in de steek. Is toch het stuk daarachter? Dat van het ghetto wist ik niet :{
  donderdag 12 juli 2012 @ 22:59:16 #239
93950 j_du_pee
du pain, du vin, du pee
pi_114132377
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 22:56 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Is dat nou de plek waar voorheen (?) de hema zat, of laat mijn geheugen van Oost me nou helemaal in de steek. Is toch het stuk daarachter? Dat van het ghetto wist ik niet :{
http://www.geheugenvanoost.nl/ :P

is het stuk nic de roeverstraat, vd vijverstraat, hajo brugmanshof. Leuk wijkje, enorme sociale cohesie / controle. Moest er ff aan wennen :) Maar we gaan wel beetje ver OT vrees ik ;)
woningmarktcijfers
pi_114141020
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 22:25 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Door wie en in welke kwaliteit laat jij je huizen bouwen?
¤1700 is echt te veel. Ik heb de kengetallen er nog eens bijgehaald maar jij zit bijna 2x zo hoog.
¤1700 voor woningen zou wel kunnen. Die ¤1000 die jij noemde, zie ik wel eens voor utiliteitsbouw. Maar een open kantoor bouwen is per m2 veel eenvoudiger en goedkoper dan een woning bouwen, waar je allerlei rare hoekjes en kamertjes hebt.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  vrijdag 13 juli 2012 @ 09:38:45 #241
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_114142608
CBS nog maar een keer dan: Koopwoningen bouwen kost momenteel gemiddeld EUR 264 per m3. Dit is het totaal van de materiaal- en arbeidskosten van het bouwwerk waarvoor een bouwvergunning is verleend, excl. BTW.

Ik weet alleen niet of die kubieke meters inhoud of bruto volume zijn.

Iets anders waar ik benieuwd naar ben maar zo snel niet kan vinden: hoe hebben de grondprijzen zich de laatste 50 jaar ontwikkeld? Per gemeente, gemiddeld, of wat voor data dan ook? Bij voorkeur na inflatiecorrectie. Of als percentage van de verkoopprijs van een nieuwbouwhuis: was dat in 1980 ook grofweg de helft van een starterswoning?
Ik ben erg benieuwd wat het resultaat is als je zo'n grafiekje naast de ontwikkeling van de huizenprijzen legt.
censuur :O
pi_114143212
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 09:38 schreef RemcoDelft het volgende:
CBS nog maar een keer dan: Koopwoningen bouwen kost momenteel gemiddeld EUR 264 per m3. Dit is het totaal van de materiaal- en arbeidskosten van het bouwwerk waarvoor een bouwvergunning is verleend, excl. BTW.

Ik weet alleen niet of die kubieke meters inhoud of bruto volume zijn.

Iets anders waar ik benieuwd naar ben maar zo snel niet kan vinden: hoe hebben de grondprijzen zich de laatste 50 jaar ontwikkeld? Per gemeente, gemiddeld, of wat voor data dan ook? Bij voorkeur na inflatiecorrectie. Of als percentage van de verkoopprijs van een nieuwbouwhuis: was dat in 1980 ook grofweg de helft van een starterswoning?
Ik ben erg benieuwd wat het resultaat is als je zo'n grafiekje naast de ontwikkeling van de huizenprijzen legt.
Nog maar een keertje dan: die gegevens zijn gebaseerd op de bouwleges aanvragen. Nogal wiedus dat daar 'goedkoper' gebouwd wordt ;)

Verder zijn hoger volume huizen veel goedkoper per m3 te bouwen dan kleiner volume huizen. De ruwbouw is wel navenant groter, maar de afwerkingkosten relatief veel minder.

Grondwaardes relatief aan bouwkosten: kan ik alleen anecdotes over vertellen, maar dat wil je vast niet :)
  vrijdag 13 juli 2012 @ 10:45:07 #243
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_114144310
Zeg Dino... werk jij tegenwoordig aan de cijfers van de NVM? Er is daar behoorlijk gegoocheld met de cijfers. De cijfers zijn nogal 'gepimpt'. Neem nu de cijfers van de Regio Zutphen, de transactieprijs year to year ging van 269k naar 240k, volgens de NVM is dit slechts een wijziging van -0,1% _O-

Een dalende vierkante meter prijs van ¤2112 naar ¤1870 is volgens het rekenwonder een mutatie van 'slechts' -5,4%

Sommige cijfers lijken wel gewoon te kloppen maar van vele cijfers kloppen de percentages van geen kant, dit helpt nou niet bepaald om het vertrouwen in de NVM als organisatie te herstellen, laat staan dat hun publicaties nog langer relevant zijn. Jammer dat de MSM hun cijfers zo klakkeloos overneemt en er niet eerst even door een stagiair naar laat kijken :D
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_114145010
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 10:45 schreef ComplexConjugate het volgende:
Zeg Dino... werk jij tegenwoordig aan de cijfers van de NVM? Er is daar behoorlijk gegoocheld met de cijfers. De cijfers zijn nogal 'gepimpt'. Neem nu de cijfers van de Regio Zutphen, de transactieprijs year to year ging van 269k naar 240k, volgens de NVM is dit slechts een wijziging van -0,1% _O-

Een dalende vierkante meter prijs van ¤2112 naar ¤1870 is volgens het rekenwonder een mutatie van 'slechts' -5,4%

Sommige cijfers lijken wel gewoon te kloppen maar van vele cijfers kloppen de percentages van geen kant, dit helpt nou niet bepaald om het vertrouwen in de NVM als organisatie te herstellen, laat staan dat hun publicaties nog langer relevant zijn. Jammer dat de MSM hun cijfers zo klakkeloos overneemt en er niet eerst even door een stagiair naar laat kijken :D
Als ik dat was geweest, had jij dat niet kunnen zien. :)

Misschien moet je het eens aan de NVM vragen. Want als het in de ene regio wel 'klopt' en in de andere niet, dan lijkt dat geen systeemfout te zijn. Misschien zijn het wel geen vergeijkbare cijfers, en werken ze met gewogen gemiddeldes waarbij ze prijscijfers corrigeren voor de verschillen in objectkenmerken (zoals bijv. het kadaster doet)?

Dat klakkeloos overnemen is een euvel wat overigens hier ook vaak voorkomt, afhankelijk van de boodschap van het persbericht/artikel ;) Maakt de poster vaak idd ook niet geloofwaardiger :D

[ Bericht 4% gewijzigd door Dinosaur_Sr op 13-07-2012 11:14:48 ]
  vrijdag 13 juli 2012 @ 14:00:14 #245
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_114152487
Bekijk de infographic Dit doet de huizenprijs bij jou in de buurt (Let op: dit is een flash-bestand, dus niet zichtbaar op mobiele apparaten van Apple zoals de iPad of de iPhone).

http://www.z24.nl/multime(...)_huizenma_89700a.swf

^O^
  vrijdag 13 juli 2012 @ 14:04:56 #246
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_114152682
quote:
6s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 14:00 schreef ikweethetookniet het volgende:
Bekijk de infographic Dit doet de huizenprijs bij jou in de buurt (Let op: dit is een flash-bestand, dus niet zichtbaar op mobiele apparaten van Apple zoals de iPad of de iPhone).

^O^
Goede bijdrage....

In Zeeland zijn de prijzen van appartementen met +42,1% gestegen *O*

We zijn uit de crisis mensen :D
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
  vrijdag 13 juli 2012 @ 14:32:38 #247
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_114153908
quote:
6s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 14:00 schreef ikweethetookniet het volgende:

^O^
Amsterdam:
rijtjeshuizen -8,2%
appartmenten -9,7%
Maar de huizenprijzen in de hoofdstad konden toch niet dalen? :')

Apeldoorn als grootste daler: -11,6% voor zowel rijtjeshuizen als appartementen.

Is het heel ernstig als ik nog nooit van "Opsterland" had gehoord?
censuur :O
  vrijdag 13 juli 2012 @ 14:37:00 #248
367642 Jackie-Treehorn
treats objects like women
pi_114154099
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 14:04 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Goede bijdrage....

In Zeeland zijn de prijzen van appartementen met +42,1% gestegen *O*

We zijn uit de crisis mensen :D
Had je nu maar op de bodem gekocht! ;)
Refill?
-Does the Pope shit in the woods?
  vrijdag 13 juli 2012 @ 14:53:15 #249
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_114154795
quote:
6s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 14:37 schreef Jackie-Treehorn het volgende:

[..]

Had je nu maar op de bodem gekocht! ;)
QFT -O-

Boot gemist, epic fail :|W
pi_114154844
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 14:53 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

QFT -O-

Boot gemist, epic fail :|W
Het verhaal van je leven geloof ik ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')